O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MAMINA V NESNÁZÍCH PDF Tisk E-mail
Pondělí, 28 leden 2008

 Dobrý den, mám problém. Bydlela jsem v nájemním bytě a bohužel jsem se dostala do finanční tísně a dlužím na nájemném 10.000 Kč. Majitel domu mě vyhodil i s dětma na ulici jen s osobníma věcma a zamkl byt, ve kterém zůstalo veškeré mé vybavení bytu. Po  sedmi dnech nás majitel pustil do bytu, aby jsme si vystěhovali zbytek věcí, ale jen kromě lednice a pračky.

 

 

 

 

     Řekl, že nám tyto věci nevydá, až když zaplatíme celý dluh za nájemné. Chtěli jsme mu tento dluh splácet, ale na tuto dohodu nepřistoupil. Můžete mi prosím poradit, jestli má na to právo? Mám malé děti a nemám ani v čem prát atd. Děkuji, Nikola

 

 

ODPOVĚĎ:

 

Milá Nikolko,

 

      nejprve si fakt neodepřu, abych ti trochu nevynadala. Máš minimálně dvě malé děti (píšeš o nich v množném čísle), a necháš situaci dojít až do takovýchhle konců... To sis myslela, že on nevnímá, že neplatíš? Že on si asi peníze tiskne? Víš, kdybys byla sama, tak neřeknu, kazíš si vlastní život, ale ty musíš teď v první řadě myslet na děti, protože ony nemůžou za to, že ty máš klapky na očích a nemyslíš na budoucnost!

     

      Co ti doporučím: tak zcela nejprve: napiš si dvojmo Potvrzení - asi tohoto znění:

 

 

      Potvrzuji, že vzhledem k tomu, že mi paní (nebo pan, nebo slečna, to si doplň) XY - dluží na nájemném částku 10.000,- Kč, ukončil jsem ke dnu...... pronájem tohoto bytu a vzal si do zastavy její pračku zn...... výrobní číslo...... (to je vzadu na té mašině) a lednici zn. ...... výrobní číslo..... Toto jí (jemu, jim) bude vydáno po zaplacení dlužné částky.  

 

datum, podpis toho majitele domu.

 

     A  budeš na něj slušná, řekneš mu cokoliv, jen aby ti to podepsal! Třebas řekni, že díky tomuto potvrzení dostaneš půjčku a budeš mu moct ty peníze hned předat... Tímpádem budeš mít alespoň v ruce důkaz, že ti ty dvě konkrétní věci sebral, protože takhle nemáš v ruce vůůůbec nic!!!!

 

     Jak se ti to vlastně stalo, že jsi takhle dopadla? Kam jsi vlastně s dětmi a vším tím ostatním tak najednou šla? Pevně doufám, že sis nikde neudělala další dluhy... nevzala nějakou tu příšernou vyděračskou půjčku! Jsi na mateřské, nebo už pracuješ? Bereš přídavky na děti, možná i alimenty... případně sociální podporu?

 

     Pokud možno obratem se ozvi, přidej trochu víc informací - pokusím (pokusíme se) ti nějak pomoct, poradit, co dál.

 

d@niela

 

 

Komentáře (66)add feed
zatím : skaz
nemám slov.Příliš málo informací na tak obrovský problém.
leden 29, 2008 00:13
no jestli bydlí v Praze : Alena Puntíkovaná
tak deset tisíc jsou s bídou dva nájmy. Nezaplatit to , nedá ani tak moc práce. Stačí, aby jí nepřišly alimenty, ale naopak přišel jí nedoplatek za elektřinu, nebo jí onemoocnělo dítě ...a už to jede. Může být tisíckrát zodpovědná, ale děti chtějí jíst denně a a kde nic není, ani smrt nebere. Fakt je, že ani majitel neměl právo ji takhle vyhodit. Kdyby byla cikánka, nedovolil by si to. A ponechat si její věci, na to už vůbec neměl právo. Chudák holka....
leden 29, 2008 03:09
Jen tak tě zase vyhodit nemůže, a už vůbec ne s dětma na ulici! Zajdi za právníkem!!!! A co nejdřív zaplať!!! : NČ
§ 711 Očanského zákoníku
(1) Pronajímatel může vypovědět nájem pouze z důvodů uvedených v zákoně.
(2) Pronajímatel může vypovědět nájem bez přivolení soudu:
a) jestliže nájemce nebo ti, kdo s ním bydlí, přes písemnou výstrahu hrubě porušují dobré mravy v domě;
b) jestliže nájemce hrubě porušuje své povinnosti vyplývající z nájmu bytu, zejména tím, že nezaplatil nájemné a úhradu za plnění poskytovaná s užíváním bytu ve výši odpovídající trojnásobku měsíčního nájemného a úhrady za plnění poskytovaná s užíváním bytu nebo nedoplnil peněžní prostředky na účtu podle § 686a odst. 3;
c) má-li nájemce dva nebo více bytů, vyjma případů, že na něm nelze spravedlivě požadovat, aby užíval pouze jeden byt;
d) neužívá-li nájemce byt bez vážných důvodů nebo byt bez vážných důvodů užívá jen občas;
e) jde-li o byt zvláštního určení nebo o byt v domě zvláštního určení a nájemce není zdravotně postižená osoba.

(3) Písemná výpověď pronajímatele musí být doručena nájemci. V písemné výpovědi pronajímatele musí být uveden důvod výpovědi, výpovědní lhůta (§ 710 odst. 2), poučení nájemce o možnosti podat do šedesáti dnů žalobu na určení neplatnosti výpovědi k soudu, a pokud nájemci podle tohoto zákona přísluší bytová náhrada, závazek pronajímatele zajistit nájemci odpovídající bytovou náhradu.
(4) Má-li nájemce právo na náhradní byt nebo na náhradní ubytování, je povinen byt vyklidit do 15 dnů po zajištění odpovídajícího náhradního bytu nebo náhradního ubytování.
(5) Nájemce není povinen byt vyklidit, pokud podá ve lhůtě šedesáti dnů ode dne doručení výpovědi žalobu na určení neplatnosti výpovědi a řízení není ukončeno pravomocným rozhodnutím soudu.
--------------------------
Ale jde taky o to, jakou formou máte vlastně napsanou nájemní smlouvu. Jestli vůbec nějakou máte. Pokud je zádrhel i v tom, pak tvý šance vidím nulový!


leden 29, 2008 06:22
Jo Nikolko, ještě velmi praktická rada : NČ
Nemáš nějakýho kamaráda, kterej by mu rozmlátil dršku? Jestli nemáš - rychle si ho najdi. Já bych věděl o Andrejovi nebo o Igorovi. Je to velmi efektivní a spolehlivá přesvědčovací metoda.
leden 29, 2008 06:54
NČ zákon je sice dobrá věc : wendy
ale když ona třeba přišla domů a už měla zamčeno...propadla panice a nezavolala policii, nezašla na Odbor pro matku s dětmi, nic. Panika. A se současnou vymahatelností zákonů si teď majitel může pískat. Ale jak píše skaz - málo informací.

PS:: kde teď jste, Nikol? V azyláku ? Tam by se prát dalo. Na nádraží ?
leden 29, 2008 07:25
Jo Wendy, taky jsem na to myslel : NČ
S tím ale už nic nenadělá. Policajty samozřejmě, pokud ovšem má řádnou smlouvu na byt. To může i teď, von jí určitě žádnou písemnou výpověď, s šedesátidenní výpovědní lhůtou a s poučením o možnosti odvolání se u soudu, prokazatelně nedoručil. Ale kdyšuš je to teď takhle, viděl bych to v první řadě na pořádnou právní poradu.
Jen mám tak trochu z toho všeho divnej dojem, že tam ty nájemní vztahy nebyly pořádně sepsaný, že to bylo spíš na nějaký dohodě a placení z ruky do ruky. A s takovejma věcma, to je pak těžká věc.
leden 29, 2008 07:39
rada : Nikola
Myslíte,že něco zmůže třeba policie?Má rodina mi radí at jdu na policii.
leden 29, 2008 08:06
Niki, : wendy
je to o tom,jak píše NČ - jak je koncipovaná smlouva na byt, je-li tedy nějaká. A když by to bylo v pořádku, určitě poslechni rodinu. U ní teď tedy asi bydlíš, že. A na sociálku zkus.
leden 29, 2008 08:54
Já se vrátím a se mnou přijde zákon, viď, NČ? Zákon jsem já, viď? : Sinix
Jak by se ti líbilo, kdyby ti někdo nezaplatil za nájem bytu, tys ho vyhodil, abys ten byt mohl pronajmout někomu, kdo bude platit, a on na tebe poslal Rusáky a ti by ti rozbili držku?

Opatrně s takovými silnými slovy.

Tečkovaná Aleno, 10 000 Kč může být i jeden nájem, nebo nájem poplatky. Pronájmy za regulovaný nájem opravdu neexistují.

Neříkám, že to, co udělal, je úplně etické a "košer". Mohl ji poslat upomínku, mohli se dohodnout na splátkách, atd. Jenže na druhou stranu, pokud nemá na zaplacení 10 000 Kč za nájem, sotva bude mít na placení 10 000 Kč splátky dlužného nájemného a komu by se chtělo inkasovat 10 000 po stokoruně měsíčně?

Rada je jediná, zaplatit, co dlužíš.
leden 29, 2008 09:35
P.S.: vypadly tam plusy : Sinix
"nájem plus poplatky" a "10000 Kč plus splátky dlužného nájemného"
leden 29, 2008 09:37
no vida, to je krása... : bb
když někomu, kdo nezaplatí nájem a je za to vyhozen z bytu majitelem bytu, se radí, ať tomu majiteli bytu nechá rozmlátit držku !
Když si vezmu auto na leasing, dostanu se do úzkých, byť ne vlastní vinou, a nezaplatím 3 splátky po sobě, tak mi to auto taky seberou. Půjdu jim pak rozmlátit držku, hajzlům !!
Navíc dost pochybuju, že maminka malých dětí má kamarády Andreje a Igora, co jen tak kvůli jejím modrým očím budou riskovat a půjdou zmlátit majitele bytu.
leden 29, 2008 10:38
Nikolko, : bb
je to málo podrobností,budu tedy předpokládat, že selhaly všechny běžné možnosti, že nemůžeš bydlet u rodičů, prarodičů, otec dětí nefunguje, co prarodiče z jeho strany? zkusilas za nimi s hezkou prosbou o pomoc, bez výčitek co mají za vejlupka (teď emoce stranou, jde o najití pomoci pro tebe a děti)? Sociálku bych využila jen kvůli dávkám, jinak bych tam zatím nechodila s tím, že nevím kam se vrtnout s dětmi, v krajním případě by ti je mohly umístit do domova. Zajdi osobně na nejbližší pobočku FOD, poradí ti.
leden 29, 2008 10:44
... : bb
Jinak můžeš zajít na váš obvod (obecní úřad, městský úřad), musí mít připravené nouzové sociální bydlení pro naléhavé případy, např. když někomu vyhoří dům apod. Záleží na lidech tam... Někde to neradi dělají, že by se pak nezbavili bezdomovců. Ale ty jsi sociální případ, a pokud jsi schopná tam uronit slzu a mezi slzičkami se zmínit, že nevíš kudy kam a snad zavoláš do televize Nova, ať tě natočí jak bydlíš s dětmi pod mostem, tak by ti mohli na čas pomoct.
leden 29, 2008 10:49
(musím odsud zase kouskovat) : bb
ale jak říkám, záleží strašně na lidech, nárokové to není, tak u nás takhle ubytovali maminku po rozvodu, dočasně, než si našla práci a mohla si pronajmout byt, alkoholika bez dětí, bez práce ne
Nezapomeň požádat o mimořádnou sociální dávku, příspěvek pro lidi v nouzi.
leden 29, 2008 10:51
Sinix, : bb
tentokrát s tebou musím souhlasit.
Život je tvrdej, pro Nikolu hodně, ale třeba i pro toho majitele bytu. On ten byt nemá jako sociální ubytovnu pro nemajetné, ale jako zdroj výdělku - nebo snad někdo dá Nikole jen tak svůj počítač s příslušenstvím na splátky po pár korunách měsíčně, aby si Nikola mohla na něm pracovat a hledat práci? Když by ho mohl prodat za hotovost rovnou? to je totéž. Než radit Nikole jak zmydlit majitele bytu, tak spíš jak by přišla k penězům a bydlení, ne?
leden 29, 2008 10:55
Svatá prost :-))))))))) : NČ
.
leden 29, 2008 11:15
... : bb
ovšem, jak jinak, když ti netleskají za radu typu "ať Igor s Andrejem zmlátí majitele bytu"
leden 29, 2008 11:34
Nikolo, : desset
určitě napiš trochu víc informací, takhle se tu radí "do luftu". Za kolik je to nájmů? Máš ještě nějaký další příjem? Jsi na mateřské? Přidej - pak můžou být rady konkrétní!
leden 29, 2008 11:59
to NČ : Káča
Jsi křečkovec nebo aksamitovec? Protože esli bydlíš v regulovaným, tak ty tvoje rady dávaj smysl...
Jinak jsem zvědavá, jestli se Nikola ještě ozve a co z toho nakonec vyleze...pořád mám dojem, že tam jde o něco víc, než jen o spor mezi majitelem a nájemníkem...
leden 29, 2008 12:14
Pro ty přemoudřelý zastánce hulváta, kteří by s ní jednali stejně jako on. : NČ
Po dršce nepotřebuje za to, že se domáhá toho, co mu náleží. Nýbrž za to, JAKÝM SPROSTÝM ZPŮSOBEM s matkou s dětma jedná (navíc samozřejmě i nezákonným). Což vám zřejmě uniklo, neb je vám jeho dobytčí jednání zcela samozřejmé a nanejvýš sympatické.
leden 29, 2008 12:20
NČ : mamča
Je tady moc málo informací, aby se z toho dala vymyslet nějaká rada. Hlavně si většina přispívajících nedokáže představit, že 10 tisíc je nějaký problém.
Většina z nás už má děti dospělé, a stihly jsme je vychovat v úplně jiné době. Né že by to samoživitelky měly dřív jednoduché, ale pod most je nikdo neposlal.
leden 29, 2008 12:27
Káčo - jaký moje rady? : NČ
Jen jsem volíznul kousek zákoníku, kterej platí uplně stejně pro regul i neregul nájemní vztah, z něhož jednoznačně vyplývá nezákonnej postup majitele.
A pak už jsem poradil - na hrubej pytel hrubou záplatu. To ale též není moje rada ani moje moudrost, nýbrž prastará moudrost.
leden 29, 2008 12:30
NiČí, nejsem zastáncem hrubé síly, ale máš NAPROSTOU PRAVDU!!! : Eva
A jsem, ráda, že jsi, fakt! smilies/wink.gif
Zapomněly jsme na jeden problém a to, že na ženkou s dětma, bez chlapa, si kdejaký úchyl pomasíruje své EGO. Nedokáže odolat.
Vím o čem mluvím, byla jsem tím zaskočená, jak rychle to přišlo i od pár lidí, co bych nikdy nečekala. Taková gorila "statečně" napadla zezadu skrz otevřené okýnko auta, kde jsme seděli tenkrát 16 letého syna, který se sice na poslední chvíli rukou kryl obličej, takže mu jí přerazil. Důvod: řvali s fotrem na mně a syn jim opravdu slušně sdělil, že máma nikomu nikdy neškodí, tak ať mi dají pokoj. Lékaři, policie, fakt fajn, věřili, ale tvrzení proti tvrzení, navíc gorila uvedla, že si to udělal syn sám. Takže řešením bylo, dopřát chlapům ze sousedství, aby byli ochránci.Sice, kdo chce, manipulace, ale fungovala. Prostě jsem jim řekla, což bylo myšleno vážně, že mě znají od narození, že se na nikoho nikdy nevyhvězdičkovávám, ale že chatu prodám ruské mafii, protože si nenechám kluky gorilama zabít. A vzala jsem tam Borise, jako "kupce", stačilo, že obešel pozemek, obhlídl situaci..... a mám svatý pokoj a "ideální sousedské vztahy". smilies/cheesy.gif Pyšná na to úplně nejsem, ale občas to je jediný způsob "domluvy".
leden 29, 2008 12:46
Jo Eví. Dík :-)))))) : NČ
Už jsem měl starost, že mě zastánci "tržních vztahů za KAŽDOU cenu" trhnou.
leden 29, 2008 12:56
no, teď si uvědomuju, : desset
že Niki asi nemá možnost přístupu k PC, tedy tak častému, jako my všichni... Tak doufejme, že se ozve :-)
leden 29, 2008 13:25
co se týče sociální podpory : alena tečkovaná
nedostane nic. Pokud ovšem není cikán, déle než rok nezaměstnaná (bůh jí buď milostiv, pokud někde na někoho za pár kaček dře), právě propuštěný kriminálník, nebo léčící se feťák. Mluvím z vlastní zkušenosti. Toto je moje osobní zkušenost. Takto jsem byla poučena příslušnou pracovnicí sociálky a taková jsou pravidla, která se striktně dodržují. Pokud děvče -nedejbože - dá při dvou dětech dohromady dvanáct tisíc měsíčně - pak jí sebrali i přídavky na děti.
Pokud mamina bydlela za regulovaný nájemný - tak je jasno. Chudák majitel, který chce jen slušně vydělávat, už má dalšího nájemníka, kterej tam chce mít kancl. Takže, i kdyby mu - tedy majiteli - nedlužila, jistě by si našel jiný způsob, jak by se jí zbavil. Von přee není zaopatřovací ústav - ne? To s tou pračkou a lednicí je hodně hnusný, ale ten hodnej a čestnej majitel soudí ostatní podle sebe. On by zajisté odvezl všechno, vyklidil byt a víc by ho nikdo neviděl. Ani dlužné nájemné, pochopitelně. To snad všichni chápete - zvláštěpak BB - vždyť ho ten barák živí. Nemůže, chudák , přece za to, že ta máma byla tak blbá a pořídila si děti, aniž měla barák.
leden 29, 2008 14:25
Aleno T., tohle je demagogie, : desset
pokud ti nevadí neplatiči, určitě není problém, abys si je nastěhovala k sobě...
Podle všeho má malé děti, tedy je mladá. Má minimálně dvě, a nepíše o partnerovi.. Krucifix to je hodně nezodpovědnosti na jednou, nemyslíš?
Nebo ty si snad spala se svejma dětma pod mostem?
Vydala si je všanc něčemu podobnýmu? Pokud byla ve srabu, tak se to určitě nestalo ze dne na den - prostě jen věřila - že je "nevyhoditelná" - tak jak to bylo za komančů.
A vo tom to je...
Já vím, působí to na emoce, ale nemůžeme jen tak mýrnyx dýrnyx brát majitele domu jako úchylnýho vraha miminek a ji za světici... (Čímž ji nechci nijak osočovat, samozřejmě, jen varuju před jednostrannym pohledem - víme přeci o věci kulový... a Nikola sem napsala zatím jen jednu reakci - tak uvidíme, až se ozve znova.
Určitě tu nikdo nechce holce ublížit, stopro je to naopak - jen se holt musí zas ozvat a říct něco víc!
leden 29, 2008 15:30
to desset: : Vodoměrka
a co s tím má co do činění, že nepíše o partnerovi? Myslíš si snad, že si ty děti uplácala sama na písku? Nebo je nasbírala bez partnera? Nenapadlo tě, že od ní mohl prostě jen odejít, najít si jinou, vykašlat se na ni i na děti a nechat ji bez prostředků? Myslíš, že všichni otcové vzorně platí na své děti? Kde to souvisí s ženinou nezodpovědností? Nebo ji měla mít dřív, než si našla podobného partnera? Měla to snad vědět už dopředu?
Jo a navíc z bytu s regulovaným nájmem nemůže majitel nájemníka jen tak vyhodit bez náhrady, to lze jen u neregulovaných nájmů a nebo černých pronájmů.
leden 29, 2008 15:56
No : Káča
ne snad přímo vědět dopředu, ale ženská si trochu rozmýšlí (nebo měly by), s kým si pořídí děti. Nebo ne? Prostředky na to v současné době jsou...ale to už je trochu mimo téma, já jen, jak to asi desset myslel(a).
Ještěže ty regulovaný nájmy máme, žejo? Pravý požehnání...
Jinak na mě to působí tak, že tm zkrátka není něco v pořádku (smlouva o nájmu, užívání bytu nebo něco jinýho), jinak pochybuju, že by si majitel domu dovolil to, co Nikola popisuje...
leden 29, 2008 16:19
to desset a Káča : Alena Puntíkovaná
to byste se divily, co si takový majitel - je-li hulvát-dovolí. I já jsem vychovávala dvě děti sama - a nebyla jsem ani lehká děva, ani nemanželská matka - vdávala jsem se z lásky - ale holt ,, bohužel - toho druhého ta láska přešla. Tři roky jsem se s ním soudila o výživné a nebyla síla, co by je z něj vyrazila. A to bylo za komunardů, kldy se po chlapech neplatících výživné dost šlo - teď na to každej kašle. A asi taky holka nemá na advokáta, soudy a tak....ale rozhodně na ně má majitel..takže hádejte jak asi ten soud rozhodne..i kdyby byla tisíckrát v právu, kdo maže ten jede, že - soudci jsou nezávislí a když se jim dobře zaplatí, tak jsou ještě nezávislejší. Ano, není na tom něco v pořádku - není na tom hodně v pořádku. Kdyby žila v civilizované zemi, tak se do téhle situace nikdy nedostala.
leden 29, 2008 19:05
Aleno P., : bb
neútoč na mě, ano? diskutuj, ale neútoč, laskavě, protože víš velký houby o tom, čím jsem si prošla a že si dneska bez potíží zaplatím bydlení, jídlo, splátku na auto a koupím co potřebují děti a já neznamená, že jsem zpovykaný fracek co žije na úkor druhých. My si na to dost tvrdě vyděláváme, a byly časy, kdy jsem stejně jako Nikola měla dvě malinký děti a přemýšlela, jestli koupím půlku másla a půlku chleba, nebo jen ten chleba a namažeme si ho sádlem od našich. Měla jsem velkou výhodu v tom, že jsem na to nikdy nebyla sama, což znamenalo, že když mi bylo 20 a mladšímu dítěti 6 měsíců, přestala jsem brát mateřskou, jelikož jsem nebyla samoživitelka (jo, tak to před 20 lety bylo), a manžel měl dvě práce a o víkendu chodil do třetí, aby nás uživil. Internet počítač nebyl, tak jsem na vsi neměla možnost nějakého přivýdělku. Když byl dítěti rok, popadla jsem místo uklízečky a topičky ve škole, vstávala v půl 4 ráno, šla do školy zatápět v 7 kamnech, nanosit uhlí na celý den, v 7 mi tam muž dovezl dítě v kočárku a s ním jsem tam musela být do 10, mezitím vytřít chodby po ranním příchodu dětí, pak domů postarat se o dítě, domácnost, uvařit levný oběd, dát dítě spát do kočáru a zase do školy. Doufajíc, že bude spát co nejdéle.S kočárem po boku jsem umyla záchody, vymetla kamna, vytřela třídy a chodby, pak špinavá se řvoucím kočárkem zase domů, koupat, krmit, žehlit, atd. Kolem půlnoci jsem padala na hubu a v půl 4 zase budík... To šlo dva roky, pak mi dítě vzali do školky a já mohla jít na poštu, přišel samet, tak po poště brigádu - práci na doma plus překlady a doučování dětí. Když jsme rozjížděli firmu, bylo mladšímu 7, hlídala ho kamarádka a babička, nastřídačku, protože jsme dělali od 7 do 7 a o víkendu papíry, abychom splatili byt a půjčku na stroje do firmy. Když jsme půjčku splatili, vykradli nám sklad tak, že nabourali zeď, a odvezli ty stroje. Pojištěné nebyly, nemohli jsme si ho zpočátku dovolit, byť "tržní podnikatelé", tak jsem z firmy brala jen to nejnutnější a kolikrát čekala na přídavky na děti, abych měla na jídlo. A mezitím pár jiných propadů a zase se zvednout a začít.
Tím nechci vzbuzovat nějaký útlocit, absolutně ne, máme se skvěle, protože jsme zdraví, spolu, máme co potřebujeme a kde bydlet a pomalinku si plníme naše přání. Je spousta jiných, kteří by to moje "mám se báječně" měli za "nic moc", ale já si pamatuju nedobrý časy, kdy jsem se budila ráno ve 3 a neviděla východisko a měla chuť od všeho utéct, tak teď si připadám blaze. A snažím se už pár let pomáhat těm, co jsou na tom teď blbě. Tím děkuju za to, že mně je už dobře. Tak prosím tě, diskutujme, ale nech si ty jízlivosti, ano?

Asi ti těžko vysvětlím, že i tehdy, kdy jsem si občas hrábla na dno, jsem respektovala soukromé vlastnictví a brala jako samozřejmý, že když si nesplním závazky, bude zle. Zákon nezákon, tři upomínky nebo dvě, dlužník je dlužník. Jednou jsem si půjčila od tchána peníze, auto od souseda a jela na elektrárny zaplatit, aby nás do 24 hodin neodpojili. Psala jsem žádosti o splátkové kalendáře, když nám zákazník nezaplatil, "zkrachoval", pak založil jiné s.r.o., a jel dál, zatímco rodiče i já jsme zrušili stavební spoření, abychom zaplatili našim dodavatelům materiál, a státu jsme zaplatili daně, sociální a zdravotní pojištění se zpožděním, ve splátkách, čili včetně penále. My dluhy platíme, a nehledáme žádná elegantní řešení typu "zkrachuje naše firma BÍLÁ X a založíme BÍLÁ Y".
Tudíž neuznávám ani řešení "zmlátím toho, komu dlužím, on si to příště rozmyslí, vyhodit mě na ulici bez tří upomínek a sebrat mi pračku do zástavy".
Já jsem nechala takovou maminu bydlet na chalupě zdarma, dovezla jsem jí velký nákup jídla a dala jí peníze do začátku. Ale to byla moje volba, ne její právo.
Proto Nikole neradím jak vyzrát na majitele bytu, prostě jemu ten byt patří a ona věděla, že má platit nájem a kolik. Nezvládla to, za to se nemusí stydět, není to lehké, ale proč rovnou soudit jeho, copak my víme, že neposlal Nikole upomínky? Co když byla taková dohoda - zaplatíš, ok, nezaplatíš, jdeš?
A pak, jsou i různí nájemníci, jak víš, že Nikola není napůl cikánka, která si vodila domů zákazníky? Vždyť o tom nic nevíš. Ale o to vlastně nejde. Já předpokládám, že Nikola je slušná mladá maminka v těžké situaci - a je třeba jí poradit, jak to řešit.
Ježíš, fakt považujete za řešení pro mladou maminku "najmi si Ukrajince a zmlať toho tvrďáka" ?? Když už teda nic jiného, tak na to nebude mít prachy.
Taky zapomínáte , že je to nejspíš mladá žena. My tohle řešení jednou využili, za jakých okolností už jsem tu kdysi vypisovala. Postarali se o to jen chlapi, není to nic, o co by se žena chtěla starat. Já sama bych nic takového nezařizovala, ostatně tyhle party se o tom s ženou ani nebaví, to musí zařídit chlapi.
Trvám na tom, že to není pro Nikolu řešení. Řešením je zaplatit, najít si bydlení, a možnost jak získat finance. V tomhle směru by měly jít naše rady.
Osočovat se tu z toho, kdo se jak máme nemáme, jsme tržní modří nevím jací, je kravina.
leden 29, 2008 21:45
jo, a ještě tohle: : bb
"Kdyby žila v civilizované zemi, tak se do téhle situace nikdy nedostala."
- a která je taková, Aleno? ono totiž i v té necivilizovanější záleží hodně na tom, za jakých okolností se do potíží dostane. Čím civilizovanější země, tím totiž větší ochrana soukromého majetku...
leden 29, 2008 21:47
Bože, bb, zastav se! : Eva
ne, že by to postrádalo hodně racionální jádro, ale už Tě tu chvíli pozoruju a nevím, kde se v té chytré holce bere najednou taková povýšenecká, rozkazovačná super dokonalost? Proč???
leden 29, 2008 23:02
proč? : bb
třeba proto, že to tam chceš číst
nebo buď konkrétní a pověz, kde co bylo povýšenecké, rozkazovačné? možná si to vysvětlíme
nepřijde ti zvláštní, že jízlivé rýpání do někoho, kdo nevypisuje o nějakém trápení, kdo dá najevo, že se má docela fajn, se považuje za přinejmenším normální, a když se ten druhý rázně ozve, tak je to povýšenecké? v čem ale? buď konkrétní
leden 30, 2008 00:17
... : bb
přečti si znovu co píše Alena, nad tím se nepozastavuješ? já ji celkem chápu, píše to z pohledu ženy, která se protloukala životem z ruky do pusy a přitom vychovala dva kluky, i když úplně sama na to nebyla, byla a je vdaná, ale i tak to měla občas asi těžký, jako většina z nás, co nerestituovala pár činžáků na Vinohradech
já mám pochopení i pro ty, co nemají nic, tak pro ty druhé, pokud o nich nevím, že to nakradli apod....proč předpokládat, že kdo něco má, si to nakradl a je to hajzlík?
leden 30, 2008 00:22
EVO, tak to se tedy nezlob - : kiwi
asi to bude tím, že nemáš čas to pořádně číst, ale bb je všechno, jen ne povýšenecká nebo rozkazovačná. Natož že by jízlivě rýpala - nebo - ty si opravdu myslíš, že prostě každý neplatič je už ze zásady chudinka ubohá a majitel bytu je kretén? Pokud to tu sleduju, a že už je to hodně dlouho, tak bb ještě nikomu tady neublížila (slovem, jak jinak), naopak už mnoha lidem dobře poradila.

Ono ne laciný sentiment, ale znalost zásadních věcí, zákonů atd. je potřebná a k věci. To, že jsou mezi námi lidi, co se dostanou do průšvihů, je známé. Ale málokdo dovede opravdu pomoct (myslím ne jen sentimentálními řečmi). Myslím, že bb je jednou z n ich.
leden 30, 2008 00:43
Aleno Puntíkovaná, : kiwi
Já si myslím, že naše zem je civilizovaná. Jen někteří lidé si holt myslí, že ještě žijí v komunismu, kdy se prostě lidi, co měli malé dítě, vystěhovat nedalo. Vzpomínám, jak u nás bydlelo několik partají, co bůhvíjak dlouho neplatilo - protože měli děti... A když měli děti do 15 let, tak si řekli, že platit činži je prostě blbost. Co bude pak, to je prostě nezajímalo.
A jen si vzpomeň, co se psalo, kolik šíleně moc peněz lidi takhle dlužili.
To je ale asi podle tebe správný, že.
Prostě -
kdo nekrade každou hodinu, okrádá sebe a svoji rodinu.

to je heslo, podle kterýho se tenkrát žilo a moře lidí si myslí, že to platí dodnes.
Jenže - to ti můžu říct na sto procent: kdyby mě někdo chtěl okrást (dlouhodobé neplacení nájmu bych tak brala), tak se budu bránit.
A - ty mě pochopitelně odsoudíš, žejo!
leden 30, 2008 00:49
kiwi : bb
dík

leden 30, 2008 00:57
BB-nechápu, kde tam vidíš útok : Alena Puntíkovaná
-nicméně vdaná jsem nebyla - nýbrž rozvedená.(Vdala jsem se až po té, co děti vyrostly). A vím moc dobře, jak snadno se člověk do takovéto situacen dostane.Nicméně - netýká se snad ochrana soukromého majetku i té sporné ledničky a pračky? Deset tisíc je méně než oficielní průměrný plat - zemřel by snad majitel domu hlady, kdyby tu mámu s dětma nevyhnal na ulici? Strádal by snad bídou, kdyby jí byl vydal aspoň tu pračku? Já nkomu neradila jak na někoho vyzrát, nebo jak někoho podvést. Nebo jak mu ublížit. Naopak, já jsem zastánce dodržování zákonů a slušného chování - ovšem na obou stranách!!!! Jestliv tomto vidíš útok na své soukromé vlastnictví, pak se nad sebou zamysli. Jo..."sám svobody, kdo hoden - svobodu zná vážiti každou...."
Nicméně nechápu, kde na tom vidíš osobní útok na sebe, nebo na svůj majetek. Jen tvrdím, že se člověk do podobné situace může dostat - ani pořádně neví jak. A že by ten úžasný a čestný majitel zajisté postupoval jinak, kdyby ta dotyčná měla doma chlapa, nebo byla někdo velmi důležitý.
leden 30, 2008 01:04
Aleno, : bb
myslím že víš, co jsem měla na mysli, když jsem psala o jízlivosti, útočení apod.
Vždyť to přece víš, když jsi psala ty ironické věty "To s tou pračkou a lednicí je hodně hnusný, ale ten hodnej a čestnej majitel soudí ostatní podle sebe. On by zajisté odvezl všechno, vyklidil byt a víc by ho nikdo neviděl. Ani dlužné nájemné, pochopitelně. To snad všichni chápete - zvláštěpak BB - vždyť ho ten barák živí. Nemůže, chudák , přece za to, že ta máma byla tak blbá a pořídila si děti, aniž měla barák."

K tomu ostatnímu, co píšeš, o ochraně majetku - ano, zákon ohledně té pračky a lednice stojí na straně Nikoly, a pokud by jí to jen tak sebral, budu hlasovat pro fyzický i jiný trest. Pokud si to však ponechal jako zástavu do doby úhrady dlužného nájemného, tak je to sice nezákonné, ale považuju to za docela přiměřené řešení. Kolik stojí ojetá pračka a lednice, počítám, že Nikolka neměla elektronickou Miele v poslední verzi, takže za kolik se dá prodat dejme tomu 2 roky stará pračka a lednice např. Ariston, Indesit apod. - to nedá ani těch 10 tisíc, když nová se zárukou stojí 6.
Ochrana majetku by měla platit pro všechny, v tom s tebou souhlasím, ale on by na její majetek ruku nevztáhl, kdyby ona nevztáhla ruku na jeho majetek (tj. nájemné).
Pokud je to jinak, pokud jsou tam další okolnosti, které Nikolku omlouvají a nebo by ukazovaly na něj, že je to zmetek - tak pak by bylo třeba je doplnit.
Takhle vidím majitele bytu, kterému Nikola nezaplatila nájemné a on (třeba po předchozích zkušenostech) to udělal takhle - on to neukradl, vzal si DO ZÁSTAVY věci v hodnotě nižší než je dluh. Ostatně, vždyť tenhle systém funguje běžně - udělají ti okna na domě, nezaplatíš, přijedou, vybourají dvě, odvezou si je s tím, že příště vezmou zbytek. Zatím si můžeš vylepit igelity, aby tam tolik nefučelo. Je to krutý, ale oni se tím živí. Stejně jako ten kdo pronajímá ten byt.
Podívej na Inku, co se jí všechno přihodilo poslední dobou, myslíš, že na to bude některý z dodavatelů na stavbě brát zřetel? Pokud to tedy nejsou přátelé, kamarádi.
Aleno, píšeš, že ten majitel by jistě hlady neumřel. Nejspíš ne. Ale co my víme o něm, že ho tak soudíte? Jaké má další závazky, co víme o ženě, o mamince s Alzheimerem, které platí stacionář, o synovi na studiích? Třeba je to ten prevít zlodějská, co by lidem odstřihl vodu. Ale jak to víš tak jistě?
No, nic lepšího k tomu asi nenapíšu, tak jen zopakuju - pro Nikolu je řešení zaplatit dluh, nezabývat se moc tím, že majitel jednal nelegálně, to jí bude stát čas, peníze, nervy, ona potřebuje sílu na řešení své situace. No a hledat možnosti, jak zabezpečit sebe a děti. Zkusit bydlet u příbuzných, obrátit se o pomoc na rodiče, prarodiče svoje i prarodiče dětí ze strany jejich otce, atd.
leden 30, 2008 01:30
kdyby ta dotyčná, jak píšeš, : bb
měla doma chlapa, nebo byla někdo důležitý ... tak by asi měla na nájem


Pořád jsi ale nenapsala, co konkrétního bys jí poradila? Zatím jen kritika stávajícího stavu, kritika majitele, kritika těch, co se ho zastanou, kritika zákonů, kritika této země, že neochrání chudáka maminu se dvěma dětmi...ale jak si to konkrétně představuješ?
To jako že majitelé domů dostanou nařízeno mít v každém domě sociální bydlení pro tři rodiny, a tam povinně nájem za stovku?
Neměl by se náhodou o tohle starat stát? Z našich daní? Z daní z nemovitostí aj.? V těch civilizovaných zemích, co píšeš, je sociální bydlení pro nemajetné běžně záležitostí státu, ne majitelů domů, soukromé vlastnictví tam nesupluje roli státu a nikdo se nepozastaví nad tím, že v takovém domě se musí platit, jinak se o bydlení přijde.
A i tam, pokud vím, ale to vím jen z doslechu, neznám to tam - je o takové sociální bydlení nouze.



leden 30, 2008 01:41
Me zajima,proc to Nikola nechala : layla
dojit az tak daleko,kolik to je najmu,najednou ji rodina radi s policii,ale proc treba za nima nezasla,ze nezaplatila najem,aby ji nekdo pujcil??Proc nezavolala majiteli bytu a nerekla,jak se situace ma??Z lidskeho hlediska to mozna je spatne vyhodit mamu na ulici,ale na druhou stranu,koho to zajima??Majitel bytu kdyz nebude mit penize,daji mu nekde najist??Ono tam bude asi hodne jeste takovych myslenek,jak to nekdo zminoval,ze si proste nidko mamu s detma netroufne vyhodit.Za komunistu mozna,ale doba je jina... Navic treba takova najemniu smlouva by mela byt zaopatrena proti takovymto situacim,ale kdo vi,jestli smlouva nejaka je. A s tou civilizovanou zemi - to byl asi nejaky prehmat....
leden 30, 2008 02:01
tak, konečně se to vrací do normálu : bb
přesně ty otázky mě napadaly, když jsem si to přečetla - máme málo informací na to, abychom mohli pořádně poradit, než jen obecně, a tím spíš málo na to, abychom mohli majitele domu soudit, natož odsoudit
leden 30, 2008 02:07
můžeš mi prozradit, ve kterém ráji nebeském : Alena Puntíkovaná
musí mít soukromník povinně tři byty po stovce měsíčně pro sociáklní případy? V Praze teda ne.
Moje kamarádka ve státním sociálním bytě bydlí (po dost hrůzných peripetiích,, kterými prošla, ale to je na dlouhé povídání) a platí pět tisíc měsíčně.A nemyslím si, že to jinde bude o moc lepší. Mně konkrétně k naprostému štěstí stačilo to, jak se choval jeden velký a velice bohatý podnik, který byl majitelem našich bytů /tyto zíslak v šedesátých letech bezúplatným převodem od národního výboru/, když se jeden důležitý soudruh z vedení tohoto podniku rozhodl, že tyto byty "za pusinku" koupí za "účelem podnikání". Tento podnik stále zaměstnával lidi, které se dost neurvale snažil vystěhovat.Naštěstí vzal soudruha ďas a byty nám byly odprodány a jsme teď družtvo - nájem je tedy víc než snesitelný.
Jo děvče, Nikola zajisté ví, že se nájem platit musí a taky to, že to musí zaplatit - což zde řekla.Taky řekla, že se s majitelem dohodnout zkoušela. Ale on ji prostě vyhodit chtěl.
Samotná ženská s dětma totiž není "perspektivní nájemník".
leden 30, 2008 04:39
By mě fakt zajímalo, proč ty všecky bláboly a litánie? : NČ
A co s tim má společnýho regulovaný nájemný? To do TOHOHLE problému vůbec nepatří!
Vše je docela přesně a uplně jednoznačně upravený zákonem, dokonce zákonem z dílny ODS!
Ona porušila zákon jako první ale on má povinnost též postupovat JEDINĚ podle zákona. Tedy dát jí písemnou výpověď se všema náležitostma a pokud vona se neodvolá k soudu, tak ji po 60ti dnech vyhodit (ale jsou tam ještě nějaký vazby na náhradní ubytování atd, když má děti, to už jsem nečet). That´s all!
Von ale (aspoń podle popisu, a jiný informace tu nejsou!) se nezachoval podle zákona, nýbrž jako prase! Co to je za kecy, že byl v právu? Nebyl! Sprostě zneužil její neznalost a svou pozici silnějšího!

leden 30, 2008 06:42
Je vidět, : Káča
žes nikdy nepronajímal byt. Spolehlivej nájemník se totiž vyvažuje zlatem. A tak pochybuju, že kdyby Nikola řádně a včas platila nájem, že by ji při prvním problému vyhodil. Já měla smlouvu shora zdola ošetřenou, když jsem pronájem domlouvala, tak slovy nájemníka "peníze nejsou problém" (a nájem opravdu nebyl nikterak vysoký - 4000 za garsonku ve velkoměstě). Jo, nebyly tak tři měsíce, pak následovaly výmluvy, pozdní placení, jen část nájmu, sliby chyby a když už mi tekly nervy, tak jsem (po zákonem stanovených upomínkách) usoudila, že to nemá cenu a řekla, ať se odstěhuje. Dala jsem mu na to lhůtu delší, než stanovuje zákon, kterou ještě překročil a doteď mi dluží 8000 za spotřebu energií. Telefony nebere, slehla se po něm zem. Soudit se nebudu, co bych si na něm vzala...tak tolik moje zkušenost a možná proto skepse.
Nevylučuju, že zde zmiňovaný majitel má s bytem jiné záměry a hledá záminku, jak se Nikoly zbavit. I takoví jsou...ale co my víme.
leden 30, 2008 10:49
To je právě to, že nevíme : wendy
majitel může být hajzlík typu Zimmermana, co nájemníkům vypínal energie a zazdíval dveře, nebo kabrňák menšího kalibru, co tam chtěl mít raději právnickou osobu. a tak šponoval té fyzické nájem nad její síly. Mohla také nezaviněně sklouznout do finančních potíží po opuštění partnerem nebo co já vím po čem - nevíme nic než že ji pro neplacení vystěhoval a to je málo.
A já pronajímat byt, taky budu chtít, aby mi platil...
leden 30, 2008 11:07
NEVÍM, NEVÍM.... : d@niela
Psala jsem Nikole několikrát, vždy se žádostí o další informace (přesně formulované otázky), abychom jí mohli přesně poradit - případně, aby jí mohl poradit právník. Ale zatím jediná odezva Nikoly je tato:

Dobrý den!Já chtěla radu od právníka,který mi poradí jesti mohu dostat naspět své věci.Radu jsem vůbec nedostala!CHCI vědět rychlé řešení s tímto problémem.Děkuji Nikola

Takže - víc nevím a Nikolka se zatím neozývá...

leden 30, 2008 11:20
aha... : Kamila
... radu HNED... radu ZADARMO... a víc neřekne, fakt bezva.. obávám se, dámy, že Vaše dobré rady zůstanou zcela nevyslyšeny, tohle řešení nemá - resp. Nikola něco CHCE ale nenabízí VŮBEC NIC...
leden 30, 2008 11:38
Ono by se radilo, : ivanka
i zadasrmo - ale když nejsou žádný informace, když Nikola neřekne? To si má ten právník vycucat z prstu?
leden 30, 2008 11:50
Aha, : Káča
takže Nikole nejde o to, jestli ji vystěhoval oprávněně nebo neoprávněně, nechce se do toho bytu vracet (asi ví proč) - jde jen o tu pračku a ledničku. No, tak to asi má šanci je dostat zpět - když uhradí dluh. Tak to vidím já...jestli se s ním chce o ty věci soudit, tak to asi taky může, možná je i vysoudí zpět, ale kdy? Že by do dotyčného bytu vtrukla policie a následně spotřebiče složila Nikole k nohám, na to bych moc nespoléhala...
leden 30, 2008 12:05
Tak že, : skaz
shrnuto - zatím dotaz vypadá jako námět na povídku,nebo možná na dvě/i z pohledu majitele/,ale stejně jenom povídku,kde si můžu vymýšlet a domýšlet cokoli.
Pokud CHCI rychlé řešení,musím taky CHTÍT podat konkrétní informace.
Docela mně bylo smutno,že jste se do toho položily takhle vehementně a hlavně hrozně zbytečně.
leden 30, 2008 12:28
Aleno P, promiň, ale ty snad opravdu čteš ob řádku :) : bb
nepsala jsem, že někde to (o těch povinných sociálních bytech za stovku) platí
přečti si prosím tě, v jaké souvislosti jsem to zmiňovala
nebo si snad začnu myslet, že to děláš schválně, že si vždycky vytáhneš jednu věc, vytrhneš ji z kontextu a jdeš po tom smilies/smiley.gif
leden 30, 2008 12:55
bebé - : ivanka
nerozčiluj se zbytečně...
Každej sme nějakej. Každej má tu svou laťku posazenou jinak vysoko. Někdo se dovede vytahovat si "srabem a neštovicema", druhej se z toho prostě vyhrabe.
Tak co?
Hlavně že je hezky... I když - tady u nás je zrovna šedozeleno, odporno, nahnusnalo smilies/cheesy.gif

leden 30, 2008 13:41
ivanko : bb
vůbec nejsem rozčilená, jen si ujasňuju věci
chápu, že sem někdo chodí pro útěchu, já pro diskuzi, proto se do toho tak položím


leden 30, 2008 14:48
Nikola je, bohužel, v "bezvědomí", : Eva
a to nikoliv pouze právním. CHCE......................................................pračku a lednici..............................................................rychle vědět, jak je dostane zpět....................a už bude úplně šťastná smilies/cheesy.gif Tak tady je to ztracené smilies/cheesy.gif
leden 30, 2008 18:58
Nikolo,pravnik nejsem,ale RYCHLE TI poradim, : layla
zaplat si svoje dluhy za najemne a pak dostanes pracku a lednicku zpatky. Uplne jednoduche. Jen bych chtela byt u kontaktovani policice(jak ti radila rodina),co by jsi jim rikala...vite ja mu dluzim na najmu,ale chci ho zalovat,ze ho to prestalo bavit a vyhodil me..... smilies/grin.gif,jinak souhlas s Kacou o pronajimani,nechapu,jak se energie pri pronajimani vaze stale k bytu,kdyz si ji plati kazdy sam za sebe....snad se to casem zmeni,ze ti,kteri proste maji dluh na energiich na sve jmeno,tak si ani neskrtnoul,leda tak sirkou k petrolejce,dokud si ten svuj dluh nezaplati...
leden 31, 2008 02:40
... : bb
s energiemi mi to taky není moc jasný, byt jsem zatím nepronajímala, máme pronajaté kanceláře, nájem majiteli domu, energie na firmu, smlouvy s ČEZem, plynárnou, o2 atd. na naše jméno, zálohy a vyúčtování na nás.
leden 31, 2008 11:37
Tak já to zkusím objasnit tak, jak to znám já : Lietavica
Můj přítel bydlí v místě pracoviště v pronájmu, nájemné platí majiteli bytu z ruky do ruky a veškeré smlouvy na elektřinu, plyn, internet a ostatní jsou vystavené na majitele bytu, takže vyúčtování mu pak majitel bytu jednou ročně předloží a vybírá nedoplatky, přeplatky vrací vždy až po několika urgencích. Smlouvu na pronájem uzavřenou má s běžnou výpovědní lhůtou, při neuhrazení nájemného má výpověď 5 dní. Takhle to běžně chodí u pronájmů. Když už někdo pronajímá s tím, že si nájemce zařídí vše na sebe, tak tedy musí do daňového přiznání uvésti i výnosy z pronájmu a do toho se většinou lidem moc nechce. Takže tohle je realita a myslím, že to samé bude i u Nikoly.
leden 31, 2008 12:59
... : bb
aha, nojo, to mi nedošlo, že u nás jde o smluvní pronájem
leden 31, 2008 13:16
Jo, dobrý. Dík za perfektní poučení : NČ
Tak to se ti teda přiznám, že něco takovýho jsem ani netušil, že existuje.
Je taky jasný, že v takovejch případech je celej Obč. zákoník dobrej tak akorát na podložení upadlý nohy u postele.
leden 31, 2008 13:17
takže to vlastně není pronájem v pravém slova smyslu, : bb
Lietavice, ale neoficiální podnájem.
leden 31, 2008 20:01
No, pronájem to je, : Lietavica
má na to smlouvu, kde je všechno specifikováno včetně vyúčtování energií, ale nemůže ji použít, protože nemá doklad o tom, že platí. V tom případě by to bylo neplnění z jeho strany a stejně by se musel vystěhovat. Na účet si majitel chtěl nechat posílat peníze, ale bylo by to měsíčně o 2000 víc. Takže je to vlastně takový podnájem načerno.
únor 01, 2008 12:53
Maminka v nesnazich : samira
znam horsi,co maj deti a vftujoui a neplati najemj ani proonajem.Bylet za dra,kdo uMze??delaj asi DETi at ae on e stasraJ:A KDO TO MA ZA ME PLATIT:mAJITEL????????on krade=??On za druhym ma platit najemne???Kam bychom co platime prisli?chces mit deti,checs bydlet plat,.my delame, a kdyz nebudfem platit,taky taky poletime na chonik,.
březen 01, 2008 04:03
Maminka v nesnazich : Samira
Omlouvam se za predesle psani,uz jsem na pismenka nevidela.Nikolko,jak by bylo tobe,kdybys pronajimala byt a podnajemnik neplatil.Ja ma totiz ted stejny problem,jelikoz jsem koukala na zenu s 2 detma a stale ji davala sanci,nasekala mi dluhy pres 36 .000 KC.Nemela jsem to srdce ji s detma vyhodit.Ted jsem to zatahla ze sveho,aspon neco,aby se muj byt nedostal k soudu cimz by se zvedly penale a bylo by to mnohem mnohem vice penez.Take ted to budu resit,zaplat nebo tahni.To jinak asi nejde.Deti si delate,tak si je uzivte a plat te jim strechu nad hlavou.Jak k tomu ted mam prijit ja jako vlastnik bytu.Ja tez musim platit,kdyz chci bydlet.
březen 18, 2008 17:53
Maminka v nesnazich : Samira
Mila Lietavice,to neni podnajem na cerno,on po ni chce 2000Kc navic,to znamena k najmu,ty 2000Kc jsou splatky dluhu,takto se to dela .
březen 18, 2008 17:56
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]