O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MUSLIMOVÉ PRAKTIKUJÍCÍ ISLÁM PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 29 listopad 2007

Britská učitelka Gillian Gibbons, která byla obviněna z urážky islámu kvůli tomu, že nechala své žáky na soukromé škole v Chártúmu (Súdán) pojmenovat plyšového medvídka Prorokovým jménem Mohamed, dnes stanula před soudem. Je od neděle zadržována v budově ředitelství Úřadu pro kriminální vyšetřování.

 

 

 

 

     Za to, že se svým činem podle úřadů dotkla náboženského cítění muslimů, hrozí 54leté ženě z Liverpoolu trest odnětí svobody až na jeden rok, pokuta, či 40 ran tuhým koženým bičem. Sbor předních súdánských islámských duchovních vydal ve středu k případu vlastní prohlášení, v němž na základě prostudování podkladů britskou učitelku odsoudili: "Velice neuctivým způsobem použila jméno Proroka Mohameda, nechť ji Alláh zatratí," píše se v prohlášení.

 

     Škola, kde se učí děti ve věku 4 až 18 let, byla založena v roce 1902 křesťanskými misionáři, dnes ale až 90 procent žáků tvoří muslimové, převážně z dobře situovaných súdánských rodin.

 


     V Islámu jsou ženy ochráněny a zabezpečeny. Není to náhrada za to, že jen zůstávají doma, ale za to, že hrají tak velkou roli v péči o svého manžela a ve výchově a péči o děti. Toto je velmi důležitá role, protože korupce nebo mravní zkaženost společnosti záleží na tom, do jaké míry jsou matky úspěšné ve výchově a učení svých dětí. Jedna z největších britských pojišťovacích společností uskutečnila studii na 1 milionu žen v domácnosti. Tato studie přinesla úžasné výsledky.

 

     Prokázala, že žena, která je v domácnosti na plný úvazek, stráví průměrně 19 hodin nad vyplněním potřeb své rodiny, protože je to ona, kdo vychovává děti, učí je, stará se o členy rodiny, když jsou nemocní a je zodpovědná za rozpočet domácnosti. Mimoto - podíváme-li se na hodnotu ženy v domácnosti z čistě matematického hlediska, bez jakýchkoliv citových kritérií - žena, která zůstává doma, je tím nejcennějším, co rodina může mít. Mnoho moudrých žen si uvědomilo vážné nebezpečí, které představuje falešná svoboda, kterou si užívají a nakonec si také uvědomilo, kam až je tato cesta může dovést.

Alláh Všemohoucí ví nejlépe.

 


 

 

 

DOKUMENT ČESKÉ TELEVIZE

O MUSLIMECH

 

v Praze, v Čechách, v Evropě

 

 

 

poučné

 

 

Komentáře (23)add feed
Znova: Oni to tam tak maj, a ona to porušila : NČ
Může se mi to jevit nesmyslný, malicherný, ale když tam budu žít, tak to MUSIM respektovat. Když nebudu respektovat, nesmim se pak divit.
Chtěl bych vidět tu hysterii KDU a přilehlejch křesťanů, kdyby některá učitelka u nás pojmenovala plyšáka třeba jménem Ježíš Kristus.
Ale nevim současně, jestli tam u nich to jméno Mohamed je spjato VÝLUČNĚ s Prorokem, nebo jestli je to jméno i dávaný dětem obecně, tak jako u nás třeba Josef (čímž samože nikdo nemá na mysli nemlich Sv. Josefa). Jestli jo, tak je to nějaký divný. Ale právě to měla ta učitelka předem zvážit.
listopad 30, 2007 06:49
NČ : Eva
napadlo mne naprosto totéž, co obsahují tvé 2 první odstavce, že by nevědecká telepatie? smilies/smiley.gif
Ten dokument ČT, takhle při pátku po ránu, hoooodně poučný. Díky!
listopad 30, 2007 07:33
NE-MU-SÍM, NE-MU-SÍM : David
Je jistě zapotřebí znát a respektovat prostředí země, kterou se rozhodnu navštívit, ale takovéhle zvyky a zákony jsou prostě barbarské, špatné a ujeté a ty nikdy respektovat nebudu, stejně jako nebudu respektovat ženskou obřízku, vymítání zlých duchů za pomoci hořící pneumatiky, boj za svobodu vražděním nevinných v co největším počtu, trestání obětí znásilnění a zabíjení lidí, kteří mají jiný názor na věc.

Chtěl bych vidět tu hysterii KDU a přilehlejch křesťanů, kdyby některá učitelka u nás pojmenovala plyšáka třeba jménem Ježíš Kristus.

Tak to ti řeknu naprosto přesně: Nedělo by se vůbec nic. Stejně jako se nědělo nic při uvedení filmu i muzikálu Jesus Christ Superstar, ani při jiných při jiných příležitostech.
Zkus si v Súdánu nebo v Pákistánu uspořádat premiéru muzikálu Muhammad Superstar... Těžko bys to přežil ve zdraví a nejen ty.

Je zajímavé, že jméno Muhammad nosí v Súdánu každý druhý kriminálník, ale islamisty nahvězdičkuje zrovna medvídek. Myslím, že spíš jde o to, jak se zbavit té křesťanské školy, která "kazí" děti místních elit.

listopad 30, 2007 07:34
Davide. Hysterie kolem Superstar byla. Dost velká. : NČ
Poslední tvůj odstavec mi odpovídá na mou otázku. V tom jsem jasno neměl. A v tom případě je to fakt divný. Teda - já osobně bych je ale stejně pro jistotu nedráždil.
listopad 30, 2007 07:51
Asi by mistni elita : Alena P-H
nedavala deti do jakekoli skoly, podle zprav je to prave elitni skola.
Podle toho co jsem cetla - je to pokracovani politiky. Britanie je oficialne proti tam pachane genocide, ktera je vlastne podporovana a sponzorovana tamejsi vladou. Takze ucitelka spachala neco, co se tamejsim muslimum nelibi a taky jeste vuyzivaji jako symbolicky nazorny bicik proti Britanii. Neco stylem "my vam ukazeme jaci jsme tvrdi hosi".
trest pro ucitelku zcela jiste barbarsky. Ale kdyz uz se odhodlala jit ucit do takove zeme spis si ma dvakrat zvazit co dela.
A Davide to co pises je nerealisticke tlachani - proc nejedes do Darfuru ochranovat obeti? Nebo jinde, kde je zapotrebi tveho idealistickeho zapalu?
Mas pravdu o vsem, co jsi zkritizoval - ale kdyz uz zijes v zemi, ktera ma nazveme to 'podivne' nazory a mravy pak se prizpusob aspon tomu, co nikomu neublizuje. A kdyby se medvidek jmenoval treba Meda nikoho by to neurazilo a bylo by o jeden problem k reseni min.
Bohuzel je na svete problemu vic nez prilis a tak se nemusime snazit vytvaret nove.
Pokud chceme zadat, aby se jakekoli mensiny chovali v nas prizpusobive - to same snad plati pro nas. Nebo mame dvoji meritka?
listopad 30, 2007 08:03
Ve španělsky mlouvících zemích : Alena Puntíčkovaná
se Jesús - tedy Ježíš - jmenuje kdekdo. Jako se ženy jmenují Marie - nebo Anna. A co? Nehledě už k faktu, že spousta lidí v arabsky mluvících zemích se jmenuje Mohamed, Mahmúd, muhammad a tak podobně. A zcela určitě ne všichni mohou být vzorem lidstvu. To spíš ležela někomu v žaludku a učitelka a zatím neměli nic, co by jim dalo důvod jak ji odstranit. Kdyby to nebylo jméno pro medvídka, zajisté by se po čase našlo něco jiného.
listopad 30, 2007 08:40
Já nevím Aleno možná ano : wendy
ale jak to tak sleduju, oni jsou vážně fanatiční a vztahovační a berou to svoje učení smrtelně vážně, je to středověk. Co už bylo konfliktů na toto téma ? Celý svět je MUSÍ brát vážně a respektovat, jinak bude zle! A to i mimo jejich regiony.
Bohužel, pokud žijeme přímo v zemi kde panuje islám musíme to mit tím víc na paměti. Když se proviníme, zbývá než čekat, zda se nás pokrokový nemuslimský svět zastane. A to by tedy udělat měl - nebo NE ???
Nebo bychom proti jejich - z našeho hlediska tmářství - neustáleb ojovat ? Jako že jim tedy ustupovat nebudeme ???
listopad 30, 2007 09:02
Hmm : David
Davide. Hysterie kolem Superstar byla. Dost velká.

Ani jsem si nevšiml. Pár bigotních fanatiků protestovalo, to bylo vše. Nikdo nic nezakazoval, nikdo nikoho nezavíral.

A Davide to co pises je nerealisticke tlachani - proc nejedes do Darfuru ochranovat obeti? Nebo jinde, kde je zapotrebi tveho idealistickeho zapalu?

Tlachání možná, ale nerealistické ? Co je na tom nerealistického ? Zcela reálně odmítám tolerovat jejich výstřelky a ujetosti.
Do Darfuru nejedu proto, že tady mám rodinu, děti, hodlám se jim věnovat a nechci je tahat někam do srdce Afriky, kde by mohly snadno přijít k úrazu. To mi ale nebrání si myslet, že naše civilizace je prostě lepší než ta jejich, hlavně proto, že je mnohem lidštější.
listopad 30, 2007 09:38
Aleno P- H, zřejmě nemáš všechny informace. : toulavej
Ta učitelka nechala malé děti ve třídě HLASOVAT, aby si sami vybrali jméno tomu medvídkovi. Asi 22 z 25 dětí si vybralo jméno Mohamed a tak medvídek to jméno dostal. To jméno tam je všude, takže malé děti jsou na něj zvyklí a asi se jim líbí. Proto ho vybraly. Ta učitelka tam už žije dlouho a přesto JI NENAPADLO, že by se mohla dotknout jejich náboženství. Protože jejich způsob myšlení odporuje tomu našemu, západnímu. A TAKHLE je to se vším, proto lidé, kteří jsou třeba proti radaru v Brdech, jsou minimálně naivní. Středověké myšlení islámu je nevypočitatelné. To, do čeho by se žádný západní stát nepustil, protože je to nevýhodné nebo sebevražda, tak takto islámští fanatici nepřemýšlejí. Ve jménu jejich pravdy jim ani sebevražda nevadí, naopak je vítaná, neboť je to mučednická smrt. Proto je třeba jasně dát jim na srozuměnou – a to jedině silou, které rozumí – co si mohou a nemohou vůči nám dovolit.
listopad 30, 2007 11:28
a teď vidím ty i-y ... :-( : toulavej
.
listopad 30, 2007 11:31
Davide, seš málo všímavej : NČ
Nebyly snad až tak hlasitý a hysterický, protože ten muzikál navíc nikterak Ježíše neurážel. Ale snad i Stolice se tehdá bouřila.
listopad 30, 2007 11:46
Tak to měli potrestat i ta děcka... : wendy
No nic, přeji vám všem krásdý křesťanský víkend smilies/cheesy.gif
listopad 30, 2007 13:20
Jo, hlavně aby skončila ta nekřesťanská zkur*ená zima! : NČ
.
listopad 30, 2007 13:27
může být i pohanský, : Alena Puntíčkovaná
ale hlavně pohodový-zítra vyrábím francozské brambory s houbami. Přijede mi totiž mladší synšek vyfotit koťata a nainstalovat dvd přehrávač a francouzské brambory jsou jeho nejoblíbenější jídlo smilies/grin.gif
listopad 30, 2007 13:59
je to uplne normalni jmeno : Polarka
a je tam hodne Mohamedu, ale kdyz tam zila takovou dobu, tak porad nevedela jak jsou muslimove ohledne Mohameda sensitivni? To musela byt dost hloupa.
K tomu martyrovi: Islam (stejne jako krestanstvi) zakazuje sebevrazdu. Takze nevim, jak to bude s tim nebem. Otazka je taky....proc to udelal. Cecenci jsou povazovani taky za teroristy ale jenom chteji mit vlastni nezavislou zemi. To je vsechno. Rusi vybijeji cele vesnice a cely svet s touhle genocidou souhlasi.Je to divnej svet. Nedavno jsem mluvila s jednou holkou (Kanadankou) ktera byla v Iraku a ta mi rikala, ze je tam hodne deti narozenych od znasilnenych matek. A spousta techhle matek svoje deti zabije, protoze ve spolecnosti pro ne neni misto. Kdo je na vine?
listopad 30, 2007 14:38
četla jsem, že jméno si dokonce navrhly samy děti.. : ivanka
a: "Připadá mi, že súdánský soud se ze všech sil snažil paní učitelku zachránit. Krátké vězení s následnou deportací je možná to jediné, co jí může zachránit život. Kdyby ji soud pustil, nedostala by se živá na letiště, nějaký fanatik by ji po cestě zabil. Ten fanatismus je asi více lidový, než státní. Zajímavé by byly skutečné důvody toho lidového fanatismu. Jsou skutečně náboženské, nebo je náboženství pouze záminka, a skutečný důvod je ten, že nás místní lidé nenávidí a přejí si, abychom do jejich země nelezli, a to ani s humanitární pomocí?"

Jak to s tou učitelkou asi nakonec dopadne?


prosinec 01, 2007 16:31
Dívala jsem se po delší době zase na zprávy. CHci mít totiž před vánocema klid, : wendy
je to úzce sobecké, ale pro jednou...ti fanatici v bílých nočních košilích, jak šli, řvali a mávali nad hlavou rukama a zbraněma, to byl děs. Omluva a zdůvodnění pro učitelku mohou být stokrát logické, je to prostě nezajímá, oni to neposlouchají - to je ten problém !
prosinec 03, 2007 10:22
Dostala milost : Míša šíša
prosinec 03, 2007 10:52
Já vidím problém spíše v tom, že na Západě je mnoho naivních hlupáků, : toulavej
kteří nemají pud sebezáchovy a svým rádoby demokratickým humanistickým přístupem k odlišným agresivním kulturám, těmto pomáhají rozložit naši kulturu. Takže Ti, co naši kulturu brání silou, protože NIC JINÉHO NEFUNGUJE, jsou označováni za démony zla . . .
Bylo tomu tak v boji za mír v 60.- 80. létech západních intelektuálů, stejně tak i dnes zelení a opět naivní mládí bojuje proti globalizaci a kapitalismu . . .
prosinec 03, 2007 14:25
NIC JINÉHO NEFUNGUJE : NČ
Seš si s tim tak jistej? A seš si jistej, že naše to, co nazýváš naší kulturou, funguje?
Já osobně bych řek, že jediný, co funguje, je zákon silnějšího.
prosinec 05, 2007 06:38
Zatím to je jako ve zvířecí říši : wendy
tam to funguje - no a my jsme taky zvířata, i když zkulturnělá. Jinak - vlčí smečka se třeba o své staré nebo nemocné členy postará, lví ne...
prosinec 05, 2007 07:47
Pro Davida: : Maya
Proti muzikálu Jesus christ Superstar sice nikdo neprotestval, ale kvůli filmu Poslední pokušení Krista vyhrožovali režisérovi smrtí, hořela kina, byly demolovány videopůjčovny a v Paříži kvůli tomu umírali lidé (po výbuchu v promítacím sále).
Souhlasím s prvním přísěvkem: jakkoli se nám můžou zákony a zvyklosti nějaké země zdát stupidní, když do ní přicestujeme, jsme povinni je respektovat. Stejně tak se může někomu z Pákistánu zdát blbost zákaz polygamie, ale v Evropě si druhou ženu vzít nemůže - a stejně tak se nevypravím do Íránu nebo do Zimbabwe, pokud chci žít v hmosexuálním svazku, a v Súdánu nebudu pojmenovávat plyšáky Mohamed.
srpen 19, 2008 09:53
Medvídek je zvíře. : Dáša
Nesouhlasím s tím, co se děje učitelce. Za přiměřené bych považovala ji vypovědět domů bez možnosti návratu. To je jedna stránka věci. Druhá stránka je, že kdyby totéž udělal muž, byl by potrestán stejně. Trest nebylo uložen ženě, ale někomu, kdo se provinil. A je tady ještě jeden aspekt. Islám zakazuje zpodobňování živých tvorů - tedy nejen člověka, ale i zvířat. Jejich modlitebny i školy bývají krásně vyzdobeny ornamenty a obrazy rostlin. Podle muslimů se tedy zřejmě provinila i tím medvídkem. I když v tom případě nevím, s čím si děti hrají. Nejsem věřící, vadí mi každá fanatická víra, ale rozhlédněme se kolem sebe. My také tolerujeme lidi z jiných zemí, s jinými zvyky, když se chovají způsobem jim vlastním?
duben 27, 2009 18:49
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]