O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

TĚHOTNÁ STUDENTKA BEZ PARTNERA PDF Tisk E-mail
Středa, 11 červenec 2012

Dobrý den, pročetla jsem si tady spoustu článků a dozvěděla se o všemožných ustanoveních, jenže potřebovala bych to všechno shrnout do jedné zprávy. Je mi 21 let a právě jsem dokončila 2. ročník střední školy s tím, že v září nastoupím 3. ročník. Můj problém spočívá v těhotenství, které dovrší v září. 

 

 

 

 

 

      Jsem bez kontaktu s otcem dítěte (tč. ani nemám na něj současnou adresu). Chtěla bych se tedy zeptat, na co všechno mám jako studentka bez příjmu a bez partnera nárok.

 

      Jinak - jídlo a to všechno ostatní mi platí mamka a když potřebuju, tak řeknu otci. (Můj otec mi přispívá většinou tak 1000 za měsíc. Když potřebuju něco navíc, tak mu řeknu a taky mi platí studium, což je 10 000 na rok.) Ohledně školy - v září porodím a nebudu přerušovat studium, v lednu půjdu normálně do školy a dodělám 3. a 4. ročník, hlídat mi bude mamka i babi (bydlím s mamkou a bratrem v domku u babičky).

 

     Štve mě, že tady těm „úředním“ věcem vůbec nerozumím. Ani nevím jak vyplnit papíry do porodnice... netuším, na co nárok mám či nemám, a o co všechno bych si měla zažádat, a co říct na sociálce až tam půjdu hlásit PPM.

 

Děkuji vám předem za všechny rady,

NIKOL 

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

Milá Nikolko,

 

     je fajn, že ses tomu všemu postavila čelem a že i přes těhotenství a budoucí mateřství nevzdáváš školu. Asi to nebudeš mít zrovna jednoduché, ale díky mamince a babičce to stopro zvládneš. A že je partner "někde v nedohlednu"? I to se stane. Zase si řekni, že je to lepší, než mít vedle sebe nějakého neřáda :-))). Držím palce, aby se v budoucnu i tohle zdárně vyřešilo.

 

 

 

     A teď k tomu, na co ses ptala - tedy co všechno si musíš ještě zařídit:

 

 

     Podmínky maminek studentek pro přiznání některých dávek jsou odlišné oproti pracujícím maminkám nebo podnikajícím maminkám. Od roku 2009 zaniklo pojištění studentů, a proto studentky nesplňují podmínky pro přiznání peněžité pomoci v mateřství. Těhotné studentky tedy nepobírájí mateřskou a až po narození dítěte začnou pobírat rodičovský příspěvek. Maminky studentky nemají ze zákona možnost volby délky pobírání rodičovského příspěvku. Rodičovský příspěvek budou pobírat čtyři roky, tedy finančně nejméně výhodnou variantu. Při čtyřleté variantě je měsíční rodičovský příspěvek v letošním roce 7 600 Kč v prvních devíti měsících a poté již pouze 3 800 Kč. Za čtyři roky tedy maminka dostane 216 600 Kč.

 

     Nárok na rodičovský příspěvek však mají všechny maminky, netestují se příjmy ani majetek. O rodičovský příspěvek je však zapotřebí písemně zažádat na předepsaném formuláři na místně příslušném úřadu práce dle bydliště. Pro přiznání mnoha dávek je důležitá hranice životního minima. Životní minimum osamělé matky s dítětem v roce 2011 je částka 4 480 Kč. Tato částka se skládá z životního minima matky (2 880 Kč) a dítěte (1 600 Kč). Jestliže žije maminka dítěte i s otcem dítěte v jedné domácnosti, tak činí životní minimum rodiny 7 080 Kč (2 880 Kč + 2 600 Kč + 1 600 Kč). Když žije maminka s dítětem v domácnosti s rodiči, tak se posuzuje příjem všech členů rodiny, tedy všech, kdo žije s matkou s dítětem v domácnosti. Životní minimum rodiny by v tomto případě bylo vyšší, záleželo by na konkrétní situaci.

 

      Od minulého roku došlo ke změně u porodného, které je vyplaceno matce dítěte pouze na první narozené dítě a příjem rodiny nesmí přesáhnout 2,4násobek životního minima. Matka samoživitelka tedy nesmí mít příjem vyšší než 10 752 Kč (2,4 ∙ 4 480 Kč). Porodné činí 13 000 Kč a je zapotřebí si o porodné písemně zažádat do jednoho roku od narození dítěte na předepsaném formuláři na místně příslušném úřadu práce dle vašeho trvalého bydliště.

 

      Přídavek na dítě mladší šest let je nadále 500 Kč měsíčně. Pro přiznání nároku na přídavek na dítě je však nutné, aby měla matka samoživitelka nižší příjmem než 2,4násobek životního minima. Finanční hranice je tedy stejná jako u porodného. Matka samoživitelka s jedním dítětem nesmí mít příjem vyšší než 10 752 Kč. O výplatu přídavků na děti je potřeba písemně požádat na předepsaném formuláři na příslušném úřadu práce dle trvalého bydliště. ¨

 

     Jsou ještě další dávky, ale ty se vztahují na matky v hmotné nouzi, opuštěné, samotné s dítětem. Myslím, že v takové situaci nejsi....

 

    Každopádně - když tak se ještě ozvi,

 d@niela

 

 

 

Komentáře (45)add feed
Trochu mě zarazila věta : mamča
"na co všechno mám jako studentka bez příjmu a bez partnera nárok".
Jasně, může se stát, že i slušná dívka otěhotní s náhodným partnerem, a je dobře, že hned nevolí potrat, ale staví se ke svému stavu čelem.
Jen zírám, jak má Nikol dobře zorganizovanou rodinu. Táta hradí školné, výživné a občasné "finanční výpomoci". "Jídlo a to všechno ostatní hradí mamka", hlídat bude mamka s babičkou, další potřebné finance poskytne Úřad práce.
Zbývá tam ještě nějaký úkol pro Nikol ? Tedy krom toho, že bude studovat a občas kojit vlastní dítě ?

červenec 12, 2012 08:18
Mamčo, v tomhle jsem na vině já... : d@niela
já tu její prosbu o radu dávala dohromady z několika našich e-mailů - kdy jsem se jí na na všechno kolem vyptávala.
Takhle "jasně a stručně" její původní žádost nezněla. Chápu, že z toho, jak je to teď podaný, to vypadá přesně tak, jak píšeš - ale - potřebovala jsem vědět co možná nejvíc informací, takže jsem z ní vydolovala co šlo :-)))

V tomhle jsem na vině opravdu já... Ona nejprve v podstatě napsala jen, že je na těhotenství sama a jestli nevím, na co by se kde mohla zeptat, co by kde mohla splašit...

-----
A když už - tak dotaz pro všechny:

někdy musím ten dotaz trošku upravit, doplnit, jindy je to vyjádřeno velmi nepřehledně - to bych měla vždy tam dávat pod článek větu: "upraveno"? (za prvý to nepíšu "jen" pro tu jednu, ale pro informaci všem dalším, ale hlavně mi to připadá trošku trapný vůči tazatelce).
Tak poraďte... díky předem!

červenec 12, 2012 08:54
d@niela : mamča
Dobře, tak se omlouvám za strohý komentář.
Opravdu mi ten stručný dotaz přišel poněkud nezralý, nezodpovědný a vypočítavý. Povinnosti všem okolo a pro Nikol prachy. Čím víc, tím líp. Viz "...a co říct na sociálce až tam půjdu...".
No, nejlíp pravdu.
červenec 12, 2012 09:05
d@niela : Tili
Hlasuji pro neupravovat.
červenec 12, 2012 13:05
Milá Nikol, : Magdalenka
Danielka ti vypsala vyčerpávající informace. Snad jen, že i když neznáš adresu otce budoucího dítěte, zvaž, zda-li ho chceš či nechceš uvést v rodném listě a vymáhat z něj pak alimenty pro dítě i pro sebe, jako studetce by ti měl posílat výživné. I pokud to bylo náhodně setkání na jednu noc a ty s ním do budoucna nijak nepočítáš, myslím, že má mít dotyčný přinejmenším možnost, aby se dozvěděl, že někde bude jednou běhat jeho potomek...
Navíc situace se v budoucnu může kdykoli změnit a nikdy nevíš, co bude.
Jinak hodně štěstí s prckem i ve studiu. Přerušení studia na rok je v tomto případě docela normální a škola by ti vyšla nejspíš vstříc...
červenec 12, 2012 16:08
Tili, OK, : d@niela

to sem mám kopírovat i celou svou korespondenci s tazatelkou, nebo zveřejnit jen to první?

A ještě jedno - občas mi - právě díky tomu, že ta korespondence je jen mezi námi - tazatelka svěří i věci, které by asi nerada zveřejňovala...

tak dej nápad, návod, jak si to představuješ...
červenec 12, 2012 16:13
To asi bude : Tili
vždy na Tvém uvážení. Asi bych napsala původní dotaz už Tvé doplnění, co jsi dodatečně zjistila z mailů. Myslím, že styl psaní tázajícího má také dost vypovídající hodnotu a pomůže si udělat obrázek o tom, kdo se ptá. Snažila bych se upravovat co možná nejméně, ale někdy to asi jinak nejde.
červenec 13, 2012 08:09
Nikol, Magdalenka radí, uvést otce v rodném listě. : Myška
Ano, měl by ti platit alimenty. Ale - tím, že bude oficiálně v rodném listě, bude mít krom povinnosti platit výživné i právo se s dítětem stýkat. A tak zvaž, jestli to za pomoci své rodiny zvládneš. Nikde není napsáno, že platit bude, může to být i tak, že bude bydlet na obecním úřadě, nebude nic vlastnit a nebude pracovat, a alimenty budou nedobytné. Ale jeho práva k dítěti zůstanou i přes to. Musíš ty vědět, co je to za člověka, a co od něj můžeš čekat.
červenec 13, 2012 08:21
Tyhle dotazy mě dokážou docela naštvat. : mamča
Jsem napůl chromá pracující jedubaba a zaráží mě vstřícnost všech radilek. Vám není divné, že Nikol studuje denní studium soukromé školy a v jednadvaceti UŽ dokončila druhý ročník ? No budiž, studovat se může začít kdykoli a třeba už předtím něco vystudovala nebo snad i pracovala.
Přijde do jiného stavu tak nenadále, jak podzim do Krušnohoří, „je bez kontaktu s otcem dítěte“, ale zodpovědně si dítě nechá. Studovat bude v poklidu dál, táta na ní bude platit výživné a školné a starat se o to mimino bude máma, babička a stát. (Ještě zapomněla zmínit bratra, mohl by aspoň drncat s kočárem).
Ptá se, na co všechno má nárok ? Vzhledem ke stávající legislativě nárok na dávky, co jí vyjmenovala Daniela, má. Proč by ale tohle dítě a jeho matku měl živit „stát“, když existuje otec, kterého by asi nebylo těžké dohledat ?
Kdy už někdo těmhle lidem vysvětlí, že STÁT nemá žádné vlastní peníze. Že má jen to, co vybere na daních od nás všech, co chodíme každý den do práce ? Že „raneček s dávkami“ je poloprázdný, a pak nezbývá třeba na tu holčičku, co se narodila bez půlky páteře, ale protože je to bojovnice a šikulka, a naučila se chodit po rukách, tak se jí půlka „dávek“ sebere.
Nebo moje známá, co se po úrazu plouží o dvou francouzských holích (a přitom chodí do práce na zkrácený úvazek) a které v rámci "přezkumu zdravotního stavu" snížili stupeň invalidního důchodu na ten nejnižší, s odůvodněním, že si na tu bolest a kulhání už mohla za ty roky zvyknout.
Chápu, že nejsou peníze.
Ale jak je vidět, někdo nárok "od státu" má, a považuje to za svoje nezpochybnitelné právo,
aniž by se dotyčná pokusila kontaktovat a žádat o výživné toho, s kým to dítě čeká.

červenec 13, 2012 10:08
mamčo, a ty hordy snědších spoluobčanů tyjících celý život z dávek, tedy z našich daní, tě neštvou? : Myška
Tebe štve jedna holka, které asi ujely nohy, která se nefláká ale studuje, a u které je předpoklad, že po vystudování a rodičáku půjde vytvářet hodnoty, aby se profesionální pobírači dávek měli dál dobře.
červenec 13, 2012 10:56
Ale Mamčo, : Magdalenka
to je přece jiný příběh. Mnoho nás vidí a cítí to, co ty... Ale v jednadvaceti těhotná to přece nemůže vidět. Na ty dávky má nárok, nehledě na hospodaření našich politiků a úředníků. Máš pravdu, ale ryba smrdí od hlavy. A když jednou pan prezident ještě v dobách ministerských prohlásí, že nerozenává čisté a špinavé peníze, co chceš po chudákovi svobodný studentce? Navíc, já jsem taky pobírala dávky v mateřství a kdoví, jak bychom bez nich vyžili. Ty ne?
červenec 13, 2012 10:59
Myško, : mamča
hodry hnědočechů mě štvou, stejně jako Tebe.
Ale představ si, že by sem napsal Nikolin otec, který je zřejmě jedním z těch rozvedených otců, kterým na jejich dětech záleží, a proto jí platí soukromou školu.
Neměl by třeba on mít zájem na tom, aby místo něj těhotnou dceru živil otec jejího dítěte, a on by třeba místo toho mohl přilepšovat vnoučeti ?
Ale Nikol žádného "partnera" neřeší. Prostě "Jsem bez kontaktu s otcem dítěte (tč. ani nemám na něj současnou adresu)." smilies/angry.gif
červenec 13, 2012 11:08
Magdalenka : mamča
Tak já jsem žádné "dávky v mateřství" nepobírala. Za nás byla placená mateřská dovolená 6 měsiíců, na dvojčata devět. A pak už si každý musel poradit sám. Buď dát děti do jeslí a jít do práce, nebo zůstat doma s dětmi a žít z jednoho platu manžela.
červenec 13, 2012 11:11
mamčo, napadlo tě, že třeba Nikol ani nechce, aby otec dítěte věděl, že se stane otcem? Že se v něm těžce zklamala, a chce : Myška
být s dítětem sama i za cenu toho, že nebude dostávat výživné? Pokud je s rodiči Nikola domluvená, tak co tě tak štve? To, že se snaží od státu získat maximum co může? Co je na tom špatného?

Poukazovat, že tvoje kamarádka, i ta malá holčička bez části páteře, a mnoho jiných, dostane méně peněz od státu proto, že své žádá Nikola, mi přijde k Nikole hodně nespravedlivé.
červenec 13, 2012 11:25
Myško, : mamča
promítáš sem zkušenosti ze svého nejbližšího okolí.
Mně prostě připadá Nikol jako nezodpovědná holka, co "náhodně sexuje" bez antikoncepce, a když je v průšvihu, tak hodlá zaměstnat celou širokou rodinu i "stát", jen aby nemusela dospět a postavit se za pomoci partnera na vlastní nohy. S maminkou, babičkou a štědrým tátou za zády je to pohodlnější. Ještě chybí pejsek s kočičkou a myška hrabalka.
Ty jsi v jednadvaceti nevěděla, že po nechráněném styku můžeš otěhotnět ?
Jestli je Nikol slušná holka, tak se určitě nevyspala s místním opilcem a pobudou, ale s nějakým normálním klukem, který by třeba (kdyby k tomu dostal příležitost) byl jejich společnému dítěti dobrým otcem a Nikol oporou.
červenec 13, 2012 11:34
A ještě něco : : mamča
I já sem pochopitelně promítám zkušenosti ze svého okolí. Kolegyně dcera otěhotněla se svým stálým partnerem. Tehdy zrovna bylo "výhodnější" být svobodná matka, takže se nevzali a na sociálce se tvářila jako samoživitelka. Pak bylo chvíli "společné zdanění manželů", tak s partnerem rychle spočítali, že je to pro ně "výhodné", tak se vzali.
Mě prostě neskutečně štve to, že se lidi neberou z lásky, ale z důvodů výhodnosti.

A jestli myslíš, že např. taková Nikol je jen jedna, tak jsi na omylu. Jsou jich desetitisíce.
A kapka ke kapce...a máme móře.
červenec 13, 2012 11:47
Vlastní zkušenosti lze těžko předávat do naprosto odlišného prostředí, : lp
vždyť před čtvrtstoletím byla práce povinná, každý kdo pracoval byl schopen se slušně uživit a více méně jsme celá společnost byla velmi rovnostářská. Tohle je minulostí a Nikol za to fakt nemůže, tak proč tolik hněvu na její hlavu? Má-li zázemí rodičů, kteří mají zájem, ale i prostředky ji pomoci, tak je to jen dobře. Pokud ne, tak je tady stát (tudíž mi všichni) a ten se sice o základní její potřeby postará, ale nijak zvlášť se nepřetrhne. Zkoušel někdo ze zde píšících žít z životního minima? I tak její perspektivy budou mnohem horší než byly před 25 lety ( tedy pokud v rodina bude bez nějakého většího majetku, kterým by ji dlouhodobě mohla pomáhat). Nejtěžší chvíle by ale zvládla a věřím, že při troše štěstí i další svou životní cestu. Jinak s některými zde píšícími v těchto případech o mrhání peněz ze státního rozpočtu osobně nesouhlasím a jsem mnohem radši, když jdou takto potřebným, než když se ztrácejí v tunelech neuvěřitelné výše v kapsách vyvolených jedinců. Ty miliardové sekery jsou zapomínány a hozeny do smetiště dějin, ale pár krejcarů holce jako Nikol dokáží bohužel některým pěkně ležet v žaludku :-(.

červenec 13, 2012 12:48
otec : Magdalenka
Ačkoli jsem ženská, chápu všechny chlapy, kterým vadí, že byli dobří na zplození dítěte, ale už nejsou dost dobří, aby jim dotyčná sdělila, že budou mít potomka. Jsou ovšem pochopitelné vyjímky, např. při znásilnění. A protože to Nikol neupřesnila, je možné vše. Tudíž je opakuji, rodiče jsou dva a tím, že Nikol už na začátku otce ruší, ovlivňuje podstatně další vývoj dítěte.
Jak jsem uvedlas dříve, jsem pěstounkou a mám POVINNOST děti o biologických rodičích informovat. A rozhodně to tedy nejsou andělé. Totéž chystá novela uzákonit i pro děti adoptované, asi k tomu tedy podstatné důvody jsou.
červenec 13, 2012 13:06
mamčo, co jsi tak rozčilená? Děláš, jako by Nikol chtěla, abys ji živila ze svého. : Myška
Pokud se Nikol dohodla s rodiči, že ji budou podporovat, co je komu do toho?
Tebe, v době, kdy jsi rodila děti, rodiče aspoň trošku nepodporovali? Nepodporuješ své děti?
Mě rodiče podporovali, a já zase podporuji své děti. Považuji to za normální, když mám z čeho. A klidně si něco odřeknu, za mé děti mi to stojí.

Nikol bude pobírat ode dne porodu po čtyři roky rodičovský příspěvek - nic neobvyklého u každé rodičky, jen se liší délka pobírání 2, 3, či 4 roky, celková částka je stejná, délka závisí na tom, zda je nemocensky pojištěná, což ona jako studující není, a tak si nemůže vybrat variantu, ale automaticky bude pobírat rodičák 4 roky.
Dále bude pobírat závratnou částku 500,-- Kč měsíčně přídavků na dítě. A to bude možná všechno, protože u dalších dávek se testuje příjem všech lidí, kteří spolu žijí ve společné domácnosti.

Tys taky jistě v době svých porodů vytěžila od státu co tehdy šlo.
červenec 13, 2012 13:08
Myško, : mamča
já se nerozčiluju. Jen bych chtěla Nikol trochu nasměrovat k zodpovědnosti. Jestli není otec dítěte nějaký gauner, tak by mu měla říct, že je s ním těhotná a neschovávat se za rodiče a babičku.
Ty jsi přece byla hodně mladá, když jsi čekala svoje první dítě. A zvládlas to.
Tak prč to Nikol aspoň nezkusí ?
Jasně, mluví ze mě matka synů. Vadilo by mi hodně (a přitom bych to nemohla nijak ovlivnit) kdyby měl být některý z mých synů otcem, a jeho partnerka by mu to neřekla, a schovávala by se u rodičů a čekala, že jí budou živit.
Jasně, že každá normální máma svoje dítě v průšvihu podpoří, ale takhle Nikol nikdy nedospěje.
červenec 13, 2012 14:24
mamčo, ale já jsem byla v trochu jiné situaci - můj partner se nevytratil, měli jsme se rádi, vzali se. To s Nikol nelze strovnávat. : Myška
Rodiče mne - nás podpořili, bez nich bych musela maturitu odložit. Díky nim jsem to zvládla.

Jsem taky matka synů. A stejně jako ty, nevím - pokud to nevědí mí synové - jestli je některý z nich otcem, protože v celibátu nežijí. Ale protože to nejsou žádní gauneři, předpokládám, že pokud by jejich partnerky otěhotněly, nebudou mít důvod před ani jedním z nich jejich rodičovství tajit.

Ale copak my víme, proč se otec Nikolina dítěte zdekoval?
červenec 13, 2012 14:42
Mamčo, klííííídek... : Vodoměrka
proč myslíš, že nedospěje? Mám dceru ve věku Nikol, bude mít 22 let, a představ si, že teprve nyní dodělala střední a odmaturovala... jo, asi se ti to bude zdát děsně pozdě a kdoví co za tím je... je na podzim, takže šla do školy o rok později, ve druháku zjistila, že škola, co si vybrala, opravdu není to pravé pro ni a zcela rozumně si našla jiný obor... samozřejmě, kdyby ji nevzali na té škole, kam přešla, nejspíš by tam šla o rok později a ztratila by tak další rok...
A kdyby za mnou přišla, že je těhotná, tak bych se taky snažila jí pomoct, aby školu dodělala... což bych brala jako jednu z priorit, protože později už by to bylo těžší... a myslím si, že dospět bude mít určitě kdy... ono i to těhotenství ji k tomu částečně donutí samo...
červenec 13, 2012 17:59
doufám, že stejně : mura1
Kdy už někdo těmhle lidem vysvětlí, že STÁT nemá žádné vlastní peníze. Že má jen to, co vybere na daních od nás všech, co chodíme každý den do práce ? Že „raneček s dávkami“ je poloprázdný, a pak nezbývá třeba na tu holčičku, co se narodila bez půlky páteře, ale protože je to bojovnice a šikulka, a naučila se chodit po rukách, tak se jí půlka „dávek“ sebere.

se rozohňuješ nad všemi kuřáky, spěchajícími řidiči, obézními, nezdařenými sebevrahy, pijany, feťáky, repetenty, těmi, co si hrají s pyrotechnikou, těmi, co uhřátí skáčou do vody atakdále a takdále, protože ty všechny taky sponzoruješ ze svých daní a taky mohli mít ve svým věku rozum a nekouřit, nepřejídat se, nechlastat a nepředjíždět v nepřehledný zatáčce.
červenec 13, 2012 18:49
mamčo, : bb2
taky jsem na dceru, kterou jsem měla v 19, teda rok po maturitě ;-) brala mateřskou jen 6 měsíců, z toho 2 jsem povinně musela nastoupit před porodem, ačkoli bych bývala v kanclu mohla dělat až do odjezdu do porodnice, ale tak to tehdy bylo. Takže v době, kdy bych s miminem uvítala každou kačku, už jsem brala jen 4 měsíce a pak do roka dítěte, čili 8 měsíců, brala příspěvek - teď už nevím, tuším 600.
Pak už nic, a i když manžel se velmi snažil, kromě práce měl vedlejšák, platili jsme nájem v obecním bytě a novomanželskou půjčku, a tak jsme přežívali jen díky naturáliím z obou rodin - dostávali jsme zeleninu, jablka, ořechy, med, brambory, vejce,drůbež, králíky, maso, a hodně poděděného oblečení na děti, nějakou tu tříkolku, kolo, manžel zrestauroval saně po sobě a svých bratrech, apod.
Přesto všechno to bylo dost těžké, takže jsem v dceřinných 15 měsících chytila první možnost přivýdělku, co tehdy na vesnici byla. Bylo to náročné, ráno jsem vstávala v půl čtvrté, o dceru se postaral muž, pak mi ji přivezl do práce, předali jsme si ji na chodníku v kočárku, a odpoledne jsme se zase vystřídali, přišla jsem večer, když ji koupal.
Neměla jsem povznášející pocit, že jsem pracující, pilná, ale zcela přízemně jsem záviděla svým známým, které vstávaly v době, kdy jsem měla zase sebou 3 hodiny šichty, v době, kdy byly venku s dětmi, byl s dcerou manžel a já šla opět do práce, a večer, kdy měly volno, já padala únavou a chodila spát skoro s malou, abych se do půl čtvrté vyspala, zatímco dřív jsem čas od jejího usnutí do půlnoci trávila s manželem a knihami.

Syn se narodil o 3 roky později, mateřská se brala stále půl roku,ale rodičovský příspěvek se bral po celou dobu, navíc byl výrazně navýšen (i s přihlédnutím k porevoluční inflaci) a ke všemu byla mateřská prodloužena do 4 let. Využila jsem to a nikdy nelitovala. Profitovala z toho i dcera, která od 15 měsíců znala režim v podstatě jako dítě ze socialistických jeslí - ráno násilně probuzena, fofrem vypravena a odvezena buď za mnou do práce, nebo později k "chůvě", ještě později do MŠ. Teď se rázem stala školka místem, kam jít mohla, ale nemusela, domů šla jak chtěla - po obědě, nebo až odpoledne, podle toho, jestli jeli někam na výlet apod. Když ve školce řádily bacily, na nic jsme nečekali a zůstala doma preventivně, prázdniny, kdy je školka zavřená, byly taky v klidu. Pak šla do první třídy a já byla ještě rok doma s jejím bratrem. Tím ten přechod mezi volným režimem a školním režimem nebyl tak prudký, stále mohla chodit domů po obědě, odpočinout si a zatímco syn po obědě vyspával své dvě tři hodiny, měly jsme my dvě dost času na sebe i na školní úkoly. Když se junior vyspal, šlo se ven. S rodičovským příspěvkem po celou dobu mateřské a s tatínkovo výplatou a vedlejšákem jsme byli finančně v klidu. TOHLE byla mateřská dovolená jak jsem si představovala. Dodnes na tu dobu ráda vzpomínám. Byl to totiž, narozdíl od předchozího období, NORMÁLNÍ ŽIVOT.
Umožnil mi to sociální systém, do kterého jsem sice tou dobou přispívala částkou nula nula prd, ale za pár let jsem se docela rozjela a vůbec se nestydím, že jsem tebe a jiné daňové poplatníky tehdy tak pěkně ždímala :-)

Nepochybuju o tom, že kdybys tu možnost měla tehdy ty a měla na výběr být doma s klukama bez koruny nebo být doma s klukama a brát měsíčně pár peněz navíc, tak bys volila druhou možnost. Pokud jsi někdy byla nemocná, na operaci apod., tak ses taky nezříkala nemocenských dávek, ale ani operace zdarma, ačkoli by nějaký hnidopich mohl třeba tvrdit, že sis ji způsobila stejně sama svou neopatrností (kouřením, tloušťkou, nevhodnou prací...)

Stejně tak nevěřím, že bys s poděkováním, vděkem a radostně nepřijala jakoukoli pomoc, kterou by ti tvoji rodiče, pokud by si to mohli dovolit, poskytli. A to i v době, kdy bys měla manžela.
Není přece morální povinností a známkou vyšší kvality člověka odmítnout cokoli, co mu v dobré víře blízcí nabízejí. Já nevím, z čeho jsi vydedukovala, že Nikol si všechno sama dobře zařídila, všechny zaúkolovala...Co když je to obyčejná rodičovská láska, s jakou samozřejmě chtějí,aby Nikola dostudovala a současně respektují její volbu dítě přivést na svět, a tak jí s tím vším pomůžou.
Jo, a bratr klidně může občas podrncat kočár, to mu neublíží, pomoct kapku ségře, jednou třeba ona podrncá jeho sviště.
červenec 13, 2012 22:15
Mamča : Karlos...
..má v tomhle případě naprostou pravdu, chápu jí a souhlasím s ní. Nikol rozhodně není někdo, koho bych litoval, do současné situace se dostala jen svojí lehkovážností, pokud nechci napsat blbostí...
červenec 13, 2012 22:53
Take souhlasim s Mamcou, : Nellina
nektere maminky samozivitelky nebo nemocni jsou na tom daleko hure, aspon co znam z okoli. Nikol si bude studovat na soukrome skole a natahuje ruku, aby se stat staral.
To, že se snaží od státu získat maximum co může? Co je na tom špatného?

Asi zert. smilies/angry.gif
červenec 13, 2012 23:16
Ne, Nellino, to nebyl žert. Proč by někdo, kdo opravdu potřebuje pomoc, nevyužil všech možností, které stát nabízí? : Myška
Popravdě, tyto možnosti se dost smrskly, takže Nikola bude mít rodičovský příspěvek, což pobírají VŠECHNY matky, a příspěvek na dítě, což záleží na výši příjmu rodiny, tedy všech osob, žijících ve společné domácnosti.

Tak o co, mravokárci a kritici, vám jde?

červenec 14, 2012 00:21
Myška : Karlos...
O nic smilies/smiley.gif Pouze tu někteří odmítají hýkat s davem, jaká je Nikol vlastně chudák, co si svoje těžce vydřené dávky jednoznačně zaslouží, toť vše. To, že má na ně ze zákona nárok, nikdo přece nezpochybňuje, ale rozplývat se nad jejích nezodpovědným chováním snad ještě nemusíme.
červenec 14, 2012 06:42
dovedu si představit, : Inka kuk
jak pozitivně se bude tvářit otec dítěte až se to jednou konečně dozví, nechci se tím chlapů zastávat, ale otec by měl mít právo o tom od začátku vědět. Dokážu si představit, jak to může ovlivnit myšlení a pocoty jeho rodiny, rodičů, současné partnerky atd ... nechápu, že se po 8 měsíců nedala zjistit jeho adresa.
Dokážu se vžít do pocitů "takzvané babičky", které syn sdělil, že se právě od jedné s kterou se kdysi prý vyspal dozvěděl, že má již narozené dítě ... je vůbec jeho, hledá slečna otce nebo kasičku na 26 let ...
červenec 14, 2012 07:05
Karlosi, ať čtu jak čtu, nikdo se tu nad Nikol nerozplývá. Ani ji tu nikdo nijak nelituje. : Myška
Že bylo její náhodné otěhotnění nezodpovědné, snad nikdo nezpochybňuje.
A jestliže ty odmítáš "hýkat s davem, jaká je Nikol vlastně chudák", já zase odmítám do Nikol kopat.

K tomu oznámení otci - naštěstí je svoboda ženy, jestli otci jeho otcovství oznámí, nebo ne. Dokážu si představit situace, kdy bych to neudělala, otěhotněla-li bych.
červenec 14, 2012 08:03
S "takzvaným" otcem dítěte a babičkou je to snad žert, ne?? : lp
Copak případný tatínek neví, nač toho pinďoura má? Copak on stejným dílem nenese následky svého činu jako Nikol?? Neměla by "takzvaná babička" začít u sebe a přemýšlet, zda něco ve výchově nezanedbala, když její chlapeček "nezná" následky svých radovánek?? Můžu to zcela otočit a nechápat, že celých 8 měsíců se chlapeček nazajímal o slečnu, se kterou strávil žhavou chvilku a kde zanechal své sémě.
Nikol, asi to nebudeš mít jednoduché, ale máš prima rodinu, která Ti chce pomoci. A to je dobře, važ si toho ;-). Jako oni Tobě, tak možná jednou i Ty svým dětem budeš moci být oporou, která je podrží. Ti, kteří na spílají, takové štěstí nemají a z velké části je to jen závist převlečená do hrubého kabátu. Přeji hodně štěstí smilies/wink.gif.
červenec 15, 2012 16:27
přesně jak píše Myška, nikdo Nikol nelituje a Nikol nedělá nic víc, než všichni rodiče dnes : bb2
nebo většina rodičů.
Neznám osobně ani z doslechu matku, která by odmítla brát mateřskou, rodičovský příspěvek. A neznám samoživitelku, která by si k těmto dávkám nepožádala o přídavky na dítě. A je to úplně v pořádku, od toho ten systém je.

Nicméně, ráda slyším, že všichni kritici i všichni jejich synové a všechny jejich dcery jsou tak solidní, že
1) nečerpají žádné sociální dávky, protože si na všechno vždycky, i po porodu, sami vydělají
2) rozhodně nikdy nebyli, nejsou a nebudou tak prohnaní a lstiví, že by předstírali, že spolu trvale nežijí, takže by maminka byla vedena jako samoživitelka a měla nárok na větší peníze
červenec 15, 2012 22:09
To je prave ono, : Nellina
socialni system je velice spatne nastaven. Jakapak materska, porodne....kazdy je preci zodpovedny za svoje ciny, tedy i za porizeni ditete. Prave proto nejsou penize tam, kde je potreba, pro nemocne, postizene, atd.

Jakapak zavist. Me je uplne jedno, ze Nikol dostane 4tis.materskou a par stovek nejakych poplatku. Me celkove stve ten system, mysleni lidi, ze je potreba vyzdimat stat. Chtit dite a kalkulovat, co z toho kapne od statu. Nikol snad nejakou hmotnou nouzi netrpi, pojede si dal svuj studentsky zivot na soukrome skole a cela jeji rodina bude zaukolovana. Proc ne, kdyz ma fajn rodinu, o to lehceji tenhle prusvih vyresi. Jen by i otec mel pravo vedet, ze mu nekde beha dite. A jeho zadat o alimenty. Muj nazor, ktery snad ja kritik a mravokarce mit muzu.

Ale co, vzdyt se krade o 106, tak proc by radovej obcan nenatahoval ruku. Tomu rozumim. Vsak az se poradne utahnou kohoutky, to budou nekteri koukat. smilies/tongue.gif
červenec 16, 2012 03:29
... : bb2
Když zodpovědnost, tak pro každého. Co rodiče, kteří vědomě přivedou na svět těžce postižené dítě, taky si to zacvakají ze svého? Co tlustoch,taky si bude marodit za své. No to dost ušetříme, vzhledem k tučnosti Čechů.
Sportovec taky - neměl skákat, jezdit, lézt, plavat, atd., prostě se měl držet někde, kde mu nehrozí riziko úrazu. Jinak jeho odpovědnost.
Kuřák - není třeba říkat. Co na tom, že nějaká choroba je u nich v rodině běžná, protože tam jsou genetické predispozice. Pokud nejsou nemocní všichni do jednoho bez výjimky, pak to znamená, že ti nemocní dělají něco, co ti zdraví nedělají. V jeho případě jsou to cigarety.
Spontánní potrat - těhotná pokud předchozí vyšetření a pitva plodu (ke které teď, když bude ta placená odpovědnost, bude muset dojít) neukázala nic špatného, pak ten potrat vyvolala ona. Třeba luxováním obýváku.
Díte jelo na kole moc rychle, přivodilo si otřes mozku, zlomenou nohu. Rodiče zaplatí, měli ho hlídat a naučit přiměřené rychlosti.
Atd.

No ale jinak, jak jsem psala, ráda se dozvím, že zde žijí hrdinové, kteří za své studovali, léčili se, jejich děti taktéž, jejich vnuci jakbysmet. Prostě nikdy nikdo z nich nikterak neždíme stát.
červenec 16, 2012 04:12
a teď bez ironie : bb2
my si tu odpovědnost platíme odvodem na sociální a zdravotní pojištění. Funguje princip solidarity, ale ten většině lidí nevadí, protože nikdo z nás neví, dokdy vystačí s tím aspirinem, co si kupuje, a úsporama, a odkdy bude potřebovat dialýzu, operaci, transplantaci a invalidní důchod... Mně nevadí, že jsem zatím nevyčerpala skoro nic a někdo čerpá, protože to znamená, že on je buď výrazně starší nebo výrazně nemocnější nebo výrazně chudší než já. Takže mu rozhodně nezávidím a současně jsem ráda, že kdybych se ocitla v jeho situaci, v tomto konkrétním příkladě kdyby např. má dcera, studentka, čekala dítě, tak dostane nějakou korunu z toho pojištění a nebude muset jít žebrotou, pokud jí nebudeme moci pomoct. Protože na celodenní chůvu kojence si prostě nevydělá, takže do práce by nešla, takže by musela na ulici se prodávat, nebo žebrat.
No děkuji pěkně, to nepřeju žádné slušné holce,takže raději budu platit to pojištění.
Stejně tak to vnímám s důchodci, invalidy, marody.

S tím otcem, myslím, že už tu padlo, že to tatínek vědět bude a nějak se ty jejich vztahy uspořádávájí...
červenec 16, 2012 04:18
Některým diskutujícím tady vadí, že bude Nikol pobírat rodičovský příspěvek. : Myška
Ráda bych vám připomněla, že tento příspěvek, na rozdíl od mateřského, na který má nárok pouze nemocensky dostatečně dlouho pojištěná žena, čerpá každá matka (někdy otec), a jeho vyplácení nepodléhá testování příjmu.
Takže vyčítat komukoliv pobírání rodičovského příspěvku s tím, že ukusuje z dávek jiným potřebným, je zcela a úplně zcestné.
červenec 16, 2012 06:09
Hezky jste se do mě obuly. : mamča
Je mi to šumák. Napsala jsem svůj názor, nic víc.
Nikol nedomýšlí důsledky. Dvouměsíční vztah není tak úplně úlet, proto by měla otce svého dítěte přinejmenším informovat. Jestli to udělá se skluzem 8mi měsíců, může se stát, že jí to nebude věřit, a rozjede se akce určování otcovství pomocí DNA, což už těžko napraví jejich pochroumané vztahy. Možná se mezitím chlapec zamiloval (nebo oženil) jinde, a pak to bude komplikovat i jeho vztahy.
A co až se jednou dítě zeptá, kdo je jeho táta ?
Podívejte se na internetovou Seznamku, co je tam mladých děvčat s dětmi. Nemají to vůbec jednoduché, a i když budou mít štěstí, a budoucí partner si jejich dítě zamiluje, tak v momentě kdy bude mít i své dítě vlastní, pořád tady bude podezření, jestli i to první nevlastní dítě má stejně rád, nešidí ho, víc ho nekomanduje, apod.
A pak jednou přijde na řadu dědictví. I když bych se případné vnouče získané "přivdáním" snažila mít ráda stejně jako vlastní a nedělat mezi nimi rozdíly, majetek nejspíš odkážu tomu "svému".
Každého rozhodnutí, jak naloží se svým životem. Ale podobné živé "hříchy mládí" nakonec dostihnou každého.
červenec 16, 2012 10:52
To, že Nikolčina cesta nebude procházka růžovou zahradou, : lp
ale proč hned předjímat katastrofické scénáře??
Jinak kromě osudů ne zrovna šťastných a zmiňovaných, můžu poslat i trošku světla, které přijde, když jej téměř nečekáme.
Mám kamarádku, která otěhotněla těsně před čtyřicítkou. Tatínkovi dítěte se to nehodilo do krámu a i když o těhotenství věděl, tak o ještě nenarozené mimi neměl žádný zájem. Tehdy kamarádka opravdu zvážila všechna pro i proti uvedení otce dítěte do rodného listu a rozhodla se, že jeho místo nechá prázdné. Navíc sama věděla, že je schopna sebe i dítě dobře zajistit, takže tohle pro ni nebyl zásadní problém. A aniž by cokoli očekávala, v době kolem porodu se potkala s prima klukem, se kterým je dodnes. Asi rok po narození mimča začali spolu bydlet a nyní už čtyřletý fazolek oslovuje toho, kdo s nimi bydlí tatínku a vůbec netuší, že by tomu mělo být jinak. Poslední zprávy co mám jsou, že maminka prcka byla požádána o ruku, plánují svatbu a neoficiální „tatínek“ by svou roli chtěl zlegalizovat, a i když není biologický otec, tak chce být zapsán v rodném listě dítěte a mít k němu všechny povinnosti. Když jsme se spolu s kamarádkou bavily, tak se přiznala, že tímhle se vyřeší její můra. V případě, že by se ji něco stalo, tak by děťátko muselo pryč a tatínek, který je od malička vychovává by na ně neměl „nárok“, neb by byl cizí člověk. Takhle se ji ulevilo a bude mít klidnější spaní, neb případné riziko je minimalizováno ;-). A pak že věci, které se jeví jako černé, nemůžou se stát růžové.

červenec 16, 2012 11:26
mamčo, nezdá se ti, že už je teď out rozebírat, co měla, podle tebe, udělat Nikol v minulosti? : Myška
Prostě to udělala jinak, než je tvá představa, a ze svého rozhodnutí si ponese sama důsledky, neboj.
Kde je napsáno, že otec dítěte, po informaci, že bude otcem Nikolina dítěte, zajásá, a začne plánovat společnou budoucnost? Třeba rád bude, ale třeba taky ne. A kde je napsáno, že Nikol chce společnou budoucnost s otcem dítěte?
červenec 16, 2012 11:35
Ip právě : Inka kuk
že každý tatínek ví, nač toho pinďoura má! A i on stejným dílem nese následky svého činu jako Nikol, ale musí o tom vědět že se něco stalo!!!!! Chlapečkové se většinou nazajímají dál o slečny, se kterou strávili pouze žhavou chvilku a o zanechání svého sémě je to dost diskutabilní, nemusí o tom vědět. Já se každopádně domnívám, že by to měl hoch vědět hned jak to zjistila slečna, bylo by to fér vůdči němu jako budoucímu otci!!! Připadá mi to dost podpásovka, aby to zjistil až se dítě narodí a valná většina chlapů to tak brát bude!!! Protože to bude on kdo bude muset dítě živit a platit na něj do jeho případných 26 let. Takže to není prima začátek vztahů do kterého se děcko narodí. Já jsem přesvědčená, o tom, že tohle měli rozhodnout oba dva a pokud si to slečna rozhodla sama, tak i to byla její volba a nebyla dobrá. Pohádkové příběhy jsou krásné, ale bohužel nejsou moc časté. Stejně tak jako dle Tebe: " "takzvaná babička" by měla začít u sebe a přemýšlet, zda něco ve výchově nezanedbala, když její chlapeček "nezná" následky svých radovánek??" Tak i maminka Nikol by asi měla začít přemýšlet o zanedbané výchově své dcery, když se dcera vyspí s někým, koho vlastně nezná, neví kde bydlí, chce si nechat jeho dítě a není schopná ho uživit sama, protže studuje a otci to nehodlá oznámit až bude po všem!!!!

Asi jsem byla přísně vychovaná, ale moje maminka mi vštěpovala do hlavy, že než se s někým vyspím, tak bych si s tím měla dát načas, abych znala jeho jméno, rodinu, adresu, jeho dobré i špatné stránky a abych si dokázala představit případný společný život s dotyčným dalších 50 let pokud by se z toho vylíhlo otěhotnění. Upřímně se mi to vyplatilo a vychovala jsem v tom i své děti. Protože pos..t si svůj život to je velmi rychlé a stát se svými almužnami a otec donucený k placení a otcovství to nenapraví.


červenec 17, 2012 19:33
Tak být na místě Nikol, : lp
tudíž asi v ne zcela ideální situaci ( nervy v prdeli, jistota žádná, perspektiva v nedohlednu) a dostat spoustu zde uvedených povzbudivých informací, tož bych za ně byla fakt vděčná. Nejlepší cesta k psychickému zhroucení a ideální podpora před porodem. Nenarozené miminko asi prožívá málo stresu, tak proč mu nepřihodit další......ještěže k těm radám nepřibalujete baliček žiletek....... řešení charakteru podobného, jako některé zde uvedené názory!

červenec 18, 2012 10:16
njojo, holka je mladá a nezkušená, : alik puntik
a kluci - resp. chlapi, jí dokážou nakecat neuvěřitelný věci, jen aby ji dostali do postele. Některý to berou jako sport...no a rozhodně s tou dotyčnou neplánujou společnou budoucnost. Stává se, že ji ani nepožznají, když ji potkají druhý den na ulici. Fikanějščí "lovci" se obvykle úředstaví pod jiným jménem - jako kdyby náhodou něco. Nebo se dotyčný někde na zábavě opije, že ani neví, že s někým souložil a co vlastně předešlý den dělal. "Vyčůranejm holkám" se tohle nestane. Vždycky to potká mladou, blbou a nezkušenou. Taky ta mÓda neženění se, tomu dost nahrává. O dítě by se měl v první řade postarat otec, ale otcovství nelze určit, dokud se dítě nenarocí...a kde už je mu v tý době konec!
červenec 18, 2012 16:05
Mně připadá, že ten tatínek : Sidon
bude nejspíš cizinec a Nikolka se nechala asi napálit při nějaké "choulostivé" příležitosti, když jí teď o to otcovství ani moc nejde. Jsou některé ženy, které chtějí mít dítě, bez ohledu na to, aby se vdaly, nebo žily s tím "oplodnitelem", prostě jim jde jen o to mít děcko, dokonce se vzdát i těch alimentů. Už jsem jich pár taky potkal.
smilies/shocked.gif
červenec 18, 2012 23:01
Ip : Karlos...
Tvůj příběh je moooc hezkej a dojemnej, ale kolika matkám se tohle stane, že ? smilies/grin.gif smilies/grin.gif
červenec 19, 2012 09:10
Záleží vždy na úhlu pohledu, : lp
pokud je můj pohled takový, že myšlenka je začátek činu, ke kterému je zapotřebí přidat úsilí, pak „pohádky“ mají smysl. Zvláště ty ze života. Pro Nikol a věřím, že nejen pro ni, mají daleko větší význam a povzbuzení, než spílání.

červenec 20, 2012 07:25
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]