O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

NOVÝ OBČANSKÝ PRŮKAZ PDF Tisk E-mail
Pondělí, 26 leden 2009

 Dobrý den, mam prosím dva dotazy, konkrétně nejprve ohledně občanského průkazu. Žiju v Praze už 6 let a potřebuju poradit, jak mám dál pokračovat s vyřízením nového občanského průkazu. Předtím jsem žila v Ostravě, ale bohužel na cestu tam nemám, abych si to tam jela vyřídit. Potřebovala bych vědět, jestli můžu požádat i písemně o nějaké vyřízení?

Potřebovala bych taky, aby mi poslali z  byťáku papír, že už tam nebydlím, že jsem odhlášená.

 

 

 

 

 

     A další, taky jsem se dozvěděla, že jsem rozvedená a to jsem ani nevěděla - jen díky internetu jsem zjistila, že můj bývalý manžel už je zase ženatý. On  nechce se mnou mluvit a vždy mi jen vulgárně nadává a tak nevím nic a ani mé dvě dcery mi nechce dát k telefonu. Není s ním řeč, taky jsem se dozvěděla, že když jsem už dlouho nezaměstnaná a bez příjmu, že on by mi měl dávat výživné na mně. Prostě nevím, jak to všechno je a nevím co dělat. Potřebovala bych pracovat, jsem už docela na dně. Ale díky mému příteli, který naštěstí práci má,  tak něco máme, ale není to moc a chceme se vzít.

 

Moc děkuji za radu moc

Ingi

 

 


 

ODPOVĚĎ:

 

Milá Ingi,

 

     ráda ti poradím, ale potřebuju se ještě  zeptat na pár věcí:

 

  • Podle všeho, tvůj bývalý manžel má v péči vaše společné děti? Je na ně vyměřeno nějaké výživné? Jak to, že jsi nevěděla, že jsi rozvedená, kdo podával žádost o rozvod? To vás rozvedli bez tvého vědomí?
  • Pochopitelně, že jistě bude v rozvodovém řízení i určeno stýkání se s dětmi - rozhodně bys měla zjistit, který soud to projednával a tam si pak můžeš stěžovat na toto snad i protiprávní jednání.
  • Pokud se jedná o výživné na tebe, to ti mohu zjistit, ale musíš mi napsat  ty výše uvedené věci, zatím toho vím málo.

 

  • Ohledně OP - kde jsi přihlášená k trvalému pobytu teď? Pokud stále ještě v Ostravě, tak tam asi stačí napsat - pokud to je v bytě, co bydlí tvůj exmanžel, asi tě už nejspíš odhlásil, stačilo by to jen zjistit písemně. V tom případě pak bys měla zajít urychleně na Místní úřad tady v Praze, podle toho, kde teď bydlíš, tam to všechno s tebou vyřídí - nikam kvůli tomu jezdit nemusíš... To se vyřídí všechno jen počítačem, neboj
  • No, a pak se také musíš přihlásit tam, kde nyní bydlíš...

 

Držím palce a pokud chceš, tak napiš výše uvedené informace, poradím ti.

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře (50)add feed
Ingi : Bara
Tak tohle je na me trochu moc.....
Ja Ti bohuzel neporadim, jen to, kdyz se chce, tak jde vse......
Jinak, at to dobre dopadne.
leden 26, 2009 18:18
Ježíšmarjá, k TOMUHLE mám jediný dotaz: : Eva
Jak ses, milá Ingi, starala po těch 6 let, co jsi v Praze, o své 2 dcery?
leden 26, 2009 18:37
vyživné : IngiS
Mocinki děkuji no vyživné po mně nechce je horníkem a zarábi dost ja bych chtěla mé dcerky které moc miluju ale mam cvoka manžela který nechce at se snima stýkam a když sem jednou se dovolala tak okamžitě přišek k tel dost hnusně mi nadaval a položil telefonem ja ma m zájem o mé berušky ale sním to vůbec nejde no to nevím jak to že nás rozvedly
leden 26, 2009 19:38
Městský úřad : webverka
ma na sociálním odboru sociálního kurátora/kurátorku a tito lidé jsou schopni a ochotni řešit podobné situace. Je potřeba jediné, chtít to řešit a zajít si tam.
leden 26, 2009 19:39
uf uf : mura
ja bych chtěla mé dcerky které moc miluju ale mam cvoka manžela

jj, je to cvok, zarabi a 6 let se stara, zatimco ty jsi vzala kramle. a ted ti ma platit alimenty a poslat berusky ubohy kuryrem? jezkovy voci…

ze nevis, ze jsi rozvedena? nekam ti prece chodit posta musela. nejspis na trvaly bydliste, do ostravy. starala ses na poste? oznamila jsi jim, kam ti to maji preposilat?

rozhodně bys měla zjistit, který soud to projednával a tam si pak můžeš stěžovat na toto snad i protiprávní jednání.

dani, ja bych si protipravnosti tak jista nebyla. kolegyne manzela odsoudili k nahrade skody (popral se a znicil pri tom majetek posty) a rozsudek mu prisel na adresu trvaleho bydliste. kde se ovsem nezdrzoval, postu si tudiz nevyzvedl. a za par roku byl prekvapen, ze mu dluh z 20 tisic narost na 100 a na dvere mu busil exekutor. Nevim, jaka je praxe s rozvody, ale predpokladam, ze te mohou rozvest v urcitych pripadech i v nepritomnosti.

leden 26, 2009 20:59
Jo, Muro, : Vodoměrka
pokud se ten druhý nezdržuje v místě svého bydliště a odstěhuje se neznámo kam a není na něj žádný kontakt, a ani policie ho nenajde, aby mu doručila předvolání k soudnímu projednání, tak může být manželství rozvedeno bez přítomnosti druhého manžela... jo, když jeden sbalí saky paky a odjede si do velkoměsta, tak se pak nestačí po letech divit, co se všechno změnilo.... smilies/wink.gif
leden 26, 2009 21:11
Danielo, řekni, že to je fór ? : mamča
Přece nemůže existovat ženská - matka dvou dětí, co se o ně 6 let nezajímá, neplatí na ně ani korunu, a teď by ještě chtěla výživné od bývalého manžela na sebe ? smilies/shocked.gif

leden 26, 2009 21:52
Mamčo, : Vodoměrka
to samé mě napadlo... ale myslím, že to fór nebude... jsou i takové matky... nechci být rýpavá, omlouvám se předem, ale neměla by zkusit ještě i výživné na současného přítele, co se chtějí vzít? Co když ex zarábí hoooodně moooooc peněz???
leden 26, 2009 21:55
Milé Kudlanky, : d@niela
jen JEDNOU JEDINKRÁT jsem si dovolila udělat z poradny legraci, snad před pěti léty, na 1. dubna, tedy na Apríla. Dotyčného jsem ještě pojmenovala Hugo a příběh jsem si vymyslela tak neskutečně absurdní, že jsem tomu nevěřila ani já - a to už věřím každý kráááávovince...
A - co se nestalo, NIKDO nepoznal, že si dělám legraci, naopak to všichni brali vážně. Prostě průůůůsšvih - a od tý doby - i kdybych si dělala švandu z čehokoliv, z "poradny" a z "úkol pro vás" bych si to už nikdy netroufla.
Bohužel, život je tak neskutečně variabilní a barvitý, že se mu žádná lidská fantazie nikdy nemůže vyrovnat..
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
leden 26, 2009 22:27
Tak to je přesně tak, jak jsem to odhadla, : Eva
a máme tu zase jeden překrásný příklad, jak někdo zná jen svá práva, práva, práva! Tož si to užijte smilies/wink.gif
leden 26, 2009 22:29
no tedá......... : skaz
smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif smilies/shocked.gif
leden 26, 2009 23:48
jinak : skaz
strašně moc zdravím Evu - jsem ráda,že jsi zpátky
leden 26, 2009 23:50
ovšem Dani : skaz
smekám před tebou - ne každý by dovedl odpovědět na takový dotaz - no - jsi vážně profík
leden 26, 2009 23:54
Ježkovy voči! : Lidka
Já mám snad halucinace. Musela jsem si to přečíst dvakrát, a stejně se mi tomu nechce věřit. Neumím si představit žádné polehčující okolnosti, prostě je mi z té paní dost šoufl.
leden 27, 2009 00:30
berušky : IngiS
to není pravda že ja se o berušky nezajímam ja se furt zajímam vam se to píše když nevíte jak to celý je no prostě to bylo tak myho byvalího zavřely na půl roku do vězení že zbil souseda a pak měl načerno elektřinu a tchýně mi nabídla že berušky zebere pokud se on nevráti z vězení a co myslíte kolik sem dostavala penez jen 1200kč a to se fakt nedalo aby holky byli doma dyt potřebovaly svačinu oblečený atd a s 1200kč se nedalo tak sem řekla že jo že se zatím budou mít dobře ja nekašlu na berušky furt myslim na ně spomenu si když maj svatek narozeniny a každej den brečím za nima bývaly manžel mi jich nedovoly bojí se že by byli semnou a né sním jo a bývaly krom mích berušek ma ženskou co má tři nevlastný a proč je takovej že nemužu sníma být nebo koupit jim dárek pomazlit se snima ja sem jejich mamka a né ta druha miluju jich ale tohle psaní je na strašně dlouho a to nechci psat
leden 27, 2009 06:15
Jen takova technicka... : kytka
jak chce ta pani u sebe mit Berusky, kdyz si nevydela ani na listek z Prahy do Ostravy? Ze by zlej bejvalej platil jako troje aliky?
leden 27, 2009 07:25
Na pomazlení bych : lp
poradila nějakého plyšáka, o toho se nemusíš starat a mít za něj zodpovědnost a službu s pohlazením a pomazlením splní smilies/wink.gif smilies/wink.gif
Co se týka občanského průkazu, tak nevíme jednu důležitou věc. Předpokládám, že platný OP nemáš, stejně jako cestovní doklad. Tak to je zapotřebí vyřídit i nový rodný list, který Ti vydá matrika, kde ses narodila. Pro úřední potřebu o to může zažádat i správní orgán, ale ve Tvém případě by bylo nejlepší kontaktovat kurátorku, která by Ti doklady pomohla vyřídit. Zkus na úřadě městského obvodu, kde se nyní zdržuješ takovouto pracovnici najít a věřím, že ta Tě bude směřovat dále a korespondenčně pomůže tyhle všechny doklady vyřídit.
leden 27, 2009 07:47
zakony : webvwrka
Pred 6 lety platil zakon o socialni potrebnosti - pokud se nemylim a ja se nemylim - a ten stanovoval na kazde dite i na matku urcite penize plus 100% na bydleni. Vetsina samozivitelek si jeste zadala o tzv. jednorazove davky. (na skolu v prirode, osaceni atd.) To ze nekdo nemel penize jsou jenom reci.
A k tomu ze nekdo nevi. No jiste, ze nevi. Pokud nenahlasi kde se zdrzuje, tak se dorucuje tzv. verejnou vyhlaskou. Rozhodnuti visi na desce uradu a po zakonem stanovene dobe nabyva pravni moci.
A jenom jedna vec nakonec - kdyz nekdo nesezene praci v Praze, tak je to bud alkoholik nebo flakac. Pokud mi zalezi na detech, tak jdu treba zametat ulice.
leden 27, 2009 08:39
pozdrav : webvwrka
A jeste bych chtela vas vsechny pozdravit. Casto jsem na techto strankach a moc se mi libi. Vetsinou jenom ctu a mlcim, ale toto mi nedalo.
leden 27, 2009 08:41
já to pořád nějak nechápu : alena puntíkovaná
co je to za blbost - 1200 korun. Jen přídavky na děti dělají víc. I kdybys neměla práci - tak by ti sociálka byla platila aspoň životní minimum na Vás tři.Nevím, jaké máš vzdělání - ale soudíc podle tvého "češtinu", asi vysokoškolačka nebudeš. Ale itak se úklid, práce v sámošce a podobně dá bez problémů sehnat. V Praze určitě. Jestli šest let nevíš, že jsi rozvedená, může to znamenat jedno jediné - že jsi šest let svou rodinu neviděla. Pokud ti děti nebyly odebrány z péče - máš právo je kdykoli vidět a dokonce si je odstěhovat k sobě. Jestliže jsi skutečně rozvedená, dojdi si na soud v Ostravě a požádej o kopii rozvodového rozsudku. Místní soud - tedy soud v místě bydliště. Předpokládám, že i Ostrava je rozdělena na obvody - jako každé větší město. Teď...máš v Praze trvalé bydliště? Tak si dojdi na místní obvodní úřad a požádej o výměnu OP. Papír, že jsi odhlášená nepotřebuješ. Ale potřebujeě doklad o trvalémm bydlišti v Praze, tj. dekret, nebo smlouvu o pronájmu, kterou ti vystaví majitel bytu. Tou doložíš trvalé bydliště. Pokud máš OP prošlý, patrně zaplatíš pokutu...ale budeš mít tyhle problémy s krku. Pak si dojdi na pracák...něco ti určitě najdou. Taky se mrkni do novin, prodavačky, uklízečky a pomocné síly hledají pořád.Když budeš mít tohle v pořádku, můžeš soud požádat o svěření dětí do péče. Poradí ti sociální pracovnice z odd. péče o dítě v místě tvého bydliště. Zpravidla ve stejné budevě, co je sociálka. Tvé plus je, že otec těch dětí seděl za násilný čin, takže se důvodně domníváš, že týrá i dcery. Při svěření dětí do péče soud tvému muži vyměří i výživné, které bude muset na obě děti platit.Na tebe nebude muset platit nic - jsi plnoletá a výdělečně činná a je na tobě, aby ses o sebe postarala.
leden 27, 2009 09:18
S Alenou nesouhlasím, : lp
a je velmi pravděpodobné, že pokud 6 let jsi děti neviděla, tak vazby jsou važně narušeny a tys pro ně vlastně cizí paní. Je-li tomu tak a máš-li je opravdu ráda, pak buď šťastna, že alespoň otec se o ně v rámci možností stará, jinak by musely být umístěny v dětském domově. Nemotej jim více hlavu, sama se postav na vlastní nohy. Pomáhat můžeš tím, že jim budeš přispívat na výchovu, posílat peníze, případně dárky. Časem je můžeš kontaktovat, navštívit, ale rozhodne bych to neviděla, abys je násilích chtěla "tahat" k sobě. Pokud se sama vzchopíš, pak je šance, že si můžete časem zase cestu k sobě najít. Ale je to běh na hodně dlouhou trať. Navíc byl-li by bývalý manžel takový násilník, pravděpodobně by mu děti byly odebrány. Míček je na Tvé straně hřiště, tak se vzchop.
leden 27, 2009 09:35
teda, aleno : mura
Tvé plus je, že otec těch dětí seděl za násilný čin, takže se důvodně domníváš, že týrá i dcery.Při svěření dětí do péče soud tvému muži vyměří i výživné, které bude muset na obě děti platit.

koukam, ucel sveti prostredky, co? tatinek je taky asi pekny darecek, ale o deti se 6 let stara a asi maji co jist i co obleknout.
ingi si zmizi, kde je trava zelenejsi, uz dlouho je nezamestnana, ani na jizdenku nema. co ty deti jako budou jist? jidlo na mesic stoji mnohem vic nez jizdenka do ostravy.

a kdyz uz rejpu do nekoho kvuli pravopisu, nemela bych mit sama maslo na hlave (a maslem nemam na mysli preklepy).
leden 27, 2009 09:38
No Aleno, radíš sice asi dobře, věcně dobře, ale... : Myška
Žena, která se o své děti nezajímá 6 let, poté, co je opustí (nechá u tchyně), poté, co nebyla schopna dojít na úřady zařídit si sociální dávky, natož si najít práci, tato žena podle mého názoru už ani nemá morální právo na svěření svých dětí do péče. Radíš jí tak jen proto, že je žena, kdyby tento dotaz napsal chlap, rozcupuješ ho na kousíčky.
Jo, a nějak jsem asi špatně četla, ale že by bývalý manžel Ingi týral jejich děti jsem nikde neobjevila.

leden 27, 2009 09:41
Puntíkatá, : Vodoměrka
jestliže je rozvedená, tak bude muset mít k vystavení nového OP i rozsudek o rozvodu, aby jí mohli napsat nový rodinný stav... a pokud je v Praze jen v pronájmu, pochybuji, že tam bude mít i trvalé bydliště, k tomu potřebuje souhlas majitele bytu a neznám nikoho, kdo by to tak udělal jen z dobré vůle... navíc pokud je rozvedená, znamená to, že jí děti byly odebrány z péče, jinak by soud manželství nerozvedl, dokud nebude vyřešeno svěření dětí do péče jednoho z rodičů, případně prarodičů... a odstěhovat si k sobě děti, které šest let neviděla a které vychovává otec s babičkou a nevlastní matkou? No, chuděrky malé, zvykly si na svůj domov a najednou by je cizí paní, která je šest let neviděla a odjela si kdoví kam, měla z něho vytrhnout a přesadit jinam? To jim tedy nezávidím...
Většinou s tvými komentáři souhlasím, byť jsou někdy k mužům docela tvrdé, ale nedivím se, ovšem tady jsi mě pěkně zklamala... a ještě ji navádět, aby úřadům napsala, že je bývalý muž týrá, fuj, tak to je hnus, podpásovka jak prase... já bych zase jejímu muži poradila, aby po matce chtěl alimenty na děti, má právo požadovat je tři roky zpětně... a výživné se může strhnout i z podpory v nezaměstnanosti, takže pokud nějakou brala a ještě žije ve společné domácnosti s přítelem, tak určitě by se nějaké to málo našlo... ale tohle je absurdní jak prase...
leden 27, 2009 10:00
Jen ke svěřeni dětí : lp
do vlastní péče - nedělám si iluze, že kdokoli, kdo není schopen si vyřidit neplatný doklad, by byl schopen vůbec podat žádost na soud o svěření dětí do péče. A to se nezmiňuji vůbec o tom, že by jim byl schopen zajistit podmínky tak, aby mu mohly být svěřeny. To spíše věřím, že v dnes během polední pauzy se potkám s ufonem smilies/cheesy.gif.
leden 27, 2009 10:32
... : Sandra
Pokud máš chlapa a chcete se brát, tak nechápu, proč řešíš vyživovací povinnost tvého ex-manžela na tebe. Od něho je více než velkorysé, že po tobě nechce žádné výživné na děti (na druhou stranu to asi dělá proto, že už nechce, aby jsi ty měla cokoliv společného s ním a dětmi a ta finanční újma mu za to stojí) Proč proboha nejdeš pracovat? V každém obchodě čtu, že hledají zaměstnance...až začneš manželovi na děti přispívat, tak po něm také můžeš oprávněně něco požadovat (myslím co se styku s dětmi týče), jak by sis to představovala jinak? Že tvůj ex má k tobě vyživovací povinnost, ty si za jeho peníze koupíš lístek do Ostravy, nakoupíš dětem dárky, pomazlíš se s nimi, odjedeš zpátky za tím svým a on se bude po zbytek času o děti starat, vychovávat je, platit za ně,...to snad nemůžeš myslet ani vážně, ne?
Aleně P.- přídavky na dvě děti dělají víc než 1200Kč jen pokud jsou obě starší 6 let (a pak se to právě pohybuje, tuším, kolem 610Kč na dítě) ale pochybuji, že měla Ingi před 6 lety takto staré obě děti, protože to už by dneska z Berušek byli skoro dospělí lidé...
leden 27, 2009 10:44
hele, Ingi, : Krakonoš
možná by to šlo i jinak - požádej vo zbavení svéprávnosti, pak nemusíš řešit ani vobčanku ani jiný praktický nepříjemný záležitosti. Já myslím, že když libovolnýmu psychiatrovi vodvyprávíš svůj příběh, nemůžeš neuspět. Alenko, při vší úctě, jsem fakt moc rád, že neděláš třeba u opatrovnickýho soudu a nerozhoduješ vo svěřování dětí do péče. Protože komu ty bys byla vochotná děti dát jenom proto, že splňuje tvoji základní podmínku, totiž absenci bimbasa mezi nohama, to fakt jen zírám s votevřenou hubou! smilies/angry.gif
leden 27, 2009 11:03
nebudu už psát nerozumíte miiii : IngiS
Do P..... už fakt mam toho dost vi sami mně nechápete tak to už nebudu popisovat a ještě jedná věc proč bych měla mít plišáka když mam děti a blbej manžel mi je nechce dávat jak čtu ví vůbec nic nechápet no nic mějte se jak chcete
leden 27, 2009 11:23
Hlavně se Ingi už pár let dopouští trestného činu "zanedbání povinné výživy", : Eva
takže její myšlenkové pochody ohledně výživného na sebe jsou prostě nekomentovatelné.
A chrání jí hlavně její neschopnost si novou občanku vyřídit. Protože se úředně zdržuje neznámo kde. Mimochodem, vsadila bych se klidně, že jí bylo přiděleno trvalé bydliště úřední, na magistrátu v Ostravě.
O !neschopnosti pracovat nemá cenu vůbec diskutovat, nejlépe to vystihl Krakonoš, to by bylo jediné elegantní řešení: zbavení svéprávnosti k úředním úkonům.
leden 27, 2009 11:33
no já osobně si myslím, že ten příspěvek - tedy dopis : alena puntíkovaná
je nějaká legrace - nemyslím se strany Daniely, prostě někdo si z nás všech dělá prču. Nejspíš nějakej chlap....
leden 27, 2009 11:34
... : Bara
Neni Ingi nahodou Ukrajinka (nebo jina narodnost)? Podle vyjadrovani a gramatickych chyb byl tipovala, ze neni Ceska.
leden 27, 2009 12:11
baro : mura
a to ja bych zas tipovala, ze ceska je. asi malo ctes internetove diskuze. to by ses divila, co nekteri dokazou napsat.
leden 27, 2009 12:21
Ingi, přece jsi nemohla předpokládat, : Myška
že ti porozumíme. Jsme tady většinou rodiče, a snad nikdo z nás si nedokáže představit, že by neviděl své děti mnohem kratší dobu. A ty ses o ně 6 let nezajímala! Všechno co chceš jsou peníze - výživné na sebe a děti do péče, což se rovná další výživné, tentokrát na ty děti. Měla by ses stydět.
leden 27, 2009 12:25
Jak bysme ti mohli porozumět? : Krakonoš
Když ses ve svým životě zatím chovala naprosto nepochopitelně?
Jak můžeš bejt rozvedená a nevědět vo tom? Rozvod probíhá podle nějakejch regulí, napřed vopatrovnickej soud, pak vlastní rozvod. Váš nemoh bejt smluvenej, nemohli ste uzavřít dohodu o majetkovým vyrovnání ani vo dětech, všechno muselo jít přes soud a rozsudky. Někdo Ti musel mnohokrát posílat předvolání k jednotlivým stáním - kam asi? No na tvý trvalý bydliště v Ostravě. Jenom idiot se vodstěhuje a neřeší, kam mu bude chodit doporučená pošta - dá se na poště zařídit např. trvalý přeposílání do Prahy na poštu tobě nejbližší. Ty ses vysr*la na naprosto základní věci a teď se divíš? A divíš se ještě, že tě nikdo nechápe? Ty bys měla bejt zbavená svéprávnosti z moci úřední. PANEBOŽE!!! Na tohle nestačej ani všechny svatý prostaty, co sem nýče kdy napsal!
leden 27, 2009 13:06
ano : kolemjdoucí
a i taková Ingi má volební právo. Naštěstí ho nejspíše nevyužívá...
leden 27, 2009 15:58
To, že Ingi nic neví, se dá snadno zrekonstruovat, : Eva
manžel je ve vězení, Ingi nechává děti u tchýně a odchází do Prahy, žádný kontakt na sebe nenechává....tudíž se zdržuje neznámo kde.
Po manželově návratu z vězení bylo asi časem podáno na Ingi trestní stíhání pro zanedbání povinné péče a byl jí zrušen trvalý pobyt v bývalém bydlišti, ale protože každý musí nějaký mít, bylo jí z moci úřední stanoveno trvalé bydliště na magistrátu Ostravy. A tam jí chodila veškerá korespondence, tedy i obsílky od policie, soudů atd. Že si nic nevyzvedla, je úplně jedno, po určité době je to považováno za právně doručené. No a rozvod s paní, na kterou je vydáno trestní stíhání pro zanedbání povinné péče o děti, zdržující se prokazatelně neznámo kde, nebyl žádný právní problém. Navíc ji soud obesílal, bez odezvy, leč vše splnil. Určitě jí bylo stanoveno i výživné na děti, leč toto bylo zase doručeno na magistrát. A od nabytí právní moci může být, milá Ingi, stíhána souběžně za 2 trestné činy (povinná péče a povinná výživa). Takže jí, když si třeba konečně vyřídí občanku, hrozí prostě, po právu, minimálně jistě soud a vysoce pravděpodobně vězení!
Zbavit svéprávnosti může výhradně jen soud a třeba jen pro některé výkony. Leč, neplatí to rozhodně zpětně.

leden 27, 2009 16:18
Evina teorie : lp
v praxi bohužel nefunguje. Osoby se zrušeným pobytem jsou fakticky nedohledatelné. I když se ji nakrásně podaří svou občanku vyřídit, převezme si ji na úřadě a kontaktní adresu, kde se zdržuje, tak ta se nikam neuvádí. Navíc těžko říci, zda by za týden byla ještě aktuální. Sama zřejmě žádné dávky či podporu nepobírá, je nemajetná, tak ji nemůže ani nikdo nic vzít. A z největší pravděpodobností by ji nikdo nenařídil ani výživné, neboť existenční minimun, které je garantováno zákonem, tak na tyhle peníze nelze bez souhlasu vyplácené osoby šáhnout.
Pokud by Ingi chtěla pomoci, musela by něco se sebou udělat. Ona jen chce být litována za nepřízeň osudu a toho se tady nedočká. Tož to ji nezbývá, než vylit si své srdce ve společnosti podobně postižených, kde se s lahví "kvalitního" moku všichni navzájem litují. Ale přece jen jednu radu bych ji dala. Vzhledem k tomu, že uvažuje o sňatku s přítelem, tak dalších dětí aby se v jejich budoucím zájmu vzdala. Dobrá, a místo plyšáku ať si raději pořídí pejska či kočičku. Ty v útulcích trpí méně než opuštěné děti v dětských domovech.
leden 27, 2009 19:02
Jaká moje teorie? : Eva
já jsem jen popsala, za jakých podmínek lze snadno člověka úplně v souladu s právem rozvést, jakoby, na 1. pohled, bez jeho vědomí.
A to, že nic nemá, jí neochrání před případným (pokud je podáno) trestním stíháním. Stačí, když jí policie někdy v budoucnu jen legitimuje, rozhodně mají k dispozici registr trestně stíhaných. A zrovna tyhle 2 zákony mají děsně dlouhou promlčecí dobu, jestli se nepletu, kolem 20 let.
Což teda vůbec nevylučuje, že může klidně uniknout...ale to už je úplně mimo naši kompetenci.

Ale, NIKDY mne nepřestane překvapovat, že jsou tito lidé schopni vyhledat na internetu takovou specialitu, jako výživné na bývalého manžela, ale jejich úplně základní zákonné povinnosti jsou zcela nad jejich rozlišovací schopnost
smilies/angry.gif
leden 27, 2009 20:24
Jo a Skazíčku, díky, : Eva
já Tě tu též tuze ráda vidím smilies/wink.gif
leden 27, 2009 20:25
no to jo : Pritel od Ingi
zdravim vas omlouvam se za blbe citelene psani ja ziju sni a muzu rict trpi a ne jen malo vzdy jak chtela mluvit s holkami nemohla jeji byvali ji to nechtel dovolit mne ji je lito co sme spolu a taky sme cekaly dite a potratila ve 3 mesici a uzila si svi a furt myslela na sve holky a vim jaky je jei manzel tak prosim neberte ji jako zlou matku naopak je citliva a furt mysli ma sve deti ktere ji jeji byvali nechce davat a mne je ji lito je to skvela mama ale von se boji a zakon nema bejt takovej ze mama ma zajem a oni nechcou slyet nic muzu dosvedcit ma jich rada a kazdej den ji to trapi ze se nemuze setkat diky byv. manz s detmi je to hodna zena a nevim proc by mela jit sedet kdyz jeji nechce at neplati na deti vi ze jeji deti by chtely maminku a ne jeho s pozdravem pritel PS mame sveho advokata a doufame ze spravedlnost bude tam kde ma byt s pozdravem pritel
leden 30, 2009 00:32
... : bb
amen
leden 30, 2009 01:16
Taaak, bb, krásně. : Eva
A ještě by se Ingi mohla směle přihlásit do konkurzu na profesionální matky do SOS vesniček, to je úplný prototyp!
leden 30, 2009 14:21
... : Lucka R.
Tak tohle je gól, Ingi nenapadlo tě že s tebou tvý děti nechtěj mluvit?? Jestli si je tak dlouho neviděla tak už tě ani neznaj a možná ani nechtějí. Promiň o mě se máma taky starala tak, že občas zavolala a honila tátu po soudech. Pokud si na ně kašlala 6 let tak jim dej pokoj a nech je žít, tim že jimb udeš říkat berušky fakt nic nespravíš. A dam ti radu, chyby hledej u sebe a ne u covka Ex, nikdy není chyba jenom na jedný straně a většinou je větší na tý co nejvíc křičí.
únor 04, 2009 10:31
to není golll : IngiS
LuckaR se moc pleteš kdyby že nechtěj mluvit tak položí tel. ale to si píš že chtěj mluvit jen byv. manžel to zakazuje a hele neser se do toho když nevíš jak to je jo?? ja sem mama a budu ja budu mít vždy zájem o mé berušky které nosím v srdci vi všichny píšete blbosti prostě budu bojovat o své dcery jsem jejích máme a že muj bývaly radší nechce výživné jen pro to že se bojí že budou chtít mně tak to je jeho problém nechce po mně výživné a sám mi to řekl do telefonu jen at nechám své berušky alé né sou mé ja jich porodila a starala se jak byly nemocné jak chodily do školky atd i když nemám práci najdu si brigádu a budu jim kupovat dárky atd sou mé on ma totiž i když sme u toho moji nej. kámošku za manželku a proč ho má no jen proto že je horník a ma peníze sama mi napsala že jen a jen proto je sním ja ji to neberu i když sem ji znala místo toho aby dala svím detem najíst si kupovala parfémi za 4000kč od Oriflame a pak její dvera chodila ke mně s lístem at ji dám olej cukr a pujčím peníze a co ja nato samo že sem ji pomohla ated je s mím bývalim a furt se hádaj co sem se dozvědela ale na mé berušky nedám šáhnou jak sem byla ve 3 měsíci tehotenství tak kámoška mi zavolala že ta byv kámoška byje moje berušky a musí prý všechno dělat a tý její dcéri nic tak okamžitě sem volala na socialku at to zistí co se deje a řekla sem že sem těhotná a mám rizikový těhotenství a byla sem v nemocnici tak sem nemohla nic dělat a díky tomu sem taKY POTRATILA ALE SEM RÁDA JAK SEM ZAVOLALA NA SOCIALNÍ ÚŘAD ŽE ZAKROČILY A MĚLA SEM PRAVDU JA A ŘÍKALA MI ZE SOCIALNÝHO ŽE I KDYŽ SME V ROZVODOVÉM ŘÍZENÍ ON NEMÁ CO ZAKAZOVAT SPOJENÍ SE MNOU A ZAKAZUJE A JA SEM MATKA JAK MÁ BÝT MAM PROSTĚ SNEHO STRAH
únor 05, 2009 01:02
Někdo si z nás dělá srandu : wendy
teda Dani ty ne, ale nějaký veselý pisatel, co se nudí...
únor 05, 2009 11:01
tohle se přeci napodobit nedá... : halo halo
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif tobude orygynál...
únor 05, 2009 11:26
My tu řešili slovosled pravopis a tak : wendy
co se myšlenkových pochodů dotýče, to by ch chápala, to by "orygoš" mohl být...
únor 05, 2009 12:53
Vy milí bloudci, to je orygoš, jak vyšitej : Eva
a navíc "matka, jak má být" smilies/grin.gif
Tzn. plánuje dokonce brigádu, aby mohla občas koupit dárek,
o děti se 6 let vůbec nestará, ale to jen proto, že o ně "bojuje" tím, že na ty pečující posílá sociálku
To tedy "vimislela" tak geniálně, že se do toho fakt asi nebudeme s*át smilies/cheesy.gif
únor 05, 2009 13:19
Indi : M.
To je hrůza, jak někdo může být u nás tak negramotný.
březen 31, 2009 13:36
Berušková maminka : Alka
asi bumbá, a to hodně. Bydlení má s přítelem asi taky "super". Sociálka by musela jásat. Jedině skoro dementní člověk by chtěl svěřit do své péče děti, když nemá své osobní doklady, trvalé bydliště a stálé zaměstnání. Ovšem to jsou v jejich podání naprosto zanedbatelné věci. Nejdůležitější je přece jejich láska k dětem, ne snad? A když jim sociálka konečně zasvrabené a zablešené děti odebere, tak ty ženský tam vůbec ničemu nerozumí a jsou to ty největší krávy!
Bohužel tomu věřím. Pracuji na soudě a i když se podobné případy nevídají denně, tak jsou. A chovají se přesně jako Ingi. Buďte ale v klidu - ona se nikdy na nic nezmůže. Občanku si nevyřídí, stále bydliště nenajde, do zaměstnání nenastoupí. Radši bude chodit do hospod a chlastat. On takový boj o existenci a děti chce cílevědomost, vytrvalost a taky určitou inteligenci. Nic z toho Ingi už nemá. A tím zbavením svéprávnosti trvalým pobytem v nějaké psychiatrické léčebně to dřív nebo později na 100 % skončí. Alkohol je totiž nemilosrdný.
duben 29, 2009 19:50
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]