O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

JSEM SI HNUSNÁ PDF Tisk E-mail
Úterý, 30 říjen 2007

 Ahoj Kudlanko, potřebuji poradit... možná je to hloupost, ale... Nějak si už se sebou nevím rady. Nastíním: bývalý manžel mi už přes tři měsíce dluží výživné. To je asi prvotní příčina všeho. Změnil zaměstnání, bydliště, telefon, číslo účtu. Abych dala k soudu návrh na exekuci, musím toto znát, jinak můžu dát pouze návrh na exekuci majetku.

A to je zbytečné, protože chudáček teď bydlí v podnájmu, majetek nemá, prý má všechno půjčené od rodičů, jak mi sdělila ex-tchýně.

 

 

     Všechno se táhne od doby, kdy chtěl zrušit stavební spoření dětí a podvodem chtěl dosáhnout mého podpisu na potřebném formuláři. Stejně tak chtěl  číslo mého občanského průkazu - prý kvůli půjčce z banky, aby mi mohl zaplatit alimenty - to dlužil jen dvoje. Když jsem mu to odmítla, tak se naštval a přestal se mnou komunikovat vůbec... nebere telefon, ani když volám od dětí nebo když mu volají ony, tchyně mi taky nezvedá telefon, no prostě nechce a nechce platit.

 

     No a já se dostala do mínusu na kontokorentu a to mě dost štve. Ještě, že mi nějaké jídlo a tak nakoupí máma a už mi několikrát musela půjčit peníze, ale to není řešení. Tak akorát dlužím víc a víc a se*e mě, že nejsem schopná se o své děti postarat sama. Mám pocit, že jsem prostě šíleně neschopná, nejsem schopna si najít ani nějakou normální brigádu - úklid jsem chtěla, ale jednak nestíhám.. domů se vracím nejdřív o půl šesté. Noční bych asi nezvládla, když mám vstávat po páté ráno, takže to je na nic. No a těch patnáct čistého mi prostě po odečtení nájmu, splátek a ostatních výdajů stačí sotva tak na jídlo pro nás... snažím se šetřit, kde se dá, nechodím na obědy a jsem na rohlíkách, na to jsem zvyklá, jen mě štve, že si neumím najít tu hloupou brigádu, aby mě prostě to exmanželovo neplacení nemohlo vykolejit a ohrozit na provoze.

 

     Nejvíc mě ale vadí, že jsem začala prostě a hnusně závidět.  O víkendu jsem byla u kamarádky, maminka jí koupila byt, krásný a prostorný v cihlovém domě. Všechno nové a moderní, stojací lampa, kterou jsem tajně už asi tři měsíce obdivovala v Asku, k tomu další doplňky, nové záclony, závěsy... no a v kuchyni ty blbosti, co člověka rozmazlují... pressíčko, myčka, velká pánev WOK na čínu, po které pokukuji už pár let, ale jaksi na to nikdy nezbylo... všechno skoro tak, jako kdybych si to vymyslela já sama... no prostě já jsem začala tak strašně závidět, že zatímco já ve svým věku bych měla mít tohle všechno už dávno zařízené -a přitom nic nemám, nemám ani na jídlo, když mi ex nezaplatí a nejsem schopná si tolik ani vydělat - víš, já vlastně nechci ani návod, jak k těm penězům přijít, abych si tohle mohla dovolit,  stejně budu muset vzít něco přes víkend - ale potřebuji poradit, jak se mám zbavit té hnusné závisti, těch smutných pocitů.

 

     Nevím, jak se srovnat s tím, že jsem nikdy nic neměla a nemám, a aby mi to nelezlo pořád do hlavy. Když jsem viděla všechna ta rozmazlovátka včetně sušáku a žehlícího prkna (já mám všechno akorát tak na odpis... nábytek starý a zničený od exmanželových výpadů)...

 

     Jak bych si přála koupit konečně stolek do obýváku, křeslo, novou linku, protože na té staré plechové mi chybí dvoje dvířka, co už nejdou opravit, koupit koberce nebo nové lino nebo podlahu, protože to staré socialistické žluté se k ničemu nehodí a je hnusné, potřebovaly by vyměnit za nové ty moje osmnáct let staré zašívané záclony, a už vůbec nemluvím o koupelně... Pomalu začínám ten byt čím dál víc nenávidět a nejraději bych do něho už nešla... ale musím... poraď, jak se s tou potvorou - hnusnou závistí - vyrovnat.... jak?

 

     Tak jsem si postěžovala a jdu to rozhýbat, zatím mi pomáhá fyzická námaha, už jsem vysmejčila obývák, kuchyň a teď jdu na tu koupelnu, až z ní budou třísky lítat... já se prostě nepoznávám... Kam se to řítím? Kam?

 

Vlaďka

 

 

Komentáře (92)add feed
kde bydlíš Vlaďko : alena tečkovaná
zaplatila bych ti za žehlení a za úklid a mohla bys vzít děti s sebou. Jídlo včetně.Možná bych ti toho sehnala víc.Jinak tě chápu. Zůstala jsem kdysi sama se dvěma dětmi jednomu byl necelý rok a druhému dva a půl. Taky jsem dělala zázraky, abych přežila.
říjen 30, 2007 08:18
mně pomohlo : Kamila
si uvědomit, jak je důležitý, že jsem já i dítě zdravá. Protože taky jsem byla svýho času ve velkým srabu a k tomu jsem onemocněla já, pořád jsem lítala po doktorech, pak dítě, který bylo doma skoro celý školní rok a já byla na nervy, proč pořád stůně a kdoví co za smrtelnou chorobu nemá. Když jsme se z toho vylízali, tak od té doby mi opravdu pomáhá si říkat -hlavně že jsme zdraví! Pro toho, kdo nezažil to může být fráze, mně to pomáhá, když mi je ouvej...
Jinak držím palce, ať se to zlepší, každopádně už tím, že ses rozvedla a vyřešila situaci s někým, kdo za to zřejmě nestál, je cesta vpřed. Vpřed! A o to tu jde... přečti si pár příběhů žen, které chtějí, aby je ten šmejd, co ho maj doma miloval - to tys na tom zatraceně líp!
říjen 30, 2007 08:39
Neber si nic na víkend, : Gréta
ani na večery - co je pro Tebe důležitější - byt, nebo čas s dětmi? Myslím, že by ses jim měla věnovat místo přemýšlení o nových záclonách. Bydlení není tak důležitý jako jídlo.
A co děláš za práci? Nejde sehnat lépe placená?
říjen 30, 2007 09:38
To, co popisuješ, : mamča
se nejmenuje závist, ale deprese, vypěstovaná zřejmě z dlouhodobého napětí a úzkosti. Zajdi si k psychiatrovi pro léky nebo do Poradny pro mezilidské vztahy, kde Ti dodají odvahu a pomohou řešit problémy se kterými se potýkáš.
Až se začnou věci hýbat, zvedneš hlavu a i ten Tvůj domov se bude zdát hned hezčí.
Hlavně hledej pozitiva i tam, kde máš pocit že nejsou. Jste zdraví, máš práci, mámu která Ti pomůže když potřebuješ. Hlavně jsi se osvobodila od chlapa, který asi za moc nestál, když mu nezáleží na vlastních dětech.
říjen 30, 2007 09:40
Přidávám se k Aleně tečkované, : Perda
napiš město. I v mém okolí je několik domácností, které by uvítaly (a zaplatily) výpomoc s domácími pracemi.
říjen 30, 2007 09:44
Je asi víc druhů závisti : Gita
některé typy jsou svým způsobem i "zdravé" protože nutí posunout se dál, makat na sobě, vyrovnat se lepším. Pak jsou zase takové ty "pochopitelné závisti", a sem patří i Tvůj případ. Taky to ale na mě působí víc jako deprese, nebo možná zoufalství, protože jsi "v rovnici, která asi nemá moc řešení". Brigáda proč ne, ale ne za cenu osobního uštvání kvůli pár stovkám. Spíš bych přemýšlela o té líp placené práci, pokud je nějaká reálná šance. Chce to taky doufat a hlavně vydržet, překonat tohle období srabu. Nic netrvá běžně. Myslím, že se taky zbytečně podceňuješ - vezmi si ale, že na rozdíl od jiných máš aspoň snahu něco změnit a postupně se Ti to daří, jak napsala Kamila. Věřím, že se časem podaří i zlepšit finanční situaci.
říjen 30, 2007 09:46
Perdo, Aleno tečkovaná : nella
Docela by mě taky bavilo vypomáhat někde s domácími pracemi, ale zatím sem o ničem takovém v mém okolí neslyšela.
říjen 30, 2007 10:57
K článku : nella
Taky se starám sama o dvě děti ,takže vím o co jde, připadá mi, že je tu žena přímo tlačena k tomu žít s mužem.Pokud chce žít sama a není zrovna třeba manažerka nebo jí nepodporují rodiče, žije od výplaty k výplatě.
říjen 30, 2007 11:13
Nello : Perda
nevím odkud jsi, já jsem ze severních Čech. Mě se to zatím netýká, domácnost mám jen dvoučlennou. Ale zrovna v neděli se mě jeden známý ptal, jestli bych o někom nevěděla, že mu dlouhodobě onemocněla manželka a on na to všehno nestačí. Chce se to poptat, případně zkusit inzerát v místních novinách. Přece jenom - ti lidé si pouštějí někoho do bytu a ještě mu ukazují svůj nepořádek. smilies/wink.gif Ale myslím, že jako brigáda to nemusí být špatné, pro mámu od dětí je to určitě lepší než se dřít skládáním zboží v hypermarketech.
říjen 30, 2007 11:13
... : nella
Perda: Jsem ze severních Čech - Ústí nad Labem.
říjen 30, 2007 11:15
Já z Teplic :-) : Perda
Nevím, jestli by Ti to stálo za to, ta brigáda je v TP. Jestli chceš, zeptám se. Napiš mi na Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny , ať nezahlcujeme Kudlu smilies/wink.gif
říjen 30, 2007 11:24
nello - to jsme krajani : alena tečkovaná
zrovna ve čtvrtek tam jedu na hřbitov. ale nyní, bohužel bydlím u Slapské přehrady.Jinak moje rodina pochází z Krásného Března. smilies/cheesy.gif
říjen 30, 2007 11:27
no tím si prošla asi většina z nás co se rozvedli, : Inka
ale nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř. Fakt je důležitý si uvědomit co vlastně máš, maminku co pomáhá, koupí a stojí za Tebou, blbýho chlapa jsi se zbavila a máš zdravé děti a jsi sama zdravá, máš alespoň na ty rohlíky. Občas nás to tímhle děsným způsobem dotlačí udělat posun kupředu, najít si lepší práci, naučit se věci které nám k tomu schází, řeči, řidičák, na počítači .....
Já si vždy říkám, "že se mám tak jak si zasloužím". A když se chci mít lépe, tak se o to musím snažit, samo to nepřijde, všechno bude, ale ne třeba hned. Nazí jsme se sem narodili a nazí odtud zase odejdeme, tak co má vlastně hodnotu - ten hezký vztah s dětmi a maminkou, tak se jim věnuj místo špatně placené brigády, je to ztráta času. Já znám spoustu lidí, co jsou finančně za vodou, ale ani lidská velká neštěstí se jim nevyhýbají a peníze je šťasnými rozhodně nedělají. Štěstí musíš najít uvnitř sebe a na to uklidnění pomáhá, Kozlík lékařský - přírodní pilulky koupíš normálně v každé lékárně. Jen se trochu po ránu vědomě naladit pozitivně, protože vše začíná nejdříve myšlenkou v naší hlavě a to jak jsi naladěná, to zase přitahuje k Tobě stejně naladěné lidi, tak se sama musíš rozhodnout co vlastně chceš a co jsi pro to ochotná udělat.
říjen 30, 2007 11:36
Aleno tečkovaná : nella
Krásné Březno já dobře znám smilies/grin.gif Zdravím Tě z Ústí smilies/smiley.gif
říjen 30, 2007 11:41
Oprava : Vlaďka
Ne maminka, to Daniela napsala špatně, je to kamarádka. Maminka mi ani nikdy nehlídala děti, když byly maličké. A táta jasně řekl, že od něho nemám nic čekat a taky to dává patřičně najevo.
No a tu lépe placenou práci mám teď. Jsem z okolí Přerova a Olomouce, a nevím proč, ale platy jsou tu takové, jaké jsou. No a děti rostou a snědí toho tolik, že se bojím, aby nesnědly i mě.
Já jsem jen chtěla radu, jak se v sobě s tím vyrovnat, aby mě nepřepadaly takové nepěkné myšlenky. Nebo proč to tak je, abych s tím mohla bojovat.
říjen 30, 2007 11:44
Naprosto souhlasím : Jitka
s mamčou. Není to normální hnusná závist, ale hnusná depka.
říjen 30, 2007 12:26
Vlaďko, : Ariana
už to, že si své pocity připustíš, dokážeš je pojmenovat, je krok vpřed. Myslím, že si to zažil každý z nás a ani se nemusel rozvádět, prostě v životě taková údobí občas přijdou, kdy člověk propadá malomyslnosti, pocitu zbytečnosti a neschopnosti. Ale zkus se na to podívat z druhé strany. Dobře, nemáš hlídací maminku, ale máš skvělou kamarádku. To je dar, který si za peníze nekoupíš. Teď třeba žijete z ruky do úst, ale to myslím většina z nás taky zažila. Neznamená to, že to tak bude pořád. Jde spíš o to najít zas pocit vnitřního štěstí, vnitřní vyrovnanosti a pohody, jak to výstižně popsala Inka. Není to jednoduché, ale krůček po krůčku se to dá zvládnout. Jakési přísloví říká, že mílová cesta začíná prvním krokem. A ten si už teď právě udělala.
Co se týká změn v Tvém bytě, zkus třeba ten starý nábytek nalakovat. I staré věci mohou ještě sloužit. Nějaké lepší záclony bys možná mohla objevit v sekáči.
říjen 30, 2007 12:33
jsem také kutilka, : Inka
nikdy jsem neměla moc peněz a valnou většinu života vlastně žádné. Ale doma jsem to měla vždy moc hezké, útulné a čisté, hezky zařízený byt neznamená drahý či nový nábytek. Je to o té atmosféře tam, vždy jsem hodně šila, byt byl vždy plný kytek, polštářů, hezké a jednoduché záclony, mám ráda různé zjímavé kameny, jsou všude. Dělali jsme si s dětmi obrázky a nástěnky, nábytku jsme měli jen trošku a zbytek bylo takové ne drahé aranžmá na dotvoření atmosféry bytu a to mi docela zůstalo. Ono fakt stačí třeba jen vymalovat stěny příjemnými barvami a k tomu pár polštářů, mám doma asi 6 obrázků jen tak pod sklem na světle modré zdi ze starého kaledáře z Bretaně namalovaný vodovkama, kalendář mi někdo dal a každý kdo přijde se ptá, kde jsem vzala tak hezké obrázky. A nevyhodila bych je, mám je moc ráda. Chce to jen být trochu nápaditý a tím si i uděláš radost, že jsi vlastně šikulka.
říjen 30, 2007 12:48
Ale já nechci lakovat starý nábytek : Vlaďka
ani kupovat záclony v sekáči, já jen chci nezávidět těm, co na to mají.
Chci se nějak naučit si to nepřipouštět, ale nevím jak.
Kamarádka, co půjčí, je príma, ale vrátit dluh znamená si na konci měsíce půjčit znovu. A když jsem měla od exmanžela alimenty, tak jsem byla v pohodě. Neměla jsem sice na rozhazování, ale měla jsem aspoň na oblečení pro děti a sem tam jsem i nějakou maličkost do bytu koupila. Jenže tenhle příjem mi prostě chybí a já se přistihuju, že závidím třeba i těm, co jezdí autem po nákupech a já jsem dřív tak často a ráda jezdívala třeba s dětma na výlety.
Tak nechci mluvit o tom, že se starý byt dá vymalovat a upravit, i na to jsou zase potřeba ty zatracené peníze.
Já chci vědět, jak to mám dělat, aby mi to nevadilo.
říjen 30, 2007 12:48
... : Vlaďka
Možná, když se nad tím teď zamýšlím, je to hlavně tím, že v tom nábytku, v tom bytě ve všem, co tam je staré, jsou ukryté vzpomínky. Bohužel, ne na hezké chvilky.
Já bych se od toho zřejmě chtěla oprostit, zapomenout, vymazat to z hlavy. Začít znovu. A samozřejmě, že bych na tom chtěla být líp, dovolit si to pořídit nové, bez zátěže. A ne si chodit půjčovat na jídlo.
říjen 30, 2007 12:58
tak to bude asi otázka : Inka
Tvého vnitřího nastavení, protože spokojený člověk sám se sebou, s tím jak bydlí a žije myslím nezávidí, nemá totiž důvod. Mně z těch depek právě vždy pomohlo to, že jsem to nějak rozpracovala a když jsem si udělala něco hezkého co mě potěšilo a povedlo se to, tak se mi ta dobrá energie zase vracela zpátky. Peníze totiž nejsou všechno i když si za ně hodně můžeš koupit, ale vnitřní štěstí Ti nedají, to musíš najít sama uvnitř sebe na to peníze nepotřebuješ. A alimenty se snad nějak dají vymoci, když ne hned, tak se to snad nějak kumuluje nebo ne?
říjen 30, 2007 12:59
... : bb
opakuj si, že to je přechodné období - protože je, jen se tomu teď těžko věří, ale jednou to skončí a bude líp ...taky si opakuj, že máš něco, co ti mohou závidět jiné - dvě zdravé děti...
a taky máš bydlení...a jednou, věř nevěř, budeš i na tohle vzpomínat dobře, protože jsi to zvládla a přežila...věci do bytu jsou jen předměty, které jsou vidět, co není vidět, je třeba trápení druhých, těch, co by ty věci rádi vyměnili za zdraví, zdravé dítě

říjen 30, 2007 13:01
... : bb
jo, souhlas s Inkou, dělání dělání všechny smutky zahání trochu platí..se starým harampádím v duši jsem se dobře vypořádala, když jsem si uklidila kolem sebe, vymalovat byt, vypucovat okna, nábytek, nenechat nic rozbité, vyházet olámané věci, otrhané boty, čistku ve sklepě, vyspavit co může fungovat, a vědět při tom, že to je taková terapie, kterou si pomáháš, abys přežila do lepšího období
říjen 30, 2007 13:07
myslím, že velká chyba je : Inka
stále sledovat to co nemáš nebo neumíš a tak se tím masochisticky týrat do úmoru, což změnit ten pohled na svět a začít si třeba všímat toho co máš či toho čeho jsi dosáhla a vážit si toho i sama sebe, nic to nestojí a výsedek v Tvé psychice stojí za to.
říjen 30, 2007 13:08
no vidíš bb to co jsi právě popsala, : Inka
je staré čínské učení Feng Shui a funguje naprosto spolehlivě v kombinaci s tou pracovní terapií. Mohu jen potvrdit.
říjen 30, 2007 13:12
Jo krásný březno : alena tečkovaná
už to neexistuje. V té cukrárně - ještě v dobách, co tam projížděla tramvaj, prodávávala babička mojí kamarádky. Moje babička dělávala léta kuchařku ve školní družině. Já to tam milovala - ale je to pryč. Teď je tam nějaký podivný sídliště - ani nevím, jestli ulice "Na sklípku" ještě existuje.
říjen 30, 2007 13:18
aleno tečkovaná : nella
Na sklípku myslím existuje, jsou tam paneláky.
říjen 30, 2007 14:24
Taky jsem dostávala : Jitka
rady, jak mám začít podnikat různé akce m.j. i o vylepšování bytu, prostě něco dělat, abych se dostala z blbých myšlenek. Ale pokud už se opravdu jedná o depresi, bez léků se z ní člověk žádnými sebeprospěšnějšími činnostmi nedostane. Zvlášť jestli kutilství není hobby. Tím neříkám, že to je Vlaďčin případ, ale probrat to s psychiatrem by možná pomohlo.
říjen 30, 2007 15:00
byly doby : alena tečkovaná
kdy jsme po sklípku jezdili na sáňkách až ke kostelu
říjen 30, 2007 15:03
aleno, : nella
tak to by sis tam teď moc nezajezdila smilies/grin.gif
říjen 30, 2007 15:18
... : nella
Depka vypadá myslím jinak, na co brát hned léky, že mě štve doma starý nábytek.
říjen 30, 2007 15:23
já : Kamila
si taky nemyslím, že je to depka. Tohle je zaviněné okolnostmi, to depky až na výjimky nebývají. Obávám se, že to prostě chce čas, stejně jako zlomené srdce a podobné věci. Snad se i finanční situace zlepší...
říjen 30, 2007 15:26
Inko, já vím : bb
mám o tom trochu nastudováno a v knihovně pár knih
než o něčem začnu diskutovat, musím o tom něco vědět, víš smilies/smiley.gif
s principy f.s. se ztotožňuji, jen si prostě myslím, že se to nesmí přehánět, že i v našich tradicích, historii, kultuře se najdou podobné moudré návody, směry, kterými se dá jít, ale lidi často raději sáhnou po něčem "exotičtějším", toho se chopí podnikavci a tu krásnou myšlenku zprzní kšeftem,
říjen 30, 2007 16:35
... : bb
viděla jsem dům stavěný na zakázku podle principů f.s...působil trošku jako chaloupka hobitů, copak o to, když se to někomu líbí, ale firma toho zanícení využila a předvedla příliš málo muziky za příliš mnoho peněz
tohle pak zase odradí lidi, kteří o tom nic nevědí a ke své škode i škodě jiných si řeknou jen "zase nějaká drahá módní novinka"...a to je veliká škoda
ale to jsem se dostala jinam
říjen 30, 2007 16:37
Inko, : Vlaďka
alimetny se dají vymoci, když víš, kde dotyčný bydlí, pracuje a znáš jeho číslo účtu. Pak to můžeš řešit exekucí. Ale jen samotné zjišťování u soudu trvá i pár měsíců. Jo, je hezké zútulňovat byteček a radovat se z toho. Peníze nejsou všechno, ale když máš prázdnou lednici i peněženku, tak si o tom nech zdát. Natož to vysvětluj dětem.
říjen 30, 2007 19:36
Vlaďko, : carie
před 7 lety jsem na tom byla obdobně. Člověka domutí rozvod bilancovat. Lidi kolem mne měli baráky, Ukrajinky na úlid, dovči a já státní panelákový byt a i o ten jsem musela u rozvodu tvrdě bojovat. Vybavení katastrofa. Vyhrabala jsem se z toho. Fňukat, že ti nepošle aloše ti nepomůže, nikdo ti ho nenutil. Může být i hůř. Závistivý lidi nikdo nemá rád, můžeš přijít o kamarádku. Všichni ti tady dobře radí, neříkej, že nemáš na barvu. My nejdřív barvili klukovo pokoj na oranžovo a kombinovali s modrou. Vyhazovali a natírali. Ještě rada- snaž se i z toho mála šetřit. I s malou rezervou se líp dýchá.
říjen 30, 2007 20:04
Vlaďko : Jasmina
Mnozi Ti zde dobre poradili. To co citis neni ta zhoubna zavist,jak zavidi jini permanentne.
Je to i dusledek jakehosi volani o pomoc. Ale reknu Ti jedno. To,jak Te to chytlo u kamaradky-neni Tva vina ze Te tento pocit prepadl. Je mnoho lidi co ziji nad pomery,ze? A nechavaji Te v klidu. Proste ta kamaradka se Ti predvedla zamerne takovym zpusobem aby tu zavist v Tobe vyvolala. Vim o cem mluvim,tohle se mi stalo 2x a taky v dobe,kdy jsem byla docela na dne. Ta kamaradka chtela abys ji zavidela. Velice si na tom zakladala. Osobne mi pripada nevhodne pozvat k sobe nekoho,kdo je momentalne na tom bidne a ukazovat a rozplyvat se,jaky ja mam stesti a co vse jsem dostala jen tak-darem. Nelekej se tedy sveho pocitu-bylo to z jeji strany chteny. Nejlepsi bude,kdyz se na ni vykasles a budes si zit po svym-hrda na to ze prekonavas velice tezke prekazky. Vzdyt-to neni zadny umeni dostat neco od maminky,tim prece ta kamoska neni kvalitnejsi clovek. Ty jsi bojovnice,Ty se peres se zivotem. Neboj,nic netrva vecne. Ja se taky rvala a mozna se da rici ze urvala pro sebe stesti.Nejsem majetna. Ale dnes mi vsichni mohou ukazovat klidne i sve miliardy a rozplyvat se ze jim patri pul mesta,ja uz vim co je to vsechno stoji,slouzi majetku. Nejsem vedma ale mam tuseni ze v budoucnu potkas nekoho,kdo si Te bude vazit a jasne Ti ukaze prave hodnoty zivota.uz to dlouho trvat nebude. Pokud tento pocit zavisti nenechas v sobe zakorenit. Ale to asi nenechas-uz ted Te to leka. Vydrz jeste chvilku,pomoc prijde.
říjen 31, 2007 01:11
Jasmino : Vlaďka
většinou s tebou souhlasím, ale teď jsi vedle. Ta kamarádka se mi nijak nechtěla předvést, ona se tam stěhovala od rodičů, já jí pomáhala. Pro ni to vybavení není žádný luxus, doma to mají taky tak a jí vůbec nepřijde, že by to mohlo být jinak.

A pro Carii: ne, opravdu nemám ani na tu barvu. Teď. A docela ráda bych byla, kdybys mi poradila, jak z 6000, co mi zbudou po odečtení všeho, uživila dva syny 13,14 let, psa a sebe a měla na kosmetiku, drogerii, oblečení a ještě ušetřila. A samozřejmě na školu, na jízdné a na ostatní. Můj rozpočet je spočítaný na korunu přesně i s alimenty. No a když čtyři měsíce bez alimentů je můž rozpočet chudší o 18000. Ty jsem si musela na jídlo půjčit, takže je dlužím. Nechci rozebírat moji finanční situaci, chtěla jsem poradit s něčím úplně jiným.
říjen 31, 2007 07:41
Vlaďko : alena tečkovaná
velmi s tebou cítím. A přesně vím o čem mluvíš. Sama jsem byla ve stejné situaci.Je to naprostý šílenství, když máš přesně rozpočítaný každý vajíčko, každej krajíček chleba, aby tvoje děti dostali apoň najíst. Též jsem byla dlužna kam jsem se podívala a odrážela dotazy typu - proč nejdeš ke kadeřníkovi, nebo proč si na sebe něco nakoupíš, a tak dále a tak podobně. Nejvíc mě braly kolegyně, které mi vykládaly, že si musím peníze rozpočítat. Ono se to fakt dobře počítá, když je co. Chodila jsem po večerech uklízet, pak jsem doma opisovala jednomu architektovi nějaké technické cancy, moc mi neplatil , ale mě se v té době hodil každej halíř. Tady je každá rada drahá a přesně na tři věci....hele fakt bych ti nějak ráda pomohla. Kdyby ses ozvala dřív, byla bych ti do těch Teplic, nebo kde to bydlíš, dotáhla apoň ty jabka, nadělala bys dětem kompoty a přesnídávky a měly by vitamíny. Hele, zítra jedu do Ústí nad Labem za účelem hřbitova, dušiček atd. Přijedu asi v půl desáté na busové nádraží a jede mi to v 15,30 zpátky do Prahy. Kontaktuj Danielu ať ti dá na mě mobil a můžeme se domluvit. Moc toho neutáhnu, ale moje sousedka má ještě jabka, tak bych jich mohla pár dotáhnout. Jo a řekni mi, jestli něco nepotřebuješ akutně..nestyď se nebo tak.Já mám takhle aspoň možnost vrátit dluh. I mně totiž pomohli přátelé, když jsem na tom byla nejhůř. Určitě se ozvi. (nebo napiš mail: Tato adresa je chráněna proti spamování, pro její zobrazení potřebujete mít Java scripty povoleny )
říjen 31, 2007 08:03
AlenkoT : Vlaďka
moc ti děkuji, ale jak jsem psala, jsem od Přerova. Což je sice kousek od Teplic, ale od těch druhých. Ale je to od tebe strašně milé. Díky.
říjen 31, 2007 08:07
nojo, tak to jo : alena tečkovaná
tak to jsem nějak přehlédla, nějak jsem měla dojem, že jsi z Teplic v Čechách. Tak ti aspoň držím palce, ať to ve zdravíc přežiješ. Jinak ti mohu dodat haldy levných avšak dobrých receptů, těmito jídly /tedy bylo toho hodně, za málo peněz a dětem to chutnalo/ jsem krmívala svou rodinu v dobách bídy.Už jsem to dlouho nevařila, nějak to ve mně nevyvolává nejlepší vzpomínky.
říjen 31, 2007 09:09
Vlaďko, : lp
jak jsem si četla tvůj příspěvek, nepřijde mi jádro problému v závisti ani depresi, spíš ale mezi řádky čtu velikou lítost. Ať děláš co můžeš, moc toho nezmůžeš. Přece jen dětičkama máš ruce dost svázané. Co se týče výživného, pokusila bych se ale zajít na sociální odbor a pokud se nepletu, tak za určitých okolností úřady platí výživné za povinného, tj. otce dětí a toto pak oni po něm vymáhají. Jen opravdu neznám konkrétní podmínky, za kterých se toto děje. Jinak co se týče relativní nespravedlnosti, tak tvé pocity taky znám a docela přesně chápu. Kupodivu jsem zjistila, že ani sama sebe neznám, když se poslední dobou zažívám obdobné stavy a kupodivu ke své vlastní sestře. Je mi spíše líto toho, že nemovitost v celkem vysoké hodnotě dostane od rodičů ona sama bez povinnosti jakkoli se vypořádat. Přitom její manžel má svůj byt, který pronajímají a rozhodně si na nouzi stěžovat nemůžou. Já ne že bych na tom byla úplně zle, ale po rozvodu byly chvíle hodně těžké. Zvláště když jsem měla povinnost bývalého manžela vyplácet a kromě svého příjmu jsem nedostávala žádné výživné, neboť s „bývalým“ jsme se dohodli, že to bude tzv. forma splátek. Naštěstí tohle je už za mnou, ale z malých ptáčat vyrostly velké slečny a mne mrzí, že start do života jim příliš neulehčím. Naštěstí mi život krom pohlavků dal skvělý dar v pohodě báječných dcer, teď i skvělého přítele a především hlavy a dvou zdravých rukou. Mám tedy možnosti. Záleží jen na mě, jak jich využiji. Zda budu brečet na rozlitým mlékem a utápět se v nespravedlnosti světa, či to vezmu jako výzvu za dobrý boj. A já se rozhodla bojovat. Tobě přeji, ať nemáš strach bojovat taky. Teď třeba běháním po úřadech a zjišťováním pomoci sobě i dětem. Bojem za vlastní spokojenost. Tak ať se nám daří.

říjen 31, 2007 09:31
milá IP : alena tečkovaná
naši poslanci ten systém již zatrhli. Poslanci potřebujou nová auta, baráky a milenky a státní kasa je prázdná. Takže stát nehodlá nic platit za chlápka, kterej kašle na svoje děti. Když pochcípají hlady, přijde to erár levněji.Takže bude mít smůlu i Talmanka, pokud Topolánek odmítne na svůj nejnovější přírůstek platit. Tento zákon je v platnosti od 1,11,2007.Takže i kdyby Vlaďka na ouřadech bydlela-nebude jí to nanic. To, že naděje umírá poslední, ví i ona - teď zrovna Vlaďka potřebuje přežít do doby než se situace zlepší.Hele, jedině co pomůže je zabít, nebo nechat zabít svého manžela. Děti budou dědit a dostanou sirotčí důchod.Není to nic moc, ale je to pravidelný a můžeš s tím počítat. Musíš to ale udělat tak, aby ti na to nepřišli a nezavřeli tě a děti nemusely do děcáku. Jinak fakt nevím. Tenhle stát je totiž silně nepřátelský ženám, dětem a rodinám vůbec.Nebo se taky můžeš modlit, aby ho, parchanta , sklál blesk.
říjen 31, 2007 09:50
teď jsem si vzpomněla : alena tečkovaná
zákion určuje tzv. vyživovací povinnost prarodičů, dojdi si na sociálku a oni ti poradí, jak vymáhat tuto povinnost od tvé tchýně. Uvidíš, jak rychle si vzpomene, kam se jí synek poděl. Sodiálka ti pomůže sepsat žalobu, bude zastupovat dítě, a ty, pokud prokážeš, že jesi nemajetná a nemáš ani životní minimum - soud neplatíš, naúčtují to tvé tchýni, neb na ni bude podána žaloba o výživné. A uvidíš, jak se to hezky rozběhne. Tobě je nakonec fuk, kdo ti ty prachy dá. Nevím, kolik ti ex platil, ale pokud to je víc jak 5,000 tak babě hrozí i kriminál.
říjen 31, 2007 09:57
Vladi, : bb
já vím, jak to myslíš, nechceš řešit peníze, ty řešíš pořád, chceš se vypořádat s pocity, které se vyrojily a ty se za to stydíš, nejsi se sebou spokojená...ale ty pocity jsou jen důsledek situace, to není projev tvé špatné povahy !! není to nepřejícná závist, je to smutek, lítost. Znám a mám dobře v paměti - 8 let není dlouhá doba - kdy jsem občas mazala chleba sádlem, protože na máslo nebylo a sádlo bylo zdarma od tchána - když jsem byla šťastná za jablka a rajčata ze zahrádky a vejce. A pes? Naštěstí byl v té době jen jeden a naštěstí
říjen 31, 2007 10:14
... : bb
už mu bylo 5 let (NO), první tři roky krmený masem, žloutky a těstovinami, tak měl z čeho čerpat, chudák - protože pak přišly dva roky, kdy jsem vařila třeba vývar z masoxu, do toho zakvedlala 2 vejce (těch bylo nazbyt) a nalámala chleba, mezitím zbytky od jídla a kosti, to bylo vše. Očkování 1x ročně proti vzteklině, to bylo vše, naštěstí byl zdravý. Děti i já oblečení ze sekáče, nebo děděné. O novinách k rannímu kafi jsem si mohla nechat zdát, v kině a divadle jsem nebyla tehdy dva nebo tři roky.
říjen 31, 2007 10:16
No.... : nella
15 tisíc čistého pro 3 je víc než životní minimum, to nedostane nikde nic, sociálka to řeší jen do toho minima.
říjen 31, 2007 10:17
Vlaďko, : lp
V předešlém mailu jsem byla docela mimo co se týká povinnosti úřadu v placení výživného. Dříve to za určitých podmínek platilo, ale od nového roku je vše jinak a zákon, který by tyto případy řešil, nebyl schválen. Ono to bohužel v naší republice je celkem častý jev, dobré věci se neschvalují, ale s nesmysly se roztrhl pytel. Takže běhání po úřadech by kýžený efekt bohužel nepřinesl. Nezbývá, než na tatínka podat na policii ČR trestní stíhání pro neplacení výživného a čekat, že jej snad najdou. Do té doby zjistit, zda jsou nějaké úlevy a …. fakt nevím co poradit……….. snad jen hodně síly
říjen 31, 2007 10:19
... : bb
A když mi nevlastní sestra přišla vylíčit, kam jedou k moři, že si koupili novou televizi a optala se, zda taky pojedeme na dovolenou, bylo mi z toho všelijak, cítila jsem křivdu za to, že ona to dostává darem od tchánů a my pracujeme a nic. To ale nebylo to nejhorší - nejhorší bylo, že jsem cítila beznaděj, nevěřila jsem, že se to otočí a změní. Změnilo se to. Ještě rok jsme třeli bídu s nouzí, opustila jsem špatně placenou práci a doplnila si vzdělání, začala jinak, bída zmizela a po pěti letech velké práce bylo dobře. Zmizely i ty pocity.
říjen 31, 2007 10:20
... : bb
Dneska vím, že to nebyla závist, že to byla právě ta beznaděj, kterou jsem cítila. Vím, kolik úsilí stálo a ještě stojí mít, čím jsem za to zaplatila (vždycky za všechno nějak zaplatíme), nezávidím nikomu nic a přeju všem, ať se mají co nejlépe. A protože jsem si polepšila poctivě a prací, nestydím se za to a raduju se z toho. I když je to houpačka a tak 2x do roka mám pocit, že bude zle, ale zase to překonáme a jdeme dál. Teď už vím, že zvládnu všechno, pokud budu zdravá, protože jsem si to ověřila. Ale tehdy? Tehdy se moje sebevědomí válelo v prachu.
říjen 31, 2007 10:23
... : bb
možná to nepomůže, ale přece jen - tím, že nedostáváš alimenty, ti klesl příjem rodiny, podej si všechny možné žádosti o soc. dávky, i zpětně
říjen 31, 2007 10:30
... : bb
možná bys mohla využít to, co umíš, jazyk, nebo účetnictví, dát si inzerát
říjen 31, 2007 10:36
... : bb
ale dostane, ne sociální podporu, ale mohou se jí zvýšit ostatní dávky
říjen 31, 2007 10:38
Vlaďko, : Inka
velmi dobře vím co je prázdná peněnženka i lednice, zůstala jsem sama dvěma dospívajícíma dětma, na to téma bych mohla v klidu od boku napsat diplomovou práci. Já jsem poslední dva roky alimetů svému exmanželovi odpustila, nežádala jsem je a ani nevymáhala, ne že bych si to mohla dovolit naopak. Navíc jsem si vzala druhého muže který tady nežil, nepracoval a ani mi nijak finančně nepomáhal, takže syn navíc pak přišel dle zákona i o přídavky na děti a nikomu jsem na sociálce nevysvětlila, že je z prvního manželství a s tímhle manželem nemá nic společného. Měla jsem měsíčně daleko míň peněz než Ty a žila tady u Prahy, život je tu daleko dražší, alimenty na děti jsem měla 2000,-Kč měs na oba dva. Ale nelituju toho, exmanžel to asi pochopil a dodnes mi opravuje auto, nechá si platit jen co koupí náhradní díly, práci nikdy. Vrátilo se mi to 100x zpět aniž bych s tím nějak počítala.
A ještě mi řekni, pokud jsou alimenty určeny soudem, stejně Ti je pak musí dát. A jeho adresa jde určitě zjistit na policii, každý máme své rodné číslo a pokud se odněkud odhlašuješ, tak se nejdříve musíš přihlásit někam, takže to tam jistě vědí. Snad se z těchto důvodů o to dá na policii nebo obecním úřadě zažádat a snad by se z těchto důvodů dal i urychlit soud nebo se mýlím????
Upřímně Vlaďko, myslím, že se vždy dá něco dělat, jen se musí chtít. Kluci jsou už dost velcí, aby Ti s tím mohli pomoci a mohli jste strávit spolu hezké chvíle nějakým tvořením třeba v tom bytě. Mé děti v tomto věku si brali brigády, aby mi pomohli nebo si mohli koupit něco po čem toužili a na co já jsem jim dát nemohla.
říjen 31, 2007 10:48
Inko, : Vlaďka
brigády? Do patnácti je nikdo nezaměstná, nehledě na to, že zaměstnávání dětí do 15 let je trestné. Dlužné výživné samozřejmě řeším soudně, ale jaksi to nejde, že jeden den nahlásíš a druhý den ti to vyplatí. Bohužel to trvá už skoro měsíc a nic, zatím se nic nehlo. A to, že mám 15 tisíc, je fakt, ale bohužel z toho splácím úvěr na byt, vyplácím exmanžela a nájem, takže ono toho na konci fakt moc nezbude. A na policii, zdravotní pojišťovně, finančním úřadu ani na správě soc. zabezpečení se s tebou nikdo bavit nebude a nedá ti žádnou informaci, proto to řeším přes soud, aby to zjistili oni, to už jsem zkoušela. Když někde bydlíš načerno v podnájmu, tak se nikde hlásit nemusíš.
A jestli sis vzala druhého manžela a on ti nijak finančně nepomáhal, tak to je spíš smutné, než něco, čím bych se měla chlubit a asi bych to nepokládala za projev osobní hrdosti, ale o tom diskutovat nebudeme. Asi nejsem tak dokonalá jak ty. Promiň.
říjen 31, 2007 10:58
... : bb
navíc v tom vašem kraji je problém sehnat práci pro lidi, natož mladé brigádníky
říjen 31, 2007 11:02
Inko, v tom stejně musela být nějaká chyba úřadů, : bb
protože když ti do rodiny přibyl jeden dospělý člen, nepracující a bez příjmu, tak stoupl počet členů domácnosti a příjem domácnosti zůstal stejný, tím spíš měl být nárok na PND
říjen 31, 2007 11:04
nedostane nic : nella
TY ALIMENTY SE JÍ TAM POČÍTAJÍ AT JE MÁ NEBO NE, LEDA ŽE BY JÍ JE SOUD ZRUŠIL ÚPLNĚ O čEMŽ POCHYBUJI.
říjen 31, 2007 11:17
ano děti dělali na černo, : Inka
v těch letech jsou to už poměrně velcí lidé, žádné děti a vždy si něco sehnali. Nebo to šlo na moje jméno a oni uklízeli.
Tak přestaň vyplácet exmanžela, když on Ti neplatí, to je také řešení. A na úřadech bych podala urgenci na mou žádost, ať s tím pohnou z těch a těch důvodů. Jo i ta tchýně není špatný nápad, vzpomněla by si natotata, kde má její mazánek trvalou adresu.
Nechtěla jsem aby mi druhý manžel pomáhal, žili jsme každý v jiné zemi a každý za své, připadalo mi to tak správné, mám dvě zdravé ruce a nepotřebuju od nikoho vydržovat a kdyby to bývalo nedopadlo, tak jsem měla alespoň pocit, že mu nic nedlužím. To nebylo chlubení, jen konstatování jak naše úřady dokáží úžasně pomoci v krizové situaci ženám s dětma.
Není to o dokonalosti, lítost je špatná emoce, ubírá Ti síly, chce se to pořádně nas*at a začít konat, to má hnací sílu a výsledky stojí za to.
říjen 31, 2007 11:21
Nediskutujte o dávkách : Vlaďka
životní minimum pro naši rodinu pro výpočet přídavků nebo sociálního příplatku je 6800, z toho sociální příplatek se dává do 2,2násobku žm, což je 14960. Takže nedostanu nic, ať už ty alimenty ve čtvrtletí mám nebo nemám.
říjen 31, 2007 11:22
Inko, nevím, kde žiješ, ale občas mi přijdeš trochu mimo : Vlaďka
Jak mám přestat vyplácet exmanžela, když jsem ho musela vyplatit při rozvodu a vzít si na to úvěr? Mám přestat platit bance? Aby mi sebrali byt a jít s dětmi do podnájmu a platit 8000 měsíčně za byt, co nebude můj?
Jakou urgenci na mou žádost mám dát na úřadech? Na těch to vymáhá soud a u soudu to moc urychlit nejde, jsou prý zavaleni a snaží se tyhle případy řešit přednostně. Asi si půjdu lehnout na schody před soud a budu demonstrovat.
říjen 31, 2007 11:25
přečti si to po sobě : Inka
napsala jsi to tak, jako, že splácíš úvěr, ještě vyplácíš manžela a platíš nájem....
No pak se tím vším asi budeš muset vyrovnat sama a není nutné o tom nutné dál nijak diskutovat.
Snažíme se Ti tady všichni nějak poradit ale pro Tebe nic není možné. Pak tomu tedy nech volný průběh a nestěžuj si, každý se prostě potýkáme s něčím.

říjen 31, 2007 11:38
Vlaďko, : bb
a co tvůj přítel? bydlí s tebou? pak ti určitě přidá na domácnost, na jídlo,drogerii, energie, nájem - součástí toho nájmu je i úvěr, kterým splácíš vypořádání manžela, jinak bys ten byt neměla
a jestli s tebou nebydlí, ale jste spolu často a uvažujete o společné budoucnosti, co se sestěhovat spolu, 1 domácnost vyjde levněji než 2, a druhý byt pronajímat?
říjen 31, 2007 11:47
... : bb
nebo jestli jsi zručná, jsou hodně, hodně žádané ručně pletené svetry, s módními aplikacemi, vplétanými i našívanými, zákaznice se najdou, nebo butik, kde je budou odebírat na komisní prodej - zaplatí ti to, co prodají, co se neprodá tam, prodáš na tržnici
pokud bys uměla s počítači víc než uživatelsky, tak webové stránky, sestřenice z Mostu si tím zdatně přivydělává k mateřské
říjen 31, 2007 12:04
... : bb
taky domácí pekařky a cukrářky jsou žádané, jsou před námi vánoce, pokud ti děti pomůžou, o víkendech můžete napéct cukroví, domácí máslové se prodává draho a vybírají se zálohy na suroviny
máš-li zahrádku, tak slepice na bio vajíčka, žampiony ve sklepě, příbuzný chová laboratorní myši, má stálé odběratele
daňové poradenství, blíží se daně, zpracování účetnictví
říjen 31, 2007 12:06
... : bb
realitní kanceláře berou realitní makléře, i na VPP, na ŽL, protože prodej bytů domů prožívá boom
jazykové překlady
doučování dětí
říjen 31, 2007 12:07
jo, a děti : bb
udělej dobrou večeři, třeba houbovou polívku ze sušených hub a palačinky s marmeládou (mohla bych ti poslat pár skleniček své broskové s koňakem a kořenímsmilies/smiley.gif , svolej rodinnou radu, připrav si sebou domácí finanční audit smilies/wink.gif a požádej o pomoc,je před vánoci, Ježíšek dostane za úkol potěšit každý den vlídným slovíčkem a úsměvem, tím mu budou odpouštěny hmotné dary...a děti můžou rozvěsit po nástěnkách,sloupech,výlohách, že o víkendu předvánočně brigádně umyjí okna, vyčistí dveře, nábytek - a dodají, že kontaktovat tel. lze matku, to působí seriozně
říjen 31, 2007 12:14
nezbohatnete z toho, : bb
ale každá kačka dobrá, co si vydělají děti si nechají na oblečení, kredit apod., co vyděláš ty i s jejich pomocí, půjde na jídlo a provoz domácnosti, ale hlavně, začneš se cítit líp, ne tak beznadějně, získáš jistotu, že něco můžeš, něco máš v rukou, a děti, ty budou hrdé a "důležité"
říjen 31, 2007 12:17
Vlaďko : lp
BB má dobré rady s přivýdělkem, ale netušíme, jak to máš s prací – kolik hodin v ní musíš trávit, teď už dávno neplatí, že si odděláš svých 8 a mizíš, kolik času Ti zabere cesta do práce. Starost o děti a domácnost taky není nezanedbatelná. A jet na plný plyn bez možnosti načerpat sílu se taky dlouho nedá. Já osobně si pořádně vydechla až jsem potkala současného přítele. Když se o starosti i radosti můžeš podělit - je to moc fajn, stejně jako když se o rodinný rozpočet starají dva namísto jednoho. Jenže problém je, kde jej vůbec najít. Víš, své štěstí jsem potkala na netu, ale nebylo to vůbec jednoduché. O zakomplexované partnery jsem neměla zájem já (tak zle, abych šla z deště pod okap – tak do tohohle stadia jsem naštěstí nedospěla) a Ti, kteří by mohli připadnout v úvahu, tak ty zase jsem nezajímala já. Nechtěně jsem se musela na to podívat z druhé strany, ženská v jednom kole, která nemá čas ani prostředky zajít ke kadeřníkovi, oblečení co frčelo tak před hodně roky a ještě k tomu nějaké to kilo navíc…..no, to fakt nebylo to, co by případný protějšek přitahovalo. Postavila jsem se tudíž před zrcadlo a rozhodla k radikálnímu řezu. Během tří měsíců se má velikost smrskla o dvě čísla, sebevědomí porostlo, pár nových hadříků bylo nutno pořídit…… a pak se objevil člověk, se kterým se těším na každý nový den. Vím, že jsme měli štěstí, že jsme se potkali, ale Tebe to Tvé určitě ještě čeká. Tak se zkus kolem sebe dívat.
říjen 31, 2007 12:56
Nabídka brigády : opas
U Nového Knína mám pár koní a kapku nestíhám. Jestli si chce potomek někoho z přítomných přivydělat, tak přes zimu můžu nabídnout odklízení hnoje, čištění koní a další podobné činnosti. Odměna buď vyjížďka nebo cca 50-100kč na hodinu podle projevované píle. Detaily na opas(zavináč)secured.cz
říjen 31, 2007 13:00
lp : bb
máš pravdu, ale když ona teď asi myslí víc na to, jak nakrmit hladové krky, než jak se vylepšit, a nebo jestli přítele má, tak se bojí mu viset na krku se stesky (natož finančně)
ale někde nějak se vykročit musí, Vlaďko, časem by se ta domnělá beznaděj a nekončící starosti podepsaly na tvém zdraví
říjen 31, 2007 13:13
Vladko, : Lotka
jestli musíš exmanžela vyplácet, ale on tobě výživné neplatí, lze dát jemu určené částky do úschovy a nějak mu vzkázat, že dokud nebude platit on, nebudeš platit ani ty. Nebudou se na tebe vztahovat ani úroky z prodlení, jelikož úschova je oficielní institut, kdy vlastně plníš závazek, ale z nějakého důvodu peníze neposíláš protistraně. Napiš tady na Kudle právníkovi, ten určitě na něco přijde.
říjen 31, 2007 13:29
... : bb
no a navíc, pokud ho musíš vyplácet, nemusíš mu to posílat na účet - příště pošli na účet 1 Kč a do poznámky k platbě u příkazu k úhradě (předpokládám, že používáš netbanking), napiš: dej adresu,peníze poštou,ruším účet - současně mu pošli o tom i doporučený dopis, na poslední známou adresu a současně ke tchýni, s tím, že buď ti dá platnou současnou adresu (ověříš z OP), nebo to budeš dávat z ruky do ruky proti výživnému
říjen 31, 2007 13:38
Nebo, : Lotka
se dá podat návrh na exekuci tak, aby to dělal soukromý exekutor. Ten si zjistí o manželovi všechno sám, nepotřebuje vědět vůbec nic, jim sdělují banky a vůbec všechny úřady všechno. Možná bys musela zaplatit nějakou minimální zálohu, ale až by exekutor vymohl výživné od manžela všechno ti to vrátí zpět, neboj. A jestli ex pracuje, jak říkáš, nevidím v tom problém!
říjen 31, 2007 13:39
já pochopila : Kamila
že manžela vyplatila a teď to splácí bance - čili, koruna na účet nepadá v úvahu. Jinak rad je tu spoustu a velmi užitečných, teď fakt jde o to, přestat být naštvaná sama na sebe a posunout se dál. V tom my ale nepomůžem, to musíš ty sama a přítel čas...
říjen 31, 2007 13:42
jestli jsem to dobře pochopila : alena tečkovaná
tak exmanžela Vlaďka již vyplatila, na což si musela vzít půjčku, takže splácí bance.-Hele jediná cesta je trestní oznámení na exmanžela- za což mu hrozí kriminál a zažalovat o výživné tchýni, neb jí se týká vyživovací povinnost prarodičů - to fakt existuje. Jo JDI!!! na tu sociálku, ať ji kontaktuje a upozorní ji na to, že buď začne za synka platit dobrovolně, nebo holt jí to nařídí soud .
říjen 31, 2007 14:21
bb : lp
možná se pletu, ale myslím si, že taková ta „skutečná“ chudoba v ryzí syrovosti, už přímo neexistuje. V těch nejsložitějších případech existuje sociální síť, kde tito lidé jsou zachyceni a smrt hladem u nás naštěstí není až tak reálná. Ale přesto je určitý standart, a tím vůbec nemyslím luxus, který bychom nejen sobě, ale i svým blízkým rádi dopřáli a z jednoho průměrného platu je to nereálné. Vím, je spousty lidí, jsou na tom hůře než Vlaďka, ale přesto nemoci jít s dětmi do kina či na výlet je smutné, a uvažovat, zda koupit jeden či dva jogurty ještě šílenější. Stejně jako počítat s příjmy nezletilých v rodinném rozpočtu - to se posouváme někam k prvorepublikovým poměrům. Nemyslím si, že přivydělaná kačka dětí je špatná věc - naopak, jenže samotné děti by měli rozhodovat, jakou radost si za ně koupí a ne aby to byla jejich povinnost jak přispívat do rodinného rozpočtu. Přece jen základní fungování by mělo být na dospělých. Z předchozích příspěvků si myslím, že Vlaďka není vyloženě v hmotné nouzi hraničící s přežitím, jen smutkem, že svým ptáčatům a sobě nemůže přesto, že poctivě pracuje, zabezpečit spokojené bytí. Že na radosti i starosti zůstala sama a na bývalého manžela není páky, aby splnil soudem uložené povinnosti.

říjen 31, 2007 14:50
přestože se mnozí z vás domnívají, že : alena tečkovaná
něco takového jako bída u nás neexistuje - tak existuje. Ale vědí o tom jen ti, jichž se to týká.
říjen 31, 2007 16:23
ale existuje : Jasmina
ted vim o jedne pani,duchodkyne v Cechach. Na vesnici. Auto nema,zije sama a zadluzuje se. Shani nejakou seriozni praci na doma ale vzdycky chteji po ni aby nejdrive zaplatila. Co je to za system? ma snad vydelavat a ne pracovat a jeste platit? Vzdy ty firmy jsou bez adresy nakonec,jen nejaky post-box. Nastesti teda blba neni aby jim platila ale chtela bych se vas kudlanky zeptat,-jsou nejake seriozni firmy co zadavaji doopravdy nejakou praci domu? ma s tim nekdo zkusenosti?
říjen 31, 2007 19:25
lp : bb
Obrat "nakrmit hladové krky" měl shrnout vše nutné, nejnutnější, k přežití a zachování nějakého řádu, důstojné existence, hygieny a normálního provozu domácnosti..a na to bohužel sociální síť nestačí. Já vím, že se dnes hodně mluví o tom, že je třeba systém sociálních dávek změnit tak, aby nebyl zneužíván - a já s tím souhlasím. Bohužel ale tuším, že to dopadne tak, jako už to je teď. Kdo chce zneužívat, najde si cestu. Ono to zneužití neznamená totiž, že se ti lidé doma válejí a mají se skvěle. To bychom pak rádi do té sociální sítě aspoň občas
listopad 01, 2007 13:52
... : bb
spadli všichni smilies/smiley.gif třeba mezi skončením jednoho a nástupem do druhého zaměstnání, před důchodem, před mateřskou, po které víme že se nevrátíme, atd. Taková placená půlroční nebo dokonce roční dovolená, kdo by nechtěl? Na co všechno by najednou byl čas... My to ale nechceme, protože víme, že to není jen tak. Znám ty lidi. Znám ty, kteří to potřebují i ty druhé. Ty druhé, to je třeba moje sousedka, 40 letá zdravá ženská, vyučená, od mateřské nikde nepracovala.
listopad 01, 2007 13:55
... : bb
Rozvedená, 2 děti na školách. Pobírá vše, co se dá, a dohromady jí to dá přes 11 tisíc. Kdyby šla do práce, dostane totéž v čistém a projede 3 tisíce, protože jsme na venkově. Tak se jí do práce jít nevyplatí. Mluvit o zvýšení kvalifikace, rekvalifikaci aj. nemá smysl, ona na to prostě nemá a je třeba si přiznat, že nepotřebujeme jen statisíce rekvalifikovaných účetních, manažerek, personalistek, ale taky obyč prodavačky a dělnice. Těch 11 tisíc jí ale samozřejmě nestačí na všechno, takže nakupuje to nejlevnější, nekoupí knihy, časopisy, noviny, natož
listopad 01, 2007 13:57
... : bb
výlet na hrad, kino, divadlo. Jedinou kulturou pro celou rodinu je tedy televize...
Na lyžarský výcvik pro děti taky neměla, na školní výlet do Francie taky ne, a tak děti prostě nejely. Nemá ale ani na nové boty, oblečení, na opravu pračky, takže jí dotují rodiče, protože chtějí, aby vnoučata chodila obutá, oblečená. Byla na tom podobně jako některé Kudlanky, alimenty nevymožitelné, bývalý zmizel a skrývá se před věřiteli, ještě za něj něco zaplatila, když podivní pánové chodili vymáhat k nim domů a obtěžovali ji i děti, tak raději zaplatila.
listopad 01, 2007 14:00
... : bb
V té době měla po zaplacení školních obědů a nákupu nejnutnější drogerie "rozpočet" na jídlo na den pro 3 osoby (vlastně dospělé, dětem bylo 16 a 17), 5, slovy pět Kč. Za to koupíš obden půlku chleba nebo - tehdy - 10 rohlíků. Nebýt dotací od rodičů, finanční i materiální, samozřejmě ovoce, zelenina, vejce, králíci, tak by skutečně chcípala hlady...
Teď už děti vydělávají, dávky tedy klesly a vyplatilo by se jí jít do práce. Jenže už je líná, nepracovala 20 let. A děti přinesou domů výplatu...

listopad 01, 2007 14:05
a bb : Kamila
není to náhodou ta sousedka, co řekla, že by se jí makat vlastně nevyplatilo? Protože to pak celý staví do jinýho světla. Mně se po mateřský taky nevyplatilo jít do práce, ale člověk začít musí a pak se probojovat vejš. Někdo ale radši zůstane na těch dávkách!
listopad 01, 2007 14:06
no a pak třeba moje blízká příbuzná : bb
46 let, zdravá jak ryba, maturita, řidičák - po rozvodu skončila podnikání, předtím společné s manželem, on v tom pokračuje dál - a nemohla si zvyknout poslouchat v zaměstnání šéfa. Umí ale hrát divadlo před lékaři i úřady, tak si nějak vydobyla rok marodění a pak sociální podporu. Samozřejmě by s tím nevystačila, ale opět - na venkově vejce, ovo zele, džemy, slepice, králíci zdarma od rodičů, od bývalého vyrovnání - vyplacení z domu, načerno přivýdělek - kosmetika, a je jí hej. Systém na ni nemůže.
listopad 01, 2007 14:08
... : bb
Cestuje, baví se, je odpočatá...no a o Romech se asi bavit nemusíme
Bohužel lidi, kteří by ten systém nezneužívali, ale nutně ho potřebují, protože se ocitli momentálně v tíživé situaci, a kvůli ní ho ani zneužívat nemohou, nemají na to zdraví, síly...ti jsou odkázáni jen na ty sociální dávky a živoří...prodávají majetek, zastavárny, půjčky, jen aby zachovali zbytek důstojné lidské existence, aby se mohli najíst, umýt, vyspat. Chudoba u nás existuje, a velká. Jen se o ní nerado mluví.
listopad 01, 2007 14:11
Kamilo, ona právě raději zůstala na těch dávkách : bb
s podporou dětí smilies/smiley.gif
přesněji řečeno, není to podpora matky, ale prostě přispívají na jídlo, bydlení, provoz domácnosti, což je samozřejě v pořádku - ale ji to tím pádem nenutí jít do práce, s naturáliemi od rodičů a sociální podporou (děti jsou hlášené k bydlení u rodičů) si vystačí...a nedochází jí, že až děti odejdou a rodiče taky jednou odejdou, jí bude 50-60 a pak bude teprve odkázaná na sociální dávky, když teď žije sice bez práce, ale z ruky do pusy
listopad 01, 2007 14:32
Chapu te : JJJitka
Ahoj ani nevis jak te chapu,protoze jsem ve stejne situaci.Tady te kazdy nabizi praci a co on ten hajzlik co te neplati,proc to mas odrit ty.Ty se staras o deti a mas si najit druhy zamestnani?To snad ani neni pravda.Proc stat neco nedela proc tem matkam nepomuze.Ja mam 2 deti 15 a 16 let syn dojizdi do skoli mesicne me to stoji 1700 kc a vydelavam 14000.Poplatky me delaji 7000kc.Ze zbytku zijeme.Je to hruza.Byt mam sice zarizeny z dob,kdy on jeste platil. Neplati me 4 mesice.Nevim co bude dal.Rodice nemam a musela jsem si vzit pujcku,abych zaplatila najem.
listopad 10, 2007 18:59
JJJitko, : bb
ale my ji taky chápeme, a přáli bychom si všichni, aby byl život, systém, zákony spravedlivější. Bohužel realita je jaká je, my ji asi nezměníme, ne tak rychle, aby to pro Vlaďku mělo smysl. Ona potřebuje svůj problém řešit teď, a proto tyto rady - jak zvládnout tu situaci. Lamentovat na nespravedlnost může, budeme s ní souhlasit, ale nové záclony nebo tramvajenku si za to nekoupí, víš.
listopad 16, 2007 12:19
Vlaďko, holka moje zlatá.... : Eva
to, co cítíš, není zřejmě žádná deprese a už vůbec ne závist, to je jen hrozná bezmocnocnost, k Tvému naprostému neuvěření.
Nebudu ti tu popisovat svoje životní zážitky, ty nejsou už důležité, ale varuji Tě: nikdo a nic s tvým exmanželem neudělá, ZHOLA NIC. Třeba klidně 10 let. Kdo nezažil, neuvěří! Všechny tady popisované rady, bohužel, leč jistotně, nikam nevedou. Ale vřele Ti doporučuji skutečně neváhat zažalovat prarodiče, to jediné se může rozhýbat.
A dělat pár let za 2-3 lidi, ty děti už nejsou úplně malé a věř, že ač z toho budeš mít občas výčitky, jaký mají s tebou život, paradoxně je to na život připraví, sice předčasně, zásadně lépe. Teď nevím, zda to psát, aby mne tu někdo neobvinil z chlubení, ale moji kluci, když to viděli, tak hledali sami cestu, jak to vyřešit, takže jeden už od 16 let začal s překlady knih a druhý "se živí" od 15 programováním....Budeš muset být pár let, jako stroj, moc nemysli a neanalyzuj, jinak hrozí, že i oprávněně zatrpkneš a to by bylo děsná škoda. Připadalo mi to taaaaaak nespravedlivý, nemohla jsem uvěřit, že se setkám s takovou lhostejností lidí i kompetentních- setkáš, ale, věř, přežiješ to. A neboj, život je nakonec fakt k nám všem kupodivu spravedlivý, ač si tedy musíme i dlouho, mnohdy moc dlouho počkat.Kdybys potřebovala cokoliv, napiš Daniele, ona ti dá email. Posílám Ti jedno hřejivý lidský obejmutí...........
listopad 22, 2007 21:11
Ach jo ta závist... : bbbb
Mám kamárádku s kterou si velice dobře rozumím.., ale teď se k nám přidala třetí kamarádka a myslím, že mi moji dobrou kamarádku přebírá..je to pro mě velice těžké, ale musím se přiznat, že prostě závidím..!!Nechci závidět chci být taková jako dřív normální..holka, která není citlivá a nezávidivá..!! Nemohli byste mi dát nějakou radu??Jak se té závisti zbavit?!
listopad 11, 2008 18:20
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]