O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

PŘÍDAVKY K PROTINOŽCŮM - ANO? NE? PDF Tisk E-mail
Úterý, 11 květen 2010

 Dobrý den, již dva roky žiji na Novém Zélandě. Z Čech jsem odešla před devíti lety a sedm let žila v Anglii. Tudíž jsem nepracovala (a neplatila daně) v Čechách devět let. Jsem nyní vdaná za novozélandského příslušníka; máme malého patnáctiměsíčního chlapečka, který je zatím pouze zaregistrovaný Novozélanďan. V současné době žádáme o jeho český rodný list (se spožděním, já vím...).

 

 

 

 

      A tak se dostávám k našemu problému. Zde nemáme jako rodina nároky na příspěvek či daňovou úlevu vzhledem k výši manželova příjmů (tabulky jsou zde podle mého uvážení dost přísné). Já jsem doma se synkem a tak uvažuji, zda mám nárok na příspěvek, neboť jsem stále českou občankou.  Byla bych ráda, kdybyste mi mohli/y poradit. Děkuji předem za vaše názory a plně doufám, že můj dotaz nepovažujete za nějak "vychytralý".

 

Děkuji vám všem

a zdravím z opačného konce světa,

Klárka

 

 

Komentáře (40)add feed
Klárko považuju to nejen za vychytralost, ale přímo za "vychcanost". oOmlouvám se za ten výraz, ale je nejpříhodnější. : Myška
Žiješ na druhé straně zeměkoule, devět let jsi nepřispěla do systému v ČR ani kačkou, předtím, než jsi odešla do ciziny, jsi zřejmě studovala, takže jsi sociální pojištění neplatila. Proč bys měla dostávat přídavky na dítě? Dle mého názoru jsou přídavky na dítě určeny pro děti žijící v naší republice. Pokud žijete jinde, a dítě ještě k tomu ani nemá českou národnost, je to nestydatost.
květen 11, 2010 10:50
Klárko, : mamča
na Novém Zélandě se Ti zřejmě nedaří zle, když "vzhledem k výši manželova příjmu" tam nemáte nárok na žádné dávky. Nepřipadá Ti divné žádat o dávky či rodičovský příspěvek v Česku, když tady už devět let nežiješ, a zřejmě ani nemáš v úmyslu se někdy v budoucnu vrátit ?
Jestli máš nebo nemáš nárok dle platných českých zákonů, nevím, ale z hlediska zdravého selského rozumu by mi připadalo divné, aby čeští daňoví poplatníci přispívali na malého Novozélanďana.
květen 11, 2010 10:52
... : Káča
a není přídavek vázaný na rvalý pobyt dítěte? to bys asi nárok neměla, když žijete na zélandu
květen 11, 2010 10:52
... : Káča
trvalý...pochopitelně
květen 11, 2010 10:52
je to tady v bodu 2 : Káča
http://portal.mpsv.cz/soc/ssp/obcane/obecne
takže jedině se přestěhovat, jestli vám ta pětistovka stojí za to
květen 11, 2010 10:56
poříd nechápu, : Alena Bodka
co budeš dělat na Novém Zélandu s tím pětikilem....
květen 11, 2010 12:15
... : Olina
jedna moje znama taky pobira od statu penize na dite a zije v usa uz devet let. Predtim ale nejaky ten rok pracovala , ale odesla sem jako mlada, takze tech odpracovanych roku moc neni. Nevim, kolik dostava, ale kdyz jsme se tak bavily, tak rikala, ze ji to zaplati letenku do cech za ten rok. Mrkni na stranku www.rodina.cz , tam je diskuse...dle regionu...chodi tam maminy z ruznych koutu sveta a vim, ze tohle tema tam jednou hodne probiraly.
květen 11, 2010 12:30
ale ona mluví o příspěvku, ne o přídavku, hehe : bb2
tak bych řekla, že uvažuje o rodičovském příspěvku :-)))

Na ten má coby občanka ČR samozřejmě nárok, pokud tu má trvalý pobyt, což není problém zařídit, a splňuje jedinou podmínku, tj. celodenně a řádně pečuje o své dítě. Nikde není psáno, že o něm musí pečovat v ČR.

Petronilo, Lenka1, co myslíte, bude ke své žádosti dokládat Čestné prohlášení? :-)
květen 11, 2010 12:43
čili, protože zřejmě nebyla předtím účastna sociálního pojištění, tak : bb2
má nárok na základní výměru do 21 měsíců dítěte - to bude brát 7 600 měsíčně a od 22. do 48. měsíce na sníženou výměru RP, tj. 3 800 Kč
květen 11, 2010 12:46
Asi máš pravdu bb2, brala jsem to podle nadpisu, a tam je "přídavky". : Myška
Stejně si myslím, že je nemorální požadovat jakoukoliv finanční podporu, zde rodičovský příspěvek, v případě, kdy vydělávala a zřejmě platila pojištění v jiném státě.
květen 11, 2010 13:01
bb2 : mamča
Předpokládám, že napřed bude muset požádat pro svého synka o občanství ČR. Chlapečkovi už je 15 měsíců, takže než to projde úřední mašinérií, bude mu 18, a bude žádat znovu, aby mohl v ČR volit.
PS : Škoda, že už není branná povinnost... smilies/grin.gif
květen 11, 2010 13:41
proč by právě ona měla dělat ze sebe svatou : toulavej
Cikáni pobírají zpětně dávky při návratu z výletu z Kanady, poslanci sice zařídili lidem první tři dny nemocenské zdarma, ale sami mají 100% od prvního dne, Lotyšsku jsme půjčili na nízkej úrok, Řecku přes Mezinárodní měnovej fond taky, i ty dotace na soukromý podnikání se přidělujou nebo daně pro známý stát odpustí, tak proč se upejpat. Těch pár korun už to státní zadlužování nevytrhne. Když máme takový zákony a zákonodárce, který jsme si sami zvolili . . . že v parlamentu sedí i zástupci zločinecké organizace naprosto legálně a lidi je volí . . . tak jakápak morálka týhle společnosti.
květen 11, 2010 13:54
... : bb2
Mamčo, pokud porodila zde - a to mi vyplývá z toho, že požádali o rodný list, tak má dítě občanství české. Což není důležité, protože přiznání RP je podmiňováno občanstvím matky, přesněji oprávněné osoby, tedy žadatele o RP, což může být i otec - ale nikoli dítěte.
Kromě toho se domnívám, že stále platí, že dítě má vždy občanství primárně po matce a současně, pokud to umožňuje legislativa země, kde se narodilo, i tamní občanství.
Občanka ČR, může porodit kdekoli ve světě, dejme tomu i předčasně neplánovaně. Dítě tak někdy získá podle tamní legislativy jejich občanství a současně po matce české, a oba se vrátí do ČR a mají nárok na přídavky i RP.


Toulavej, souhlas. Přijde mi přirozené, že lidé využívají systému, je třeba řešit systém, ne to, že ho někdo využije.
květen 11, 2010 14:18
Myška : opas
Morálka s tím nemá co dělat. Buď to podle zákona možné je, nebo není.
Daně také nejsou morální.
květen 11, 2010 14:19
Myško, : bb2
v podstatě se s tebou shoduji, ale pro matku batolete mám trochu hranice morálky trochu dál než pro rodinku z Chánova, co si udělá výlet do Anglie. Navíc neznáme podrobnosti, okolnosti mohou být pro ni složité, proto se začala pídit po dalších zdrojích.
květen 11, 2010 14:24
Kdyz bude Klarka dokladat cestne prohlaseni, : Lenka
muze preci zalhat, co na tom bb?
Me osobne dotaz Klarky vubec neprekvapuje, asi se to tak dela. Maminky v usa zadaji o prispevek v CR, tady si vybehaji dalsi financni pomoc a vecer si chodi pracovat do baru....Tak mi bylo receno, co je pravda nevim, sama jsem takove drzosti nemohla uverit.Ze system je nejspis spatny, kdyz se da takto lehce ocurat, o tom zadna.
květen 11, 2010 14:30
Ale já to taky rozlišuji, bb2. : Myška
Jenže já z dotazu cítím vyčůranost. Nemůžu si pomoct.
květen 11, 2010 14:32
Lenko, co na tom? : bb2
asi to, že neposuzuju paušálně, rozlišuji. Sindy neudělala nic špatného. Nejsem zastáncem úsloví typu Když se kácí les, lítají třísky, Není kouře bez ohně apod. Jako nemám v oblibě postoje založené na informaci z doslechu:-)
Je velice snadné, jednoduché a POHODLNÉ mávat morálkou a odsoudit a je velice složité a nepohodlné podobnou situaci řešit, nebo s tím někomu pomoct.
květen 11, 2010 14:49
bb, nic na tom, : Lenka
poradila jsi dobre, i s tim cestnym prohlasenim, rikam, system je spatny, ze tohle projde. Jak mi bylo receno maminkou(viz vyse), kazdy to tak dela. Me dost vadi i naivita tech, co si vubec pujci. To jak Sindy horekovala, ze na chudaky zadluzence, kterym osud udela caru pres rozpocet, nemysli stat nejakym zakonem. To je proste jedno s druhym smilies/undecided.gif
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
květen 11, 2010 15:09
rozumím, Lenko, : bb2
ale :-) zase to moje ale...Sindy přítel si půjčil s první manželkou jako mladý zdravý chlap a kdyby těžce neonemocněl, tak by své závazky splácel i teď, kdy na něj přešly po rozvodu.

Sindy je ve stresu, když je člověk zoufalý, říká věci, které by ho za běžných okolností nenapadly, má touhu utéct od tlaku, ulevit si přenesením odpovědnosti na někoho (stát).
Ve chvíli, kdy už je průšvih na světě, tak nechci tomu člověku přitěžovat tím, že budu přisypávat sůl do ran svým moralizováním :-) To si nechávám na potom, když už je líp:-))
Smysl vidím v poučení, které z těchto případů snad, doufám, přeji si, načerpají další, hlavně mladí lidé, a připraví se pojištěním, spořením apod. na takové situace.
květen 11, 2010 15:17
Koukala jsem jako blazen, : Bara
kdyz jsem byla pred nekolika tydny na setkani Cechu zijicich v Holandsku. Skoro vsechny mlade ceske maminky zijici v Holandsku, vdane nebo jen na psi knizku, pobiraji z Cech materskou! Dale uz jsem nevyzvidala, jestli take partner dostava od holandskeho statu pridavek na dite, atd. Mne to tenkrat (r.1985) vubec neprislo ani na mysl....a muj syn vyrostl taky a je z nej peknej chlap.

květen 11, 2010 16:06
zajímavá informace, Báro : toulavej
taky by mě to nenapadlo. Je to aspoň důkaz, že jsme bohatí a máme na to podporovat Čechy kdekoli v cizině :-)
květen 11, 2010 16:54
promiňte, ale trochu jste mě překvapili, : bb2
domnívala jsem se, že je to všem jasné - kolikrát se tu už psalo o tom, jak cikáni houfně tam či onam, kde jim dají azyl, a mezitím jim tu běží sociální dávky.
Tak proč ne matky české národnosti.
květen 11, 2010 18:14
No nevim o tom, : Alena P-H
ze by ceske maminky v USA braly prispevky a neznam zadnou ceskou maminku, ktera by tu brala financni pomoc. To nutne neznamena, ze se to vubec nedeje - jenom to, ze se to nedeje v miste kde bydlim a mezi temi koho znam. Takze to asi zase tak moc rozsirene neni.

Posledni veta: "Děkuji předem za vaše názory a plně doufám, že můj dotaz nepovažujete za nějak "vychytralý.", napovida, ze mlada pani vi, ze to asi neni uplne pruzracne cestna pozadavka.

květen 11, 2010 18:33
neříkám, že to je rozšířené, : bb2
protože to ani nevím, ale že ta možnost existuje a že o ní víte, se mi zdálo zřejmé ze zdešjích diskuzí o těch cikánských rodinách, kterým po dobu azylu běžely dávky.

K tomu, abych posuzovala, zda konkrétně u této maminky je to čestný pokus nebo není, mám málo informací.
Zdá se to jasné, že - žiješ jinde, živí tě manžel, v ČR neplatíš nic, měla by ses stydět něco odsud chtít. Jenže co my víme. Třeba její dědeček přišel o cukrovar v 48.roce a v restitucích ho zpět nezískal kvůli jakési formalitě a teď z něj kdosi udělal manufakturu na montáž autodílů a úspěšně tříská peníze. Tak si holka říká má rodina už tomu státu dala dost, proč si kousek nevzít zpátky.

Každopádně - dotaz jsme zodpověděli, a ještě přidali co si o ní myslíme smilies/smiley.gif
květen 11, 2010 18:47
Bardotko, : Alena P-H
to 'rozsirene' bylo smerem k prispevku Lenky v 14:30.
A memu dedeckovi taky vzali v 48 majetky a penize a po revoluci jsme nedostali zpatky nic. Hlavne protoze tatka a strejdove uz byli stari a do hadani se o pozemskych hodnotach jim uz nebylo. A cert to ber...
Mas pravdu, odsuzovani otazky bez vetsi znalosti veci je predcasne. Ty ses stejne hodna zenska...hledas pro lidi omluvy. To ma vypovedni hodnotu.
květen 11, 2010 18:56
Aleno :-) : bb2
hodná úplně průměrně, snažím se mít čisté svědomí a občas pomoct, protože od toho jsem člověk, ale běžně myslím hlavně na sebe, svoje lidi :-) Myslím, že taková je většina lidí, proto když něco vyvedou, hledám důvody, věřím, že nějaký obyčejný, lidský, tudíž pochopitelný důvod mají. Takový důvod obvykle pochopím, pak ho ani nemusím omlouvat a když můžu, tak někdy i pomůžu.
květen 11, 2010 19:25
... : Bara
Take nevim jak to vsechno je, a preju jim to, jen z reci jsem poznala, ze: byla bych blba, kdybych toho nevyuzila, kdyz to jde. 7 600 korun tj. 300 euro, kazdy mesic na chodniku jen tak nenajdes.
květen 11, 2010 19:59
Dělá to hodně lidí, : Aknela.
ale tak úplně podle zákona to není. Na mateřskou-rodičovskou podporu, nebo jak se tomu v česku říká, je totiž třeba mít trvalý pobyt v ČR. A tady se vstupuje do šedé zóny, kdy člověk žijící v cizině si tenhle štempl opatří jednoduše tím, že si v česku platí popelnici a přihlásí se tam k pobytu. Pak může pobírat různé dávky. Takže popelnice je cesta k penězům.

Je to absurdní, ale funguje to tak. Tenhle postup často matkám žijícím v zahraničí radí samy sociální pracovnice, prostě ochcání systému je priorita. Jestli je to morální, je otázka jiná smilies/cool.gif
květen 11, 2010 21:49
I když to sem přímo nepatří, : Michal
musím se přiznat že jsem pěknej pacholek, co si zažádal v ČS o penzi. Léta mám, protože podle smlouvy z ledna loňského roku se započítávají i roky co jsem odpracoval v Americe, ale jen do let, nepočítá se výdělek. Protože jsem od roku 1986 nevydělal v ČS nic, dostanu, až se šiml úřední ke mně prořehtá, celých 2170 korun měsíčně, ovšem Amerika mi z toho sebere 40% a ještě z toho musím zaplatit daň z příjmu, protože tady se platí i z důchodu. To se budu mít! smilies/grin.gif
květen 11, 2010 21:55
Michale, : Bara
myslim, ze to je neco jineho. Urcite roky jsi v CS odpracoval, platil dan a duchodove pojisteni, takze za tyhle roky mas narok na penzi. Tak to vidim ja a az ja dosahnu duchodoveho veku, udelam to taky.
květen 11, 2010 23:34
Báro, : Michal
dík, už se cítím líp smilies/wink.gif.
květen 12, 2010 01:30
Michalku, : Alena P-H
doufam, ze ti z tveho ceskeho duchodu zbyde po zaplaceni dani dost, aby jsi mne pozval na ceske pivo, az se nekdy vyskytnu v Idahu. smilies/smiley.gif I kdyz s rychlosti toho ceskeho uredniho simlu to snad ani nestihneme. smilies/smiley.gif

A pokud by Klarka v CS pracovala a odvadela tam dane - taky by to jejimu detatku prisluselo. A vubec by to nebyla vychytralost, ale pravoplatny pozadavek. Co ja vim, mozna to pred odjezdem do Britanie stihla. A pak se ji omlouvam za podezrivavost.
květen 12, 2010 06:06
... : zabka
ahoj ja mam trvaly pobyt v CR a pracovala jsem tam 8roku ale ted ziji na Slovensku s pritelem a synem ktery se narodil v CR. Od kvetna 2010novy zakon nemame narok na penezitou pomoc v materstvi ani rodicovsky prispevek.
květen 12, 2010 12:18
zabko, : bb2
to by mělo platit jen pokud tam pracuješ.
Od května je opravdu změna v kompetencích, primárně kompetentní stát k vyplácení dávek je ten, kde je občan zaměstnán, nebo od kterého pobírá důchod, nakonec ten, kde má trvalé bydliště.
Problém by to být neměl, ne? máš nárok na rodičovskou v každém případě, buď od státu, kde pracuješ, nebo od státu, kde máš trvalé.
Je to nařízení evr.společenství, tak Klárky na Novém Zélandu by se týkat nemělo.
květen 12, 2010 12:29
... : jankah
problem to je na urade me tvrdili ze nic nedostanu pokud se neprestehuju zpatky do CR
květen 12, 2010 13:53
... : bb2
Pokud v SR nejsi zaměstnaná a v ČR máš trvalé bydliště, tak bys měla dostat rodičovský příspěvek. Podívej se do zákona, najdeš na netu.
Samozřejmě požádej o RP písemně, odvolej se na příslušné paragrafy, a uveď tam číslo účtu, kam ti má být RP zasílán. K tomu se oni musí vyjádřit písemně, v zákonné lhůtě a nehrozí, že ti odpoví záporně jen proto, že ti úřednice bude závidět :-) kdežto ústně tě klidně taková odbude.

Pozor, do ciziny se sociální dávky nezasílají. Zašlou ti je buď poukázkou na adresu trvalého bydliště a ty si je jednou za čas přijdeš vybrat. Nebo si zřiď účet u české pobočky nějaké banky a nech si RP posílat tam.
květen 12, 2010 14:18
oprava : bb2
Pokud v SR nejsi zaměstnaná a v ČR máš trvalé bydliště, tak bys měla dostat rodičovský příspěvek Z ČR.

květen 12, 2010 14:19
... : aa1
Pani na urade posilala papiry az do Brna na vyjadreni a zamitli ze nemam narok. Ucet mam v CR.
květen 13, 2010 16:27
aa1, a proč ti žádost o rodičovský příspěvek posílala paní z úřadu v jiné zemi? : bb2
Obecně platí, že o rodičovský příspěvek si žádá každý žadatel sám za sebe, u úřadu v místě svého trvalého pobytu. Pokud splňuješ základní podmínky zákona č.117/1995 o státní sociální podpoře pro poskytování RP, pak není důvod, abys ho nedostávala. Podmínkou je trvalý pobyt v ČR pro žadatele (ne pro celou rodinu) a celodenní péče o dítě v mezích daných zákonem.

Dočasný pobyt v cizině není překážkou. Je to úplně stejné, jako když matka s trv.pobytem v ČR, pobírající RP, odjede s dítětem na čas do ciziny. Dál jí chodí RP, na účet nebo do schránky složenkou. Ta matka to ani nemusí nikam hlásit, snad s výjimkou pediatra kvůli pravidelným prohlídkám, prostě odjede a peníze jí dál chodí, pokud nezruší v ČR trvalý pobyt.
Stejně tak Češka, která splňuje podmínky zákona k RP, může porodit v cizině a žít se svým dítětem dočasně tam a pak se vrátit.

Zkrátka samotný fakt dočasného pobytu v cizině není důvodem k ukončení nebo zamítnutí RP.
Musí to být jiný důvod, v každém případě na žádost o RP musí úřad odpovědět - buď přiznat nárok a v jaké výši nebo zamítnout, a pak sdělit důvody, a ty musí být jedině zákonné. Pokud se zdůvodněním nebudete souhlasit - protože se může stát, že úřad najde zákonné důvody k zamítnutí, ale vy třeba už budete vědět, že ty důvody dávno pominuly, nebo vůbec nenastaly, zkrátka že došlo k omylu - tak se proti tomu zamítnutí odvoláte.

Jediná změna je, pokud vím, od 5/2010 jak jsem psala výše - v pořadí kdo vyplácí RP. V rámci koordinace sociálních systémů EU platí, že primárně vyplácí RP ten stát, kde je žadatel zaměstnán, pak ten, kde žadatel pobírá důchod (např.invalidní, vdovský, podporu v nzm.apod.). Až když nejsi v cizině ani zaměstnaná ani tam nepobíráš nějaký důchod, tj. nejsi nijak účastna jejich sociálního systému, pak spadáš do sociálního systému státu, kde máš trvalý pobyt.

Takže být tebou bych zvolila asi tento postup:
Na netu bych prošla zákon o státní sociální podoře v aktuálním znění, je to zákon č.17/1995, abych si ověřila, že na RP v ČR mám nárok - tj. mám tu trvalý pobyt, v cizině tím pádem nejsem nějakým omylem také hlášena k trvalému pobytu, mám dítě příslušného věku a nejsem zaměstnaná v cizině ani tam nepobírám sociální dávky.
Pak bych si z netu stáhla formulář žádosti o RP, vyplnila a zaslala do ČR na příslušný úřad, nebo mámě, ať to za mě doporučeně pošle z ČR.
Pak bych čekala na rozhodnutí, pokud bude zamítavé, tak si pečlivě pročtu zdůvodnění a proti němu se případně odvolala.

Zkrátka naprosto stejný postup jako při pobytu v ČR.




květen 17, 2010 18:30
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]