O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

VYJMENOVANÁ SLOVA PO "B" PDF Tisk E-mail
Úterý, 01 prosinec 2009

Pamatujete si na vyjmenovaná slova? A uměli byste je vyjmenovat? Já tedy ne. I když si myslím, že českým pravopisem docela vládnu, tak vyjmenovat je za sebou jako když bičem mrská, to bych fakt nezvládla. Nedávno mě z nich, při jízdě autem, zkoušela moje dcera. Začaly jsme u B.  Vzpomněla jsem si tak na býka a kobylu. 

 

 

 

 

     To se mi Markétka vysmála a vysypala z rukávu: být, bydlit, obyvatel, byt, příbytek, nábytek, dobytek, obyčej, bystrý, bylina, kobyla, býk, Přibyslav.A víte, jak se to u nich ve třídě učí? Tak třeba následovně. To níže napsané je krátký příběh z pera mojí dcery na vyjmenovaná slova, neboli jejich domácí úkol.

 

 

 

 

 

     Pan Zbyšek bydlel v Přibyslavi. Měl tam byt s příbytkem. Jeho byt se mu však nezdál a proto zašel za bystrou bylinářkou. Ta mu řekla: „Přestěhuj se z tohoto města do Bydžova". To tedy pan Zbyšek udělal. Našel si tam dům s kobylou, býkem i dobytkem. Kobyla byla kouzelná, ale pan Zbyšek to nevěděl...

 

     Poslední dobou se zdála panu Zbyškovi kobyla podivná, třeba: když přišel do chlívku, byl už opravený. Jednou šel pan Zbyšek ven a uviděl strom, šel k němu a našel tam brýle, tak si je vzal. Šel s nimi do chlívku, nasadil si je a podíval se na kobylu a - místo kobyly uviděl krásnou pannu.

 

     Sundal brýle, zamyslel se a potom ho něco napadlo. Políbil kobylu a z ní se stala krásná dívka. Zbyšek ji požádal o ruku, byla svatba a do roka a do dne mu krásná dívka povila syna Zbyňka.

 

Markétka

(dcera Pauly)

Komentáře (118)add feed
Markétko, : Vodoměrka
teda smekám, odříkat vyjmenovaná slova, jako když bičem mrská, to umí hodně lidí a dětí školou povinných, ale tak hezky na ně napasovat pohádku, to už chce básnické střevo... maminka z tebe musí mít obrovskou radost... tak doufám, že paní učitelka to ocení stejně, jako my tady, na kudlance... smilies/wink.gif smilies/smiley.gif smilies/smiley.gif
prosinec 01, 2009 08:28
Tak oni už to zase změnili... : strejda
No jo, po té revoluci je všechno jinak. Kam zase zmizela babyka a Bydžov? Hm?
prosinec 01, 2009 08:30
Strejdo, jak po revoluci? : Vodoměrka
Babyku a Bydžov jsme tam neměli už my a to je nějakých pětadvacet (možná i víc) let zpátky...
prosinec 01, 2009 08:37
A kde ztratili : Rozmarýna
babyku?
prosinec 01, 2009 08:45
Tak to já jsem tam ta slova měl. : strejda
Omlouvám se všem, které bych mohl svou nejapnou poznámkou popudit. Ono těch změn je tolik, že si to už jeden plete. Chtělo by to asi nějakou databázi...
prosinec 01, 2009 08:48
Hele, strejdo, klíííídek, : Vodoměrka
proč bys tím měl někoho pudit? Ale jestli ses učil vyjmenovaná slova se svou dcerou, tak bys mohl vědět, že tam už ty dvě nebyla...
Jo, a jinak, jaká ses učil po Z?
Brzy jazyk mezi kozy Ruzyně? smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 08:50
Vyjmenovaná slova bych už fakt nevyjmenovala, krom těch po "Z"... Naštěstí v nich nechybuji. : Myška
Přidávám se k těm, kdo měli ve slovech po B babyku a Bydžov. Holt jsme pamětníci.
Markétko, napsal jsi to moc pěkně.

prosinec 01, 2009 09:05
Vodoměrka : mamča
My jsme ty po "Z" říkali : "Drzý jazyk, brzy Ruzyň". smilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 09:07
Vodoměrko, víš jak je to dávno? : strejda
U nás, ve třídě, byla v té době i rákoska. A kozy? Ty se rýsovaly až ve vyšších ročnících a to ještě u vyspělejších dívek. To už jsme ta slova znali.
Ale ta Markétky pohádka je moc hezká. Inu - škola hrou.
prosinec 01, 2009 09:09
kdyz mysacek : mura1
chodil do druhe tridy, dostali za ukol v hodine napsat slova zacinajici na P dle vlastniho vyberu. napsal tam snad opravdu vsechna.

byl z toho dost kraval, pani ucitelka vyhrozovala navstevou reditelny, pocmarala mu cervene notysek a musela jsem to vsechno 100x podepsat. ptala jsem se mysacka, jestli vubec vi, co vsechna ta slova znamenaji. prej, ze jo. tak jsem se ptala, proc ze je napsal. ze prej si myslel, ze bude legrace. "a byla?", ptam se. "ee", pravil mysacek.
prosinec 01, 2009 09:18
taky, kur*a, Přibyslav tam patří. : NČ
A jestlipak se dneska už konečně mezi vyňatejma po "P" vobjevil ten, co nám ho na ZDŠ uplně zatajili?
prosinec 01, 2009 09:19
... : mia I
nevim jestli se mýlím, ale za nás /začátek sedmdesátých let/ se slovo dobytí psalo s měkkým i. Např. vojska dobila město. Učitelé nám říkali, že si vždycky máme představit, že vojska je dotloukla.
prosinec 01, 2009 09:32
Vodoměrko, : Míša šíša
to je vidět, že jsi proti nám starejm pákám mladá holka. Já ještě babyku a Bydžov pamatuju. Týýý jo, tak to vypadá, že už mi začíná z kapsy čouhat vlastní parte. smilies/grin.gif smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 09:34
Kde je Bydžov a babyka? : alena puntíkovaná
my jsme se blahé paměti učili: "býti, obyčej, bystrý,bylina, kobyla, býk, babyka, Bydžov, Přibyslav" - nábytek, dobytek, příbytek a podobně je odvozeno iod slovesa býti - pokud vím.
prosinec 01, 2009 09:38
Což vyjmenovaná slova... : Míša šíša
ale já mám jiný problémy. Asi jsem zrovna chyběla, když se to ve škole probíralo, či co, ale dodnes mám zmatky v "aby jsme - abysme - abychom" apod. Jestli mi to tady někdo srozumitelně vysvětlíte, dostanete virtuálního hubana. smilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 09:40
ne Mio : alena puntíkovaná
kdyby ho "dobila" tak by ho domlátila, ale ona ho dobyla - tedy získala, nabyla, jinak nabíjí se kanón.
prosinec 01, 2009 09:40
ta učitelka vám to říkala špatně : alena puntíkovaná
město se dobývá a nakonec se dobude - nikoli dobije.
prosinec 01, 2009 09:42
to není po revoluci, strejdo : alena puntíkovaná
nýbrž po té úžasné školní reformě a nových školních osnovách, za které bych toho dědka, co si na nich narejžoval, oběsila. Ty "úžasné" osnovy se uváděly v praxi v roce 1976, přesně , když moje děti začaly chodit do školy. Měly údajně naučit ty děti samostatně a logicky myslet, což bylo přesně to, co strana a vláda nemohla potřebovat - a taky to podle toho dopadlo.
prosinec 01, 2009 09:46
No Mio1, co to bilo za školu? : NČ
.
prosinec 01, 2009 09:47
takže, podle vašich učitelů, když : alena puntíkovaná
řeknete, dobyl /i/ si srdce své vyvolené - znamená to, že ji zavraždil?
prosinec 01, 2009 09:49
Teda, Míšo šíšo, : Vodoměrka
tak mladá zase nejsem... tak nějak jsem myslela, že jsme přibližně stejně staré... kterýpak jsi ročník, chceš-li to na sebe prozradit? Nebo jinak, chodila jsi do devítky, nebo jste končili osmičkou?

A k tomu abychom... na tom není nic k pochopení, to je přece jednoduché... stačí se to naučit stejně tak, jak ses naučila časování slovesa být - jsem, jsi, je, jsme, jste, jsou... takže abych, abys, aby, abychom, abyste, aby...
Aby jsme nebo abysme je prostě špatně... stejně tak, jak někdo píše aby jsi, aby jste...
prosinec 01, 2009 09:53
... : mia I
no říkali nám - představte si, že ty nepřátele dotloukli. Proto, když jsem viděla titulky na film Dobytí ráje, tak jsem fakt na chvilku zapochybovala. A to jsem měla z čj fakt jedničku. Tehdy byla vyj. sl. - být, obyčejný, bystrý, babyka, bylina, Bydžov, Přibyslav a teď nevím vůbec jestli býlí /plevel/ ještě taky tam patřil.Jo téměř čtyřicet let je čtyřicet let.
prosinec 01, 2009 10:02
mia - a taky kobyla, ne? : Myška
Chtěla bych znát vaši učitelku z češtiny, když dobytí města učila s měkkým i.
prosinec 01, 2009 10:06
Vodoměrko, : Míša šíša
posílám hubana smilies/grin.gif
Ročník klidně prozradím, já s tím nemám žádnej problém - 1965. Takže budu o něco víc starší.
prosinec 01, 2009 10:06
Jo, Míšo šíšo, : Vodoměrka
jsi starší... o šest let... tak to zase není takovej rozdíl, to žádnej zajda nejsem... a obě jsme ženy v nejlepších letech, což doufám všichni zdejší pánové uznávají smilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 10:09
V nejlepších letech jsme, : Míša šíša
ale ty jsi ještě v lepších smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 10:11
hele když dobývali město : alena puntíkovaná
taqk potřebovali ty budovy a taky ty lidi, hromada kamení posetá mrtvolama jim byla na nic. Jinak oni je netloukli, nhýbrž používali zbraně, jednak sečné, jednak střelné - sečnými se sekalo a propichovalo - ale nemlátilo.Střelnými se stříleno - kdyby někdo přetáhl nepřítele šípem po zádech, tak to by mu asi moc neublížil, viď?
prosinec 01, 2009 10:11
Bít jako mlátit, být jako existovat. : Myška
Dobytí ráje jako že ho nedomlátí, ale dobude, nabude, získá.
prosinec 01, 2009 10:15
puntíkatá : mia I
co to býlí? píše se takhle?
prosinec 01, 2009 10:15
jo : alena puntíkovaná
je to odvozeno od slova "bylina" - která ve vyjmenovaných slovech je.
prosinec 01, 2009 10:17
mio, : bb2
dobýt - budoucí čas dobudou. Budou ve městě - dobudou města.
přibýt - budou čas přibudou. Přibyla nám kolegyně, přibude nám kolega.

Dobít jako dotlouct by bývali byli potřebovali vaši učitelé češtiny :-)

prosinec 01, 2009 10:19
MARKÉTKO, JSI PAŠÁK A TALENT, : bb2
piš dál, víc :-)
prosinec 01, 2009 10:20
čili : bb2
piš piš piš, nebo tě sní miš
prosinec 01, 2009 10:20
... : mia I
no já to psala jako jestli si někdo pamatuje pravidla z té doby. Že se to tak píše dnes mi je celkem jasné a logicky si to zdůvodním. Jinak v jednom obchodě tady poblíž celou dobu působení krámečku měli ceduli "šumavské bilinné víno" smilies/wink.gifkteré bývalo mimochodem výborné, chutnalo jak vermuth a za čtrnáct kaček opice jak hrom /a jak říkal můj kolega v práci výborné na erekci/.
prosinec 01, 2009 10:27
mio, : mura1
to byla fakt divna ucitelka. neb budou cas je "dobudou hrad" nikoli "dobiji hrad" cimz je jasno, ze dobyt hrad je odvozeno od slova byt, nikoli bit a muselo to tak byt vzdycky, at v roce 1960, 1970, 1980...

muj starsi chlapecek mi zase sveho casu vysvetloval, ze syto je odvozeno od slova sypat a zmyje od slova slepys.

a tuhle jsme se usilovne dohadovali, jestli se pise máša - bez máši nebo máša - bez mášy.

a vite, v kterych ceskych slovech se pise po C trvde y?
prosinec 01, 2009 10:28
tácy, kecy : alena puntíkovaná
v těchto slovech se píše y po c.
prosinec 01, 2009 10:34
Muro, : Vodoměrka
třeba v takovém krásné slovíčku - CYP smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 10:35
mio, dobýt hrad se píše s tvrdým y pořád. V tomto případě ke změně pravidel nedošlo nikdy. : Myška
Po C tvrdé y? Cyril, cyankáli, cytostatika, (ale to nejsou původně česká slova),...


prosinec 01, 2009 10:37
to jste mi připomněli, jak jsem svému synkovi vysvětlovala : alena puntíkovaná
jak je to s tou předponou vy a vý. Řekla jsem mu, že když odtrne vy a to slovo mu dává smysl, tak je to předpona a píše se tam y,třeba, vydělat, vybrat, vyprat,vyždímat, vypotřebovat atd. atd., když odtrhneme vy a nedává to smysl - třba vikýcř, vila td, atd. tak je to součást slova a bude tam i. Pak jsme to zkoušeli a všechno šlo dobře až ke slovu viděti a můj syn řekl"Viděti napíšeme tvrdé y, protože, když odtrhneme vy tak "děti" nám dávají smysl". Já jsem tenkrát práskla s knížkou a řekla, že na tohle teda nemám nervy. a zdrhla z místnosti, abych ho nemusela dobít.
prosinec 01, 2009 10:39
mysko, : mura1
ceske, ceske...
prosinec 01, 2009 10:39
tvrdé po c : mia I
cypřišek?
prosinec 01, 2009 10:41
Cyril je původu řeckého : alena puntíkovaná
původně znělo Kyril a vzniklo od slova Kýrios tedy pán /Kýrie eleison - krleš krleš krleš/, zbytek jsou slova čistokrevně latinská, podobně jako motocykl, cyklus, cyklista
prosinec 01, 2009 10:43
Vždyť jsem napsala do závorky, že to nejsou česká slova... : Myška
A žádné jiné s Y po C mě nenapadá.
prosinec 01, 2009 10:45
a co třeba : kkp
ptala se mě na tohle téma kamarádka z Polska, jak poznáme tvrdé a měkké v předponě vy,...
tak jsem jí vysvětlovala stejné, až jsme se dostaly na slovo "vypadá" napsala tam měkké s logickým vysvětlením, že padá nedává smysl,. takže měkké! no jo, budiž pochválen "češtin"!!!
Taky svojí malé dcerušce, když se počůrala říkala ona kamarádka "ty moje malá čurando", no a pak se narodil chlapeček a víte jak pak znělo ..."ty můj malej ču.....!""???
prosinec 01, 2009 10:52
Cypřiš je slovansky změkčená výslovnost latinského slova Cupressaceae : alena puntíkovaná
Cupressaceae nebo rodina cypřiše je rodina jehličnatého stromu s celosvětovou distribucí. Rodina obsahuje 27 k 30 rodům (17 monotypic) s o 130-140 druh. Oni jsou monoecious nebo (zřídka) dioecious stromy a keře od 1-112m (3-367 ft) vysoký. Kůra zralých stromů je obyčejně oranžová - k červené - hnědý a vláknité struktury, často se loupat nebo loupat ve svislých pásech, ale hladký, šupinatý nebo tvrdý a čtvercový-praskl v nějakém druhu.
prosinec 01, 2009 10:54
Puntíku : mia I
smilies/grin.gif smilies/grin.gif ty seš encyklopedie, už jsi byla v ňáký televizní soutěži?
prosinec 01, 2009 11:00
nééé jsem pouze stArá : alena puntíkovaná
a celej život hodně čtu.
prosinec 01, 2009 11:02
Puntíkatá, : Vodoměrka
nějak ti nerozumím... vypadáš jako zaseknutý překladač... nebýt ty nějak porouchaný - nepraskla v nějakém druhu? smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 11:03
Navážu na NČ : : mamča
Byli jsme na horách s partou dětí, co se zrovna učily vyjmenovaná slova po "P". Po chatě se pořád potloukalo nějaké dítě, co drmolilo "Pýcha, pytel, pysk..." Škodolibý dospělý kamarád je pořád pletl, a tvrdil, že to je "pí*a, pytel, pyj".
Děti se poplést nenechaly, ale slovo "pyj" vážně ve vyjmenovaných slovech, zřejmě z mravnostních důvodů, chybí. Vždyť je to spisovné označení části těla, tak proč ta prudérnost ? smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 11:05
né tohle jsem si našla na googlu : alena puntíkovaná
to s tím prasklem, myslela jsem, že to tam bude nějak lidsky napsaný - ale to Cupressaceae jsem věděla.Celý ten popis na tom googlu je nějakej divnej - jedná se o jehličnan rostoucí v jižní Evropě a na pomezí Asie a Evropy, např. v Malé Asii.
prosinec 01, 2009 11:08
"Paulátko" Markétka tu pohádku vymyslela moc hezky : mamča
a jsem všemi deseti pro, aby v tom pokračovala a občas nás svými výtvory potěšila.
Mám z takových dětí vážně radost. Umí psát bez chyb, jejich tvorba má hlavu i patu, a nepotřebují si zapínat kontrolu pravopisu ve Wordu. (Chybí tu smajlík s palcem nahoru.)
prosinec 01, 2009 11:10
Myslím, : alena puntíkovaná
že Cypřiš má ve znaku Libanon. Jinak na tom Googlu je příšernej překlad čehosi a je naprosto nesrozumitelnej.
prosinec 01, 2009 11:12
No jo, technika, zase jenom technika... : Vodoměrka
i strýček gůgl, co je k nezaplacení, se holt někdy utne... nebo spíš přeloží jen slova bez ohledu na větnou vazbu a smysl textu... no ani počítače a gůgly nejsou všemocné... jo jo smilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 11:14
tak to já bych si vyjmenovaná slova : Inka
ještě všechny pamatovala, také jsem se provětrávala se svými dětmi. Já jsem Míšo ještě o rok starší, také si pamatuju ty staré vyjmenované, ale i nové, děti se to učily trochu jinak.
prosinec 01, 2009 11:24
já jsem zjistila, že si je dosud pamatuju všechna : alena puntíkovaná
a to jsem chodila do základky v padesátých a šedesátých letech - tedy od r. 1954 do r. 1963 - měli jsme povinnou devítiletku
prosinec 01, 2009 11:46
puntikata : mura1
tacy, kecy - jj, to je ono. (i cyp se bere)

a ted mi nekdo vysvetlete, proc ve slovech tacy, kecy ma prednost vzor (hrad) pred mekkou souhlaskou a ve jmenech jako masa, dasa, sasa ma prednost mekka souhlaska
prosinec 01, 2009 11:47
Můro, : Vodoměrka
tak třeba ty tácy, kecy... jsou prostě neživotné a tak mají za vzor hrad, což je také neživotný, můžeš to lehce poznat třeba z toho, že ve čtvrtém pádu mají stejný tvar jako v prvním... kdo, co - tác, vidím koho, co - tác... zatímco pán - pána, proto tácy jako hrady, a ne táci jako páni...

prosinec 01, 2009 11:56
Vyjmenovaná slova - to byl dobrej fórek v pořadu Nikdo není dokonalý : wendy
šlo takové video ze Slovenska - zastavili na ulici jednu dobrou ženu a chtěli po ní vyjmenovaná slova po C. Paní se krátce, leč hluboce zamyslela a pak pravila - Tak to už veru neviem, veď já si nepametám už ani vymenovaná slová po A...
smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif
prosinec 01, 2009 11:57
No a k těm míšám, dášám, sášám : Vodoměrka
bych napsala asi jen tohle, že prostě po ž, š, č, ř se píše vždy měkká souhláska... smilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 11:57
nevím Můro : alena puntíkovaná
ale takhle jsme se to učili na střední škole a měli jsme opravdu vynikajícího češtináře prof. Konůpka. Asi, že Mášy, Sášy by vypadalo blbě. Jinak, co je na české gramatice plné výjímek a výjímek z výjímek logického? Ale když jde Cyklus a Cyklista - proč by nemohly jít tácy a kecy?
prosinec 01, 2009 11:57
vodomerko, : mura1
C je stejne mekka souhlaska jako žščřďťň.
a proc nohavica bez nohavici a ne nohavicy? smilies/undecided.gif
aleno, a co je vyjimka? ty tacy kesy nebo masi sasi dasi?
vodomerko masa sasa dasa je zas vzor zena. tak kdy se ridime vzorem a kdy souhlaskou?
prosinec 01, 2009 12:04
... : mia I
pamatuju si slib pionýra - já mladý pionýr čssr slavnostně slibuji před svými druhy, že se budu učit a jednat tak, abych se stal dobrým budovatelem a ochráncem své milované vlasti. smilies/grin.giffakt blbost.
prosinec 01, 2009 12:05
Nohavica, Máša, Sáša, Dáša... : Vodoměrka
to jsou všechno jména... teda předpokládám, že jsi nemyslela nohavici, jakže nohavice, pak by množné číslo bylo zase nohavice... takže to jsou nejspíš výjimky k zapamatování...

prosinec 01, 2009 12:13
tak co : mura1
paša? ten je vzor predseda. pise se paša bez pašy jako predseda bez predsedy? smilies/wink.gif (zivotnost sem nebo tam, predseda je taky zivotnej)
prosinec 01, 2009 12:17
Můro, : Vodoměrka
http://www.pravidla.cz/pismena-i-y/

Tady to máš... tak si počti...
prosinec 01, 2009 12:27
:-) : Míša šíša
Můra to ví. Ona se ptala, jestli to víme my. smilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 12:43
pocetla jsem si, : mura1
a pravidla 3 a 10 jsou evidentne ve sporu, coz vime uz od zacatku (tacy a kecy jsou jasny, mam na mysli masu dasu sasu nohavicu a pasu) smilies/smiley.gif

no, me by to vazne zajimalo. asi napisu na ustav pro jazyk cesky
prosinec 01, 2009 12:48
... : Vodoměrka
Nejsou ve sporu, u pravidla č. 3 máš u c zpravidla měkké i, a v č. 10 se zase píše o tom, že ty kecy, tácy, placy se píší s ypsilonem... no a jako vždy, co není v pravidlech a píše se jinak, jsou prostě výjimky a na ty se nevztahuje nic a musí se zapamatovat - viz ty Máši, Sáši a paši... kromě Nohavici bys mohla ještě najít Hnilicu, Pavlicu a další...
prosinec 01, 2009 12:52
mio : bb2
pravidla se nezměnila, hrady se dobývaly i tehdy, nedobíjeli se. To jen vaši učitelé si ta pravidla poněkud upravili :-))
prosinec 01, 2009 13:07
... : bb2
(měkké i úmyslně, dobít lze přece jen něco životného, žesmilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 13:08
si tu predstavuju : mura1
baterku dobijenou kladivem smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 13:11
... : NČ
Do 3,14čy, nebo do 3,14či???
prosinec 01, 2009 13:16
A co takhle dobytej mobyl? : NČ
.
prosinec 01, 2009 13:19
tak nc, : mura1
k dotazu ve 13:16 (a take k masam a dasam) rika ustav pro jazyk cesky:
http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=252
prosinec 01, 2009 13:25
... : mia I
no tak jsem si to asi s tím dobitím nějak zafixovala. Pamatuju si taky, že v šestý třídě jsem dostala z ryb 2- a skoro jsem se u tabule rozbrečela, bála jsem se že bude doma mazec.
prosinec 01, 2009 13:29
jeje, : mura1
to jsou veci, to jsou veci... tak spravne je skici. tak to ja bych klidne psala skicy. co se clovek na stara kolena vsechno nedozvi...
prosinec 01, 2009 13:31
asi, že je to ženského rodu : alena puntíkovaná
tácy a kecy jsou rodu mužského - ale jak říkám, čeština a slovanské jazyky vůbec jsou absolutně nelogické a plné výjímek. Lituju všecky neslovanské studenty, co se to musí učit. Většinu těch hrůz prostě nelze vysvětlit .
prosinec 01, 2009 13:38
... : mia I
stejně zjišťuju, že jsem od školy dost věcí zapomněla. Teď přes zimu chci trochu českou historii, panovníky přelouskat. Hrozně mi chybí na Nově ty vědomostní soutěže /Milionář atd./, az kvíz má taky jinou formu, tak mi už tak nebaví. Hodně si hledám na netu památky, osobnosti. Je toho hrozně moc co člověk neví, nezná..
prosinec 01, 2009 13:41
vodoměrko : kolemjdoucí
to sem jenom AP hodila strojový překlad z Wikipedie smilies/grin.gif

The Cupressaceae or cypress family is a conifer family with worldwide distribution. The family includes 27 to 30 genera (17 monotypic) with about 130-140 species. They are monoecious, subdioecious or (rarely) dioecious trees and shrubs from 1-116 m (3-379 ft) tall. The bark of mature trees is commonly orange- to red- brown and of stringy texture, often flaking or peeling in vertical strips, but smooth, scaly or hard and square-cracked in some species.


prosinec 01, 2009 15:26
NČ, : Ivča
dobitej mobil vysvětluju dětem přednostně,protože ve spoustě případů je to dnes to první,co je ve významu toho slova napadne....
Takže- bb,dobít můžeš opravdu i něco neživotného...
A jinak Ali,předpona vy-,vý- je oříšek pro všechny děti,nejen pro ty dys...,ono jenom slovo visel a vysel.....atd...
Jo a k tomu pyji...neboli penisu - kdysi jsem opravila jednoho pána,že penis se píše s měkkým i...kouknul se na mě a povídá,že možná...ale ne ten jeho... smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 16:14
mikina : Milene
Tak já zase měla problém dceři vysvětlit, proč se píše ve slově mikina měkké i po k. Nevím, jestli si to zapamatovala, snad jo. Teď jsem dala do vyhledávače mikyna. A ejhle, co je inzerátů: Prodám mikynu. smilies/grin.gif Nezměnila se pravidla? smilies/grin.gif smilies/grin.gif
prosinec 01, 2009 16:23
Ivčo, : bb2
jo, jenže řeč nebyla o dobití energetickém, ale o "dobití" města.

Předpokládám, že Mia ví, že má baterky stejně jako mobil dobítsmilies/wink.gif
prosinec 01, 2009 16:25
... : bb2
a že jí nikdo nevysvětloval, že je to proto, že ty baterky a mobil bude tlouct.

Nojo, ale co hřebík, ten se taky přibíjí. Ale ten se občas při zatloukání chová jako živej, tak to by mi mohlo projít :-))
prosinec 01, 2009 16:28
fajn, dcera je evidentně šikovná : toulavej
jen bych jí vysvětlil, co je ten příbytek. Příbytek je například ten byt, obydlí. Takže nejde napsat "byt s příbytkem" (bytem). Zřejmě myslela, že příbytek je něco připojeného k tomu bytu.
prosinec 01, 2009 18:01
Pro NČ : nema problema
Do 3,14če. Podle vzoru škola - "Su ve školi", "Di do škole". Teda, aspoň u nás, na jihovýchodě...
prosinec 01, 2009 23:13
pro toulavýho : Lietavica
To musíš do všeho rýpat a dělat chytrýho? Že tě to baví.
prosinec 02, 2009 00:43
... : alenaK.
nojo, to je zdejší šalamoun šalamounovič šalamounov
prosinec 02, 2009 00:47
vysvětlit něco děcku, co, jak se zdá nepochopilo a proto tomu dává jiný význam, : toulavej
než ten pojem má, není rýpání, ale výchova. To není namířeno proti nikomu. Takhle se to děje ve škole každý den. Je těžké, když tak jednoduché věci někteří lidé nechápou jenom proto, že jsem je tu napsal já. Méně předpojatosti, více rozumu. Jestli to tedy jde . . . Proč si myslíte, že každý má jenom zlé myšlenky - někoho urazit, ponížit, zesměšnit, poučovat. Všude se mluví o Adventu, leč srdce mnohých jsou prázdná nebo plná zloby.
prosinec 02, 2009 08:53
Toulavej, : Iris
zdá se mi, že se dnes apriori očekává od každého zlý úmysl, to pak člověk může říct cokoliv a s jakýmkoliv sebelepším úmyslem a vždy je to špatné.Já pro sebe začínám vnitřně Advent, nechce se mi vůbec do sporů a hádek, ale mám pocit, že ses stal terčem a já příliš nechápu za co.Je-li to z minula, nemůžu soudit. Ale za tu poznámku o příbytku fakt nevím, proč.Tak hezké adventní období a ahoj smilies/smiley.gif
prosinec 02, 2009 15:20
díky Iris, : toulavej
i tobě přeju pokoj v duši a správný výběr té další životní cesty s férovými lidmi kolem, na které je spoleh.
Mnoho lidí velmi nelibě snáší, když jim někdo, i nechtěně, ukáže jejich omyl, hloupost. Teď by se sem hodilo napsat i že je intelektuálně převyšuje. Ale, to sem napsat nemůžu :-))), to bych si pěkně naběhl. Mnoho zdejších by mně to dalo příležitostně pěkně sežrat, jak se povyšuju nad ostatní, což je právě ten největší důkaz mý hlouposti. Takže, to sem nenapíšu - pud sebezáchovy :-). Když je to častěji, člověk si je popudí proti sobě, stanou se jeho nepřáteli. A hledají pak jakoukoliv záminku, aby si ho vychutnali před ostatními, zesměšnili ho. A protože jim těch záminek poskytuju málo, aby mě mohli svými argumenty vyvrátit ty moje, hodí se jakýkoliv náznak. Jsou to tak hloupé věci, že bych je normálně přešel a vůbec na ně nereagoval. Bohužel, doba je taková, že pro mnoho jednoduchých lidí nereagovat na lži a zlo, kterými tě chce někdo ublížit, je pro ně jenom potvrzením toho, že to byla pravda, když jsi se neozval. Asi jsi neměl argumenty. A tak reaguju i na takový hloupý napadání i když je mně z toho zároveň moc smutno, jací lidé jsou. Kdyby se omluvili, že přestřelili, nemysleli to tak, špatně to pochopili, bylo by to ok. Ale, omlouvat se lidi neumí. Berou to jako slabost a tu nemohou dneska ukázat. Myslím, že to stačilo. I tak se najde hodně lidí, kteří si pomyslí, že tuhle přednášku jsem si zase mohl odpustit :-). Odpouštím jim, pro tentokrát . . . Měj se fajn. :-)
prosinec 02, 2009 17:15
toulavej : mamča
To jsou úplně pohřební řeči. Lidi nejsou jen špatný, a když Tě někdo popíchne, nemusí to být nutně proto, že Ti chce ublížit.
Venku je slizko a hnusavo, deprese mají k růstu dobré podhoubí.
Nebuď smutnej. Vždyť ti, co si do Tebe občas rýpnou, taky nejsou úplně v pohodě. Tady je to takový vzorek běžné populace. Chvíli je veselo, pak zas smutno, a střídá se to naprosto nevyzpytatelně.
Kdybych měla každé dloubnutí brát vážně, tak už dávno visím na půdě na trámu. smilies/wink.gif
prosinec 02, 2009 21:18
mamčo, : bb2
nech to na nový rok, teď je ještě teplo, brzo bys tam zaváněla zcela nevánočně :-)
prosinec 03, 2009 00:37
toulavej : NČ
Jeden velmi přátelskej a přátelsky míněnej postřeh. Fakt nic ve zlym:
Ty se pokaždý tak zoufale a úporně snažíš přesvědčit okolní svět o "svejch pravdách a svý dokonalosti", že z toho přímo stříká jistota, že fakt musíš mít nějakej dost velkej problém!
prosinec 03, 2009 06:55
já to věděl, že to sem nemám psát : toulavej
NČ, důvěrně sděluju, že zatím žádnej problém, ani velkej, nemám. A moje dokonalost mě nezajímá, nezabývám se tím. Jsem spokojenej s tím, jak to je. Že je mně smutno, to byl jen takový básnický obrat. Neznamená to, že bych se hroutil z chování různých lidí. Já už to mám za pár, těch pár let ten bordel kolem už nějak doklepám. Starat se musí ti mladí, ti v tom budou žít vo něco dýl. Já jsem v pohodě, o mě si nedělej nejmenší starost.
prosinec 03, 2009 10:09
NČ, toulavej : Iris
myslím, že tu pár lidí s problémem je, proč ne? Kdybych třeba já byla absolutně v pohodě, nikdy bych na tyto stránky nenatrefila, žila bych spokojeně bez nich, ne?
Měli bychom si pomáhat a ne se někdy zbytečně špičkovat.Zdůrazňuji - někdy zbytečně,trvalá selanka není při různosti názorů a povah asi trvale možná, ani žádoucí.
Prosím.

prosinec 03, 2009 12:06
... : Los evropský.
Vyjmenovaná slova dodnes neumím, u mě fungoval naprosto spolehlivý mechanismus - když to napsané slovo vypadalo blbě, bylo to blbě. Ale vysvětlit, proč tomu tak je, jsem mnohdy nebyla schopna:-) Abych nevypadala jako nějakej chytrolín, pro úplnost dodám, že na matematiku jsem byla zase třeskutě blbá (dnes se to nazývá dyskalkulie). A na ta vyjmenovaná slova jsem dlabala, což se mi jednou vymstilo - paní učitelka mě vyvolala na vyjmenovaná slova po "m", tak jsem suverénně spustila: mýt, mydlit, omyvatel, myt, přímytek, námytek... u domytka mi to začlo být divný a "mylina, komyla, mýk"... to už se paní učitelka válela smíchy...
prosinec 03, 2009 12:33
lose : mura1
taky se valim smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
prosinec 03, 2009 12:36
Losíku : Iris
nevypadáš jako chytrolín, takhle to funguje a to proto, že my jsme četly. Kdo čte, má to před sebou jakoby vyfotografované, a pak třeba stačí si napsat obě varianty, a hned vidíš, která je absolutně špatná.Že jo?
Vyjmenovaná slova po M ve Tvém pojetí jsou úžasná, paní učitelce se nedivím smilies/grin.gif
prosinec 03, 2009 12:42
Lose, dobrý :-))) : Míša šíša
Jo, já si pamatuju vyj.slova akorát po L (a po Z - pochopitelně). Taky jsem na to dlabala a zrovna na ta slova po L mě soudružka učitelka vyvolala k tabuli. Bohužel jsem nebyla tak pohotová jako Los, ani jsem nekvikla a šla domů s koulí. Doma hrozný kázání - že nic nedělám, žádný povinnosti nemám (to dřív děti musely chodit dělat na pole a ještě zvládly školu... a blablabla) a nejsem schopná se ani připravit na vyučování. Tak jsem se ta slova po L naučila, že bych je zvládla i pozpátku, abych se mohla nechat vyvolat na opravu. No a utkvěly mi v hlavě až do dnešních dnů, což se nechá říci o máločems.
prosinec 03, 2009 13:00
... : bb2
teda toje paměť, já bych dnes dala dohromady jen "mylina mamyka mýk" :-)
prosinec 03, 2009 13:17
Lose, to je super! : Kamila
Ty vyjmenovaný slova po M jsou vynikající!!! Musím říct, že už jsem se dlouho tak strašně moc nenařehtala! S vyjmenovanými slovy to mám ale podobně, taky jsem hodně četla a čtu, jojo, Iris, máš recht!
prosinec 03, 2009 14:06
to M je úžasný, je to tak nakažlivý, že bych málem zapomněl, : toulavej
jak je to ve skutečnosti :-)

já se dostal na Kudlanku náhodou, žádný problémy. V jedný diskusi o tom, jak to právě vypadá na východním pobřeží Karolíny těsně před příchodem hurikánu byl na její stránky odkaz, že tam píše někdo, kdo tam zrovna je a popisuje to. Bylo to zajímavý, stejně jako další články. Žádný nadávky, napadání, příjemná atmosféra. Pak mně měnili komputer, adresa se ztratila a objevil jsem ji znovu asi po roce, když jsem hledal informace o Mexiku. Objevilo se napojení na Polárku na Kudlance, tehdy si tak Alenka Kennedy ještě ale neříkala. A tak jsem tu zůstal. Pár lidí tu zmizelo, někteří mně chybí, pár nových se objevilo, někteří jsou fajn. Člověk musí být spokojen s málem, někde nemají ani to.
prosinec 03, 2009 14:18
Losíku, : Vodoměrka
teda musím říct, že jsi velmi pohotový človíček... to nemá chybu, málem jsem se zakuckala... takové podání vyjmenovaných slov po M jsem v životě ještě neslyšela... ale zase mám v paměti spolužačku, která k nám propadla z vyšší třídy a my jsme vždy vyjmenovaná slova při zkoušení šli psát na tabuli a ona psala: netopír, slepíš, pil... slovíčka jí samozřejmě napovídala kámoška z první lavice, protože češtinářka vždy stávala vzadu u předposlední lavice, kde byl největší grázlík ze třídy a za jeho nejapné poznámky ho tahala za ucho, a tak se tichounké nápovědě nedalo odolat... napsala je, chuděra, skoro všechny, ale u většiny se jí jaksi ty íčka popletly... smilies/wink.gif
prosinec 03, 2009 14:38
:-) : mamča
Losíku, Tvoje vyjmenovaná slova po "m" jsou úžasná. Jukla jsem zrovna v práci, a poprskala jsem si monitor. Ještě že sedím sama.

Vodoměrko, to byla ale chyba všech těch učitelů, kterým ona repetentka prošla rukama, že jí nevysvětlili, že vyjmenovaná slova jsou ta, co se v nich bez jakýchkoli logických důvodů píše tvrdé "y".
prosinec 03, 2009 16:26
Iris, : NČ
Mně probůch nevaděj lidi s problémama. Máme je všichni, a tak, jak život běží, jsou někdy větší, někdy menší. Tak to bylo, je a bude. Mně vadí zakomplexovanost, v některejch případech tak úporně a snaživě zastíraná, že až mlátí do voka.
S podobnejma sem se samože setkal i v reálnym životě. Jeden takovej mi sedí docela blízko už přes dva roky. Víš, zezačátku by ho člověk litoval, jako postiženýho životem i neduhama. Jenže pak vidíš tu úpornou snahu po sebeprosazování za každou cenu, kecání a "radění" uplně do všeho vč. soukromejch rozhovorů, přímo lapání a volizování tvejch názorů a vokamžitý donášení (Pokud za něco stojej, vydává je za vlastní. Pokud navopak sou žalovatelný, ihned žaluje, atd, atd, atd.). No, já takovýdle chudáky litovat prostě nedokážu!
prosinec 04, 2009 06:39
... : Los evropský.
Mám radost, že vám moje vyjmenovaná slova vylepšila den smilies/cheesy.gif Irisko, "vyfotografované" stránky fungují jen u někoho, ty lidi s dyslexií to fakt vyfotografovaný nevidí, protože jim mozek tu fotku neuchová. Moje kamarádka je beznadějný dyslektik, čte hodně a ráda, ale za živýho boha si to nezapamatuje...
prosinec 04, 2009 09:12
Losíku ahoj, : Iris
máš asi pravdu a obdivuji Tvoji kamarádku dyslektičku, která ještě čte. Já svého dys-kluka ke čtení nedokopu,mrzí mne to, hodně.
Ale teď mě napadlo, že mi jednou v poradně říkali, že by klukovi ve škole neměly učitelky jeho pravopisné chyby opravovat červeně, protože tím spíše si ty chyby zafixuje. A ono to vypadalo, že je to snad pravda, dělal je zásadně, skoro jakoby měl svoje vlastní šílená vyjmenovaná slova a na těch si tvrdošíjně trval.Navzdory opakovaným opravám oprav.. smilies/wink.gif
prosinec 04, 2009 17:29
Toulavej : Iris
jsi tu ještě?
Myslíš, že je to nějaká ostuda se sem dostat kvůli problému?
Trochu mne překvapilo Tvoje vysvětlování, proč tu jsi.
No ale jinak je to zajímavé počtení,to ano, zrovna jako Tvoje články,tak piš dál.Ahoj smilies/wink.gif
prosinec 04, 2009 17:35
NČ : Iris
člověče rozumím, přesně vím, s čím sedíš.Mám za ty dlouhý roky v tom baráku na zdraví docela čidla na různé podobné typy. Patří to už možná do odborné (odporné) výbavy. No tak se drž a snaž se kolegu inspirovat co nejméně smilies/smiley.gif
prosinec 04, 2009 17:43
Iris, : bb2
Toulavého příspěvek nevnímám jako vysvětlování, ale jako příspěvek do diskuze, kde zrovna probublalo téma "jak se kdo na Kudlance ocitl, někdo v tíži, někdo v lehkosti bytí", prostě krátké zavzpomínání.
Ejhle, názorný příklad rozdílných pocitů z psaného textu na internetu :-)
prosinec 04, 2009 18:40
ahoj bb : Iris
však jsme si tu říkali, že by bylo fajn koukat si do očí. Nebo neříkali? Tak jsem si to možná myslela. Nebo přála? smilies/wink.gif
Máš pravdu, spoustu věcí si přirozeně vysvětlíme po svém, zvláště když se dobře neznáme. Párkrát jsem už byla rozhozená neprávným pochopením svého názoru někým jiným, ba ba bb2 smilies/wink.gif
Proto jsem pro mírné a vlídné zacházení. I s chlapy smilies/wink.gif

prosinec 04, 2009 20:04
ježiš to já se ještě pamatuju na : alena puntíkovaná
my mýti hmyz mysliti mýliti se myš zamykati smýkati dmýchat chmáří Litomyšl smilies/grin.gif
prosinec 04, 2009 21:06
Ovšem nejlepší interpretace byla : alena puntíkovaná
v jedněch "Sluncích, senech" - tedy: Myslivec myslí, že mydlí myš mejdlem..." smilies/grin.gif
prosinec 04, 2009 21:07
Iris, bb to napsala za mě. : toulavej
Objevil jsem se tu náhodou, nemaje problémy, které bych musel řešit s ostatními. A nevím, proč by to měla být ostuda se sem dostat kvůli svým problémům. Když je člověk má, je potřeba je co nejdřív vyřešit, neutíkat před nimi. To je normální chování dospělého jedince. A když jsi objevila, že tady by ti mohli pomoci, tak jsi tu. To je přece ok.

my jsme si s bb názorově blízcí, takže většinou dobře chápeme, co tím chtěl druhý říci :-)
prosinec 07, 2009 09:46
my jsme si s bb názorově blízcí, takže většinou dobře chápeme, co tím chtěl druhý říci : NČ
Zatimco my, vostatní blbci, nechápeme. Ježiš, von s tou svou výjimečností a vytahovánim nepřestane:-(
prosinec 07, 2009 10:17
NČ, nevím, oč ti jde . . . : toulavej
zdá se, že máš nějakej problém, když nerozeznáš, že jsem odpovídal Iris. Měl bys s tím začít něco dělat. Mnoha kudlankám bys tu chyběl. Dávej na sebe větší pozor, opatruj se.
prosinec 07, 2009 10:27
Ovšem, Losi, Tvoje vyjmenovaná slova : Eva
mne zcela odbourala smilies/cheesy.gif Geniální konstrukce smilies/wink.gifPak jsem si přečetla další komentář Míši šíši o tradiční "výchovné chvilce" s prací dětí na poli a asi 10 minut jsem tu chodila v záchvatu hlasitého smíchu. Dííííky smilies/cheesy.gif
prosinec 07, 2009 12:51
... : pařa
proč to nejede smilies/smiley.gif smilies/wink.gif smilies/grin.gif smilies/angry.gif smilies/kiss.gif
leden 04, 2012 12:02
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]