O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KOČKO-PSÍ ZÁŽITEK PDF Tisk E-mail
Neděle, 08 leden 2017
Image result for lovecký pes, velká tlamaBojím se psů a zrovna dnes se mi stalo, že když jsem se loučila mezi dveřmi s návštěvou, tak šla dolů po schodech sousedka se svým psem; pes neměl náhubek ani vodítko. Zahlídl u nás předsíni kočku a nabral takovou rychlost, že jsem ani nestihla zareagovat a zavřít dveře - a už ji u nás v bytě honil, byl úplně rozzuřen.

 

 

 

 

 

 

 

Vyděšená kočka vlezla do malé mezery mezi pohovkou a zdí a tam se za ní nevešel; tak jen štěkal, nebyl to naštěstí norník. Požádala jsem majitelku, aby si ho šla do našeho obýváku odchytit. Měla aspoň tu slušnost, a nejprve se vyzula. Když psa chytila, tak ho rozdivočelého držela v náručí a nemohla se ani obout. Pán, který od nás odcházel z návštěvy, se psa nebál a nabídl jí, ať ho položí na zem, že jí ho přidrží, aby se mohla obout.

 

Když byl pes na zemi, přidržoval ho za hřbet a nařizoval mu "sedni". Pes ale na povel vůbec nereagoval a vzpouzel se. Pán se ptal majitelky, jestli má nějaký výcvik. Samozřejmě: prý nemá. Majitelka mi ještě řekla, že je to lovecký pes, a tak se nemám divit, že chtěl kočku ulovit…

 

Mám obavy, že kdyby ten pes zahlídl v naší předsíni vnoučka - batole, kdyby tedy u nás zrovna byl, že by ho chtěl ulovit taky. A čemu bych se divila, vždyť je to přece lovecký pes…  Ještě na závěr řekla sousedka vesele: "Tak u vás jsme ještě na návštěvě nebyli". Bůhví, v kolika cizích bytech už její pes byl na lovu.

 

 


 

 

 

P.S. kočka celé dvě hodiny nevylezla, nenechala se ani nalákat na svou milovanou kapsičku Sheba. A když vylezla, tak se se mnou ten den vůbec "nebavila".

 

EVA

 

 

 

 

Komentáře (19)add feed
Hm, nechápu : Lenka1
Já tedy se svým patologickým myšlením bych to té náně dala pořádně sežrat. Neodcházela by s veselým úsměvem, jakáže to byla děsná legrace.

Podobné problémy jsem řešila při běhu, kdy mi různí nevychovanci okopávali kotníky. Nejsem zvědavá na to, aby se ke mně rozeběhl cizí čokl s úmyslem, který ví jen on sám a debilní panička (ano, vždycky se jednalo o ženský) stála v klídku opodál a hulákala na mě "nebojte se, on si chce hrát."

Na to jí, s odpuštěním, se.e Bílej tesák. Nejsem zvědavá na špinavý nebo i roztrhaný tepláky - v tom lepším případě.

No, mezi těmihle idiotkami už mám pověst magora, kterýmu je lepší jít z cesty a když se s některou z nich potkám, tak překvapivě si vzpomenou na to, že existuje cosi jako vodítko a už z dálky, jak mě vidí, tak si kreténa na to vodítko dají.

A pak že to nejde. Holt na některý lidi slušnej způsob jednání neplatí.

Zajímavý je, že pokud je se psem chlap, tak tyhle problémy nejsou a taky jsem si všimla, že plemena jako NO, rotvajleři, dobrmani i ti démonizovaní pitbulové jsou v pohodě, maximálně po mě hodí okem, ale nevšímají si mě. A majitel si je vždycky ještě okamžitě, jak mě zahlídne, přidrží.

Jediný případ, kdy tohle nevychování toleruju, je, když se jedná o štěně- to je tak nějak pochopitelný, že to zvíře se to teprve učí - to se stalo zatím jen jednou, bylo to štěně bulíka, tak jsem ho drapla za obojek, přidržela u země, aby po mně neskákal a počkala jsem si, až doběhne majitel - ano, doběhl okamžitě a omlouval se.



leden 09, 2017 11:11
Evo, to jsi se ještě zachovala opravdu jako dáma - : Martina P.
já bych si na ni určitě stěžovala. Protože cizí pes ti vleze do bytu - pak za ním i jeho majitelka - tak to je opravdu příliš!
leden 09, 2017 11:58
pořád jepší pes : Jitka
než spratek a za ním samice.
leden 09, 2017 12:51
Martino P. - : Myška
kde by sis stěžovala?
leden 09, 2017 13:33
Eva : doktor
Nechápu,neumím si představit,že by nám do bytu vletěl rozdováněnej debil a honil kočku.Dopadlo by to pro čokla a úsměvavou blbku hůře než si představuje Lenka 1.Omulva za mé výrazy.
leden 09, 2017 14:53
Myško - pokud je to bytový dům, : Martina P.
tak ho někdo spravuje a hlavně - v každém existuje "DOMOVNÍ ŘÁD".
Tudíž všichni se musejí slušně chovat, případně svoje domácí zvěrstvo umět umravnit.
smilies/tongue.gif
leden 09, 2017 15:49
... : Mikin1
Zajimavy, ze podle mych zkusenosti se psi i kocky panicku a panicek neobdarenych pripadem vztekliny nebo agresivity vzdycky snesou.
A pokud ne, vyresi se konflikt pouhym sycenim, prskanim nebo vrcenim. smilies/wink.gif
leden 09, 2017 15:58
Martino P. - odpověz mi, prosím, na otázku - : Myška
KAM by sis šla stěžovat?
leden 09, 2017 16:20
Mikine, ale když by ti vletěl do bytu za tvou kočkou cizí pes, tak z toho mít radost nebudeš a tady není prostor na to, aby se zvířata sama "domluvila". : Myška
Což by stejně neklaplo. Pes se většinou snese jen se "svojí" kočkou, tedy s tou, s kterou žije v jedné domácnosti.
Tady jedoznačně chybu udělala majitelka psa, že ho neměla na vodítku. Měla se majitelce kočky omluvit a příště vést psa na vodítku.
leden 09, 2017 16:25
Martino P. - jak píšeš, že jsem se zachovala jako dáma, : Rozmarýna
tak v duchu jsem se jako dáma nechovala. Prostě jsem úplně zcepeněla a nebyla jsem schopna žádné akce. Já se děsně bála, že pes zakousne nejen kočku, ale pak i mně. A nadávat někomu se zbraní (teda pro mě pes je zbraň) si netroufnu. Stěžovat si není kam. Jsme společenství vlastníků bytových jednotek a asi nemyslím si, že by statutární orgán chtěl toto řešit. Nehledě na to, že pejskařka je tu v bytě v pronájmu, takže se ani neúčastní schůzí společenství vlastníků. Jen nechápu, že si někdo pořídí loveckého psa a nenaučí ho ani základní povely, jako např. sedni.
leden 09, 2017 18:56
Rozmarýno, i ve společenství vlastníků je na prvním místě domovní řád. : Martina P.
A taky tam tedy musíte mít výbor. Takže bych zašla za tím předsedou či předsedkyní a řekla to. A to už tuplem, že to je v pronajatém bytě! Protože pokud se podnájemník nechová dobře, tak může mít majitel bytu docela průser.
Tak se neboj, a klidně se ozvi. Protože příště by se vaše kočička třeba nestihla schovat...
leden 09, 2017 21:51
ne, majitel bytu žádný průser mit nebude : bb2
Domovní nemůže jít nad zákon a jeho nedodržení, je-li prokázáno, se muže resit jen v rámci toho, co si SVJ odsouhlasilo do stanov a - opet -nejde to nad zákon.
Takže pokud si SVJ odhlasovalo něco jako "pokud zvíře nájemce bytu vnikne sousedovi do bytu, zaplatí nájemce pokutu", a pod tim ustanovenim je podepsaný i ten pronajímatel bytu,pak tu pokutu po nem muže SVJ vymáhat.

Jinak muze SVJ udělat akorát tytyty a majitelka zvířete jim zamávat.
Jine pravomoci ve věci kauzy "pes vběhl do bytu sousedky a vyplašil kočku" nemá.
Eva muže oznámit přestupek na OÚ nebo na Policii. Ti posoudí zda to přestupek vůbec byl. Obzvlast když majitel zvířete vse popre. A pak Eva muze občansko-pravni žalobou resit náhradu škod.
A možná - poradil by právník - by mohla žalobou resit i další svoje obcanska práva týkající se bydlení atd. Ale to bych si fakt dobře rozmyslela a dobře se poradila. Aby ji to nakonec jen nestalo zbytečný peníze.
Nenabádám ke vzdání se svých práv, ale k rozumnému posouzení situace.
Já bych věc resila rozumnou domluvou a podle reakce bych postupovala dal. V případe špatné odezvy bych zakoupila vhodný pachnouci sprej a postrikala jak psa, tak jeho nevychovanou majitelku s tim, že to budu dělat tak dlouho,dokud neuzná chybu a neslibi, že psa ohlídá.
I ona by to ovšem mohla resit stejnými postupy, co jsem popsala. Ale jistě by došla k tomu,ze jednodušší bude se přizpůsobit..


leden 09, 2017 23:20
Tak jsem se zeptala kamaráda policajta - : d@niela

a bíbí má absolutní pravdu.

Jiné by to pochopitelně bylo, pokud pes něco poškodí, nebo někomu ublíží.
A ještě: pokud by Rozmarýna nezcepeněla, ale psa něčím přetáhla, tak je v právu...

Každopádně, nezávidím to...
leden 10, 2017 02:25
. : Míša šíša
No, tak zcela prokazatelně se jedná o přestupek proti občanskému soužití. Viz http://zakony.centrum.cz/zakon-o-prestupcich/cast-2-paragraf-50?full=1
Vzhledem k tomu, že se však jednalo o banální záležitost (vlastně se nic nestalo), osobně bych se tím vůbec nezabývala. V tomto případě by přestupková komise akorát udělila napomenutí nebo nějakou sankci v minimální výši. Za následek si pak lze přičíst zhoršení sousedských vztahů. Takže stejně jako bb bych se to snažila vyřešit s majitelkou psa na místě v poklidu. Psychická újma kočičky byla sice jistě závažná, ale to že nekomunikovala jenom jeden den, vypovídá o tom, že je teď již vše v naprostém pořádku. smilies/wink.gif
Co není v pořádku, je to, že majitelka nezvládla výchovu svého psa a pokud ji pes neposlouchá, má ho mít zcela jistě na vodítku. A v případě, že ho ani silově nezvládá, tak i s náhubkem.
leden 10, 2017 08:20
. : Míša šíša
Jo a kdyby přece jenom náhodou chtěla Eva přestupek ohlásit, tak se nemusí obávat, že majitelka psa bude něco popírat. Má přece svědka - toho pána, který pomáhal psa přidržovat.

Na ale v principu se nás Eva na žádné rady vlastně neptala. Jenom sdělila "kočko-psí zážitek". smilies/kiss.gif
leden 10, 2017 08:23
Chápala bych, kdyby to chtěla Eva řešit, kdyby se něco opravdu stalo. Ale evidentně se nestalo nic. : Myška
Pes byl odchycen aniž by způsobil škodu či ublížil kočce. Asi to byl ojedinělý incident, protože nepochybuji o tom, že kdyby byly se psem a jeho majitelkou opakovaně potíže, Eva to sem napíše.
K té poslušnosti/neposlušnosti - psi a kočky jsou odvěcí nepřátelé. Mají odlišnou řeč těla. Pro psa je kočka kořist, stejně jako pro kočku myš. Někteří psi, ačkoliv jinak s velmi slušnou poslušností, jakmile narazí na kočku, mají zatmění a lovecký pud je ovládne tak, že nejsou schopni vnímat cokoliv jiného. A zdaleka to nemusí být příslušníci loveckých plemen. Eva se pozastavuje nad tím, že pes neposlechl povel "sedni" z úst zcela cizího člověka - ale proč by měl? Pes má poslechnout svou majitelku/majitele, ne cizí lidi.
Majitelka udělala chybu, že neměla psa na vodítku. Asi jí to uvnitř domu připadalo zbytečné. Co se týká Eviny obavy z případného napadení dítěte psem v důsledku záměny dítěte a kočky, tak ta mi přijde přitažená za vlasy. Pes rozezná dítě od kočky. Ale chápu, Eva se psů bojí a to pak je jiný pohled.
leden 10, 2017 09:07
. : Míša šíša
Pes samozřejmě může zareagovat zkratovitě, pokud uvidí kočku. V okamžiku, kdy už ho ale majitelka odchytila, by si měl uvědomit, že udělal něco, co se nesmí a měl by se vrátit k poslušnosti. Což evidentně neproběhlo a majitelka se sama přiznala, že pes výcvik nemá. Otázkou pro mě je, proč si někdo pořizuje loveckou rasu do bytového domu a proč takového psa necvičí. Lovecký pes potřebuje hodně pohybu, tzn. měl by mít možnost pohybovat se někde venku volně = vyběhat se. Jak takového necvičeného psa majitelka přivolá zpět? Co když někde v přírodě uvidí zajíce, srnu? Vycvičený lovecký pes se musí nechat odvolat od kořisti, to je přece standard.
leden 10, 2017 09:25
To je trošku tragédie dnešní doby - lidi si pořizují plemena, která nejsou schopni zvládnout. A tito psi : Myška
Do bytů si pořizují border kolie, výmarské ohaře, maďarské ohaře, a další plemena náročná na pohyb a nepříliš jednoduchá na výchovu. Do rodin jsou doporučována lovecká plemena jako rodinní psi - labradorští a zlatí retrívři. A to vše v době, kdy jsou informace téměř o čemkoliv nejdostupnější v historii lidstva.

Nevíme jaké plemeno vlastní ona paní z úvodního příspěvku. Vzhledem k tomu, že psa nesla v náručí, myslím, že by to mohl být nějaký teriér nebo bígl. Což je celkem jedno. Prostě mšl být na vodítku.
leden 10, 2017 10:12
... : bb2
ano, a když už je nemají zvládnuté, vycvičené - ono, přiznejme si, kdyby tu měli být jen velmi dobře vycvičení psi, kteří se nechají odvolat od kočky nebo zajíce, tak se stane pes velmi vzácným zvířetem ;-) - tak by je měli mít aspoň zajištěné tak, aby nemohli způsobit škodu, ublížit člověku, jiným zvířatům nebo sobě. Takže jednoduše uvázat a nepouštět. Používat flexi vodítka, na volno vypouštět ve volném terénu mimo komunikace a s náhubkem. Ne v bytovém domě, kde může každou chvíli někdo otevřít dveře od bytu a pes tam vletět.
Mám psy ráda a obecně mi nevadí trocha špíny od zvířat, ale kdyby mi v paneláku vletěl do bytu sousedovic pes na světlý koberec, vyděsil naši pracně léčenou kočičku a majitelka ho tam musela lovit, vadilo by mi to. Vadí mi ta neomalenost, neslušnost. Mně můžou naše zvířata leccos, ale nedopustím, aby obtěžovala jiné lidi. Ani návštěvy. Pes, co už není, byl velký mazel, návštěvám se cpal na klín, škemral o jídlo. Na velkou výchovu a výcvik nebyl prostor, byli jsme rádi, že žije a je v pohodě. Byl to náš miláček, ale vždycky jsme zajistili, aby to nemohl dělat návštěvám, prostě buď si ho vzaly děti do pokojů, nebo jsme ho k některému z nich zavřeli, on si tam vlezl do postele a byl spokojenej ;-) To musel přijít někdo, kdo ho vysloveně chtěl vidět, chtěl ho chovat, mazlit se s ním, vyžádal si ho, pak jo. Venkovní psi jdou do kotce.
leden 11, 2017 15:23
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]