O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VÝŽIVNÉ - VĚČNÁ STUDENTKA PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 14 červen 2012

Mám zletilou dceru (19 let), na kterou platím výživné. V 1. ročníku ukončila školu a nastoupila na jinou školu, kde vydržela až do 3. ročníku. Pak opětovně školu ukončila 4 měsíce před závěrečnými zkouškami. Při ukončení druhé školy byla již plnoletá a škola si od ní nechala podepsat, že školu končí. Říkala, že si už bude dělat co chce a začala pracovat a vydělávat.

 

 

 

 

 

 

         Nyní mě navštívila, že opět nastupuje na tu samou školu, kterou na vlastní žádost ukončila, dodělat si 3. ročník. Chtěl jsem se zeptat, zda se obnovuje vyživovací povinost, i když už byla výdělečně činná a nastupuje opět do školy, kterou předtím na vlastní žádost ukončila?

 

        Mám již novou rodinu, kde mám rovněž vyživovací povinnost ke 2 nezletilým dětem, které obě navštěvují základní školu.

 

JOSEF

O D P O V Ě Ď : 


      Podle zákona o rodině vyživovací povinnost rodičů k dětem trvá do té doby, než jsou děti schopny se samy živit, což vaše dcera pravděpodobně je. Schopnost samostatné obživy dítě získává tím, že si po absolvování studií nebo jiné přípravy na budoucí povolání najde odpovídající pracovní uplatnění. Zákon však nic neříká o tom, že absolvování studia musí být úspěšné. Také se přihlíží k tomu, jakým způsobem se dítě připravuje na své budoucí povolání, k mimoškolním aktivitám, ke koníčkům apod.

 

     Při stanovení výše výživného soud přihlíží rovněž k dalším vyživovacím povinnostem rodiče. Toto jsou obecné zákonem dané parametry, které se zohledňují při stanovování výživného.

     V zákoně o rodině není uvedena žádná věková hranice, kterou by vyživovací povinnost rodičů k dětem byla omezena. Věková hranice 18 let je významná pouze v tom smyslu, že do dovršení zletilosti dítěte může být zahájeno řízení o určení výživného u soudu i bez návrhu, zatímco po dosažení zletilosti je soudní řízení zahájeno pouze na návrh oprávněného - zletilého dítěte. Rovněž věková hranice 26 let je pouze orientační - když je dítě schopno živit se samo dříve, rodiče ho nemusí vyživovat až do 26.


     Protože dcera studium ukončila, a navíc dobrovolně - i když ne úspěšně, a je schopna samostatně se živit, což prokázala vykonáváním výdělečné činnosti po ukončení školy - pokud ovšem tato výdělečná činnost nebyla pouze dočasnou prací, po níž zamýšlela pokračovat ve studiu - nedomnívám se, že by vaše vyživovací povinnost k němu trvala, přestože se rozhodla opět studovat.


      Závěrem je důležité uvést, že výživné nelze přiznat, pokud by plnění vyživovací povinnosti bylo v rozporu s dobrými mravy.

 

      Pokud se ze strany dcery jednalo o opakované svévolné ukončení studia, pak by šlo uvažovat o skončení vyživovací povinnosti i z důvodu tohoto rozporu s dobrými mravy.

d@niela

Komentáře (9)add feed
Nabídnu jeden pohled. : Myška
Mohlo se stát, že napoprvé vybraná škola jí opravdu nevyhovovala. Ukončení druhé školy předčasně bych přičítala pubertálnímu "zblbnutí" a snaze o osamostatnění. Pozitivní je, že si po ukončení školy našla práci. A následně přišla na to, co jí říkal každý - že bez školy není nic. A rozhodla se školu dokončit. Zřejmě je to denní studium a nemá možnost si při něm vydělat dostatečné finance na živobytí. A tak se obrátila na otce, a myslela si, že bude rád, že dostuduje, a že jí pomůže. Předpokládám, že stále žije s matkou v jedné domácnosti a matka je s jejím studiem srozuměna, i s tím, že ji bude podporovat. Tedy, že nechce pomoc jen od otce.
červen 14, 2012 08:26
ano, správně - díky Myško - : d@niela
a to je právě ono - je potřeba v každém konkrétním případně zjistit, jak to je -
takže je vždy potřeba VÍC INFORMACÍ!!!

červen 14, 2012 08:42
Souhlas s Myškou. : mamča
Josefe, Tvoje dcera nepřestala být Tvým dítětem jen proto, že Ty už máš novou rodinu a nové děti. Každému tátovi by mělo záležet na VŠECH jeho dětech, co z nich vyroste a jakého vzdělání dosáhnou. Bez vzdělání je život hodně těžký a dcera na to právě, i když opožděně, přišla.
S některými dětmi prostě puberta mává víc, a je na rodičích, aby mu ten zmatek v duši pomohli ustát. I když holka dočasně zblbla, neměl bys nad ní lámat hůl, a tuhle poslední šanci jí ještě poskytnout. Když jsi vydržel platit do jejích 19ti, tak to ještě dva roky zvládneš, a budeš mít čisté svědomí vůči dceři, i bývalé manželce, která by v tom "vyživování" jinak zůstala sama.
červen 14, 2012 08:46
... : Vodoměrka
Přesně, jak napsala Myška... taky si myslím, že dcera konečně "dostala rozum" a tentokrát tu školu už opravdu chce dodělat, protože se základním vzděláním moc slávy nenadělá...
Jediné, co mě docela mrzí, je fakt, že většina mužů má pocit, že když založí novou rodinu a pořídí si další děti, tak ty své první děti začne brát jako obtížný hmyz a nejraději by je vymazali ze světa... kdyby si Josef pořídil další dvě děti se svou první ženou, taky by tu starší dceru hned přestal živit?
červen 14, 2012 09:51
No, : Macesska,
tak ona je jedna věc dobrovolně podporovat a druhá mít zákonnou povinnost platit výživné, že.

Jestli to dobře chápu, tak vyživovací povinnost nějakým způsobem skončila. Pokud je děvče přesvědčeno, že nárok na výživné má, tak o něj může žádat soudní cestou.
červen 15, 2012 15:55
pujcka : webverka
Ja jsem drsna matka. S detmi mam domluvu, ze si mohou vybrat skolu podle svych zajmu. V prvnim rocniku maji moznost ji ukoncit a prejit opet do jineho prvniho rocniku a studovat. Tato zmena muze byt jen 1x za moje penize. Pokud skolu nedostuduji, tak mi (jakmile budou pracovat) vrati vynalozene penize. To ze si dcera uvedomila, ze chce skolu dokoncit je super. Ja bych ji podporila, ale penize bych ji dala formou pujcky. Dodela skolu - penize nevraci. V pripade, ze opet nedodela, tak je vrati.
Vim, ze se to nebude vsem libit, ale u nas to funguje a vsichni studuji a jak radi :-) Maji strach z vraceni penez:-)
červen 15, 2012 15:56
webverko : Kamila
já nevím, na první pohled to vypadá jako dobrý nápad, ale - čistě teoreticky - jak z dítěte butete dostávat ty peníze, kdyby nedostudovalo? Máte to ošetřené u právníka? Nebo byste ho dali k soudu? Nebo je to jen takový strašák?
Pokud je to jen vaše dohoda, což předpokládám, tak je to stejně jen takové bubu v rámci rodiny. Pro hodné děti funkční, pro ty vyčůranější by to ovšem nemělo valné hodnoty, řekla bych.
červen 16, 2012 07:23
využívání : mončičák
no já nevím,,spíše si myslím že když šla pracovat,,pak zjistila že se jí asi moc nechce a že je lepší chodit do školy a nechat se podporovat finančně od otce,,znám mnoho takových případů,,kdy šli dělta a pak zjistili,,že se musí makat,,tak šli opět raději studovat,,,a vždy jsou to z 90% děti rozvedených,,protože děti z úplných rodin nemají koho ždímat tak jako tyto a jim nahrávající zákonny o vyživovací povinnosti .
červenec 29, 2012 15:20
Využívání - Mončičák re: : eccehomo66
NAPROSTO s Vámi souhlasím. Děti jsou v mnoha případech nejhorší zlo!!!! - Bez zodpovědnosti, bez morálky, bez svědomí!!! Vychoval jsem dvě - syna a dceru. Až do dospělosti měli ode mne vše po materiální i citové stránce. Nyní jsou zletilé. Oba si po rozvodu s bývalkou na podnět matky změnili příjmení. Jeden studuje medicínu 5. roč a druhý svévolně bez důvodu ukončil přírodní vědy a nepracuje - nechává se vyživovat. Na oba jsem po rozvodu platil, avšak jsem přišel o zaměstnání - jsem SŠ učitel a v současnosti bez příjmu. Pokusil jsem se vysvětlit synovi a dceři, že jsem ve složité situaci a zda li bych nemohl do doby než si najdu nové místo platit míň. ANI SLYŠET!!! Přerušili kontakt/který byl stejně přerušen hned po rozvodu s bývalkou/ a do měsíce jsem měl na krku výkon rozhodnutí, následně exekutora na majetek své přítelkyně u níž bydlím. Vlastní majetek nemám - vše jsem totiž nechal bývalce a hlavně dětem - Rodinný dům/nový/ pozemek, starožitnosti, obrazy, elektroniku, nábytek a mnoho, mnoho jiných, hodnotných věcí. Tak co..? Co s takovými potomky. To totiž nejsou děti, to jsou zrůdy smilies/angry.gif
červenec 31, 2013 12:35
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]