O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

POTŘEBUJU PENÍZE, MAMI PDF Tisk E-mail
Neděle, 19 červen 2016
Pokusím se zde krátce nastínit svou situaci a dodat otázky, co mne zajímá. Bydlím s matkou v pronájmu, v současné době mne živí ona ze svého platu, tedy všecko, co se týče bydlení a jídla. Máme ale dost špatné vztahy, někdy má hysterické záchvaty, bije mě, vyhrožuje, je to psychický i fyzický teror, po posledních několika scénách, kdy jsem už zvažovala volat na ni policii, jsem si řekla STOP, stěhuju se!

 

 

 

 

 

 

 

Jenže, ono to není tak jednoduché. Letos jsem se dostala na VŠ, a proto řeším situaci: Chceme jít s kamarádkou, taky studentkou do pronájmu, kde by byl nájem asi 4 tisíce na osobu, i když nevím, co najdeme, ale byla by to jedna místnost třeba za 8 tisíc se vším všudy; na kolej nechceme z několika důvodů, zaprvé tam bývá špatná úroveň (nefunkční chladničky, sporáky, vím od přátel) a taky jsem slyšela, že bychom neměly nárok na žádné sociální dávky.

 

Našla jsem si na internetu, že bych jako student měla mít nárok na životní minimum, příspěvek na bydlení (asi 35% z příjmu, do něhož se počítají sociální dávky, výživné a další věci, ale ty se mne netýkají), příspěvek na dítě a pak alimenty od rodičů. Podepsaly bychom prohlášení, že spolu neuhrazujeme náklady, takže by životní minimum každé z nás mělo být kolem 3000.

 

Příspěvek na dítě je 700, takže to by bylo 3700 a příspěvek na bydlení 35% z příjmu, ten jsem ještě nepočítala, tuším kolem 2000, ale nejsem si jistá, jestli by nám ten příspěvek na bydlení nedali jenom jednou... Asi ano.

 

Ale i tak. Nájem 8 tis. bychom teoreticky uhradily z těch dávek a žily bychom každá z alimentů svých rodičů. Taky by mě zajímalo, jak vysoké jsou alimenty pro vysokoškoláka, někde jsem četla, že jedna čtvrtina z platu rodiče, ale nejsem si tím jistá. Otce jsem neviděla asi 7 let, snad jen náhodně.

 

Rozvod rodičů neproběhl bez problémů, otec byl násilník, chtěl ji zabít... Tehdy ho hnala k soudu, aby platil alimenty, a pak tedy platil. Problém je, že on nepracuje legálně, je asi v mafii a obávám se, aby podruhé to nějak nesvedl na to, že nemá doložitelný příjem.

 

U matky by mě zajímalo, kolik by ty alimenty byly, protože má kolem 20 tisíc čistého za měsíc, ale problém je, že z toho platí nájem, který (údajně) je kolem 15 tisíc, ale tomu moc nevěřím, jde o to, jestli by to pak nemohla svést na to, a nepříspívat mi nic, nebo jen málo.

 

Chtěla bych to vyřešit dohodou, jenže ona mě TEĎ dává vždy velkej balík stravenek a když někam odjede, tak třeba 200 Kč, ... dohromady to však nedá rozhodně ani 2000 za měsíc, jsou to jenom oběžné peníze, za co si učebnice nekoupím...  

 

Kolik by měly tedy alimenty celkem tvořit pro potřeby vysokoškoláka? Našla jsem 20-24% z příjmu, to by bylo v tomto případě 4000 Kč. Ale to pokud by nestanovil soud, tak pochybuju, že by se jí to chtělo platit.

 

Ještě bych chtěla říct, že s případnými brigádami na dohodu se samozřejmě počítá, ale fakt nevím, kolik budu mít času, všichni říkají, že můj obor je hodně časově náročný.

 

 

Děkuji za odpověď,

a za každý názor na toto téma.

SAŠA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentáře (20)add feed
..... : Nona
..... zajímavý názor mladé generace. Místo toho, aby Saša hledala možnost, jak se uživit prací, zajímají jí alimenty a dávky od státu. Sašo, Sašo.... smilies/angry.gif
červen 20, 2016 07:38
Nona : mamča
Ale že to má holka zmáknutý, co ? Ještě nevydělala ani korunu, ale už ví, na co má kde nárok. A to je vysokoškolačka !
Přitom se chová jako nevzdělaná menšina, která je přesvědčená, že "stát" má na každého nějaké dávky. Když se jedné takové snažila reportérka v TV vysvětlit, že "stát" jako takový, žádné vlastní peníze nemá, ale jen to, o co obere na daních všechny pracující, tak nevěřila.
A tahle vysokoškolačka asi taky nevěří, že peníze jsou za práci. No potěš nás Pánbůh za takové budoucí "vzdělance".
červen 20, 2016 07:58
mamčo, : Nona
on ten přístup některých mladých pak jen graduje. Stále mají pazoury natažené....
V mém okolí je např. spousta párů, kteří spolu bydlí, ale nejsou manželé. Mají jedno i více dětí, před úřady se tváří, že paní je "matka-samoživitelka" a to jen z toho důvodu, aby mohla pobírat veškeré možné sociální dávky od státu. A táta od rodiny? Ten asi jen zplodil a vypařil se??
Fakt mě to neskutečně štve, že náš stát je jen "dojná kráva".
A pak čtu statistiky, kolik dětí u nás vyrůstá v neúplných rodinách... (cha, asi to nebude až tak úplně pravda).
Kdoví, jaké vztahy má Saša s matkou. Možná, kdyby na mě dcera nastoupila s podobnými názory, taky bych se neudržela?? smilies/cry.gif
červen 20, 2016 08:08
Bezva! Maminka tě živila a starala se o tebe dvacet let, Sašo. : Myška
Dotáhla tě až k maturitě, sama, o výši alimentů od otce, protože jsi ji nenapsala, se můžeme jen dohadovat. Asi to závratná suma nebyla. A ty, místo, abys přemýšlela, jak jí ulehčit, a nebo jak se osamostatnit, když si s ní nerozumíš, tak přemýšlíš, jak z ní vyrazit další prachy. Co takhle si najít práci a VŠ studovat při zaměstnání?
červen 20, 2016 08:10
Mám jen jeden komentář... : Giota
... dcera si hledá pronájem 1 místnosti za 8000 Kč (napůl s kamarádkou), ale zdá se jí, že není možné, aby u matky byl nájem se vším všudy (celého bytu včetně energií a poplatků) 15 000 Kč.

červen 20, 2016 08:13
Co třeba takhle? ..... Ve dne studentkou, v noci prostitutkou : *NČ*
červen 20, 2016 08:25
Mně se zdá, : Sidon
že se nám Sašenka zdráhá sdělit některé "podružnosti", v tom svém "utrpení" se svojí smámou, aby to pak náhodou nevypadalo, že je tak trošku "vykutálená". Matka prý ji bije, ale nějak se jí nechce uvést proč. Jestliže ji matka živí a podporuje při studiu VŠ, tak to asi s tím jejím "macešstvím" nebude tak špatné. Zajímavé je, že se snad vůbec nesnaží napřed se domluvit s matkou, ale hned si vyhledá kolik čeho má dostat od státu i od matky, podle "paragrafů". FUJ!!!

smilies/angry.gif
červen 20, 2016 08:36
ENČO, : Sidon
možná, žes na to kápl. Proto asi se chce Saša od mámy odstěhovat, aby se mohla plně věnovat "práci" a potom i studiu.

smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červen 20, 2016 08:40
... : Sandra
Nevím Sašo, jestli takhle nesympaticky opravdu uvažuješ, nebo jestli jsi to jen nesympaticky formulovala, ale na takovýto dopis žádnou použitelnou radu nečekej. U mámy bydlíš, dává ti 2000, není ti dost dobrá, takže se chceš stěhovat. Kolej ti taky není dost dobrá, takže hned privát za 8 litrů. Místo toho, abys přemýšlela, jak to finančně utáhnout sama, tak přemýšlíš, koho o co pumpnout. Pokora, skromnost a pracovitost, to je to, co v tom tvém psaní nějak chybí.
Mně taky naši štvali, když mi bylo 19 a těšila jsem se, až budu moct vypadnout z domu, ale znáš ta rčení "na svý a za svý", případně "koho chleba jíš, toho píseň zpívej"?

Mmch. nikde není řečeno, že ti maminka musí platit tolik a tolik procent příjmu. Kdyby se to případně dostalo k soudu, tak může argumentovat tím, že můžeš stále bydlet u ní, že tě nevyhazovala. Soud na toto většinou slyší, není ničí povinností sponzorovat samostatný dospělácký život potomků.
červen 20, 2016 09:04
Saso : romanB
kdyz uz jdes studovat VS, mela bys vedet proc a co jdes studovat a ver tomu, ze patrne na zadne VS neni problem sehnat praci - at uz jako brigadu kdekoliv, nebo v souvislosti se studiem (ruzne placene spoluprace na projektech, klidne i v cizine). Zkus zacit nemyslet jako vyzirka, ale jako dospelej, samostatnej clovek, je to sice fuska, ale jde to.
červen 20, 2016 09:50
... : *deeres*
Mít takovou dceru , tak jí nebiju, rovnou bych jí tu hubu utrhla! Kde ta její máma udělala chybu?
červen 20, 2016 10:17
Víš co, Sašo? : Krakonoš
https://www.youtube.com/watch?v=-eZspN8m-cc
Když už ti teda smrdí kolej....
červen 20, 2016 11:24
... : doktor
Souhlas se všemi,holka je líná,práce ji smrdí,namámu si otvírá klapačku a staví se ukřivděnecky.Jo,dětičky,které potkalo to neštěstí,že doma ji ....... málo!Holka hledej práci,buď milá na mámu,dala Ti život a živ se poctivě a budeme Ti držet palce,ale takto??
červen 20, 2016 13:40
nechápu, : vlk
jak jsme kdysi mohli přežít na kolejích. Bez ledničky, bez internetu, bez pračky, bez pořádné kuchyně (jeden dvouplotýnkáč na celé patro (22 pokojů, střídavě dvoják, troják). Není divu, že jsou dnešní VŠ tak trochu k ničemu, jediné zkušenosti mají z virtuálního světa na FB, jak bolí prdel, když spadne z hrušky, nemají tušení. Já jezdil 8 hodin makat do Modřanské drůbežárny, abych měl na přilepšenou.
Fazulka vyklíčila ve vatičce a potřebovala by pořádně na prdel. Bohužel už je pozdě.
červen 20, 2016 14:30
divím se, : Iris
že Saša nezvolí nejsnadnější řešení - se svým přístupem k životu a financím by neměla mít tolik starostí.Postarší, dobře zavedený podnikatel (jemuž žena nerozumí...) s touhou konečně žít ...s bytem a apanáží pro slečinku, v čem je problém?
Nějaké stravenky od mámy jsou pod úroveň budoucí vysokoškolačky přece... smilies/sad.gif
červen 20, 2016 19:08
By mě zajímal : marty
obor, který chce Saša studovat....jak se kde se může takhle vychytralá holka uplatnit. A Sašo, když je máma na tebe tak zlá, popiš třeba jako doma pomáháš?


červen 20, 2016 22:36
Marty, : Sidon
mně by taky zajímalo, proč ta máma je na Sašu tak zlá a bije ji, když ji ale nechá u sebe bydlet a ještě ji podporuje při studiu VŠ. Pročpak nám Sašenka nenapsala, co se za tímto popisem situace - někdy má hysterické záchvaty, bije mě, vyhrožuje, je to psychický i fyzický teror, skrývá. Nebo že by to opravdu bylo tak, jak to popisují ostatní čtenářky a čtenáři? Což mě uspokojuje, že to tak nevidím pouze já.
On to snad může být i "teror", jenom jaksi a pouze z toho Sašinýho pohledu.

smilies/smiley.gif
červen 21, 2016 07:17
Bych to Sidone viděl tak, : *NČ*
že třeba je ta máma skutečně hysterka, tyranka - kdo ví.
Jen je mi odporný, že v tom případě na ní dospělá sebevědomá holka parazituje! "Tvoje společnost mi smrdí, celá mi smrdíš, ale tvý prachy mi nesmrděj".
Kecy o vysoký škole jsou jen hloupý kecy. Každej může vyskakovat jen tak vysoko, jak sám vyskočí. Když na školu nemá, tak holt na školu jít nemůže. Nebude ani první ani poslední. Musí si děvče uvědomit, že žije v reálném kapitalizmu, kde vedle bohatých existuje i chudina a není chudině dáno, požívat stejného sousta, jaké si může dovolit boháč.
červen 21, 2016 07:58
ENČÉ, : Sidon
souhlas, zvláštěpak s tou Tvojí poslední větou. Jenže, já se obávám, že právě tu "realitu", si děvče nějak nechce "uvědomit" a jestli byla, nebo vlastně je, jedináček, tak to všechno bere jako samozřejmost, že to, co chce Ona, musí dostat. Holt, má holka "Tough Luck", nebo spíš "Tough Shit".

smilies/sad.gif
červen 21, 2016 08:37
Určitě máš Sione pravdu, : *NČ*
leč já nerozumim. Němčina je mi naprosto cizím jazykem.
červen 21, 2016 20:44
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]