O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

DĚKUJEME, ODEJDĚTE! PDF Tisk E-mail
Středa, 29 prosinec 2010

 Tohle, co píšu, je názor laika - ale myslím, že nebudu daleko od pravdy. Myslím, že charakter člověka se nemění - takže když někdo je ve vztahu nezodpovědný, ať se jedná o nevěru, nebo má jiné „vady na kráse", určitě se nedá moc počítat s tím, že se (s jinou či jiným) pronikavě změní. A tak nevěřím, že lékaři, pro které je výše jejich platu nejpřednější - inu, jak se říká, o peníze jde vždy „až na prvním místě" - se budou na tom dalším místě chovat zodpovědněji...

 

 

 

 

      Zaujal mne komentář, který napsala Rozmarýnka - a vzhledem k tomu, že mám dost podobné zkušenosti i z té nedávné operace páteře (chirurg skvělý, sestřičky bych zabila), myslím, že to není vůbec nic neběžného:

 

 

     Skončila jsem před 2 lety s astmatickými záchvaty v Baťově nemocnici v pondělí. Přijali mě na internu, kde až do středy nezahájili žádnou léčbu, pouze při zhoršení mi dali kyslík a kapačku, ale tím jen hasili akutní problém. Jinak jsem celou dobu brala léky v dávkování, které jsem měla před nástupem do nemocnice. I jako laik jsem věděla, že musím dostávat 2x denně kapačku se syntophyllinem a hydrocortisonem.

 

 

     Na pokoji jsem byla se starou paní, která po cestě na záchod pokálela podlahu na pokoji. Žádala jsem sestru, ať zavolá uklizečku, aby to uklidila, ale bylo mi řečeno, že uklizečka už odešla a uklidí to až ráno (takové jednání je dle mého názoru vizitkou primáře).

 

 

     Ve středu se konečně rozhoupali a přesunuli mě na plicní, kde mi naordinovali správné kapačky (kdybych mohla ordinovat já, tak bych se vyléčila o ony tři dny dříve, které jsem zbytečně ležela na interně).

 

     Na plicním jsem měla „skvělé" zážitky. Paní vedle mě měla hrudní drenáž - a ta se jí ucpala. Na vizitě lékař konstatoval, že je to třeba přepíchnout, ale on to dělat nebude, tohle si dělal primář, ten je nemocný, tak až přijde po nemoci, „tak ať si to pak přepíchne".

 

 

 

     Takže chudák ženská několik dní ležela s nefunkční drenáží, kdy jí hadice z hrudníku vedla do demižónu, který musela nosit s sebou, když chtěla jít na záchod. A celou tu dobu mohla ležet jen na jednom boku, jinak ne...

 

      Další den ošetřoval lékař na pokoji jiné pacientce hrudní drenáž, a nechal si otevřené dveře od pokoje. Z chodby se najednou ozval strašný nářek stařenky a příšerný řev sestry, která na ni řvala: "Tak sakra, roztáhněte ty nohy!"

 

     Čekala jsem, že lékař vyjde na chodbu a sestru umravní, ale místo toho sestra na našem pokoji jen řekla lékaři: "já ty dveře zavřu, ať vás to nestresuje." Další žena z mého pokoje měla rakovinu a vykašlávala krev do kelímků, které se měly likvidovat každý den. Od pátku do pondělí měla na nočním stolku 6 plných kelímků sputa (sputum = vykašlané hleny) a nikdo jí to neuklidil!!! Přitom sputum je považováno za infekční materiál!!!

 

      V pondělí ráno sestry nadávaly, že přišly do práce a „ležáci" nebyli přebalení, ...

 

     Takového primáře včetně veškerého lékařského personálu bych vyrazila. Měla jsem štěstí, že mi nebylo ještě 50 let a i když jsem byla permanentně přidušená, tak jsem se o sebe poměrně dobře zvládla postarala sama. Neumím si představit, ležet tam jako ta paní vedle mě, s rakovinou a být nemohoucí...

 

Rozmarýna

 

 

 

Komentáře (47)add feed
ono to bude o cloveku a ne o profesi, : Inka BZH
mam podobnou zkusenost treba s advokatem, kteremu jsem zaplatila a predala dulezity spor a odstehovala se tenkrat do Francie. Kdyz jsem se vratila a zacala se po tom pidit, nejen ze mi nejaky cas lhal, ale nakonec jsem zjistila, ze penize utratil, na spor se vykaslal, na soude nic nepodal a me propadl termin a nakonec jsem byla rada, ze jsem z nej po case vyrazila ty penize zpet. Dost me mrzi, ze jsem tenktra nepodala stiznost na Advokatni komore, to jsem mela nekompromisne udelat, ted uz je to pase. Je treba takovehle lidi vycistit! A mohla bych vypravet dal a dal.
prosinec 29, 2010 07:52
Charakter možná ne, : Macesska
ale motivace se změní. A pokud je hulvát motivován chovat se proti svojí přirozenosti slušně, tak třeba bude. Pokud zdravotníci vědí, že primář za podobné jednání sestru nebo lékaře vyrazí, místo aby je politoval "chudáčci maličcí, mají málo peněz", tak se asi snažit budou.

Fascinuje mě, jak na odchod doktoři potřebují mediální kampaň a hromadnou organizaci. Viděla jsem pár podniků, kde se blbě platilo - ti, co mohli, postupně odkráčeli jinam bez řevu a s pocitem úlevy. Že se to se*e, upozorňovali ředitele spíš zoufalí zůstávající.
A vrtá mi hlavou, kolik procent z těch drů plánujících odchod do Německa má dostatečně plynulou němčinu na to, aby se domluvili o příznacích s Bavorákem, svíjejícím se v bolestech. A na vyřizování administrativy.

Teď mi hrozí bližší kontakt se zdravotnictvím, než jsem měla za celý život, a začínám mít strach, že budu vyvolávat kruté konflikty, protože o poskytování služeb mám své ustálené představy.
prosinec 29, 2010 09:45
Já mám zkušenosti opačné než Rozmarýna. : mamča
Sestřičky, které se o člověka starají celý den, byly většinou (až na výjimky) báječné, laskavé a sdílné. Zatímco doktoři prolétli při vizitě kolem pacientů nejraději se slovy :"Že nic nepotřebujete ?" A běda tomu, kdo potřeboval.
Teprve v nemocnici, když je člověk nemohoucí, pozná cenu protekce a peněz. smilies/angry.gif
Co je platné, že mě operoval věhlasný neurochirurg, když se na mě nepřišel ani před ani po operaci podívat ? Byla jsem pro něj jen kus masa, případ, číslo. Pro tyto případy mají v nemocnici tzv. "ošetřující lékaře", což je začínající doktor, který zapíše do karty všechno potřebné, a pan docent si pak už jen "řízne".
Docela jsem záviděla pacientkám, které operoval mladý lékař, který jim vysvětlil všechno, co s nimi budou dělat a jaká jsou rizika před operací, a hned po probuzení z narkózy stál u jejich postele, a referoval jim, co a jak se povedlo, a jaké jsou prognózy.
Někdy je u "běžné operace" důležitější ten lidský přístup, než ta "svatá zázračná ruka" pana profesora.
prosinec 29, 2010 09:46
moje zkušenost : romanB
je ta, že peníze nejsou souvisejicí s kvalitou práce. Zcela určitě ne obecně. Hodně lidí se zašťiťuje tím, že by dělali líp, kdyby byli lépe ocenění. Ale ověřil jsem si mockrát, že kvalitně prostě pracuje člověk, kterému to jinak ani pracovat nedá. A pokud tohle v sobě někdo nemá, jsou to vyhozené peníze - za pár dnů, týdnů to začne flákat znova. Problém je v tom, že tenhle přístup v některých profesích má katastrofální dopady, jako třeba ve zdravotnictví.
prosinec 29, 2010 10:37
Jo, jo : Aloda
plne souhlasim s Romanem
prosinec 29, 2010 11:22
Jistě, a je to jak s platy soudců a státních zástupců : wendy
ti zase musejí mít velké platy proto, aby se nedali uplatit. Ergo kladívko - existuje tedy hranice, po kterou úplatní jsou. To je ale hnus, velebnosti.

Jinak když už jsme u těch zkušeností z nemocnic - i v soukromé klinice je operující machr a ošetřující lékař, který odlepí náplasti a vydá lísteček na pokladnu. První byl Čech, druhý Řek. Ale vlídní a neuspěchaní byli oba.
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
prosinec 29, 2010 13:01
wendy : mamča
Asi jsem měla dříve štěstí, že když už jsem musela podstoupit operaci, že mě poprvé před operací přišel uklidnit sám pan docent, který mě pak operoval. Bála jsem se hodně, protože tehdy jsem měla doma jednoho mrňouse (3,5) a dvě batolata. Ten lidský přístup mě uklidnil.
Bylo to tehdy tzv. "za totáče", a péče v nemocnici byla nesrovnatelně lepší, než o 15 let později, kdy jsem do sebe musela nechat "říznout" podruhé.
To není óda na "socialistické zdravotnictví", je to o přístupu k pacientovi a celkově o lidskosti. Ani tehdy nebyli lékaři přepláceni, a léčbu lidí vnímali spíš jako poslání, ne jako výnosné řemeslo. Samozřejmě, ne všichni.
Na tom nic nemění jakýkoli společenský režim. Tenkrát ve zdravotnictví "nechyběly peníze", a každý pacient musel dostat příslušnou péči, bez ohledu na to, kolik měl titulů, peněz, nebo čí byl známý.
Proto bych uvítala, kdyby byly konečně stanoveny "standardy", abychom věděli, na co máme ze zdravotního pojištění nárok, a na co si musíme ušetřit a připlatit.

Jestli mají lékaři pocit, že jsou nedocenění, ať klidně odejdou za lepším. Ale proč kolem toho dělají takový humbuk ? Opravdu to vyhrožování zavání vyděračstvím.
prosinec 29, 2010 13:47
Letos jsem byla na operaci : Rozmarýna
v soukromé nemocnici. S Baťovou nemocnicí (krajská nemocnice) se to nedalo srovnat. Sestřičky usměvavé, pečlivé, když je člověk potřeboval, okamžitě přiběhly a ihned jeho problém řešily. Lékaři byli taky usměvaví, vše vysvětlili a poradili. Dokonce i uklízečka byla velmi milá a příjemná paní.
V té Baťově nemocnici ten nemocný primář na plicním, jehož podřízení se báli přepíchnout drenáž, kterou dělal on, byl dokonce radní na magistrátu. Ono když člověk sedí jednou prdelí na dvou židlích, tak ta práce za nic nestojí.
prosinec 29, 2010 13:49
Rozmarýna : mamča
Taky chodím na soukromou RHB kliniku. Sice to stojí hříšné peníze, ale dostane se mi tam potřebné péče a vlídného zacházení.
Tak si prostě šetřím, a místo "lehkých chlapů" smilies/grin.gif, si dopřeju týden ve stacionáři kliniky, a mám to místo lázní.
Taková garanční prohlídka vč. údržby, po půlročním (někdy dřív) najetí x kilometrů. smilies/cheesy.gif
prosinec 29, 2010 15:11
nakonec, nikdo těm doktorům nebrání, : alena puntík
aby si otevřeli svou vlastní praxi, svou vlastní ordinaci, svou vlastní kliniku...atd. Plat si můžou stanovit třeba stotisíc měsíčně - a když budou fakt dobrý a pacienti se k nim potáhnou ze široka zdaleka, tak si bvvydělají í víc......já nechápu, peroč je to dosud nenapadlo...
prosinec 29, 2010 15:27
alena puntík : mamča
Ono je to možná i napadlo. smilies/cheesy.gif
Jenže k tomu musí mít aspoň dvě atestace, a slušný kapitál do začátků. Podnikání ve zdravotnictví není žádná sranda. To si můžou dovolit jen ti dobří, a zajištění. A ti zese, pokud pracují v nemocnici, nejsou ti otloukánci s nízkým příjmem a hromadou neplacených přesčasových hodin.
Asi nejhůř jsou na tom čerství absolventi, co mají nějaký miniúvazek, pracují v nemocnici od nevidím do nevidím, plat mají jako pokladní v supermarketu a zodpovědnost jako "pan docent".
Navíc cesta k atestacím je čím dál víc cesta bosou nohou sypaná střepy.
Ale nemyslím si, že na tyhle elévy čekají v zahraničí s primářským postem.

prosinec 29, 2010 15:40
nojo mamčo... : alena puntík
a co teda budou tyhle lidi dělat až odejdou????
prosinec 29, 2010 15:56
mamčo : KK
To je právě to, o čem jsem psala. Že v ČR (a asi i jinde ve světě) existují právní a faktické překážky pro vstup do určitých odvětví. Většinou jsou to různé povinné praxe završené odbornou zkouškou - behem té doby pracujete za minimum (a občas i skoro zadarmo) a mnohým lidem to vůbec nepřipadá divné, byť odpovědnost máte taky, třebaže ne tak velkou, jako ten, kdo tu vaši praxi zaštituje.

A vím, na příkladu dvou známých lékařů, že se v Německu mají opravdu velmi dobře, byť tu atestaci ještě nemají. Ale samozřejmě asi je naivní myslet si, že se tam najde práce pro každého.

Jinak souhlasím plně s Romanem, že ono to není všechno jen o penězích, ale taky hodně o lidech.

Pokud bych mela hovorit o svych zkusenostech s lekari, tak musim bohuzel napsat, ze zlepseni pozoruji od doby, kdy se pysnim jistym titulem pred jmenem, resp. od doby, kdy se pysnim jistym nezamenitelnym titulem pres jmenem... asi se panove doktori boji. Vzpominky na nejhorsi zachazeni a nejhorsi pristup mam asi z doby na stredni skole.
Tak treba priklad za vsechny. Na te stredni jsem se po noci v mdlobach. bolavym brichem, neschopnosti vstat z postele a horeckou temer 40°C dobelhala (doslova) na zdravotni stredisko na mistni chirurgii, "ze mam asi slepak", a bylo mi receno, ze to "ponekud prehanim". Pote, co me doktor velmi neochotne poslal na gynekologii na UTZ (domnivaje se, ze mam zanet vajecniku), jsem smerovala rovnou pod kudlu (mela jsem oboje).
Zato vcera, kdyz jsem se rizla nozem a v zaplavech krve jsem si uz myslela, ze jsem si ufikla kus prstu, jsem dosla naproti na pohotovost a i kdyz mi sestra po ocisteni rany dala (opravnene) najevo, ze tam jdu s hovadinou, doktor byl velmi mily a ochotny.
prosinec 29, 2010 15:57
... : bb2
neodejdou, to je jen nátlak. Proč lidi neodejdou, ale stávkujou? Protože chtějí zůstat kde jsou, ale s lepšíma podmínkama. Někteří doktoři by si je teda zasloužili, to je fakt.

prosinec 29, 2010 15:59
bb2 : KK
Asi je to tak...

Na druhou stranu, proc si nezastavkovat? Mne se zda, ze tady je kazdy ze stavek totalne per plex, pritom v nekterych zemich Evropy se stavkuje imrvere a podstatne tvrdeji nez u nas (viz treba nedavno protesty britskych studentu a spol. proti zvyseni skolneho na VS). Pravo na stavku je dane ustavou, tak co.
prosinec 29, 2010 16:22
... : bb2
zdá se mi to úplně stejně, asi v nás pořád přežívá to, že stávkovali jen utiskovaní vykořisťovaní dělníci, trpící pod okovy bot nenažraných buržoustů...a tak nás ty stávky dočista vykolejí
prosinec 29, 2010 16:41
Asi jo... : KK
ten negativni punc "stavkujici lopaty" dela asi hodne.
Pritom je paradoxni, ze tady tem lidem vdecime za to, ze nepracujeme 15 hodin denne, v nelidskych podminkach, bez zasad BOZP, atp...
Nekdy me to mrzi, fakt. To, ze nekdo obetoval svuj cas a casto i zivot za lepsi pracovni podminky a dnes tim lidi pohrdaji, souste lidem pripada zakonik prace jako kus papiru (mluvim o zamestancich, u zamestnavatelu bych to jeste pochopila :-)).
prosinec 29, 2010 16:44
... : bb2
Lidi vidí jen co chtějí vidět smilies/smiley.gif
prosinec 29, 2010 16:50
... : Sandra.
Tchýně dělá ve fakultní nemocnici a říkala, že letos sebrali zdravotním sestrám premie a dali je doktorům jako "držhubné", anesteziolog kupříkladu dostal jednorázově 100tisíc. To mě málem šlehlo, když jsem to slyšela, protože s tím anesteziologem jsem měla bohužel několikrát tu čest osobně- při porodu mi píchal epidural 2x, ani jednou se netrefil a pak řekl, že potřetí mi to už píchnout nemůže, že mi tam vytéká mozkomíšní mok a že bych mohla ochrnout. Podruhé jsem se s ním potkala když jsem tam ležela týden s rok starým popáleným dítětem, co ho každý druhý den uspávali a v narkóze převazovali. Vždycky když kluka přivezli, tak jsme ho s mámou držely, měl křeče, škubal sebou, ječel... tou dobou jsem bohužel nevěděla, že to je dané tím, že dostává narkózu jak pro slona, to jsem zjistila až když nás přeložili do Prahy na Vinohrady, kde ho uspávali ještě asi 15x a pokaždé ho přivezli za chviličku, do dvou minut byl vzhůru, žádné škubání, křeče, nic. Tak mi vysvětlete- já myslela, že anestezilogova práce spočívá v tom, že píchá lokální anestezii a uspává před operacemi. Tenhle evidentně ani jedno ani druhé neumí, takže by zasloužil kopnout do řiti...a oni mu raději dají 100tisíc, aby nekřičel, že bere málo. Škoda- a zrovna jemu bych nějaké teplé místečko za hranicemi klidně přála.
prosinec 29, 2010 17:00
Sandra : KK
Tak to je síla... Tento pan anesteziolog tu chybet fakt nebude :-).
prosinec 29, 2010 17:43
... : Sandra.
No bohužel tu chybět asi nebude, protože ten se z toho svého teplého místečka nehne, už vidím, jak se o něj všude perou...
prosinec 29, 2010 17:48
to nebude, : mura1
pac na svym miste zustane. kam by asi tak vsichni sli? maji tu hypoteky, baraky, manzelky, deti, vyzkumy...

znama je doktorka hematolozka (atestovana), uz par let dela doktorku v britanii. tak penize tam ma pekny, ale vymetaji s ni volny mista od severu k jihu v "okresnich" spitalech , 2 mesice tu, 2 mesice onde...
prosinec 29, 2010 17:52
Je fakt : KK
ze oni spis vyuzivaji ve sve argumentaci nevedomost lidi o tom, jak to vlastne v zahranici chodi. Ostatne, zobecnuje se dost tezko, krome toho, ze opet je to hlavne o lidech, se urcite lisi jeden stat od druheho, ruzne spolkove zeme v ramci jednoho statu... Navic je treba brat veci komplexne - nejaka nevyhoda muze byt vyvazena jinou vyhodou, atp.
Malokdo z nas ma cas na to, aby studoval, jak to kde je s pracovnimi a jinymi podminkami pro lekare, stejne jako vetsine lidi chybi jakakoli prakticka zkusenost se zdravotnictvim v zahranici.
Z tohoto duvodu nemam "argumentaci zahranicim" rada v nicem, at uz jde o socialni nebo zdravotnicky system, kvalitu ovzdusi, potravin, skolstvi, mezilidskych vztahu, ... Kdyz mi nekdo rekne "my to tady v Nemecku mame takhle", obvykle mu musim verit :-) a sama k tomu mam jen malo co rict.
prosinec 29, 2010 18:05
... : bb2
jo, muro, to jsem si taky říkala - to budou venku vydělávat a domů rodinám posílat prachy? I doktorky? nechají tu manžela, dítě děti, a pofičí vydělávat do JAR, Austrálie, Irska? no budiž jim přáno, jak dlouho je to bude bavit? mně i kdyby teď někdo nakrásně nabídl v cizině 300 tisíc měsíčně, můžu mu slíbit půl roku, možná rok, když to bude solidní práce, víc ne, a to mám velké děti, stejně bych se musela hodně překousnout. O mladé pružnější, co jsou bez praxe a atestací, se asi rvát nebudou?

Sandro, držhubným pro anesteziologa na úkor prémií sester jsi mi docela vyrazila dech.
prosinec 29, 2010 19:02
... : Sandra.
Jo,bb, mně to taky vyrazilo dech. Na druhou stranu to je asi to, co měl na mysli jeden pan doktor, kterého jsem slyšela v rádiu říkat, že doktoři tímto gestem nechtějí zvyšovat státní dluh, nýbrž že vědí o tom, že peníze ve zdravotnictví jsou a požadují, aby plynuly tím správnějším směrem- jim do kapes. Trochu mi to připomnělo pana Špidlu, jak kdysi hlásal, že zdroje jsou. Jasně, jsou, když si půjčíš, nebo dostaneš na úkor někoho/něčeho jiného, tak se vždycky spousta zdrojů najde...
prosinec 29, 2010 20:17
Doktoři asi žijí v jiném světě, : Macesska
http://domaci.ihned.cz/c1-48844340-tisice-lekaru-podavaji-vypoved-s-hledanim-mista-ale-nespechaji-cekaji-na-ministra
Nic proti odchodu, nic proti protestu, ale dát výpověď a čekat, že ji budu moct kdykoliv stáhnout, mi přijde poněkud chucpe. Jen jestli trochu nepřeceňují vlastní nepostradatelnost. Jak by asi zapůsobila věta "Pokud budeme nabírat zpátky, 5 - 10 % z vás stejně nebudeme moct vzít"?

Mě by zajímalo, jestli by o uvolněná lékařská místa neměli zájem lékaři ze zemí, které jsou na tom ekonomicky hůř než ČR. Jazyková bariéra by asi byl problém, ale kde je vůle, tam je cesta.
prosinec 29, 2010 22:14
ať táhnou : Pančelka
Po tom, co jsem já a moje rodina zažila s lékaři, potom, co jsem učila jazyky v několika pražských nemocnicích a to jak různé doktory, tak i sestry a management.....ať jdou. Oni nemůžou být v práci mc dlouho, protože zdrhají do své předražené soukromé praxe. oni vás dobře nevyšetří, neooetří a je jim to jedno a ještě se o tom vesele kdekoli baví....oni dávají přednost výrobkům té firmy, která jim platí stáže a ajazyky a já nevím co ještě. Oni neradi zdrvotní knížky, hůř se falšujou body....Ať už jsou pryč.
prosinec 29, 2010 23:24
... : bb2
taky mi to tak připadá, Sandro

Vždycky jsem zdravotníky, učitele, hasiče, policisty vnímala jako nenahraditelné, jako ty, které potřebujeme my, ne oni nás a jejich výjimečný význam pro nás že je nutné zaplatit. Zdraví, život, bezpečí, vzdělání - to je přece to nejdůležitější pro lidstvo, jeho pokrok, vývoj, i holé přežití. Ale nějak mé přesvědčení ochabuje.
prosinec 29, 2010 23:42
Sandro : KK
ja si treba nemyslim, ze by ty zdroje nebyly a s ohledem na to, cim se zabyvam, vidim, ze existuje nespocet cernych der, kudy prachy nekontrolovatelne mizi. Takze jedine reseni nemusi byt zadluzovani a pujcovani. To mam spis pocit, ze se nam snazi namluvit ti, co se na tvorbe tech cernych der nemalo podili.
prosinec 30, 2010 08:41
... : Sandra.
KK, to já vím, že existují černé díry, kam mizí neuvěřitelné množství peněz. Akorát že takové černé díry nejsou přírodním úkazem, za těmi stojí lidé, kteří tahají za špagátky a mají na těch finančních dírách obrovský finanční zájem. Nevěřím tomu, že by se jakoukoliv výměnou ve volbách povedlo tyto lidi od jejich peněz odstřihnout, protože mívají přátele napříč politickým spektrem a v zásobě kyblík špíny na každého.

Takže ve finále se nikdy nebude hradit zvýšení platů zaměstnanců, pastelkovné a podobné záležitosti zalepením černé díry. To se buď zvýší daně, nebo se stát ještě více zadluží, nebo se toky peněz přerozdělí tak, že co jednomu přibude, druhému ubude...
prosinec 30, 2010 09:12
To je sice pravda : KK
na druhou stranu si nemuzu pomoct, ale stale v tom citim jisty alibismus... jakoze se vlastne nikdo ani moc nepokusi s tim neco delat... jednodussi je strasit zadluzovanim, atp.

Ale tot ciste muj nazor, nikomu ho nevnucuju.
prosinec 30, 2010 09:15
... : Sandra.
KK, mohla bys mi napsat, jak přesně by měl vypadat ten pokus s tím něco dělat? Nějak si to neumím představit...
prosinec 30, 2010 09:46
Promin : KK
ale delat "presne" scenare od stolu, to snad ode me ani necekas... na to nejsem navic placena :-)...
Ale mam-li odpovedet aspon obecne, v ramci, jaky mi to cas dovoluje, ono by uplne stacily prisnejsi kontroly a vnitrni audity (opravdu clovek zira, kolik se projezdi na sluzebni cesty s pofidernim ucelem, kolik lidi v ramci te sluzebni cesty nenavstivi ani onu konferenci, misto toho nekde nakupuje ve freeportu, kolik penez se vyhazi oknem za ruzne hovadiny - jen proto, ze se ke konci roku musi utratit, casto take netransparentnost odmenovani - ted myslim zejmena pridelovani ruznych nadtarifnich slozek platu... o verejnych zakazkach ani nemluvim, ted mam na mysli zejmena zakazky maleho rozsahu - tam by pomohlo snizit prah pro prezkum...), s cimz by mela jit ruku v ruce i zmena legislativy, bez te je to bezzube...
A zase je to o lidech... rozumny clovek na svem miste s tim problem nema... problemem jsou casto konkretni lidi, kteri si ze statni spravy delaji levnou cestovku a proviantak... v tomto nezbyva nez odkazat na Romana...

Opet zduraznuju, nikoho nepresvedcuju, nazor muzeme mit kazdy, jaky chceme... ja mam tento.
Jenze nikomu se do toho nechce, neni zajem, pritom by to slo... kdyby se chtelo...
prosinec 30, 2010 10:08
... : Sandra.
Ale jo, KK, já myslím, že nejsme ve při, v podstatě s tebou souhlasím, akorát se obávám, že k tomu, aby se s tím začlo něco dělat je třeba vůle, která chybí a nečekám, že by se to v historicky krátké době mělo změnitsmilies/sad.gif
prosinec 30, 2010 10:25
tohle mi - trefně - přišlo mailem : womanka

1.Neznám doktora, který by do práce jezdil Favoritem.

2.Argument lékařů,že pokud se nevyhoví jejich platovým požadavkům,bude ohroženo poskytování zdravotní péče je stejně relevantní jako argument např.kominíků, kteří by tvrdili,že pokud nebudou mít 50 000,je ohroženo vymetání komínů.
Je to velmi jednoduché,pokud nechceš pracovat v oboru, na který máš kvalifikaci,není nic jednoduššího, než jít dělat něco lukrativnějšího.

3.Lékař ve státním sektoru není nic jiného než zaměstnanec (slovy"pravicových" voličů socka), a tudíž mu není nic po tom,jakým způsobem funguje a je financována organizace, která ho platí.
Má držet hubu a krok,jako ostatní zaměstnanci.
Pokud ho to nebaví,může začít podnikat.
Není moc oborů v soukromém podnikání,kde by stát platil paušál na člověka v evidenci firmy a to bez ohledu,jestli firmu navštíví nebo ne.
Jestliže někdo nepřijde ke svému soukromému lékaři ani jednou za rok, pak stejně tento soukromý podnikatel dostane od zdravotní pojišťovny 12 paušálních plateb za rok. Za nic.
Kdo z ostatních soukromých podnikatelů by to # nebral?

4.Tzv. regulační poplatek, nic nereguluje, je to jen nedobrovolný dar soukromému podnikateli, např.na nové BMW.
Tyto peníze se nikde neevidují a doposud jsem doklad o zaplacení tohoto poplatku nikdy nedostal.
Tento poplatek by možná měl nějaký smysl, kdybychom si v trafice koupili 30 Kč kupón a peníze by šly jedné státní zdravotní pojišťovně (pod přísnou kontrolou státních orgánů).
Takže vážení lékaři, klidně si jděte. Stejně nikdo nikam nepůjde a ještě se budou klepat strachy,jestli je vůbec nemocnice vezmou zpět do práce.

A vy odvážnější a jazykově vybavení,si běžte zkusit,co to je dělat např.v Německu auslandera. Bydlet na ubytovně a mít plat jako turecký doplňovač zboží v německém Lidlu.
Pokud skutečně někdo z vás odejde,po velmi krátké době se většina vrátí jako zpráskaní psi a ještě budou prstíčkem hrabat,aby je vzali do nemocnice v nějaké Horní dolní Lhotě.
A závěrem.
Samozřejmě že lékaři v porovnání s platy ve vyspělé západní
Evropě jsou podhodnoceni.
Jenže to jsou u nás úplně VŠICHNI.

prosinec 30, 2010 11:13
Sandro : KK
Je fakt, ze nektere "zmeny" jsou utopie. Treba myslet si, ze korupce (no, ja bych to spis nazvala "klientelismus" a "provincnim syndromem" - dnes opravdu malokdo chodi s kufrickem a obalkou, spis je to styl "ruka ruku myje", "znami delaji zname") uplne zmizi. Na to jsme moc maly dvorecek a v jistych kruzich se lidi az moc znaji a vse hodne ovlivnuji realne existujici vztahy, znamosti, konexe.

Na druhou stranu mam pocit, ze pokud pristoupime na ten druhy extrem, tj. budeme kyvat hlavou, ze penize nejsou a musely by se pujcit a jako pitomci si budeme utahovat opasky, prestoze je zrejme, ze nekudy ty penize mizi beze stopy a nekdo se z toho ma az moc dobre, dostavame se do role ovce, ktera to tem zlodejum zere i s navijakem. Naprosto s Tebou souhlasim, ze reseni na urovni statu neni nic jednoducheho (a proto jsem taky naznacila, ze mam pocit, ze jsme si zvolili lidi, kteri to maji delat za nas a ktere od toho taky nalezite platime ze svych dani, ostatne zavazali se k tomu ve svych predvolebnich slibech - nejedna strana volala, jak zatoci s korupci), ono kolikrat to reseni neni ani jednoduche, kdyz se neco takoveho stane v rodine (napr. situace, kdy rodina ma uz tak napjaty rozpocet, ale nezvedeny synek mame potaji ukrada z penezenky a kupuje si za to veci pro sebe). Proste je efektivnejsi chytit zlodeje za prsty nez premyslet, kde bychom si pujcili, kde bychom ty vydaje jeste ostrouhali...

Jinak ten mail mi myslim pred casem dosel taky a neco na tom je :-).
prosinec 30, 2010 12:38
Jé, : Macesska
já si teď představila lékaře, co jako dobrovolnou brigádu (neplacenou) dělají revize účelnosti plateb na MZ smilies/smiley.gif To by bylo řešení! To by byli motivovaní kontroloři! A obdobně hasiči a řadoví policisté na MV, učitelé na MŠMT... Jen by asi museli pracovat nějak v utajení.
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
prosinec 30, 2010 13:05
dezinformace : :-0 Iva
Jen k vysvětlení pár dezinformací, které se šíří netem:
Lékař si nemůže jen tak založit soukromou praxi, musí s ním pojišťovny podepsat smlouvy, a ty si to tvrdě regulují. Takže žádné tržní prostředí.

Za druhé, v Německu musí ze zákona dostat stejný plat jako jeho němečtí kolegové. Mají na to speciální tarifní tabulky pro lékaře, které jsou v každé spolkové zemi jiné.
V Německu se po službě chodí ráno domů a neslouží se celé víkendy.

Nadstandartní platy zde mají mladí lékaři kvůli přesčasům, které hrubě porušují zákoník práce. V roce 2013 přestane platit výjimka přrsčasové práce, ministerstvo místo toho, aby se na to připravilo, odvádí problém jinam.

Německo (narozdíl od Anglie a Švédska) chce i absolventy, protože si je může zaučit.
Nenutí je podepisovat stabilizační dohody ani vázat přípravu k atestaci 10 lety práce v Německu, jako je tomu v Čechách. Takže myšlenka zaplaťte školné je trochu mimo, protože přípravou na atestaci v Německu zase ušetří česky stát.

Omlouvám se za případné gramatické chyby, píšu na rychlo

prosinec 30, 2010 14:55
Ivo, : Macesska
a jaké jsou německé požadavky na jazykovou vybavenost lékařů?
prosinec 30, 2010 16:31
Rozmarýno, mamčo, případně ostatní : Zuzka N.
kdo máte zkušenosti s využíváním soukromých zdravotnických zařízení. Jak to probíhá? Platí si tam klient úplně všechno, nebo jen připlácí nad rámec plateb od VZP. Například jak to bylo v té soukromé nemocnici. Nebo mamčo, kam chodíte na kliniku, a jaké procedury tam jsou k dispozici a za jaké peníze atd. Jsem v tomhle ohledu úplně neinformovaná smilies/smiley.gif A chtěla bych si najít nějakého praktického doktora, kterému nebude jedno co mi je a bude se aspoň snažit mi pomoci a chci chodit do zařízení, kde nebudu mít pocit že někoho obtěžuju, prostě chci mít pocit jako klient a klidně si za to něco připlatím. Díky za info :-)
prosinec 30, 2010 17:07
Zuzko N. : Rozmarýna
já jsem v té soukromé nemocnici neplatila nic navíc než 60 Kč za noc. Měla jsem objednaný jednolůžkový nadstandard za 500,-- Kč na noc, ale nebyl volný, pacient tam zůstal ležet déle než čekali. Takže mě dali na čtyřlůžkový pokoj, ale byla jsem na něm celou dobu jen já a jedna profesorka z gymplu, která měla objednaný dvoulůžkový nadstandard a taky se neuvolnil. Takže rozhodli, že když jsme měli nadstandardy objednané, tak že nás tam nechají samy dvě, ona odešla o 3 dny dřív než já a pak jsem tam byla sama. Prostě nikoho dalšího tam nedali, což jsem velmi ocenila. Takže v podstatě nadstandard, ale bez příplatku 500,--. Na nadstandardu měli i TV, my na pokoji ne, ale já měla s sebou PC narvaný filmama, takže jsem TV nepotřebovala. A internet jsem tam chytla v pohodě, ani jsem se nemusela ptát na heslo, protože jsem ho uhodla - bylo to jméno nemocnice Atlas.
prosinec 30, 2010 18:00
Zuzko N., : mamča
já chodím na soukromou rehabilitační kliniku. Pokud máš problémy s pohybovým ústrojím, a měla bys zájem tam chodit, řekni si Daniele o můj E-mail, nemůžu tady dělat reklamu.
Dostala jsem se tam na doporučení známého, ale dneska už berou každého, i bez doporučení. Umí tam všechno, co člověk po úraze nebo s degenerativními problémy pohybového ústrojí potřebuje. Mají i vazbu na nemocnici, nebo na diagnostické pracoviště.
Mají smlouvy s některými pojišťovnami (např. i VZP), takže část výkonů jde na pojišťovnu, a část se platí. Nejsou to nezaplatitelné sumy, třeba CT se neplatí, ale např. jedna rehabilitace (45 min.)stála letos 320,-Kč. Ceny se pochopitelně rok od roku zvyšují.
Já si tam nechávám občas dělat "generálku", kdy mě týdenní pobyt ve stacionáři, vč. všech procedur vyjde cca na 5 tisíc. Mám to místo lázní, a vyhovuje mi to víc.
Stacionář funguje i pro mimopražské, i s noclehem a snídaní. Já chodím na noc domů, protože bydlím blízko.
Jestli máš zájem, ozvi se.
prosinec 30, 2010 19:21
Co to je za nesmysl : Pančelka
že si lékař nemůže založit soukromou praxi? Samozřejmě, že může, ale pokud by chtěl se tomu tržnímu prostředí vyhnout a byl by takzvaně na pojišťovnu, tak by z pojišťovnou musel mít uzavřenou smlouvu, což lze těžko, protože takto podnikajících je fůra. A jak se pak snadno zajisťují na pojišťovnu černé body, že? Pkud nechce okrádat pojišťovnu, kterou si zase platíme my a založí si čistě soukromou praxi bez pojišťovny, tak to klidně může, že. Ale to je opravdu moc tržní.
prosinec 30, 2010 19:32
nemocnice : sojka obecna
pripadam si jako v pohadce, kdyz tady ctu, jake problemy jsou v lekarske peci a v nemocnicich v Cechach. Take uz potrebuji ruznou udrzbu z rukou lekaru a zrovna v prosinci jsem v jedne americke nemocnici prozila par dni na kardiologii. Komfortni jednoluzkovy pokoj s prislusenstvim, jeden ovladac na vsechno: stahovani rolety na oknech, velka televize na zdi, polohovaci postel, sestra, svetlo. Pripojeni k internetu zdarma, jidlo si kazdy vybere a je skutecne vynikajici. Pred pokojem na chodbe sedi 24 hodin obsluha u computeru, kde sleduje cinnost srdce. Sestry usmevave, na tabuli v pokoji napisou svoje jmeno a telefon. Navsteva se mnou mohla byt na pokoji kdy chtela a jak dlouho chtela. Doktori i sestry jsou dobre zaplaceni, zadne stavky tady nehrozi. Ted mi prisel velky dotaznik ohledne vseho, s cim se tam clovek setkal a hodnoti se to 1 - 5. Vsechna pece byla vynikajici a snad jednou to bude samozrejmost i v Cechach, moc vam to preji.
leden 05, 2011 04:55
sojko, to, s čím jsi měla začít je, JAKÉ MÁŠ POJIŠTĚNÍ, : toulavej
kolik stojí, jak (snadno) jsi ho sehnala, do jak bohaté vrstvy společnosti patříš, že si tohle můžeš dovolit (kdo všechno má k takovému ošetření přístup). Před nějakým časem tu byla bouřlivá debata nad zdravotní reformou Obamy a jejím přínosem. A myslím, že jsem tam psal, že to drahé pojištění – pro někoho, se kterým mnoho lidí nesouhlasilo, protože si ho nemůže dovolit – je i proto, že se z něho musí dobře zaplatit doktoři. U nás se z vybraných peněz honí několik zajíců najednou – dobře zaplatit zdravotní personál, mít nejmodernější a laciné léky, používat nejmodernější přístroje a léčebné metody – jenže na to všechno nemáme dost velký výběr peněz, když nechceme zvyšovat už tak vysoké daně.
leden 05, 2011 17:12
děkujeme jděte : johanes
Pokud je některým našim lékařům přednostnější jejich finanční ohodnocení před zdravím pacientů, nechť odejdou, čím dříve tím lépe, ale když mají ty peníze až na prvním místě, potom by ovšem neměli zapomenout zaplatit školné, které do nich stát investoval.Vracet se tito zlatokopové nemusejí.
leden 10, 2011 17:12
kdo za to může? : koudy
Především - nejsem doktor.
Za bordel ve státnímzdravotnictví můžou naši skvělí a úžasní politici, kteří už 20 let na problémy zdravotnictví totálně kašlou -pročasi?
Srovnání
1)státní-soukromé(nemocnice) proč soukromé nemocnice prosperují, mají nejnovější přístroje a zaměstnanci vyžší platy? Jako asi ve všech oblastech řízených státem ze zdravotnictví něco někomu kape a doktoři to asi nebudou
2)lékař-právník, vzděláním jsou si tato povolání asi nejbližší, ale ohodnocením? Platy nesrovnatelné, odpovědnost taky nesrovnatelná, co se třeba stalo soudkyni, která pustila na svobodu devianta?
Podle mého názoru jsou doktoři skupina lidí, jako každá jiná. Jsoutam hajzlící a jsou tam i skvělí lidé (osobně znám obojí)

leden 15, 2011 00:36
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]