O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ PRO MANŽELKU PDF Tisk E-mail
Pondělí, 06 duben 2015
 Dobrý den přeji a prosím o radu v následující problému. Je mi 64 let a s manželem už 14 let nežijeme ve společné domácnosti. V průběhu těch let jsem se starala o bezmocné rodiče, teď žiju sama v jejich domku, který mi darovali ještě za života. Na jeho rekonstrukci jsem se musela zadlužit, takže mi z důchodu po uhrazení splátek zbývá sotva životní minimum.

 

 

 

 

     Manželovi do jednoho roku po jeho odchodu ze společné domácnosti zjistili těžkou cukrovku, nicméně stále chodil (a pořád chodí) do zaměstnání a má docela slušný příjem. Je však už v důchodovém věku. Přispívá mi částkou 2000 Kč na výživu - zřejmě je si vědom toho, že by mu to soud stejně nařídil; dobrovolně by to jinak nedělal.

 

      K našemu rozchodu došlo kvůli jeho opakovaným nevěrám, na kterých trval. Teď se však situace poněkud změnila. Musí si léčit diabetickou nohu, protože si léčil cukrovku jen pícháním inzulínu před jídlem a další zásady života, nutné při léčbě cukrovky, nedodržoval. Má stálou důvěrnou přítelkyni. Bydlí v nebytovém prostoru, upraveném k bydlení. Trvalé bydliště má jinak u syna, kterému jsem byt pořídila já, v době, když jsem se stěhovala za rodiči a prodala jsem družstevní byt - manžel tehdy dostal peníze, které do bytu vložil.

 

     Není to člověk, který by dělal dluhy, ale obávám se, že dnes by podobného chování byl schopen. Neléčená, nebo špatně kompenzovaná cukrovka v kombinaci s potřebou předvést se v co nejlepším světle před svou "opatrovatelkou", může vést k roztodivným koncům... Rozvádět se ale nechci, rozchod se nekonal mojí vinou. Existuje jiná varianta řešení?

 

      Děkuji za odpověď a všechny vaše názory na mou situaci.

 

S pozdravem MIRA

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

Milá Miro,

     takže to, co potřebuješ, je získat víc peněz na obživu. Po rekonstrukci svého domku máš teď nejspíš před sebou ještě několik dalších let splátek a je pravda, že se nic nezlevňuje, spíš naopak... Je mi to líto, ale já osobně nevidím moc velkou naději v tom, že by ti tvůj "manžel-emigrant" připlatil. Jak sama píšeš, už 14 let si žijete každý svůj život, i když papírově nejste rozvedeni. Což nějak moc nechápu... Kdyby se totiž s tebou něco stalo, tak tvůj domeček dědí syn spolu s manželem a tedy i s jeho "důvěrnou" kámoškou. Tedy, ona by to nedědila, ale mohla by v něm pak bez obav bydlet... Já osobně bych tuhle vizi mít před sebou nechtěla. :-)))

 

     Dále - ty jsi svému synovi pořídila byt, s manželem ses finančně vyrovnala, on ti dává příspěvek. Ale myslím, že pokud bys požádala soud o další výživné od něj, nevím, jak by to dopadlo. Spíš si myslím, že by ti doporučili se obrátit tentokráte na syna:

(1) Děti, které jsou schopny samy se živit, jsou povinny zajistit svým rodičům slušnou výživu, jestliže toho potřebují.

(2) Každé dítě plní tuto vyživovací povinnost takovým dílem, jaký odpovídá poměru jeho schopností, možností a majetkových poměrů k schopnostem, možnostem a majetkovým poměrům ostatních dětí.

Zdroj: http://www.penize.cz/rodicovstvi/237660-deti-musi-zivit-sve-rodice!-i-zakon-to-rika

 

(1) Děti, které jsou schopny samy se živit, jsou povinny zajistit svým rodičům slušnou výživu, jestliže toho potřebují.

(2) Každé dítě plní tuto vyživovací povinnost takovým dílem, jaký odpovídá poměru jeho schopností, možností a majetkových poměrů k schopnostem, možnostem a majetkovým poměrům ostatních dětí.

 

    Ono také vzhledem k tomu, že syn bude po tobě dědit, že jsi se mu postarala o bydlení...  Tak už z morálního hlediska by ti mohl nyní přispět i on, ne?

 

P.S. A co si vzít k sobě - alespoň po dobu, co máš splácet rekonstrukci - nějakého podnájemníka?

 

 

(1) Děti, které jsou schopny samy se živit, jsou povinny zajistit svým rodičům slušnou výživu, jestliže toho potřebují.

(2) Každé dítě plní tuto vyživovací povinnost takovým dílem, jaký odpovídá poměru jeho schopností, možností a majetkových poměrů k schopnostem, možnostem a majetkovým poměrům ostatních dětí.

Zdroj: http://www.penize.cz/rodicovstvi/237660-deti-musi-zivit-sve-rodice!-i-zakon-to-rika

  d@niela

Komentáře (28)add feed
..... : Nona
..... nechápu myšlení lidí, kteří si nejdříve naberou půjčky a pak jsou překvapeni, že jim nezbývá na obživu. Tak domek prodej a kup si garsonku, pro jednu osobu je dostačující...
duben 07, 2015 10:13
... : Sandra.
Dost silně pochybuji, že by soud nařídil, aby ti platil výživné manžel- důchodce, který je těžce nemocný, bydlí kdesi v nebytovém prostoru a 14 let spolu nežijete ve společné domácnosti. Takže pokud dojde k rozvodu, patrně o ten příspěvek přijdeš. Fakt od něj ty peníze bez jako laskavost- to že sis rekonstruovala domek po rodičích a teď na to nemáš přeci není jeho starost. Když už, tak by se měl starat syn, tomu jste se o bydlení postarali a tvůj domek jednou zdědí...

Ale ptala ses na něco jiného- ano, když tvůj stále ještě manžel nadělá dluhy, budou to duhy společné. To je zase nevýhoda toho, když člověk nemá svoje věci v pořádku a stále má za manžela někoho, kdo už je mu de facto cizí.


duben 07, 2015 12:36
nono, : Iris
tak se tak moc nediv,je to sice od Miry nejspíš špatný odhad, ale ono nejde všechno vypočítat a předpokládat předem.A tudíž bych Miru neodsuzovala.Prostě člověk najednou zjistí,že stárne a spoustu věcí už nejspíš nestihne tak, jak předpokládal, když byl plný života a síly a měl dostatečný příjem a velké sny. Prostě Mira se domnívala, že budě žít v domku, zřejmě po tom velmi toužila, měla nejlepší úmysly, snažila se a až teď pomalu zjišťuje, že nejspíše na všechno nestačí. Domek si navíc zasloužila nebo skoro vysloužila, doslova a do písmene.Jistě se těšila, že v něm příjemně stráví spoustu let a nejspíš v něm i dožije, možná obklopena vnoučaty, se zahrádkou atd.Kdyby na to byli s manželem dva, zřejmě by to bylo bez problémů..Teď zjišťuje, že to zřejmě nepůjde, ale to není nic k nepochopení.Takových lidí jsou spousty a dokonce mladých, kteří si naberou půjček do aleluja a pak se diví. Ono: "tak domek prodej a jdi do garsonky, ta ti musí stačit.." zní sice velmi rozumně, ale moc empatie necítím.

Miro, docela i chápu, že se Ti nechce do rozvodu, je to nepříjemnost, kterou jsi neplánovala, nezavinila a nechce se Ti do toho.Ten chlap všechno pokazil a ani teď Ti nijak není schopen prospět.

Daniela píše, že by se s Tebou mohlo něco stát a manžel se synem by dědili - no z mého pohledu vidím spíše manžela jako kandidáta na předčasný odchod ze světa.Když tedy zanedbává cukrovku a už teď má problémy s diabetickou nohou.Pokud by se tak stalo, doufejme, že po něm nezůstanou jen dluhy...Myslím, že se právem trochu obáváš, nejspíš bude mít potřebu se natřásat z posledních sil i finančních prostředků před tou dámou, co Tě nahradila.Jen se obávám, že teď už je to malinko o strach.Nejspíš by to chtělo se poradit, co by bylo a mohlo být, kdyby... jenže na právníky moc peněz nezbývá, že?

No ono by asi skutečně chtělo ten domek prodat,jenže bys třeba přišla o smysl života, já bych se v garsonce regulérně zbláznila, to vím jistě.Nevím,jak dlouho ještě budeš muset platit. Syn by samozřejmě z morálního hlediska mohl pomoct, ale prakticky vím, že mladí se mají také co ohánět a nevíme, jak to kluk má s rodinou a financemi.

Možná ten podnájemník?
Čekala jsem tady bohatší diskusi a byla jsem sama zvědavá, jak kdo bude radit - škoda že tu není bb smilies/wink.gif

Tak třeba později..

duben 07, 2015 13:11
... : bb2
BB už tu je, čte, ale nemá moc času, byla pár dnů pryč..

Zatím mě nějaká smysluplná rada nenapadá, rozvést se nechce, tak snad jedině zúžit spolené jmění manželů. Pokud pán ještě nemá dluhy, tak by to šlo, možná i v případě, že by na své jméno už nějaké dluhy měl, s tím by poradil právník. Samozřejmě, jemu se do toho nemusí chtít, nebo mu to rozmluví jeho přítelkyně, a nebo by s tím zúžením SJM také zúžil finační příspěvky manželce. To riziko tu je :-) Ovšem nadále by byla manželkou a po jeho smrti vdovou s nároky z toho vyplývajícími.
Paní se nechtěla rozvést, dokud manžel platil 2000. Nemyslím, že v tom byl jiný důvod, přesněji řečeno, domnívám se, že kdyby po rozvodu platil bývalý manžel 5 tisíc, tak by se rozvedla hned. Teď se obává, že po jeho smrti si finančně pohorší. Rozvádět se nechce (aby nepřišla o 2000), dluhy dědit nechce...
Člověk si někdy holt musí vybrat menší zlo :-)
duben 07, 2015 16:16
Bohatší diskusi? : Krakonoš
Já člověka, kterej se nerozvede s někým, kdo s ním 14 let (!) nežije, nechápu, je to pro mě marťan. V tuhle chvíli už je úplně fuk, že rozchod "zavinil" manžel, za 14 let je už jeho "vina" promlčená. Manžel je nemocnej, podle popisu v dost zoufalý situaci, a ještě dobrovolně platí 2k (měsíčně?) nějaký "výživný" (soud by mu nařídil leda tak prdlačku) - to je dost frajer a měl by bejt blahořečenej. Poradit tady nejni co, protože jediná rozumná varianta je rozvod. Tu ale nerozumná tazatelka předem vylučuje. Pak nezbejvá, než čekat, co osud, no.
duben 07, 2015 21:22
Krakonoši, : Iris
jak dobrovolně? Jsou manželé, myslím, že i Mira by v opačné situaci měla povinnost se o něj postarat - tedy třeba v případě, že by třeba skončil na vozejku (či na ulici), přestal být atraktivní pro přítelkyni apod. Což se může stát.Myslím, že pak by se na Miru pohlíželo najednou jako na zákonitou manželku, která by měla ze všech nejvíc povinnost se o pána postarat. Takže ona také riskuje. Navíc - marťan nemarťan, to je věc mezi nimi dvěma a Ty jako ještě mladý Krakonoš nemůžeš všechno vidět stejným zrakem.A myslím si, že po čtrnácti letech by nesouhlas Miry s rozvodem ani tak nehrál důležitou roli, myslím si, že pán se do rozvodu nehrne, nejsem znalec, ale myslím, že po tak dlouhé době kdyby pán chtěl, je dávno rozvedený i přes nesouhlas svojí ženy. Tedy zřejmě z toho má také nějaký užitek, který mu za ty dva litry stojí.Třeba zadní vrátka, třeba má našetřeno a nechce se dělit, co víme?? A s tím zoufalým stavem bych to také neviděla tak černě - tedy já a vy jo, ale tihle pánové ne. Jak já je znám, cítí se být supermany a protože je různé léky, diety a doporučení omezují a otravují, většinou na všechno kašlou a cítí se neporazitelně.Až pak najednou....nechci citovat paní Chytilovou.Nebo se stanou opravdu invalidy a jejich okolí má starosti.
duben 07, 2015 21:41
Iris, ba jo, platí dobrovolně :) : bb
protože žádný soud mu to nenařídil a vůbec není jisté, že by mu něco takového soud nařídil.
Zkus se na to podívat z druhé strany - co kdyby přestal platit Mire a chtěl, aby ona začala platit jemu 2 tisíce měsíčně. Třeba proto, že s cukrovkou mu narostly výdaje za dietní stravu a léky.
Co by na to asi Mira řekla...
duben 07, 2015 22:14
... : bb
celkem bych uvěřila tomu, že v tom případě by byl rozveden turbo rychlostí :-)
duben 07, 2015 22:15
bb : Iris
ano, i to je možné. Dívám se na to i z druhé strany.Klidně mu za čas může doplácen na životní úroveň ona - ta povinnost je oboustranná. Myslím, že Mira o tom riziku ví a on také.Proto jsem psala, že nikdo jiný neposoudí, jak to mezi nimi je, jak to mají domluveno..
duben 07, 2015 22:25
bb, : Iris
cítím, že Miru posuzujete jako malinko vychytralou. Já z nich dvou mám pocit,že sice spolu nežijí 14 let, ale předtím spolu žili nějakých třicet a pořád myslí nějak společně jeden na druhého a nejde jim odloučit se natvrdo. Znám takových párů kolem sebe víc, asi proto, že si toho všímám. Klidně věřím tomu, že Miry manžel by neměl dveře v domku zavřené, kdyby na to přišlo a že to ví.

A mimochodem, nedá mi to. Lidé, kteří se nerozvedou po tak dlouhé době jsou pro někoho marťani.A ti, co se neberou vůbec, i když už mají kopu dětí, jsou co? Pro mne je to stejně nepochopitelné. Prý je to nevýznamný cár papíru. No tak ten rozvodový pro někoho asi také...
duben 07, 2015 22:45
Já na to nekoukám z žádný strany. : Krakonoš
14 let vod sebe = naprostá a dokonalá vztahová smrt. Nejni vo čem. Kdyby sem napsal ten pán s podobným dotazem, pošlu ho do háje úplně stejně. Prostě pro voba platí - nerozvedli jste se a teď se bojíte důsledku tohodle špatnýho rozhodnutí? A co jako chcete po nás? Ano, člověk, kterej se snaží bejt "ani nahej, ani voblečenej, ani pěšky, ani vozmo, ani ženatej, ani rozvedenej", aby pokud možno požíval výhod vobojího a nevýhodám se vyhnul, je buď Chytrá horákyně, nebo vychcoň. Jenže pán sem nenapsal, napsala paní...
Jo a Iris - voba ty cáry papíru mají svoje tvrdý právní důsledky. A to by si marťani mohli - aspoň ve zralým až důchodovým věku - uvědomit. smilies/wink.gif
duben 08, 2015 02:09
Krakonoši : Iris
myslím, že si to oba uvědomují...vlastně mluvím i za sebe.Ve zralým důchodovým věku (i když podle mého nahlížení jsou ještě mladí důchodci) některé věci holt lidé vidí jinak, věř tomu.Ale proč ti mladí marťané se poměrně masově neberou? Bojí se těch právních důsledků, chytře se jim vyhnou a pak se v klidu rozcházejí zhruba po třech až pěti letech od početí strašně chtěného dítěte a táhnou o dům dál....lepší? To jsou mi sympatičtější dva důchodoví marťani, kteří neumí žít spolu, ale ani bez sebe.Ale tohle už zatahuji jinam, blbé je, že Mira nepíše a neupřesňuje, takže to už zase svádí k polemizování o něčem třeba úplně jiném.Znám dva páry, které se od několikaletého odskoku manžela nerozvedli a nerozvedou. Ale neznamená to, že se k sobě vrátili do postele. Bydlí každý jinde a pomáhají se.Finančně a jinak.Občas si společně uvaří, občas společně navštíví děti a vnoučata a žijí si po svém.Co z toho mají? Pocit, že někoho mají stále po boku, i když takhle divně. A nehádají se, neperou a nelezou si denně na nervy tak, jak to staří někdy dovedou. Říkáš naprostá a dokonalá vztahová smrt? Viděno očima sexuálně aktivního a citově živého mladého jedince třeba, prosím. Ale když s někým strávíš desetiletí a máš s ním děti, nikdy nemůžeš přece mluvit o naprosté vztahové smrti - pokud jeden z vás není kripl non plus ultra.Pokud jsou slušní. smilies/smiley.gif
duben 08, 2015 08:32
... : Sandra.
Tak ono asi dost záleží jak konkrétně ten vztah vypadá- já si třeba vztah popsaný jako "nemůžou žít spolu, ani bez sebe" představuji tak, jako to měla babička s dědou, kterého jsem tu už dnes jednou zmiňovala- zjistili, že si každý představují důchod jinak, babička byla pohodlně usídlená ve městě, děda se odstěhoval na vesnici, kde choval slepice a chodil se mýt ke studni. V neděli přijel k babče na oběd, přivezl jí něco ze zahrádky, vykoupal se...vlastně spolu roky nežili, ale pořád se navzájem potřebovali.
U Mirina popsaného vztahu mám pocit, že to není o tom, že by se navzájem potřebovali, on ji pravděpodobně nepotřebuje vůbec, když má novou roštěnku a jinak je soběstačný. Ona ho potřebuje jen skrze ty peníze, které jí pravidelně posílá, ovšem riziko případných problémů, které by kvůli němu mohla mít (např ty dluhy) ji dost znervózňují... takhle to působí na mne, ale třeba je to všechno jinak...
duben 08, 2015 09:05
Sandro, : Iris
asi je to tak, jak píšeš. Lidé jsou různé smilies/wink.gif
duben 08, 2015 10:07
omlouvám : Iris
se za pár chyb z nepozornosti.. smilies/smiley.gif
duben 08, 2015 10:39
Ale jo, : Krakonoš
však ať si spolu uvařej a vnoučata navštívěj, to je jejich věc a budiž jim přáno. Ale ať pak nefňukaj, až jim zabuší na dvéře exekutor kvůli dluhům toho druhýho - to je prostě jen vodvrácená strana toho společně uvařenýho kastrólu bez rozvodu. smilies/wink.gif

Hele - já mám svou bejvalou ženu moc rád a taky si spolu vo prázdninách na chalupě něco dobrýho uvaříme a pokecáme. Ale nemusíme se klepat strachy (a psát na Kudlanku smilies/wink.gif), že nám jakýkoli blbý rozhodnutí toho druhýho bejvalýho partnera třeba zničí život - vod toho jsme absolvovali ten rozvod. Rozvodovej papír je totiž ještě mnohem důležitější, než ten svatební.
duben 08, 2015 13:08
"Rozvádět se ale nechci, rozchod se nekonal mojí vinou." : jednababi
Jestliže je výrok pravdivej a případný další důvody (jako např. dva tácy měsíčně)k setrvání v manželským stavu jsou nepodstatný, pak předpokládám, že se stejně podivně hrdým postojem "jájsemlepšínežvon" uhradíš případný manželovy dluhy, kterých se obáváš předem... a navrch se třeba budeš starat o péči vyžadujícího diabetika.
Když to teda nebyla tvoje vina.
duben 09, 2015 06:43
Iris, : bb.
ano, jako malinko vychytralost se mi takový přístup jeví. Jenže jako každá vychytralost to má svá rizika, o těch už jsme tu napsali, tak to nebudu rozepisovat.
Nepsali jsme jen o jedné věci, která mně na tom všem připadá nejhorší. Že se tím Mira připravila o možnost být s někým jiným. Neuzavřela tu kapitolu a tím, jen tím, si neotevřela možnost jiného vztahu.
Vždyť jí bylo teprve 50, mohla dávno mít jiného muže, se kterým by byla šťastná, který by jí nebyl opakovaně nevěrný a se kterým by nepotřebovala držet ten rádoby hrdý postoj "já to nezavinila, já se nerozvedu", natož almužnu od bývalého.
Dávno na tuhle část života mohla vzpomínat jen jako na kus života, který něco vzal, ale taky jako všechno něco dal, bylo to někdy fajn, někdy horší, jedeme dál a máme se rádi jako kamarádi.
Teď už to prošvihla, už se zasekla v uraženě ublíženém postoji a jediné, co řeší, jsou peníze. Jak z toho, který ji dávno nemiluje, mít co nejvíc a zaplatit za to co nejmíň.
Politováníhodná paní.
duben 09, 2015 17:26
a nejen vztah, : bb.
mohla prožívat veselejší život i bez stálého vztahu, kdyby si v hlavě nedržela tohle.

duben 09, 2015 17:27
..... : Nona
..... možná Mira viděla svůj smysl života v něčem jiném, že jak se znovu zamilovat a prožít šťastná léta v novém vztahu.... píše, že rekonstruovala domek a pečovala o nemohoucí rodiče a já ji naprosto chápu, protože smysl života ženy není jen v tom, mít vedle sebe muže, jak jsem tu již dříve hlásala..... Mira pečovala o své drahé a budovala domov!
duben 10, 2015 07:36
ano, proto jsem dodala : bb2
mohla prožívat veselejší život i bez stálého vztahu, kdyby si v hlavě nedržela tohle.


Z toho, co napsala, je zřejmé, že je to pořád součást jejího života, je to pro ni aktuální téma a ne zrovna příjemné. Kdyby to tehdy uzavřela, ukončila, tak, jak to lidi běžně dělají, kdo ví, co všechno by jí život ještě přinesl. Tím, že žila se stínem minulosti, tak se dost pravděpodobně ochudila, ale to už nezjistí a už to nedožene. To mi přijde vysoká cena za dva tisíce měsíčně. Pro ni ne, to je jasné, jinak by se toho balvanu dávno zbavila. Jen píšu, jak to na mě působí. Já bych nechtěla od 50 žít takhle až do smrti a ke konci se jen tetelit, jestli umře dřív on, a nechá mi dluhy, nebo já, a on zdědí mnou rekonstruovaný dům.

O své drahé a budovat domov mohla i rozvedená, že.

duben 10, 2015 10:26
pořád : Iris
stejně nechápu, proč se nerozvedl on.
duben 10, 2015 12:36
proč by takovou nepraktičnost dělal :) : bb2
Takhle měl zajištěná zadní vrátka, vědom si toho, že kdyby ho nová mladá pustila k vodě, bude se mít kam vrátit, stačí zablekotat něco o své vině a lítosti a žena by mu i vyprala a uvařila. A že je formálně ženatý mu mohlo být (a asi bylo) fuk, protože si žil svůj život, neuvízl v minulosti, netrucoval v koutě.
duben 10, 2015 23:28
bb, : Iris
no ano bb, souhlasím.Takže tak trochu vychytralí jsou oba dva, že?
Jinak se vším tím, co píšeš o všelijakých těch stínech minulosti souhlasím, ale tak už to někteří holt máme, jsme blbí a dobře nám tak.Víš, nestane se Ti to a já jsem za to ráda, protože - přiznávám - máš moje velké sympatie, které rostou lety psaní a fakt ráda čtu nebo slyším o tom, že jsou ještě rodiny, kde všechno fachčí podle pravidel světských i duchovních.

Ale kdyby se Ti podobná kalamita přihodila právě v těch padesáti, věř tomu, že nějakou dobu nebudeš mít absolutně náladu začínat něco zbrusu nového a těžko budeš uzavírat svou minulost, tedy vlastně celý svůj dosavadní život,dosavadní dřinu na něčem, sny a plány a nějakou dobu tedy rozhodně ztratíš!! Já vím, co namítáš,třeba 14 let je moc dlouho, ale pár let "zbytečně" ztratí i nejotrlejší zklamaný člověk, ať už chlap nebo ženská, pokud tedy není citově plytký.. Nový vztah se nedá jen tak nahonem sehnat,zvláště pokud máš přeci jen nějaké požadavky na osobu vedle sebe. Máš nepochybně pravdu - logicky vzato. Ale kde koupíš energii do zase naprosto nového života se vším všudy, se vztahy, širšími rodinnými vazbami, zahazovanými minulostmi, kde vezmeš zdraví, sílu, peníze - hypotéky nejspíš nesplatíš, jak bylo řečeno hned v úvodu diskuse, že? smilies/wink.gif Sexuální motůrek nežene, síla, zdraví a odvaha s věkem rozhodně nepřibývají a tak žiješ co nejlépe tak, jak to jde v daných podmínkách (a ty se fakt mohou velmi lišit....) a bereš, třeba už trochu účelově vše, co ti pomáhá lépe žít. Tobě a hlavně dětem.Pro Miru je to třeba bydlení v domku, víc ji nezajímá.
Protože si uvědomuješ, že fakt za chvíli je konec všemu a na vznešené a velké plány a řeči už nemáš. Ostatně třeba já jsem nikdy ani předtím neměla moc velké oči a povahu riskovat. Začíná se kácet v tvém lese, jak se říká a to vědomí ti nedodává odvahy do nových a odvážných projektů.Budeš reagovat naštvaně, já vím, ale mám dnes holt zase pravdivou chvilku smilies/wink.gif smilies/smiley.gif
duben 11, 2015 10:23
a jo, : Iris
ano, uznávám, že ve většině případů rozvod a tlustá čára může přinést úlevu.Ve třiceti jsem ji cítila také. smilies/wink.gif
duben 11, 2015 12:33
Ano: : Krakonoš
Takže tak trochu vychytralí jsou oba dva, že?

Jsou. Ale pán nenapsal, napsala paní. smilies/wink.gif
Jo a novej začátek jde i bez novýho vztahu. Dokonce by to tak mělo správně bejt a každej by se to měl naučit. A nejni třeba hned nějakejch vodvážnejch projektů, stačí vobyčejnej život - práce, děti, zájmy, kamarádi. Už jsem tu psal mockrát - štěstí je vnitřní stav dosažitelnej bez vohledu na vnější vokolnosti (nezávisí to dokonce ani na tom, že s tímhle tvrzením spousta lidí velmi vostře nesouhlasí smilies/wink.gif).
A ještě něco - před kalamitou se nikdo neschová a nikdo se jí nemůže dopředu s jistotou vyhnout, dokonce ani bb si nemůže bejt jistá. My jí můžeme jenom přát - a já jí to fakt upřímně přeju - aby měla to štěstí, že ji žádná nepotká. Ale takový to "hop" (co se nemá říkat před skokem) si můžeme říct každej až na smrtelný posteli. smilies/cheesy.gif
duben 12, 2015 12:00
chlapi : lefulka
většinou rozvod neřeší, pokud je k tomu nedožene nová mladá kost. Většinu návrhů na rozvod podávají manželky. Je fakt, že po rozvodu by paní nárok na výživné s největší pravděpodobností neměla, byť by to bylo z viny kohokoliv.
duben 12, 2015 13:24
výživné : Paja1983
Ahoj,
chtěla jsem se registrovat, ale nějak to nefunguje. Tak se předem omlouvám, že píšu dotaz sem.

chci se zeptat,jestli mam nárok na výživné po rozvodu,když si mě manžel bral již invalidní s roztroušenou sklerozou,kde nejsou vyhlídky na zlepšení.Nejsem schopná se o sebe postarat sama,tak žiju s rodiči,kteří jsou oba ve starobním důchodě.Manžel pracuje v cizině a jeho měsíční příjem je cca 50tis.kč.Pokud nárok na výživné nemám, tak bych se chtěla zeptat,jak se dělí majetek.Dočetla jsem se, že se dělí na polovinu, ale přihlíží se k délce manželství.. Děkuji

říjen 31, 2015 15:12
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]