O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

NEZDÁRNÉ DĚTIČKY PDF Tisk E-mail
Pondělí, 19 leden 2009

 Kdo sledoval ve čtvrtek 15. ledna debatu o tom, jak zvládnout ve škole děti, které nemají hyperaktivitu jako diagnózu, ale které jsou jen nevychované a nezvladatelné, za sebou maji podporu v rodičích; v rodičích, kteří se stěžujícím si učitelem vyběhnou? Zvládnout děti, které vědí, že bohatý tatínek sponzoruje školu do té míry, že si ho nedovolí vyloučit?

Ale i běžné žáčky ze základek, jejichž rodiče na všechno kašlou nebo mají z poznámky: "Chová se hrubě, vulgárně  a neslučitelně se slušností a školním řádem" jen legraci? 

 

 

 

     Nejvíc mě pobavil zástupce rady rodičů - "za všechno může škola, žáka nezaujme, ten se nudí a proto má a priori právo chovat se tak, jak se chová!?" Myslím si, že hodně taky dělá obecenstvo - obdiv třídy k tomu, jaký je frajer. I podle dětské psycholožky-teoretičky se tyto děti chovají jnak, jsou-li samy, samy za sebe. V prostředí, které není jejich hřištěm.

 

     Paní ředitelka byla osobnost, ale vůbec jí nezávidím. Ona skutečně nemá žádné nástroje. Nabízené možnosti jsou jen teroretické, bez dopadu a praktického účinku. Podle psycholožky je v takovém případě nejlepší, aby učitel žákovi přiznal, že na něj prostě nemá. Dítě je prý schopno to akceptovat, přijmout. Ale - co pak? A vůbec, kde to jsme? V takových chvílích si říkám - učitel Hnízdo na ně. Když by pak děti laskavě akceptovaly, že nějaký řád se prostě dodržovat musí, prosím, pak s nimi lze diskutovat. Koncept řešení ochrankou jako v Americe? Nu - ono to tam možná tak dlouho šlo na volnoběh a "dětičky dělejte si, co chcete", že to jinak už řešit prostě nelze, už tam totiž jde přímo o život.

 

      Na druhou stranu v tom ta děcka skutečně lítají, když nemají vštípené základní zásady slušného chování z domu. A rodina je základ, škola má vzdělávat,  v tom měl pan učitel pravdu. Nelze na ni delegovat to, co přezaměstnaní nebo letargičtí rodičové zanedbali. Jandák měl pravdu v tom, že příklady, které mají děti před sebou, jsou nevalné. Ať osobnostní, tak i ta tolikrát skloňovaná televize a počítače. V Austrálii zavedli určitá omezení v tomto směru, a nikdo si je netroufá za to kritizovat, že je to nedemokratické a kdesi cosi. 

 

     Ale - naše legislativa má jiné věci na starosti... Že se nám to jednou může škaredě vymstít, dnes nikoho nezajímá. Na psycholoigy,  na masivněji fungující pedagogicko-psychologikcé poradny apod,. nejsou peníze. Systém, kde absolutně všechno je podmíněno penězi, no tam možná bude něco špatně... 

 

     Řešení jsme u této diskuse nečekali, ani možné smysluplné vývody z ní. Je mi taky líto, že úroveň vzdělanosti našich žáků tak hrubě poklesla, přitom - patřili jsme ve světě k nejlepším.  Nějak se nám ta nová koncepce a všeobecné přeorávání již zavedených věcí,  a to bez rozlišování, co lze zachovat a co je blbost , nedaří. Možná by to chtělo v určitých oblastech, jako je zdraví  a vzdělání,  míň politikařit.

 

    

      Wendy

 

 

Komentáře (56)add feed
uz v skolke : Sipik
Uz v skolke vidno vychovne chyby, nastastie tam si to este ucitelky vedia nejako "ukocirovat". Ninka ma napriklad spoluziaka, ktory si dovoli dospelemu povedat ze je debil, robi zle ostatnym detom, absolutne nepozna hranice. A doma? Je to vytuzene dieta narodene 14 rokov po sestre, maznacik rodiny. Rodicia staznostiam neveria. Dalsi dvaja spoluziaci si doma vymyslaju co vselico hrozne sa im v skolke stalo a nabruseni rodicia chodia do skolky nakricat na ucitelky - pred tymito detmi. Bez toho aby sa opytali, ci to je pravda, pritom casto som ocitym svedkom toho, aka je skutocnost, pretoze chodim pre Ninku do skolky pred obedom, takze viem, ze tie decka si vymyslaju. Rodicom proste nedochadza, ze si vychovavaju zrudicky. smilies/angry.gif
leden 19, 2009 07:14
wendy pravdu mas : mura
taky jsem to po 3 letech ve skolstvi zabalila a od te doby je mi blaze smilies/smiley.gif

na jedny strane deticky rovnas do late a na druhy strane ti pani reditelka podrazi nohy. to jednoho fakt udola. zadny paky na ne skutecne nemas.

nase pani reditelka dost drzela na mlady uci cerstve vylezly ze skoly, ze jsou kreativni a nezkostnately. ze se ji ovsem po roce a kolikrat i driv obmenily a na skole ji furt zustavaly "stary struktury", ktery tem detem do ty hlavy nakonec neco nalily, to si nejak nevsimla.
leden 19, 2009 08:16
Jsem rodič, mám tedy opačný pohled než pedagogové, : Myška
a musím říct, že to ani děti nemají snadné. Pokud není pedagog osobnost s přirozenou autoritou, děti to samozřejmě vnímají, a takového pedagoga neberou. Za školní léta mých synů jsem se s pár takovými setkala. A zrovna letos, na poslední rok na střední, dostal syn (18 let, ale jsou tam i starší kluci) třídního učitele, který nejenže nemá přirozenou autoritu, ale stále se před žáky shazuje tím, že s žáky nejedná fér, a chodí žalovat na vedení. Mám dojem, že trpí nějakými komplexy, které si léčí na žácích.
leden 19, 2009 08:17
Dobré ráno : Justík
Přirozená autorita je pro pedagoga rozhodně plus, ale pochybuji, že PŘIROZENOU ji má tolik lidí, kolik je potřeba pedagogů.Dle mého jde většinou o získání zkušeností, na základě kterých se naučí si ji vyzískat.Chybu vidím v tom, že RODIČ by měl vysvětlit dítěti, že učitel je prostě ten , komu se projevuje respekt. Prostě proto, že je starší (dospělý) a má hold postavení ve společenském žebříčku výš (stejně jako rodič a později zaměstnavatel). Ať se nikdo nezlobí, ale pokud tohle dítěti nevštípím hned od malička, tak bude mít problémy s autoritou celý život (nebo aspoň do zkušenosti, kdy mu to třeba zaměstnavatel vysvětlí smilies/grin.gif ) No a díkto omlouvat tím, že učitel nemá autoritu?...
leden 19, 2009 09:14
nojo no : Kamila
Já tedy synovi vysvětluji, že učitelku prostě poslouchat musí, ale aspoň určitá přirozená autorita tam být musí. Mají asistentku, která tu autoritu prostě nemá a dohání to prapodivnými praktikami a příkazy. A ty děti to zkrátka vědí a respekt nemají, s tím se nehne.
leden 19, 2009 09:22
Pokud se ale pedagog před dětmi, tedy spíše studenty, : Myška
znemožní, nemůže očekávat respekt.
leden 19, 2009 09:27
Myslela jsem to tak : Justík
že já kdybych přišla domů s tím, že učitelka je hloupá, že žaluje ( nemá autoritu, dává nesmyslné úkoly atd..), tak by mi rodiče za pravdu nedali ( i kdyby si to mysleli). A to nejsem zas tak stará.. A poslouchat bych stejně musela nebo sec mazec smilies/grin.gif
leden 19, 2009 09:37
V osmnácti? : Myška
To snad ne. Ono sklapnout uši ve všech situacích taky není to pravé ořechové.
leden 19, 2009 09:40
... : Kamila
synovi je deset a já se s ním i tak snažím diskutovat. Sice mu vysvětlím, že poslouchat musí, ale prostě nebudu obhajovat názory učitelky, pokud s nimi nesouhlasím! Sama si budu dosmrti pamatovat, když jsem si stěžovala mámě na neoprávněnou čtyřku z účetnictví a říkala jsem, že si na mě učitelka zasedla, tak mi na to máma řekla - zpytuj svědomí, jistě jsi něco udělala! Ten palčivej pocit nespravedlnosti, že máma nestála za mnou, jakživa nezapomenu! Takže všeho s mírou... tím jsem ovšem zásadně odbočila od hlavního tématu, protože situace ve školství je neudržitelná - to, o čem píšu já, jsou nepodstatné drobnosti....
leden 19, 2009 10:03
off topic vsuvka : mura
tridni profesor meho starsiho syna (17 let) na tridnich schuzkach: "problemy s kazni letos nejsou. oni jsou liny uz i zlobit."

leden 19, 2009 10:12
... : Justík
to nevím, jestli i v osmnácti ( to už jsem s tím za maminkou nechodila ) .. Ale rozhodně myslím je lepší vyrovnat se občas s pocitem nespravedlnosti, než (s trochou nadsázky) odejít ze školy "dutá jak bambus", protože se mi úča neodváží dát horší známku, aby na ní nevlítli rozezlení rodičové.. V roli rodiče bych řekla asi, že pokud si je dítě jisté, že mělo tu písemku napsánu lépe, zajdu do školy a podívám se.. Ale jestli to tak nebude.. Bude doma zle!
leden 19, 2009 10:21
nemluvíme tu o dospělých : alena puntíkovaná
ale o malých dětech na ZŠ. A tam není o čem diskutovat.Igor Hnízdo je dost vzácný úkaz a děti by měli vědět, že ve škole poslouchat prostě MUSÍ a učit se MUSÍ. K tomu škola prostě je.
leden 19, 2009 10:29
Muro, : Vodoměrka
tak to je super... někteří učitelé mají i smysl pro humor...

Ovšem jsou pak i pravé opaky... náš malej měl v páté třídě šílenou učitelku, která si hned na prvních třídních schůzkách stěžovala, jak jsou všichni ze třídy nevychovaní, nezvladatelní, že jsou to nejhorší třída, jakou kdy učila a jako kolektiv že jsou otřesní. Potom dodala, že ve všem drží při sobě, neřeknou, kdo to udělal a kdo řekl a že se s nimi nedá vycházet ani po dobrém, ani po zlém. Tolik poznámek, jako měl od této učitelky za jedno pololetí, neměl snad nikdo jiný. Ptala jsem se na to, v čem je problém, zjistila jsem, že není sám, že to samé má i zbytek třídy s výjimkou několika děvčat. Korunu všemu nasadila, když donesl z diktátu dvojku zároveň s poznámkou, že je drzý a sprostý a odporuje. Paní učitelka tehdy opravila synovi tvrdé y a ono tam opravdu mělo být. Syn se kvůli té chybě ozval a dovolil si říct, že paní učitelka mu to opravila špatně a on to měl správně. Snažila jsem se to tenkrát vyřešit s paní učitelkou, ale ta svou chybu nepřipustila, nakonec argumentovala, že on to opsal a proto si známku zaslouží. Byla to jediná chyba a měl mít za jedna. Výsledkem bylo, že si na něj nakonec zasedla a kdykoliv se ozval, tak dostal poznámku, při zkoušení ho vždy trápila tak dlouho, až našla nějakou věc, kterou nevěděl a když jsem s ní vždy chtěla vyřešit ty trapné poznámky, co mu psala, tak mi začala vyhrožovat sociálkou a třídní a ředitelskou důtkou... nakonec ze školy odešla, dostali novou třídní, kterou mají dosud a je bezvadná a dá se s ní mluvit a diskutovat, jen syn má od té doby pocit nespravedlnosti (byl do té doby jeden z nejlepších žáků ze třídy) a paní učitelka se mu dosud za svou chybu neomluvila a neuznala, že se mýlila.
leden 19, 2009 10:29
"MIMO MÍSU" - : d@niela
prosím "Justíka", aby mi napsala na daniela zavináč kudlanka.cz
díky moooc

leden 19, 2009 10:31
Justík : bb
Ale jestli to tak nebude.. Bude doma zle!

to ne, na omyl má právo každý :-) stačilo by Ne, bohužel, učitelka tě ohodnotila odpovídajícně, holt trochu zabereme a příště se to povede líp, co?...Aby se příště za tebou nebáli přijít i s něčím, s čím by fakt měli.
Jinak já jsem coby rodič školou povinných dítek nesnášela matky, co lítaly furt do školy vyřvat nějakou výhodu pro potomka. Písemka za 4? když ona byla tááák nastydlá, když v sobotu jí umřela kočka, když...a když... Jejich děti byly buď neoblíbené, pokud na to spoléhaly, nebo litované, pokud se samy za rodiče styděly. Smutnou pravdou je, že se jich učitelky bály a leckdy ustoupily, daly dítěti druhou třetí šanci, kterou ostatní, za které neorodovali rodiče, nedostaly. A neplatí ani oblíbené úsloví, že se to stejně časem ukáže, neukáže, protože rodiče úplně hloupých nebo líných dětí tohle nedělali , dělali to ambiciózní rodiče průměrných dětí a těm to pomohlo.

leden 19, 2009 10:35
Vodoměrko, : Petronila
v tom právě vidím ten kámen úrazu. Ono je to velmi často podávané černobíle "nevychovaní spratci s podporou ještě nevychovanějších rodičů versus uštvaní učitelé", ale mezi těmi učiteli občas potkáš zakomplexovaného debila, jako byla ta vaše píučka, a co teď? Bylo by správné, jak tu někteří radí, držet hubu a krok? Ano, člověk by se tím leccos naučil pro život (například že je mnohem pohodlnější plnit i nesmyslné příkazy, radši se nechat nespravedlivě poškodit, než se ozvat, aby se ti dotyčný nemstil), ale jsou zrovna tohle informace, které bychom si přáli, aby si naše děti odnesly do života?

Mám děti ještě malé a školku skvělou, takže jsme to zatím prakticky řešit nemuseli. Nejsem zastánce ani jednoho extrému (učitelka je kráva versus učitel má vždycky pravdu a ty buď zticha). Uvidíme, jaká bude později praxe, ale zatím si myslím to, že se budeme snažit na jednu stranu vštěpovat slušnost k dospělému/kantorovi, na druhou stranu učit, jak se ozvat slušně a věcně. Myslím, že děti se tyhle věci teprve učí, takže se jim nedá vyčítat, že v tom nejsou hned dokonalé. A taky si myslím, že normální člověk - kantor by měl na slušně vznesený protest reagovat neagresivně a nemstít se.
leden 19, 2009 10:39
Ono to s kázní jde už delší dobu fofrem z kopce... : d@niela
Mohu posoudit jen tři generace - svou, svých dětí a pak tu tak před 10 - 12 léty.
Za sebe vzpomínám, že když vstoupila učitelka nebo učitel do třídy, tak všichni ztichli, stáli tiše v lavicích, pak jim kantor pokynul - sedli si a začalo vyučování. Kdo něco chtěl, zvedl ruku.
Do školy se muselo chodit ve slušném oblečení a čistí, jinak učitel napsal rodičům.
Když někdo vyváděl, tak dostal dvojku z mravů. Pamatuju se, že to byl strašák, asi jako dnes pro dospělé deset let natvrdo...
Pochopitelně, že jsme taky vyváděli, vzpomínám, že jsem jednou, asi v páté, chtěla ve vzteku zapálit tu mizernou školu, "jenže ty uschlý pelargonie dole ne a ne chytnout..." No, naštěstí nikdo nepřišel a mne samotnou pak strašil sen, co by se asi stalo, kdyby se mi to povedlo...
Když chodily do školy moje děti, byla disciplina trošku volnější, ale opravdu jen o něco.
(děti jsou 1973 - 79) S kantorkama se dalo celkem všechno vyřídit, pochopitelně, že se vždy najde někde nějaká potvora, pro kterou je vyučování jen odporná záležitost k vydělávání peněz. Ale - autorita stále byla velká...

Pak, cca před koncem století (to zní, tedy!), učila dcera na jedné zdejší základce v devítce angličtinu a karate. V té době se to začalo už vše dost uvolňovat. Už to byli "frajeři a frajerky". Děti si pod lavicemi hrály s nějakou tou elektronickou hrou, případně ošetřovaly tamagoči. Dcera měla velkou výhodu, že současně jako jejich "sensei" - tedy trenér karate, měla velkou autoritu. Na rozdíl od ostatních učitelek, které jsem poznala jako dost naštvané a zoufalé ženské, pro které zvládnout některé zvlčilé osůbky už byl fakt problém.
U mladšího syna - když chodil na gympl, řekla mi jejich třídní, že se některých "dětí" dokonce bojí. Jednak jejich rodiče byli podnikatelé (o tom se tu už taky psalo), jednak někteří mladí pánové chodili s řetězy, boxéry... Vzpomínám, jak mi řekla, že se fakt už těší do penze.

Nevím, ale nejspíš by škola měla jako instituce získat autoritu především rodičů - když ji nemají oni, jak jinak by ji mají mít jejich děti?

Mj. jinak - zažila jsem i moje děti - plno fakt báječných učitelů a učitelek, na které se prostě nezapomíná!

leden 19, 2009 10:53
Jenže jak škola získá : Myška
autoritu rodičů??

Já za školní léta svá i dětí zažila jak kantory bezvadné, tak jejich opak. Bohužel, těch druhých bylo víc.
leden 19, 2009 11:04
Autorita : Vodoměrka
No bohužel... školu dělají a reprezentují zas jen učitelé, a když učitel nemá autoritu sám o sobě, a navíc se chová a jedná tak, že ji absolutně nemůže získat, tak je to potom hodně těžké, aby ji vůči škole získali i ti rodiče... když mi učitelka bude vyhrožovat tím, že jsem asi špatná matka, protože si dovolím upozornit ji na její chybu, tak nemůžu dětem tvrdit, že paní učitelka je v právu a on má sedět a držet hubu a krok... a naštěstí není škola plná jen takovýchto učitelů, jsou i jiní, co jsou fajn a spravedliví (např. synova současná třídní má jen něco málo přes metr a půl, ovšem její autorita ji přerůstá tak o dva metry na výšku smilies/wink.gif ), no a je to asi problém jako u jiné skupiny obyvatelstva - bohužel pár špatných jedinců dovede vymalovat obrázek pro celou tuto tmavší skupinu... také jsou mezi nimi normální a slušní, ovšem jsou zatlačeni do pozadí těmito jinými...
leden 19, 2009 11:13
Beru to úplně jinak, : Gréta
škola je pro moje děti především služba. Takže ani nechci, aby byly po... z každé učitelky, ani aby si z nich dělaly dobrý den. Měly by se zejména dozvědět potřebné věci, všechno možné o světě, zaujmout se pro různé obory. Ne se hroutit ze známek, drobných neúspěchů a poznámek učitelů.
leden 19, 2009 11:14
Možná je to tím, : Vodoměrka
jak říká jeden náš známý, starší pán, profesor na pedagogické fakultě... že je to rok od roku horší... že na pedák jdou v prvé řadě ti, co chtějí učit a mají pro to buňky, no a potom ti, co se na žádnou jinou výšku nedostanou, tak nakonec skončí na pedáku... a tak to podle toho ve školství vypadá... ale tohle je hodně silné slovo do pranice...
leden 19, 2009 11:15
To, že na peďák jdou ti, co na jinou výšku nemají, : Myška
to se říkalo i za mého mládí. A asi to bude tak jak píše Vodoměrka - na jedné straně nadšenci se vztahem k dětem a vlohami děti zaujmout a naučit, a na druhé straně ti, co se jinam nemají šanci dostat.
leden 19, 2009 11:23
u nás : Justík
je taková malá vesnická školička (bojuje o existenci skrz málo dětí).. Učitele (aspoň většinu) znám obobně ale "autoritu" nemají až u "novodobých" školáků...A když Pepík jedouc ze školy ukazuje na "váženou starší sousedku" "fakáče", která si běží do té školy "za tepla" stěžovat x škola potrestá x Pepíkova maminka s babičkou přiletí hned poté, co dostanou oznámení o "důtce třídního učitele" a svorně tvrdí, jaká to křivda, že ON BY NĚCO TAKOVÉ PŘECI NIKDY NEUDĚLAL!!!to se stalo a slovo proti slovu.. No šaráda s dlouhatánskou dohrou smilies/grin.gif Já za podmíněné vyloučení z intru dostala vyhubováno a nikdo se nepídil.. A svým způsobem jsem za to i vděčná, nemám teď problém s autoritou v práci..
leden 19, 2009 11:31
Justíku, : Vodoměrka
a proč ta vážená starší sousedka běží do školy a ne za Pepíčkovic rodičema? Já nechápu, za co trestá škola, když se to nestalo ve vyučování a nemá to přece se školou nic společného... a jestli se divím ještě něčemu, tak proč proboha se v té škole nenajde někdo, kdo paní starší váženou sousedku odkáže na rodiče, protože právě v tomto případě by to bylo správné řešení... když já budu něco řešit za někoho jiného, tak si taky moc autority nezískám, spíš naopak... být Pepíkovou matkou, tak bych asi taky nejásala radostí... a babě starší vážené sousedce bych poradila, aby propříště tyto věci řešila se mnou a ne se školou... píšu pořád o oné situaci, kdy se dítě vrací ze školy domů, ne že by toho fakáče dělalo ve vyučování...
leden 19, 2009 11:39
Justík, : bb
vaše škola to ještě nevzdala, u nás škola paní sousedce praví "to víte, paní N., to není jako dřív, že škola něco zmohla, dneska mimo školu nemůžeme ovlivnit nic, ještě by nás rodiče mohli hnát k soudu, to bejvávalo dřív, dneska ne, vyřiďte si to s jeho rodiči".
Což není špatná rada, já bych taky nešla do školy, asi ani za rodiči, Pepíkovi bych jednu lískla a kdyby nedejbože za mnou přilít jeho tatík, tak by se dozvěděl, že na něj podám žalobu pro nactiuhtrhání, jelikož za nezletilce nese odpovědnost on a jak si kluka vychoval, tak se kluk chová :-)

leden 19, 2009 11:44
Škola se do toho pletla : Justík
protože jsem spletla jedouc a jdouc a inkriminovanou věc dělal ještě ze školního pozemku.. No a za děti o přestávkách i po škole (než z něj odejdou) pohybující se na těchto pozemcích, nese odpovědnost škola..Aspoň tak to bylo vysvětleno (proto chodí kouřit až k řece, mimo školní pozemek)...
leden 19, 2009 11:51
Gréto : Justík
pokud i Tvé děti berou školu jako "službu" a to nejlépe mamkou placenou, měli by si jí i vážit tiše sedět a ty poznatky hltat..( princip třeba na VŠ)- pak to je v pořádku a určitě se s tím dostaví i to, že nebudou problémy "rušení při hodině, hrání her atd.." A po.. být nemusí, stačí normální úcta k lidské práci,slušnost a plnění povinností.. smilies/wink.gif
leden 19, 2009 13:32
Dovolím si nesouhlasit : KK
Dělala jsem kdysi příjimačky na pedagogickou fakultu (jo, taky ve víře, že kdyby nikam, pajdák to jistí). A ejhle. Ony ty příjimačky zase tak jednoduché nebyly. Na některé kombinace se bralo třeba 10 zájemců, celkový počet zájemců se blížil jiným "prestižnějším oborům". Nakonec jsem se na pajdák nedostala, i když jsem se paradoxně dostala na školu, kam bylo ještě těžší se dostat, nicméně jsem ráda za tuhle zkušenost a rozhodně bych si nikdy netroufla tvrdit, že na pajdák se dostane každý blb.
Problém spíš vidím v nedostatečné finanční motivaci učitelů. Hodně absolventů právě z tohoto důvodu skončí mimo obor, zvláště chlapů.
Já jsem tedy nikdy neměla nějaké zvláštní problémy ve škole, prospěchové vůbec ne a kázeňské občas (ano, i já jsem narazila na učitelku, která mě nemusela, ale to se člověku v životě stane ještě mockrát; taky jsem nebyla svatoušek a sem tam jsem něco vyvedla), ale respekt jsem mela. Jak na zakladce, tak pozdeji na gymplu. Na zakladce jsem to tak nevnimala, ale na gymplu uz bylo hodne zretelne, jak se ke skole a ucitelum stavi rodice nekterych zaku. Tak napriklad jeden muj spoluzak, misty neskutecne drzy, ale evidentne mamincin mazanek, neustale chodil a machroval, ze jeho matka preci rikala, ze ta a ta ucitelka je krava apod. Dnes je to clovek, ktereho bych rozhodne nechtela mit ani za kolegu, ani za podrizeneho a uz vubec ne za nadrizeneho.
Ja jsem asi na tom byla podobne jako Justik. Nebyl problem se s mymi rodici otevrene bavit a napr. shodnout na tom, ze urcita ucitelka toho moc nenauci, protoze nema autoritu a nedokaze vykladem zaujmout, nicmene aby nektere ucitelce moji rodice nadavali do krav ci ji jinak neferove zesmesnovali, to teda ne. Kdybych to zkusila ja, byla bych taky odkazana do patricnych mezi. Svoje deti bych rada vychovavala podobne.
leden 19, 2009 13:39
Já teda problém nevidím v nedostatečné finanční motivaci, : Myška
protože, to, že někomu dám víc peněz, to z něj dobrého pedagoga neudělá. Proč končí hodně absolventů mimo obor - protože nikdy vážně učit nechtěli. Vždyť když se hlásili na pajdák, tak věděli, jaká je situace ve školství, kolik asi budou po vystudování vydělávat. Ale to jsme u platů, které nejsou tématem této diskuze, a já bych nerada diskuzi na toto téma rozpoutala. Už tu v minulosti byla, a nového se k tématu asi nic říct nedá.
leden 19, 2009 13:57
Náš kamarád : wendy
učil anglinu, matiku a těkocvik. Je to chlap jako hora s přirozenou autoritou, ty odborné předměty měl taky respekt budící, neměl problémy s kázní. Ze školství odešel kvůli malému platu když jeho manželka byla s druhým děckem na mateřské. Teď rozváží cigára, platí měsíčně 22.000 hypotéku a je mírně otrávený. Tak svět přichází nejen o básníky...
leden 19, 2009 14:21
... : bb
s hypo 22 000 bych byla též mírně otrávená
možná i nemírně
a to ani nerozvážím cigára
leden 19, 2009 14:59
citát : opas
"Všude je plno úplatkářů a korupce. Děti nedbají příkazů svých rodičů. Kdekdo se pokouší psát knihy. Je nepochybné, že konec světa se blíží." Záznam na asyrské destičce, asi 2800 př. n. l.
leden 19, 2009 15:01
Myško : KK
ano, je pravda, ze zadnemu systemu nepomuze jen do nej nalit penize (proc se vsak tedy touto ideou neridili pri stanoveni poplatku ve zdravotnictvi nebo pri planovanem zavedeni skolneho na VŠ???)
nicmene jak psala wendy, pokud mate na krku deti a chcete si zajistit nejake bydleni, jen vule ucit nestaci... smilies/sad.gif zvlast, jde-li o chlapa, ktery tolik jako zena neoceni jine vyhody skolstvi, jako napriklad prazdniny
a propos, ucili jste nekdy? Ja jako vedlejsak kazdou druhou sobotu ucim, pokazde je to sest vyucovacich hodin v kuse. ale porad bych to delat nechtela, je to vic vycerpavajici urcite vic nez beznych 8 hodin v mem "radnem zamestanani".
leden 19, 2009 15:09
Neučím, tuto práci bych dělat nechtěla. V tom jsem měla jasno už na základce. : Myška
Proto jsem studovala něco jiného.
Problém nevyhovujícího finančního ohodnocení je v mnoha oborech, ale málokde se řeší plošným zvýšením platů. I v jiném zaměstnání se buď lidé musí spokojit s nabízeným platem, nebo hledat jiné místo mimo obor. Argumentace, že hlavně chlapi potřebují vyšší plat, protože živí rodinu, je blbost, protože je fůra žen, které tu rodinu živí taky, a to jsou na vše samy, na jednom platě, kdežto když chlap živí rodinu, zpravidla má příjem i manželka.
leden 19, 2009 15:24
Myško : KK
trochu překrucuješ, co jsem napsala.
Zaprve rozhodne nikde jsem nerekla, ze plat by se mel zvedat hlavne chlapum. Spis jsem chtela rict, ze v jejich pripade bude ten odliv rychlejsi prave z duvodu nedostatku financi.
A pokud jde o to, ze v mnoha oborech je clovek financne podhodnocen, to je samozrejme pravda a taky prave casto duvodem, proc lidi odtud prchaji a proc v oboru zustavaji nekvalitni jedinci. Protoze prace, to je konec koncu taky trh a i tam funguje nabidka a poptavka. Takze kdyz se s tim liberalisticky smirime v te rovine, ze teda muzou jit jinam/studovat neco jineho, tak musime i stejne liberalisticky pripustit, ze to, co tam za nekvalitnich platovych podminek zustane, nebude zrovna elita oplyvajici prirozenou autoritou, zivotni moudrosti, psychickou vyrovnanosti a zapalem pro vec.

Nevim proc, ale zda se mi Mysko, ze jsi vuci ucitelum pomerne negativne zalozena. Ze by nejaka spatna zkusenost?
leden 19, 2009 15:49
A jeste dodatek : KK
Dost lidi v momente, kdy se rozhodovali pro urcitou skolu, vubec netusili, jakym smerem se obor bude vyvijet. Chtit nejake slozite ekonomicke prognozy po 18-20 letem cloveku a na tomto zaklade se ohanet tim, ze si mel prece lepe vybrat, se mi zda ponekud nespravedlive a mimo realitu.
leden 19, 2009 15:52
... : Sandra
KK, on ten rozdíl mezi pajdákem a jinými fakultami se nepozná u přijímacích zkoušek- tam je stejně zoufalý poměr mezi přihlášenými a přijatými, jako kdekoliv jinde (možná i horčí). Pozná se u zápisu, protože na pajdák všichni ti, co se dostali tam, kam opravdu chtěli, nenastoupí...takže mají největší počet studentů vzatých na odvolání ze všech.
Jinak já osobně bych nešla učit ani za prase- dost intenzivně jsem to řešila, protože mám vystudované tlumočnictví, ale nějak jsem ve svých úvahách před 7 lety, při výběru školy, nepočítala s tím, že se vdám pryč z Prahy do města, kde učení bude jediná "práce v oboru" k mání. Než to, dávám si raději přihlášku znovu a rekvalifikuji se na něco jiného. Moc dobře si vzpomínám jak jsme kantory psychicky týrali- a to jsme prosím byli supervýběrové gymnázium- elita národa:-)...a přitom takoví prevíti, jak to asi vypadá třeba v devítce na základce ani nechci vědět...
leden 19, 2009 16:17
... : Sandra
Ještě mě k tomu napadá, že v šesté třídě jsem chodila do školy v Bavorsku a tam byl přístup rodičů k učitelům úplně jiný- učitel, to byl někdo. A když se dítko špatně učilo, rodič se šel nechat na rodičák zjebat za to, že dítě není z domova dostatečně připraveno a že se s ním rodič dost neučí. Tady to bývá obráceně- rodiče se ptají učitele jak je možné, že jejich Pepíček neumí tohle a tamto....
a s platem učitelů to souvisí,protože od toho, že všichni vědí, že kantoři jsou chudí jak kostelní myši, se odvíjí jejich sociální status. Pro spoustu lidí budou jenom nuly, kteří si nedokázali nají nějakou "pořádnou práci" a jejich děti pak tento názor, chtě nechtě, přebírají...
leden 19, 2009 16:41
Je to tak : wendy
nebo lépe řečeno - děti to tak vnímají. Ten status. smilies/cry.gif
leden 19, 2009 16:56
Ano, mají ty holky pravdu, sociální status hraje děsnou roli, : Eva
to je teď ve všech sférách společnosti:když jsi podprůměrně placený, otevře si na tebe zobák kdekdo- viz třeba zdravotní sestry, chování řidičů na silnicích, tak i chování rodičů a dětí ve škole.
Znám spoustu perfektních učitelů, ale hlavně učitelky už své povolání tají, ačkoliv jsou to skvělé ženské, tak doplácí na ty méně úžasné.
A bude hůře: zatímco před 15 lety na ped. fakultách studovalo 80% absolventů gymnázií (prakticky škola k nepoužití, ale jako příprava na VŠ není lepší model, zatím), tak teď je jich tam maximálně do 20%. Zato, jak s údivem zjišťuji, když nevěřím, co je to za mi záhadnou zase "civilizaci", plno absolventů nějakých divných integrovaných učilišť a bez toho, že bych je chtěla nějak shazovat, rozhled mají fakt zoufalý! Nemají vůbec žádné studijní návyky, nejméně polovina z nich ve 22 letech fakt nerozumí čtenému textu, je-li delší, než 2 stránky, netuší na co a proč by potřebovali knihovnu, nedovedou si sami vypůjčit ani úplně konkrétní tituly, natož, aby si nějaké sami vyhledali. Když seminární práci nestáhnou z netu, jsou v pr*ce, doslova. Když je donutíte k nějakému písemnému projevu, běžná norma je tak 10 hrubých pravopisných chyb na 1 stránku A4, o interpunkci snad jakživ neslyšeli...z matematiky nechápou ani trojčlenku, výpočet procent je pro ně úplně nepřekonatelný problém. Ve Wordu běžně nezvládnou ani nastavení vzhledu stránky. Na druhé straně, co umí dokonale, je stále se hlásit o nějaká svá demokratická práva smilies/cheesy.gif
A vlastně mne to vůbec nepřekvapuje, to jsou zase jen prachy! můžeme hledat řešení do aleluja, ale pokud školství postavíme na tržní mechanismy, tedy, že škola dostane prachy jen na žáka, tak jsou ředitelé, ale i rektoři většiny škol donuceni, aby jim tam všichni zbyli, tak po nich ani nic raději nechtějí, aby se žáci a jejich rodiče náhodou nerozzlobili smilies/angry.gif
Ještě pár čísel: v letošním září nastoupilo na VŠ 65% populace, která maturovala a pro další rok nabídka vysokých škol převyšuje celkový počet maturujících, tj. že bychom mohli mít klíďo třeba 120% vysokoškoláků smilies/cheesy.gif No, Evropská unie nás určitě pochválí, to nebude mít NIKDO, ale, reálně to prostě nemůže odpovídat předpokladům těch lidí. A proč toto? Pro prachy. Velmi krátkozraké.

Jinak se mi "moc líbila" ta dětská psycholožka, bych jí velmi doporučila tak půlroční praxi u deváťáků, aby přestala recitovat ta úplně od praxe odtržená bezduchá moudra z učebnic.
leden 19, 2009 17:53
evo, : bb
souhlas, jen bych k těm gymnazistům - že je to škola k nepoužití se říkalo odpradávna, a je fakt, že strojnickou nebo chemickou průmku prostě okecat nelze, ale mimo odbornosti, kam se hrabe absolventka obchod. akademie a 3 semestrů PF na pouhého o o 2 roky mladšího gymnazistu. Ten gympl je naučil aspoň používat mozek, uvažovat v souvislostech a kupodivu jsou i praktičtí.
leden 19, 2009 18:27
No, vidíš bb, : Eva
a to je právě podstatou celé té slavné reformy vzdělávání: naučit děti myslet a uvažovat v souvislostech. A má to svou hlubokou logiku, informací je už tolik,tolik že je prostě žádná škola na světě nemůže jen předat! Tak vybere jen nezbytné jádro, které předá, naučí, ale dál musí naučit lidi myslet a třídit,vytvářet názory, polemizovat, hledat řešení, jinak v dospělém věku nemají šanci uspět.
Ovšem fakt nevím, jak to budou dělat tito "učitelé", když nejsou fakt schopni ani ten dokument o reformě prostě přečíst ( asi 200 stran), natož pochopit, interpretovat a nedejbože ještě aplikovat.
Jestli se bez něčeho učitel neobejde, tak je to i všeobecný přehled.
A co je na tom pro mne nejhorší, že mnohokrát vidím, jak ty největší a neomezenější blbky zpravidla učit, bohužel, jdou a jsou z nich ty nejbrutálnější "úči" A od dětí tvrdě vyžadují přesně to, co sami naprosto postrádají: slepou poslušnost, úctu k lidem i k práci jiných, pracovitost, férové jednání, nadhled, toleranci k jinakosti atd. atd. Co sám neobsahuješ, nenaučíš, ani omylem.

leden 19, 2009 19:16
Samy neobsahují, : Eva
smilies/wink.gif
leden 19, 2009 19:17
naučit děti myslet v souvislostech : Petronila
je PŘEDEVŠÍM úkol nás rodičů. Škola by nám v tom měla vydatně sekundovat, ale bohužel může taky hodně škodit (viz minulý režim). Takže to stejně vždycky zase bude hlavně na nás.


leden 19, 2009 20:02
KK, ano mám dost negativních zkušeností, rozhodně víc než pozitivních. : Myška z domu
A to jak ze svých školních let, tak ze školních let svých dětí, kdy s nejmladším to ještě neskončilo.
Já naštěstí aspoň měla výbornou učitelku v první a druhé třídě. Ovšem to štěstí neměl můj mladší syn, protože v první třídě se u nich vystřídaly učitelky dvě, a na druhou třídu dostali zase další. A ta neučila ani všechny předměty (na prvním stupni!!), takže se v jejich třídě střídaly učitelky, samozřejmě každá s jinými nároky. Podle mého názoru takové střídání na první stupeň nepatří.
O
Další zkušenosti by byly na daleko delší příspěvek, a popravdě, nechce se mi je vypisovat a vzpomínat na ně.
leden 19, 2009 20:47
tak ja zas : mura
mam zkusenosti vesmes pozitivni, az uz z dob sve skolni dochazky nebo deti. osobne se pamatuju jen na jednu ucitelku na zs a jednu na ss, s kterou jsme zametali. drtiva vetsina ucitelu byla normalnich, par jich bylo vybornych, par za moc nestalo.

ani me deti nemaji s uciteli/lkami zadne drasticke zazitky. a co ty ucetele/lky znam, opet vetsina je jich normalnich.
leden 19, 2009 21:11
Je to tak, vážení : wendy
pokud školství (zrovna jako zdravotnictví) bude závislé na penězích jako ševci nebo devenlopeři, bude to prostě jen kšeft, je polovina snažení v háji. Druhou půlku bych viděla v rodičích a učitelích. NAučit děti myslet v souvislostech, jak krásně píšete, by měli oni.
Nemůžou se naučit všechno, ale měly by vědět dětičky, kde a jak to vyhledat. Mně strojárna naučila logickému myšlení, odhadu, písmu. Kolikrát se mi to už hodilo.
I když - všechno, co jsem v životě potřeboval, jsem se naučil v mateřské šklce. Jistě znáte...
leden 20, 2009 08:00
Ano tržní mechanismus : KK
Ono máte v podstatě dva přístupy k věci, jak už jsem psala:

1. Říct si, že za všechno může trh, nabídka a poptávka... které taky všechno vyřeší. Za této situace je asi nejlepší poslat dítě do drahé a prestižní soukromé školy - ale tady se opravdu nebavíme o kdejaké soukromé integrované škole pochybné kvality, zde mám na mysli různá zahraniční lycea, apod., kdy už musíte být buď hodně bohatí, nebo hodně chudí, aby tam to vaše (nadané) dítě vzali na stýpko, takže tahle varianta se většiny příslušníků střední třídy vůbec netýká. Nemáte na to drahé lyceum? Koho to zajímá (stejně jako nikoho nezajímá, na co má nebo nemá učitel)... Pak musíte být rádi, že ho učí ten nemožný státní učitel, který se ve školství nachází vlastně pouze proto, že se na lepší školu nedostal, na rekvalifikaci či nalezení lépe placené práce nemá a přinejlepším ho v práci drží zapálení pro učení.

2. Přiznat si, že to školství a kvalita učitelů je (i) o penězích. Totiž, jako v každé práci. Pokud máte problém vůbec někoho dobrého na určitou pozici získat, přičemž mu těžko z pozice ředitele školy můžete nabídnout víc, protože jste svázáni nejen tabulkami, ale i jakousi solidaritou vůči ostatním členům sboru, kteří akorát nemají tak ostré lokty nebo nepřišli v pro ně tak příznivou situaci, aby si mohli klást podmínky..., musíte brát, co je, nebo často zuby nehty držet i někoho, koho by jinde vyrazili. Jo pokud učení bude dobře placené a bude na každé místo stát fronta zájemců, pak věřím, že bude z čeho vybírat a zákonitě se zvýší i kvalita učitelů.

A musím jen souhlasit, že v dnešní době si na vás snadněji kdokoli otevře hubu, pokud dost nevyděláváte. Smutné je, že se tak chová i moje generace.
leden 20, 2009 09:36
Volíznul jsem z M. Macka : NČ
Čtenář glos D. P. mi zaslal následující text:
Nový "Školní vzdělávací program": meze trpělivosti všech pedagogů:

Pokud žák v minulosti tvrdil, že krokodýl je ryba, byla to chyba. Dnes to pochopitelně chyba není, nýbrž je to žákův osobitý vlastní názor, který má právo zastávat.
Na učiteli je, aby nezranil žákovu osobnost či nenarušil jeho sebevědomí. Musí proto vytvořit vstřícnou edukační atmosféru a pro dané tvrzení najít vhodnou interpretaci.
Např. : "Správně, Pepo, krokodýl patří mezi ryby, mezi obojživelníky. I mezi tropický hmyz, zkrátka mezi všechny obyvatele afrických řek. Patří mezi ně, protože spolu s nimi tvoří jednu velkou šťastnou rodinu, které se říká ekosystém.
A jinak je to plaz, ty debile!"

leden 20, 2009 10:25
NČ - to je DOKONALÝ!!! : pavča
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
leden 20, 2009 10:30
Aha, tak takhle se na ně musí ! : wendy
Žes to nevolíznul hned 19.ledna v 7:15 hodin SEČ.... smilies/tongue.gif
leden 20, 2009 10:51
starej, znamej, muj oblibenej : mura
Přijde nová učitelka zeměpisu do školy. Otevře dveře do třídy, postaví se před žáky:
„Milé děti, chtěla bych vám říct…“
Ale děti po paní učitelce začnou házet papírky a křičet, aby vypadla.
Celá uplakaná vyběhne ven a utíká za ředitelem.
Ředitel povídá:
„Paní učitelko, já vás chápu, ale jak to dělal Komenský? Děti je třeba zaujmout a potom začít vykládat. Tak se pojďte podívat.“
Ředitel rozkopne dveře do třídy…
„Nazdar parchanti zatracený!“
„Ahoj řediteli!“
„Dokážete, vy polointeligentní hovádka, natáhnout prezervativ na glóbus?“
„A co je to glóbus?“
„Právě to vám teď vysvětlí vaše nová učitelka.“
leden 20, 2009 10:56
To ti Wendulko nerozumim : NČ
Já to čtu pravidelně denně, ale denně nevolizuju. Když nevidim nic, co by stálo za volíznutí, nevolizuju.
Včera, v pondělí 19.1.2009 SEČ semtam nic až tak k volíznutí nezahlíd. Nebo myslíš toho Drymla?
leden 20, 2009 11:10
ne ne, jen jsem si tak posteskla, : wendy
že to nebylo k dispozici dřív. Že bychom si to přečetli a měli jasno dřív, JAK se správně přistupuje k žákům... smilies/grin.gif
leden 21, 2009 07:36
... : mia
Trochu to odlehčím citátem:"Dnešní mládež je hrozná,ale nejhorší je,že už k ní nepatříme".
leden 21, 2009 11:38
Tak něco bych si ubrala určitě : wendy
ale že bych až do školičky, to nee....brala tak 35 let a to na dobu blíže neurčenou, to by bylo žúžo ! Jo a žužu, to taky bylo dobrý - ale to je zase do jiného článku. Žejo.
smilies/wink.gif
leden 21, 2009 13:35
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]