O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


VELKÉ VYHAZOVÁNÍ... PDF Tisk E-mail
Neděle, 15 leden 2012

 Je to pár dnů, co tu začala nová kuchařská show - „Big waste", čili velký odpad, ale dalo by se to v tomto případě přeložit jako velké mrhání. Utvořili dva týmy ze čtyř renomovaných mistrů kuchařů a ti měli za úkol uvařit večeři pro sto lidí z potravin, určených k vyhození; dokonce vybírali zeleninu z odpadu za supermarketem. Nic špatného jí nebylo, jen doba životnosti končila druhý den a to už se nesmí na regálech objevit.

 

 

 

 

 

 

      Mluvili tam s chlapíkem který si říká „dodavatel potravin" (tedy více méně sběračem těch vyhozených).  Není to žádný bezdomovec, má svou práci a rodinu, jen nesnese pomyšlení, že by měl potraviny kupovat, když jinde leží zcela volně, jen se sehnout.

 

 

 

 

      Ano, kolik jídla se v téhle zemi vyhází, to je opravdu k nevíře. 40% všech potravin je předem odsouzeno k tomu, aby skončily v odpadcích, celých 27 tun ročně, 90 kg na osobu. A přitom je tu tolik lidí žijících, zvlášť díky ekonomické situaci, na a i pod hranicí chudoby. Dřív jsme vídali na nárožích stát bezdomovce z "povolání". Dnes jsou tam nezaměstnaní - dnes bezdomovci, lidé, kteří se celý život snažili, ale marně. A jejich děti mají doma hlad;  kde spí celé tyhle rodiny, se radši ani neptám.

 

      Já ztratil práci v září 2009, jinou už jsem nikdy nenašel. Bohužel, je teď tolik mladších a perspektivnějších. Ovšem, mám štěstí, zažádal jsem si o předčasný důchod, takže nestojím na rohu. Ale taky nic nerozdávám, nemám co, a už vůbec nemám na to, abych vyvedl Ameriku z bídy.

 

Uvedu pár příkladů:

 

  • Ukazovali tam kuřata, která jdou do odpadu, protože mají zlomené křídlo ze zpracování, a nikdo to už nekoupí. Na uzeniny je jich zřejmě příliš mnoho.

 

  • Vejce? To je kapitola sama pro sebe. Vajíčko musí odpovídat určitému standardu. Nejen velikostí, to známe všichni. Ale i barvou skořápky. Bílé vejce musí být bílé, ne nažloutlé., hnědé musí být hnědé, ne jen světle hnědé. Co si s těmi normami mají slepice počít? 24 miliard vajec ročně končí na skládkách, ne všechna nestandardní se podaří prodat tam, kde vejce dál zpracovávají.

 

  • Zelenina a ovoce, to už je úplná hrůza. Je statisticky dokázáno, že 50% je určeno pro odpad, nikdy ani neopustí farmu. Hlávky zelí jsou příliš malé, nebo naopak velké, co na tom, že se v obchodech prodávají na váhu, že. ( Například - my jsme jen dva, rádi bychom si koupili menší zelí, ale nejde to.) Když chceme celer, a tady je normální řapíkový (ten kulatý se tu sežene málokde a je drahý), musíme koupit celý trs, i když potřebujeme jen jednu nebo dvě nožičky. Co se zbytkem?

 

  • Vepřová žebírka jsou málem odpad, lidé to nejedí, nevědí co s tím. I sloupnou výrobci vrstvu masa, vyříznou maso mezi žebry a zbytek se vyhodí. Jistě, prodávají se tu žebírka na grilování, a co je zajímavé, je to luxusní zboží, aspoň cenou, a snad proto se jich zdaleka neprodá dost.

 

  • Rovněž spousty rajčat nejsou perfektní. Některé mají jizvou zahojenou prasklinku, ale - nikdo by to nekoupil.

 

 

 

 

 

PODÍVEJTE - neuvěříte... 

 

 

      Už ani nemluvě o tom, že pulty v supermarketech musí být stále plné, ba přetékající. Co s tím pak? No - vyhodit přece. Mohl bych pokračovat ve výčtu dál, ale nebudu. Nepřipomíná vám to, jak ti zlí kapitalisté radši vylévali mléko, než by ho dali dětem?

 

MICHAL

 

 

 

Komentáře (73)add feed
... : bb2
40% všech potravin je předem odsouzeno k tomu, aby skončily v odpadcích, celých 27 tun ročně, 90 kg na osobu
fakt?? to jsou pravdivá čísla z ověřeného zdroje?
taková blbost, k neuvěření
leden 15, 2012 20:24
... : bb2
24 MILIARD vajec? žebírka syrová ne a marinovaná na gril jo? bože bože
leden 15, 2012 20:28
Jo, holt Amerika :-) : Myška
Zelenina v našich (ČR) některých obchodech vypadá, že ji někdo z těch popelnic vylovil.
leden 15, 2012 20:35
... : deeres
To je ta unifikace. Okurky musí být všechny rovné a jablka mít stejnou velikost, chuť a barvu. A zrovna já jsem jabková a čtyři prodávané druhy v supermarketech mne rozhodně neuspokojují.

Restaurace nesmí podávat ohřívaná jídla, ačkoliv dobře víme, že některá jídla teprve ohřevem nabývají na chuti.
Máma moje byla šetrná, až škudla a ve mně to zanechalo stopy, vyhazovat jídlo je pro mne hřích.

A jídlo se skutečně ve velkoprodejnách i restauracích likviduje, místo toho, aby se před skončením expirace nabídlo za minimální cenu, popřípadě šlo do azylových domů.

A je to smutné, že bezdomovcům pod Libeňským mostem nosí neprodané jídlo Vietnamky ze svého podniku.
leden 15, 2012 20:36
podívejte se do toho videa - : d@niela
tam to jednak říkají (je to přímo z toho programu v TV), jednak ukazují - takže uvidíte...
Srdce zapláče.
Mj. sama jsem to tam mnohokrát viděla.

Jo, ale v Americe to prý bezdomovcům dávat nesmějí, "co kdyby některému pak bylo špatně"?
Nejen u nás je občas Absurdistán.
leden 15, 2012 20:44
Za to nemůžou zlí kapitalisti, : Krakonoš
ale zlej rozežranej spotřebitel uvyklej blahobytu, kterej kapitalistou nejni, páč ve většině případů žádnej kapitál nedrží. Zlej rozežranej spotřebitel v zemích, kde zákazníkům nejni možný s*át na hlavu, to holt dotlačil až do týhle absurdity. My jsme zatím na vopačný straně spektra, takže sice tak votřesně neplejtváme, leč na druhou stranu potkáváme na pultech supermarketů i malejch sámošek zboží v tak zuboženým stavu, že by to nežraly ani zvířata v zoo, ani do kompostu už by se to dávat nemělo, ale náš hodnej neplejtvající kapitalista na to nasadí vo fous nižší cenovku s kouzelným slůvkem "akce" (to v lepšim případě) a my, idioti vobčani, zvyklý po celý generace na s*aní na hlavu vod každýho s aspoň trochou moci v pazouře, zamlaskáme, zachrochtáme a nahnilý zvadlý papriky s triumfálním pocitem domů vodneseme. smilies/wink.gif

Řešení to nemá, stav, kterej by se aspoň trochu blížil vyváženýmu ideálu, je možnej jen v rozvojovejch zemích, kam ještě nedorazila civilizace s blahobytem na ouřednickým šimlovi s tlamou plnou nařízení, vyhlášek, zákazů a příkazů, ale přitom tam maj velmi rozvinutou kulturu a tradici trhu, nezlikvidovanou nějakým sociálinženýrským experimentem. Ani jedno už v euroatlantický civilizaci nějaký to století neplatí. smilies/sad.gif
leden 15, 2012 23:20
Na mou duši, : Michal
ta příšerná čísla jsou ověřená.

Náš známý má restauraci a protože tu a tam něco zbude, nedá se odhadnout přesně kolik lidí přijde a nelze škrtat jídelní lístek, ten je vytištěný a na dlouhou dobu.
Tak co s tím? Ne všechno se dá schovat v téhle zemi minutek. Co s tím? Polévku může zchladit, a je na to přesný předpis (dvě hodiny) za jak dlouho musí být vychlazená na 6°C. Pak se musí sepsat protokol s uvedením průběhu chlazení po 15 minutách. Nedivte se, že tu trochu, tak 10 porcí radši vyleje.
Zkusil nabídnout nesnězené útulku pro bezdomovce, tenkrát "z povolání". Další problém, a to přímo administrativní. Musí to předložit inspektorovi ke schválení, že tomu nic není a má to předepsanou teplotu (znova těch 6°C s protokolem o průběhu chlazení)a pak to teprve může odvézt kam původně mířil. No, vykašlal se na to, radši vyhazuje a já se nedivím.

U těch vajec se mi vloudila chybička, není jich 24 miliard ale 27 miliard.

leden 15, 2012 23:28
Deeres, : Michal
moje maminka škudla zrovna nebyla, ale přesto mně naučila že vyhazovat jídlo je smrtelný hřích. Tak co si mám počít, když mi v restauraci dají hranolků jak pro čtyři lidi? Když chci míň a řeknu to předem, přinesou toho stejně hromadu, ale navíc se omluvně usmívají. Tak si objednáváme jedno jídlo dohromady a to jsme teprve za škudlily nehodné chodit po zemi natož do restaurace.
leden 15, 2012 23:33
podívala jsem se na to video... : janulka
šílený!!!
kdybych to neviděla, nevěřím!

leden 15, 2012 23:54
... : bb2
Dani, Michale, když jsem psala "blbost k neuvěření", byl to výkřik úžasu až odporu nad tím, co jsem četla - ne nevěřícnost k tomu, co píše Michal :-)

Jsem tak zhnusená, kam to spěje, my si tou rozežraností koledujeme a pořád nám to nedochází.


leden 16, 2012 00:13
Nevím, : Sidon
jestli jste viděli všechny tři díly, ale zajímalo by mě, co by tomu řekl náš kulinářský guru, Krakonošův oblíbenec, Zdenek Pohlreich, mně to trošku připomínalo ten jeho pořad "Na nože". smilies/grin.gif

Je to opravdu velice smutné, že se vyhazuje takové množství potravinářských surovin, ovoce a zeleniny, když spousta lidí a hlavně dětí, nemají moc prostředků na živobytí v samotných Státech. Je to, jak říká Krakonoš, rozmazlenost a rozežranost spotřebitelů a přehnaná byrokracie, která neumožňuje spotřebovat a zužitkovat i ty "druhotřídní" suroviny. Zase to okomentuju tím, co jsem někde četl, že USA se podílí necelými 3% na světové populaci, ale spotřebu surovin a energie má 30% z celosvětové spotřeby. Jsou holt moc rozežraní. Nejsem věřící, ale takové plýtvání jídlem a potravinami, je opravdu hřích.
smilies/sad.gif
leden 16, 2012 02:04
... : Mikin
No dobre, ale co s tim? Vsechny ty predpisy, narizeni a zarucni doby vznikly pro ochranu spotrebitele. Vsadim se, ze by se podobny serial dal natocit i v jakekoliv zemi zapadni Evropy. V Somalii uz nejspis ne.
Me staci ten kraval a panika, kdyz nekde zacne radit salmoneloza. To se pak ve velkym obvinujou zase ti zli obchodnici, kteri nedodrzeli nejake narizeni.....
leden 16, 2012 05:31
Mikine, Ty drne ! : Sidon
Tak aby se z toho náhodou někdo neposral, tak se toho radši polovina vyhodí, podle Tebe a ostatních "přecitlivělých" normovačů. Stejně jako s chemií, která se dává do všech plechovek s nápojema, samozřejmě i do piva. Každá plechovka je zevnitř potažena plastikovou folií, aby nedošlo ke kontaktu náplně s kovem, ze kterého je plechovka vyrobena. Přesto všechno se tam ale přidává ještě chemická látka (inhibitor - tlumič reakce), která má ovšem velmi nepříznivé účinky na prostatu, jenže na to se však z vysoka s..., protože to tak lehce prokázat nejde, aby někdo řekl - piju deset piv denně (plechovek) a mám z toho problémy s prostatou.
Stejně, jako je to s tím jedovatým aspartamem, přidává se to kdovídočeho, ale používat místo toho sladidlo ze Stevie je zakázané, přestože by ho mohli používat i diabetici. Je toho daleko víc, co se dělá a používá, i když to skoro všichni ví, že to škodí, ale kšeft je kšeft, žeano. Je to všechno mravní bída a úpadek, jak to nazval Tomáš Baťa už v roce 1932. Profesní hrdost a stavovská čest, už je jenom v nějakých románech z první republiky.

leden 16, 2012 06:33
Sidone, sam jsi drn ! : Mikin
smilies/wink.gif
Me se plytvani taky nelibi. Kdybys vedel, co nekdy sezeru, divil by ses aji usima. A co nesezeru, nabidnu psovi.
O nejakych foliich v plechovkach tady snad ani neni rec. Rec je o tom, ze se zbytecne plytva a co s tim delat.
Me se zda, ze casto ti stejni lidi kteri kritizuji vyhazovani proslych potravin zacnou straslive kricet, kdyz si koupi jablko, rozkousnou ho a dostane se jim pohled na rodinne stesti nejakeho cerva.
O otravach jidlem (casto smrtelnych) uz radeji ani nemluvim.
leden 16, 2012 07:01
... : deeres
Díky pokročilému technickému rozvoji, stoupla také naše životní úroveň a my jsme se stali rozmazlení, rozmařilí a rozhazovační. Včera jsem se dívala na film z třicátých let s Oldřichem Novým "Kristián" a do kolen mne dostal tento dialog:
on:"Nezdá se ti, že je dnes tady nějak horko?"
ona:"Ale ne, je tu jako obvykle 16°C.
Tak nevím, dělali si srandu, nebo to byla tehdy normální pokojová teplota?
Nejsem pro šetření za každou cenu i kdyby na to měl padnout barák, ale...;
včera jsem od své švýcarské kamarádky, původně Češky, dostala tento mejl k zamyšlení:
U kasy v supermarketu si bere jedna stará žena igelitovou tašku na uložení nákupu. Pokladní jí vyčítá, že nepoužívá "ekologické“ nákupní tašky: "Vaše generace nezná ekologické hnutí. My, mladí lidé, budeme muset platit za starší generaci, která plýtvá prostředky!“
Stará žena se omluví pokladní a dodává: "Je mi líto, my jsme neměli environmentální hnutí v naší době".
Když již odcházela z obchodu, pokladní jí povídá: "Lidé jako vy zničili všechny přírodní zdroje. Na náš účet půjdou náklady na jejich obnovu. Vaše generace neudělala, vůbec nic na ochranu životního prostředí !"
Stará dáma odpovídá: "Za mých časů jsme vraceli láhve od mléka a od piva do obchodu, obchod je poslal zpátky do továrny, tam je umyli, sterilizovali a znovu naplnili - jedna láhev se tak použila několikrát. V té době byly láhve opravdu recyklovány, ale neznali jsme environmentální hnutí.
Za mých časů jsme chodili pěšky po schodech nahoru. Nebyly žádné pohyblivé schody ve všech obchodech či kancelářích. Šli jsme pěšky do obchodu za rohem a nebrali jsme si auto, kdykoli jsme se chtěli dostat někam o dvě ulice z domu. Ale ano, neznali jsme environmentální hnutí.
V té době jsme prali plínky, jednorázové papírové plínky jsme neznali. Vyprané prádlo jsme sušili na šňůře a neznali jsme elektrickou sušičku, která spotřebuje 3000 wattů za hodinu. Na usušení prádla jsme použili větrnou a solární energii. V té době jsme systematicky recyklovali oblečení z bratra nebo sestry dalšímu sourozenci. Je to pravda, neznali jsme environmentální hnutí.
V té době byla v domě jedna televize nebo rádio, ne jako teď, kdy je televizor a rádio v každé místnosti. A televize měla malou obrazovku ve velikosti krabice na pizzu, ne obrazovku o velikosti státu Texas. V kuchyni každý připravoval potraviny ručně - neměli jsme všechny možné speciální elektrické přístroje na přípravu bez námahy, které spotřebují velké množství elektřiny. Když bylo potřeba zabalit křehké předměty, aby mohly být poslány poštou, použili jsme jako výplň noviny, nebo vatu a balili jsme do krabic, které už dříve sloužily - nepoužívali jsme žádné bubliny z polystyrénu nebo plastu. V té době jsme na sekání trávníku používali ruční energii - neměli jsme žádné elektrické nebo benzínové sekačky. Pracovali jsme fyzicky a nebylo proto potřeba chodit do posilovny na běžící pásy, které běží na elektřinu. Ale máte pravdu, my jsme tenkrát nevěděli nic o environmentálním hnuti.
Když jsme tenkrát měli žízeň, pili jsme vodu z kohoutku nebo studny - nepoužívali jsme plastové kelímky nebo plastové láhve, které se zahazují po jednom použití. Měli jsme plnicí pera a plnili jsme je z kalamáře místo nákupu vždy nového pera. Při holení jsme vždy měnili jen žiletky místo vyhazování jednorázové žiletky po každém holení. Ale ano, neznali jsme environmentální hnutí.
V té době jezdili lidé autobusem a vlakem a děti do školy na kole, místo používání rodinného auta, kde má matka službu jako taxi 24 hodin. V té době děti měly stejné aktovky na několik let, pastelky, gumy, ořezávátka a další příslušenství se používalo tak dlouho, jak to bylo jen možné a ne nové tužky a gumy s novým sloganem každý rok. Ale ano, neznali jsme environmentální hnutí.
Měli jsme doma jednu elektrickou zásuvku na místnost a přístroje se z nich vypínaly - ne vícepásmovou, která je teď potřebná na široký sortiment elektrického příslušenství, se spoustou stále svítících ledek, aby bylo možné použít dálkové ovladače, které dnešní mládež potřebuje.
Tak už mě přestaň s..t s tím zeleným hnutím!!!!!


leden 16, 2012 08:14
Michale : mia I
obyčejným selským rozumem tohle pochopit nelze. Plýtvání přírodními zdroji, plýtvání lidskou prací, plýtvání finančními prostředky. Moje rodina se snaží být v potravinách částečně soběstačná, momentálně hlavně v zelenině. Loni jsem například měla vysázeno 75 stromků rajčat, papriky, okurky, brokolici, kořenovou, listovou zeleninu, brambory máme cca na 15 arech. Brambory jaké jíme my, dostává i drůběž. Dříve jsme byli soběstační ve vepřovém, hovězím, králičím i drůbežím mase. Tím, že si hodně potravin produkujeme sami, víme kolik je za tím práce a nedovolíme si tolik plýtvat. Spotřebitel, který přijde do marketu a má zboží např. na úhledném tácku tuhle představu nemá. Na druhé straně vím, že naše utržené ovoce, zelenina si nikdy nezachová tak prvotřídní vzhled po mnoho dní jako má zboží na pultě a pak se vynoří otázka, co v něm asi všechno musí být , aby po transportu a pobytu na pultě stále takhle svěže vypadalo?? To samé s masem.


leden 16, 2012 08:16
... : Mikin
Deeres, ta historka je hezka - jednu chybicku bych videl v tom pripadu televize s malou obrazovkou. Ty stare elektronkove kramy spotrebovaly vic, nez nejvetsi dnesni televize.
Podobne je to u aut - moje stara Mazda pickup mela 85 koni a zrala 10L/100 km. Takovou spotrebu dnes maji velke pickupy s 350 konovymi motory. A mala auta jezdi za polovinu, co pred 30 lety.
Jen toho pokroku v technice vyuzit k mensimu plytvani a ne k vetsi rozezranosti !!!
leden 16, 2012 08:36
Mikine, : deeres
samozřejmě máš pravdu, já to jenom okopírovala, jenomže ono toho je mnohem víc. Když zemřela moje máma, tak já likvidovala po ní kuchyň někdy ze začátku minulého století. Smrkové dřevo, takže omlácená, okopaná, lak místy chyběl, renovace by byla pracná a protože nábytek byl masivní, ani bych ho neměla kam dát. A tak se musel zlikvidovat. Přitom jsme zjistili, že na nábytek téměř sto let starý, nebyl použit jediný vrut nebo hřebík, všechno precizní truhlářská práce na falce plus klih. Žádná židle nebyla rozvrzaná a od stolu nepadaly nohy, nábytek nešel ani rozebrat, museli jsme použít motorovku na rozřezání.
Na druhou stranu dcera si koupila nábytek z Ikea, po necelém roku užívání, se šatní skříně rozpadají, museli jsme je sešroubovat a připevnit na zeď. Skříňce pod umyvadlem vlhkostí nabobtnaly dveře a tak bych mohla pokračovato pochybé kvalitě a živostnosti i jiného zboží. Bydlím u Vltavy a je tu smeťák, povalují se zde matrace, staré sedací soupravy a nepotřebný rozbitý nábytek, který přestal svému účelu sloužit ihned po skončení záruční lhůty, zatímco předchozí generaci, bez ohledu na módní trendy, sloužil celý život.
leden 16, 2012 08:57
oprava : deeres
"o pochybné kvalitě a životnosti", nějak se mně zasekává mezerník a i prsty, jak si to tak po sobě čtu smilies/grin.gif
leden 16, 2012 09:00
mikine : kolemjdoucí
kecáš. Stará televize žrala 100-150W, plazma žere 200-300W (některé i 600W a vytopí v zimě obejvák). Nejběžnější stará Tesla Color 416 z roku 1988 žrala 95W.

leden 16, 2012 10:16
pánové, nehádejte se o televize, : janulka
stejně už ty staré asi nikdo nemá -
ale je pravda, že se vyhazuje strašně moc věcí, které by ještě mohly sloužit. Všimla jsem si třeba takové "maličkosti": někdo má docela dobrou funkční a hezkou kuchyni, ale protože se dvířka neotevírají odspodu vzhůru, tedy nejsou "IN", tak se ta dobrá vyhodí a koupí se za hodně peněz nová.
Hlavně, že má například "velmi tiše a zvolna se zavírající pojezdy"...

teď už se stejně nedělá téměř nic, co by přežilo záruku.
leden 16, 2012 10:51
janulka : kolemjdoucí
nejde o televize, jde o to, že mikin plácá pitomosti a vydává je za fakta. Stejně jako v jiném vlákně o tom, že po komunistech ve státním rozpočtu nic nezbylo.
leden 16, 2012 11:34
To se nám to krásně rozvinulo, : Michal
a jak si rozumíme v nadávání na ty nové a nerozumné časy. To se nesměju, naopak je mi smutno. Pracoval jsem kdysi v továrně na nápoje, doma prosím. Co my se natahali vrácených lahví. Vzpomenu si na to vždycky když vyhazuju láhev od Primátora nebo Zlatého bažanta do popelnice. Já vím, že posílat je odtud by bylo nákladné. To chápu. Co ale nechápu je, proč se nemůže prodávat zelenina druhé jakosti a přímo na farmě se třídí a vyhazuje co neprojde přísnou kontrolou, třeba pro velikost. Takhle vydělají víc?
Proč by nikdo nekoupil kuře se zlomeným křídlem když ho stejně nakonec odstřihne? Copak to je známka nemoci?
Sidone, ony byly už tři části? U nás byla k vidění jedna, ale čtyřikrát.
Pro připomenutí krásných zlatých časů, klikněte si sem http://ekonomika.idnes.cz/ekonomika.aspx?y=ekonomika/od.htm smilies/grin.gif
leden 16, 2012 15:44
zlormená kuřata se tady dřív prodávala ve výseku : wendy
ale to by za Velkou louží nešlo.

Co se ochrany spotřebiteů dotýče, chránit k potřeba, ale ne až takhle, dohnáno k absurdnosti.l Kdyby to nebylo podporováno dalšími složkami společnosti, vyvádět by třeba přestali...ale v zemi, kde vyhrajete soud s žalobou, že jste opařili při vaření kávy, protože v návodu nebylo, že se v něm vodqa VAŘÍ
leden 16, 2012 15:59
zlormená kuřata se tady dřív prodávala ve výseku : wendy
ale to by za Velkou louží nešlo.

Co se ochrany spotřebiteů dotýče, chránit k potřeba, ale ne až takhle, dohnáno k absurdnosti.l Kdyby to nebylo podporováno dalšími složkami společnosti, vyvádět by třeba přestali...ale v zemi, kde vyhrajete soud s žalobou, že jste opařili při vaření kávy, protože v návodu nebylo, že se v něm vodqa VAŘÍ
leden 16, 2012 15:59
Wendy, : Michal
takových krávovin jako to s kafem bychom našli....
Jinak děkuju Daniele za přidání videa. V době kdy jsem to psal, druhý den po vysílání, jsem nenašel ani zmínku, natož video. Čísla jsem si naštěstí psal na papírek už když jsem se díval.
leden 16, 2012 16:03
krakonoši : wendy
jak by nás vůbec mohlo napadnout, že za něco můžou zlí kapitalisti ? za všechno přece můžou obyčejný lidi, ať žijí kdekoliv a jakkoliv.

Michale, vypadá to, že je nejen krizen z nadvýroby, ale i nadrozežranosti. Viděla jsem pořad na Spektru, jak posílali skupinku mladých Angličanů do rozvojových zemí, kde museli pár dní žít a pracovat jako domorodci. Už jsem to tu myslím psala. Do jižní Afriky, na Filipíny, do Indie apod. Když se vrátili, velkopanské manýry je přešy. Takovouhle exkurzi by potřebovalo dost lidí ! Pokud ovšem bude modlou něco jného než trochu slušnosti a ohledů, bude to těžký.
smilies/wink.gif
leden 16, 2012 16:11
Wendy, : Michal
to je krásný a výstižný výraz - krize z rozežranosti. Skvost a perla, moc se mi to líbí, bohužel je to i nebezpečně správné.
leden 16, 2012 16:24
Babička mluvila o proroctví : wendy
v kterém se praví, že Zemi postihne neštěstí až bude celá zadrátovaná - vysvětluje se to tak, že je tím míněno el. vedení dnes bezdrátové záležitosti. Prostě technokratická sobecká společnost zhýčkaná. je to možná tady...že by ti Mayové měli pravdu, a ne že jim jen došel kámen ?
smilies/wink.gif smilies/shocked.gif
leden 16, 2012 18:20
Kolemjdouci : Mikin
jak rikaly Rychle Sipy, dej si placku na celo. smilies/wink.gif
Ty stare televize s elektronkami mely opravdu spotrebu velikou a obrazovku malinkou. Zlepsilo se to az zavedenim tranzistoru a N.P.Tesla byla i v tom sto let za opicema. Nove LCD televize jsou zatim to nejuspornejsi, co se kdy vyrobilo.
Jinak pryc s plytvanim !
leden 16, 2012 19:44
... : Mikin
Pardon, chtel jsem napsat "nove L.E.D.". To je nova technologie, ktera nepotrebuje podsviceni. A uz vubec ne elektronky, ktere byly schopny vytopit mensi byt.
Deeres - naprosty souhlas. Kdyz se divam na novy nabytek, kde je vsechno z drevotrisky a pouze celni stena ma jakousi dyhu aby to lip vypadalo, zmocnuje se me nevolnost.
A vubec se me nelibi, ze se prakticky vsechno misto opravovani vyhazuje.
Cetl jsem nekde, ze organizace pro ochranu zivotniho prostredi davaji zalobu na vyrobce pocitacovych tiskaren, protoze nova tiskarna i s naplni stoji min, nez nova napln (cartridge) do tiskarny stare.
A tak vsechno skonci na smetisti. Fuj....
leden 16, 2012 20:52
Wendy, : Michal
na rozdíl od vědců si myslím, že Mayové měli pravdu, dokonce jdu tak daleko že připouštím možnost paralelního vesmíru, kde si ti Mayové sedí a čekají na datum kdy se vrátí. A nastolí pořádek, to bude začátek nového věku. Proto tam starý kalendář končí. V prosinci uvidíme. smilies/wink.gif
leden 16, 2012 21:04
... : yvonne
i think this may just be one of the best shows Food Network has ever done. America is SOOOOOOOOOOOOOOOOOOO wasteful, on EVERYTHING.

When you think about how much foods have been wasted, and how America still have food security and hungry families, it just shows that America is really turning into a bigger and bigger crap hole everyday.

This show will also educate these Chefs on how wasteful they have been, and what 'real life' is.

leden 16, 2012 22:38
sorry, spatne cesky : yvonne
Just watched it on my DVR its disgusting how much we waste especially the chickens and eggs. To see all those live chickens and know that they may be thrown away right after being slaughtered because their skin tore during the process is heart breaking such a waste of life. The eggs the eggs! I love them all, the bigger the bette,r love double yokers and the lil tiny ones are cute and bite sized. Why is all this food not being donated to local food pantries and soup kitchens?

i really think alot of it has to do with folks not realizing there is such a waste of food out there but the stores should automatically contact foodbanks and etc to offer it instead of 'us' having to chase it down in order to get it for such places.
leden 16, 2012 22:44
ywonne : Michal
You are so right. I have exactly same opinion. It is a shame, it is such waste. I have food safety certificate from Dept. Health and Welfare, I had to learn all about food safety. I do not want to argue with this, but some things are so ridiculous.
leden 16, 2012 23:17
Yvonne nejsi Evadane? : Michal
http://www.backyardchickens.com/t/618110/did-anyone-watch-the-big-waste-on-the-food-network-channel/10

Jsem zmaten. Stejna odpoved v komentarich, jiny clanek, jine jmeno a prispevek je 14 dnu stary. Co te z Chesterfieldu tahne na Kudlanku?
leden 17, 2012 00:17
Michale, ale i ti, kteří to heznali, : Sidon
když si spustíš to video a pak do něj klikneš ještě jednou, tak se Ti otevře You Tube, odkud je to převzaté, no a vedle té větší screen, máš pak napravo další díly. Tady jsou všechny tři, ale pro jistotu si to vyzkoušej sám.


http://www.youtube.com/watch?v=JSsn-7FHFfo&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=5gnhBF-vkB0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=un9awe9Xw7A&feature=related

A pro Yvonne.
Mozná by Ti víc prospělo, snažit se to napsat česky, třeba i s nějakými chybami, pokud tomu rozumíš, když si to čteš, tak by to zas tak velký problém být neměl. Ale čeština je opravdu těžká. Hlavně ta spisovná.
smilies/cheesy.gif
leden 17, 2012 02:54
Michale, : Sidon
zkoušel jsem Ti dát sem ty links na ta další videa, ale neprošlo to, policajt nespí. Tak ještě jednou, když spustíš to video, tak do něj klikni ještě jednou a otevře se Ti You Tube, kde jsou pak na straně uvedeny ty další díly. Adios a Bonne Appetite.
smilies/smiley.gif

------------
Pozn. red.: Sidonku, nebyla jsem u počítače, takže "policajt" to nemohl včas odškrtnout :-))))
d.
leden 17, 2012 02:59
mikine : kolemjdoucí
"nove L.E.D.". To je nova technologie, ktera nepotrebuje podsviceni.
moc tě prosím, když něčemu ani trochu nerozumíš, tak se k tomu nevyjadřuj, jeno ze sebe děláš pitomce. LED samozřejmě podsvícení potřebují. LED jsou totiž normální LCD, které k podsvícení používají místo CCFL právě LED. http://ajtaci.net/hardware/ccfl-vs-led/ Žere to o trochu míň a o hodně dýl to vydrží.

Plně tranzistorové ČB TV se vyráběly od roku 1972. Největší žrout, elektronkový Tesla COLOR žral 240W, vyráběl se 1973/76. Opravy TV mě v té době poskytovaly velmi slušný doplňkový příjem. http://www.oldradio.cz/tvp.htm

leden 17, 2012 09:04
kucí.... : d@niela
sem moc ráda, že tu ste :-)))

hahahahaha
(a buch do něj, a prásk do tebe :-)))))
leden 17, 2012 09:16
... : deeres
Nechápu o co se vlastně dohadujete, to proč dochází k plýtvání není skutečná spotřeba elektrického proudu u jednotlivých přístrojů, ale jejich doba používání. Televizor s elektronkami se zapnul na program a místo rádia se pouštěl rozhlas po drátě na slaboproud. Nechci se vracet do doby krále Klacka, ale dnes máte všichni zapnuté TV a někdy nejenom jednu setrvale a pokud ne, je tu tichý žrout "stand-by" a kolik z vás má panel se zásuvkami s vypínačem? Ne, do tmy noci vám svítí přístroje červeným, oranžovým nebo modrým okem. Jenou jsem si udělala test, co mne takový provoz stojí a hned jsem si šla vypínací zásuvkové panely koupit. Dneska cvaknu jenom dva knoflíky a mám vyděláno.
leden 17, 2012 09:37
Já podporuju JED, : Myška
jak by k tomu její zaměstnanci přišli, kdyby každý škudlil :-))
leden 17, 2012 10:10
JED? : d@niela
co to je?
asi nejspíš nic opravdu jedovatého... smilies/grin.gif
prozraď nevzdělanci, dík :-)
leden 17, 2012 10:41
Jaderná elektrárna Dukovany, : Myška
opravdu nic jedovatého.
To jen my z jižní Moravy si děláme takovou srandu.
Jsem ráda, že tu JED máme. Byly roky, ve kterých jsme část dovolené trávili blízko JED. A naše děti každý ten rok zašly do JED do infocentra. Už to byl takový folklór.
Byli jste tam někdy někdo? Moc zajímavé.
leden 17, 2012 10:45
Dani : mia I
nebude to Jaderná Elektrárna Dukovany?? smilies/wink.gif
leden 17, 2012 10:45
... : mia I
jéé to se povedlo, psaly jsme obě v 10.45. Myško já byla se synem na JETE, mají tam pěkný info středisko.
leden 17, 2012 10:50
Na JETE jsem zase nebyla já. : Myška
Od nás je to z ruky.
leden 17, 2012 10:52
deeres : kolemjdoucí
máš samozřejmě pravdu, nejde mi vůbec o tenhle konkrétní údaj, ale o to, že se (zejména v mediích) hlásají bludy a spousta lidí to bez přemýšlení považuje za fakta. Děsí mne to, že v těch pár oborech, kde to umím posoudit se s tím setkávám tak často a v takové míře, že mne poněkud deprimuje představa, jak to musí být v těch ostatních, kde to posoudit neumím. A hlavně už vůbec nedokážu odhadnout, co je jenom pitomost dotyčného novináře a co přímo úmysl klamat. V diskuzích na internetu bývalo zvykem se vyjadřovat buď k věcem, o kterých něco vím (ne jem, že se to domnívám) nebo držet hubu.
leden 17, 2012 10:58
tak já se vyjádřím k tomu, co trochu znám :-) : toulavej
Mezi námi odborníky :-) se jaderná elektrárna Dukovany označuje jako JEDU, ta v Temelíně jako JETE a v Mochovcích jako JEMO. Ovšem, ještě před několika lety, kdy bylo ve slušné společnosti neslušné používat slovo „jaderná“ :-), se používalo označení EDU, ETE, EMO :-), aby se neupozornilo na to, o jaký druh elektráren tu jde . . . :-)
Někteří byli nejen v infocentru, ale i uvnitř. Některé to živí :-) . . .

kolemjdoucí, problém s objektivitou informací je ten, že většinu informací máme všichni zprostředkovaných a ani si nemůžeme ověřit, jestli jsou pravdivé či nikoliv, buď je přijmeme jako pravdu, nebo tu informaci nemáme čím nahradit. A tak se desítky let tvrdilo, že nejvíc železa je ve špenátu, i Pepek námořník to věděl. A čistě náhodou někoho napadlo ten údaj ověřit a jistil, že skutečnost je desetkrát menší. A celé generace žily v omylu. A takových věcí bude mnoho i bez úmyslu klamat. Ovšem, u mnoha věcí navíc ten úmysl je, takže zbývá věřit nebo nevěřit, jako v náboženství :-). Ovšem, i to, že je teď železa ve špenátu desetkrát míň, než před mnoha lety, je jen otázka víry, jestli té informaci věříme :-)))
leden 17, 2012 14:50
No a my říkáme JED. I ti, které to živí, a v JED pracují... : Myška
Ber to jako libůstku. Nejsme u nějakých zkoušek, tak si to můžeme dovolit smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif.
leden 17, 2012 15:00
toulavej : kolemjdoucí
já mám možná trochu problém v tom, že jsem se na internetu začal pohybovat v dobách předhistorických, kdy windows sice existovaly, ale nefungovaly, diskuzní fóra žila pouze v textovém režimu na BBSkách a účastnili se jich lidé, kteří byli tzv. insiders. Proto se taky používaly zásadně přezdívky (nicky), protože často tito lidé poskytovali informace, které třeba jejich nadřízení nebo kolegové nechtěli zveřejnit. Ale byla to vždycky fakta, ne novinářské plky. A asi jako pozůstatek těch dob tak nějak předpokládám ( a podvědomě vyžaduju), aby do disikuzí lidi psali to, o čem něco ví,nejlépe to o čem ví víc než ostatní. A tak nějak si nemůžu zvyknout na to, že do diskuze někdo plácne informaci, která nejen že je totální pitomost, které se dá na dvě kliknutí vyvrátit a ještě ji vydává za fakta.
leden 17, 2012 15:08
milej kolemjdoucí, : d@niela
připomněl jsi mi roky, kdy byl můj synek ve velkém ajfru z úžasný věci - ťukáním na klovesnici si povídal s úplně cizejma lidma (o věcech, o kterých já absolutně neměla ani páru)... A stále něco někam přidělával, něco vylepšoval, plno časopisů, furt něco študoval... Jeho tehdejší počítač byl ATARI 1040 - nebo tak nějak...
leden 17, 2012 15:19
danielo : kolemjdoucí
Já měl Amstrad 1512, (dvě disketové mechaniky, na jedné disketě operační systém, na druhé disketě program) to bylo už tenkrát jako dva různé světy, asi jako dneska Apple versus PC. A stejně jako třeba video to lepší (což byl tenkrát jasně Atari) zahynulo na úbytě a to blbší žije dodnes...mimochodem, dodneska si pamatuju ty nasraný celníky na Ruzyni (dovezl jsem to ještě před revolucí přes nějakou obskurní firmu ve Varšavě), když jsem jim vysvětloval, že počítače jsou už dva měsíce osvobozeny od cla. Mám ho dodneska, nedokážu ho vyhodit a navíc ještě pořád funguje.....
leden 17, 2012 15:43
.. : kolemjdoucí
no není to nádhera?
...........................................
leden 17, 2012 15:47
Sidone, : Michal
proto jsem byl zmaten, kolik že je dílů, já na to koukal v televizi.
Všem : Kdopak sem dal komentář mým jménem
Yvonne nejsi Evadane? : Michal
, já to nebyl.
Dějou se dneska na tom internetu věci, Daniela si zoufá kolik jí přichází žádostí o aktovování účtů, totéž máme my v http:// grilovani-barbecue.com. Než jsme na to přišli, joj to bylo spamu.
leden 17, 2012 16:04
Problém dnešní doby bude asi ten, : toulavej
že dříve třeba takovou učebnici, skripta, návod na něco na odborné téma, nemohl vydat kdokoli, protože tisk byl drahý, ne pro každého dostupný, takže to psali jenom lidi, co tomu téma, ke kterému se vyjadřovali, rozuměli. Dnes si může každý napsat cokoli a taky to rychle rozšířit mezi mnoho lidí a když se to tváří uvěřitelně, mnoho lidí tomu i uvěří, když si to nemohou ověřit nebo na to nemají dostatek vědomostí. Tak se mnoho informací přejímá bezmyšlenkovitě a pak záleží na tom, kdo a proč je poskytuje. Pro mě je takovým klasickým příkladem alarmistický výklad – strašení lidí globálním oteplováním vlivem člověka. Dobře podaná polopravda vydělává někomu miliardy dolarů, některé státy kvůli tomu obětují i svou konkurence schopnost, protože víra je prostě víra . . . víra, založená na spekulacích vydávaných jako objektivní, vědou potvrzená realita, kterou každý z nás platí ve vyšší ceně elektřiny, například . . .

Myško, rozumím. Ani ode mě to neměla být přednáška :-). Poptám se kolegů z Dukovan, jestli tenhle termín používají.
leden 17, 2012 16:11
Nojo, koukla jsem se na komentář, který sem "podle jména" - měl vložit Michal... : d@niela
184-99-97-136.boid.qwest.net
Tak to bude nejspíš nějaká jiná kamarádka či kamarád - smilies/tongue.gif
Rozhodně to Michal nebyl, to je vidět i na mapě, podle umístění PC :-).
leden 17, 2012 16:47
toulavej, napiš, jak dopadla anketa, : Myška
fakt mne to zajímá. smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif
leden 17, 2012 17:04
muj syn : Polarka
braval soucastky na skladce a delal z nich normalne pracujici kompjutry. Byl to jeho konicek.
No a dneska se kompama zivi a ne zrvna spatne...je z nej stejne jako z Danielina Roberta "ajtak">
Takze kdyz nemuzeme dostat decko od kompu...nemusi to byt vzdycky tak hrozne.

leden 17, 2012 19:44
Jo, to si vobčas taky zkoušim řikat, : Krakonoš
ale pak mě samozřejmě hned napadne: Co jen proboha bude tahle země dělat s milionem ajťáků? smilies/grin.gif Jediný, co mě i v takovýhle depresi utěší, je to, že jednou z jeho nejvoblíběnějších her je "traktor Zetor simulátor", kde jezí po poli, orá, seje, hnojí, sklízí.... Tak až se jednou zase pokorně vrátíme k zemědělství, třeba si na nabytý znalosti z paření na PC vzpomene. Jen místo toho traktoru bude asi muset najít nějaký voly. smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif
leden 17, 2012 23:35
Kolemjdouci : Mikin
Nez budes pokracovat v rozcilovani a opakovanych poznamkach o lidech, kteri nevi o cem pisi, tak naber dech a v klidu si precti moji odpoved.
Ten komentar od Deeres byl o televizorech s obrazovkou velikosti krabice na pizzu. Takovy televizor dnes opravdu spotrebuje mnohem mene energie nez kram s elektronkami. Schvalne se podivej na nejaky 19 palcovy pristroj, monitor nebo laptop.
Kdyz jsem psal o LED ktere nepotrebuji podsviceni, myslel jsem pochopitelne OLED. Takove televize uz vyrabi Samsung v Koreji. Tedy v te kapitalisticke. V te komunisticke na takove hlouposti nemaji cas, neb musi resit problemy s vyrobou ostnateho dratu a hladomorem. smilies/cool.gif
Pokud se tyce televizoru Tesla, tak tam byl problem jeste tusim koncem 70 let s tim, ze TESLA nedokazala narozdil od zapadni konkurence prejit uplne na tranzistory a ve vysokonapetove casti byly porad 4 elektronky vytapejici domacnost.
Ja ti verim, ze jsi televizory v te dobe opravoval, opravovanim tech poruchovych zmetku si tehdy privydelavaly tisice lidi, vcetne telefonnich techniku jako jsem byl ja.
Ja se s vyrobky Tesla rozloucil v roce 82 svou emigraci, od te dobu mam vetsinou kramy od JVC a za tech 30 let se me polamal 1 (slovy jeden) televizor.
Nazdar !

leden 18, 2012 08:38
já se nerozčiluju, ale už mě nebavíš : kolemjdoucí
OLED displeje mají zatím tak mizernou výtěžnost výroby, nízkou životnost a vysokou cenu, že si na ně ještě budeme muset pár roků počkat, tedy myslím ty velké do televize. Na telefonech už jsou AMOLED celkem běžné.
leden 18, 2012 11:39
Kokemjdouci : Mikin
no, kdyz o me nekdo opakovane prohlasuje veci jako ze: "placam pitomosti, kecam, delam ze sebe pitomce" tak bych rekl, ze ho povazuji za rozcileneho zcela pravem. A kdyz se pak ukaze ze se mylil, tak to ziska komicky prvek.... smilies/grin.gif
Samsung ty usporne displeje ktere nevyzaduji podsviceni nedava jen do telefonu, ale i do tabletu a prvni OLED televize s 55" obrazovkou uz je normalne v prodeji a vyhrava na veletrzich vsechna mozna oceneni. Behem dvou let jich chce Samsung vyrobit pres 2 miliony. Vygoogluj si to.....

leden 18, 2012 12:30
ha : bb2
konečně slovo, které mi něco málo říká - AMOLED.
Když si junior předloni vybíral nový mobil, vysvětloval mi, proč nepodlehl mánii kolem iphones a proč trvá na amoled displeji, a proto požadavek právě na ten telefon, co chtěl, je logický. Když loni vybíral mobil pro mě, zase mi vysvětloval, ale vzdal to, když jsem mu skočila do řeči s tím, že "no dobře, prostě budu mít super amoletu". Odmlčel se a pak řekl Jo, ale prosím tě, radši to takhle nikde neříkej nahlas.
leden 18, 2012 13:44
bb2 : Mikin
Da to dneska prace, drzet krok s technikou. Kde jsou ty doby, kdy stacilo vedet kam soupnout elektronku EBL 21 z narodniho podniku Katooooda Holomooooc.... smilies/tongue.gif
leden 18, 2012 14:03
bb2 : kolemjdoucí
tohle snad nemůžeš pamatovat smilies/grin.gif EBL21 a ECH21 byly moje oblíbené elektronky, první rádio, které jsem postavil abych mohl poslouchat Radio Luxemburg i na intru.....
leden 18, 2012 14:12
mikine : kolemjdoucí
ale já vím, že jich "chce" vyrobit...jenom se mu to zatím nějak nedaří. Prostě se smiř s tím, že většina lidí ve vyspělých státech momentálně oprovozuje TV, které žerou o hodně víc než žraly ty se skleněnou obrazovkou. A vo tom byla celá diskuze.
leden 18, 2012 14:15
Mikine, : bb2
ani se nesnažím držet krok s technikou:-) chci od ní jen to, aby fungovala jak potřebuju, dělala co chci a neotravovala mě poruchami. Když to splní, nechť se jmenuje třeba palačinka. Nic o tom, jak a proč funguje tak, aby dělala co chci, vědět nepotřebuju a nechci:-))

leden 18, 2012 14:21
kolemjdoucí : bb2
tuším, že i kdybych si EBL21 mohla pamatovat, tak si to pamatovat nebudu :-)
leden 18, 2012 14:22
bb2 : kolemjdoucí
prosím, seznam te se smilies/grin.gif
leden 18, 2012 14:46
... : bb2
Těší mě. Doktor Livingstone, nemýlím-li se? :-)
leden 18, 2012 15:11
Tady je to : Sidon
docela hezky řečeno Z. Svěrákem - http://www.youtube.com/watch?v=xzVH3tRE1RM&feature=related
jak je to s těmi staršími věcmi.
leden 19, 2012 06:53
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]