O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

UČENÍ MUČENÍ A VÝŽIVNÉ? PDF Tisk E-mail
Úterý, 23 březen 2010

 Dobrý den, přátelé, potřeboval bych radu: moje dcera z důvodů častých nemocí a tedy mnoha zameškaných hodin, nezvládla absolvovat začátek třetího ročníku střední školy. Od 31.1.2010, po dohodě (doporučení) s ředitelem školy, ukončila ročník s tím, že bude 3. ročník opakovat od září 2010.

 

    

 

 

 

      Po osobním rozhovoru s ředitelem jsem ale došel k závěru, že dcera se do této situace dostala sama, díky zneužívání nemocí a tím následnému nezvládnutí pololetní klasifikace.

 

     Můj dotaz tedy zní, jestli, když je jí 19 let a už dva roky žije ve společné domácnosti se svým 26 letým zaměstnaným přítelem, jsem povinen po dobu tohoto přerušení platit výživné. Neměla by se přihlásit na ÚP či si najít alespoň nějakou brigádu?

 

Děkuji za odpověď,

Petr

 

 

 

Komentáře (29)add feed
Petr: : opas
Obávám se, že se dcera neustále připravuje na své budoucí povolání, školní docházku nepřerušila. To že si za něco může sama se nedá nic dělat, vzpomeňte si na sebe a berte to sportovně smilies/wink.gif
březen 23, 2010 12:41
pokud nechodí do školy, tak ji snad přerušila, ne? : kačenka biomasa
tomu opasi fakt nerozumím... Dívka bude do září doma a otec jí to má platit?
ukončila ročník s tím, že bude 3. ročník opakovat od září 2010.

březen 23, 2010 14:57
... : bb2
Ukončila ročník, nikoli studium na škole. Pochybuji, že vám soud uzná posunutí studia na SŠ kvůli nemocnosti za důvod k ukončení vyživovací povinnosti.

Ale, i kdyby uznal, je opravdu tak zatěžko platit dceři jeden rok studia navíc? V zájmu její budoucnosti, aby se k té maturitě nějak prokopala? S přítelem jednou skončí, jak se bude bez vzdělání protloukat? Je jí 19, blbne, no kdo jiný než rodič jí má hodit záchranné lano? Pokud bude pokračovat, tak si druhou šanci zaslouží, nebo ne?
Nebo platíte výživné ve výši 8 tisíc a víc? To bych pak byla pro snížení, ale jestli jsou to obligátní 2-3 tisíce, tak věřte, že i tak zůstává velká porce na ní, na její matce, na jejím příteli.
Jistě chcete, aby byla nezávislá na chlapovi, pokud s ním nebude chtít být, aby měla možnost žít sama a jinde. K tomu jí maturita pomůže.
březen 23, 2010 15:29
... : bb2
Na ÚP se přihlásit může, kvůli rekvalifikaci zdarma, nabídka je teď opravdu široká. Na druhou stranu, nejdřív si to prověřte, na ÚP i na zdravotní pojišťovně. Pokud totiž na škole bude od září pokračovat dál a je pořád vedená jako student (tj.mohla by dál chodit do školy a dokončit ročník byť jen docházkově, a od září si ho zopakovat), tak jí pokračuje i státem placené ZP, protože je považována za studenta. A jako student SŠ nemůže být registrována na ÚP, pokud vím - ale to si ověřte. Pokud teď přestnae chodit do školy, ověřte si na škole, zda ji vyřadí z evidence, nebo nevyřadí. Školy to posílají na zdravotní pojišťovny, ale ne studentům! Takže by vás za půl roku mohla překvapit upomínka od ZP na doplacení pojistného ve výši 1080 Kč krát počet měsíců..., tak se obávám, že se jí placení ZP státem taky ukončí a bude tzv.samoplátce, tj.měsíčně 1080 Kč platit na ZP. U VŠ studia platí, že ji musí škola vyhodit (třeba po nedocházení na povinné semináře,cvíčka atd.) z evidence - a nahlásí na zdravotní pojišťovně, že dotyčný už není studentem jejich školy. Pokud ho současně nenahlásí jiná škola, že se stal jejím studentem, a dotyčný nenahlásí na ZP, že je registrován na ÚP, tak ZP ho automaticky zařadí do kategorie samoplátců. Pokud se ale dohodne se školou na pokračování v dalším roce v jiném ročníku, nebo dokonce oboru, tak ho z evidence nevyřadí, je tedy dál v režimu studenta, tudíž plátcem ZP je stát. Ale současně nesmí být registrován na ÚP, pokud jde o denní studium.

Snad se v tom zorientujete, spěchám smilies/smiley.gif
březen 23, 2010 15:42
Jen dotaz, : mamča
ono je možné ukončit ročník v pololetí ? Předpokládám, že i když dcera bude opakovat ročník, tak do školy chodí stále až do konce června ?
Neříkejte mi, že jí v pololetí kvůli neklasifikování dali ve škole volno, a ona se povaluje doma ?
březen 24, 2010 08:59
mamčo, : bb2
pokud už si dohodli nástup od září znovu do 3.ročníku, tak současný 3.ročník dokončit nemusí. Je to na rozhodnutí ředitele. Říkám si, že bych k možnosti opakovat ročník dala jako podmínku právě dokončení tohoto ročníku. Z výchovných důvodů, aby si to slečna vypila do dna a příště si to nezopakovala, i z praktických důvodů - nevypadne z režimu studia, nepropadne flákandě a v září se pak snáz nastartuje než po půl roce ležení na gauči. Potud je mi to jasné. Jenže dámička se může flákat i při hodinách, neb už má své jisté, což pro spolužáky není zrovna motivující a profesorům to klidně může rozložit výuku, neb na ni nemají páku. Výhružkama, že jí to příští rok osolí, asi moc nezmůžou. Tak nevím, co je lepší.
březen 24, 2010 10:15
bb2 : mamča
Díky za vysvětlení, ale fakt koukám jak z jara. smilies/angry.gif
Vždyť dokončení ročníku, i kdyby tam jen poslouchala a nic nedělala, může tomu děvčeti pomoci při opakování. Už bude mít jistou povědomost o problému, a líp zvládne příští šk. rok výuku.
Půlroční ležení na gauči musí zákonitě končit průšvihem.
Je škoda, že na studenty SŠ nejsou žádné páky. Vyhození berou mnohdy jako vysvobození, a už se vezou bez vzdělání po šikmé ploše. smilies/angry.gif
březen 24, 2010 10:25
A vůbec : erika
není vyživovací povinnost na plnoletou slečnu na straně přítele, se kterým žije ve společné domácnosti? Co s tím vlastně mají rodiče (pomineme-li rodičovskou lásku)?
březen 24, 2010 11:08
erika : opas
Ne. Výživné nahrazuje příjmy zatím nevýdělečného dítka. To s kým dítko souloží s tím nemá nic společného.
březen 24, 2010 14:34
bb2, : Macesska
díky, taky jsem to nechápala.
To teda pan ředitel vymyslel geniálně. Peníze pro školu na žáka bere, zároveň mu slečna nezatěžuje kantory... to by mě zajímalo, jak se na to tváří školský úřad (či co mají školy za nadřízenou složku. Kolik takových "polomrtvých duší" asi může mít?
Logika by mi velela holku na toho půl roku šoupnout o třídu níž, aby byla na opakování ročníku roztrénovaná, když teda už.
březen 24, 2010 15:10
... : bb2
šmarjá noho, taková diskriminace!

Logika by mi velela totéž, obávám se, že školský zákon nedovoluje žáka, který de iure nepropadl, vystavit takovému traumatu.
březen 24, 2010 16:50
... : Macesska
Školský zákon
(úryvky):

Dle školského zákona, §22 "Žáci a studenti jsou povinni a) řádně docházet do školy nebo školského zařízení a řádně se vzdělávat."

§66 "(5) Ředitel školy může žákovi, který splnil povinnou školní docházku, přerušit vzdělávání, a to na dobu nejvýše dvou let. Po dobu přerušení vzdělávání žák není žákem této školy. Po uplynutí doby přerušení vzdělávání pokračuje žák v tom ročníku, ve kterém bylo vzdělávání přerušeno, popřípadě se souhlasem ředitele školy ve vyšším ročníku, prokáže-li odpovídající znalosti. Ředitel školy na žádost ukončí přerušení vzdělávání i před uplynutím doby přerušení, nebrání-li tomu závažné důvody."

Mně z toho teda vychází, že slečna buď žákem JE, a pak musí chodit pravidelně do školy a ne se půl roku flákat doma, nebo NENÍ, a pak se patrně nepřipravuje soustavně na výkon povolání - čímž by na alimenty nejspíš ztratila nárok. Ovšem rozhoduje o tom soud a je otázka, jestli půl roku (po těch předchozích 19) stojí za soudní tahanice s nejasným výsledkem.

Kdo ví, jestli by jí prostá informace, že za každý měsíc nedocházení vyplázene 1080 Kč, do školy nenavrátila.
březen 24, 2010 17:18
Macesska : opas
Nemusi mit prerusene studium, radne v nem pokracuje. Jen hromadi absence odsouhlasene reditelem skoly, nebo ma individualni studijni plan.
březen 24, 2010 19:16
opas, : Macesska
chápu, ale připadá mi, že v tom případě ředitel porušuje školský zákon, protože slečně umožňuje ignorovat její povinnost.
březen 24, 2010 19:51
Macesska : opas
To neni tvuj problem. Reditel urcite vi lip, co si muze dovolit a co ne.
březen 24, 2010 21:20
opas, : Macesska
Tak ono skoro nic, o čem se na Kudlance mluví, není můj problém smilies/smiley.gif Ovšem kdybych platila výživné takto studujícímu dítku, tak bych to za svůj problém považovala.
On si to možná taky pan ředitel může dovolit, protože to nikoho nenapadne řešit.
březen 24, 2010 23:27
Macessko, a co bys dělala? Dítěti bys přestala platit alimenty jen tak? : Myška
Nebo bys dala návrh k soudu na zrušení vyživovací povinnosti na toho půl roku? Než by vůbec došlo k soudnímu projednání, holka by dávno seděla ve škole opakujíc třeťák. Můžeš mi říct, jak by se měla živit toho půl roku, kdy bys jí nedala ani kačku? Holka se základním vzděláním, bez praxe? Bez nároku na podporu v nezaměstnanosti?
březen 25, 2010 07:29
Myško, né, : Macesska
dítě bych živila dál, na toho 1/2 roku s tím asi fakt nemá cenu vyšilovat. Ovšem pana ředitele bych se důsledně zeptala, zda dítě žákem je či není. Pokud je, trvala bych na jeho docházce do školy - případně bych se na postoj "žákem je, ale do školy ať nechodí" dotázala na školní inspekci, protože se mi to nezdá přijatelné.

Pokud žákem není (podle všeho na základě svého rozhodnutí), tak bych ji důrazně upozornila, že si z výživného bude platit těch 1080 Kč (což je důsledek jejího přání nechodit do školy). A pokud bych měla dojem, že se dítko skutečně chce nechat jen bez námahy (studijní nebo pracovní) vyživovat, tak bych to ukončení alimentů asi fakt začala řešit, páč se soustavně nepřipravuje na povolání - z vlastního rozhodnutí.

A tu dobu, kdy (dle mých úvah) nemá nárok ani na kačku, protože se tak (coby dospělá svéprávná osoba) rozhodla, se může živit dle vlastního uvážení. Jako kdokoliv, kdo se rozhodne vzdát svého příjmu. Patrně by si musela vyběhat nějaké sociální dávky.

Tady nejde o to ušetřit výživné za půl roku, ale dohnat dceru k tomu, aby výhledově byla schopná dosáhnout přiměřeného vzdělání a se sama uživit, pokud možno. Což jí půlroční pauza od učení (a zjištění, že když nic nedělám, tak mě taťka stejně živí) asi nepřinese.

Upřímně, kdyby Ti Tvoje dítě ve třeťáku řeklo, že v pololetí prolítlo, tak nebude chodit zbytek roku do školy, hezky si pár měsíců odpočine a příští rok si zopakuje, tak bys nehnula brvou a dál ho v pohodě (válejícího se na gauči) živila?
březen 25, 2010 09:43
Macessko, : bb2
otázka směřovala k Myšce, snad neva, že si u kelímku kafe taky trochu zaodpovídám. No, být já rodičem této dámy, moc bych do ředitele nešťourala. Byla bych ráda, že má pochopení pro zblblou mladou nevycválanou nezodpovědnou dceru a umožní jí dokončit školu, pokud slečna bude mít trochu zájem. Věř, že pokud si 19leté dítě umane, nehne s ním nic. Můžeš jen vyměnit zámky od bytu, což je slečně jedno, když bydlí se svou životní láskou a starej otec je dobrej jen na ty alimenty. Můžeš dítěti nic nedat, nekoupit, což se asi děje, když tu otec řeší, zda příští půlrok musí posílat výživné nebo nemusí - když se takto táže, jistě mimo alimenty nezahrnuje nezdárnou dceru dary a penězi. Je nutno vzít na vědomí, že 19letého člověka nedonutí k ničemu, pokud sám nechce. A že hrozbu exekuce od VZP na vědomí nevezme, dokud mu ten exekutor fakt nezaklepe na dveře. Což můžou být nakonec dveře rodičů, má-li tam stále trvalé bydliště.
A protože chci, aby holka dokončila školu a odmaturovala a doufala, že mezitím se vzpamatuje, tak bych do toho nedloubala. Rozhodně bych neřešila, zda ředitel porušuje školský zákon či ne, protože mi jde primárně o mou dceru, pak dlouho o nic, pak o dodržování lidských práv a povinností. Tak to prostě je. A tak bych ty paragrafy prostě nechala být a byla ráda, že ředitel není přísně komisní a nezasedl si na ni až tak, aby využil všech svých možností k tomu, aby ji dostal ze školy - což by se mu klidně mohlo podařit.
březen 25, 2010 10:13
No je vidět, Macessko, že nemáš vlastní dítě. : Myška
Takže ke svému dítěti - jako matka žijící s dítětem bych si od dítěte (jelikož je v 19 letech dospělé) zjistila, jak to je s přerušením školy, a zda za něj dále platí zdravotní pojištění škola, nebo si musí platit ZP samo. Na to konto - pokud škola, fajn, pokud dítě, tak registrace na pracáku, aby za něj ZP platil. Dále v obou případech hledání brigády. Sezení ve škole nepovažuji za rozumné. Dítě se bude nudit, vyrušovat, prudit kantory. Nakonec, je dospělé, a o tom, jestli bude chodit do školy si rozhodne samo, pokud bude mít na výběr. Podotýkám, že nevím, co říká školský zákon a hledat to nebudu.
Ale nenechám ho, aby se v tom koupalo samo, pokud má přerušení ročníku vynucené nepřítomností v důsledku nemoci. Pokud v důsledku neomluvené absence nebo tak, tak je to jiná situace.
březen 25, 2010 10:17
protože v opačném případě by to mohlo dopadnout tak, : bb2
že v září budu mít v rodině jednoho nezaměstnaného bezdomovce. A když budu furt zásadová a výchovná, tak si začne přivydělávat na chleba a vodu tak, že začne sjíždět kamsi do pekel. Natlouct hubu, ok, ale tu jednu šanci na dokončení školy bych jí fakt dala a školský zákon, tj. docházku, moc neřešila - tedy ne skrze ředitele, abych ho nenaprdla, že za dobrotu na žebrotu:-) Samozřejmě, že dáma by nedostala z domova korunu navíc, ale vykoupat a najíst by dostala.
březen 25, 2010 10:18
Macessko, a k tomu: : Myška
"(a zjištění, že když nic nedělám, tak mě taťka stejně živí) matka ji živit může? Protože stopro bude.
březen 25, 2010 10:19
Je fakt, : Macesska
že těžko říct, jestli je ředitel tak velkodušný, nebo přimhouří oči nad čímkoliv, hlavně ať nepřijde o peníze.

Taky těžko říct, jestli byla fakt nemocná, nebo spíš nemocí zneužívala, jak píše Petr. Když dcera vypadne na dalšího půl roku (předtím byla nemocná) ze školy, tak bych se bála, že ztratí návyk studovat a připravovat se, jakýsi studijní rytmus (podobně jako dlouhodobě nezaměstnaní) a spoustu věcí zapomene, takže se jí bude navazovat fakt blbě. A vzdělání půjde čím dál víc do kopru. Pokud bych ve škole prošvihla půl roku, tak budu dohánět jak šílená nebo se aspoň snažit něco pochytit, abych se příští rok tak nenadřela, a ne se nudit a otravovat.

Devatenáctiletou (ergo dospělou) nestudující samostatnou osobu nikdo živit nemusí, ale kdokoliv může. Tipla bych, že slečnu spíš živí ten vydělávající přítel. Což je teda pro ni možná svým způsobem taky zaměstnání, žejo. Brigádu si asi taky aktivně nehledá, to by se na to Petr neptal.

Kombinace, že ji budu živit a starat se (protože je ještě maličká) a zároveň do ničeho nebudu nutit a mluvit (protože už je dospělá) mi přijde poněkud zvláštní.

Samozřejmě je rozdíl, jestli holka školu nezvládla kvůli vleklé nemoci a hodlá další ročníky zvládnout a ředitel jí v tom velkoryse pomáhá (jak to asi čtete Vy), nebo se rozhodla vymluvit na nemco, flákat, zkoušet, co projde a tahat peníze z kohokoliv, dokud to půjde - a ředitel jí to strpí (a omluví), protože každá duše dobrá (což za tím trochu vidím já).

Ehm, Myško, vím, že sem tahám jinou diskusi, ale změnil by se Tvůj postoj po informaci, že dcera je po matce (která ji vychovala) poloviční Romka?
březen 25, 2010 10:56
Macessko : Myška
ne.
březen 25, 2010 11:03
ještě jinak:) : bb2
vidím to tak, že dcera se vymluvila na nemoci a fláká se, ale protože má řádné omluvenky k nemoci, nikdo jí nic nedokáže. A ředitel vychází vstříc a umožní pokračovat v dalším ročníku, protože má i pochopení i finanční potřebu. Ale to, že holka bude nebo nebude chodit těch půl roku do školy, mu peníze nesebere, protože příspěvek na žáka se řeší po začátku školního roku, ne uprostřed. Takže když v září byla žákyní a v září zase bude, o nic nejde (z hlediska přílivu příspěvků na žáka).

Takže jediný, kdo s tím má v tuto chvíli problém, je otec, protože se mu nechce těch 6 měsíců platit výživné.
březen 25, 2010 11:09
myško, : Macesska
ono to možná nebude tím, že nemám děti, ale tím, že mám matku, o které tuším, kam by mě s takovým návrhem (budu bydlet jinde, nebudu půl roku chodit do školy a ty mě přitom budeš sponzorovat, jo?) poslala. Možná by i to neplacení výživného riskla, kdyby věřila, že mě tím vzpamatuje. Zato bych u ní měla jistotu zázemí, pokud dorazím a budu plnit povinnosti (v tomto případě studijní). Je to dojmologie z pár slov, ale já mám pocit, že dcera už (slovy bb2) lehce sjíždí a ta dlouhodobá nemoc by se mohla jmenovat lachtaní...
Samozřejmě tu nejde posoudit, co je pro Petrovu dceru lepší - jestli jí nechat volnost a doufat, že se po 8 měsících svobody vrhne do studia nebo ji zkoušet držet víc zkrátka.
březen 25, 2010 13:34
Opravdu nevíme, jestli ta absence ve škole byla důsledkem nemoci opravdové, nebo flákání. : Myška
To druhé by nebylo tak těžké, protože školy dnes umožňují studentům napsat si vlastní omluvenku.
Macessko, nebereš vůbec v potaz, jestli jí nebylo ve škole řečeno v pololetí - zdar, přijď prvního září. Nechci slečnu obhajovat, jen vím, že to není tak jednoduché a přímočaré, jak si to maluješ. Dcera si může hledat brigádu na dobu, kdy nebude studovat, tedy na půl roku. Ale to snad nezbavuje rodiče vyživovací povinnosti, když školu neukončila, ale pouze přerušila, a já fakt nevím, za jakých podmínek se toto děje - zda škola, tedy stát, platí i za takové dítě ZP, nebo je nutné se zaregistrovat na pracáku. Samozřejmě by si holka měla doplnit látku za tu chybějící dobu - ale v podstatě ji k tomu nic nenutí, bude třeťák opakovat.
Macessko jak budeš držet zkrátka devatenáctiletou holku? Zakážeš jí bydlet u přítele? Pohrozíš jí, že ji nebudeš živit? OK to by šlo. Otázkou je, jestli se pak na dokončení školy nevykašle... Pak budeš mít "doma" nezaměstnanou holku se základním vzděláním, která nezavadí o solidní práci. A to snad žádný rodič nechce, a snaží se svému dítěti pomoct.
březen 25, 2010 13:50
... : bb2
Macessko, a kromě toho, že to nejde přesně posoudit, ještě hraje roli fakt, že 19letá holka se zkrátka držet moc nedá. Jak jsem psala nahoře - může jí přestat dávat peníze, ale to je tak všechno. A musí pak doufat, že právě finanční nouze nebude tou poslední kapkou, co ji stáhne na druhý břeh. Že do ní vložili v dětství tolik dobrého, že ji to nakopne a bude se snažit. A to zase nevím, zda dobře posoudí otec, který s ní několik let nežije.
březen 26, 2010 11:55
Opakování ročníku : V.
Zdravím Vás,
též řeším podobnou situaci. Je mi 19let a z důvodu nemoci mi bylo sděleno, že nejrozumější řešení by bylo zopakovat si ročník na SŠ. V prvním pololetí bylo zameškáno díky angínám ( vše doloženo doktorem v žákovské apod.) a ve druhém pololetí ( pobyt v nemocnici, též doloženo od doktorů důvod nemoci)...
Tak že se zeptám, vážně vaše dcera byla tak velmi nemocná, že se neobtěžovala chodit do školy nebo to je jen lenost/lajdáctví ? smilies/smiley.gif
Já moc dobře vím, co je to chození do školy/na brigádu, aby jste neměli vysokou absenci s horečkama apod. a vy jistě víte, že do práce se s nemocí též musí ( peníze jsou potřeba) !!!
Kdyby slečna byla co k čemu, tak v jejím věku jistě brigádu najde.

Přejdu rovnou k věci, školní docházku dokončit v rámci svých možnosti musím!!!!!! ( nýbrž neukončila jsem studium, ale jde jen o přerušení určitého pololetí). Mám taky otce, který přispívá 2 tisíce měsíčně ( což je dost směšné, když škola každý rok mě vychází na 6tisíc, jízdenka na měsíc přes 400Kč a kde je svačina, léky a další věci??? ) Nebýt mé brigády a pomoci mé mamky, tak nevím na čem bych byla. Tak že se Vás ptám, vážně necháte dceru ve štychu, pokud za nepřítomnost mohla nemoc? Závislá na příteli být nemůže, neměla by ( to už o něčem taky svědčí)..
Zamyslete se nad tím. Proč by jste své dceři neumožnil mít výživné, být dívka opravdu něco stojí.
Neznám Vás a ani slečnu, netuším jaké máte domácí podmínky, ale jedno vím určitě, pokud by mělo moje dítě problém, tak bych jí ho pomohla jako správný rodič vyřešit.Je to sice její život/vzdělání, ale zájem rodiče je to nejlaskavější gesto. :-)

Já si ráda ročník zopakuji, pro mě je zdraví přednější než vzdělání. Doufám, že to někomu otevře oči.

* PS: Pokud je dcera záškolačka, tak bych ji pěkně nechala pokračovat ve studiu, udělala by zkoušky a vymáchala by se v tom. A jedna malá facka na probrání. Zkráceně řečeno, ona je ta co si nevážila toho, co má! smilies/smiley.gif
A vyživné bych posílala matce, ať s tím disponuje ona! (Složenky uschovat tatínku!!!!!)



duben 01, 2015 08:23
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]