O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

NEKUPUJTE MÁSLO PDF Tisk E-mail
Středa, 05 prosinec 2007

Dostala jsem tento mail: V poslední době dochází k nehoráznému zdražování mléčných výrobků, zejména másla. Není výjimkou, když za 250 g kostku másla chce obchodník i víc než 40 Kč. Vzhledem k tomu, že máslo nelze skladovat libovolně dlouho, nabízí se nám zákazníkům účinná obrana: Přestaňme na několik týdnů úplně kupovat máslo v těch obchodech, kde bude dražší než 25 Kč.

 

 

 

     Přitom k takové ceně není důvod ani ze strany zemědělců a zpracovatelů. Mléka je nadbytek a jsou vypláceny dotace za převedení chovů hovězího dobytka do stavu bez tržní produkce (mléka), ani ze strany obchodu. Máslo není nezbytnou součástí potravy a v kuchyni je možné ho snadno nahradit. Uvidíme, jak dlouho to výrobci a obchodníci vydrží. Pošlete prosím tuto zprávu všem svým známým a hlavně vydržte - odměnou nám bude rozumná cena másla na předvánočním trhu.

 

 

Není co dodat - souhlasím a posílám dál!

 

d@niela

 

Komentáře (67)add feed
... : bb
to je strašný, ještě jsem ani nečetla článek, ale musím to napsat - upoutala mě ta fotka, asi potřebuju k očaři, ale to máslo v obalu...no přiznám to, vypadalo jako lehce odhalené ňadro v bleděmodré košili...přejela jsem to zrakem a vrátila se zpátky, proč jako takový obrázek k článku o másle, zda máslo neškodí růstu prsou apod smilies/smiley.gif
a ejhle, ono je to fakt máslo...od ježíška brýle?
prosinec 06, 2007 00:25
... : bb
přečteno - tak máslo zpátky za dvacku v hypersuper by se mi fakt líbilo, ale nemyslím si, že by to vyřešila máslová stávka
cukroví už peču, a jako vždycky z másla, z Hery jsem to kdysi zkusila, bylo tvrdší a nemělo tu máslovou chuť...do krémů už vůbec ne, ale u nás se krémové stejně skoro nejí, na vánoce jen žloutkové košíčky a věnečky, a ořechy s krémem peču pro tátu, jinak do cukroví marmeláda, ořechová nádivka, nutela apod..
na opečené tousty chutná taky nejlépe máslo, jíšku potřebuju jednou za uherák, oříšek másla dělá s vařeným jídlem divy, na zeleninu uvařenou v páře a sypanou strouhaným sýrem jedině kousek másla, to prostě Flora nenahradí, no a smažím jedině na oleji, ne na másle
hm, takže já do máslové stávky asi nevstoupím...když vynechám vánoce, spotřebujeme měsíčně průměrně tak.. tři ? kostky másla, no tak to je 3x20 Kč navíc, to přežiju...my nekouříme, teda slečna dcera asi ano, ale za své kapesné, ne za máslo ;-)

prosinec 06, 2007 00:36
Bardotko, : strejda
co mi to děláš?
Čtu o těch žloutkových košíčkách, věnečkách, o pomarmeládovaném vánočním cukroví, ořechové nádivce a musel jsem si jít dolů pro medový perník se švestkovou náplní za pět pade...
prosinec 06, 2007 00:52
trochu mimo mísu: : d@niela
v rámci furtovního hubnutí (tedy spíš jen bláhové snaze) jsem teď přibrala - v krátké době - 2,5 kg. Postěžovala jsem si btw. Aleně T., jak zdravě jím. Vyjmenovala jsem co a jak - a bylo mi řečeno: nojo, jabka.... to se nediv, prasata maj nejvíc sádla právě z jablek...

A když tak čtu jen o těch lahůdkách, teď o pečení... Za pár dnů tu zas budu mít svýho "vařícího drahouška" s jeho atakem na ledničku a mrazničku (nebrakuje, naopak futruje, brakuju já)... To je zoufalý, ach jo.
prosinec 06, 2007 01:02
Zase vo žrádle :-((( : NČ
.
prosinec 06, 2007 06:09
taky potrebuju bryle : mura
docetla jsem se, ze bb spotrebuje 3 kostky masla rocne a neverila jsem vlastnim ocim
jak se pri tretim cteni ukazalo, tak spravne

akorat, ze ja uz bryle mam. ze by teda radsi silnejsi? nebo silnejsi kafe na ranni probrani? smilies/grin.gif
prosinec 06, 2007 07:44
Jak jste proboha : David
přišly na to, že mléka je nadbytek ? Kdyby to tak bylo, tak by jeho cena nestoupala, ale klesala.

prosinec 06, 2007 07:50
Co jsem se dočetla : Míša šíša
S tuzemskými cenami hýbají hlavně německé mlékárny, které v příhraničních regionech hravě přeplácejí své české protějšky. Ceny se kvůli takové praxi zvyšují plošně v celém Česku. "Už v srpnu vykupovaly německé mlékárny litr mléka téměř za deset korun," říká prezident Agrární komory Jan Veleba. Domácí výrobci tehdy platili kolem osmi korun, příští měsíc už musí jít přes devět. "V Německu se skokově zvýšila cena mléka o více než třicet procent," říká Veleba. Tamní trh na to patřičně zareagoval a prakticky během několika dní na přelomu července a srpna zdražilo jen máslo téměř o polovinu. Podobný scénář se teď opakuje také v Česku. Ušetřeny pochopitelně nejsou ani jiné mléčné výrobky.
Podle výpočtů MF DNES, které vycházejí z údajů statistického úřadu, v uplynulých pěti týdnech nejvíce zdražilo máslo v Jihočeském kraji. Paradoxně v kraji sídlí jedna z největších tuzemských mlékáren Madeta, která patří Milanu Teplému. Cena másla zde v průměru stoupla o 25 procent. "Jsme blízko hranicím, mléko utíká do Německa," říká k cenovému vývoji Teplý.

Podle Zemědělského svazu ČR, sdružujícího především větší zemědělské podniky včetně dřívějších zemědělských družstev, ceny potravin v Česku v poslední době rostou především v důsledku zvyšování marží největších obchodníků. Podle jejich průzkumu se průměrné marže obchodu za posledních sedm let zvýšily u potravin z 21 na 27 procent.

Takže si vyberte.

prosinec 06, 2007 09:25
Daní, no jasně - jablka!!! : Míša šíša
Mají vysoký obsah cukru, dokonce se říká, že středně velké jablko má stejnou kalorickou hodnotu jako 10 kostiček mléčné čokolády. Jablka nežrat!
smilies/grin.gif
prosinec 06, 2007 09:29
Ať si kdo chce co chce říká, : wendy
ať si máma slzy utírá, zisky obchodníků a různých překupníků jsou někdy až nemravné. Kdyby to tak mohli prodávat přímo výrobci. No, možná by se taky po čase nakazili nenažraností... A s reakcí na nedostatky a přebytky je to tak : když je něčeho skutečně málo, zdraží se - okamžitě. Když je toho pak mnoho, ani je nenapadne zlevnit. Hned, nebo vůbec. Tak tady funguje trh. Osobně si myslím, že teď před vánoci není vhodná doba na máslovou stávku. Když všichni pečou. To asi neprojde...
prosinec 06, 2007 09:48
Ono se nejedná jen o máslo : Míša šíša
Já si například kupuju jistý krájený celozrnný chleba. Ještě před 14 dny stál 16,90, najednou - lup! a stojí 24,90 !! I když bych vzala v úvahu vyšší cenu obilí a zdražení pohonných hmot (ke zdražení energíí teď nedošlo), nemůže to přece na půlkilovém balení dělat 8 Kč! Takže by mě opravdu dost zajímalo, komu a proč platím o tolik peněz víc. Jenže popravdě se to asi nikdy nedozvím smilies/cry.gif
prosinec 06, 2007 10:13
To je jednoduchý Míšo ! : wendy
Jedná se o zneužívání trhu. Soukromník může napařit cenu asi jakou chce u komodity, kterou si koupit musíš. Ale zlevnili lokomotivy...
prosinec 06, 2007 11:08
Jablka se mohou jíst, : Ariana
ale jako každé ovoce přes den, nejlépe po ránu a dopoledne, rozhodně už ne po 17. hodině. Obsahují cukr (fruktózu), který je třeba aktivním pohybem spálit přes den.
prosinec 06, 2007 11:08
Wendy, : Míša šíša
aspoň že tak. Teď jsi mi fakt udělala radost smilies/wink.gif
prosinec 06, 2007 11:10
... : bb
mně víc vadí zdražování elektřiny, ta se nedá nahradit jako máslo margarinem, dobrý kafe levným, dvanáctka plzeň bivojem za dvě pade, nemůžeme si vybrat a to mi strašně vadí - i když margarin nejím, chci, aby ta možnost byla pro ostatní, a kdybych měla hodně hluboko do žlabu, koupím ho taky
ale elektřinu si chudý nemocný nebo starý nebo osamělá maminka s malým dítětem vyměnit za jinou levnější energii nemůžou
prosinec 06, 2007 11:24
at čtu jak čtu, tak bb píše, že spotřebuje : Inka
3 kostky měsíčně ne ročně, tak to my asi tak 4 kostky. A cukroví z jiného tuku není vůbec dobré, také jsem to jednou zkoušela a již nikdy podruhé to opakovat nebudu, byly to tvrďáky. Másla bych se nevzdala. Oni nám všechno pomaloučku zdražují, jo horší bude až nám naši skrovnou výplatu převedou na eura to bude peklo v řetězech.
prosinec 06, 2007 11:52
No, : Míša šíša
máslo nahradit margarínem nelze, než bych pekla cukroví z nějakého kunerolu, tak to radši nebudu péct vůbec. Bezpečně poznám, zda byl jakýkoliv zákusek upečený z másla či z umělého tuku, a protože je to ODPORNÉ a pátlá se to v puse jak mýdlo, tak se taky nestane, abych třeba zabrousila do cukrárny. Zrovna tak při vaření - používám máslo a olivový olej. Jednou jsem zkusila dát pod zeleninu Ramu a bylo to poprvé a naposledy - zelenina získala úplně jinou netypickou příchuť.

bb, máslo se nahrazovalo margarínem za války. Snad by životní úroveň měla od té doby stoupat a ne klesat. Jo, je pravda, že elektřina je asi důležitější, ale vyměňovat kvalitní potraviny za podřadné mi napřipadá jako zrovna dvakrát růžová vyhlídka do budoucna. No tak jo, budeme pít přepražené a zatuchlé kafe a budeme si říkat, že nesmíme remcat, protože máme být rádi za možnost volby.
prosinec 06, 2007 12:05
Hmmm : opas
A co vám brání odstěhovat se na venkov, koupit jerseyku a vyrobené máslo prodávat za 40? Že se to nevyplatí? V tom případě to znamená, že 160Kč za kilo másla je dobrá cena.
prosinec 06, 2007 12:16
opas : bb
za máslo od jerseyky chované na louce u statku na venkově dám klidně i 50, bez reptání

prosinec 06, 2007 12:26
inko : bb
ona Mura psala, že se přehlídla a bude teda asi taky potřebovat od Ježíška brýle smilies/smiley.gif

ještě jsem zapomněla drobenku na koláče, taky máslová a s vanilkovým cukrem, a vajíčka k snídani, když máme čas a chuť na teplou snídani, taky jedině na másle...tak ono to asi ty tři kostky měsíčně o dost přeskočí, ale to je fuk, i kdyby pět, i tu stovku navíc přežijeme

a jdu zadělat na vanilkové rohlíčky, tam padnou 4 kostky, jediné cukroví, co hltají všichni bez rozdílu, mám recept bez vajec, jen máslo mouka oříšky a troška cukru, jsou rozplývací hned po upečení, voní máslem a vanilkou



prosinec 06, 2007 12:31
já také používám : Inka
jen máslo a olivový olej, je to v jídle opravdu znát. Jo cukroví budu péci až příští týden, tento týden pokládám dlažbu, nestíhám.
prosinec 06, 2007 12:41
Na přepychový život manažerů,ředitelů,ne zcela soukromých podniků : BAV
musí lid také čímsi přispět.Pronikl jsem na počátku budování kapitalismu do společnosti těchto lidí zcela náhodou,přes
známosti s jejich milenkami.Kupovat dárky,aby si starý páprda udržel mladou milenku, něco stojí.
Shodou okolností to bylo právě přes mléko a elektriku.Ve velkých podnicích s podílnictvím státu,př.OLMA,ČEZ,vodárny,plynárny a podobně přežívá org.struktura z bolševických časů.Náměstci,zástupci nám.a řed.atp.Není jich málo.Všichni si hrají na kapitalisty a chtějí se rovnat manažerům zcela soukromých spol.A tak kupují milenkám auta,byty,drahé dovolené na nichž si ti páprdi ani nešmrncnou(jak mi nejedna prozradila).Jim jde jen o to ukázat se s mladou kočkou.Teď si ty náklady na takové sponzorování znásobte počtem dědků na těch různých postech.No co ,přidáme si na platech,zvýšíme odměny,taky těm co takhle nežijí,ale vědí to o šéfech(ať ten plebs drží huby)a milionky naskakují.Kde je vzít?Zdraží se elektrika,mléko,máslo,plyn,voda a je to doma.Objektivní důvody pro rozumné zdražování jsou.Jak už víme,nutno toho využít a procentíka přidat,děv....čata chtěj taky žít a dědci si zvedat sebevědomí.Na vysokých postech je ho potřeba.Korupce také něco stojí,modernizovat technologii je nutno především a legálně.Co vy "sponzoři" na to?Že bych se mýlil?
prosinec 06, 2007 14:58
Mě nejvíc : Ráchel
nadzvedlo při debatách o ceně mléka a másla, když nějaký "manažer" v televizních novinách prohlásil, že cenu mléka určuje trh v Číně. Mě málem vomyli! V ČÍNĚ!!! Ono nestačí, že totálně zničili obuvnický a textilní průmysl, já jim budu ještě dotovat mlíko do kafe! Chtěla bych vědět, kolik stojí doprava jednoho litru mléka z ČR do Číny.
prosinec 06, 2007 15:29
BAV, až si to přečte toulavej, ten Tě pěkne sprdne za ta Tvá tvrzení... :-))) : strejda
Ale souhlas, némlich to samé bylo a snad i ještě je i v Chemopetrolu, kde jsem pracoval. A protože jsem tam pracoval v IT oboru, vím o těchto VIP nadlidech dost. Kdo s kým a pro koho...Kdo se kterou...atd. :-)))
Bohužel - komunikační tajemství je komunikační tajemství.
I když se tehdy jednalo o státní podnik - ono je to vlastně jedno, je-li dočasně, dle voleb, ve funkci modrý opeřenec, soudruh, flanďák či vyznavač růží. Terazki som majorom JA! smilies/cheesy.gif

Za 16let po 89. jsem tam zažil 9 ředitelů. A každý dělal jakési své pokusy, své reorganizace, prováděl své vize, každý si tam natáhl své lidi a tito podřízení a loajální si tam dali opět své lidi, aby je ti už znalí, nemohli nedej bože nějak kontrolovat a nekritizovali je za blbosti.
A nikdo se neptá, co ten dnešní Orlen stál zbytečných peněz a kdo z těch hokusů pokusů kdy profitoval. Jo, jo...Někdy je dobré býti pamětníkem.
smilies/grin.gif
prosinec 06, 2007 17:54
"Vzhledem k tomu, že máslo nelze skladovat libovolně dlouho" : Ceskymo
To je blbost - maslo se da zmrazit a vydrzi pak hooodne dlouho... asi pri tom sice ztrati neco na kvalite, ale zakaznik to stejne koupi, tak co...
prosinec 06, 2007 21:00
... : bb
ve vesničce naší střediskové je teď máslo za 29
ale ceny másla fakt nejsou to, co by mě teď pálilo
jo, BAV, je to odporný chlív a já to ani nechci číst, jsou zkažení
prosinec 07, 2007 00:20
Máslo : wendy
no to je fakt, i z toho s dělají válečné zásoby, že. No vybrat si můžeme, vlastně jsme si už vybrali. A kdo si myslí, že přikrádají a zdražují jen staré struktury a nezcela soukromé podniky, tak je blázen. Kolik já jen třeba platím na poplatcích v Erste Bank. A Ráchel, ceny opradu určuje Čína, kdekdo tam stěhuje své výrobní kapacity, kdekdo se jim teď podbízí. Je to tak. Tak jako třeba zničili na začátku 20. století evropský trh s peřím, tak teď s bavlnou, a tak budou pokračovat i dál. To je realita.
prosinec 07, 2007 08:03
Budu mimo mísu, : Jitka
ale když si uvědomím, že při tomhle všem zdražování jsem dospěla do důchodovýho věku a minulý pátek mi přišel doporučený dopis od realitky, která vlastní náš dům, že si můžu byt koupit za 1400000,-, když si ho nekoupím, nic se neděje, ale za dva roky bude nájemné 8290,- Kč. Tak to mi zbývá jen si hodit mašli, ne?
prosinec 07, 2007 10:49
Jitko : Kamila
taky už jsem tu diskuzi na tohle téma otvírala, ale nikdo neodpovídal, asi to tlačí málokoho. Jsem na tom podobně, akorát že nemám možnost si byt odkoupit vůbec. A nájemné budu mít o dost vyšší než ty. Úspory nemám, jsem sama s dítětem. Nemáš mašli navíc?
prosinec 07, 2007 11:09
Jitko, Kamilo : NČ
to chce chlapa s aspoň trochu prachama. A máš to vychytaný!
prosinec 07, 2007 11:31
Teda holky, to je nářez ! : wendy
Dů, za půldruhého melounu ? To není drahota. Nájem těsně pod deset táců ? Normálka.
No Kamilo, nepálí, ale není mi jedno co se děje kolem mě. To že máme s bydlením vystaráno ještě neznamená, že jsem slepá hluchá a starosti druhých nevnímám. Beru to jako nedostatek tohoto uspořádání a ráda bych ve volbách podpořila toho, kdo to dokáže řešit.
NČ, toto řešení se nabízí a vůbec bych se nikomu nedivila.
prosinec 07, 2007 12:16
No pořizovat si chlapa kvůli prachům... : Myška
To je podle mě dost špatná rada. Chlap třeba po nějaké době půjde o dům dál a problém se jen posune v čase.
prosinec 07, 2007 13:00
Wen, jestli ti dobře rozumím, podpoříš mě v příštích volbách. Dobrý!!!! : NČ
.
prosinec 07, 2007 13:27
Myško : NČ
jestli to taky nebude v tom, že by ten chlap měl mít dost dobrej důvod, aby neutekl.
Když se ženská už předem za dost dobrej důvod nepovažuje, pak s ní asi něco nejni v pořádku. No, von taky ten tvuj výklad kompromisu v soužití .....
prosinec 07, 2007 13:32
NČ, : Myška
nevím jak to mají chlapi, ale já bych nemohla s někým žít jen pro nějaký prospěch. Tedy v tomto případě finanční. Já ke vztahu potřebuji lásku. A pokud bych se vyšponovala, a nějakého pracháče ulovila, zřejmě by na mě poznal, že to není z lásky. Tak proč by se mnou byl?
A druhá věc - moje hrdost by neunesla, že s někým lezu každý večer do postele vlastně kvůli prachům. Prostě potřebuji lásku. Možná je to pro někoho nepochopitelné, a jistě se najde mnoho lidí, co jsou pro prachy schopní udělat cokoliv. Já ne.

prosinec 07, 2007 13:48
no právě : Kamila
když já zas nepovažuju za férový si pořizovat chlapa kvůli bydlení... jo Myško, tak!
prosinec 07, 2007 13:59
a prosim vás : Kamila
neřikejte mi na to, že by mě nikdo nechtěl, dyk to já vim smilies/grin.gif
prosinec 07, 2007 14:00
Kamilo, : Myška
prachy nebo bydlení, je to prospěch. A férové není ani jedno.
prosinec 07, 2007 14:08
no vždyť! : Kamila
já s tebou souhlasím ve všem... prostě když chlapa, tak z lásky, jinej důvod nelze... já bych to nepřekousla a k němu by to nebylo fér... to se radši halt přestěhuju do garsonky. Ale popravdě, představa je to děsná, já jsem v tomto bytě od narození. Není obrovský, je to 1 1, ale na metry veliký a tedy tržní nájemné bude cca 14 000. Co budu dělat, vskutku nevím resp. snad ani nechci vědět...
prosinec 07, 2007 14:12
Kamilo, : Jitka
věřím, že pražské nájemné bude ještě vyšší, já bydlím na malém městě. Asi bych nechtěla už dožít bez mužskýho, ale prvoplánově kvůli penězům - ani náhodou! Stejně si myslím, že to nebude fungovat s těmi deregulovanými nájmy, víš co lidí si bude žádat o příspěvek na bydlení! Co já vím, tak i za garsonku se teď platí v Praze tržní nájem 10 tisíc, jaký by mělo smysl se do ní stěhovat.
prosinec 07, 2007 14:25
No holky, : Myška
držím vám palce, i když popravdě nevím, jaké řešení má vaše situace. Já jsem měla po rozvodu lepší pozici, protože byt je můj. I tak jsem se s dvěma dětmi měla co ohánět.
prosinec 07, 2007 14:34
Když už platit měsíčně 10 tisíc, : Vodoměrka
tak je lepší splácet úvěr za vlastní byt, než to dávat na úhradu pronájmu.

prosinec 07, 2007 14:38
hm : Kamila
a do kolika let si myslíš, že mi jako dovolej splácet hypotéku??
prosinec 07, 2007 14:55
Klidně i do 65. : Vodoměrka
Mě je 36 a půl a ještě 19 let budu splácet úvěr. Hypotéku mi nabízeli na splácení do 65 let, ovšem bylo to značně nevýhodné oproti tomu úvěru. Deset let stejných splátek navíc a celková částka jen o 80 tisíc vyšší. Tak mám úvěr a půjčku a jsem ráda, že jsem ráda.
prosinec 07, 2007 15:11
... : Kamila
Hm a co mi to v Praze řeší? Vím že i do 70 ale to je furt málo.... úspory nemám, to si mám jako po čtyřicítce vzít úvěr na dva miliony???? Vodoměrko já vím, že to myslíš dobře, ale tudy cesta nevede...
prosinec 07, 2007 15:47
... : bb
většina bank už do 70, Kamilo mrkni na hypotéční kalkulačky, kolik by dělaly splátky úvěru 1,4 mil.
a zohledni to, že pokud si zafixuješ úroky, tak splátky ti neporostou - třeba do doby, než vystuduje dítě, ale tržní nájemné poroste dál

prosinec 09, 2007 19:59
no, když sou prachy, přijde nakonec i ta láska!!!!! : NČ
.
prosinec 10, 2007 06:18
Možná to tak funguje : Myška
u tebe, NČ, ale to neznamená, že u každého.
prosinec 10, 2007 06:58
bb : Kamila
máš pravdu, vím o tom už první poslední. Zřejmě to tak dopadne. I Vodoměrka má pravdu - tímto se omlouvám, v pátek jsem byla poněkud nerudná. Varianta je to strašidelná, nicméně pořád nejlepší ze všech...
NČ, ty provokatére... ty sám dobře víš, že takhle to nefunguje smilies/smiley.gif))
prosinec 10, 2007 08:51
No, nefunkuje to u KAŽDÝHO! : NČ
Za ty prachy MUSÍ taky bejt co nabídnout.
Když ženská nemá co nabídnout :-( , jasněže to u ní nefunkuje :-(
prosinec 10, 2007 10:02
NČ, : Myška
netušila jsem, že jsi čistý materialista. Takže ty bys žil v partnerském svazku s kýmkoliv, jen kdyby ti nabídl zabezpečení, když by ses ocitl v nouzi??
prosinec 10, 2007 10:12
Nechme toho : NČ
.
prosinec 10, 2007 10:25
Došel ti : Myška
dech?
prosinec 10, 2007 11:21
Dechu mám dost, : NČ
ale raději si ho užiju na čistším vzduchu.
prosinec 10, 2007 11:29
nojo : Kamila
tak to já nemám co nabídnout... blbá, stará, chudá smilies/grin.gif.... to to pak nemůže funkovat smilies/grin.gif
prosinec 10, 2007 11:46
a hlavně : Kamila
vošklivá....což jde ruku v ruce s tou starou, žejo smilies/grin.gif
prosinec 10, 2007 11:51
Kamilko, : Jitka
já myslím, že pokud jde o věci, které má zřejmě na mysli NČ, měla bys toho k nabídnutí hodně. A ještě k úvěru, dnes jsem se od paní ze stav. spořitelny, která má obavy, aby nepřišla o provizi a dělá tím pádem různý kotrmelce, dozvěděla, že můžeme zažádat (spolu ruku v ruce)o výjimku, abych mohla splácet do 75 let. Protože mi to spočítala tak, že v dubnu splatím a v listopadu mi těch 75 akorát bude - pokud budu vůbec naživu, o čemž silně pochybuju, žádná ženská v naší rodině se tolika let nedožila. To jsou vyhlídky na stáří, co? Ale rozhodla jsem se, že myšlenky na dobu, počítající se na roky, si do hlavy pouštět nebudu. To jsme se ale od másla dostaly docela daleko, že?
prosinec 10, 2007 13:10
Jitko : Kamila
rozhodně ti gratuluji k moudrému rozhodnutí. Protože zkrátka ti, kteří nás "nabádají" k hypotéce mají pravdu. I za tu cenu, že by z bytu měli užitek naši potomci. Lepší splácet své, než házet peníze z okna. Ovšem otázkou stále ještě zůstává výše měsíční splátky - protože já nechci od teďka už myslet jen na splátky hypotéky a nic si nekoupit, nikam nejezdit, každou kačku obrátit!
Nojo, od másla daleko, ale snad nám Daniela odpustí - ono to s životní úrovní strašně souvisí, i s tím zdražením...
prosinec 10, 2007 14:03
Já jsem takovej : Jitka
důvěřivej blbec, že si myslím, že v tom kapitalismu by nám měla životní úroveň stoupat a ne klesat, takže očekávám v nejbližších letech razantní zvýšení mezd, důchodů a vůbec že se na nás blahobyt pohrne, takže se nemáme čeho obávat! smilies/grin.gif smilies/grin.gif Nebo si snad myslíš, že se budeme mít pořád hůř a hůř?
prosinec 10, 2007 14:48
Kdysi byla taková otázka na rádio Jerevan, : NČ
jestli budou v komunismu peníze. Odpověď: U někoho budou, u většiny nebudou.
Rozdíl mezi kapitalismem a komunismem je jen v tom, u koho budou.
prosinec 11, 2007 05:40
no nevím, nechci nikomu křivdit, : bb
ale mám občas pocit, že jsme národ uřvanců stěžovatelů, co si VŽDYCKY radši postěžujou, než pochválí jak se jim žije
zažila jsem, pokud jde o peníze, dost ouvej časy, ale zdraví a ostatní věci fungovaly, tak jsem stejně na otázku Jak se máš odpovídala, že dobře - protože fakt dobře, bydlení bylo, na jídlo zbylo, děti v pohodě, rodina fungovala, a že bude líp jsem věřila, tak jsem měla pocit, že nemám právo si stěžovat, že by to bylo nefér vůči lidem, co je jim fakt zle
No a i teď, kdy se mi vede líp, ale nejsem za vodou, mám závazky a budu je asi mít celý život, práce nad hlavu, si samozřejmě nestěžuju, co potřebuju to mám. Vedle lidí, co nemají slušnou práci, jsou nemocní nebo mají starosti s dětmi, partnerem, se mám nádherně.

Většina lidí ale na otázku Jak se máš odpoví Nic moc, Bída, nanejvýš Ujde to, Jakž takž...nikdo Mám se dobře.
Přitom vidím narvané nákupní vozíky, kdekdo má spotřební elektroniky půl baráku, na dovolené byl v půlce světa, děti ve školách, nebo už spoří vnoučatům, kouří, koupí si lahvinku, jezdí se na hory a k moři mnohem, mnohem víc, když jsem jako holka jezdila na hory, bylo tam proti dnešku řídko, dneska přelidníno. Už nestačí Krkonoše a Šumava, jezdí se do Alp, na ledovce, do baráků bazény a do bytů aspoň parní kouty, spotřeba stoupá, tržby obchodníků taky.
No neříkejte, že to dělá horních deset tisíc a ostatní třou bídu?
V časopisu čtu dopisy lidí, co píšou ANONYMNĚ, že se sice mají dobře, ale radši to schovávají, velký nákup vyndavají z auta večer za tmy, auta koupí pokaždé stejnou značku, aby to tak nebilo do očí...
Nestěžují si tedy lidi proto, aby jim nebylo záviděno?
A v záplavě těch stěžovatelů se pak utopí ti, co by si opravdu mohli stěžovat a mělo by se jim pomoct...?
prosinec 11, 2007 21:19
... : bb
a máslo už dnes bylo zase za 35, to za 29 už neměli...to je teda bída
prosinec 11, 2007 21:22
No a k tomu, co napsala bb : Krakonoš
ještě jeden dovětek. To pitomý máslo za 40 je teda nominálně 4x dražší než za bolševika - stálo 10 Kčs. Chce mi někdo tvrdit, že dnes bere nominálně pouze 4násobek bolševickýho platu? Fakt nechápu, proč zrovna to máslo je symbolem toho, jak je "zle". A ty věčný skuhraly bych nejradši nakopal do zádi - naprostá většina ví absolutní prd o tom, co to je mít se blbě.
prosinec 11, 2007 22:35
... : bb
já tě snad políbim...
potkala jsem druhého člověka, který to vyslovil - pokaždý vyvolám záchvaty zuřivosti, když nebrblám na drahý benzin s tím, že za benzin platíme sice 3,5x víc, než za komančů, ale že tehdy jsem brala 2 300, a že jsem ráda, že kromě cen nám taky narostly i platy...
panebože, jak lidi nesnáší, když se jim vlastně připomene, že se mají jak prasátka v žitě...teda ne že bych to někomu lepila na vrata, stačí říct "no neskáču nad zdražováním radostí, ale vzhledem k tomu, že je to jen 4x dražší než za totáče a platy máme 5x, 6x, 7x, 10x větší a za komanče bychom se do Francie nebo Egypta asi nepodívali..."...a říct to před lidmi, o kterých vím, že těch násobků mají ještě víc...začnou v duchu počítat, zbrunátní jak ty švestky, na kterých se nachytali a, jak už to tak bývá, mají vztek na mě smilies/smiley.gif

prosinec 11, 2007 23:07
bb, : Jitka
já bych si skutečně, nebýt té "maličkosti" s bytem, neměla na co stěžovat. Opravdu mám v současné době nejvíc peněz, co jsem kdy měla. A proto jsem si až doteď taky mohla docela dopřávat, co jsem celý život nemohla. Ale bohužel, když jde o bydlení, najednou jsou ty částky, který bych měla měsíc co měsíc dávat, tak vysoký, že prostě nevím, co s tím. Dovolenou si můžu odpustit, elektroniku, divadla, značkový oblečení, nic z toho nemusím mít, ale docela ráda bych normálně slušně bydlela. To je momentálně věc, která mě trápí a kvůli který nemám na nic jinýho myšlenky a nemůžu spát.
prosinec 12, 2007 11:49
... : bb
já to chápu, a taky to co jsem psala nebyla reakce na tebe, ale na stesky lidí obecně, s tím máslem mi to přijde až úchylka smilies/smiley.gif

prosinec 12, 2007 13:52
bb, : Jitka
já jsem taky doufala, žes to nemyslela přímo na mně. A k tomu máslu - připomnělo mi to, jak moje maminka kdysi dávno všechno přepočítávala na máslo. Chtěla jsem si koupit tričko - za to by byly čtyři másla! atp. Ono se jí to zřejmě dobře počítalo, když bylo máslo za deset.
prosinec 12, 2007 14:26
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]