O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KOLIK STOJÍ "BAREVNÉ" VOLÁNÍ PDF Tisk E-mail
Pondělí, 13 duben 2015
Čeští spotřebitelé nevědí, jak se liší zelené, modré a bílé linky. Většinou si ale myslí, že operátoři by neměli volání na modré a bílé linky speciálně zpoplatňovat a vyčleňovat z volných minut. Vyplývá to z průzkumu dTestu, který zjišťoval, jaké zkušenosti mají spotřebitelé s barevnými linkami. Když telefonní linka začíná osmičkou, máme pocit, že je zadarmo. Chcete po telefonu reklamovat fakturu za plyn, ohlásit pojistnou událost nebo získat informace o produktech své banky? Pozor, zadarmo to nebude, bezplatné je pouze předčíslí 800!

 

 

 

 

 

 

      Telefonní čísla, která začínají předčíslím 81, 83, 84 nebo 85, tedy takzvané modré a bílé linky, jsou často mylně považována za bezplatná. Volání na ně je však mnohdy dražší než běžný hovor. Zákazníka čeká obvykle nepříjemné překvapení při pohledu na fakturu za telefon, hovory se totiž většinou ani nezapočítávají do volných minut. Přitom u modrých linek sdílíme náklady na hovor s tím, komu voláme, volání by tedy mělo být oproti jiným hovorům levnější. Ve skutečnosti však není.

 

      Bílé linky slouží jako takzvaná univerzální přístupová čísla. Svůj smysl měla především v době, kdy se rozlišovala místní a meziměstská volání. Zákazník volal na bílou linku odkudkoli za stejnou cenu. Dodnes zřejmě přetrvává, že lidé neradi volají na linky začínající předčíslím jiného regionu.

 

 

 

 

      dTest prověřil ceníky operátorů, aby zjistil, jak jsou modré a bílé linky zpoplatněny. U každého operátora je to trochu jinak. Ceny se pohybují od 1,30 do 5,50 Kč/min za volání na modré linky a od 2 do 6,70 Kč/min za volání na bílé linky. Operátoři navíc těmto linkám nevěnují přílišnou pozornost a najít informace v cenících je občas práce pro detektiva.

 

      Transparentnost je přitom jedním ze základních požadavků na spotřebitelské smlouvy. Občanský zákoník vyžaduje, aby dokumenty mimo hlavní text byly přehledné a neobsahovaly překvapivá ustanovení. Reklamy často lákají na neomezená volání kamkoliv. Když pak operátor chce další desítky či stovky korun za hovory na modré a bílé linky, cítí se zákazník celkem oprávněně oklamán.

    

      Bílé a modré linky využívají také všichni doručovatelé zásilek zařazení do průzkumu dTestu. Zvláštní přístup zvolila Česká pošta, která uvádí, že dotazy na poštovní služby mají zákazníci směřovat na bílou linku. Na poštovní podmínky se ale mají dotazovat na zelené lince. Taková praxe může být matoucí. Málokterý spotřebitel ví, kam se má správně obrátit.

 

      Příjemně naopak překvapily větší obchodní řetězce, které až na jednu výjimku pro zákazníky zřídily zelenou linku zdarma. Na druhou stranu, dohledat telefonní čísla na webových stránkách řetězců je obtížné. Do průzkumu jsme zařadili také 12 větších českých e-shopů. Ty dopadly hůře, hned čtyři z nich, konkrétně Datart, Kasa, Mall a Tchibo, používají pro kontakt se zákazníky modrou či bílou linku.

 

 

převzato

z časopisu dTest

 

 

 

 

Komentáře (0)add feed
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]