O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KOUŘÍTE? PDF Tisk E-mail
Úterý, 06 listopad 2007

 Mám pár otázek pro kuřáky i nekuřáky. Nemyslím teď kouření v práci či restauracích atd., ale doma, respektive v domě, kde bydlíte. V domě, kde bydlí mimo vás ještě další sousedé. Osobně jsem nekuřák, ale když ke mně přijde na návštěvu kuřák, nemám problém mu nabídnout popelník a těch pár jeho hřebíčků do rakve snesu. Není to v ložnici a mám dost času si vyvětrat - takže proč ne? 

 

 

 

 

    

     Ale vadí mi kouř, který se mi - proti mé vůli - valí dovnitř balkónem - když pod ním postává kuřák, případně soused, kouřící na balkóně nade mnou. Dokonce jsem musela přestěhovat ložnici, kterou jsem měla v pokoji vedle vchodu do domu, protože jsem si nemohla dovolit otevřít okno - pokud jsem nechtěla mít každou chvíli „zahuleno".

  

     Na patře máme sousedy, kteří z ohleduplnosti ke „svým" kouří na chodbě. Vzhledem k tomu, že vchodové dveře nejsou hermeticky utěsněné, mám občas v předsíni jak v putyce.

 

     Podstata problému tkví v tom, že jsou to právě kuřáci, kteří nekuřáky omezují, ne naopak. Anebo je dýchání čistého vzduchu omezování? Přeci nikomu neupírám právo dál utrácet a ničit si zdraví, ale v momentě, kdy to někomu jinému začne vadit, jeho svoboda zde končí.

 

 

 

  • jaký je váš názor na "pasivní kouření" - tj. když jsou nekuřáci proti své vůli nuceni dýchat kouř?
  • pokud jste kuřáci - berete ohled i na lidi bydlící kolem vás? Případně na ty, co jsou s vámi v práci?

 

 

d@niela

 

 

Komentáře (65)add feed
grrrrr : Kalupina
my jsme všichni nekuřáci s výjimkou občasné dýmky, kterou si zapálí manžel a ještě občasnější vodnice, kterou si dá se synem se u nás nekouří. Obojí ale spíš voní a nezanechává cigaretový puch. Ovšem partaj pod námi jsou kuřáci - v létě to jde k nám okny a dneska jsem si "zahulila" na záchodě. I když jsem na tom podobně jako Daniela - kuřáky toleruju a je jen moje věc jestli jim ten popelník nabídnu nebo je pošlu na balkon. Pasivní a nedobrovolné kouření ať doma nebo venku, mě přivádí k šílenství a za bezohlednost bych kuřáky občas nakopala do hvězdy. smilies/angry.gif
listopad 06, 2007 21:10
Osobne si myslim, : Sammy
ze s tim "proti koureni" se to maloucko prehani. Jsem kurak. Prijdu-li na navstevu do nekuracke rodiny, muzou mi strkat popelniky a presvedcovat, ze je to O.K - nezapalim si. Pokud je u mne na navsteve nekurak v mem dome - nekourim. Na druhou stranu, ale mi nastve, kdyz se zakazuje treba si zapalit pred restauraci, nebo kancelarskou budovou venku. Samozrejme si nestoupnu vedle nekuraka a nefoukam mu pod nos, ale myslim, ze se to uz opravdu prehani. Tady se i mluvi o tom, ze se zakaze kourit v aute. Boze muj, je to muj vuz a jestli smrdi jako putika budiz, je to zase moje vec. Nikdo komu to vadi se mnou jezdit nemusi. Myslim, ze vetsi nebezpeci bouracky je u nekoho komu prirostl mobil k uchu. Ja osobne v aute nekourim, ale vadi mi, kdyz by mi to bylo zakazovano. Kourit v byte je zase zasahovani do soukromi. Ja sice ziji v dome, kde sousedy nemam, ale pokud bych si nesmela dat po veceri ani cigaretu ve svem domove, pak je to divny.

listopad 06, 2007 21:38
Sammy : Jasmina
asi tak nejak,ani ja si nezapalim u nekuraku.Kdyz jsou u mne nekuraci tak vydrzim nekourit,kdyz se tedy nezdrzi dlouho. Jinak si jdu na chodbu. Proste slusny clovek muze mit take neresti ale prave proto ze je slusny,tak tim nikoho neotravuje nebo se aspon o to snazi.Uz vidim na zitra tu bitvu tady a nedej boze,snad to nebude jak na jinych diskuzich plno nenavisti ke kurakum.Takze timto prispevkem u tohoto clanku preventivne koncim,na tohle mit nervy nebudu. Jen bych chtela podotknout predem,ze ikdyby celej narod prestal kourit naraz,tak se nam ovzdusi nezlepsi ve mestech. Ale hlavne ze je do koho bit. Takze.....kuraz smilies/cheesy.gif
listopad 06, 2007 21:49
... : opas
Já jsem tvrdě proti obtěžování kouřem. Když někdo otravuje mě, tak začnu dusit já jeho. Když jsem ještě bydlel v bytě, tak jsem jednou sousedovi vystříkal na dveře pepřový sprej. Pak konečně pochopil, že dveře nejsou vzduchotěsné a proto mi zahulená chodba fakt vadí a přemístil se na balkon, kde mi to bylo jedno.

Existuje několik jednoduchých triků, jak kuřákovi znepříjemnit život. Například hodit do schránky vzkaz o nekouření na chodbě a přidat něco montážní pěny :-) Soused pak stráví pár milých chvil s čištěním schránky a vzkaz mu tak lépe utkví v paměti. Také mu lze montážní pěnou utěsnit dveře nebo vteřinovým lepidlem vylepšit zámek. To už jsou ale poměrně tvrdé postupy. Neznám nikoho, kdo by se nezamyslel už nad vypěněnými dopisy

smilies/grin.gif
listopad 06, 2007 21:54
nepsala jsem nic proti kouření v autě ani v soukromém RD - : d@niela
a myslím, že text není nenávistný! Ale stejně tak, jako já (a věřím že i ostatní) uznávám práva kuřáků, prosím zase je, aby oni uznávali práva moje, respektive naše.
Mám astma a potřebuju vzduch, takže mám víceméně celý rok otevřená okna.
Nechápu, jak tím, že nechci dýchat cigaretový kouř, někomu ubližuju.
A ještě jedno - když jdete na chodbu, chováte se ohleduplně ke své rodině, ok, ale ne k ostatním, ke kterým váš kouř jde, chápete?
listopad 06, 2007 22:19
Jsem nekuřačka. : Myška
Vadí mi bezohlednost, s jakou někteří sousedé nebo jejich návštěvy kouří v domě na chodbě. Taky nemám hermeticky uzavíratelné dveře, a taky mám občas doma jak v putyce. V tom případě hlasitě nadávám na chodbě. Kupodivu to trochu pomáhá.
Stejně tak mi vadí kouření na zastávkách, které se vesele provozuje dál, aspoň u nás ve městě.
Argumenty otroků své vášně, tedy kuřáků. že omezování kouření je zasahování do jejich práv je směšné. Kde jsou práva nekuřáků? Podle kuřáků totiž nekuřáci mají právo jediné - a to dýchat smrad z cigaret a tedy pasivně kouřit.
listopad 06, 2007 22:55
Danielo : Sammy
tomu jsem rozumela, zes nepsala o aute nebo RD. Jenom jsem to chtela uvest jako priklad, kam az se zachazi. Samozrejme chapu ,ze cigaretovy kour je pro nekuraka nesnesitelny a pro spoustu lidi i skodlivy. Jenze jsou extremy, jako auta, parky, plaze atd. Jen par prispevku skora, ze by nenavist? Zni to tak. Ja mam ku prikladu pritelkyni, nema astma, ale je na kour alergicka. Kamaradime se uz radu let a zrovna nedavno jen tak podotkla, ze me nikdy nevidela s cigaretou. Jsem ohleduplna, ale snad i nekuraci by meli byt ponekud slusnejsi.
listopad 07, 2007 00:05
opas : Sammy
koukam, ze jsi pekne vynalezavy, ale co takhle slusne sousedovi rict, jak moc Te to obtezuje a nedelat klukoviny jako sprej na dvere, montazni peny atd. Myslim, ze slusnym slovem se dokaze vic. Ale kazdy jsme jiny.
listopad 07, 2007 00:09
Jasmino : Sammy
souhlasim s Tebou, uz to asi taky zabalim, ono je to stejne jedno. Ani snad prispevky k tomuhle clanku cist nebudu. At se nekuraci vyradej.
listopad 07, 2007 00:11
koukám, že kdyby kuřáci mohli střílet, : ivanka
tak nekuřáci nebudou :-))
listopad 07, 2007 00:19
Ale, ale Ivanko : Sammy
nemluvila jsem tady o slusnosti? Nespletla sis to? Nebylo to naopak?
listopad 07, 2007 00:43
Sammy,ja bych si take prala,aby se slusnym : Layla
slovem dokazalo vic...Sousedi pod nam kourili. Kdyz se zapla klimatizace,propojena celym barakem,v tu ranu jsme meli kour v celym byte. A kdyz byla u nich nejaka party,asi si kazdy dokaze predstavit. Zasla jsem k nim,slusne je zadala,at chodi kourit ven,ze se nam to natahuje do bytu,ze mam alergii atd...no co myslis,ani nahodou. Byli to mladi lidi,nakonec to stejne skoncilo policii z jineho duvodu a byl od nich klid. Ja jsem sama kourila za mladych let a byla ohleduplna,kdyz to nekomu vadilo. To,ze se nekouri v restauracich,hospodach,jedine schvaluju. V aute,vlastnim baraku - to snad muze byt druhym ukradene,ne?
listopad 07, 2007 03:08
Laylo, bohuzel jsou mezi nami : Sammy
lide, kterym slusnost a ohleduplnost nic nerika. Na takove hulvaty, at uz kuraky nebo nekuraky jsem silne alergicka. Potom uz snad opravdu plati to co se rikalo "na hrubec pytel, hruba zaplata". To, ze se nekouri v restauracich, kde se podava jidlo, silne schvaluji. Ale pokud si nesmim zapalit na plazi, kde lezim daleko od ostatnich lidi, to uz mi dost vadi. Nikdy jsem neodhazovala nedopalky, nikde. Vzdycky jsem mela sebou nejakou plechovku od piti, ktera putovala se mnou domu. Zatim co se divam jak po vikendu vypada plaz po nekouricich lidech jako obecna skladka. Je to k placi. Bohuzel. A pro Vas nekuraci co chovate k nam nenavist mam jednu radu. Nerozcilujte se, vzdyt uz je nas mensina a delame vsecko proto, abychom uz konecne vymreli.
listopad 07, 2007 04:05
omlouvam se za preklepy : Sammy
v mem poslednim prispevku. To mel byt hrubej pytel a obecni skladka. Tady vidite, co dela s clovekem koureni.
listopad 07, 2007 04:35
Jo, kouřím : Aknela
Ale vzhledem k tomu, že žiju v zemi, kde se nesmí kouřit prakticky nikde, tak se fakt nemusím uprostřed noci budit výčitkama svědomí, že nejsem ohleduplná. smilies/grin.gif
Jsme tu všichni tak vycvičení, že chodíme ven ve čtyřicetistupňových mrazech a ani nemrknem, to samé doma. Na společné chodbě by mě teda zapálit si nenapadlo, leze to skulinama do bytů a je to dost nepříjemný. Vadívalo mi to ještě když jsem bydlela v čechách a to jsem v té době taky kouřila a dost.
Já už jsem zblblá tak, že jsem se v létě na jedné zahradní party šla zeptat majitelů zahrady, jestli jim nebude vadit když si na druhé konci zahrady u plotu zapálím. Ťukali si na hlavu a dali mi popelník a požádali mě ať nechodím nikam...ale já jsem prostě zvyklá na to, že lidi obtěžuju, tak se snažím co nejmíň. A troufám si tvrdit, že se mi to i daří.
listopad 07, 2007 05:07
Opravdu vtipný : NČ
Tomu nekuřákovi s montážní pěnou bych, pro změnu zase svou montážní pěnou, s chutí utěsnil obě nosní dírky. Samozřejmě z ohleduplnosti a k jeho prospěchu, aby necítil ten vohavnej muj smrad.
listopad 07, 2007 06:16
Oni za to nemohou, : KITI
nikotin je skutečně droga a proto je tak těžké si odvyknout. Také jsem prošla obdobím, kdy cigareta, pivo a kytara byly neodmyslitelné atributy dospívajícího jedince. Přiznávám, že ale i tehdy jsem byla pouze "jako" kuřák, tabák mi v malém množství (např. kvalitní dýmkový) voní, ale jeho chuť mi nechybí. Mám skvělou kamarádku, která dokáže neuvěřitelné věci, ale zapálit si musí a jak tu kdosi výše poznamenal, vydrží to, pokud ta návštěva netrvá moc dlouho. V zdůvodňování čehokoliv jsou kuřáci argumentačně silní (koukněte např. na film "Děkujeme, že kouříte"), někteří i hrubí. Tak je beru jako trošku nemocné lidi, smůla je, že mohou způsobit nemoc ostatním. Mám podobné problémy jako Daniela a pokud jdeme někdy do restaurace, občas se stane, že odcházím s pálícíma očima a dávivým kašlem. A oni se dívají s odporem skrz své obláčky jako bozi (ten příměr jsem si nemohla odpustit). Tak moc nechodím, místo kavárny se s děvčaty scházíme v čajovně (mimochodem je to podstatně dražší posezení) a vzdala jsem osvětu. Kdo nechce, nemůže být spasen proti své vůli. Nezlobím se na ně, oni toho nenechají, protože nemohou a ti neslušní mezi nimi se omezovat nebudou, protože nevidí důvod. Zde skutečně vidím jedině možnost rozlišení mezi plátci pojistného a v následné lékařské péči, zdražování cigaret výsledky nepřinese. Jenže kouří i lékaři a učitelé, o rodičích a školou povinných dětech nemluvě. Mám radu pro začínající rodiče. Můj syn přišel kdysi s informací, že kamarád v 7 letech kouří. Tak jsem mu řekla, že také začne, že je čas. Pěkně jsem ho vzala do trafiky a nahlas objednala nějaké dobré cigarety pro děti. Trafikantka shládla dolů se slovy: "Vždyť se po tom jen pose..š", ale já nedala, že kouří i jiné děti. Doma jsem vše připravila a řekla, že si jako rodina pěkně zakouříme. Synek nechtěl, tak jsem si zapálila sama (!) a zřejmě poněkud neodborně naplnila místnost kouřem. Nabídku jsem párkrát zopakovala a byl klid. Syn by se na cigaretu ani nepodíval, podobný vztah má i k dalším návykovým látkám a doufám, že mu to vydrží celý život. Takhle zlí umíme být my nekuřáci smilies/grin.gif
listopad 07, 2007 06:34
Co todle je kurnik za kampaň? : NČ
To jako nikomu nevaděj kouřící auta, komíny... Nevaděj nikomu zapařený smraďoši v MHD? Nevaděj nikomu slabomyslný tv reklamy, votravující každej film?
Hospodskej může ve SVÝ hospodě klidně kouření zakázat, to je jen jeho věc (a jeho hospoda). Komu se nelíbí v kuřácký hospodě, ať jde do jiný. Já taky nelezu tam, kde je mi nepříjemně.
Ale hlavně!!! Znám nekuřáky, kteří už jen svou přítomností a slovníma exhalacema votravujou ovzduší neporovnatelně víc, než kdyby raději drželi hubu a čadili jednu vod druhý.
listopad 07, 2007 07:03
Je mi líto : saffron
všech ohleduplných kuřáků, ale přiznám se, že se s nimi setkávám výjimečně - zvláště ve veřejných prostorách, restauracích atd. se mi ještě nestalo, že by nějaký kuřák řešil, jestli mě bude kouř vadit či ne- vždycky mají univerzální argument, přece tam nemusím být, že jo? A to nemluvím o běžném kouření v přítomnosti těhotných žen a malých dětí- vídám to velmi často a kdokoliv se ohradí, je označen za netolerantního a nenávistného.Sammy píše, že kouř je pro některé lidi škodlivý(?) - je škodlivý pro VŠECHNY lidi, ale někteří si tuto cestu vybrali dobrovolně. Strašně mi chybí základní lidská zdvořilost a ohleduplnost u kuřáků, takže se pak ani nedivím často až agresivitě nekuřáků, kteří se snaží bránit svoje zdraví - holt jemnější způsoby u sobeckých a neomalených lidí nezabírají a u slušných kuřáků je vůbec nemusíte uplatňovat- Ti si svoji neřest ohlídají sami.
listopad 07, 2007 07:25
Když těhotné ženy a malé děti : NČ
vysedávaj po hospodách, tak se fakt nemůžou divit. Ale pochybuju, že by jim zrovna tohle vadilo. Naša těhotna Arana chodzi takto denně!
listopad 07, 2007 07:54
hele sammy, : mura
nenasla jsem tu jedinej "nenavistnej" text - mozna s vyjimkou opas - ale ty uz jsi predem najezena a vykrikujes o nenavistnejch nekurakach. tak ja teda nevim... smilies/grin.gif
listopad 07, 2007 08:00
Škoda, že se tyhle debaty : Jitka
vždycky zvrtnou do nenávistných výpadů kuřáků proti nekuřákům a naopak. V mojí rodině nikdo nekouří, ale můj tatínek kouřil a na něm jsem viděla, jak i opravdu slušný člověk se může v některém ohledu stát bezohledný. Jako děti jsme museli při cestě vlakem jít do kuřáckého vagónu, protože tatínek by nevydržel půl hodiny jízdy od nás do Plzně nekouřit. Když jsem měla děti já, klidně kouřil v jejich přítomnosti, dokonce si u stolu zapálil po polívce než dostal další chod. Podotýkám ještě jednou, že jinak to byl velice slušný a v jiných směrech i ohleduplný člověk - jen cigarety z něho dělaly hulváta. A dnes - syn s rodinou měl do nedávna smůlu, že pod nimi bydlela rodina, kde rodiče i dva dospělí synové kouřili a to jsem tedy setsakra cítila, když jsem k nim přišla. Naštěstí se odstěhovali. U mně v domě kuřáka mám, nevím kdo konkrétně to je, ale bydlí zřejmě o několik pater výš, protože kouř necítím, ale občas najdu nedopalek na parapetu. Což mě taky vytočí.
listopad 07, 2007 08:03
Ale Nevztekej se, NČ - na tebe to přeci vůbec neplatí... : daniela
(mj., to je jeden z těch solidních kuřáků, který v žádném případě neobtěžuje) - to platí přeci jen a jen na ty, co neuznávají, že "pitomej panelák neutěsníš" atd. Nevíš, jaké to je, když kolikrát bych až vzteky brečela, když mám v bytě nahulíno víc než v nějaké dupárně, a vyvětrat to nejde, protože to je z venku!

A seřvat "autory" si netroufám, anžto bydlím v přízemí a šutrák v okně není touha má... smilies/grin.gif
listopad 07, 2007 08:30
Muro : Sammy
ja vubec nejsem najezena a nic tady nevykrikuju, naopak rikam, ze vsechno se da resit slusne. Ja osobne nikdy nikoho svym kourenim neobtezovala, naopak, pokud jsem vedela, ze je kolem nekurak nikdy jsem si nezapalila. Tak safra co delam spatne? Prosim, precti si co jsem napsala a snaz se pochopit, ze prave ja branim "prava" nekuraku mozna vic, nez oni. Ale koukam, ze odsud radeji vypadnu, nakonec co do toho mluvim, ze? Vzdyt ja jsem ten kurak co vsem otravuje ovzdusi a nici jejich zdravi - ve svem vlastnim dome, na svem pozemku (ale mozna to zafouka k sousedovi co bydli pul mile ode mne).
listopad 07, 2007 08:33
Sammynko, neee - chraň pámbu, ohleduplný lidičky máme všichni rádi!!!!- : d@niela
nevztahuj to na sebe!!!
Já - a určitě i všichni ostatní - to myslíme na ty, co je jim jedno, kde jsou a komu to vadí...
Chápeš?
listopad 07, 2007 08:44
... : robin
Je několik dat.
KOUŘENÍ zabilo za 20. století více lidí než obě války dohromady
KOUŘENÍ zabíjí v ČR denně 50 kuřáků
PASIVNÍ KOUŘENÍ zabíjí v ČR denně 5 NEKUŘÁKŮ - to je více než autonehody, AIDS a násilné trestné činy dohromady
KOUŘIT začíná v ČR denně kolem 100 dětí mezi 9-11ti lety, z 90% jsou to všechno celoživotní budoucí zákazníci tabákového průmyslu.
KOUŘENÍ přináší v osobě jednoho celoživotního kuřáka Tabáku několik milionů dolarů zisku
TO PŘECE TABÁKOVÉ LOBBY STOJÍ ZA TO VYTVÁŘET PSEUDOLIBERÁLNÍ ARGUMENTY ZA SVOBODU KOUŘENÍ KDEKOLI A KDYKOLI a infiltrovat jimi ZÁVISLÉ KUŘÁKY a "NEZÁVISLÉ" české liberály :-)
listopad 07, 2007 08:56
Koukám, : Kalupina
že pár lidí tu startuje na první našlápnutí jak AlenaT při zmínce o kastraci Prdloušky smilies/cheesy.gif Ještě by to ale chtělo, abyste pozorně četli, co píšou ti druzí a nebyli hned tak vztahovační. smilies/wink.gif
listopad 07, 2007 08:57
Až dojemná starost : NČ
.
listopad 07, 2007 09:00
Danielo, to vis , ze to chapu, : Sammy
ale ono se to nekdy s tou protikurackou kampani dost prehani. Hlavne tady u nas. Ameriku znas, a tak jiste vis, ze jednou z vlastnosti Americanu, je dost veci prehanet a hnat do extremu. Nekdy to unavuje, uz proto, ze ja opravdu si davam zalezet na tom, aby muj zpusob zivota nikomu nevadil, neskodil a nikoho neobtezoval. Zacala jsem kourit v mladi z blbosti (tenkrat to byla ukrutna moda) a ted za to tezce platim. Nemyslim financne, to sice taky, ale tenhle zatracenej zlozvyk se da tezko prekonat. No co, uz to tady nejak doklepu, stejne ten svet uz neni tak peknej, abych si delala hlavu z toho, ze to brzo zabalim. Myslim, ze by ale treba stalo za to u vas v panelaku vyvestit nejaky plakatek, slusne pozadat sousedy o trochu porozumeni. Nebo to uz v Cesku taky nepracuje? Treba nejakej hezkej, slusnej, s obrazkem a s humorem? Neco vtipnyho co ty previty kuraky nenastve, ale donuti k usmevu a k zamysleni? Jen takovy napad.(Da se to udelat anonyme, kvuli tomu sutru).
listopad 07, 2007 09:15
u nás : Kamila
v baráku někdo kouří ve výtahu. A když jdu ráno do práce s malým do školy, tak bych vraždila, když se toho nadechnu... Jít po schodech není řešení, tam to smrdí taky. A poránu mi to FAKT vadí! Na druhou stranu jedné kolegyni, mladé recepční, napařil policajt pokutu za kouření na zastávce (asi metr od opravdického konce, nikde nikdo). To mě tedy taky namíchlo, lehce vydělané prachy pro toho policajta! Naši oba kouřili, manžel kouřil a dalo se to. Prostě jde o to, že kuřáci i nekuřáci jsou jenom lidi a ty se holt dělí na slušný a parchanty. Pak je asi ještě ta kategorie "Jitčin tatínek" smilies/smiley.gif
listopad 07, 2007 09:43
... : robin
Kdo chcete opravdu přestat kouřit, požádejte svého prakt. lékaře o předpis léku Champix. Pomáhá až ve 40% případů, stojí měsíčně asi jako když kouříte krabičku cigaret Malboro, s lékem kouříte 10 dní, pak cigarety položíte a lék užíváte ještě asi 2M. 2% lidí uspěje na vůli, 3-5 % na náplasti a náhražky. Se champixem má ÚSPĚCH AŽ 40% lidí. Více viz. www.odvykanikoureni.cz, www.champix.cz
listopad 07, 2007 09:47
... : opas
Nepovažuji svůj text za nenávistný. Prostě některým lidem nedochází, že ostatní velmi obtěžují a teplé lidské slovo nepomáhá. V takovém případě mi nepřipadá moc fér sedět doma a nadávat, ale začít něco dělat. Jediné co jde je vystupňovat konflikt tak aby kuřáka přestalo bavit někoho obtěžovat a radši hulil doma pod peřinou.
listopad 07, 2007 09:53
Jsem kuřák, ale nekuřáky v tomhle docela chápu : Míša šíša
Když jdu například ke svým rodičům, kteří bydlí v paneláku, na návštěvu a cítím na chodbě cigaretový kouř, vadí to i mně. Zahulené nevětrané prostory jsou něco strašnýho. Zrovna tak mi vadí oblečení páchnoucí kouřem. O vajglech válejících se všude ani nemluvím.
Na druhou stranu musím říci, že někdy mi nekuřáci přijdou trošku mimo. Nadávají na zahulené hospody, ale přesto do nich chodí. I na malém městě se už dnes nechá najít restaurace s kvalitním systémem ventilace. U nás máme dokonce jednu, kde je kuřácká i nekuřácká místnost. Co myslíte, která z nich je věčně prázdná???

K tomu, co tu napsal(a) robin: nikdy neexistovala a ani neexistuje žádná odborná studie, která by povrzovala jako přičinu úmrtí přímo kouření (to může být akorát jedním z vlivů). Podobné rádoby statistické údaje, jako že kouření zabije v ČR 50 kuřáků denně, jsou nesmyslem, který pouštějí do éteru novináři.
listopad 07, 2007 10:00
... : zabza
necetla jsem celou diskusi, jen me zaujalo, ze vsichni uznavame "prava kuraku". Ja je tedy neuznavam. Aspon tedy ne "pravo kourit". At si kouri doma, ale v restauracich a vubec vsech verejnych prostorach nema koureni co delat.


listopad 07, 2007 10:00
Kouření v restauracích : Eja
Co se týče kouření v tzv. restauracích: Já bych to striktně oddělila. Ať se kouří v tzv. pivnicích, kde se chodí převázně na to pivo a kde snad každý počítá s tím, že se tam kouří a že tam bude zakouřeno. A pak ať jsou klasické restaurace, kde se podává jídlo a tam bych tedy kouření rezolutně zakázala. A to nejen v době podávání obědů. I když jdu na dobrou večeři, tak si chci jídlo vychutnat, což s pachem cigaret opravdu nejde.
listopad 07, 2007 10:08
já jsem nekuřák, : Inka
ale bohužel vždy žiju s nějakým kuřákem, nikdy jsem je nijak neomezovala, ale je fakt, že moc ohleduplných kuřáků opravdu není. Byla jsem tuhle na testech a po shlédnutí výsledků se mě pan doktor zeptal jestli náhodou nežiju vedle továrny na asfalt nebo třeba s kuřákem, že mám strašně zadehtovaný organismus.
Fakt je, že kouření v restauracích, autě nebo v domě mi taky vadí. Doma se nám to valí ventilací na toaletě a chodbou dovnitř, je to docela děs, ale nijak jsem to zatím neřešila. Taky mě dokáže nazvednout když si na stanici MHD po ránu vedle Vás dokáže někdo stoupnout a bafá Vám to přímo pod nos. Ale fakt je, že nijak neprudím.
listopad 07, 2007 10:11
Jsem nekuřačka : Vodoměrka
a chování některých kuřáků mi velmi vadí. Například, jak psala Kamila, když jdu ráno do práce a je nakouřeno ve výtahu a na chodbě. A taky ti šikulkové, co kouří doma u okna a popel a špačky sypou z okna ven. Truhlík s muškáty mám pravidelně zasypaný tímhle sajrajtem a nejvíc mě vytočí, když dotyčný, co to udělá a je přistižen při činu, mi pak do očí tvrdí, že on to nebyl - asi nemá na popelník a vysypat si to do vlastního koše na odpadky je příliš náročné na intelekt.
Když jsem měla děti malé (hodně dávno) a sušila jsem na sušáku na okně pleny, tak byly taky často od popela. O špačcích pod okny dole před panelákem raději ani nemluvím. Proto mi kuřáci dost vadí.
A mám dojem, že je to jako s našimi tmavými spoluobčany. Jsou možná i ti solidní a slušní, ale asi je víc těch bezohledných.
listopad 07, 2007 10:11
Letáčky... : d@niela

Bohužel, přesvědčovat někoho, aby nechal své neřesti, nebo aby se choval slušněji, když nemusí, resp. "není vidět", je házení hrachu na zeď.
Mám pod okny z obou stran záhonky. Protože bydlím ve zvýšeném přízemí, jsem ráda, když mám alespoň trochu kytiček pod okny. A co byste řekli - těch vajglů, vysypaných popelníků... Přitom nade mnou je jen sedm partají, takže je jednoznačné, že za ta léta vím, kdo to je.
A ještě jedna "legrácka" - na jednu stranu obýváky, na druhou (vchodovou) ložnice. Pod okny kytky. A teď si představte, jak "rozkošně" se na květech vyjímá takový použitý prezervativ...
Nehledě na to, že je děsně jednoduché si vydedukovat, ze kterého z těch sedmi oken to "vyklouzlo", kdo litoval těch pár kroků k odpadkáči.
Přiznávám se, že jsem fakt měla sto chutí v tomhle případě vymyslet a vyvěsit "vtipný letáček".

listopad 07, 2007 10:17
NČ, co je tohle kurník za argumenty? : Sinix
Ty jsi evidentně typický kuřák - přesně ten typ, o němž říkám, že jsou nejbezohlednější - takové to "tvrdé jádro" kuřáků. Nechápu proč by těhotné ženy nebo rodiny s dětmi nemohly chodit do restaurací?? Proč by si nemohli třeba zajít na oběd?? Samozřejmě, že mi vadí staré rozhrkané smradlavé avie a smrdící staré škodovky, o smradlavých bezdomovcích a jim podobných individuí v MHD nemluvě a co to znamená? To má být jako argument, že můžete kouřit ve výtahu, v úzkých nevětraných (a nevětratelných) chodbách, na zastávkách MHD, že nemusíte brát ohled ani na děti?

Na druhou stranu, mstít se stříkáním montážní pěny do schránky a jinými "kanadskými žertíky" mi též nepřijde jako dobrý způsob řešení problémů, to je pravda. Nevadí mi, když někdo kouří na balkoně a jde mi to (aspoň zředěné) do bytu, nevadí mi, když někdo kouří na chodníku - na chvíli zatajím dech a rychle zmizím; ale když si někdo stoupne na zastávku, cigaretu drží přesně v úrovni dětských očí, takže kromě všeho dalšího musím dávat pozor, aby nespálil moji dceru a musíme pasivně kouřit celou dobu, než přijede autobus, s chutí bych na něho zavolal policajta a pak se díval, jak dostane pokutu. Nebo když cítím jak je nakouřeno na chodbě a ve výtahu.

To to KURNÍK těch pár minut, než ten výtah sjede do přízemí a než tou chodbou vyjdete z baráku nevydržíte??? smilies/cry.gif smilies/angry.gif
listopad 07, 2007 10:34
kourici sousede -to znam dobre : Romana
Danielo,uplne Te chapu. Bydlime v 10. rodinnem dome /uz jsem jednou licila strasti zde s nocnim hlukem,ktery Bohu diky ustal/. Mam take problemy s pruduskama a potrebuju cerstvy vzduch - ale okolo nasi loznice se take casto kouri-radsi nevim odkud a tak vykrikuju z otevreneho okna a nikoho nejmenuju. Zacala jsem s tim,ze cituji vyroky z krabicek na cigaretach a dodavam k tomu sve povidani o bezohlednosti kuraku a rakovine plic. Po chvili slysim nejake neurcite zachrchlani a ten nejsilnejsi kurak se asi odpotaci k jinemu oknu.
V dome nam take netesni poradne dvere a tak obcas k nam take vnikne ten neprijemny kour,to pak jak silena kricim do prostoru o bezohlednosti kuraku a at se radsi daji na piti alkoholu,ze budou nicit jenom sebe a neotravovat cele okoli :-)Mam ted po letech pocit,ze uz lidi tolik na chodbe nekouri....
listopad 07, 2007 10:35
Souhlasím s tím : Gita
že některým lidem NEJDE slušně vysvětlit, ať si jdou hulit někam na Mars. Jak psala Vodoměrka, nejvíc mě vytáčí "žlutý trávník" před domem, pod balkony samozřejmě. Říkám si, jak to, že někdo, kdo má prachy na to, aby hulil, nemá prachy na popelník??? Ale je to o lidech, věřím tomu, že jsou i slušní a ohleduplní kuřáci, ale moc jich neznám.
On člověk ani nemusí mít astma, stačí nosit kontaktní čočky, aby vám kouř dělal mírněji řečeno nedobře.
Ačkoli... Ono je to těžké, ne vždycky se lze totiž kuřákům vyhnout. Mám spolupracovníky, kteří se vás sice zeptají, jestli mohou u oběda s vámi kouřit, ale vzhledem k jejich postavení jim nemůžete (ani slušně) říct: To ses snad po**** v kině, jasně že by mi to vadilo! Na oběd s nimi chodím opravdu jen tehdy, pokud MUSÍM.
No a pak mám souseda (na východní straně), který kouří na balkoně. Naštěstí tady v ČR převládá západní proudění... smilies/grin.gif
listopad 07, 2007 10:41
Sinixi : Gita
Souhlas!
listopad 07, 2007 10:43
to Daniela : opas
"A seřvat "autory" si netroufám, anžto bydlím v přízemí a šutrák v okně není touha má"

S tím se musí počítat, ale první krok je milý vzkaz ve vypěněné schránce s textem "Milý kuřáku, Tvá záliba mě neskutečně sere a ocenil(a) bych, kdyby ses jí odával výhradně ve svém soukromí a nikoli před mými dveřmi. Já situaci vnímám tak, že mě obtěžuješ a proto budu obtěžovat i já tebe. Čím víc mě budeš srát, tím víc si užiješ. Veselou zábavu přeje Daniela."

Pomohlo to a žádná protiakce nebyla. A i kdyby byla, mám skutečně velmi bujnou fantazii smilies/grin.gif
listopad 07, 2007 11:36
Taky jsem dávala na nástěnku dopis ve znění : : wendy
Když máš na Malbora, snad máš i na popelník ! Na trávníku před domem totiž bylo plno fajglů, a pořád. Na chvíli to pomohlo.
Já sama jsem tzv. sváteční kuřák. Občas mně ta cigaretka chutná.
A když má stát takový strach o naše zdraví, že by nám přestal cigára prodávat ? Já vím, prohibice nikdy nic nevyřešila, ale ty alibistický kydy a nápisy mě fakt hvězdičkují. smilies/undecided.gif
*******************************
listopad 07, 2007 11:42
Wendy, : Míša šíša
ty bys tomu dala! Víš, jakej má stát z kuřáků vejvar? smilies/grin.gif

Opasi, jako soused musíš být k pomilování. Už se nedivím, že se lidé v bytových domech mezi sebou tak hryžou, když tam bydlí tací jako ty smilies/cry.gif
Ono se sice říká "na hrubý pytel hrubá záplata", ale tohle je fakt silný kafe. Navíc takové naschválnosti jetě nikdy k řešení věci nenapomohly, spíše rozpoutají další vlnu odplaty. A pak to jde stále do kolečka...
listopad 07, 2007 12:06
Nemám nic proti kuřákům. : Krakonoš
Mám je dokonce rád, protože jeden z nich je můj táta, další jsou mí kamarádi, jedna je moje bývalá žena :-)
Přesto bych, zcela bez nenávisti, rád některým z nich připomenul:
1. Zůstávají po tobě vajgly na ulici, či pod oknem, ze kterýho hulíš? Jsi HOVADO.
2. Jel jsi ve výtahu a zase jsi to nevydržel a zapálil sis? Jsi HOVADO.
3. Šel jsi po chodbě, schodišti domu, kde bydlí i jiní lidé, a hulil jsi? Jsi HOVADO.
4. Smrdíš mi přímo pod nos na zastávce, peróně a jiných místech, kde s tebou musím stát?
Jsi HOVADO.
...(další podobný body byste si jistě doplnili)
X. Poznal ses ve výše popsaným chování? Jsi HOVADO a nechtěj po mně toleranci či slušnost, když sám je nemáš.
Tolik ode mě na téma huliči vs. nehuliči smilies/cheesy.gif
listopad 07, 2007 13:47
mne treba vadi tohle: : whatewa
V praci je zhruba polovina kuraku...kdyz se ta polovina kazdou hodinu zvedne a jde si hromadne zapalit,tak ta druha polovina (tedy i ja)za ne musi delat.Za 8-mi hodinovou pracovni dobu je to zhruba 80 minut,kdy kuraci nedelaji nic ,ale stejne jsou za to placeni.Tak co s tim?
listopad 07, 2007 13:48
jo! : Kamila
s tím kouřením v práci, to je taky přesný. Přestěhovali jsme se do velké budovy, podle mýho jen cesta ven a dovnitř zabere min. 5 minut... další chvíli cigáro, to celé každou hodinu. A víte co je na tom "nejhorší"? Že se tam semele kdeco a já pak nic nevim! To abych začla čoudit!
listopad 07, 2007 13:57
:))) : Míša šíša
No jo, v Irsku taky chodí nekuřáci s kuřákama ven před hospodu, aby nepřišli o debatu. To jsou paradoxy! smilies/grin.gif smilies/grin.gif
listopad 07, 2007 14:17
Taky kouřím : Zdena
i u Daniely to bylo v pohodě. Taky nesnáším kouř na chodbách baráku, nebo když musím projít místem vyhrazeným kuřákům, tak mi ten kouř vadí. V baráku nade mnou bydlí paní, která si zřejmě začudit byt nechce, ale občas si zapálí - nebo její návštěva a pak mi klepou popel na parapet a házejí vajgly na dvůr. Tak jsem to vyřešila tak, že jsem ji napsala dopis, slušnej a vhodila do schránky a byl pokoj. Když na našem patře bydleli v pronajatém bytě ukrajinci a majitel jim zakázal v něm kouřit a kouřili na chodbě sedíce a debatujíce na schodech, tak jsem je seřvala a pak jsem si podala majitele. Náhle se odstěhovali a od té doby si tam kuřáky nenastěhoval, divila jsem se (ví, že kouřím) - že mě nějak neuzemnil. V poslední době začuzuju chodby já zvětralými vonnými tyčinkami, ještě mi nikdo nevynadal.
listopad 07, 2007 15:25
Krakonosi a ostatni nekuraci, : Sammy
souhlasim s Vami na sto procent. Hlavne me muzou rozcilit ze vseho nejvic odhozene vajgly. To me privadi k silenstvi. Bydlim v lese a nedavno jsem tady mela opravare a on videl, ze kourim, tak si zapalil. Pracoval venku u garaze a zahodil mi vagla pred garaz. Sla jsem za nim beze slova mu podala popelnik, (ty mam vsude i venku) a ukazala na vajgla se slovy, hele nezapomel sis neco? Neni tohle tvoje? Zrudnul, sebral vajgla a omlouvil se. Jo, kuraci umi byt hulvati, jak rika Krakonos. Jenze tak je to se vsim. Pokud moje chovani, at uz kdekoliv, nebo cimkoliv, nekoho rusi, nebo mu skodi (hudba, rev atd.) jsem HULVAT. Takze lidicky, v tom je ten zakopanej pes, ze ze sveta se dneska ztraci ohleduplnost a slusnost k okoli. Je mi z toho smutno a jsem rada, ze ziji na samote. Nejhorsi na tom je ze s aroganci nic nenadelame.Takze, podle toho kde jste, preji dobry vecer, hezky den a nekazte si dobrou naladu.
listopad 07, 2007 17:15
Koukám, že agresivita nekuřáků má rozměry až obludný :-) : NČ
Nojo, já bych zase s chutí postřílel všecky žižkovský čuby, který denně zasíraj chodníky!
Nebo souseda študenta, kerej se už asi tři měsíce, přímo za mou zdí vobejváku, učí frkat na tenorsaxofon, čtyřikrát tejdně mi na dvě hodiny doslova znemožňuje pobyt v tý místnosti. Hrubě jsem na něj vystartoval hned zkraje, byl chudák tak nešťastnej, že jsem se až zastyděl, no a trpím mu to do 20 h. Když někdy 20.h přetáhne, zatluču na zeď a je okamžitě ticho. Někde se to naučit musí, tak co s ním? Montážní pěnu? Nebo montážní páku?
Řek bych, že blbec zustane blbcem, a to ať je to kuřák nebo nekuřák! Sice každej projevuje svou tupost, blbost a bezohlednost jinym způsobem, ale to na podstatě věci nic nemění.
listopad 08, 2007 06:34
Dávno tomu, : strejda
kdy jsem byl zaměstancem jednoho molochu a kdy jsem vydělával na důchodce. Vlastně i na sebe. Tehdy jsem byl na školení v anglickém Basingstocke u jedné US komunikační firmy a tam jsem byl doslova šokován prostředím, které bylo vytvořeno pro kuřáky. Veliká místnost, z jedné strany velká okna od podlahy až ke stropu s výhledem do zahrady, pohodlné kožené sedačky kolem dokola místnosti, mezi nimi několik automatů na kávu za dvacetník, za sedačkami i ve středu místnosti bohatá květena připomínající botanickou zahradu a mezi tím sem tam velké akvárko s rybami. Popelníky tam byly vodní, kvůli možnému požáru. O pořádek a o vše se tam staral jeden důchodce s vysílačkou na hvězdě. A každou hodinu se tam sešly stále stejné ksichty. Včetně velkého šéfa. V pátek a v pondělí bývaly ty kuřácké pauzy o trochu delší, kdy se probíral nastávající víkend a v pondělí zase ten uplynulý. A já jsem si tehdy říkal, že dobrá myšlenka se k nám nedostane a nedostane, ale blbosti a kraviny jsou na denním pořádku. Vždyť přece člověk vytváří prostředí a prostředí vytváří člověka.
A z toho plyne, že nezahodím vajgla tam, kde je čisto, ani na chodníku, ale tam, kde je nastláno bordelem, tam ho bez uzardění přidám.
Bylo by však zajímavé se tam podívat teď, po tom protikuřáckém šílenství...

listopad 08, 2007 08:44
zajímavé, opravdu; a co se tam dělá pro nekuřáky? : d@niela
Aha - ti mezitím pracují na ty, co si každou hodinku odskočej, nojo, já už vím...

Hele, proč a zač jsou tedy kuřáci prominentnější?
Nebo to špatně chápu a nekuřáci mají jinou, stejně hezky vybavenou místnost, kam si také každou hodinku "stále stejné ksichty" mohou odskočit?

smilies/grin.gif
listopad 09, 2007 12:14
hm, to by bylo na dlouho... : bb
mohla bych vyprávět, jsem silný nekuřák a dítě silných kuřáků, kouří sourozenec, kouří strejda, kouří teta, kouřil děda, kouří (tajně, s partou, ale prý málo) dcera
nesnáším zatuchlý pach nevyvětraných zakouřených místností, pach z oblečení a úst
voní mi čerstvě zapálená cigareta, ale v zakouřeném prostředí bych nemohla delší dobu pobývat...rodičům u nás to dovolím, protože je nechci honit na balkon, ale vadí mi, že pak 3 dny větráme a páchnou záclony...
Kuřáci jsou zatvrzelí a bezohlední, neberou, že normální je nekouřit a nesmrdět lidem pod nos, berou to jako omezení, to je moje zkušenost.
V restauraci po obědě si otec klidně zapálí cigaretu, ani ho nenapadne, že by to mohlo vadit.
Proč by do restaurace nemohli matky s malými dětmi? Alergici?
Něco jiného je pivnice, tam nemá malé dítě co dělat. Ale co pivař, který chce pobýt, pokecat, zahrát kulečník, šipky - ale je těžký nekuřák, kouř mu dráždí sliznice, je alergik...?
kouří i naši zaměstnanci, prokouří spoustu času
když jsem řekla, že ty hodinové placené pauzy na oběd budou mít nadále jen nekuřáci, protože kuřáci si tu půlhodinu (a mnohem víc) vyberou kouřením, takže na oběd jim budu platit jen půl hodinu (ačkoli nemusíme platit ani tu), měli jste vidět ten poprask
Diskriminace! Nefér! Co je to za novoty! To nikde není! Proč!
Dva dny demonstrativně kouřili jen o obědové pauze, ale pak to nevydrželi. Problém je v tom, že nemůžou, nesmí kouřit při práci, jako třeba lidi v kanceláři. Musí chodit mimo pracoviště, což znamená někdy opustit halu, kde pracují, jít na wc nebo ven, a to zabere hodně času.
Zkoušeli jsme dát dohromady partu kuřáků a partu nekuřáků, to ale z technických důvodů nešlo...tak nevím.

listopad 09, 2007 12:38
NČ, : Sinix
ty jsi hrozný demagog. Asi, jako by ti majitelé těch čub řekli:"Co bych po svém psovi uklízel h..a z chodníku, když tam kuřáci odhazují vajgly a taky dělají bordel?" Ale s posledními 2 odstavci souhlasím. Dál už bych se jenom opakoval... smilies/undecided.gif

Strejdo, to možná bylo tenkrát; kouřit bylo moderní a studie o vlivu - i pasivního - kouření na vznik rakoviny v plenkách. Dnes, kdyby tam přišel jediný nekuřák mezi samé kuřáky, tak si tam nikdo nezapálí. Západ máme ještě hodně v čem dohánět; zatím tu vládnou spíš ruské způsoby.

Jinak skvělé, strejdo, bravo, jsi pašák: Tak si všichni řekneme, že když dělají bordel všichni ostatní, tak my ho budem dělat taky. A nikdo se nezardí. Paráda! Jen tak dál... Pak se divíme, že je stav společnosti takový, jaký je...
listopad 09, 2007 14:48
Oprava: : Sinix
Chtěl jsem říct s posledními 2 řádky, ne odstavci.
listopad 09, 2007 15:20
Sinixi, : strejda
nedělej ironii a zbytečnou vědu z "jednoho" špačku, který se schová mezi tisíci dalších. Obrať svoji "pochvalu" jinam. Třeba na pohraniční příkopy silnic od německých hranic. Kdepak je ten německý pořádek? Podívej se v pohraničí do lesů, kolik je tam PET lahví, dokonce i pneumatik a jiného bordelu.
listopad 09, 2007 16:41
Sin, doporučuju ti vyzkoušet si rozdíl : NČ
ve šlápnutí si na vajgla a na hov*o vod bernardýna.
listopad 12, 2007 06:43
jo, a co se týče těch hospod... : NČ
Myslím, že už je to pár let, co hospody jsou soukromym majetkem jednotlivců, kerej si jednotlivci pořídili za účelem zisku. Proč by jim mělo bejt zakazovaný, chovat se tržně?
Se*e mě, když se někdo dožaduje "svejch práv" tam, kde žádný práva mít už z logiky věci nemůže! Vstupem do hospody vstupuju do prostor, který mi nepatřej, a budu se tam chovat podle regulí, nastavenejch tím, komu prostory patřej. A když mi jeho regule nevyhovujou, nepolezu tam!!!!!!!!!!!! To je zase moje právo!
Jestliže je tak ohromná poptávka po nekuřáckejch hospodách, jak to tady čtu, tak je mi zcela nepochopitelný, proč už dávno neexistujou, a proč ty kuřácký už dávno nezkrachovaly.
listopad 12, 2007 06:58
... : bb
protože hospody žijou z pivařů, kulečníkářů, kuželkářů, šipkařů, a ti tam chodí pobýt mezi lidi, nechtějí se dělit, chtějí být spolu, tak musí nekuřáci strpět kouř
navíc jsme do nedávna žili v tom, že normální je v hospodách kouřit lidem pod nos, proto jsou nekuřácké koutky obvykle stolek pro 2-4 někde v ústraní...ne naopak
hospody nežijí z rodin s malými dětmi, které si tam jednou za měsíc dojdou na oběd
a ty luxusnější hospody, kde se moc nekouří a dá se tam dobře jíst, na ty zase ta rodinka nemá
listopad 13, 2007 08:20
... : bb
až se to otočí, třeba za 20 let, budou na hanbě kuřácké stolky, jako jsou tam teď nekuřáci, i hospodská společnost si zvykne, že přibývá alergiků, astmatiků, a taky žen a dětí, které se jdou do restaurace najíst, nejen na pivo a cígo
no ale jak jsem psala, jsou hospůdky, kam i ta cigaretka patří, a dítě ne
listopad 13, 2007 08:23
kouření škodí zdraví : BELGOR
listopad 15, 2007 12:06
opožděně : Andulka
No, to je tedy věc, tato diskuze!!! To čumim...Píšu pozdě, asi to už nikdo číst nebude, ale přece jen...Tady si nekuřáci jen stěžují jak jsou obtěžovány, ale jak to řešíte? Tím, že se stříkají spreje na dveře, na chodbě se jakoby pro sebe na hlas nadává atd. Snad jen jednou tu byl názor od pisatelky, že to řešila domluvou. A vy Danielo, proč neseberete odvahu a těm sousedům to neřeknete, proč si s nimi o tom nepromluvíte? Oni si třeba mnozí neuvědomují, že je to tak nepříjemné! (vím to, protože jsem abstinující kuřák: když jsem kouřila, ten smrad jsem vůbec nevnímala, až nyní jsem procitla). A co se týká smradu, tak i vy nekuřáci jezdíte autem a obtěžujete tím ostatní. Škodíte našemu zdraví daleko víc než kuřáci. Bydlím v centru a můj syn si musí hrát v ovzduší, ve kterém 20 minut pobytu je jak vykouřit krabičku tvrdých cigaret (vědecky dokázané). A lidi si musí vozit zadky a stojí v kolonách a tůrují! Nestěžujte si jen na kuřáky, větší problém není tolik cítit, ale je mnohem horší.
duben 03, 2008 14:45
moje první cígo : kakabus
nevim jak vy ale ja sem mela prvni cigo uz v 11 ale absolutne mi to nechutnalo a tak sem nekurak i ted


kuca(16)

srpen 30, 2008 15:22
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]