O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

UBYTOVÁNÍ KOMPLET A ZDARMA PDF Tisk E-mail
Pátek, 05 prosinec 2014
Bezdomovci, tahle extra kategorie našich obyvatel, se každý rok se snižujícím číslem stupňů Celsia, dostávají na hlavní strany tisku. Tentokrát to bylo "řešeno" vskutku nápaditě, i když - nic nového pod sluncem. Zima, zima, déšť, sníh, ledovka... Kam, bezdomovečku, kam se schováš? Kam? No přeci do "ubytovny se vším sakumprásk na státní útraty"!

 

 

 

 

 

 

 


     Počet lidí, kteří nemají standardní formu bydlení - a přebývají tedy v různých noclehárnách, azylových domech, léčebnách, nemocnicích a  později na ulici - rapidně přibývá. Kvůli nepořádku, který po sobě zanechávají, agresivním opileckým výlevům i silnému zápachu vadí kdekomu. Chodcům, turistům, restauratérům, řidičům tramvají, kteří se bojí, že jim padnou pod kola, i strážníkům, kteří s nimi mají těžké pořízení. A hlavně na ně nemají žádnou pořádnou páku. Přes jaro, léto i teplý podzim jsou zcela spokojeni - ale když přijde zima? Co pak?
 
 

 
 
 
     Teď budou mít ti chytří vystaráno - nyní, když byl zase uveden do praxe "zákaz pobytu", bude stačit, když se např. párkrát trochu víc opije, případně jen jednou "omylem" vybouchne někde sklo výkladu - a už bude na pár měsíců ve vězení... Za porušení zákazu pobytu to jsou dva měsíce. Takže ta nejhorší zima bude příjemně prožita - i se štědrovečerní a silvestrovskou večeří...
 
 
     Ostatně - tenhle nápad by se možná hodil i některým osamělým důchodcům - ušetří tak za nájem, stravu, teplo, elektřinu, i zdravotní péči budou mít v dosahu -  a ještě je budou hlídat, aby jim bylo dobře...
 
 


Jen tak náhodou - znáte - máte - nějaký námět na řešení?

Co s lidmi, kterým se nechce pracovat,

nemají kde bydlet a víceméně obtěžují ty, kteří "nejsou jako my"?

 

 d@niela

 

 

Komentáře (20)add feed
Těš se, : Lenka1
Dani, jak ti Sinix a spol. vysvětlí, že jsi ošklivej, hambatej asociál. smilies/grin.gif

Teď vážně - řešení nemám. Respektive měla bych, ale to v dnešní pravdoláskové době není radno veřejně šířit.
prosinec 05, 2014 20:04
Myslela jsem, že jako lidstvo kráčíme kupředu. : mamča
Sice pomalu a krok-sun-krok, ale že se úplně nevracíme. Zrovna tohle z 1. republiky, by se vracet nemuselo. Když chudáci před zimou cíleně provedli nějakou nepravost, aby strávili zimu ve vězení.
Ovšem pokrok ve vězeňství bezpochyby nastal : Takový provinilý bezdomovec má zajištěnou 3 x denně teplou kaloricky vyváženou stravu, čistou postel v teple a lékařskou péči. Pracovat nemusí, Vánoce stráví u stromečku za zvuku koled, kapr a salát zajištěn, i nějaké to cukroví bude. To vše na státní útraty, tedy na účet nás všech.
Co by za takový luxus dali někteří důchodci...
prosinec 05, 2014 20:43
Nesměšuj věci, které k sobě nepatří ... : micka
Co s lidmi, kteří nechtějí pracovat? A jsi si jist, že nechtějí? Třeba jen nemají kde. Stačí, když jim zruší v padesáti firmu, kde pracují.
A pak se to nabaluje ... nemají práci, nemají peníze, nemají byt, práci neseženou, protože nemají trvalé bydliště a jak nemají, kde bydlet, nikdy nebudou "jako my".

Při současných počtech bezdomovců už nelze říci, že by to byl problém jednotlivců. To je problém systému. Mimochodem našeho systému, který se hroutí. Problém bezdomovců je jeden z příznaků. Užívejte si tenhle stav. Bude podstatně hůř.
prosinec 05, 2014 20:49
Tady "asociál" :-))) : d@niela
Jižní Město je hezky obklopeno parky, lesíky, lesy a tímpádem i bivakujícími bezdomovci. Sotva jen povylezete někam, kde jsou víc než tři čtyři rozrostlé keře pohromadě, je tam nějaký ten dvounohý živočich, obklopený osobním bordelem. Omlouvám se, ale jinak se to nazvat nedá.
Je mi jich líto - svým způsobem - ale současně vím, že mnoho z nich tu takhle přežívá (a docela spokojeně) dlouhá léta. Jak jsou před nějakou hospodou kus dál nějaké lavičky, u večerky, u sámošek... všude tam posedávají a popíjejí. Naprostá většina bezdomovců jsou současně (a nejspíš právě proto) i těžcí alkoholici.

prosinec 05, 2014 21:02
četla jsem dnes v idnes, že: : KATE5
Praha chce dostat bezdomovce z ulic způsobem, který se prý osvědčil už v několika evropských metropolích - poskytováním sociálních bytů. Zákon řešící danou situaci by měl platit nejpozději od konce roku 2016.
Tenhle zákon má konkrétně stanovit i to, kdo bude zodpovídat za bezdomovce, kteří nemají trvalý pobyt v Praze. Není zatím jasné ani to, kdo všechno by měl tyto sociální byty financovat. Je možné, že Praha bude mít k dispozici dostatek bytů v bytovém fondu. Vše záleží na tom, kolik bytů bude Praha ze zákona povinna bezdomovcům poskytnout.
Nastupující primátorka Adriana Krnáčová(ANO) s chystaným zákonem už počítá. Podle ní lidé bez domova ztrácejí sociální návyky, a je tedy potřeba jim poskytnout domov co nejdříve. Podle ní se ANO bude zasazovat o výstavbu nových bytů pro tyto účely.

zajímavé, že?
prosinec 05, 2014 21:36
Nedávno : alka..
Jsem potřebovala mužskou ruku na penzion,jednalo se o údržbu zahrady,dřevo na zimu a podobné práce.Zavolala jsem do azylového domu a požádala vedoucího o pomoc. Nabídla jsem plat,ubytování a stravu. Pán se srdečně rozesmál a potom řekl,ale vy po nich chcete aby pracovali...Nepřihlásil se nikdo.
prosinec 05, 2014 22:53
Docent profesor Tečka : Krakonoš
nějakej nápad má:
https://www.youtube.com/watch?v=F6vB1YXKDQY
Mě žádný řešení nenapadá. Podle mě neexistuje. Buď budou ty lidi uklizený po různejch ústavech a kriminálech, nebo se na ně budeme dívat. Ale budou tady vždycky. Budou chlastat, nebudou chtít dělat vůbec nic. Mají svou roli, řekl bych. Pokaždý, když někoho z nich míjím, snažím si uvědomit, jak snadný je spadnout mezi ně. Pak, když se mi nechce hákovat, si na to vzpomenu. smilies/wink.gif
prosinec 06, 2014 00:02
Možná si bezdomovectví někteří nevybrali dobrovolně, : mamča
některým se dostalo třeba i hudebního vzdělání, viz https://www.youtube.com/watch?v=MmCxvJ0gflY a je škoda, že svůj talent promrhali.
Ale pád na dno je rychlý a většinou nenávratný. V létě jim je hej, ale nepořádek, který kolem sebe vytvářejí, jim sympatie občanů nepřinesou.
Každé ráno potkávám v Tescu na parkovišti žebrajícího bezdomovce. Je to mladý zdravý chlap, cca 30 let. Plný síly...a žebrá. Nosí sebou nějaké staré časopisy (ne, Nový prostor to není) a ty jako prodává. Vloni v zimě mi ho bylo líto, tak jsem mu párkrát dala nějaké větší mince a teď mě každé ráno obtěžuje svým žebráním.
Přitom Tesco pořád nabízí brigády - doplňování zboží by určitě zvládl, zařídit si TP na OÚ taky. Není to žádný hlupák ani mentálně postižený.
Když si představím, že je ve věku mých synů, kteří mají dva pracovní úvazky, aby uživili rodinu...
smilies/angry.gif
prosinec 06, 2014 08:22
je zajímavé, že za minulého režimu jsme tu nic : Inka kuk
takového neměli, byla totiž povinnost pracovat!!! Takže nejen nepřizpůsobiví občané museli, mělo to něco do sebe i rozvedené matky s dětmi dostali své aloše ze svých nezodpovědných ex a bezdomáči tu nikde nebyli ... Když se po revoluci začali bezdomáči objevovat měli jinou věkovou hranici než nyní, byli to především starší lidé, kteří nesehnali práci, lidé od 50 nahoru ... podívejte se jaká je věková hranice těchto lidí nyní od 25 nahoru ... a po roce tohoto života už makat nikdy nepůjdou!!!

A mimo jiné by měli být nějak postihované i firmy, které nechtějí zaměstnávat starší lidi!!! Jak je Vám víc jak 50 let, nejste pro nikoho zajímavej ... to je smutný ...
prosinec 06, 2014 08:27
KATE5 : mamča
No, to je bezva, že se postaví sociální byty pro bezdomovce. A co takhle něco pro rodiny s dětmi ? Ty si musejí vzít hypotéku a makat až se z nich kouří, aby neskončily na ulici.
Nedávno jsem potřebovala něco na našem OÚ, tak jsem hledala kontakt na jejich stránkách. A padly mi do oka školky. Ano, ty co se postavily v 80. letech jako občanská vybavenost sídliště. Většina je soukromých (asi v nájmu). Cena za jedno dítě za měsíc (bez stravy - ta se platí zvlášť) 6000,-Kč. Když si tam rodina dá děti dvě (ev. tři) tak se té matce už vůbec nevyplatí chodit do práce. To vydělává jenom na školku.
Ale o bezdomovce a nepřizpůsobivé se Magistrát postará ?

prosinec 06, 2014 08:40
... : Mikin
Bezdomovci byli vzdycky, akorat za komousu a za nacistu byli zavreni v blazinci, vezeni nebo nejake robotarne. Me se zda, ze bezdomovci jsou ve vsech demokratickych zemich. Akorat v tech bohatsich je pro ne vic ruznych nocleharen a dalsich instituci. Jestli je to dobre nebo ne vi jen dobry buh…...
prosinec 06, 2014 08:50
... : Sandra.
Když je to v tom vězení tak perfektní, tak přeci taky máte možnost něco ukrást a můžete tam tu zimu strávit též.
Z mého úhlu pohledu není o co stát- ti lidé si tuto cestu nevybrali cíleně, není to něco, o čem v dětství snili "až budu velký, budu bezdomovcem." Stali se jimi, protože se jim v životě něco porouchalo, spadli do nějaké závislosti, do dluhů, nebo se prostě nedokázali přizpůsobit rychlému tempu dnešního světa. Po většinu času živoří, není to, že by se měli nějak úžasně dobře a vsadím se, že nikdo z vás by o to úžasné bydlení s ostatními zapáchajícími kolegy v místnostech po x lidech, hromadnou sprchou a záchody(si pamatuji z kolejí, jak vypadaly záchodky, kam chodila "elita národa", chraň bůh, jak musí vypadat tyto) a kaloricky vyváženou šlichtou (to mám zase v živé paměti, jak jsem si pochutnala v porodnici- předpokládám, že toto nebude o moc jiné) nestál.

Jsme lidé a od zvířat nás údajně odlišuje to, že se dokážeme postarat o nejslabší články smečky- postižené, nebo právě ty bezdomovce.

Mnohem víc, než to, co se investuje do bezdomovců, aby v mrazech neumrzli, mi drásá nervy např. to, že si páni poslanci zase zvýšili platy. Nebo že vedení českých drah pobírá půl milionu měsíčně, ale když kvůli námraze přestanou jezdit vlaky, tak nejsou schopni zajisti ani to, aby průvodčí v odstavených vlacích byli informováni o situaci. A mohla bych pokračovat...
prosinec 06, 2014 20:30
Když se staráme o toulavé psy a kočky... : Giota
... těžko se nepostarat o bezdomovce. Ale nestavěla bych sociální byty, jen levné ubytovny, stylu starých kolejí - na pokoji 3x4,5 metru jsme byli 3 (palanda, postel, psací stůl,skříň),k tomu na chodbě WC a koupelna, kuchyňka také.Jim tedy do podobného pokoje dát 2 palandy, 4 kovové skříně co bývají v šatnách dílen,ať si tam zamknou svůj majeteček před spolunocležníky a šlus. Kdo se bude snažit, a něco si vydělá, může si pronajmout stejně velký "luxusnější" dvojlůžák nebo samostatný pokoj.
Spousta těch lidí by byla vděčná i za garáž - viděla jsem reportáž, kde nějaké garáže před zbouráním zabydleli... Jenže když jim někde postavíme obytné kontejnery, jiní to označí za ghetto???
prosinec 07, 2014 08:00
Ono je těžké : Michal
rozlišit bezdomovce "z povolání" a ty co do toho spadli, chtěli by znova nahoru a ono to nejde. Dobře si pamatuju americké začátky, kdy jsem chtěl pracovat a nikdo mně nechtěl. Na noho tenisky v čím dál horším stavu, džíny taky, viděl jsem jak se na mně koukli a místo už bylo obsazeno.
Po čase, když už bylo líp, jsem říkal - přiveďte mi někoho kdo chce nahoru, já ho oblíknu, ubytuju, nakrmím a hlavně, bude mít adresu a telefonní číslo, bez toho to prostě nejde.
No, nenašel jsem. Zato jsem mluvil s lidmi, kteří měli stejnou zkušenost jako alka výše.
prosinec 07, 2014 09:49
naprostý souhlas se Sandrou, mikinem, Krakonošem, : bb2
je-li to v base tak úžasné, proč už tam nejste? A naopak, jestli je někdo na tom tak, že raději stráví vánoce a zimu v kriminále, tak je to politování a jak píše Krakonoš, je to celkem motivující.

A do třetice, jak píše Mikin, takoví byli, jsou a budou dokud budou žít lidi. Když se postaráme o feťáky, léčíme alkoholiky, kuřáky, gamblery, nemocné neházíme před hradby, tak je třeba se postarat nějak i o tyhle lidi. Společnost se stará hlavně kvůli sobě, aby ochránila většinu, to je přece stará vesta.
prosinec 08, 2014 17:51
Alko, s tím přístupem vedoucího azylového domu - kdo ví, zda se klienti o tvé nabídce vůbec dozvěděli. : bb2
U charit, městských i diecézních, běžně fungují programy pro zaměstnávání sociálně vyloučených lidi. Bezdomovci, kteří nocují skutečně kde se dá, dostanou na rok práci, uklízejí zastávky, čistí chodníky aj. Za minimální mzdu a možnost si v charitě vyprat, vysprchovat se a za pár šupů si koupit, nebo i zdarma dostat, věci z charitních zásob, co dávají lidé. Teď při předvánočních úklidech se toho sejde dost.
O tuto práci je mezi bezdomovci velký zájem, vždy poptávka převyšuje nabídku. Ale to chce s těmi lidmi pracovat, vysvětlovat, nabízet. Což není náplň práce vedoucího azylového domu, to je pravda.
prosinec 08, 2014 18:24
dozvěděli : alka..
Byla jsem tam osobně,dala na nástěnku leták s kontaktem. Jo, jeden se ozval,ale neměl na vlak,dala jsem mu 100,-Kč...
prosinec 08, 2014 19:06
Souhlasím s tím co napsala Sandra : Pralinka
v prvních dvou odstavcích. V USA je situace ještě horší, pozrušovali tu blázince, takže mentální pacienti jsou buď v ulicích nebo ve vězení (tj. v obou případech bez potřebné léčby). V kombinaci s volným přístupem ke zbraním je to docela strašidelná kombinace. Častými případy bezdomovců jsou v US váleční veteráni (často spadají do depresí a alkoholismu). Bez domova jsou tu i rodiny s dětmi. V některých městech v USA je nelegální bezdomovcům dávat jim jídlo a jsou tu tendence kriminalizovat jak samotné bezdomovectví, tak poskytování pomoci bezdomovcům (viz http://www.npr.org/blogs/thesalt/2014/10/22/357846415/more-cities-are-making-it-illegal-to-hand-out-food-to-the-homeless). Hawaii zvažovala "řešit" tento problém tím, že by bezdomovcům koupili jednosměrnou letenku do kontinentálních částí USA (tohle není vtip: http://www.huffingtonpost.com/2014/11/04/hawaii-one-way-flights-homeless_n_6101274.html) - což samozřejmě problém nevyřeší, ale přesune ho jinam. Na NPR (national public radio) jsem několikrát poslouchala pořady, které rozebíraly tato témata, v jednom z těch pořadů mluvili o organizaci, která snaží těmto lidem pomoct - mj. jim nabízeli ubytování a snad i pomoc s integrováním se zpět do polečnosti, vypadalo to slibně a podle toho co říkali měli i výsledky... (NPR rádio poslouchám při jízdě v autě, takže si bohužel nepamatuju všechny podrobnosti, jako např. jméno organizace)
prosinec 08, 2014 20:04
alko, ty jsi mu přivezla stovku na vlak? : bb2
To by pro příště bylo lepší se dohodnout, že ho vyzvedneš a odvezeš osobně. Peníze dát až po odvedené práci, pokud by měl u vás bydlení a jídlo, nepotřebuje víc. Nanejvýš mu koupit cigarety, toaletní potřeby, pak to strhnout z výplaty. Hotovost předem ne, nezvládnou to, koupí si alkohol. Vedoucí azyláku, když už byl tak aktivní a informoval tě, že klienti pracovat nechtějí, tě mohl varovat, abys jím předem nedávala hovotost.

Hodně klientů se snaží, práce si váží, i když berou málo a ještě se jim z toho většinou strhávají exekuce, takže jim zbývá existenční minimum, ale i tak jsou rádi. Mnoho z nich si k tomu přivydělává jak to jde. Jeden v létě sbírá borůvky a houby, má už své stálé odběratele, co rádi zaplatí, houby i borůvky jsou vzorně čisté, čerstvé.
prosinec 09, 2014 12:15
To teď : alka..
už vím taky,prostě mi slíbil,že přijede,ale musí si ještě něco vyřídit.Já jsem taková hlupaňa naivní
prosinec 09, 2014 14:07
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]