O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

OTEC SI KUPUJE SYNA? PDF Tisk E-mail
Středa, 14 říjen 2009

 Zdravím všechny kudlanky i kudlánky, chtěla bych se vás všech zeptat na radu: exmanžel je cizinec, který u nás podniká a jeho příjem je kolem 40 000 čistého měsíčně. Syna mám ve své péči a je mu nyní 14 let. Když jsme se před sedmi léty rozváděli, musela jsem přistoupit na dohodu, kterou on navrhl a ve které byla i částka na syna - výživné v částce 2000 Kč.

 

 

      Musela jsem ji podepsat, protože jinak bych neměla kde bydlet - nemohla jsem s ním setrvávat ve stejném bytě, nechtěl ani slyšet a z bytu se odmítl hnout, i když jsem ho dostala já. Nabízela jsem mu, že ho vyplatím částkou 250 000, kterou by si moji rodiče vypůjčili od přátel.  A já nechtěla jít se synem do azylového domu. Tak proto jsem na všechny dohody musela přistoupit a on mi za to velkoryse dal částku 100 000 korun, abych si mohla opatřit byt, tedy jen nájemní, ale zvládla jsem to. I když doteď stále ještě splácím rodičům.

 

 

     Takže tedy rozvod a vyživné - to vše proběhlo dohodou. Teď jsem ale bez práce a žiji pouze z životního minima. Otec mně i syna neustále penězmi jakoby vydírá. Vysvětlím: sem tam mu koupí nějaký hodně drahý dar - třebas drahou mikinu za 2000 a nebo značkové boty, prostě věci, na které já pochopitelně nemám. Když mu koupil nějaké dárky na vánoce atd., všechny je musel vždy nechat u něho. U něho má také dvě kola; a když jsem ho poprosila, ať mu jedno půjčí ke mně, než mu našetřím na kolo, řekl neexistuje! Také synovi zakazuje chodit ven a někdy ho po telefonu i třikrát denně kontroluje, jestli je doma. Prý aby se nechytil nějaké špatné party. Syn přitom vůbec žádné problémy nemá.  A neustále synovi stále vyhrožuje, že jestli nepůjde na školu, kterou chce on, tak s ním končí a nemá už žádného syna a nikdy už mu nic nekoupí a ani ho nebude chtít vidět! Syn by totiž rád šel na hotelovou školu, ale jeho otec o tom nechce slyšet.

 

     Když jsem chtěla jít do práce (pracovala jsem jako servírka - on provozuje hospodu, ve které i sám pracuje) a prosila jsem ho, aby si vzal obrácený krátký a dlouhý týden oproti mně, aby syn nebyl do noci sám, opět odmítl. Musela jsem si tedy najít práci pouze na menu. Ted jsem ale přišla i o ni. A on tedy začal platit synovi obědy ve škole, protože ze soc. minima se opravdu žít normálně nedá. Je mezi námi velký rozdíl... on se má velmi dobře, má mimo tu hospodu ještě další aktivity, jezdí ve velmi drahém autě a synovi stále zdůrazňuje, jak já jsem k ničemu. Neustále myslí, že jsme jeho majetek a tlačí nás penězi. Přitom díky mně zde získal trvalý pobyt, české občanství, využil tenkrát i můj vyuční list k podnikání, dostal nakonec i můj byt, i mne do dluhu (jak jsem psala výše - dlužím rodičům, abych měla na bydlení), ale o zvýšení výživného nechce ani slyšet, ohrazuje se tím, že klukovi sem tam koupí značkové oblečení a platí mu i obědy ve škole, a teď prohlásil, že tím pádem u soudu neuspěju.

 

     Mám už toho opravdu dost a chtěla bych se přesto pokusit nechat výživné zvýšit, abych mohla synovi platit vše já. Ráda bych věděla, zda to opravdu u soudu takhle vyhraje, a zda má na zvýšení vliv i to, že bylo původně stanoveno naší dohodou. Vůbec nevím, co mám dělat. Asi nemám proti němu žádné možnosti, co myslíte? Poradíte mi?

 

Děkuji vám moc a moc,

Dara

 

 

 

Komentáře (36)add feed
Neblázni Daro, možnosti máš, stačí, když všechno to, co jsi napsala sem na Kudlu, napíšeš k soudu. : Myška
Vůbec se neboj a jdi do toho. Držím ti palce.
říjen 14, 2009 11:35
clovece, preco si to davno neurobila? : Sipik
Ked ma taky vysoku prijem, mohla si mat slusne vyzivne uz davno. U nas sa teraz bezne dava vyzivne okolo 4 a pol tisica. Chlapom s mensim prijmom!
říjen 14, 2009 12:16
Šanci máš velkou. : Macesska
Taky si na soud připrav aspoň přibližný rozpis nákladů, které na syna průměrně za měsíc máš (jídlo, oblečení, kroužky, jízdné, letní tábor, lyžák atd.)
To, že bylo výživné stanovené dohodou, vliv nemá. Za sedm let určitě spousta věcí změnilo, většinou stojí provoz 14letého výrazně víc, než 7letého. A můžeš o zvýšení výživného žádat až 3 roky zpětně (otec to bude povinen doplatit).
U toho kola a dárků je taky otázka, když dárce (=otec) zakáže obdarovanému (=synovi) s věcí disponovat (=nedovolí mu odnést si ji domů atd.), jestli jde o dar. Viděla bych to spíš jako zapůjčení, takže do toho, co otec "hradí",by se to asi počítat nemělo - aspoň u soudu ne.
Řekla bych, že máš šanci uspět i s návrhem dvojnásobku současného výživného, pokud přesvědčíš soud, že tomu odpovídají náklady na syna. Tedy ty náklady musí být vyšší než požadované výživné, protože Ty se taky finančně podílíš (dle svých možností).
říjen 14, 2009 12:22
Ale ale, : wendy
není exmanžel cizinec náhodou muslim ?
smilies/wink.gif
říjen 14, 2009 12:26
... : bb2
Jdi za právníkem, specialistou na rozvody. Neboj se toho, co to bude stát, za první schůzku a informace nic nedáš, vše potřebné se dozvíš, i své možnosti, a o placení se pak dohodnete.
říjen 14, 2009 12:46
Daro, Daro : NČ
s tvejma názorama a předposr*ností pochybuju, že máš šanci.
Dej si nejdřív dohromady sebe a to ostatní půjde samo.
říjen 14, 2009 12:48
Wendy, : Macesska
není exmanžel cizinec náhodou muslim ? smilies/wink.gif

Mně teda připadá s tím důrazem na peníze a hmotné vybavení spíš jako vulgární materialista, ať už o svém vyznání tvrdí cokoliv. smilies/smiley.gif
říjen 14, 2009 13:05
V každém případku : wendy
je to blbec. Jistěže podobné spády nejsou doménou výhradně mnou výše jmenovaných, jen tam je vyšší soustředění.
smilies/wink.gif
říjen 14, 2009 14:36
Daro, : mandarinka
výše výživného dohodou mělo vliv pouze na urychlení rozvodu. Každé 3 roky si můžeš zažádat o zvýšení výživného. V každém případě si nech ještě od rodičů podepsat ,že ti na bydlení půjčili oni, ať to máš oficiálně doložitelný dokument .
A hurá do manžela, jen tě vydírá a zastrašuje!!! tak se nedej!
říjen 14, 2009 14:37
Chybí mi kastrační či podobný řešení. Kde je AP? :-((( : NČ
.
říjen 14, 2009 14:41
kouka na filmy : mura1
..
říjen 14, 2009 14:43
By se jí to mělo zakázat : Míša šíša
je to bez ní nuda smilies/grin.gif
říjen 14, 2009 14:47
asi budem protivna... : Sipik
... ale on sa mi nejavi az taky strasny otec. Take pripady poznam, ze dieta ma hracky len u jedneho rodica :-/ a vyzivne nedava vyssie, ked nemusi, nik o to neziadal
V takychto pripadoch sa skutocne nevyplaca byt ten dobry. Ja kym som tolerovala ze nam ex neplati, tak ho ani netrklo nieco poslat, len rozpraval aky je chudobny. Potom som sa nastvala, dala ho na sud a teraz radsej plati viac, len aby bol pokoj smilies/wink.gif
říjen 14, 2009 15:02
Absurdní ženské myšlení. : Milan
Když se nestará, je špatný.
Když se stará, je taky špatný.
Tak se nerozvádějte - nebo nechte své děti po rozvodu v trvalé péči jejich otce a budete mít po starostech s penězi.

říjen 14, 2009 15:11
Změna poměrů : Loki
O zvýšení výživného lze žádat kdykoliv, když nastane změna poměrů. Např. přibyl zájmový kroužek, začátek studia na odborné škole, dlouhodobá nemoc dítěte etc. Tedy tříletá lhůta není rozhodující.
říjen 14, 2009 15:12
Milane, a co když otec o dítě nestojí, : Myška
to mu ho má matka vnutit do péče?
říjen 14, 2009 15:13
Všimli jste si, : Míša šíša
že Milan nikdy, ale zásadně NIKDY neodpovídá na jemu položené otázky? Zaseje, sklidí - a odejde. Netřeba se nechat provokovat.
říjen 14, 2009 15:25
Hlavně : Milene
by mne zajímalo v jakém stavu se nachází Milan. Šťasně ženatý smilies/wink.gifženatý smilies/wink.gif šťasně rozvedený smilies/wink.gif rozvedený smilies/wink.gifsvobodný nebo jak? Ale to se asi taky nedozvíme.
říjen 14, 2009 15:32
napadá mě, jestli ten čistej příjem se dá dokázat. : toulavej
Po vyúčtování to může na finančáku vypadat třeba na nulu, přes různý fiktivní náklady, jak to podnikatelé dělají. Takže, bylo by dobrý znát to skutečný daňový přiznání, nejen "čistej příjem" A jestli má doklady na ty drahý dárky, jejich cenu, tak je sice pravda, že podobnou službu udělá kolo za šest i dvacet tisíc, ale investice do syna za šest nebo dvacet tisíc už vypadá úplně jinak. Tobě to sice nijak nepomohlo finančně pro domácnost, ale manžel může snadno tvrdit, že i on hodně přispěl synovi. Je to viditelně zručnej podnikatel, obchodník, co se ve financích vyzná. Určitě bych ho nepodceňoval co se peněz týká.
říjen 14, 2009 15:32
Toulavej, : Míša šíša
správná připomínka. Samozřejmě se bude vycházet z daňového přiznání. A to asi ví každý, že se v hospodách krátí tržby jak to jen jde.
Jiná věc jsou ty drahý dárky - na tenhle špek mu sociální pracovnice neskočej. Je nebude zajímat, jestli motec dal synovi nějaký předražený krámy, ale zda jsou uspokojovány jeho základní životní potřeby, které mu zajišťuje matka.
říjen 14, 2009 15:41
Toulavej, : Macesska
myslím, že v řadě případů soudy určují výživné podle toho, kolik je obvyklý výdělek v daném oboru, nikoliv to, co deklaruje rodič. Ale přesnou praxi neznám. Pokud by byly fotky toho auta, případně bytu, eventuelně výslech syna, jak to u tatínka vypadá, tak to taky pomůže. Taky ho může navštívit sociálka, aby zjistila životní úroveň rodiče, mám ten dojem.
Krom toho říkat u soudu "jsem žebrák" a zároveň "koupil jsem synovi dvě kola po 20tis." je trochu rozporuplné, ale to záleží na posouzení soudce.

říjen 14, 2009 15:42
Ježiš, : Míša šíša
abych nebyla někým napadnuta: NÉÉÉÉÉ ve všech hospodách se krátí tržby, to jenom v některejch - tam, kde jsou nepoctiví občané. Kurňa, Mišule šišule, dávej si pozor na hubu. smilies/grin.gif
říjen 14, 2009 15:43
Hm, to vypadá spíš na příslušníka nějakého : Eva
východního bloku (býv. SSSR), podle míry kultivovanosti. Tak, milá Daro, TODLE už nikdy příště nezachraňovat!
Jinak teď právníka, třeba bezplatného, protože máš velkou šanci to vyhrát, tudíž nepotřebuješ špičkového platit.
říjen 14, 2009 16:03
Myško, : Macesska
já byl byla pro vnucení (miluji střídavou péči a nestydím se za to). Ať otec ví, zač je toho loket. Ale běda, když bude pečovat špatně - sociálku na něj! A jestli nechce pečovat, tak ať připlácí smilies/smiley.gif
říjen 14, 2009 16:09
... : Los evropský
A co že je ten ex-manžel za národnost? To by mně osobně zajímalo.
říjen 14, 2009 17:21
Evo, : bb2
špičkového nepotřebuje, ale specialistu na rozvody ano, tihle pánové v tom umí chodit a neváhají věnovat víc peněz právníkovi na to, aby nemuseli platit víc peněz dítěti. My máme špičkového právníka na firemní záležitosti, ale rozvodem bych ho nepověřila, rozvody nedělá. Jistě by si formálně správně poradil, ale nevychytal by všechno tak jak specialista. Bezplatně Daru asi nerozvedou, pokud tam není násilí nebo ohrožené děti, ale když nejde o milionové vypořádání, jen o alimenty, tak tak to tak drahé nebude a ty prvotní orientační informace platit nebude.
říjen 15, 2009 08:59
bb2 : Milene
Dara je rozvedená, ona chce zažádat o zvýšení výživného. Uvař si kafíčko, to tě po ránu probere. Mně už tady voní. smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 15, 2009 09:19
Dcera zrovna v úterý : Zdena
byla u soudu o zvýšení výživného na 14ti letou dceru. Požadovala 5 000,- Kč - přisoudili ji 4 000,- Kč se zpětnou platností 6 měsíců (doba po kterou neměla práci). Poradila ji právnička, že má žádat vyšší částku, protože ji to trochu zkrouhnou a tak dostala částku, kterou ani nečekala. Navíc se taky přihlíželo k tomu, že je od května t.r. bez práce, evidovaná na úřadu práce. Takže to by bylo taky dobré zohlednit, že je Dara bez práce a jak těžko se ji práce v oboru shání, aby mohla na syna dohlédnout.
říjen 15, 2009 10:02
Jo a taky : Zdena
fakt záleží na soudci, ale povětšinou k takovým vyčůraným tatínkům, kteří sami mají málo a nemohou platit jsou velice tvrdí. smilies/wink.gif Dceři dokonce soudce skrytě nadpovídal, ale byla jaksi mimo, došlo ji to až později, jinak dostala zpětně celý rok.
říjen 15, 2009 10:04
Milene, : bb2
ok, tak doslovně a do písmene: POrozvodový právník, POrozvodové záležitosti...stačí?

Probraná jsem už dost dlouho, sem píšu mezi vyřizováním jiných věcí, takže píšu občas tak, jak myslím, tj. ve zkratce.

Čili, pro tebe ještě jednou - alimenty jsou porozvodová záležitost, problémy s nimi taktéž, a právník špičkový v obchodním právu je skutečně nevyřeší tak, jak specialista na rozvody :-)
říjen 15, 2009 10:31
bb, opravdu záleží výhradně na subjektivním posouzení soudce, : Eva
zrovna nedávno to soudcovská unie řešila, že neexistují žádné standardy ohledně výše výživného, takže se budou vytvářet.
Co se týká specializace v právu, jsem docela v obraze. Ale podle toho, co tu píše Dara, je ona i její ex v právním "bezvědomí", tudíž jí slušně poradí i v bezplatné právní poradně. Neumím si představit, kde by nezaměstnaná servírka vyšašila peníze na advokáta. I kdyby chtěl být advokát sebevětší lidumil, advokátní komora mu to nedovolí, sazby jsou jasně stanovené.
říjen 15, 2009 10:32
... : bb2
a ne že mě budeš chytat za slovíčko "bezplatně ji nerozvedou", to nebylo přímo k daře, to bylo k evě:-) pokud i tak to činí potíže, dosaď za rozvod alimenty:-)
říjen 15, 2009 10:34
... : bb2
Evo, přejme Daře, aby jí to tak skutečně vyšlo a rada z bezplatné poradny jí stačila. Tedy normálně by samozřejmě stačila, přejme jí tedy, aby její ex byl normální :-)
říjen 15, 2009 10:35
Prosím Tě bb:))) : Eva
jestliže sami advokáti tvrdí, že rozhodnutí o výši alimentů záleží výhradně na tom, KDO to soudí, tak jí sice špičkový porozvodový právník může výrazně pomoci, ale ne zase o moc výrazněji, než jakýkoliv právník, protože rozhodnutí je na SOUDCI!
Specializace v právu je nutná a sympatická, s tím s tebou naprosto souhlasím! Nicméně, zachráním-li nějakého "Rusáka, Ukrajince", či jakéhokoliv novodobého mafiána a poviju mu dítě, tak na takovýto průser pak potřebuju snad třetinu advokátní komory.To je přesilovka, jak hrom!
Samozřejmě, že též Daře přeji, aby to dobře dopadlo, ale ačkoliv v právu může být tisíckrát, tam ještě mnohem citelněji vůbec neplatí zákony této země.
Čímž téma za sebe považuji za vyřízené smilies/wink.gif
říjen 15, 2009 10:54
no, Evo, jsem ráda, že se mnou souhlasíš:-) : bb2
v tom, že jí špičkový rozvodový právník může pomoci. Taky nevím, co víc bychom k tomu ještě dodávaly. Kdyby tomu bylo jinak, bylo by to pěkné, ale je to jak to je. S dobrým právníkem vysoudí Dara víc. Tak ať má štěstí.
říjen 15, 2009 12:54
OTEC SI KUPUJE SYNA : DARA
děkuju moc všem za komentáře,rady i názory ...Abych jen doplnila ex je alžířan.Ano,byla jsem hodně hloupá,ale kdo ve 20 letech nebyl,život už nevrátím...Abych si to tedy uspořádala-mohu tedy napsat již do žádosti o zvyšení výživného,že žádám o 3 roky zpětně?CHtěla bych se zeptat Zdenky,která tady psala o své dceři,že jí to schválili pul roku zpětně,jestli to mám napsat už do žádosti o zvýšení výživného..A nebo se o tom bude jednat až u soudu..Jinak na právníka opravdu nemám,zato exmanžel má svého právníka,který k němu chodí na pivo..Takže mám pocit,že se mnou zase zamete...Ale jdu na to,asi máte pravdu,měla jsem to udělat už dávno..Určitě napíšu sem,jak jsem dopadla..Třeba to pak pomuže někomu,kdo se tak jako já nemuže rozhoupat..díky Dara
říjen 21, 2009 15:10
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]