O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZTRÁCÍM VĚCI... PDF Tisk E-mail
Úterý, 02 březen 2010

 Dobrý den paní Danielo, už nevím, co s tím mým problémem a tahle cesta pomoci mi přijde příhodná, tak Vás tímto prosím o pomoc. Jmenuji se Karin, je mi osmadvacet a jsem půldruhého roku vdaná; se svým manželem jsem už 6,5 roku a máme 3 letou holčičku Leontýnku.

 

 

 

 

     Ještě bych chtěla říct, že když jsem byla v 7. měsíci, měla jsem autonehodu a byla na tom tak špatně, že mojí mamince  říkali, ať počítá s tím, že mohu každou chvíli  zemřít. Po té autonehodě mi našli v hlavě kavernom (jistý druh nádoru), který mi tam prý rostl už od mého jednoho roku. Za půl roku po nehodě mi ho vyoperovali. Proč to píšu - víte, já hodně zapomínám a myslím, že to může to být způsobeno tou nehodou a pak i tou operací...

 

     Nedávno se mi stala jedna nepříjemnost: byla jsem nakoupit a platila manželovo peněženkou, takže jsem ji odnesla a jela autem rovnou domů. Ale nemůžu ji najít... A asi za 2 nebo 3 týdny jsem doma počítala peníze v mé peněžence a - zase už nevím, kam jsem ji dala. Problém je, že tam máme řidičské průkazy, veškeré doklady, tech. průkaz atd.; manžel teď potřebuje něco vyřídit a nutně k tomu potřebuje občanský a technický průkaz. Ale vyhotovení nových dokladů trvá tak měsíc a bohužel to musí být vyřízeno dříve... A já v té mé peněžence mám ještě řidičský průkaz svého tatínka, na památku, protože před 5 roky zemřel. Na tom tátovo řidičáku mi hrozně moc záleží, nehledě na to, že v obou bylo dohromady celkem dost peněz a i ty bychom teď potřebovali.

 

     Vím, že je to celkem dlouhé a obsáhlé psaní, ale pokud budete ochotna a schopna mi poradit, budu Vám úplně moc vděčná. Předem děkuji za zamyšlení se nad mým možná hloupým problémem; vím, že lidé mají problémy jiné a třeba závažnější.

 

S úctou KARIN

 

 

Milá Karin,  

.   

 

     je mi líto, ale nic konkrétního – tedy něco, co by ti teď hned pomohlo (říct ti, kde obě ty peněženky jsou), ti napsat nemůžu. Nejspíš vás oba vyřízení nových dokladů a oželení ztracených peněz nemine… I když – třebas vám nějaký dobrodinec pošle alespoň doklady, kdož ví.     

.

     Ohledně toho tvého zapomínání – myslím, že je to nejspíš následek té operace. Ale určitě to nebude zas tak horké, aby ses z toho musela nějak hroutit – jen se budeš muset víc starat sama o sebe, snažit se být co nejvíce fit. Na internetu jsem pro tebe našla pár fakt, které ti snad vysvětlí, jak je to s onou pamětí: 

.

 

     Zapomínání je geniální vlastnost lidského mozku. Kdybychom si úplně všechno pamatovali, nedokázali bychom s tím žít. Zapomínáme všichni. Jen o zapomětlivém mladíku říkáme, že je zamilovaný, a o zapomětlivém staříku říkáme, že je sklerotický.

     Asi v průměru od dvaceti pěti let se funkce našeho mozku postupně zhoršují. To berme jako nezměnitelný fakt. Čím jsme starší, tím se hůř učíme a hůř si pamatujeme. Čím jsme starší, tím rychleji se funkce našeho mozku horší, někdy až k úplné demenci :-). 
Kvalitní funkce našeho mozku je dána dobrými podmínkami jeho činnosti. Asi všichni víme, že základní podmínkou je dobré překrvení mozku. Zúžení průsvitu cév aterosklerotickými pláty, tromby a emboly, ale i prostým blokem krční páteře, snížení tlaku krve v mozku při ztrátě krve a další vlivy jsou rizikem jeho dobré funkce. Stejně tak nedostatek kyslíku v krvi a nedostatek cukru, který je zdrojem energie pro činnost mozku.
.

 

     Jedovaté látky dodané do těla zvenčí i jedovaté látky vznikající v těle, nemohou-li se z těla dostatečně vyloučit. A mnoho, mnoho dalších příčin ovlivňuje činnost našeho mozku k horšímu.  A i od přetížení nedostatečným spánkem pomůže zase jen spánek. Při přetížení stresem, pomůže jen relativní klid a dostatek spánku. Všichni budou úspěšní ve zkvalitnění činnosti svého mozku jen trvalou péčí o dobré podmínky jeho činnosti. Pojem encefalopatie znamená poškození mozku z nejrůznějších příčin. Nejčastější encefalopatie je při zvýšeném krevním tlaku a při cukrovce. Trvalé hodnoty nad TK 140/90 již činnost mozku poškozují. Stejně tak kolísání hladiny cukru při cukrovce.

 

 

     Tak, Karin, jak vidíš, aby člověk měl „hlavu v pořádku“, musí se o sebe trošku starat. Ale nemyslím, že ty se nestaráš, že? Každopádně bych ti – jak najdeš nějakou tu volnou chvilku – doporučila zajít se poradit s nějakým neurologem. Minimálně by ti vysvětlil, co a jak máš dělat, jak paměť cvičit, případně, jak se nedopatřeních podobných těm, co jsi mi popsala,  v budoucnu co nejvíce vyvarovat.

 

     Držím palce, aby všechno dopadlo co nejlépe,

d@niela

 

 

Komentáře (27)add feed
souhlasím s Danielou : holubinka
když budeš chtít chodit po operaci nohy, taky budeš muset rehabilitovat, jinak ......

nech si doporučit trénování paměti a bude dobře, uvidíš smilies/wink.gif
březen 02, 2010 22:41
a do té doby, : bb2
pokud se bojíš, že je to horší než se nám zdá a že zase něco ztratíš, založíš, můžeš zkusit tento malý trik:-) Pořiď si velkou nádobu, krabici, plastový box. Třeba máte doma prázdnou truhlu - nevyužitou dekoraci. Umísti ji někam na hodně frekventované místo, kudy často chodíš, které máš často na očích. A navykni si, že všechno, co ti projde rukama a nelze to snadno nahradit, uložíš do ní. Ber to jako součást procesu a nestresuj se představou, že něco zase někam založíš - pak se ti to zákonitě stane. Netrap se zbytečně, dočasně si vypomož, ulev, po tom, cos prodělala v posledních třech letech, máš nárok. Přečteš si u snídaně noviny - jak dočteš, šup do truhly. Vezmeš si od muže z peněženky peníze, šup s ní do truhly. Odložíš rozečtenou knihu - do truhly. Přijdeš s malou od lékaře - očkovací průkaz do truhly. Přineseš z pošty doporučený dopis - dopis i pas, kterým ses na poště prokazovala, dáš do truhly. Najdeš odložené manželovy brýle - do truhly. Svoje léky, které sis ráno vzala a večer je zase budeš brát. Podle toho, jak se cítíš, jak hodně se ti zdá, že zapomínáš, rozšiř okruh předmětůsmilies/smiley.gifSloženky ze schránky, recept na buchtu, MP3 s muzikou, líčidla, oblíbené rukavice, šátek, dcerky čepici a hračku na ven, svou kabelku. Atd. Občas to s manželem prober, co v truhle necháte na zítra, protože to budeš nejspíš používat, a co uložíte společně na místo. Budeš víc v klidu, protože budeš vědět, že najdeš co potřebuješ a nebudeš se stresovat přemýšlením kam jsi co uložila. Možná by ti to pomohlo, co myslíš? Lékaře určitě navštiv.
březen 03, 2010 00:18
já v poslední době také hodně : Kudlanka
zapomínám, přičítám to velké vytíženosti a věku ale sama cítím, jak bych potřebovala zvolnit a nedělat věci pod tlakem, to mi nedělá dobře.
Zkus zajít k lékaři a poradit se s ním, nebo zkus čínskou medicínu, zatím mi pomohla ve všem a bnohužel mnohem lépe než lékaři.
březen 03, 2010 05:44
Karin : mia
mohu Ti z vlastní velmi dobré zkušenosti doporučit gingio a piracetam, ten druhý je nootropikum. Nootropika jsou léky na podporu mozkových funkcí /zapomínání, zhoršení koncentrace, poruchy učení/. O vhodnosti se poraď s lékařem. /Já je užívám už docela dlouho, měla jsem lehkou nezaviněnou autonehodu, celkem nic mi nebylo, ale za necelý měsíc jsem zkolabovala a začaly mi problémy podobné tvým./ Myslím, že tvůj mladý organismus se s tím vypořádá, držím palce. Taky je při těchto potížích velmi důležitý pitný režim, čerstvý vzduch, přísun minerálů. Držím palce ať je zas lépe.
březen 03, 2010 06:15
A taky podpůrné pro paměť : wendy
jsou jadýrka, teď si nemohu vzpomenout z čeho, beru je jen krátce, ale myslím dýňová..nevím přesně. Ne nedělám si legraci, mám je doma, přesně vím kde...aspoň si to myslím.
Problémy se zapomínáním mi vůbec nejsou cizí. Mám nějakou věc v rukou - a za chvíli je pryč, prostě neexistuje, i když jsem z domu neodešla a nikdo u nás nebyl. Taky nová slovíčka z angličtiny mi do hlavy nelezou, jsou tam chvíli a taky zmizí. U mě to je už asi věkem, ale ztrácení věcí je věc, která jde napříč celým věkovým spektrem.
Zkus okysličení, někde už to funguje, stejně jako kryokomora apod.
smilies/wink.gif
březen 03, 2010 07:45
Všechny předchozí rady jsou dobré. : mamča
Vitamíny, minerály, kyslík, "truhla"...ale nejvíc by asi pomohlo omezení stresů. Já mám taky "sklerózu", tak si všechno píšu. Všude po bytě i v práci mám "přídavnou paměť" ve formě samolepících žlutých lístečků. Taky někdy pomáhá couvnout. smilies/cheesy.gif Ne, nedělám si legraci. Když jdu bytem, a najednou nevím, co že jsem to chtěla, fakt couvám po trase. Většinou zahlédnu nějaký předmět, který mě vrátí zpátky do hry. smilies/cheesy.gif
Kdysi jsem absolvovala kurs "Silvovy metody", a fakt to funguje. Tzv. "paměťové háčky".
Zkus si o tom něco přečíst, třeba Ti to pomůže.
Jinak mám dobrou zkušenost s potravinovým doplňkem "Geriavit pharmaton". Je to přípravek obsahující Žeň-šen, a právě ty vitamíny a minerály, potřebné k regeneraci.
březen 03, 2010 09:35
mamčo : wendy
právě si vařím čaj, zelený s žen-šenem, ten je fakt dobrý. A ten termín "přídavná paměť" ten je neméně dobrý ! Zkusím si jej zapamatovat...
smilies/wink.gif
březen 03, 2010 09:54
wendy, přídavnou paměť : mamča
si nemusíš zapamatovat. Tu prodávají v každém papírnictví... smilies/cheesy.gif
březen 03, 2010 09:58
Jo to jo : wendy
koupím si ty lístečks, mně jde o to, zapamatvoat si ten krásný terminus technicus - PP...
smilies/cheesy.gif
březen 03, 2010 10:21
Karin : Polarka
mela jsem podobne problemy. Treba jsem sedela u kompu a manzel mi dal penize na nakup. A ja jsem vstala a sla je hodit do kamen...Az po dvou letech teprve lekari zjistili ze chodim s mozkovou mrtvici.Nemocnice, Vancouver, "mate mozek jak emental"....Nemohla jsem chodit, ztracela jsem rovnovahu. Jeste roky jsem byla zavisla na tom aby mne nekdo stale vodil . Dodnes kdyz jdu s klukama tak instinktivne mne chytaji za ruku. Ale delala jsem v te dobe s obema detma korespondencni skolu a tak se nedalo nic delat. Musela jsem svoji disabilitu prekonat.A verim, ze prave to, ze jsem se musela s nimi ucit mne postavilo zpatky na nohy.Takze ja bych radila...snazit se procvicovat mozek!
březen 03, 2010 10:45
Jo lístečky...tak ty jsou na tři věci. : alena puntíkovaná
Já mám pak největší nervy z toho, že nemůžu najít ten líteček. Najdu ho, až když ho nepotřebuju
březen 03, 2010 11:50
Co zcela nepochybně pomáhá, : alena puntíkovaná
je začít okamžitě hledat něco úplně jiného. V ten moment najdete to, co jste před tím nemohli zaboha najít. Tahle metoda je osvědčená.
březen 03, 2010 11:52
alena puntíkovaná : mamča
Tohle já dělám, když jdu na houby. Beru si sebou bandasku, "jakože na borůvky" smilies/grin.gif, abych ty houby nevyděsila hned zkraje košíkem-bramborákem. smilies/wink.gif

V práci mám na hledání naší paní uklízečku. Když hledám klíče, (a to já každou chvíli)tak mi je vždycky najde na nějakém naprosto nesmyslném místě. Až jí podezřívám, jestli ona není "Alzhaimerová", a schválně mi je neschovává.

Na zapomětlivost se mi osvědčila metoda mého tatínka, který ke konci života trpěl občasnou zmateností. Dával si věci na stále stejné místo, a když jsem mu něco při úklidu posunula nebo otočila, hned si to opravil. Tenkrát jsem to považovala za puntičkářství, ale teď už tomu rozumím.
březen 03, 2010 12:02
Všechno, co jste Karin poradily je perfektní : Eva
a může fakt pomoci. Hlavní je, aby se Karin z toho nestresovala, protože se to tím extrémně zhoršuje.
Jinak, Karin, měli ti to doktoři říci, že po každém takovém zásahu se některé spoje v mozku přeruší, ale není to žádná tragédie, protože lze tréninkem docílit zase obnovení spojení. Klidně i na vyšší úroveň, než jsi měla před nehodou a operací.
Nejpodstatnější je, že i mozek potřebuje celoživotní trénink, ale většina populace trénuje nanejvýše tak ochablé břišní svalstvo, takže už kolem 30 let jsou mezi lidmi, co se učí a neučí, propastné rozdíly ve výkonosti mentálních funkcí (což není jistě případ Karin smilies/wink.gif)
Trénovat to lze křížovkama, sudoku, psaním článků, přípravou výletů, třeba pro vnoučata, psaním lístečkům pro jistotu, ale používat jen v nouzi, zkusit co nejvíce zapamatovat atd. atd. Hlavně nenechat mozek úplně shnít, což už kolem 50-60 má, bohužel, většina běžné populace a nenechá se to vůbec vysvětlit jen prostým opotřebováním organizmu smilies/wink.gif
březen 03, 2010 12:24
Evi, : Ariana
souhlas s tím celoživotním tréninkem mozku. Bez sudoku denně si už neumím svůj život ani představit :-).
Karin mohu poradit ještě jednu věc. Na věci opravdu důležité - doklady, peníze, klíče - je dobré se při manipulaci s nimi maximálně soustředit a uvědomovat si, co zrovna třeba s peněženkou dělám, kam ji ukládám apod. Klidně si to v duchu říkat, např. "teď si dávám peněženku do zadní kapsy kabelky." Nedělat to automaticky. A snažit se mít na tyto věci jedno jediné místo. Díky tomuhle systému tak třeba nemusím zoufale hledat klíče. Dobré je oddělit si i doklady a nosit je v jiném pouzdru než v peněžence. Přece jen s peněženkou se manipuluje častěji a hrozí větší pravděpodobnost ztráty.
březen 03, 2010 13:58
Ano, ano, Ariano, prima návod, : Eva
a taky si to Karin může kreslit, takové mentální mapy, což vypadá, jako koruna stromu s mnoha větvemi a na ty větve nasázet všechny důležité věci, co nemám zapomenout a pověsit třeba na lednici, průběžně dokreslovat, mít více stromů na různé pracovní i soukromé oblasti. Tím se ty spoje úžasně obnovují!
Můžeš si Karin taky vypůjčit, koupit, knížku Buzan, T.: Mentální mapování, tam je to krásně vykresleno na mnoha příkladech i z běžného života. A každý den trochu trénuj, to máš šanci nejenom že spravit, ale i značně vylepšit.
Ariano, ráda Tě vidím a omlouvám se moc, odešlo mi někdy koncem roku PC a s ním nenávratně i Tvá adresa, musím napsat Daniele smilies/wink.gif
březen 03, 2010 14:15
Evi : Ariana
já Ti napíšu, stejně jsem se chtěla s Tebou poradit.
březen 03, 2010 14:19
Taky je dobré : wendy
nenosit všechny věci v jednom obalu, ať už je to peněženka nebo nějaké pouzdro. Ať už to pak někam založíme nebo nám to někdo ukradne...
Moje maminka si vždycky než odjiždí projde byt a říká si nahlas : zavírám okno, vařič vypnutý, žehlička ze zdi - a odjíždí v klidu. A to má stále dobrou paměť a mobil ovládá, ovladače na telku apod., luští, vyplňuje, čte, super.
Pěkně trénujme mozky !
smilies/wink.gif
březen 03, 2010 15:01
Wendy, to dělá Tvoje mamka náramně, : Eva
protože hlasitá řeč významně pomáhá zapamatování a za použití pak stejné hlasité řeči se to plynuleji a spolehlivěji z paměti zase i vynořuje.
Dobrá cvičení, i pro starší lidi, jsou sledování souitěžních pořadů v Tv a aktivní soutěžení s nimi, nebo vyprávění obsahu přečteného nebo shlédnutého filmu...
Co tedy mozek vůbec neposiluje je běžné klábosení a drby, naopak, to vede ke ztrnulosti a atrofii myšlení smilies/cheesy.gif
březen 03, 2010 16:47
Výtečnej trénink mozku : Krakonoš
je taky vzít si třeba úplný znění zákona vo dani z příjmu a důsledně ho celej přečíst, přičemž je nutná snaha vo porozumění každý větě. Mozek se zapotí víc, než při matematický a fyzikální volympiádě dohromady smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 03, 2010 19:01
krakonoši, to je černý humor.... : wendy
smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
smilies/wink.gif
březen 03, 2010 19:11
cozpak snaha : mura1
tu ja mam. ale uz po druhy vete jsem ztracena. nikdy nemuzu najit podmet a prisudek.
březen 03, 2010 19:45
Šmarjá, Krakonoši, ÚZetka:))) : Eva
to aktuální k daním z příjmu obdrtžím doma vždycky na konci února, abych dokázala udělat daňové přiznání. Než ho přelouskám, už mi zbývá minimum energie na samotné daňové přiznání. A ještě musím spoustu věcí doma konzultovat, zda to chápu správně smilies/wink.gif
A hlavně, účetnictví mne extrémně nebaví, jak fakt máloco smilies/cheesy.gif Takže v březnu trpím smilies/wink.gif
březen 03, 2010 20:14
já mám pocit, že : Alena Bodka
tyhlety zákony, vyhlášky, úpravy a změny jsou úmyslně vymýšleny našimi představiteli z toho důvodu, aby přesvědčili pracující a ostatní plárce daní, že jsou totál trottlové a že jim nezbývá, než se odevzdat libovůli "strany a vlády". Proč by se jinak každý daňový zákon (a nejen ten) dal vykládat několika různými způsoby?
březen 05, 2010 03:56
Co právník, to jiný právní názor : wendy
děsím se okamžiku, kdy bych se zase musela na nějakého spolehnout...
smilies/wink.gif
březen 05, 2010 07:57
pche, : bb2
no nevím jestli mě někdo z vás trumfne, já jsem tento týden za totálního daňového trotla.
Po 12 letech jednoduchého účetnictví, pak daňové evidence, účetnictví s.r.o., dph a mezd, pouze se závěrkou daňového poradce, dostala ránu mezi oči. Zcela náhodou jsem zjistila, že SBD v domě, kde ještě máme byt, odvádí DPH z mezd topičů...Fakt. Účtuje mzdu topiče do nákladů kotelny, potud ok, a pak všechny tyto náklady zaúčtuje jako zdanitelné plnění a odvede z nich 9, nyní 10% DPH. Hrdlila bych se, že je to nesmysl a odporuje logice zákona o DPH, ale sama šéfová ekonomů tvrdila že ne a ještě dávala najevo, že se diví, že nevím. Inu, nevím, DPH ze mzdy z dohody o pracovní činnosti by mě fakt nenapadla. Princip mi uniká, po neděli konzultuji s naším auditorem a pokud potvrdí správnost, budu si připadat jako blbec a zpívat, že nenažranost státu je nekonečně vynalézavá. Kam se hrabou banky s jejich absurdními poplatky.
březen 05, 2010 22:15
bíbí - já bych už věřila všemu : alena puntíkovaná
po zavedení tzv. superhrubé mzdy, kdy platíš daň z peněz, které jsi nikdy nedostala a nedostaneš, je v tomhle státě možné naprosto všecko.
březen 09, 2010 08:14
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]