O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

ZMĚNA TRVALÉHO POBYTU - NEPLATNÝ OP PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 21 květen 2009

 Dobrý den, prosím vás o radu. K 1. 8. 2008 jsem vrátila městský byt, a odešla s manželem a dětmi na Slovensko. Ale v lednu letos jsem se pracovně vrátila do Čech a bydlím na kontaktní adrese v jiném městě. Nyní jsem se dozvěděla od kamarádky -  z vývěsní tabule města -  že mě město vypsalo z toho bytu trvalý pobyt a jsem s dětmi hlášena na adrese městského úřadu. Je možné, aby mě o tomto město neinformovalo?  

 

 

 

 

 

Dávala jsem při vrácení bytu kontaktní adresu, kam odcházímm v případě čehokoliv. Nyní jsem těhotná, bydlím na kontaktní adrese a nevím, jakou budu udávat adresu při narození dítěte. V občanském průkazu mám adresu stále v onom bytě, který ale už neužívám a kde ani nebydlím. Chtěla bych předejít problémům, až se malé narodí, ale oficiálně vlastně od města nic nevím. Můžete mi prosím poradit, píšu asi 6. dotaz do internetových poraden,ale ještě mi nikdo neodepsal.

 

Děkuji

Irena

 

 

ODPOVĚĎ:

 

Milá Ireno,

 

     já ti sice poradím, ale moc tě nepochválím. Nechápu, jak bys mohla očekávat, že  bude platit adresa trvalého bydliště, v místě, kde už nebydlíš. A to, žes tam nechala svou kontaktní adresu, je sice fajn, ale to je pochopitelné, že tě přehlásili na MÚ, když jsi se z bytu odstěhovala. O téhle změně tě přeci nemuseli informovat, protože jsi přeci věděla - že tam už nejsi... 

    

     Zákon výslovně stanoví, že z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu či jeho části, kde je občan přihlášen, ani k vlastníkovi tohoto objektu. To, že někde máš nahlášeno trvalé bydliště, tedy ještě neznamená, že tam skutečně budeš moci bydlet. K užívání bytu, rodinného domu nebo třeba pokoje na ubytovně kromě vlastnického práva opravňuje jen platný užívací titul (zpravidla nájemní či podnájemní smlouva, popř. smlouva o ubytování). Nikoliv tedy jen údaj o trvalém pobytu vyznačený v občanském průkazu. Ten má pouze evidenční charakter.

 

     Ale: Pokud nastane změna místa trvalého pobytu, nebo pokud nabylo právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o trvalém pobytu, je nutno okamžitě požádat o výměnu OP.· Přihlásit se v příslušné ohlašovně úřadu v místě svého nového trvalého pobytu by se měl občan do tří dnů po té, co u něj k této změně došlo. Kromě vyplnění přihlašovacích tiskopisů přitom musí předložit doklady o vlastnictví domu či bytu nebo jiný titul opravňující ho k jejich užívání anebo úředně ověřený souhlas oprávněné osoby s přihlášením k trvalému pobytu. Souhlas vlastníka objektu se nevyžaduje, pokud si občan zvolí místo trvalého bydliště v místě trvalého pobytu svého příbuzného v řadě přímé, sourozence nebo manžela. Za osoby mladší patnácti let nebo osoby zbavené způsobilosti k právním úkonům přihlášení k trvalému pobytu vyřizuje jejich zákonný zástupce.

 

     Údaj o místě trvalého pobytu nemusí být totožný s místem, kde se člověk skutečně zdržuje. Přestože občané mají povinnost změnu trvalého pobytu neprodleně nahlásit úřadům, hodně lidí to z prosté pohodlnosti neudělá. Při nesplnění těchto zákonem stanovených povinností, může být občanovi uložena pokuta ve výši 100,- až 10 000,- Kč. 

 

 

 

A teď, co musíš fofrem - ale opravdu fofrem - udělat:

 

Vzhledem k tomu, že máš na občance neplatný údaj, je potřeba si ji vyměnit. A protože máš "kontaktní adresu" zase jinde, nejlépe uděláš, když si to půjdeš vyřídit na tamější místní úřad. Ohledně bydliště tvého dítěte - asi bych si nepřála mít malého bezdomovečka, takže nejspíš děťátko přihlaš do místa tvého skutečného trvalého bydliště, tedy i bydliště tvých dětí. Ale tak si současně myslím, že i tvoje starší děti jsou asi hlášené tam, kde už téměř rok nebydlíte, že?

 

d@niela

 

 

 

Komentáře (26)add feed
Ou, ty má prostato! : NČ
.
květen 21, 2009 06:50
Ireno, : Vodoměrka
jí docela nechápu, čemu se divíš... vrátila jsi byt, kde jsi měla trvalý pobyt, takže jsi zároveň zrušila i svůj trvalý pobyt a tím pádem jsi měla nahlásit a vyřídit si někde jinde své nové trvalé bydliště... ten byt už dnes zřejmě někdo jiný obývá a přece bys nečekala, že budeš mít trvalé bydliště pořád ještě tam, "v obýváku u někoho cizího"...
Ty si musíš nechat vystavit novou občanku, trvalé bydliště budeš mít zřejmě na magistrátu, a miminko automaticky dostává trvalé bydliště podle matky... takže pokud se do té doby nepřihlásíte k trvalému pobytu někde jinde, bude ho mít taky tam...
Postup města je naprosto logický a svou povinnost splnilo tím, že tyhle změnu dalo na veřejnou vývěsku... oznámit ti to nemohli, protože všechny důležité věci se přece zasílají na adresu trvalého bydliště, nebo ne?

květen 21, 2009 07:33
Oprava... : Vodoměrka
Já docela nechápu... ne jí...
květen 21, 2009 07:34
... : katka*
já ji naopak chápu. Sama jsem měla propadlou občanku víc než dva roky, spíš tři. A ustřižené dva rohy... smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
ale už mám novou, heč...
květen 21, 2009 09:42
tedy: : kordulinka
a kde budeš proboha bydlet? doporučuju Ti se obrátit na nějaký sociální odbor - matka v tísni, nebo tomu zřejmě vůbec není rozumět??? pokud však píšeš na internet dotazy, tak přece zvládneš domyslet i to, kde s dětma bydlet!? uf! to jsou tedy věci?????
květen 21, 2009 09:43
Kordulinko, : Vodoměrka
ale ona přece bydlí jinde... má kde bydlet... v tísni určitě není, píše přece, že bydlí na kontaktní adrese - čili v bytě, kde sice nemá trvalé bydliště, ale dřív by se řeklo přechodné... dnes už nic takového není...
květen 21, 2009 09:47
aha : kordulinka
no jsem to špatně pochopila, tak zajít na město a informovat se co a jak?
květen 21, 2009 10:38
jo, zajít na město, vyměnit si občanku, : ivanka
přihlásit se někam - aby i ty starší děti v tom neměly bordel
kam asi choděj do školy? Přeci škola taky potřebuje vědět, jaké mají trvalé bydliště?
Nebo pokud jsou to batolata? ale to snad ne...
květen 21, 2009 10:43
Přesně tak, : Vodoměrka
nejlepší by bylo se přihlásit k novému trvalému bydlišti a urychleně si nechat vystavit novou občanku... případně si ji nechat vystavit na adresu toho magistrátu nebo úřadu, kde tě teď vedou, aby to bylo legálně správně...
květen 21, 2009 10:47
To je dobrý :-)) : Krakonoš
Fakt boží dotaz: Milá Sally, vodstěhovala sem se z vobecního bytu a vrátila ho městu, ale město mě neinformovalo, že sem se z něj vodstěhovala.
Propánajána - to je ještě lepší než "stěrače stírají" smilies/grin.gif smilies/grin.gif.
Takže Ireno, rady už jsi dostala nade mnou, tak já bych jen připojil prosbu:
Prosímtě, nechoď k volbám. K žádnejm a nikdy. Protože spoluvobčani tvýho typu s volebním právem mi fakt naháněj hrůzu. Dík.
květen 21, 2009 12:04
... : bb
myslím, že tento dotaz poslal někdo jako test čtenářů :-)
květen 21, 2009 12:15
Ireno, : lp
Tvůj občanský průkaz je s největší pravděpodobností neplatný a to od data nabytí právní moci rozhodnutí, kterým Ti byl zrušen pobyt. Koukni na internetové strány ministerstva vnitra - neplatné doklady a po zadání svého čísla občasnkého průkazu (pod fotografií) okamžitě zjistíš jeho platnost či neplatnost. Na tento doklad už bys správně neměla NIC vyřídit. Upaluj tedy co nejdříve na nejbližší úřad, kde se vyřizují občanské průkazy a tam jsou povinni Tvou žádost přijat a ověřit současný pobyt (úřední aderesu) a tam si nový průkaz můžeš taky vyzvednout. Bude to trvat trochu déle, ale ty nemusíš těhotná absolvovat případnou cestu přes půl republiky kvůli 5 minutám. Jinak bych s Danielou nesouhladila, že občan má povinnost do tří dnů (či jakéhokoli jiného data) hlásit adresu svého trvalého pobytu. Takováto povinnost v zákoně o evidenci obyvatel opravdu není a tudíž nemůže být nikdo nijak za toto stíhán. Což ale neplatí, že ve vlastním zájmu by si každý měl hlídat, jaké údaje obsahuje jeho občanka a hlásit změny. Jenže pro nedohledatelnost je pro mnohé lepší úřední adresa, což jsme ale úplně někde jinde smilies/wink.gif
květen 21, 2009 12:32
lp, : Vodoměrka
tak tak, na ohlášení změny trvalého pobytu sice lhůty stanoveny nejsou, ale zapsání změn do OP je stanovených 15 pracovních dnů ode dne změny...
květen 21, 2009 12:57
pro "lp" - ano, ano, pravda, uznávám :-)) : d@niela
tak jen doplním:

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

Ohlašovna rozhodne ve správním řízení o zrušení údaje o místu trvalého pobytu občana na návrh vlastníka objektu nebo jeho vymezené části nebo na návrh oprávněné osoby za splnění zákonných podmínek.

Zákonnými podmínkami jsou především zánik užívacího práva občana k objektu nebo vymezené části objektu, jehož adresa je v evidenci obyvatel uvedena jako místo trvalého pobytu občana, a neužívání objektu nebo jeho vymezené části.


Místem trvalého pobytu občana, jemuž byl údaj o místu trvalého pobytu zrušen, se stává po nabytí právní moci rozhodnutí adresa sídla ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt zrušen.
--------

a ještě:

Adresu nového trvalého pobytu sdělte:
svému zaměstnavateli/ škole,
lékařům,
poště (SIPO, TV, rozhlas),
plynárně,
dodavateli elektrické energie,
majiteli či správci starého i nového domova, resp. katastrálnímu úřadu,
úřadu práce (jste-li nezaměstnaný),
správě sociálního zabezpečení (zasílání důchodu),
finančnímu a živnostenskému úřadu (jste-li podnikatel),
dalším příslušným úřadů (vydání nového dokladu nebo provedení změny údajů - např. občanský průkaz, řidičský průkaz),
zdravotní pojišťovně,
bance,
komerčním pojišťovnám, u nichž máte některou z pojistek.
květen 21, 2009 13:59
Tak přeci jen mám pravdu: :-D : d@niela
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Nesplněním povinností uvedených v zákoně o občanských průkazech se občan dopouští přestupku. Přestupky jsou upraveny v § 16a zákona o občanských průkazech. Podle tohoto ustanovení se fyzická osoba dopustí přestupku tím, že

a) poruší povinnost mít občanský průkaz podle § 2 odst. 3 zákona,
b) poruší povinnost chránit občanský průkaz ztrátou, odcizením, poškozením, zničením nebo zneužitím,
c) nepožádá o vydání nového občanského průkazu (v případech uvedených v § 14 odst. 1 písm. c) do 15 pracovních dnů
• po dni, ve kterém došlo ke skončení platnosti občanského průkazu (po uplynutí doby v něm uvedené, po ohlášení ztráty, odcizení, poškození nebo zničení občanského průkazu)
• po obdržení oddacího listu nebo dokladu o partnerství
• po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o rozvodu manželství nebo po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o zrušení partnerství
• po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o neexistenci manželství nebo po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o tom, že partnerství nevzniklo
• po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o prohlášení manželství za neplatné nebo po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o tom, že partnerství je neplatné
• po obdržení úmrtného listu manžela nebo partnera
• po nabytí právní moci rozhodnutí soudu o prohlášení manžela nebo partnera za mrtvého
• po nabytí právní moci rozhodnutí, kterým bylo změněno jméno, případně jména, příjmení, nebo bylo přiděleno nové rodné číslo
• po dni, kdy byla ohlášena změna místa trvalého pobytu nebo kdy nabylo právní moci rozhodnutí o zrušení údaje o místu trvalého pobytu
• po nabytí právní moci rozhodnutí soudu, kterým byla občanovi omezena způsobilost k práv ním úkonům
• po nabytí právní moci rozhodnutí soudu, kterým byl občanovi uložen trest zákazu pobytu.
d) ani po opakované výzvě nepřevezme osobně občanský průkaz,
e) neprodleně neohlásí poškození, zničení, ztrátu, odcizení nebo zneužití občanského průkazu
f) poruší zákaz provádět zápisy, změny nebo opravy v občanském průkazu, v potvrzení o občanském průkazu, v potvrzení o změně trvalého pobytu nebo v potvrzení o změně údajů zapisovaných do občanského průkazu,
g) ani po opakované výzvě nedoloží údaje uváděné v žádosti o vydání občanského průkazu
h) v zákonem stanovené lhůtě nesplní povinnost provést výměnu svého občanského průkazu bez strojově čitelných údajů,
i) úmyslně zničí, poškodí, odcizí nebo zneužije občanský průkaz nebo potvrzení o občanském průkazu,
j) poskytne nebo přijme občanský průkaz jako zástavu nebo odebere občanský průkaz při vstupu do objektu nebo na pozemek,
k) pořídí kopii občanského průkazu a neprokáže souhlas občana
l) nepožádá o vydání prvního občanského průkazu do 30 dnů, kdy dosáhl věku 15 let.

Za přestupek na úseku občanských průkazů může být uložena pokuta do výše 10.000 Kč, za přestupek uvedený v písm. a) do 15.000 Kč.
květen 21, 2009 14:09
Danielo, : lp
tohle je sice sankce, kterou je MOŽNO uložit, ale už vidím nějakého pracovníka úřadu, který by to udělal pokud trvalý pobyt byl zrušen způsobem, že dotyčný by o tom ani nevěděl a bylo by mu doručováno veřejnou vyhláškou. Což je asi případ Ireny. Tak to by pak stálo za černé ovce ;-).
květen 21, 2009 15:19
ale joooo, pochopitelně :-))) : d@niela
to já jen vlastně pouštěla trošku "bubáky"... víš, opravdu si myslím, že i když člověk občas "flákne" ledacos, jsou věci, které by měl mít v pořádku.

květen 21, 2009 15:41
vse je jinak : irena
dekuji za vase nazory ale trosku lepe vam vysvetlim danou vec.v onom meste jsem bydlela 6let,mestsky byt jsme ziskaly v konkurznim rizeni formou obalkove metody,narodily se nam 2synove,manzel pochazi ze slovenska a ma 75leteho tatinka,ktery onemocnel a bylo treba se o nej postarat,proto jsme se rozhodly odejit na slovensko a vratit tak mestsky byt,o vsem jsem pisemne i ustne informovala mesto a to me slibilo ze me da jakoukoliv zmenu vedet,to bylo k 1.8.08.odstehovaly jsme se tedy na sk ja byla do 5.4.09 na rodicovske,ale v prosinci jsem otehotnela a nezbylo me nez jit na pracovni neschopnost od sveho zamestnavatele,protoze na sk jsem nemela narok na zadne davky,nyni jsem v Cechach na kontaktni adrese u bratra a budu se vracet na sk po porodu,psala jsem tento dotaz protoze nechapu proc me o tomto mesto neinformovalo,nejsem vsevedouci a ocekavala jsem ze me alespon daji vedet tak zasadni zmenu.jakozto obcan CR musim mit nejaky trvaly pobyt v CR,presto ze ziji na sk a mam zde i ja i me deti trvaly pobyt,navstevuji lekare,skolku atd.jelikoz se dite narodi v Cechach,resim toto dilema s trvalym prihlasenim nez se narodi,aby nevznikly nejake problemy.je me jasne ze pokud na adrese jiz rok nebydlim,mohly me odhlasit ale netusila jsem ze me o tomto nebudou ani informovat,chodim pravidelne na stranky ministerstva vnitra a muj OP je stale platny coz nechapu take.jinak dekuji za vase nazory ale nekdy jsou veci jinak nez vypadaji,jako v tomto pripade vypada ze jsem se na vse vykaslala,ale neni to tak,jen jsem ocekavala po prislibu jakekoliv zmeny alespon o oznameni abych ze slovenska prijela a vse vyridila.
červen 09, 2009 10:49
Možnosti exekutorů : Jana Svobodová
Dobrý den, chtěla bych vás zažádat o odpověď. Když si odhlásím trvalé bydliště z a teme kde jsem a nahlásím si ho na mnou obývanou kontaktní adresu, jak bude dále probíhat případná exekuce vypsaná na mne. Není nějaká smlouva která by chránila pronajímatele bytu od exekuce psané na nájemníka. Bydlím v bytové jednotce, která je v rodinném domě a ten je napsaný na pronajímatele. Jak to tedy bude. A kam sei mám nahlásit trvalý pobyt, po zrusení nynějšího , když by ta exekuce do toho domu pronajímatele mohla vstoupit a sebrat fdna co sahla. Děkuji za radu. Volejte na 777023487
listopad 08, 2009 07:19
Mnoho odpovědí, ale žádná správná : Josef K.
Ale ani já nebudu přesnější. Tazatelka Irena nepsala nic o tom, že by se chtěla vrátit do bytu, kde měla trvalý pobyt. Z textu plyne, že měla na mysli jenom a pouze administrativní úkon. Žádný úřad nikoho nemůže "odhlásit" z bytu na jinou adresu (napr. na magistrát) a udělat z něho bezdomovce. O tento úkon může požádat jenom a pouze nový nájemník bytu, či majitel, který dal k trv. pobytu souhlas.
Je smůla, že mnohé příspěvky se tváří odborně, zasvěceně. Proto se takovým v právnické hantýrce říká KOHERENTNÍ BLÁBOLY.
Obrátil se na mne známý kamaráda, nemám příslušné normy ještě důkladně prostudované do detailu, ale co zde píši je dle práva platného.
Úředníci si poslední roky navykli být bohorovní, se zákony na nás nechoďte apod. Oni jsou zákon, občane, do pokleku... Asi proto nejsem u mnohých úředníků oblíbený. Je to smůla, když víte, co vám musí, a když jim vidíte až do předžaludků...
leden 19, 2010 18:02
poštovní schránka : Rozinka
pro tyto případy, kdy člověk opustí svou adresu a nepřebírá poštu v dřívějším místě je vhodná dosílka zřízená na kontaktní adresu, kam vám bude chodit i normální pošta, pokud ji budete uvádět jako svou adresu doručovací. pobox24.cz se vám postará o veškerou korespondenci a zašle vám ji na požádání třeba na Slovensko, sama si řeknete, co s poštou, která je posbíraná v schránce. neřeší to trvalé bydliště, ale řeší to poštu a kontaktní adresu pro doručování, je to dobrá ochrana soukromí a hlavně, stálá služba pro příjem pošty, ať jste už v zahraniční anebo cestujete po ČR. doporučuji www.pobox24.cz
duben 14, 2010 17:50
Rada o postup před přihlášení trvalého pobytu : Milena 56
Dobrý den , prosím o radu. Vlastním rodinnný domek ve kterém nebydlím. V tomto domě má trvalý pobyt moje rozvedená dcera se dvěmi dětmi. Dcera se seznámila s přítelem se kterým žije dva roky. Vztah je bezproblémový. Nyní by chtěli, aby se přítel mé dcery přihlásil k trvalému pobytu také v tomto domě. Po zkušenostech s problémem odhlášení předchozího manžela z bytu služebního se smlouvou na dceru,se raději ptám, jaké mám před přihlášením dceřiného přítele udělat opatření, kdyby vztah skončil a co , by on mohl ode mne požadovat při ukončení tohoto trvalého pobytu? Nájemní smlouvu nemám ani s dcerou, která platí služby sama a realizuje celkovou rekonstrukci domu, za pomocí půjček, které spláci. Nájemné od ní nepožaduji. Co by v tomto případě měla smlouva obsahovat? A co, by po přihlášení k pobytu změnil případný sňatek? Případně po sňatku darování tohoto domu dceři? Za odpověď děkuji Milena
duben 29, 2010 14:42
dotaz : anita
může se nájemník sám přihlásit k trvalému pobytu v mém bytě bez mého souhlasu ?
srpen 07, 2010 14:14
kam se přihlásit? : Monika D.
Dobrý den,měla jsem z malou trvalý pobyt u přítele a ted´mi ho chce zrušt.Odstěhovala jsem se z malou do Prahy za sestrou,smlouvu o podnájmu nemá a majitel bytu by nás nepřihlásil.Potřebuju malou dát do školky,ale bez trv.pobytu mi jí nevemou.Nevím kam jít?na úřad?a budu potřebovat doložit na úřadě smlouvu o pobytu?Děkuji za odpovědi
únor 16, 2012 13:30
ZNEUŽÍTÍ OP : soptik
Dobry den bYdlim 10et v bAračku ktery sme koupili .Bohužel byvalá majitelka do dnes používa občansky prukaz a nanej si bere ruzne pujčky a pochybne smlouví..ja jsem už stoho nešastná na nasi adrsu chodi ruzne upominky ja jen vyřizuju po telfonu reklamace a vysvetlují kde je chyba..mohu na tuto osobu podat trestní oznamení?? ajaky ji hroz postih že použiva starou občanku Snopkova
listopad 26, 2012 16:46
trvalý pobyt : burizonka
mám neplatný obč.průkaz jelikož jsme dostali z bytu soudní vystěhování.Měla bych se se přihlásit na úřad,ale mám možnost noveho přihlášení.Mám ale obavy jelikož mám exekuce aby tam nevrtrhli exekutoři a nezabavily majetek vlastníkovi.
září 15, 2015 18:47
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]