JÁ SE SNAD NEVDÁM...
Čtvrtek, 11 červen 2009

Milá Danielo, obracím se na tebe s obrovským (tedy z mého hlediska) problémem. Mám se vdávat. Těším se na to, vlastně se vdát chci - abych upřesnila, je to naplnění mého snu, vystupňování našeho vztahu s přítelem. Jsme spolu už pět let, máme dítě, bydlíme spolu a jsme tedy rodina i bez oddacího listu.  

 

 

 

 

.

 

     Ale o svatbě jsme mluvili už před mým těhotenstvím, i když nakonec se vše vyvrbilo trochu jinak. Otěhotněla jsem dřív než jsme čekali; zpočátku mi bylo strašně špatně, takže svatba nepřicházela v úvahu, potom jsem měla nějaké zdravotní problémy a neschopenku s dvouhodinovými vycházkami, takže zase smůla, no a nakonec už jsem s obrovským břichem na radnici nechtěla, až po porodu. A pak začalo běhání kolem miminka, starosti s mým synem z prvního manželství, a najednou má „miminko" rok, můj přítel mě oficiálně požádal o ruku, a já souhlasila. Přiznám se, že po rozvodu s bývalým mužem jsem o svatbě nechtěla ani slyšet, ale když se narodilo miminko, najednou mi začalo být líto, že nejsme manželé. Teď se mi tedy splnilo i toto a budeme se brát, ale já jsem v koncích. Důvody jsou bohužel jen a jen praktické.

 

 

     Konkrétně snubní prstýnky - jejich cena se u zlata pohybuje okolo patnácti - dvaceti tisíc, stříbrné stojí kolem pěti tisíc, a když vezmu stříbrný prstýnek stejné gramáže, ale nesnubní, tak za něj zaplatím zhruba pětkrát méně. Mě se ta cena zdá přemrštěná, vidím to tak, že prostě lidé ke svatbě potřebují snubní prstýnky, takže hup tam s cenou, vydělat co nejvíce, chtějí se vzít, tak ať platí. Přítel má na to stejný názor, já s ním v duchu dokonce souhlasím, ale přece jen - chtěla bych mít hezký prstýnek, který budu nosit vlastně až „doživotně" nebo spíš „domanželně" na ruce a taky by se nám měl (hlavně mě) líbit. I když vím, že on ho povětšinou nosit nebude, kvůli práci, takže je to pro něho jednodušší, ale pro mne to znamená hodně.

 

 

     Každá nevěsta chce být nejkrásnější, mít nejhezčí šaty, pěkné boty, krásnou kytku a na závěr od ženicha na prst navléknutý pěkný prstýnek. Takže si myslím, že když chci, aby prstýnky byly pěkné a líbily se nám, tak toho zas tak moc nechci. Přítel ale řekl, že za ty peníze teda žádné prstýnky kupovat nebude, že v práci dva vysoustruží z mosazi a budou vypadat jako zlaté. A po obřadu že ho budu muset co nejdřív sundat, než mi zezelená prst...

 

 

      Navíc ve mně konkrétně mosazné prstýnky evokují jeden příběh, a to mé babičky. Brali se s dědou za války, na prstýnky tenkrát opravdu nebylo, ale děda jí slíbil, že jak skončí válka, vymění ty mosazné kroužky za pořádné prstýnky. Nikdy se tak ale nestalo, navíc babička měla s dědou strašný život; ona dřela, trpěla a starala se, kdežto děda si jen užíval, jezdil si po rajzech s ženskýma a na babičku a syna zapomínal. 

 

 

      Jenže tohle nemůžu přiteli říct, aby si nemyslel, že si o něm myslím to co o dědovi, že je nespolehlivý a že jen slibuje a skutek utek. Asi bych ho tím docela urazila.

 

 

     Takže můj svatební sen se pomalu, ale jistě stává hororem. Dohodli jsme se, že svatba proběhne jen se svědky, protože přítelova matka mě zrovna moc nemusí a občas (po požití alkoholu) to dává pěkně najevo, o naše dítě nemá zájem a když za ní přijdeme na návštěvu, tak malého ani nepochová, ani mu nekoupila zatím žádnou hračku, ovoce nebo cokoliv jiného, co babičky většinou vnoučátkům dávají.

 

 

     Ne že bych to po ní chtěla, naštěstí si všechny potřebné věci můžeme koupit sami a nemusíme být odkázaní na pomoc rodičů. Ale - prostě zamrzí mě, když s kamarádkami a jejich stejně starými dětmi sedíme a povídáme si, a občas některá ukáže nějaké pěkné oblečení nebo hračku se slovy, že jí to donesla pro mimčo tchýně. A ještě jedno: ona se navíc snaží dělat ze sebe „dámu" a moje matka je pravý opak, je spíš jednodušší, méně vzdělaná a starší, a taky o hodně zničenější. Takže se bojím, že na svatbě, při popíjení, by mohlo dojít k nehezkým scénám. No, a my si tento den nechceme kazit ničím takovým.

 

 

 

 

 

 

 

      Snažím se uklidnit, že to všechno jsou nedůležité věci. Vím, že důležitější je, jaký spolu máme s přítelem vztah, jak je nám spolu dobře, rozumíme si a že máme zdravé, krásné dítě, které nám dělá radost. Ale přesto všechno se pořád nemůžu smířit s tím, že budu mít nějaký nehezký prstýnek, jaký nechci. A asi jsem marnivá, ale vedle zásnubního prstýnku z bílého zlata bude ten mosaznej vypadat strašně...

 

     Já vím, že ho pak můžu sundat a nenosit ho, ale když já na druhou stranu chci, aby bylo vidět, že jsem vdaná, já chci nosit snubní prstýnek. Chci na něj být pyšná a radovat se z něho. Navíc, když nebudeme dělat žádnou velkou svatbu, žádné drahé šaty, cukroví, hostinu, fotografie a ostatní výdaje, tak vlastně ušetříme, a i kdyby to tak nebylo, tak nedostatek peněz není důvod, proč přítel nechce nějaké elegantní prstýnky, a já jsem schopna na jídle a různých jiných výdajích tyto peníze docela dobře ušetřit, jak jsem se naučila po rozvodu.

 

 

      Mu jde jen o princip, říká, že nebude dávat takové strašné peníze za prstýnky, které takovou hodnotu nemají. Bohužel, zatím jsme se ve všem shodli, ještě jsme neměli spolu žádný zásadní rozdíl v názorech, až teď.

 

 

     Nechci vypadat jako rozmazlená ženská, co neví, co za parádu by si pořídila, ale chci se líbit a chci, aby se mi věc, kterou budu mít denně na očích a bude mi připomínat skutečnost, že jsem vdaná za bezvadného muže, prostě líbila. Jsem ochotna vzít si obyčejné kalhoty a halenku, kytici si uvázat sama třeba z kopretin, ale aspoň ty prstýnky jsem chtěla mít pěkné. A natrvalo, takové, které po týdnu nošení nezajdou, nezčerná mi z nich ruka, nezčernají samotné a nebudu se za ně muset stydět.

 

      Jak je možné, že když se shodneme téměř ve všem a o všem jsme schopni debatovat a nakonec se domluvit tak, aby to vyhovovalo nám oběma, nejsme schopni to udělat u těch zatracených prstýnků?

 

 

 

Dá se to pochopit?

Nebo je chyba ve mně?

Jak si to mám přeprogramovat v hlavě,

dřív, než kvůli té prkotině zkazím celý náš vztah,

celé ty krásné roky?

 

Kasandra

 

 

 

 

 

Komentáře
hele a není za tím : Petronila
ještě něco jiného, než prstýnky? Takové upnutí na takovou prkotinu mi připadá trochu nezdravé.

Snubák jako takový se dá pořídit mnohem levněji. Pokud ale chceš něco extrovního, tak to jasně stojí víc. Patnáct až dvacet táců mi přijde nepřiměřené a osobně bych to za to nedala.

Přítelovi se nedivím, že se mu nechce vypláznout tolik peněz za něco, co sám nebude nosit.

Asi bych v tomto případě šla na dohodu - on sleví v tm smyslu, že prstýnky nebudou mosazné, ale zlaté, když Ti na tom tak záleží, Ty slevíš v tom smyslu, že si vybereš nějaké obyčejnější za míň peněz. A jestli je chcete mít jedinečné a extrovní, tak si dejte dovnitř něco vyrýt.

Za Tvého dědečka Tvůj milý opravdu nemůže, to by sis měla vyřešit v sobě (případně mu říct, že máš na to nepříjemné asociace, že si to nespojuješ s ním, ale že bys to prostě chtěla jinak.)
červen 11, 2009 11:41
Řečeno s klasikem - Svatá prostato! : Myška
Tvoje starosti bych chtěla mít, Kasandro. Jen jsem tak mrkla na net, a snubáky se dají přídit asi za třetinu částky, kterou uvádíš. A krásné.
červen 11, 2009 11:52
Petronilo, : Kasandra
děkuji za reakci. Prochodila jsem asi deset zlatnictví a na snubní prstýnky za méně jsem nenarazila. Tedy s výjimkou těch stříbrných. Ještě vloni jsem viděla snubní prstýnky tak kolem pěti šesti tisíc za oba. No a když je teď potřebujeme, tak snad neexistují. Asi je čímdál víc svateb, tak prostě ceny šly nahoru. Jestli víš, kde koupit nějaké obyčejnější, jen to uvítám.
červen 11, 2009 11:54
Tvoje starosti na mou hlavu : Milene
A tak ti poradím smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif Projdi internet a sama se přesvědčíš a ceně prtýnků. Kamarádka si koupila prstýnek jen 1, protože její manžel ho nemohl kvůli práci nosit. Krásný s opravdu malinkým kamínkem, protože to není jako snubní. Ty asi prodávají jenom po 2. Ale je to docela dobrý nápad.Nač kupovat dva, když druhý bude do skonání světa v krabičce. smilies/wink.gif smilies/wink.gif
červen 11, 2009 12:00
tak se koukni na net, : Petronila
zadej si tam "snubní prsteny" a zapátrej - zlaté se tam dají najít cca za 2 600 jeden, pokud by vám stačila chirurgická ocel, tak za 1300, jen co jsem se tak zběžně koukala.

IMHO partnerství je často o kompromisech a na takovýchhle prkotinách se to dá často osvědčit a natrénovat smilies/wink.gif
červen 11, 2009 12:01
.... : Milene
prtýnek je podle vzoru prstýnek smilies/cheesy.gif
červen 11, 2009 12:03
Milene, : Kasandra
a při obřadu bych mu jako navlékla imaginární prstýnek?
červen 11, 2009 12:05
jestli jsi z Prahy : o2p2
zkus zlatnictvi pana Linharta http://www.zlatnictvi-praha.cz/, porizovali jsme u nej snubni prstynky zrovna predevcirem, je o dost levnejsi nez bezne prodejny a dohodnes se presne, jak maji vypadat. Ty nase staly teda 10 tisic, ale jsou pomerne masivni a jeste s diamantem (spis diamantickem), takze nejake mensi, tj. lehci, budou jiste levnejsi. Minimalne by ti poradil. Jen je treba si na navstevu vyhradit tak 2 hodiny, protoze je desne ukecanej :-)
červen 11, 2009 12:08
O2P2, : Kasandra
děkuji, nejsem z Prahy, jsem od Prostějova. Což je kousek z ruky. Bohužel. Nechápu, jak je to možné, ale tady u nás stojí prstýnky bez diamantu a tenké kolem těch 11 - 12 tisíc. A ty s kamínkem začínaly na 18 tis. A nebylo to v jednom zlatnictví, bylo to ve všech, kde jsem byla.
červen 11, 2009 12:18
a proč tedy, když musí být dva, : ivanka
nekoupíš jeden pro sebe a ten druhý, co půjde do škatule, nějaký levný pro něj?
Myslím, že je to fakt bazírování na blbosti...
červen 11, 2009 12:20
Kasandro : mia
vdáváš se podruhé tak si myslím,že ty tvé starosti se svatbou jsou přehnané.Na druhé straně zvaž,zda tvůj přítel má podobný postoj i v jiných situacích,jestli rozumné uvažování u něj nehraničí s lakotou a nebude po svatbě postupně jak se říká utahovat šroub a bude vždy po stránce hospodaření po jeho.To je pak velice svízelné žít potom s takovým člověkem.
červen 11, 2009 12:21
Kasandro : Milene
On bude mít ten svůj, který si vyrobí, nebo jednoduchý stříbrný. Věř mně, že na tom jaký prstýnky si nandaváte u obřadu fakt nezáleží. Z jednoho metru to už nikdo nepozná.

Někteří novomanželé prstýnky vůbec nemají, pak se vynechá ta obvyklá věta A na důkaz..... si vyměnte......
Taky by Vám ji mohl oddávající změnit: A důkaz......navlékněte nevěstě....
Nebo tak nějak. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 12:22
Kasandro, : květuše
myslím, že bys tím toho svého mohla nap*dnout na pěkně dlouhou dobu. Vždy, když by se ti podíval na ruku, uvědomil si, co ty dva kroužky stály, tak by měl před očima, že jste vyhodili zbytečný peníze pro flanc... Pokud budete spokojeni, tak budete i s prstýnkama z trávy. A pokud by to dopadlo špatně, tak věř, že žádný ani sebedražší prstýnky ti záruku spokojenýho manželství nedají.
Přikláním se k tvému partnerovi..
červen 11, 2009 12:23
prstynky : mura1
jako krouzky, bez kaminku, ze stribra nebo chirurgicke oceli se daji poridit za par korun. urcite by se nasly 2 stejne, co by se ti libily a byly ve vice velikostech, aby sly vam obema.
červen 11, 2009 12:24
nechápu : Kamila
je mi líto, ale nechápu to. Prstýnky jsme měli po 1500, šaty půjčené, oblek "pracovní", oběd v restauraci se svědky. Stříbrné prstýnky stojí pětikilo - nevím, proč by musely být echt svatební. A jak už tu někdo řekl - jak se chcete dohodnout na opravdu důležitých věcech, když se nedohodnete na takové prkotině? My měli prstýnek každý jiný, já chtěla kulatý, aby mi šel k zásnubnímu, manžel měl hranatý - no a co smilies/wink.gif
červen 11, 2009 12:29
... : Sandra.
Já myslím, že je dobrý nápad koupit jen jeden, pokud víš, že ho manžel tak jak tak nosit nebude.Při obřadu mu nebudeš navlékat nic- prostě oddávající místo slova prstýnky řekne prstýnek. Např. Míša Salačová to takto na svatbě měla a to přitom byla svatba za půl milionu...
červen 11, 2009 12:30
Květuše, : Kasandra
no takže vlastně mám mít ten pocit, když se podívám na ruku, já? A vždycky si říct, že na tom prstě jsem mohla mít prstýnek a nemám? Jako že ženská to vždy musí ustát a skousnout?

červen 11, 2009 12:31
Sesyp zuby po babičce, : mamča
a zajdi s tím přímo za nějakým zlatníkem. Nech si udělat jen jeden prstýnek, a manželovi při obřadu navlíkneš tu mosaznou matku, když by normální snubák stejně nenosil.
Myslím, že to moc prožíváš. Svatbu bereš rozumně, tak v tom ostatním taky neblbni.
Na prstýnku štěstí nestojí, ale jak napsala "mia", bacha, aby nebyl šetřílek i v jiných věcech.
červen 11, 2009 12:32
to je směšné : bb
Píšeš o starostech se synem z prvního manželství, takže vdaná už jsi byla a prstýnek jsi měla nebo máš. Není ti už 15, ba ani 25. Přítelův postoj znáš. Máš zdravé dítě, dobrý vztah a partner tě požádal o ruku. A ty trojčíš kvůli kousku kovu?
Trapné.
Kup pár prstýnků ze stříbra a soustřeď se na to podstatné. Nazdar.
červen 11, 2009 12:39
hele Kasandro, : Petronila
a v čem je vlastně problém?

Že bys neměla prstýnek vůbec nebo jen z obecného kovu, to jsem pochopila.

A dál? Že by nebyl ze zlata? Že by sice byl ze zlata, ale jen "obyčejný"?

Jak by se stavěl přítel k tomu, kdybyste měli prstýnky do těch 5 000, případně Ty bys měla zlatý a on tu mosaznou matku?

Fakt mi přijde, že to moc hrotíš (buď budu mít prstýnek přesně takovej, jako chci já, a když nebude na 100 % po mým, tak to znamená, že "ženská musí vždycky všechno ustát a skousnout??") smilies/shocked.gif
červen 11, 2009 12:40
Mamčo, : Kasandra
zuby (nebo spíše zlato) po babičce mám bohužel v ústech já. Vlevo i vpravo dole dva můstky. Bez zubů se vdávat nechci. A ani bych je nedala, ještě je budu potřebovat. smilies/wink.gif
Šetřílek opravdu není, na všechno ostatní jsou peníze, a co chci, to si můžu koupit kdykoliv. Jen s těma zatracenýma prstýnkama se nějak nemůžeme shodnout.
červen 11, 2009 12:43
... : bb
no těbůh...
červen 11, 2009 12:44
no musis si ujasnit priority, pokud je pro tebe prstynek dulezity a budes ho mit na zbytek zivota : mila1
tak na nem nesetri. Vem si, ze kocarek pro dite jsi taky kupovala ne za prave levno a slouzi rok. Takze bych koupila neco zlateho, tak do tech pet tisic, koukala jsem se ted na net a da se to.
červen 11, 2009 12:44
tak to vidíš, máňo... :-))) : květuše
všechny jsme se shodly na tom, že když už, tak ten pro tebe... smilies/grin.gif
červen 11, 2009 12:45
Kasandro, : Rozmarýna
snad nám nechceš namluvit, že se nedají sehnat prstýnky za rozumnou cenu? Koukni třeba sem
http://www.zlato-stribro.cz/zlate-sperky-k5397/snubni-prsteny-k5398
červen 11, 2009 12:47
Kasandro, : Rozmarýna
než drahé zlaté prstýnky, tak bych raději hleděla na to, abych neměla zlato v ústech. Radši kvalitní bílé zuby místo prstýnků. Promiň.
červen 11, 2009 12:53
... : Sandra.
tak já tě Kasandro chápu, také jsem chtěla mít všechno na svatbě perfektní. A na těch prstýnkách záleží, protože to není jen na ten jeden den, ale na celý život. samozřejmě záleží jaká je vaše finanční situace- je rozdíl jestli na to skutečně nemáte, nebo máte, ale jen se příteli nechce vyhazovat za takové "blbosti". V tom druhém případě bych se nedala a trvala bych na zlatém alespoň pro sebe (už jen proto, že bych nechtěla chodit s prstem úplně černým od kusu plechu.) My jsme s Medvědem měli také každý trochu jiný prstýnek a zkombinovali jsme je tak, aby se k sobě hodili. Byli oba zlaté a vyšli celkem na 12 tisíc, ale kdybychom místo diamantů brali zirkon, bylo by to o 3200 méně. zkusím sem dát fotku, jestli se mi to povede. Jsou z Brna- http://www.rotaxcz.com/zlataruze/index.php?lang=1&page=27 a můžu to doporučit. Mají skvělý výběr a přispívají 1000Kč na cestu:-)... no nic, tak obrázek nebude, nějak nevím jak to sem vložit.


červen 11, 2009 12:54
Rozmarýnko, díky, : Kasandra
ale to jsou stejně ceny za jeden. Jenže přes internet je asi nevyzkouším. Ale i tak se při dvou blížíme k těm deseti tisícům, když nepočítám ten první červený. Chtěla jsem prostě bílý kov, abych mohla na druhém prstě nosit zásnubní z bílého zlata. Nic víc. Ale asi jsem fakt ta špatná já. Prostě chci toho moc. Chci prstýnek, co by se mi líbil. Asi bych měla být ráda, že vůbec jsem a co mám a nechtít víc. Možná jen závidím všem těm šťastným nevěstám v krásných šatech.
červen 11, 2009 12:55
jéje, ty jsou hezký... : květuše
nojo, snad se vám podaří tuhle rozechvělou nevěstinku přemluvit... že všechno dobře dopadne, že hlavní je, že oni tři se budou mít rádi a na ničem jiném zas až tak nezáleží...
.................................
červen 11, 2009 12:55
... : Sandra.
samozřejmě prstýnky byly...to mi ten češtin nějak ujel:-)
červen 11, 2009 12:56
Milo1 : Kasandra
No a jsme u toho. Jak píšeš, prstýnek tak kolem pěti tisíc se dá koupit. Ale to jsem netvrdila, že nedá. Při dvou je to ale těch deset dohromady. Budu se muset zeptat, jestli by vůbec přítel chtěl kupovat jeden prsten kolem pěti tisíc, když mu jde o ten princip, že na gramy je to prostě předražené. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 12:57
Sandro. : Kasandra
dík. Už jsem si říkala, jestli fakt nejsem jen nějaké nevděčné rozmazlené monstrum. Já si taky myslím, že na prstýncích záleží a jak píšeš, je to na celý život. Tedy mělo by být. Ten první snubní nemám, sebral si ho exmanžel po rozvodu, když jsem ho sundala a dala do hrnku, že ho platil a tak si ho taky vezme. Než jsem se nadála, byli pryč. Oba. smilies/wink.gif
Ale já si opravdu nechci vybrat nějaký prsten jen kvůli tomu, že je levný, no a co, že se mi nebude líbit, tak ho potom nemusím nosit.
červen 11, 2009 13:05
Kasandro, : Rozmarýna
Když si koupíš prstýnek do 4.000,-- tak to máš celkem ani ne za 8.000 a to už je polovina toho, co jsi psala ty. A navíc tam máš na té stránce i uvedeno, jak zjistit velikost prstenu. No a když velikost nebude vyhovovat, tak ti ho musejí vyměnit.
Tak já jsem vdaná 27 let. Aby sis tehdy mohla koupit snubní prsteny, tak jsi musela předložit ve zlatnictví potvrzení z radnice, že máš objednanou svatbu. Prodávalo se jen pár typů prstenů, takže výběr nic moc. Vůbec jsme to neřešili a jedny jsme si vybrali. V MHD jsi pak mohla pozorovat, jaké kdo má prsteny a viděla jsi, že se opakují stejné typy. Teda já to pozorovala jen v době kolem svatby. Jinak se přiznám, že vůbec nesleduji, jaké snubní prsteny se teď nosí a osobně bych do nich moc peněz nevrážela, kdybych se vdávala znovu. Stejně snubák nenosím, protože jsem přibrala, je mi malý a jsem shnilá si ho jít nechat zvětšit.
červen 11, 2009 13:06
Kasandro : Any
Zkus se podívat tady http://www.snubni-prsten.cz Za pět tisíc tam koupíš dva hezký prstýnky a ještě si do nich můžeš nechat vyrýt jméno zdarma.
červen 11, 2009 13:11
bíbí : Kamila
jo! smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 11, 2009 13:11
Pojď, pojedeme k tetě na zahrádku. : strejda
Posadil jsem svou (asi 5tiletou dceru) na štangli a jeli jsme. Říkám jí, aby měla napnuté nožičky, aby neškrtla o dráty předního kola. Musím dodat, že jsem jel velmi pomalu. V mírné zatáčce se to však stalo. Patička její polobotky se dostala do drátů. To byl moment. Přední kolo se zablokovalo botičkou a už jsme letěli. Nějakým podmíněným reflexem jsem chytil dceru a na zemi jsem zjistil, že ona vůbec nebrečela. Letmým pohledem jsem se přesvědčil, že se jí vůbec nic nestalo. Odnesl jsem to sám a z předního kola nebylo kolo, ale osma. Jak jsem ji před pádem držel levou rukou, prstenýček jel po drsném kamínkovém asfaltu a na kloubu byl sedřen až na kost. Rovněž loket dostal své, ale protože jsem měl koženou bundu, ta zmírnila to tření. Ona je ta kinetická energie fakt svinstvo. Když vás to zastaví, ona se zuby nehty drží své přímé úměry s hmotností a směrem. Ona chce pokračovat... S dcerou v náručí jsem se smýknul asi metr. Zprvu jsem si myslel, že se jedná pouze o malou sedřeninu, ale když jsem to pak u babičky vymýval vodou, (k ní bylo momentálně nejblíže) bylo vidět, že musím na pohotovost, kam se mi zrovinka moc nechtělo. Holka řekla, že prý půjde se mnou. Když to viděla doktorka na pohotovosti, odvrátila hlavu a řekla, že musím do nemocnice, že je to na šití, a to vona že tam dělat nemůže, protože tam jsou potrhané šlachy. Ale holku, že si tam nechá, že ji musí vyšetřit. Ona protestovala, že jí nic není, říkala, že tatínek mne držel a proto se mi nic nestalo a že musí se mnou do nemocnice, prý abych se nebál. A tak jsme jeli. Přijal mne doktor šprýmař a řekl, že ten zlatý snubní prstýnek musí dolů, protože až to začne otýkat, že bych mohl přijít i o prst. Mé tozhodnutí bylo okamžité. Kleště, pěkné štípačky a sem s nimi... On se však usmíval, polil mi to nějakou desinfekcí a jal se pomalým kroucením osvobozovat můj pochroumaný prst od prstenu. Z úst dcerky jsem slyšel její milé povzbuzování typu „ Tati neboooj…, tati vydrž…, už to bude…“ Ona se na to divadlo dívala, já však ne. Představte si, že se ho tomu doktorovi podařilo sundat a bez přeštípnutí. Opláchl ho ve vodě a vítězně mi ho podal. A pak už došlo k jeho běžné rutině, k šití. A od té doby nenosím snubní prstýnek. On by se mi na ten prst snad ani nevešel.

Kasandro, já vím, že tenhle starý příběh vůbec nesouvisí s Tvým dilema. Věř však holkám, že v prstýnku to štěstí není.

červen 11, 2009 13:13
A co ta chirurgická ocel? : Káča
vypadá jako bílé zlato, ale na rozdíl od něj je skoro nezničitelná - nepoškrábe se a tak. Hůř se teda do ní ryje, dělají to jen na pár místech v republice, záleží, kdy máte tu svatbu. My jsme to s manželem vyřešili takhle. Taky tvrdil, že ho nosit nebude, tak jsme pro oba vybrali v normální bižuterii dva co nejvíc podobné každý kolem tří set. Uznávám, že je to asi extrém, na šperky nejsme moc ani jeden, nakonec to dopadlo tak, že manžel nosí a já ne. No, jen jsem chtěla říct, že ta ocel vypadá taky moc hezky.
červen 11, 2009 13:15
Sandro, : bb
ale to byla tvoje první svatba, že? Kasandry je to druhá svatba a snad už poznala, že na kovu životní štěstí nestojí.
červen 11, 2009 13:16
strejdo, : Rozmarýna
to máš teda statečnou dceru, že ani neplakala.
červen 11, 2009 13:19
Kasandro, : bb
nevím zda jsi rozmazlené mostrum, spíš mi připadáš jako vyhladovělé monstrum, které 14 nejedlo a teď se dostalo k plnému stolu.
Podstatné se mi kromě přítelova názoru jeví fakt, zda na ty prstýnky máš.
Pokud máš například úspory z dřívějšíka a nyní jste finančně na tom bezproblémově, máte rezervy, tak se s ním dohodni, že to pořídíš ty, z těch úspor, že si uděláš radost.
Nebo pokud jste zdědili, zrestituovali apod., tak snad taky o nic nejde, prostě tretka. Pokud ale ty máš akorát svoji mateřskou a nevyděláváš nic a on si nevydělává mávnutím ruky, tak je to velmi, velmi nezralý požadavek. A sobecký vůči partnerovi.
Spíš bych ty peníze uložila na studia pro nynější mimino.


červen 11, 2009 13:21
Káčo : Milene
ale to by měla ten pocit, když se podívá na ruku, že na tom prstě mohla mít prstýnek ze zlata a nemám? Protože je z oceli.

smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
Nic ve zlým. Jen jsem chtěla tu neřešitelnou věc trochu nadlehčit. Snad se to stihne do svatby vyřešit. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 13:25
Kasandro : mia
Tak já jsem si myslela,že je třeba tvůj přítel šetřílek,proto jsem psala abys byla opatrná.Ale jak čtu pokračování,tak už máš zásnubní prsten z bílého zlata a ted ještě chceš na příteli,aby koupil drahé snubní prsteny.Abys je mohla kamarádkám ukazovat.Promin,ale tohle není chování dospělé ženy.Tvůj přítel je daleko vyzrálejší než Ty a možná se jeho matce nedivím,že má proti Tobě výhrady,šetrnost asi není tvá silná stránka.Omlouvám se za silná slova,ale přijde mi to vůči tvému partnerovi nefér.
červen 11, 2009 13:28
... : bb
mio, vyjádřila ses velmi mírně

Mně se ježí chloupky na krku, to nesignalizuje nic dobrého, takže jdu radši na oběd.
červen 11, 2009 13:29
Mio, : Kasandra
víš, já po něm nechci, aby je kupoval. Já nám je klidně koupím sama. Myslím, že zásnubákem za tisícovku jsem ho z kůže nesedřela a ani ho jinak neomezila v jiných směrech. Šetřit umím, stačí si přečíst můj dopis. Ani jsem nikde nepsala, že by nás ta koupě prstýnků zruinovala. To už jsou tvé fantazie.
červen 11, 2009 13:36
mio, bb, souhlas. : Myška
Prostě Kasandru nechápu.
červen 11, 2009 13:36
Kasandro : mia
tak je kup ze svých zdrojů z dřívějška a neřeš to.A zásnubák za tisicovku?I kdyby byl za půl tak jsou to peníze.Nejde o to,že by Vás ta koupě prstýnků zruinovala,ale tady jsou dvě děti,porostou,budou potřeba peníze na kroužky,později na studium,případně na finanční pomoc s bydlením.Vy sami byste si měli vytvářet finanční rezervy pro případ nemoci,ztráty zaměstnání,oborníci se shodují,že by to měla být jistina ve výší pětinásobku měsíčních příjmů.Co když po mateřské neseženeš práci?Těch několik tisíc,co ted vyhodíš bys pak měla jako když je najdeš...Je to tvá věc.Neznám Vaši finanční situaci,ani mě nezajímá,jen to takto vidím.
červen 11, 2009 13:45
... : Sandra.
Já zase nechápu proč jste se do ní tak pustily- není to jako napsat- chci náhrdelník s drahokamy a přítel mi ho, fňuk, nechce koupit. Snubní prstýnky se nosí jako připomínka toho dne, kdy jsme si dali s milým onen slib. Je to cosi milého, co člověku dělá radost. Ano bb, byla to moje první svatba, ale kdybych se vdávala podruhé, ušetřím za půjčení princeznovských šatů, nebudu pořádat opulentní hostinu pro 50 lidí, ale prstýnek bych mít pěkný chtěla...
Ale znovu- píšu, záleží, jestli na to mám, nebo ne. Kdybych stála před rozhodnutím, jestli koupit dítěti jídlo, nebo si pořídit prstýnek, koupím jídlo. Ale zase nevím, proč bych si neměla koupit prstýnek a odkládat potomkovi peníze na studia, na které půjde za 20 let, jak píše bb. S touhle logikou bych si nemohla koupit nikdy nic, nikdy bych nejela na dražší dovolenou...



červen 11, 2009 13:52
... : Pepička
Ale no tak, to si žádná z vás nikdy nechtěla udělat radost? A když to znamená hezký prstýnek, tak proč ne?
červen 11, 2009 14:00
... : Pepička
Prachy budou a my nebudem. Kup si prsten! smilies/grin.gif
červen 11, 2009 14:04
... : Kasandra
Sandro, to jsi vystihla. S touhle logikou bych neměla tedy nic pořídit, kromě základních potřeb, jako je zaplatit bydlení a jídlo a nejnutnější oblečení.
Mio, taky ukládáš každou korunu navíc místo občasného potěšení (v případě snubních prstýnků jednou v životě) na konto svých dětí, pokud nějaké máš? Takže by sis nikdy v životě neudělala radost a jestli jsi vdaná, tak jen s prstýnky z bižuterky?
A když na účtě budu mít ten pětinásobek, pak na to nárok mám? Pak si tu radost můžu udělat? Myslím, že jsme se dostali někam, kam jsme vůbec nechtěli. Za chvíli mě začnete pranýřovat a lynčovat. Tak se omlouvám všem svatým zde, že jsem jim zkazila čtvrteční den.

Sandro, přesně tak, já taky oželím šaty, hostinu a ostatní, jen tu připomínku na prsteníčku bych tam prostě chtěla mít. Každá z nás chce být aspoň jednou za život jako ta princezna, jen některé tady už asi zapomněly, jaké to je a je jim příliš vzdálené se k tomu vrátit. Nebo jen závidí, že kdysi nebylo z čeho vybírat a člověk kupoval jen to, co v obchodě zrovna měli. Ať už se mu to líbilo nebo ne. Prostě byla taková doba. Moje maminka to zažila taky, já už naštěstí ne. Možná proto se teď tady zdám jako potvora, co by z chlapa sedřela všechno včetně kůže, jen aby si udělala radost. Takže se loučím. Děkuji za všechny rady.
červen 11, 2009 14:05
Kasandra ale problém prstýnků považuje dle svých slov za veliký problém. : Myška
A já si nemůžu pomoci, ale pro mě to problém není. V dnešní době, kdy je výběr prstenů v různých cenových relacích si musí vybrat každý. Jejího partnera chápu - pokud kvůli práci prsten nemůže nosit, tak proč jej kupovat? Ať si koupí prsten Kasandra a dál to neřeší.
červen 11, 2009 14:07
pritel rika, : mura1
ze ty prstynky kupovat nebude. ty rikas, ze je klidne koupis sama. tak v cem je jako problem?
červen 11, 2009 14:07
Sandro, : bb
dovolená je zážitek, cestování je poznání a zážitek, o smyslu vzdělání dětí nemusím určitě vůbec psát. Ale prstýnek je cetka, nic víc. A dnes a u druhé svatby...
Myslím, že pokud by ten pár měl na vše, co potřebuje a na vše, co si přejí oba společně, tak by přítel z prstýnku koupeného za Kasandřiny peníze problém nedělal.
A jak jsem psala, hodně, ale opravdu hodně záleží na tom, jak a za jakých okolností si vydělává on a taky na tom, zda Kasandra svého syna z prvního manželství kompletně uživí sama a z alimentů, nebo zda mu např. bydlení a jídlo platí její druhý partner. To všechno by měla vzít v potaz. A hlavně rozum do hrsti.

červen 11, 2009 14:08
Kasandro, ano závidíme, že jsme zažily dobu, kdy v obchodech bylo zboží pomálu. : Myška
Holka, kam na tu logiku chodíš? Je vidět, že nemáš skutečné problémy. Tak se v tom nimrej dál.
červen 11, 2009 14:09
kasandro : kkp
vůbec jsem se k tomuto tématu nechtěla vyjadřovat, jelikož Tvůj problém se mi opravdu zdá tak nějak přinejmenším no řekněme "malý"! Jenže vidím, kolik komentářů už tady máš, no já tedy opravdu nechápu, že někdo řeší "prstýnek" drahý, či levný???? asi to smažu, neboť je to kravina největší, .............na světě hladoví miliarda dětí a Ty řešíš opravdu vobrovskej problém! Pokud chceš opravdu poradit, tak se podívej na oblohu a nadechni se a vydechni, podívej se na svý zdravý děti, a važ si toho, že máš tak vobrovský štěstí, že můžeš řešit naprostý prkotiny! bléééééééééééééé
červen 11, 2009 14:12
Kasandro, to už je na mě příliš silné kafe, : bb
a nevím, zda si uvědomuješ, jak velmi, ale velmi trapné je co předvádíš.
červen 11, 2009 14:13
... : Pepička
Tak a veškerá radost ze svatby je fuč....
červen 11, 2009 14:17
Kasandro : mia
žádné kočičí zlato v bižuterii si nekupuji.Pokud bych ted momentálně chtěla můžu jít a koupit si zlatý.Zrovna tak ale nepůjdu a nekoupím si něco,protože to stojí třeba jen stovku.Znám cenu peněz si myslím.Na tvém místě bych si já osobně koupila nějaký krásný řetízek z bílého zlata,aby ladil k zásnubáku a nelámala bych přes koleno ty snubní prsteny.Budu mít radost a památku na hezký den a ještě radost z toho,že jsem dokázala vyjít svému partnerovi vstříc.Věřím,že by partner ocenil,že má rozumnou partnerku a stmelilo by nás to více než dohadování se.A mimochodem svatba s nějakými obyčejnými prstýnky může být mnohdy romantičtější než nákladný a okázalý obřad,tolik můj názor.
červen 11, 2009 14:17
Pepičko : bb
jestli ta radost z její už druhé svatby stojí na kousku kovu, tak je něco v nepořádku. Radost by měla mít z toho, že ustála těžký rozvod, aspoň tak o tom píše. Z toho, že má u sebe syna z prvního manželství a ustála jeho problémy, jak o tom píše. Z toho, že má zdravé mimino a partnera, který je jí oporou a teď si ji chce vzít, takže vidí svoji budoucnost s ní.
A vůbec, jsem z Kasandry znechucená, překvapená.
červen 11, 2009 14:20
... : bb
Zajímal by mě názor Vodoměrky, to je taková zdejší vodní víla, s romantickými názory, láskou k přírodě a taky s ne zcela růžovými životními zkušenostmi.
Napíšeš, Vodoměrko?
červen 11, 2009 14:21
a mě je tady smutno! : kkp
mám problém! je mi smutno! to je hrůza! tak díky, teď jsem si to početla ještě jednou a je mi hned veseleji! to je fakt sranda! to sem zas napsal nějakej "ftipálek" což???
červen 11, 2009 14:27
... : Pepička
Nemyslím, že by radost stála jenom na tom prstýnku, ale ten den zřejmě vnímá jako výjimečný a podtrhnout to chce tím prstýnkem. Vždycky mi bylo jedno, za co druzí vyhazují peníze, každý se můžeme rozhodnout, za co je utratíme. A každá z nás je "ujetá" na něco jiného a občas si radost uděláme. (Doufám, že tu moc ženských není ujetých jenom na cchleba :-) )Nejsem na zlato, ani po výpravné svatbě netoužím, ale dokážu pochopit její pocit, že právě toto je to pravé ořechové. A když to finanční situace u nich doma dovolí, tak proč ne? A přitom to nemusí znamenat, že si neváží toho, co už doma má.
červen 11, 2009 14:31
myslíš, že si jen někdo dělal legraci? : ivanka
že to není pravdivý? Tedy, že to někdo nemyslel vážně? Já si myslím, že asi jo...
I když je to v tom případě dost neuvěřitelný.. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 14:31
Já teda myslim, že zlatej by bejt měl. Nějak mi mosaz na snubák nesedí. : NČ
Zlato je věčný (stejně jako Lenin). Ale 10 litrů????? Kde probůch nakupuješ? No, nestačim vše číst, jsem už asi padesátej, co se diví.
Musíš mu říct: "Dej, bude ti dáno!" A pak, hlavně, ať ta svatební noc je eňo !!!!
červen 11, 2009 14:32
ivanko : kkp
no o to hůř! tohle vůbec někdo může myslet vážně???? no asi jo, holt každej máme ten svůj ujetej problém, ale tenhle je extra ujetej!
červen 11, 2009 14:34
NČ! : kkp
jé ahoj Nčíku, ještě se zlobíš? tak se nezlob! jo? všechno dobrý???
červen 11, 2009 14:36
pepičko : bb
kdyby to finanční situace u nich doma dovolila, tak by asi přítel proti nebyl, když žádost o ruku a zásnubní prsten jsou z jeho iniciativy. Možná by radši těch pár tisíc přidal na společnou dovolenou u moře, jako svatební cestu, jenže s miminem a synem z prvního manželství to nebude za stejné peníze jako u dvou baťůžkářů. Třeba si peníze její přítel nevydělává zrovna lehce za 6 hodin klapání do klávesnice denně. Možností spousta, proč se mu do takového nákupu nechce. Majetný rentiér by asi koupil, když žádá.
červen 11, 2009 14:40
jéje, chlap! : ivanka
Nčíku (to je taky hezky napsaný!), seš pro jeden, nebo pro dva? a pro oba drahý?
kdyžuš?
červen 11, 2009 14:42
... : katka*
no já to moc nechápu - takové ciráty kvůli prstýnku. Já když se podruhé vdávala - tak jsme na obřadu použili ten, který jsem dostala od muže k vánocům. a on si půjčil po dědovi, protože ho stejně nikdy nosit nebude. myslím že vyhodit 10 a více tisíc za takovou ptákovinu je asi dost přehnané, když počítám každou korunu...

červen 11, 2009 14:45
ivanko : NČ
Já jsem ho taky moc nenosil. Sám bych si bez problémů koupil za 50 Kčs. Ale pro ni, když jí na tom tak hodně záleží, bych dal určitě na zlatej. Ale zase rozumně, tak do těch 5-6 litrů. Nevěřim, že by si nevybrala.
Řekl bych, že tyhle ženský rozmary se mají ctít, i když to chlap nikdy nepochopí. Vždyť takovýhle rozmary a umanutosti jsou přesně jedna z těch docela milejch věcí, co dělaj ženský ženskejma. No a já bych si vzal jedině ženskou.
i třeba taková kytka se za tři dny vyhodí, člověk se toho nenažere, a stejně kupuju! Je fajn dělat ženskejm radost nesmyslama. A taková svatba přecijen není každej den.
červen 11, 2009 14:52
no já nevím, : Petronila
nastínili jsme tady myslím docela dost poměrně schůdných řešení, která by umožňovala, aby se "vlk nažral a koza zůstala celá". Ale připadá mi, že Kasandře není nic dost dobré krom vlastního řešení, ze kterého nehodlá ustoupit ani o píďu, jak by řekl pan Kaplan. A pokud někdo na to poukáže, začne se tvářit ublíženě, případně obviní dotyčného ze závisti.

Nevím nevím, ale být tím partnerem a číst tohle, tak si možná tu svatbu ještě rozmyslím.

(A ne, opravdu to není o tom, že bych nechápala touhu mít nějakou solidní vzpomínku na svatební den, případně Ti něco záviděla.)
červen 11, 2009 14:56
Nč : mia
Já to vidím přesně tak.Jenže Kasandra asi s tím za 5 až 6 tis.by asi spokojená nebyla.On už svůj obdiv a úctu k ní projevil zásnubním prstenem a požádáním o ruku,možná dá časem jméno i jejímu synovi z prvního manželství,zabezpečuje rodinu.Tak proč být umanutá jako malé děcko a chtít nutně jen a jen tohle?není v tom trocha sobeckosti co myslíš?A když píše,že by je zaplatila sama ze svých dřívějších úspor,tak proč sem píše?Mohla to přece už udělat a dát partnerovi najevo,že ho miluje a váží si ho nebo to vidím blbě?
červen 11, 2009 14:59
.. : kolemjdoucí
jenom technickou: když jste tu nakously tu chirurgickou ocel a strejda příhodu s havárií, tak vězte, že chirurgická ocel může být v podobných případech dost průser. Ono ji totiž nejde ničím přeštípnout....co se prstýnků týká, ja bych ji snad i věnoval svoje (jenom netuším, kde skončily) smilies/grin.gif
červen 11, 2009 14:59
Mio : Káča
ta bižuterka byla zřejmě narážka na můj příspěvek. No nic, chtěly jsme poradit a nakonec vlastně závidíme. Mně to třeba taky nepřipadá jako problém k řešení, ale chápu, že má každý priority jinde. Mně to teda spíš připadá jako Kasandřin truc: nemůžu mít svatbu, jakou si zasloužím (protože blbá tchyně, jednoduchá matka), tak budud prudit aspoň s prstýnkem...podotýkám, že mi to tak připadá...ne, že to tak je...jen na mě kasandar i podle dalších reakcí působí jako ukřivděná chudinka, co se nimrá v minulosti (viz babička) a prkotinách a nějak neumí rozlišit, co je podstatný a co ne. Já jí jen přeju, ať ve svatební den není nikdo zpruzelej a taky aby se nemusela rozvádět podruhé...
červen 11, 2009 15:03
bb : Milene
Ale Kasandra přesně píše "nedostatek peněz není důvod", "Mu jde jen o princip, říká, že nebude dávat takové strašné peníze za prstýnky, které takovou hodnotu nemají."
A tak když vybere nějaký co nebude tak drahý ale taky krásný a třeba jenom jeden (ten druhý bude stejně někde v šupleti) , tak to bude asi OK. Já vím, že jsou to pro většinu z nás zbytečné starosti ale chce mít prstýnek na památku, tak proč ne. Nakonec přeci psala, že si může koupit sama. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 15:03
no, prave : mura1
pise, ze si klidne muze koupit sama. tak proc nekoupi?
červen 11, 2009 15:05
kolemjdoucí : Káča
takže připadá v úvahu pouze amputace prstu? to mě neděs! kdyby to bylo tak nebezpečný, tak by se z toho prstýnky vůbec dělat neměly, ne?!
červen 11, 2009 15:10
Káčo : Milene
Oni někteří jsou alergický na kovy, třeba moje dcéra. Taky má prstýnky chirurgický a něco na krk taky. Tak ji připravím na amputaci. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif Ať nosí prstýnek na nejméně potřebném prstě. smilies/wink.gif To jako fakt nejde přeštípnout?
červen 11, 2009 15:18
Tak sláva, konečně jsem pochopila, jak tady napsat komentář :-D : Monika
Tvá cena 15 000 za snubáky se mi zdá taky přemrštěná a souhlasím s přítelem. My máme za 3 000 oba dva a jsou krásné. Nejsou ani jednoduché, ale mají krásnou rytinu, takže se dají pořídit prstýnky ze zlata i tak levně a přitom to nemusí být žádné šunty.
červen 11, 2009 15:20
Milene, ale já jsem jí psala, ať si ho koupí ze svého :-) : bb
jenže ze svého není taky jen tak, protože i když "svoje" peníze má, tak pokud "jejich" peníze nejsou kdovíjaké a on na ty peníze maká jak šroubek, není fér utratit z těch "svých" 15 až 20 táců za kroužek z kovu.

A pokud on maká jako dva šroubky aby rodina žila slušně, a ona se vdává podruhé, tak bych velmi zvažovala i takzvaný kompromis za 5-6 tisíc. To jí na ženskosti neubere a nálepku hladové hysterky nenalepí.


červen 11, 2009 15:23
bb, asi to myslis dobre, ale nevidela bych ji jako hladovou hysterku : mila1
proste si chce svatbu uzit a mit na ni pekne vzpominky, vzdy, kdyz se podiva ne ten krouzek na svem prstu. Ja to sice nechapu, snubak letel po svatbe hned do krabicky(proste mi na ruce prekazel a porad jsem za nej zachytavala) a tam setrval az do te doby, nez si ho manzel po rozvodu bez meho souhlasu odnesl.. Ale neodsuzu ji, kazdy jsme nejaky
červen 11, 2009 15:27
velmi mě zajímá názor Vodoměrky, : bb
protože pokud jsem postupně vyčetla, je v naprosto podobné situaci - těžký rozvod, po kterém jí zůstaly akorát děti a oči pro pláč, pak složité období, nový dobrý vztah a z něj teď miminko a konečně nemusí obracet každou kačku. Tak jak ta se po těch životních peripetiích prstýnkový cirkus dívá.
červen 11, 2009 15:28
bb : Milene
Zrovna já kdybych se vdávala ještě jednou, tak bych taky prstýnek chtěla. A to fakt nejsem marnivá a šetřit taky umím. Ale pokud by to teda peněžní situace dovolila. Prostě mně to jako cetka nepřijde, je to památka. Ale každý to má jinak. smilies/wink.gif třeba Mila1, jak čtu prstýnky nenosí, tak by ho asi nechtěla. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif Tady jde opravdu o to, že pro Kasandru je to zbytečně velký problém ale možná, že teď jiné starosti zrovna nemá. Teď už snad ví, že mají i levnější. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 15:38
Sandro : mia I
jen maličkost k Tobě-nejsem žádná držgrešle,jen prostě vážím za co své peníze utratit.A zcela anonymně jsem pomohla v nedávné době dvěma lidem finančním darem,to jen na dokreslení.
červen 11, 2009 15:48
Kačenko : kolemjdoucí
červen 11, 2009 15:50
to je přesné, Milene : bb
pokud by to teda peněžní situace dovolila


Zásnubní ani prstýnek nenosím, ale bez něj bych první svatbu určitě nechtěla, ovšem kdyby prstýnky v hodnotě jedné celé výplaty nekoupil ženich, tak bych se klidně vdala s krásným stříbrným s modrými kamínky (nikoli safíry:-). Zlatý snubní leží v krabičce coby suvenýr, ne symbol, a není tam sám, jsou tam s nimi marcipánové holubičky a pozlacené marcipánové prstýnky ze svatebních dortů a na půdě chalupy visí uschlá kytice bílých lilií.
Vlastně, teď mě napadá, že bych Kasandře mohla půjčit ty marcipánový prsteny :-))

červen 11, 2009 15:57
kolemjdoucí : Káča
Kamarády hasiče teda mám, ale stejně...
červen 11, 2009 16:34
Když jsem se vdávala podruhé : alena puntíkovaná
měla jsem prstýnek z eloxovaného hliníku...a msnželství bylo vysloveně šťastné a kdyby mi tehdy muž nezemřel, je štastné dodnes. Takže v prstýnkách to není. Tešd jsem viděla prstýnky udělané z kamenů - polodrahokamů a fakt nejsou drahý a vypadají originálně.
červen 11, 2009 16:35
Právě jsem jako ten pravej blíženec o pár článků níž... čtu od konce... : Vodoměrka
smilies/wink.gif teda, bb, člověk na den vypadne ven a hned je po něm sháňka... nech mě rozkoukat, o co jde... hahaha... měli jsme srazík s mami a mimi a rozebírali jsme naši popularitu... z toho posledního si nás vyfotili a strčili do novin - s podtitulkem Šestkrát dvojku bílého a šest sunarů k tomu... akorát nás tam bylo dvanáct a deset dětí, tak ty čísla se jim jaksi nevyvedly... jak jde o svatby, tak jsem šíleně romantická... a praštěná...
červen 11, 2009 16:43
... : bb
to ráda slyším, takže by ti stačil prstýnek z trávy, to je romantické a praštěné až dost
červen 11, 2009 16:48
vidíš, Kasandro, : bb
tak buď taky pouze romantická a praštěná, na cinkrlata jsou straky a kavky a to ty nejsi, ne.
červen 11, 2009 16:50
Teda, bíbí, : Vodoměrka
že ty ses jaksi zkmotřila se strejdou a přejala jeho názory? Prý vodní víla, romantická... hahaha... je vidět, že mě neznáš... víly si představuju jako takový éterický, zkřehlý bytosti, drobounký, blonďatý... no a já jsem pravej opak, dost vysoká, dost neéterická, černovlasá... tu romantiku teda beru...
No a můj názor? No, až se teda budu vdávat já, tak bych to nejraději udělala na nějakým zajímavým místě, ale nejspíš to nehrozí, a prstýnky nějaký takový, jaký nikdo nemá... nějaký extra zvláštní, já mám ráda černý perly, ale takový snubní se nedělají, takže si nechám zajít chuť, mám ráda bílý kov - stříbro, bílé zlato, ale raději to stříbro, můžu mít víc prstýnků a střídat to podle chuti, nálady a nebo oblečení... ale jak tu navrhla
Puntíkatá, ty z polodrahokamů musí být super... viděla bych to na nějaký modrý... i když jediné, jaké jsem viděla a měla, byl z hematitu, a po týdnu nošení mi praskl... takže takový bych jako snubní nechtěla, co kdyby pak manželství odešlo spolu s tím prstýnkem?
Ale určitě bych snubní prstýnek chtěla, to jo, a nějaký trvalejšího rázu, aby mi pak nebylo líto, že je po něm... moc se mi líbí takový ty s kamínkama, jak se teď dělají... když jsem se vdávala poprvé, tak o něčem takovém nebylo ani vidu,ani slechu, a taky třeba byly vždy oba dva prsteny stejné a teď je fajn, jak má třeba chlap jen hladký a žena tam má navíc ty kamínky... na diamantu bych netrvala, ale kdyby na něm trval budoucí manžel, tak bych se určitě nebránila smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif
No a myslím si, že Kasandra prostě jen chce pěkné prstýnky na památku, na tom nic špatného nevidím, ať se vdává poprvé nebo podesáté... ale podesáté už by to měla zmáknutý a věděla by nejlíp, kde mají nejlepší, nejhezčí a nejlevnější... ale o tom to nebylo, že? A když na to mají, tak proč si neudělat radost a nekoupit je? Moje kamarádka si za porod dvojčat vybrala prsten za celé porodné, a teď ho má v šuplíku a bojí se ho nosit, aby si ho nezničila, neošoupala, neztratila kamínek nebo celej prsten... no prý si ho tím zasloužila, to jí neberu, ale naco kupovat šperk do šuplíku? Já bych chtěla takovej, abych ho mohla nosit a ne skladovat, aby pak děti měly co zdědit...
Jo a k tomu ocelovýmu... to se stalo naší mladé, spadla, narazila si prst a kloub začal otékat, naštěstí byl po ruce jeden "skorodoktor" a ten hned varoval, že ten prsten musí jít dolů, protože kdyby bylo potřeba, tak se jen tak cvaknout nedá... jediné štěstí bylo, že má ruce jak háčky do betonu a prsten měla trochu volnej... nakonec se sice s bolestí, ale přece jen, povedlo jí ho sundat... od té doby prstýnky nenosí... takže ocelový bych nechtěla, je to fakt nebezpečné, když je člověk nosí pořád a nesundává... ale zase ten výběr a nízké ceny... no je to zapeklité... ženský se chtějí líbit a pro krásu se, jak známo, trpí...
Myslím, že Kasandra jen trpí předsvatební nervozitou... a tak se jí to zdá jako děsnej problém... něco jak cestovní horečka... já bych ji neodsuzovala ani jí nenasazovala psí čumák, jen asi fakt nemá žádný jiný starosti... to je přece obvyklý, že lidem se jejich vlastní problémy zdají nepřekonatelný, dokud je neschvátí nějaký fakt opravdový problém, třeba se zdravím...
Hele, bb, víš, jaký já teď řeším děsný problém? Příští týden máme ten sraz ze školy po dvaceti letech a já nevím, co na sebe... jestli formálně (sako, společenský kostým, koktejlky - což nemám) nebo třeba klidně jen rifle a nějakej blejzr nebo tuniku... no těžkou přetěžkou hlavu z toho mám... a teď babo raď... že já na ty pozvánky nedala poznámku "neformální oblečení"... co byste si vzali vy? Tedy nejen bb, aby to nevypadalo, že jsem jí začala vykat... nebo nedej bože onikat... smilies/wink.gif
červen 11, 2009 17:05
... : bb
tou vodní vílou jsem se dopustila lehké ironie
ten poslední komentář dočtu protože jsem si o to řekla, ale nechám to tentokrát výjimečně raději bez svého komentáře.
červen 11, 2009 17:09
Milo jedna, souhlasím s tvým komentářem nahoře... : Vodoměrka
když chce mít nějaký hezký, ať si ho koupí... ten kočárek dnes stojí taky jako ty drahé prsteny a je sice ne jak píšeš na rok, ale spíš na ty tři, dnes se dělají kombinace hluboký - sporťák - autosedačka, a stojí to celou výplatu... a je to na kratší dobu než je manželství, teda pokud někdo už předem nepočítá, že jen tři roky a pak konec a hurá do novýho vztahu...

červen 11, 2009 17:10
Sandro, napsala bych to jako ty... : Vodoměrka
na první svatbu bych taky chtěla mít šaty - já chtěla tenkrát bleděmodrý, ale babičky by to nepřežily, tak jsem měla bílý, ale krátký... dnes kdybych se vdávala znovu jako poprvé, tak bych si určitě vybrala nějaký ty obrovský princeznovský s nadýchanou sukní, a na té druhé už bych to oželela... no možná bych to viděla tak, že by mohla být někde na nějakým krpálu, kam dojedeme džípem a budeme mít nějaký to khaki oblečeníčko s kapsama, aby to ladilo s autem... když se lidi berou při seskoku padákem, v balónu a tak... no Tomova sestřenka se vdávala pod Pravčickou bránou a než se tam dostali, tak vyměnila lodičky za pohorky a až nahoře se zase přezula... tak tomu říkám taky romantika... smilies/smiley.gif
červen 11, 2009 17:15
Vodoměrka : Já bych radila něco neformálního, šokujícího : mamča
Např. neoprén, ploutve a šnorchl, ev. nafukovací kruh kolem pasu, aby se skryla případná pneumatika vlastní. smilies/wink.gif
Buď si jistá, že by Tě na srazu po 20ti letech nikdo nepřehlédl, a ještě dlouuuho by si bývalí spolužáci o Tobě vyprávěli... smilies/cheesy.gif
Když "nemáš co na sebe", tak jsi měla na pozvánku napsat : Vstup jen v pyžamu. smilies/grin.gif
červen 11, 2009 17:17
hele, jak dočtu a nechám bez komentáře.... : Vodoměrka
jen to hezky okomentuj, já bych ráda, co bys mi poradila za obečení na ten srazík... my jsme totiž žádnej jinej mezitím neměli, ani se základkou, takže v tomto jsem panic... tedy panna... a když se ptám holek, v čem tam půjdou, tak žádná prý ještě neví, že čekají, co jim poradím a že se mě chtěly zeptat na to samý... tak asi hodím na plac, že mají přijít v riflích, jinak ne a bude to... v konečným výsledku to bude stejně jedno, hlavní je, abychom měly o čem mluvit a čemu se smát, dobře se najíst a napít a aby nám bylo fajn... a bb, řekla sis o to, teď jsem jako grafoman, to jsem tu asi od někoho odkoukala, tak to tady máš... a čti a piš... dle libosti... vždyť to umíš docela dobře... smilies/wink.gif smilies/wink.gif
červen 11, 2009 17:21
Mamčo, nemohla... : Vodoměrka
to by nás asi nepustili do té hospody... hahaha... a ono to bude sice hned u Bečvy, ale sraz pod mostem jsme si fakt nepředstavovali... smilies/grin.gif
červen 11, 2009 17:23
... : Sandra.
Mio, vždyť já se do tebe nenavážím. Jen píšu, že každý zvažuje, co za své peníze koupit. A většina lidí si občas dopřeje nějaký ten luxus. A když nemá na to, aby toho luxusu bylo moc, tak upřednostní to, co je pro něj důležitější. Někdo upřednostní dovolenou u moře, jiný drahé svatební prstýnky. Každý to má jinak, ale těžko někoho soudit...
červen 11, 2009 17:23
Vodoměrko : Milene
to je hezký! "Já nemám co na sebe." To jsou občasný slova snad každý ženský. Myslím, že v kostýmku tam holky nebudou. Byla jsem na srazu před 2 měsíci. Ale my jsme byli spíš klučičí třída. Kluci byli vesměs v džínách. Asi 2 v kvádru ale ty se přihnali z práce. Já jsem byla taky v džínách, normální tričko a takový zajímavý šperk (velkej růženín na struně. Na kameny a zvláštní šperky jsem ulítlá) a sáčko. No jenom takovej příklad, že jsme ten sraz měli nedávno. smilies/wink.gif smilies/wink.gif
červen 11, 2009 17:24
Milene, to my jsme byly samý holky, : Vodoměrka
prostě ekonomka, no, babinec... hele, já jsem taky na ty kamínky zatížená, nejraději jsem nosila takové dost velké srdce s pákistánského onyxu, ale co mám Gabčulíka, tak na krku nosím jen ji... teď jsem si jednou zase zkoušela něco vzít, no a roztrhla mi to při zapínání v autosedačce... takže rifle a sáčko to jistí... a na krk si zase vezmu něco pěkného... jo!
červen 11, 2009 17:30
Vodoměrko : mia I
jestli můžu vstoupit,ještě na srazech v devadesátých letech jsme mívaly kostýmy.Vypadaly jsme o deset kilo těžší a deset let starší.Ted před 14 dny na srazu převládala běžná sportovně elegantní moda i účesy a i moje dcera prohlásila,že na to že nám bude pomalu padesát vypadáme velmi dobře.A jak píše Milene zajímavý náramek, náhrdelník a kvaliní boty a kabelka dělají divy.Já měla sako a rifl.sukni.
červen 11, 2009 17:33
.. : kolemjdoucí
co každá žena nemá: 1/čas 2/peníze 3/co na sebe
co každá žena má: 1/geniální dítě 2/blbýho manžela 3/a kvůli těm dvěma zkaženej život
červen 11, 2009 17:33
Vodoměrko : Milene
zrovna dnes mám takovej onyxovej prsten. Nejdřív se mně zdál moc velkej ale už jsem si na něj zvykla a mám ho ráda. Koupila jsem ho na výstavě kamenů, tam mají věci. Jen si vybrat. A když to není ve zlatě. Tak nejsou ty šperky ani drahý.
Tak si ten babinec užij.
červen 11, 2009 17:47
A to si přestavte, baby, : strejda
že když jsem se v 93. roce vrátil z měsíční služebky z Anglie, jen tak, za nic, k ničemu, přivezl jsem ženě, jako dárek, zlatý prstýnek s jedním jemným malým diamantem. Kde jsem na to vzal? Utrhl jsem si to od huby a našetřil z diet. Libra byla tehdy asi za 72 peněz a prstýnek mě stál něco přes 180 liber. Sranda byla v tom obchodě, kde jsem si půjčoval prsteníčky dvou prodavaček i jedné zákaznice a rozhodoval se nad velikostí. To bylo dilema. Bude velký nebo malý...? Bylo mi však nabídnuto, že když nebude pasovat, že mi ho upraví přesně na míru. Jo, fajn, když jsem druhý den odjížděl...
Ale myslíte si, že manželka ho nosí? Ona ho prosím nenosí. Ona si ho prý šetří. Má ho schovaný v malé krabičce s ostatními šperky a bere si ho jen občas, kdy se jedná o nějakou příležitost, kdy chce být hezká. Přitom takový prsten je, dá se říci, nezničitelný. Chápu, že při práci na zahrádce je to hloupost, sázet s prstenem s diamantem. Ale stálo mi to za tu radost. Přiznám, že ono v tom dárku bylo i trochu něco víc, trocha svědomí, možná i trocha nepřímé žádosti o odpuštění, o čemž se ale nebudu nikdy zmiňovat, protože puntíkatá, jak ji všichni znáte, by zase měla spoustu vody na její mlýnici.
Takže prstýnek - drahý? Levný? Žádný? To je taková pofiderně relativní záležitost.
To být může, ale i nemusí.
červen 11, 2009 17:50
strejdo : mia I
pro mě dárek od manžela,z kterého jsem měla největší radost,byla kytice gladiol k svátku.Byli jsme asi 2 roky manželé a on jezdil celý den na kombajnu a večer přišel neskutečně zaprášený v obličeji,jen ty oči mu koukaly a držel v ruce puget.Ta představa,že i při té dřině nezapomněl na můj svátek mi vehnala slzy dojetí do očí.A žádný jiný i dražší dárek už tenhle krásný zážitek nepřesáhl. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 18:03
Já to také říkám, že nejhezčí dárek je úplná maličkost. A také kytka. : strejda
Ale zase na druhé straně? Měl jsem ty peníze jen tak projíst nebo prochlastat?
červen 11, 2009 18:08
strejdo : mia I
smilies/wink.gif
červen 11, 2009 18:13
Teď mě tak, Mio1, napodlo, : strejda
že jsem je také mohl, jako správněj vůl, vrátit podniku jako nespotřebované. Chybami se holt člověk učí.
červen 11, 2009 18:18
strejdo : mia I
Já myslím,že tyhle úvahy jsou zbytečný.Je hezký žes na ni myslel a chtěl jí udělat radost. smilies/wink.gif
červen 11, 2009 18:25
Hmm, zase jedno manželství, : Krakonoš
který nevydrží. Vo to smutnější, že nevěstě nepomohly ke zralosti ani předchozí zkušenosti. Vidím jenom neschopnost dohody, neschopnost kompromisu, neschopnost pojmenovat a řešit problém a neschopnost přijmout některý z x nabízenejch, zcela použitelnejch řešení.

Kdybych já byl ženichem a tohle četl, velmi, velmi bych znejistěl. smilies/angry.gif smilies/angry.gif smilies/angry.gif

Jedna z nejtrapnějších diskusí na kudle, ale tentokrát jsou v tom diskutující jaksi nevinně.
červen 11, 2009 19:39
asi jsou v životě opravdu podstatnější věci, : Inka
no já měla prstýnky při každé svatbě a nijaký problém jsme s tím neměli ani já ano manželé. Při druhé svatbě jsem si do zlatnictví donesla zlato a udělali mi krásné prstýnky pro oba dva co jsem si vybrala z katalogu a platila jsem je já, protože manžel platil svatbu v Bretani, která trvala tři dny. Teď je nenosíme ani jeden jen když někam jdeme, oba pracujeme od rána do večera manuálně, tak jsou v šuplíčku a bereme si je jen když někam jdeme.
Já bych v tom teda neviděla nějaký závažný problém, podstatné je, že Vám to funguje.
červen 11, 2009 20:28
strejdo : romanB
mně se stalo kdysi něco podobného .. a pak mi došlo, že ten prsten nešel do šuplíku proto, že by byl tak vzácnej, nebo drahej .. ale protože to prostě není úplně ono .. a není to ani cenou, ani tím, že by byl z anglie ... prostě z nějakého důvodu nevyhovuje, mysliš, že by to nemohlo být tím? Mno a ke kasandre (prihodnej nick) .. skoda, že jsem to zaznamenal až pozdě - ale když už ti někdo nabídl i kvalitní zlatnictví, proč to nespojíš s pobytem v praze - užijete si to oba (hotely volný jsou, je prázdná sezóna) ... ale je to o té komunikaci prostě (a pokud nefunguje teď, tak bych to stejně už nedělal)
červen 12, 2009 08:47
myslím, že už nemá cenu : Petronila
vymýšlet konkrétní způsoby řešení, nanesli jsme jich tu už řadu a kdyby šlo jen o tu technickou stránku, mohla si Kassandra dávno vybrat.

Jak ale správně podotkl Krakonoš, tady se zřejmě jedná o něco jiného. O způsob řešení modelové situace, kterých za dobu manželství nastane v různých podobách nespočet.

Já něco strašně moc chci, partner to samé strašně moc nechce. Přitom obě ty věci jsou samy o sobě naprosto legitimní (není nic špatného na tom chtít mít hezký snubní prstýnek, a taky není nic špatného na tom nechtít to za cenu, kterou považuji za přemrštěnou).

Není vůbec podstatné, co si o tom myslíme my ostatní, leda v tom smyslu, že jsme potvrdili různost názorů na obě, jak jsem řekla, legitimní přání.

Teď jde o to, co s tím udělají ti dva. A to je na tom právě to hezké a zajímavé, to koření vztahu - umění kompromisu, do kterého patří jednak snaha pochopit toho druhého a neudělat nic, co by mu zásadně vadilo, druhak snaha zařídit věci tak, abych i já byla s výsledkem spokojená, i když to nebude 100%, ale dejme tomu jen 80 % toho, co jsem chtěla původně. Tohle musí být v rovnováze, nelze si za všech okolností prosazovat svou ani za všech okolností ustupovat. Správný výsledek je jen takový, se kterým jsou spokojeni oba dva.

U většiny věcí naštěstí existuje větší či menší manévrovací prostor, jehož hranice jsme tu Kassandře kolektivně naznačili smilies/wink.gif.


červen 12, 2009 09:33
Romane Bé, : strejda
ne, není to tak, jak si myslíš. Je to spíše tak, že ona si až příliš váží hezkých věcí. Kdyby to tak bylo, tak by si ho nebrala vůbec nikdy a zůstal by v krabičce stále. Měla ho na svatbě synovce, na svatbě dcery, na slavnostním setkání olympioniků, při setkání spolužáků a pod. Když jsem si ji bral, byla to v podstatě chudá holka bez táty, která neznala nic, než každodenní dřinu v tělocvičně a práci a zase jen práci. A také studium. U ní je to tak i s oblečením. Co já jí jen přivezl svetrů a svetříků. Spíše než ona, je pak nosila některá z dcer a ona vždy říkala, aby ho nezničily... smilies/grin.gif
Pak jsem měl i doslovný a dosmrtný zákaz kupování dalších svetříků, na které už jsem byl odborníkem. Ten mě musel vždy praštit do očí. A pak se i líbil. smilies/grin.gif
červen 12, 2009 11:25
Přítel Karly : Rozmarýna
je zřejmě soustružník, když v práci ty mosazné vysoustruží. Dělá manuální práci, takže to asi nejsou lehce vydělané peníze (můj otec byl soustružník, tak o tom něco vím) a určitě nebere 40 tisíc měsíčně, takže zná cenu peněz. Takže ho chápu, že nechce tak drahé prstýnky, ani kdyby je zaplatila ona, přece po svatbě budou jeho i její peníze společné. Já myslím, že by měli udělat kompromis a koupit nějaké do 5.000
červen 12, 2009 13:19
lalo : Kamila
ja se tedy Kassandry nezastávám, taky jsem prohlásila, že to není nijak důležité, ovšem tyhle řeči o hladovějících (nezlehčuju!!) mi přijdou nemístné, přehánějící...
červen 13, 2009 09:05
... : marcik
Pokud jsi od nebo z Prostějova, byla jsi se podívat v Olomouci?
mají tam hezké a levnější.
Pokud jsi ochotná zajet si 70 kiláků(což je určitě blíž než Praha) zkus Uh. Hradiště nebo Zlín. Je tam několik moderních zlatnictví,kde si 100% vybereš.
Kamarádka se vdává v červenci a vybrala si opravdu nádherné-kombinace bílé žluté zlato a ona má ještě malý diamantík a vešli se oba do 8 000,-

červen 14, 2009 17:32
... : pipucha
My koupili prsteny z bílého zlata - oba dohromady za 5700 Kč v kamenném obchodě - od firmy Primossa. Sice ne v Prostějově - ale v obchodě je stejně objednávali, tak se zkus zeptat u vás...
červen 15, 2009 21:18
zásnubní prstýnek : zuza
Myslím, že jsem v tomhle naprosto stejné. Taky jsem se strašně těšila na chvíli, kdy mě přítel požádá o ruku a budu se chlubit zásnubním prstýnkem, ale zároveň jsem měla strach, jak bude vypadat a jestli se mi bude vůbec líbit. Pamatuju si na setkání s kamarádkou, která dostala jako zásnubní prstýnek klasický kroužek bez kamínku a byla z toho úplně hotová. Ale přítel mě naštěstí dost dobře zná a zná i můj vkus, nebo nevím jestli mu někdo radil. Každopádně vybral nádherný platinový zásnubní prstýnek s kamínkem od bisaku a je fakt úžasný. Ani jsem nečekala, že tak hezký já někdy dostanu smilies/smiley.gif Snubní zatím ještě neřešíme, svatbu v nejbližší době neplánujem a zatím si užíváme zasnoubení smilies/smiley.gif
listopad 11, 2015 14:48
výhodnost svatebního veletrhu : Monikasi
Až do toho budete chtít praštit, určitě doporučuji zajít někam na veletrh... Jsme si udělali přehled o možnostech, cenách, navíc jsou tam často různé akce, a rozdávají různé slevové poukázky atd. My jsme si přímo tam objednali svatební oznámení a vyšlo nás to skvěle! Vystavují tam fakt všechno co ke svatbě potřebuješ zařídit.. U prstýnků jsme dlouho váhali...Ty od Bisaku jsme tam taky viděli, člověku až zrak přecházel. No není to jednoduché vybrat si z nich jen jeden, jak je moc velký výběr... Každopádně jestli chcete ušetřit nějakou tu kačku, tak si vyhlídněte nejbližší veletrhy smilies/wink.gif
leden 14, 2016 19:43

Powered by Azrul's Jom Comment
busy