O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

STŘÍDAVÁ PÉČE - CO TO OBNÁŠÍ... PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 06 září 2007

 Ahoj, nacházím se v situaci, kdy máme s manželem ve střídavé péči jeho pětiletou dcerku z prvního manželství. Podotýkám že rozvod byl uskutečněn více než dva roky před našim seznámením, takže se tu nejedná o rozvrácení rodiny mou příčinou. Holčičku beru jakou svou vlastní, máme ji oba moc rádi a ona je šťastná, že je týden s mamkou a týden u nás.

 

 

 

     Chtěla bych se spojit s někým, kdo je ve stejné situaci a vyměnit si některé zkušenosti, zeptat se, jak některé problémy vyřešili apod. Zajímá mě třeba řešení finančních záležitostí, holčičku si střídáme po týdnu s tím, že si ji předáváme pouze v tom, co má na sobě, v obou domovech má své ošacení, obutí, hračky. V oblečení,ve kterém přijde, zase odchází, jinak se během týdne nepoužívá. Finanční náklady jsou tedy pro obě strany stejné - výjimku tvoří společné poplatky ve školce, v zájmových činnostech a za léky. Na tyto věci zasíláme matce měsíčně 800,-, ona by pak měla hradit vše potřebné (což jsou zejména obědy, protože školné už platit nemusí). O prázdninách holčička do školky nechodila, tudíž matka vyšetřila celou částku za oba měsíce.

 

     V současnosti byl zahájen nový školní rok a začíná přihlašování dětí do zájmových kroužků - chtěli jsme se dohodnout, kam bude malá chodit, ale matka řekla, že ji nepřihlásí nikam, že má nejistou práci a na tyto věci nemá peníze. Přijde mi to vůči malé nespravedlivé, její matka by peníze měla využít k tomu, k čemu jsou určené. Bohužel, naše situace (manžel s výplatou 14tis., já před porodem) není nijak valná, navíc splácíme splácíme hypotéku na dvoupokoják v paneláku, takže mi připadá jako veliký luxus posílat peníze na potřeby matky a skutečné poplatky hradit z vlastních zdrojů ještě navíc.

 

     Kde není možná komunikace, tam se vše řeší velice obtížně. Pokud máte nějaké zkušenosti se střídavou péčí, budu ráda, když mi napíšete.

 

díky Vanda

 

 

Komentáře (58)add feed
Vando, : Myška
máš pocit, že se matka obohacuje na úkor holčičky??
září 07, 2007 07:30
tak prestante : mura
matce posilat, a nejaky krouzek a obedy zaplatte, leky nechte na matce, nebo zaplattte krouzky a leky a obedy matka, proste aby to bylo cca pul na pul.
září 07, 2007 08:09
Ušetřila? : Eja
Mnoo, moc nerozumím tomu, že když dítě 2 měsíce nechodilo do školky, tak matka ušetřila celou částku. Za prvé sama píšete, že částka je určena NEJEN na obědy ve školce, ale i na ty léky. Ty snad dítě užívalo i když nechodilo do školky, ne? A navíc, když dítě nechodí do školky, tak to znamená, že nejí? Ja myslím, že právě naopak. Že obědy mimo školku pak vyjdou na víc peněz, ne?
září 07, 2007 08:39
pohled z druhé strany : Kamila
nemám střídavou péči - takže nemůžu tak úplně srovnávat, ale! Můj exmanžel mi pravidelně dává 2x tak vysoké alimenty než určil soud, kroužky platí téměř všechny. Myslím, že jeho slečna ani netuší, kolik mi dává a on se jí ani nesvěřuje. Nechci říct, že to lze aplikovat všude, ale můj pocit z článku je ten, že ač pisatelka píše, že má holčičku ráda jako vlastní, tak to asi tak úplně nebude pravda. Ostatně - 800 jsou směšné peníze tak jako tak! Že splácíte hypotéku v takhle mizerné finanční situaci je tedy taky na zamyšlení!
září 07, 2007 08:47
Souhlasím s Kamilou, : *Vodoměrka
když se vám zdá, že se matka obohacuje na úkor dítěte z vašich peněz, nedávejte jí tedy peníze, ale zaplaťte za ně ony kroužky, sportovní vybavení nebo ty obědy ve školce, léky atd. Jen se bojím, abyste časem nezjistili, že to stojí daleko víc peněz než je zmiňovaných 800, Kč.
září 07, 2007 09:30
nemám se střídavou péčí zkušenosti, : bb
nemůžu posuzovat - jen z vlastní zkušenosti vím, kolik stojí děti a čím starší, tím náklady větší. Jestli máš pocit, že je to finančně nefér vůči vám, zapisujte si všechny výdaje, které máte, plus to co platíte matce, požádejte, ať si ona provede podobné vyúčtování výdajů, sečtěte a srovnejte si finance. Pokud přispíváte matce 800 na ostatní výdaje s holčičkou, pak předpokládáte, že i ona přispívá 800, to je celkem 1 600. Na obědy, kroužky a léky by to asi bylo dost. Záleží na tom, kdo kupuje oblečení, boty a jinou výbavu dítěte.
září 07, 2007 09:30
oprava : *Vodoměrka
ne s Kamilou, s Murou..... :-)
září 07, 2007 09:31
... : bb
Radím to co jsem psala na začátku - udělat si takový malý audit. Jo, a o prázdninách nevyšetřila 800, pokud to není matka krkavec, tak určitě vařila malé jídlo, zaplatila jí nějaké prázdninové záležitosti, jako je koupaliště, pouť atd.
září 07, 2007 09:32
v zájmu objektivity : Kamila
abych se do tebe Vando jen nepouštěla - pokud střídavá péče, tak výdaje napůl a žádné alimenty - jo, jak píše BB - sečíst a vydělit. A tedy se vsaď, že těch 800 to tak jako tak minimálně bude, dítě je "drahá sranda".... a dotaz - až se narodí mimi, tak ještě budete aplikovat střídavou péči? To vídím jako dost velký problém pro tebe (zdá se mi to těžko zvládnutelné) a pro holčičku to také bude těžké...
září 07, 2007 09:44
ale trošku mě zaujala jiná věc...Kamilo : bb
zdá se ti jejich finanční situace mizerná? On má 14 tisíc čistého, předpokládám, že Vanda také pracovala, pak má nárok na peněžitou pomoc v mateřství, po dobu skoro 7 měsíců (28 týdnů), a ta dělá 69% denního vyměřovacího základu x počet dnů v měsíci, takže pokud měla předtím např. 15 000 hrubého, pobírá cca 10 000. Pokud měla 12 000 hrubého, to mají třeba začínající pošťačky, dělá jí to cca 8 000. V součtu s manželem 22-24 tisíc pro 2 mladé lidi. To se mi nezdá tak tragické?
září 07, 2007 09:44
bb : Kamila
nene, to jsem tedy špatně napsala. Zdá se mi, že Vandě se zdá jejich finanční situace mizerná, jinak by tolik "neřešila" 800, které mně přijdou na dítě strašně málo (ale beru na vědomí, že střídavá péče je jiný případ).... spíš bych to formulovala tak jako ty - že koupák, oběd atd... je totiž nakonec mnohem finančně náročnější, než když dítě chodí "jen" do školky.
září 07, 2007 09:47
... : bb
Nebo mám pokřivený náhled? Znám totiž ze svého okolí spoustu rodin, které mají stejný příjem pro rodinu se dvěma dětmi na středních školách, a já s našimi 50 tisíci pro 4 vlastně dospělé lidi, z toho 2 na studiích, mám pocit, že jsme na tom velmi dobře. Přitom máme vlastně na osobu to, co by asi tak mohla mít Vanda.
září 07, 2007 09:47
... : Simona
Já se přiznám, že tomu příliš nerozumím, pokud je dítě ve střídavé péči,tak si myslím, že těch 800,- Kč je na kroužky a léky dostačující. Některé komentáře mi přijdou k Vandě nefér.
září 07, 2007 09:51
protože jsem tohle nezažila, tak nadhodím téma, co by asi taky bylo k řešení: : d@niela
takhle to bohužel dopadá, že ta druhá, za to, že je případně mladší, musí mít všeho míň, protože má JEHO, i když ho nerozvedla. Bohuže si většinou neuvědomuje, co to obnáší, když si s tim chlapem bere i jeho bejvalku... jak to dopadá, je markantní u Arabů; nejstarší manželka velí a rozhoduje, nejmladší dře a šustí smilies/grin.gif

A už vůbec nevím, jak to dopadne s tím starším dítětem (to musí bejt dost fest) až přijde na svět to její - a do té doby hýčkaná "královnička" začne zcela normálně a přirozeně žárlit... (najednou bude slyšet: prosím tě, přines tohle, počkej, napřed musím…) On je tohle dost velký problém v jedné rodině, mezi vlastními sourozenci!

Ohledně těch peněz: je pochopopitelný, že i ona hrabe na hnízdečko, na SVÝ hnízdečko - i ona chce SVÝ ditě, měla by mít stejný možnosti, jako ta první (A ohledně těch 800 stovek - pro někoho drobnost, pro někoho peníze na jídlo pro rodinu minimálně na víkend);

- jsem zvědavá, jak bude vypadat a probíhat "střídavá péče" pak...

září 07, 2007 09:59
Vando, : Ráček
se střídavou péčí nemám zkušenosti, ale přítel má z 1. manželství 2 malé kluky. Máme to jak ty , mají své oblečení, hračky a tak , když přijdou k nám.
Nějak nerozumím tomu, proč jí dáváte navíc peníze, když máte dítě půl napůl, staráte se o něj naprosto stejně, stejně mu vaříte, kupujete ošacení, hračky...
Nedávej jí navíc peníze a pokud bude potřebovat uhradit školku, kroužek, léky ( holčička je nemocná, že bere trvale léky ???? ) zaplať jí to sama a je to ! Doklady si uschovej, kdyby náhodou maminka chtěla vyskakovat smilies/wink.gif
září 07, 2007 09:59
ok, Kamilo, : bb
vysvětleno
září 07, 2007 10:02
Taky nemám zkušenost se střídavou péčí, : Myška
a ani bych mít nechtěla. Ale to je jiná věc. Matka za prázdniny jistě neušetřila, kdo má děti, ví proč ne smilies/smiley.gif. Pokud má matka nejistou práci, tak se vůbec nedivím, že nechce investovat do kroužků, protože by se jí pak dceři špatně vysvětlovalo, že nemá peníze, protože přišla o práci, a že tedy na další pololetí, měsíc, prostě kroužek zaplatit nemůže. Přece jen, pokud je sama, nemá partnera, je závislá na jednom příjmu, musí si všechny náklady moc rozmyslet.
září 07, 2007 10:10
Mám podobný názor, Myško, : d@niela
můj zcela subjektivní názor:
v teorii je to určitě báječný nápad, ta střídavá péče, ale v praxi to vidím dost plný všemožných zádrhelů - protože jsou vlastně nuceni spolu žít a komunikovat lidi, kteří mají mezi sebou ne zrovna příjemné vztahy, ta pachuť mezi oběma ženami tam prostě je. A nikdo mě nepřesvědčí, že se od začátku obě milujou...

NESKUTEČNĚ OBDIVUJU ŽENSKÉ - které tohle všechno zkousnou a zvládnou! (dělit se o muže, o dítě - protože v podvědomí to určitě je, to mi nikdo nevymluví...)


září 07, 2007 10:14
... : Hanka
Řekla bych, že pokud jde o střídavou péči, tak se každý strará o dítě stejnou měrou, každý z rodičů přispívá na jídlo, ošacení prostě běžné fungování stejnou měrou. A pokud jde o 800 Kč navíc, které musí otec platit ještě matce holčičky, tak by měla být částka určená opravdu jen pro tu malou (a ne pro maminku). Nešlo by to udělat tedy obráceně, aby matka platila těch 800 Kč vám ?
Myslím si, že střídavá péče je velmi dobrá věc, ale musí tam být férová komunikace mezi oběma stranami. Myslím, že věci které jsou z částky 800 Kč pravidelně měsíčně placené (kroužky, obědy, léky..) lze jednoduše měsíčně spočítat a zjistit tak, zda je to málo či dostačující. Podle mě, když otec platí 800 Kč a matka tudíž by měla taky přispět 800 Kč, což je dohromady 1600,-/měsíčně pro pětileté dítě na kroužky a obědy celkem slušná částka ?
Musím souhlasit se Simonou, že některé komentáře jsou k Vandě opravdu nefér.
Myslím, že Vandě nejde o částku 800 Kč, ale o princip, aby peníze byly opravdu určené pro děvčátko.... Nechápu lidi, co tu soudí, jestli je 800 Kč pro Vandu a jejího manžela pakatel nebo není, každý peníze potřebujeme..a oni opravdu chtějí, aby peníze byly určené pro malou...

září 07, 2007 10:22
Jasně, obě ženy na sebe mohou žárlit, : Myška
a asi žárlí. Pro mě, když se pokusím vžít do dítěte, by bylo nepřijatelné, se stále stěhovat. V každém domově by to bylo trochu jinak, jiná pravidla, mě by vadilo i to, že nemám stabilně svoje věci, oblečení, hračky, kamarády, prostě jeden DOMOV.
A jinak jako matka bych to taky nechtěla, nevím jak bych zvládla vysílat malé dítě bydlet k té druhé.
září 07, 2007 10:23
Danielo, : Ráček
jenže ta druhá jak píšeš musí mít všeho zákonitě míň,nemusí !!! Jaký si to uděláš, takový to máš a pokud ona druhá vstupuje do vztahu s rozvedeným chlapem s dětmi, musí počítat i se závazky, která má ! S bejvalkou to nemá absolutně nic společného !
Myslím, že k tomu přistupuješ dost skepticky . Může holčičku normálně zapojovat do péče o miminko a to ji naopak může bavit. To, že bude přirozeně žárlit, že není už středobodem světa je jasné, to je normální!
září 07, 2007 10:25
připomnělo mi to : Kamila
jednu sociální pracovnici, když jsem se rozváděla: říkala, nechtějte vysoké alimenty, chtějte konkrétní věci. U vyšších alimentů mívá muž vždy pocit, že si jeho exmanželka koupí další boty. Kdežto když zaplatí konkrétní tábor, přispěje na kolo atd. tak VÍ, že ty peníze šly tam, kam měly! Ale to má zas jeden háček - pokud otec nebude mít o dítě zájem, tak z něj takovéhle peníza prostě nedostanete...

A dodatečně se omlouvám za zbytečně tvrdý komentář - ono se to asi každého dotkne na nějaké nezhojené strunce a pak to takhle dopadá...
září 07, 2007 10:26
Ano, ano... právě jsem si řekla totéž :-) : d@niela
a musím přiznat, že například moje dcera, která je ta nejmaminkovatější maminka, by asi tu druhou, kdyby k ní měla poslat svý děti, asi raději zabila :-)))
Ne, prostě se mi tohle zdá jako dobře vymyšleno papírově, ale nepočítáno s lidmi...

Ty pocity dítěte - kdo se kdy zeptal nějakých těch starších dětí, jak to braly?
Jak snášely to, že na jedné straně je maminka, kterou opouštějí, tam se zase tatínek - "jejich" - mazlí s jinou... I když to třebas právně funguje, psychicky to nevidím jako zcela fér...
září 07, 2007 10:27
a co tatínek holčičky? : bb
zatím je řeč jen o číslech, ale jde přece o dítě, které jeho rodiče milují, a jde jim o ně, takže se na korunu nekouká - pokud je tvůj muž, Vando, solidní a záleží mu na malé, nebude tak úplně hledět na korunu, a pokud matka nemůže dcerce dopřát kroužek, dopřeje jí ho sám, samozřejmě ne tak, abyste byli o chlebu se solí a malá chodila na housle, balet, tenis a jazyky. Péče o děti nejsou jen peníze, jestli maminka třeba s dítětem obíhá doktory, bazén,cvičí,vozí ho na kroužky, nebo s ním tráví víc prázdniny, tak přispívá jinak.
září 07, 2007 10:27
jo a že druhá má míň : Kamila
souhlas s Ráčkem nemusí. Je kolem vidět dost případů i veřejných, kdy je evidentní, že první žena zažila dobu, kdy manžel "nebyl nic" a nic neměl... Druhá žena si bere "hotového" muže (politika atd...).... každá mince má dvě strany!
září 07, 2007 10:28
Hanko, : bb
myslím, že Kamila i Vodoměrka nesoudily Vandu, zda je pro ni 800 pakatel, ale ze zkušenosti matek s dětmi posoudily, že 800 je celkem směšná částka, pokud jde o potřeby dítěte. Neuvědomily si, že těch 800 je tedy 2x, jak jsme psaly my dvě, tedy 1 600,a to by pro 6leté dítě mělo být celkem dost, pokud ostatní výdaje taky hradí napůl.
Řešením je udělat pořádek a jasno ve financíh, jenže - jde o dítě, rodiče by neměli jen řešit kdo dal o stovku víc nebo míň smilies/sad.gif.

září 07, 2007 10:31
máte pravdu... : d@niela
jedna měla chudého, nehotového - ale mladého, druhá zas bohatšího, ale se "závazkem" (hnusný výraz pro dítě), je to všechno o úžasné toleranci, o schopnosti nadhledu...
Pokud to vyjde, tak vznikne naopak širší rodina s prima sourozenci.
A gratuluju všem, které to zvládnou.
Ale nezávidím těm, které se v tom plácají. A asi to hoooodně bude o penězích. Když se jich někde nedostává, nedostává se pak i ta tolerance ...
září 07, 2007 10:46
... : Simona
I když teda chápu, že pro mamku děvčátka ta situace může být tíživější, ono i když má dcerku 14 dní v měsíci z domu / což teda já bych snášela velice těžce/,musí přeci koupit veškeré vybavení. V případě vlastní péče by vybavení musela koupit taky ale k tomu by měla asi přeci jenom vyšší alimenty. Nejspíš bude vše hlavně o domluvě.
září 07, 2007 10:54
Dvojnásobné náklady : Romana
Při tomto modelu jsou náklady na dítě dvojnásobné. Mít 2x oblečení, 2x boty... Dítě to přeci nestačí ani vynosit. Dle mého jsou to vyhozené peníze. Dokážu si představit, že maminka s jedním platem se má co ohánět.
září 07, 2007 11:00
Romano, : Myška
máš pravdu, taky mi to přijde zbytečné. Zvlášť, když je na obou stranách v podstatě nouze o peníze. Asi by to chtělo domluvit se, a postupovat společně, a oblečení a boty by se mohly stěhovat s holčičkou.
září 07, 2007 11:07
... se mohly stěhovat s holčičkou... : ivanka
to je děsný, doufám, že moje děti tohle nezažijou.
"Kde domov můj"
smilies/angry.gif smilies/angry.gif smilies/angry.gif
září 07, 2007 11:35
Jo, : Myška
je to děsný.
září 07, 2007 12:40
to Simona : Eja
Doufám, že můj komentář nezní taky jako nefér. Mně jen přišlo jako s prominutím blbost napsat, že matka 2 x 800 Kč za prázdniny ušetřila. To je přece nesmysl.
září 07, 2007 13:12
pro Eju : Simona
Ale ne, v každém případě mám v okolí pohledy z obou stran, od rozvedených matek i žen co mají manžela s dětmi z předchozího vztahu, nikdo to nemá lehké. Jó to je holt život.
září 07, 2007 13:18
já jsem se tedy nechtěla původně raději vyjadřovat, : Inka
ale nedá mi to. 800 kč měsíčně i kdyby byly 2x, tak to zas tak ohromný peníze tedy nejsou, děti rostou jako z vody, včetně bot a oblečení, do školy se dnes vše kupuje, sešity, knihy, tužky, pera, vše...kde jsou ty doby, kdy jsme to všechno fasovaly ve škole. Každý měsíc prostě musíš koupit něco jiného. Nepočítám jídlo a další věci, příspěvky ve škole. A kroužky už dnes velice podražily, řekla bych, že je to poměrně luxusní záležitost. Sama to Vando poznáš až budeš mít dítě, takže by mi byla hanba se handrkovat o 800 kč.

Ale jen slyším slovní spojení "střídavá péče" a nasakují mi pupence od hlavy k patě, dovedu si to docela živě představit, jak si dva lidi dítě půjčují po týdnu jak plyšového medvídka a ještě ho svéknou, aby si nemusely vzájemně půjčovat i to oblečení co mu koupili, to je děs. Chudák dítě, moc by mě zajímalo co z takového tvorečka vyroste, zvyklého žít týden po týdnu v jiné domácnosti, jiných pravidlech s jinými lidmi....a až se jednou vdá nebo ožení, tak mu nebo jí ani nepřijde nenormální žít paraleně ve dvou rodinách zároveň a všude fungovat, vždyť na to bude zvyklý od útlého mládí. Musí to být hrůza pro takového malého tvorečka si každý týden v pátek zabalit batůžek a jít bydlet na týden jinam. Dítě má mít jeden domov.
září 07, 2007 13:24
Pravda, obě strany to nemají lehké : Eja
Maminky, které se o dítě starají z alimentů vyměřených soudem toho většinou moc nezaplatí při dnešních cenách. A nejvíc hyenické mi přijdou případy otců, kteří kvůli vyměřování alimentů falšují (pardon "upravují") účetnictví a daňová přiznání, případně raděj pracují za minimální mzdu (aspo%n tedy oficiálně). To vše jen proto, aby ušetřili! Copak si neuvědomují, že jsou to peníze pro JEJICH VLASTNÍ DÍTĚ? Budou se handrkovat o každou korunu místo aby si řekli, je to přece i nadále moje dítě a chci, aby se mělo dobře. Budu dávat dobrovolně tolik a tolik. Smutná to doba, ve které žijeme.
září 07, 2007 13:29
Inko, těch 2x800 je na obědy a kroužky, : bb
vše ostatní ji kupují v obou rodinách. Na obědy a kroužky 1 600 mi přijde přiměřené, u rodin, které si nemohou vyskakovat - kdyby byly děti 3, tak je to skoro 5000 jen za obědy a kroužky. Jídlo, boty, oblečení atd. k tomu. A kdo máme děti, víme, že tím to nekončí, drogerie 13-18 letých, časopisy, knihy, praní jejich prádla, kapesné, peníze na školní divadlo, kino, výlet, lyžák, aj., to jsou další tisíce.
září 07, 2007 13:42
... : bb
což potvrzuje to, co jsem psala už nahoře, že těch 800 v létě maminka malé určitě nevyšetřila...děti taky chodí k zubaři, k holiči
září 07, 2007 13:44
asi jsem velka kvočna : lp
ale fakt si nedokážu představit, že by moje děti měly hrcovat každý týden do jiného domova, k jiné rodině a macešce. To půjdu raděj o žebrácké holi, skousku co se skousnout dá a životní minimum si vyběhám na úřadech a budu se snažit o dětičky se starat sama. Sama jsem to nezažila, jsem sice rozvedena, ale bývalý manžel příliš sil na to, aby se staral o děti neměl, ale fakt je pro mě těžké si představit, že má dítka měla takhle harcovat bez práva na domov. Možná to ale vidím černě a Ti, kteří to zažívají, tak se dokáží lépe domlouvat a může to fungovat.... nevím..... jen jsem ráda, že střídavou péči jsem nezažila.....
září 07, 2007 13:48
lp, : bb
no já to sice jako máma moc dobře chápu, ale co když táta se nechce dítěte vzdát, a dítě je tak spokojené, tak je to asi jediné řešení, než dlouholeté soudní tahanice o dítě, které vyústí tím, že dají na prázdniny 10leté dítě do psychiatrické léčebny smilies/sad.gif
otcové mají svá práva, a když je chtějí uplatnit a být dál součástí života dítěte, nemůže si to dítě pro sebe "zabrat" jen máma
září 07, 2007 13:55
to je bb egoistická neschopnost a nevstřícnost : Inka
dvou lidí, kteří se kdysi milovali, domluvit se v zájmu dítěte. Naopak si jen vyřizují účty mezi sebou a chtějí si vzájemně ublížeit jeden druhému, ale ublíží jen tomu děcku.
Líbil se mi tu kdysi jeden příspěvek od někoho, kde děti žili stále v jednom bytě a u nich se po týdnu střídali rodiče, k tomu smekám klobouk.
září 07, 2007 14:03
... : bb
souhlasím, že je to neschopnost a sebestřednost rodičů, proto si myslím, že střídavá péče už ukazuje snahu o nějaké řešení - jen doufám, že se to tak nastřídačku líbí i té malé, jinak by to byl nesmysl


září 07, 2007 14:07
o těch dětech co žijí v původním bytě, a rodiče se u nich střídají, : bb
děti ve svých pokojích a rodiče ve své ložnici jako dřív, jen nastřídačku, jsem psala já...ale to jde zase jen někdy, někde, za předpokladu, že rodiče bydlí dál ve stejném městě, a že jejich partner snese manžela/manželku na obtýdenní život, a co kdyby přišly další děti z těch nových svazků, budou mít taky rodiče jen na týden...
každopádně to vyžaduje obrovskou dávku nesobeckosti, tolerance, pochopení, vcítění
září 07, 2007 14:09
logicky to chápu, : lp
přesto musím přiznat, že nevím, jak bych to rozdýchávala. Snad, pokud se rodiče dokáží domluvit, tak to může fungovat. Jenže to by se ve většině případů nerozváděli. Navíc, když jsem byla rozvedena, bývalý manžel si kdykoli mohl sám vzít děti a ony mohly jít za ním. Tohle mi nevadilo, naopak jsem to vítala. Ale domov měli svůj, stejně jako pokoj a postýlku. Stejné je to s přítelem, který má 2 děti z předchozího manželství. Bere si je vždy ve středu, kdy jsou u něj doma a co čtrnáct dnů o víkendech. Pokud to někomu nevyhovuje, tak to sklouzne na jiné dny, kdy mají volno a všem se to hodí. Ale když jsme se spolu bavili, tak jsem nechtěla, aby o nás byly na Štědrý den. Bylo to sice k nelibosti přítele, ale pak argumenty celkem přijal. Vánoce mám za svátky rodinné a myslím si, že štědrý den by dětičky měli trávit doma. Je to den tajemství a sama bych byla hodně nešťastná, kdybych je měla trávit bez dětí. Proto jsem to nechtěla udělat bývalce a vlastně i jeho dětem. Nic na tom nemění, že následující den si je vezmeme a pod stromečkem dárky spolu rozbalíme.... ale nedokážu si představit, že někdo opravdu může mít dva domovy..... případně dvě štědrovečení večeře, dvojí rozbalování dárků.... vždyť oba rodiče na to mají právo.... co tak taky se někdy zeptat na právo dětí ??
září 07, 2007 14:09
to je přesně to, co píše Eva - : ivanka
nikdo se neptá, jestli to těm dětem vyhovuje.
píše to na té diskuzi o nevlastních sourozencích smilies/wink.gif
září 07, 2007 14:16
... : bb
lp, tak to by ses divila, jak děti z rozvedených manželství vítají, když mají všechno dvakrát smilies/smiley.gif doma se cítí vždycky stejně jenom tam, kde byly doma i předtím, to je většinou u mámy...no a pak jedou "k tátovi", a tam si klidně užijí druhé vánoce smilies/smiley.gif
To je ještě krásné řešení, než když mají ty vánoce jen doma a vědí, že táta je má jinde s jinými.Pokud děti tvého přítele chtějí být na Štědrý den s mámou a ona s nimi, pak je dobře, že ustoupil a netrvá na společné štědrovečerní večeři.


září 07, 2007 14:16
... : bb
mně se hodně líbí model moderátora a herce Jana Krause, četla jsem v rozhovoru s Ivanou Chýlkovou, že se na štědrovečerní večeři sejdou úplně všichni, současní i bývalí partneři s rodinami, maminka Krausová, na večeři v oblíbené restauraci - užijí si to pospolu, bez práce a honičky, v klidu a pohodě, děti tak mají oba rodiče pohromadě a pak se rozejdou do svých domovů.
září 07, 2007 14:18
no my se taky scházíme na vánoce všichni : Inka
u nás i včetně bývalého manžela, jeho přítelkyně, jeho maminky a rodiny mého bratra, děti jsou rádi, že jsme všichni pohromadě a babičky také. Myslím, že když lidé pochopí, že to, že si odpustí a nic si nevyčítají, tak to může být jen přínosné pro všechny navzájem - pomáhat si. Ale k tomu musí být Ti lidé podobně nastavení.
září 07, 2007 14:54
K vseobecne kritice stridave pece : Vanda
V Nizozemi je to uz standardni reseni. Soudce rozhodne o vyraznem omezeni rodicovskych prav otce (jakym urcite je uprava, kdy tento dostava dite jenom jednou za 14 dni na vikend, plus kazdou druhou stredu), jenom v pripade, ze je k tomu zavaznej duvod. Jinak se vychazi z toho, ze dite ma narok pobyvat stejne s maminkou jako s tatinkem. Podotykam, ze u deti nad 12 let je soud povinen prihlednout k jejich prani, cili to rozhodne neni tak, ze se jich nikdo nepta na nazor. Jestli je tedy treba dospivajici divka "uspesne" postvana matkou proti svemu otci, tato proste rekne, ze s nim byt nechce, a on ma u soudu stejne smulu. Je jasne, ze zadnej zakon nezabrani lidem navzajem si ublizovat, jestli to chteji delat. Ale znam dost deti, co vyrustaji stridave ve dvou domacnostech, a docela si uzivaj toho, ze maji vsechno dvojmo a porad zmenu. Deti jsou vetsinou hodne flexibilne. Slysela jsem ale o jednom pripade, kdy meli rodice dojem, ze tydenni stridani prinasi jejich citlivemu diteti prilis mnoho neklidu, a domluvili se na stridani po 10 dnech, pry to takhle vsem vyhovuje lip.
Jisteze stridava pece neni dokonala a ma svoje nevyhody, ale to ma fakticke "odriznuti" ditete od jednoho rodice v zajmu jedineho domova taky.
září 07, 2007 16:30
Věděl jsem, že naše společnost bohatne, : Kráťa
ale netušil jsem, že tak rychle a tak hodně. Asi se lidé mají dobře, když prakticky pro každého je osm stovek pakatel, o který by se on určitě nehandrkoval.
Asi bych se měl poohlédnout po nějakém webu pro nás chudé.
září 08, 2007 00:43
hele, krato : sasas
kdyz tak lpis na presnych a doslovnych formulacich: kde presne skoro vsichni pisou, ze je pro ne 800 pakatel, o ktery je skoda se handrkovat?

precetla jsem znovu komentare a byly tam nazory ze:
- maji vanda s manzelem male zaplatit polovinu vydaju na krouzky, obedy a leky (tj. onu castku 800) sami a neposilat matce hotove penize
- 800 kc mesicne na dite je malo, "provoz" ditete stoji mesicne mnohem vic nez 2*800
- stridava pece je neco s cim ctenarky souhlasi / nesouhlasi / maji k tomu vyhrady
- jestli matka holcicky prispevek v dobe prazdnin vyuzila / prosustrovala

ale ani jeden prispevek typu 800 jsou smesne penize. komentaru je tu cca 50, pod pojmem skoro vsichni si predstavuju tak 90% z toho.
září 08, 2007 09:00
pokud : Kamila
byl termín 800 jsou směšné peníze míněn na mně, pak upřesňuji - ač z textu to bylo jasně patrné - 800 Kč na měsíční prázdninový provoz dítěte jsou směšné peníze... ale klidně se poohlédni po stránkách pro chudé!
září 08, 2007 09:17
Omlouvam se : Zuzana
Nizozemske zkusenosti jsem vcera popisovala ja, nikoliv pisatelka Vanda
září 08, 2007 10:19
Kamilo, : bb
myslím, že kdo chtěl, ten to pochopil správně, kdo má spíš potřebu si rýpnout, vytrhne sdělené z kontextu a rýpne si, aniž by se vyjádřil k tématu (finance při střídavé péči o dítě
září 08, 2007 11:45
Inko, : bb
to je hezký, to se mi moc líbí. Taky mám ráda, když se o svátcích sejdeme ve velkém.
září 08, 2007 11:55
Kráťo, poradím ti: : Krakonoš
Nejlepší web pro vás chudé je www.novinky.cz. Tam najdeš fůru zpřízněných duší. A pak ještě jedna rada, jak ušetřit: Prodat comp a zrušit IT připojení. smilies/tongue.gif
září 10, 2007 19:17
střídavá péče : nena
Přítel má dítě ve střídavé péči,ale příliš dobře to nefunguje. Je to opravdu ona "hýčkaná chudinka královnička", co je bohužel každé 4 dny někde jinde, komunikace nefunguje a na chování dítěte je to dost znát. Všichni dítě litují a tatínek kolem něj "chodí po špičkách", aby náhodou nechtělo k mamince nebo k babičce....
srpen 29, 2008 18:40
nové stránky : jedendomov
Střídavá péče není vždy tím nejlepším řešením. Nové stránky pro odpůrce soudně nařízené střídavé péče. www.jedendomov.cz
březen 15, 2011 12:36
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]