O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

CHUDÁČEK UBOŽÁČEK... PDF Tisk E-mail
Neděle, 21 září 2008

 Milá Kudlanko, třeba alespon ty najdeš nějakou radu v mé situaci. Bývalý manžel mi dluží na výživném už dokonce 80.000 Kč, ale jak to vypadá, nemáme šanci něco dostat. Protože oficiálně nepracuje, nemá žádný majetek, nemá u žádné banky žádný učet, ani není vedený na sociálce, ani na Úřadu práce.  Jen tvrdí, že jej živí jeho nynější manželka, která podniká.

 

 

 

 

 

     Trestní oznámení jsem již podala dvakrát, ale vždy bylo zamítnuto, protože on občas něco malinko zaplatí - a tím se kryje, aby na něj nikdo nemohl - ani touhle cestou. Vůbec si nevím rady a on je v pohodě...

 

                                                                               Předem děkuji za případné rady a zdravím Marta

 

 

Komentáře (67)add feed
stojí ti to za to? : Petronila
opravdu ty prachy tak moc potřebuješ? Myslím, že za tu dobu nervování se soudy si vyděláš aspoň jednou tolik.

A jestli ho hřeje, že se různými obezličkami vyhnul nutnosti platit na vlastní děti (asi nejspíš), tak mu tu ubohoučkou radost snad i přej....
září 22, 2008 02:58
Petronilo, hezký! : Jarda
Konečně hlas sebevědomé matky. Dítě nebo děti určitě chtěla, a že si je musela pořídit zrovna s magorem, to je taky tak trochu (hodně) i její věc.
Bylo by docela zajímavé vidět, jak by se tvářila, kdyby on začal platit ale s podmínkou, že je budou mít ve střídavé péči.
září 22, 2008 08:05
No, sebevědomí je hezká věc, : mamča
ale napřed na to musí člověk mít finance. Matka s dětmi bez hlídacích babiček, si těžko může dovolit mít takovou práci, kde se vyskytuje od nevidím do nevidím, ev. jezdit na služební cesty. Takže dělá někde od-do, aby stíhala děti vyzvedávat z kolektivních zařízení. A u takových zaměstnavatelů se desetitisíce zpravidla nesypou.
Za totáče se takoví tatínkové zavírali do kriminálu, kde museli pracovat, aby dlužné výživné splatili.
Kdyby naše české dálnice stavěli vězňové, jako je tomu leckde jinde na světě, postavili by je levněji, a ještě by "měli práci". Vím, že hlídání těchhle vejlupků taky něco stojí, ale pořád by to bylo lepší, než aby se váleli na kavalci, koukali na porno, nebo si skákli do posilovny. Na stavbě silnice by ty svaly taky utužili, a ještě by to mělo nějaký efekt. Třeba by pak věznice nepraskaly ve švech, když by to tam nebylo jak na rekreaci.
září 22, 2008 08:23
Vejlupek : Jarda
se nestane vejlupkem přes noc. Nikdo ji nenutil aby šous..la s vejlupkem.
září 22, 2008 08:33
Samozřejmě, že to stojí za to! : Myška
Děti jsou obou rodičů, a oba rodiče se přece musí podílet na jejich výživě! Proč by všechny náklady měla táhnout jen matka z jednoho platu?? Stejně je táhne, já vím, ale rezignovat, aby si ten vejlupek žil v klidu, to přece ne.
Bohužel naše zákony a soudnictví nahrávají takovým lumpům "tatínkům", kteří si myslí, tak jako Jarda - že ONA přece chtěla děti, tak ať se stará.
Marto, poradit neumím. Moje kamarádka je na tom podobně, její ex neplatí, dluh je taky docela vysoký. Někteří chlapi jsou prostě hovada...
září 22, 2008 08:44
Souhlasím s mamčou : wendy
a vejlupek ? Třeba se chudák zamiloval do bohaté podnikatelky, třeba to tak nedělají jen ženský, ale i mužský. Nejlepší je teď někomu začít vyčítat, že se nevyspal zrovna s tím pravým.
Má děti, tak má k nim povinnost zrovna jako matka. Je to ubožák a nevidím důvod, proč mu to ulehčovat. Třeba jen z principu.
září 22, 2008 08:47
Jardo, neprovokuj, jo ? : mamča
Budeš se divit, ale z některých spořádaných otců se vejlupkové stávají hrozně snadno. Stačí k tomu třeba právě ta jedna žádostivá prachatá podnikatelka, co nemá nic jinýho na práci, než si vydržovat hřebečka.
A komu by se nelíbilo, místo utahané manželky a dětiček, co taky nejsou pořád roztomilé, užívat si života ?
Jen svědomí těmhle chlapům malinko chybí.
září 22, 2008 08:58
Ale Myško, : Jarda
to bychom si nerozuměli. Já jen poznamenávám, že počít s někým dítě je dost závažná věc a měla by to být i dost zodpovědná věc.
Když si chci koupit boty a chci aby mi přečkaly aspoň jednu zimu, také si je nejdu koupit za 150 Kč k prvnímu číňanovi v ulici. A když přesto jdu, tak se pak ale nedivím a nebrečím.
září 22, 2008 09:03
Jarda : Sipik
Ty si mi dnes ale poriadne zdvihol adrenalin! Mam to chapat tak, ze chlapi akoze nie su zodpovedni za nic a deti su ciste zalezitostou zien, ano? Ked sa zena vykasle na dieta, tak je krkavcia matka vlacena po vsetkych bulvaroch, ale ked to spravi otec, tak je to uplne prirodzena vec a na vine je podla Teba zase len zena. No to je zaujimavy nazor! Co tak nabuduce porozmyslat predtym ako vyplodis taku hovadinu?
září 22, 2008 09:22
Chápej to jak chceš : Jarda
Co si o tom myslím, to jsem napsal. Kdo chce, ten rozumí.
září 22, 2008 09:42
Jardo, ty to vidíš tak jednoduše! : Myška
Opravdu si myslíš, že lze odhadnout, jak se kdo zachová třeba za deset let??
září 22, 2008 09:44
... : Sandra
Jardo, a ty máš věšteckou kouli, že dokážeš odhadnout jak se jiný člověk bude chovat za 10, 20, 30 let? Nikdy tě nikdo z tvých blízkých nezklamal? To jsi šťastný člověk...
září 22, 2008 09:45
Pokud mi byl opravdu blízký, : Jarda
tak nezklamal. Ovšem, také je snad docela jasné, že nebudu každou holku, s kterou strávím noc, pokládat hned za blízkou a dávat jí klíče od bytu nebo jí dávat třeba kreditku i s pinem. Což je ovšem zcela marginální, oproti společnému dítěti.
září 22, 2008 09:52
má tvůj muž rodiče? : alena puntíkovaná
tak zažaluj je. Podle zákona, nemůže-li své dítě vyživovat rodič, opřechází tato povinnost na jeho rodiče - tedy prarodiče dítěte. Voni už se postaraj, aby synek náhle zbohatnul.
září 22, 2008 10:38
Feministky přeci stále volají po tom, aby i muži byli v domácnosti. : Milan
A proč by muž nemohl být mužem v domácnosti?
A proč by nová manželka měla živit bývalou manželku a děti, které nejsou její? Stačí, že živí svého manžela v domácnosti.

Kdo se nerozvádí, takové problémy nemá.

Ale pokud chcete radu: svěřte dítě do péče a výchovy otci.

září 22, 2008 11:58
Děvčata je to marný : wendy
Jarouš pasoval matku v nouzi na nezodpovědnou běhnu...

S tím přecházením vyživovací povinnosti na další blízké osoby by to asi šlo. PAmatujete na tu rozvedenou nešťasnici, která svébo exmanžela spoustu let ani nezahlédla a přesto na ni přešla povinnost ho živit, když se stal nemocným a nezaměstnaným...?
září 22, 2008 12:22
Milane, fajn rada. : Myška
Ale co když otec nestojí o to, mít děti ve své péči? Co když o ně nestojí vůbec? Pak by přece měl nastoupit stát, a donutit tohoto bezva rodiče, aby se o své potomky postaral. Protože jednou to jsou jeho děti, a má povinnost je živit.
září 22, 2008 12:43
Myško, : neonka
on se třeba nemusí změnit.
Nedávno jsem si psala s jednou paní, rozváděla se, stěžovala si na manžela,... Jsem se zeptala co se tak najednou změnil. A on se vlastně choval pořád stejně, jen ty jeho přestupky začly pomalu být vážnější. A dámě se rozlepily očička bohužel pozdě.
září 22, 2008 13:14
Je to marné : Jarda
Jarda nikoho na nic nepasoval. Napsal jen, co si myslí, v tom smyslu, že u toho jsou vždy dva.
Jestli tenhle Marty manžel byl solidnost sama, a Marta si dala dostatečnou dobu na jeho poznání a rozvážení si společného života a společné péče o dítě nebo děti, pak je výjimkou, které se omlouvám.
září 22, 2008 13:18
... : Béda Traktorista
Hele, ale pokud má manželku, tak se bere jejich společný příjem, takže když se podá návrh na exekuci, tak přece vezmou v potaz i její peníze a strhnou to, nebo ne? Případně se může dát návrh na exekuci dlužného výživného od prarodičů, protože tato vyživovací povinnost přechází na ně, když rodič neplatí - tedy jsou li naživu.
září 22, 2008 13:41
to s těma rodičema vím stopro : alena puntíkovaná
když jsem se totiž se svým bývalým manželem soudila dva roky o výživné, tak soud přihlédal k tomu, že moje matka pracovala, a tudíž jsem neměla nárok na žádný sociálnípříspěvek, neboť uíkon stanoví vyživovací povinnost prarodičů - a to se nezměnilo.
září 22, 2008 14:16
Jardo, : Petronila
to je z mé strany spíš pohodlnost smilies/wink.gif. Soudy IMHO většinou spolknou dost času a energie, kterou by bylo možné investovat jinam a efektivněji. Jsou momenty, kdy bych se soudila taky (třeba v případě Libušky Šafránkové versus Super.

Myško "rezignovat, aby si ten vejlupek žil v klidu, to přece ne" - pro mě by bylo v tu chvíli asi podstatnější, abych si žila v klidu já, než tomu "vejlupkovi pořádně zavařit".

Pokud někdo obchází své sliby a závazky, tak u mě SKONČIL. Definitivně a nenávratně. A ty prachy mu klidně nechám za tu cenu, že s ním už nikdy nebudu muset mít nic společného (v případě dětí to, pravda, asi tak moc nepůjde).

Ale přiznávám, že mě ještě nikdo opravdu blízký takto nezklamal smilies/wink.gif Ale už jsem se v životě vzdala dost značné částky peněz, protože přijmout ji by znamenalo nutnost komunikovat s člověkem, kterého opravdu NEMUSÍM.
září 22, 2008 14:52
Petronilo, ale ty se přece nerozhoduješ za sebe, ale za děti. : Myška
Jestliže jsi ochotna se vzdát svých peněz pro svůj klid, možná pohodlnost, tvoje věc. Ale nemáš právo se vzdávat peněz, které mají patřit tvým dětem. Za ty bys měla bojovat. Aspoň já bych bojovala.
září 22, 2008 14:59
Myško, : Petronila
a nemají snad ty děti právo taky na pohodovou atmosféru? Myslím, že ta je v mnoha případech NESROVNATELNĚ víc, než peníze.

Všimni si, prosím, že dotyčného neplatiče neomlouvám. Jen mi nikdy (ani při dětech a s minimem hlídání) nečinilo až zas takový problém peníze vydělat, aby mi stálo za to nervovat se léta po soudech se značně nejistým výsledkem.
září 22, 2008 15:08
Pohodová atmosféra se vytváří těžce, : Myška
když chybí peníze. Ne každá maminka má možnost vydělat tolik, aby se mohla klidně obejít bez alimentů.
září 22, 2008 15:17
Milá Petronilo, : alena puntíkovaná
kdybys měšla někdy na krku děti - mluvila bys jinak. Ono totiž vyjít s jednou výplatou pro tři lidi (matka dvě děti) je kolikrát opravdu nervák Proti tomu jsou soudy vyslovená lůegrace. Nakonec, jako samoživitelka ty soudy neplatíš, byť jsi žalobce. Pltí za tebe stát - nebo popř. žalovaný manžel. avyklldádej dětem, že nemůžou třeba se školou na hory, protože nemáš nervy na to abys z tatínka dostala peníze, co ti dluží. A když musíš počítat, abys zaplatila nájem (/aby vás nevyhodily, proud, školní jídelnu, atd. atd( a taky těm dětem musíš denně dát najíst..a taky potřebujou na zimu boty a novou bundu a oblečení, neb vyrostli..a krom toho ty musíš taky nějak dojít do práce - a bosa nemůžeš, a na nový boty už prostě nemkáš...no to je fakt pohoda, to si ty děti užijou.
září 22, 2008 15:52
Jo, Petronilo, : Béda Traktorista
až budeš mít děti a náhodou budeš v podobné situaci, tak to uvidíš jinak. Jen ti to nepřeju.
září 22, 2008 17:37
Když se člověk : Ivule
ve dvaceti vdává z lásky,většinou má brejle s hooodně růžovejma sklama....A když zas začne vidět věci v reálném zabarvení,má doma dvě děti , o který se musí postarat...a koho zajímá,že tatínek nosí peníze do automatů a sázkovejch kanceláří...Takže když jsem se konečně rozvedla,doufala jsem ,že bude klid....ha ha...minulý měsíc byl asi poslední,kdy se mi z bývalého podařilo dostat nějaké alimenty...teď už mu všechno tak přerostlo přes hlavu,že nemá ani na chleba...natož na potřeby dětí...kam se podívá dluží asi milion korun...mě by zas pro změnu zajímalo,jestli můžu požádat soud,aby mu byly rovnou strhávány alimenty z platu,když mi zatím dluží pouze asi 4 000? Mám totiž obavu,že až mu věřitelé obstaví účet (a to dlouho nepotrvá...),neuvidím opravdu ani vindru...Jo a jinak perlička ohledně exekuce:Loni ex prodal dům(padl na dluhy) a minulý týden k novému majiteli přišel exekutor a polepil mu dům nálepkama...ani ho moc nezajímalo,komu už dům patří...nový majitel to až tak moc neřešil,nálepky odlepil a šel domů bydlet...
září 22, 2008 18:32
Ivule : Sipik
No, nepoznam Vas pravny system, ale vela rozdielov by tam nemalo byt. U nas na vyzivne prednost pred vsetkymi zavazkami. ( poznam bezdomovca co ma vyzivovaciu povinnost na dve deti 800 Sk )a u nas je mozne strhavat vyzivne z vyplaty. Pozri ci take nieco uz neradil kudlankovy pravnik.
září 22, 2008 19:06
... : Béda Traktorista
Ano, Ivule, můžeš u soudu podat návrh na exekuci dlužného výživného a jde to na rozdíl od jiných soudních záležitostí rychle, a nemusí to dosáhnout žádné závratné částky, tak neváhej a podej si žádost.
září 22, 2008 19:16
Tu zkušenost naštěstí nemám, : Petronila
a po pravdě řečeno si to ani neumím představit, tak je dost možné, že reaguji stylem "kdo nepocítil ran, se jizvám směje".

Neplacení výživného jako takové je trestný čin a šance vymoci dlužnou částku je údajně poměrně vysoká. To ovšem v případě,že dotyčný není insolventní. Pak to musí být asi těžké - vem na dlani chlup, když tam není. Ale tohle by měl asi zjišťovat soud (jestli je opravdu nemajetný, nebo si na něj jen hraje.)

Ale nejsem právník a tohle bych na místě autorky určitě s nějakým zkonzultovala. Jen matně tuším, že když se někomu skutečně zhorší majetkové poměry, tak by měl požádat o snížení výživného. Když má soudem určenou nějakou částku, kterou neplatí, a vymlouvá se, že nemá peníze, a přitom si o snížení nepožádal, tak by měl mít smůlu.
září 22, 2008 19:24
Pravda je, že policajti jsou chlapi : alena puntíkovaná
a mnohdey rozvedený...zkus prostě pořád otravovat a podávat trestní oznámení ob tejden. Třeba se naštvou a končně ho zašijou. To by ho mělo popostršit, aby zaplatil aspoň něco. smilies/wink.gif
září 22, 2008 19:43
souhlas s Petronilou - vlastni zkusenost : Bomb
než tahat z blba pijana upocené peníze, raději jsem se snažila je vydělat, zatímco tatík se snažil sedět na nemocenské jen aby měl alimenty co nejmenší, já lítala po školeních a makala na sobě. A díky dobrému místu jsem si našla i perfektního partnera, takže i když jsme s holkou před 16 lety mívaly pořád dokola vajíško s bramborama a kečupem (vejce a bramboty jsem měla od rodičů z vesnice zadarmo) nelituju toho :-) Jen ty vejce dnes nemůžu holce udělat, je jí zle jen jak to vidí :-))))))) Moj cesta je těžká a ne každému se to povede, určitě jsem měla veliké štěstí. Ale jak tak čtu jak maminy počítají peníze a vykazují to soudu a následně se o ty peníze soudí, já bych na to tehda ani neměla sílu. Je fakt, že náš potencionální platič byl chudý jako ta kostelní myš :-p, ještě že se znova oženil, to bych ho snad musela na důchod živit :-)))))))))
září 23, 2008 12:03
no, jestli má Marta malý děti : alena puntíkovaná
tak jí moc času a energie na sebevzdělávání nezbývá, taky záleží na tom, kde bydlí. Mimo prahu je to s platy dost ubohý a možnosti zaměstnání jsou minimální - zvlášť pro mámu s dětma. a asi nemá holka ani ty vajíčka. Já dělávala dvěz aměstnání a po večerech jsem se učila jazyky...ale děti tě taky potřebujou doma, jestli nechceš , aby zvlčily. Mně přijde schůdnější, když Marta zažaluje ex-manželovy rodiče.
září 23, 2008 12:12
No a když jsi to zvládla ty, : Krakonoš
mohli bychom aspoň na malinkou chvilku, jenom čistě hypoteticky, připustit, že by to mohla zvládnout i jiná maminka? Šlo by to? Prosím, prosím, prosím. smilies/wink.gif
Vidím to podobně jako Petronila a Bomb.
září 23, 2008 13:10
jo zvládnou to io jiné maminky : alena puntíkovaná
ale za cenu naprostého vyčerpání a šetření a nerváků...proč by se sakra měla honit Marta, když se může honit třeba její bejvalej - když ho popoženou jeho rodiče, kterým bude hrozit třeba exekucena barák - tak se třeba ex-manžel taky rozběhne. smilies/wink.gif
září 23, 2008 15:10
... : bb
vzdělávat se a pracovat na svém osobnostním růstu je výborné a žádoucí snad bez ohledu na to, zda taťka platí či neplatí, je v zájmu člověka s dětmi i bez dětí obzvlášť v dnešní době něco pro sebe dělat, zlepšit svoji šanci na uplatnění a tím spokojený život, nemělo by se to dávat do souvislosti s jeho platební nekázní.
matka může být sebeschopější, ale žije-li 50 km od města v Horních Kotěhůlkách, tak to bude stokrát těžší než ve větším městě, ne-li nemožné,protože pracuje někde, kde skončí ve čtyři a pak už nemá spojení do kurzů, škol, taky by se vrátila o půlnoci a kdo za ni obstará dítě, nemusí mít ve stejné vesnici rodiče nebo ochotné příbuzné, auto kvůli finanční situaci nemusí mít, zkrátka možností, proč skutečně něco nelze hned, nebo vůbec, je spouta, a to myslím Alena chtěla říct - jestli si dobře pamatuju, tak Alena bydlela s malými kluky v Praze.
já srovnání mám, žila jsem ve velkoměstě i na venkově, zvládla jsem leccos, ale když jsem chtěla pokračovat ve studiu a doplnit si vzdělání, protože jsem první dítě měla rok po maturitě, tak to šlo jen s vydatnou pomocí manžela, který mi umožnil odejít z dosavadního "provizorního" zaměstnání, které jsem vzala jen kvůli malým dětem, abych byla z práce brzy doma a mohla se jim věnovat, zatímco muž pracoval přes týden v Praze, rok a půl jsem byla doma a další rok a půl jsem pracovala na půl úvazku, měla jsem k dispozici staré auto na dojíždění do města a děti hlídala hodná příbuzná, čerstvá důchodkyně.
Každý takové podmínky nemá.

Kdyby šlo o 8 tisíc, tak bych se na to asi vykašlalal taky, ale 80 000 je dost peněz, dítě za to může mít zaplacené tři semestry studia v Praze na koleji se vším všudy, například, nevidím důvod, proč by otec měl být zproštěn.
Pokud matka zabezpečí dítě sama, OK, ale těch 80 tisíc může být počinek na jeho samostatné bydlení, na auto k dojíždění do práce, atd. Proč dítě o to šidit?
Lítání po soudech zas tak moc není, těch pár stání matka ustojí.


září 23, 2008 15:18
Vzkaz těm, co tu radí, aby se na to vykašlala : Béda Traktorista
a že ty peníze za ty soudy a spol. nestojí.

Tak jí je dejte vy, když to pro vás neznamená skoro nic, a je to vyřízeno. Pro vás to možná nejsou žádný prachy, ale pro někoho to je roční plat. A ne každej si může dovolit nad tím mávnout rukou, protože ty prachy fakt potřebuje a na zemi je nenajde.
září 23, 2008 15:49
přeseně bíbí : alena puntíkovaná
já bydlela v Praze a o patro výš ve stejném domě bydlela moje maminka. I tak jsem potřebovala každou korunu. A upřímě řečeno, byla jsem ráda, že můj ex zemřel, protože sirotčí dělalo jednou tolik co alimenty.
září 23, 2008 16:04
No a já se tu snažím naznačit, : Krakonoš
že soudit se má smysl jen v případě, že je reálná šance na to ten soud vyhrát a nějaký prachy dostat. Což u popsanýho případu moc nevypadá a konečný slovo by k tomu tazatelce měl říct zkušenej právník poté, co s ním probere ekonomickou situaci bejvalýho jeho rodičů. My tady ani nevíme, jestli vůbec nějaký rodiče má.
No a k tomu dodávám ve shodě s P. a B., že já osobně bych se na to vykvajznul a radši si užíval života. To, že zmetek neplatí, má většinou jednu pozitivní stránku - zmetek se v takovým případě ani moc nezajímá a nemá tudíž vliv na výchovu a víceméně mi zmetek zmizel ze života. Což může bejt daleko lepší, než vydojit ze zmetka prachy a dosáhnout toho, že mi bude zmetek naoplátku krafat do mýho žvota, působit na dítě proti mě a podobně. Protože vycházím z předpokladu, že takovejhle "tatínek", co prostě platit nechce a nebude, je pěknej parchant, a já bych nechtěl, aby moje dítě výchovně ovlivňoval parchant, kterej s ním ma společnou jenom DNA. Za to mi nestojí ani 800 000,-. smilies/wink.gif
září 23, 2008 16:05
a jinak béda má pravdu : alena puntíkovaná
jestli vám holky přijde nedůstojný, aby se Marta tahala po soudech a vy samy nevíte kam sprachama, protože TOLIK vyděláváte - tak jí ty prachy pošlete...Danilea Vám určitě dá adresu, nebo bankovní spojení. smilies/wink.gif
září 23, 2008 16:06
Což je argumentačně stejně kvalitní, : Krakonoš
jako když někomu, kdo tvrdí, že všichni Cikáni nejsou hovada, vpálíte: Tak si je nastěhuj do baráku!
Pro další studium např.: http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php/slovo/demagogie
smilies/grin.gif
září 23, 2008 16:15
no ale za dluh ve výški 80,000,-- : alena puntíkovaná
už by měl bej v kriminále, ne? a odtamtud taky nebude moci do ničeho krafat.
září 23, 2008 16:41
no nicméně, já myslím, že by se těch 80,000,-- Martě docela sešlo : alena puntíkovaná
Já osobně jsem nikdy tak hrdá nebyla, abych někomu jen tak mírnyx dýrnyx odpustila osmdesát litrů, když jsem měla malé děti já, tak to byl můj příjem za několik let. Jestli je Marta třeba prodavačka na malém městě, tak to reprezentuje její příjem za rok. Moéžná je to demagogie - ale já vím, že spousta lidí prostě peníze nemá.
září 23, 2008 16:46
Krakonoš: : Petronila
"To, že zmetek neplatí, má většinou jednu pozitivní stránku - zmetek se v takovým případě ani moc nezajímá a nemá tudíž vliv na výchovu a víceméně mi zmetek zmizel ze života. Což může bejt daleko lepší, než vydojit ze zmetka prachy a dosáhnout toho, že mi bude zmetek naoplátku krafat do mýho žvota, působit na dítě proti mě a podobně. "

přesně tohle jsem měla na mysli, když jsem mluvila o pohodě.

Už jsem slyšela pár příběhů, kolik škody dokáže napáchat ex, když ze zlomyslnosti a zhovadilosti navádí děti proti partnerce (a má výhodnější pozici v tom, že on má děti jen "občas" a může si víc dovolit je rozmazlovat, povolit jim naprosto volný režim... a máma pak má na talíři, že u táty mohou to a tamto....

Na tohle by mohlo slyšet i misogynské srdíčko Aleny T smilies/wink.gif (neuraž se, já si stejně myslím, že i přes ty řeči musíš být docela fajn ženská)
září 23, 2008 20:48
Víš Petronilo - když jsou prachy, můžeš bejt hrdá : alena puntíkovaná
ale když jsi věčně deficitní a na pokraji existence, patnáct let nosíš jeden zimník a vo místo jdeš v půlce září naboso a v plátěnkách, tak ti to na pohodě nepřidá. Mně se třeba stalo, že jsem čtYři dny nejedla - prostě na mě nezbylo - a v práci jsem omdlela hlady. Pak mi kolegyně nosily z kantýny polívku, abych snědla aspoň něco. Počítala jsem každý vajíčko a každej krajíc a děti žraly jak kyselina. To seš fakt klidná a v pohodě. Zvlášť tehdy, když musíš ještě večer jít někam mejt podlahy, abys mohla zaplatit nájem a nevystěhovali tě. To ty děti fakt žijou v optimistickým ráji nebeským. A pokud vím, Martin ex není ten týpek, co by si děti bral a rozmazloval je. Já neříkám, že na tom Marta je zas až takhle šopatně, ale kdyby jií ty prachy nescházely, tak by sem nepsala.
září 23, 2008 20:59
... : bb
naprosto se ztotožňuju s tím, že je lepší moci těch 80 tisíc oželet a neunavovat se soudy, právníky, nemuset vejlupka už ani potkat - s tím nelze nesouhlasit
ale když se řekne A, musí se říct B, a my s Alenou říkáme právě to B - že prostě někdy na tu hrdost není a nemůže za to neschopnost (matky nebo někoho jiného)
V podstatě tedy všichni nastiňujeme možnosti. Která z nich odpovídá skutečnosti nevíme.
Přikláním se ale spíš k tomu, co jsem napsala, protože - jak říká Alena - kdyby Marta měla nějaké jiné možnosti, viděla jiné východisko, asi by sem nepsala.

Petronilu a Krakonoše chápu, ale domnívám se, že jako i jindy Krakonošův postoj vychází z nemilých zkušeností. Petronily z jejich nedostatku - takže je to spíš teorie. Já jsem podobně hrdé a pro okolí až radikální postoje mívala taky, tak do 30, protože jsem žila ve skleníku a bavlnce. Když jsem se rozhlídla po světě a po životě, trochu se to upravila.
Několikrát jsem tu už líčila barvité příběhy ze života, nebudu s tím znovu unavovat, ale fakt je, že to mě naučilo, co znamená šedá je teorie a zelený strom života.
Jeden z vejlupků, které máme ve firmě, platí svých 2 500 měsíčně jen proto,že ho maminka dohnala přes soudy a policii. A rozhodně nijak do života bývalé ženy ani dítěte nezasahuje, z praktického důvodu - bojí se, že by musel občas něco přidat, že by si dcerka o něco tatínkovi řekla nebo že by nastala taková situace, kdy by se nemohl z toho vyzout a musel by vysolit pár stovek navíc, něco koupit apod. Toho se bojí jako čert kříže, takže jediný kontakt, který s nimi má, je skrz náš firemní účet, ze kterého jim chodí peníze :-)
září 23, 2008 21:30
... : bb
tu hrdost bych asi beze zbytku měla, kdybych odešla sama, ze svého rozhodnutí, za "svobodou" nebo za jiným mužem, od dobrého partnera a zázemí. Pak bych se styděla vymáhat nějaké peníze. Jenže já bych nemusela, v době cca roční krize aniž bych si říkala, dostávala jsem měsíčně několikanásobek toho, co by určil soud, kdyby na nějaký soud došlo. Ale se umím vcítit do jiné situace.

září 23, 2008 21:38
Ještě k tomu mému dotazu: : Ivule
Exmanžel se zas až tak úplně nezříká placení alimentů.Platil by je,ale v tuto chvíli nemá z čeho...Vím,že nemá.Je na dně. Chtěla bych vědět,jestli,až se všichni jeho věřitelé obrátí na soud,pokud si nepodám já žádost k soudu,budu stát v zákrytu v řadě při čekání na peníze s nima, nebo jestli mají alimenty přednost před ostatními závazky(jeho finanční situace se zhoršila ,protože vše ,co měl, prohrál ...a zadlužil se...vše vlastní vinou,žádná nemoc,přírodní katastrofa apod.).A pokud si tu žádost nepodám(přece jen je to otec mých dětí a mně se dost příčí kopat do poloviční mrtvoly...),bude s nároky dětí počítáno,až bude soud řešit jeho zadluženost? Můžou mi alimenty snížit,pokud by měl hodně velké splátky dluhů, ale sám by o snížení nezažádal? Dal příkaz zaměstnavateli,aby mi alimenty strhávali z jeho platu na můj účet,může soud nebo někdo jiný tohle zrušit?
září 23, 2008 21:43
no to bych ho snad zabila, vykostila : alena puntíkovaná
maso prodala jako luxusní sobí maso - dovoz z Kanady - zažádala o sirotčí důchod pro děti. Liský mase je prejch chutný, tak by o to mohla být rvačka. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
září 23, 2008 22:59
Jinak Ivule - záleží na soudci : alena puntíkovaná
soudce, co je rozvedenej a platí na děti alimenty tě ze solidarity klidně strčí na konec, u soudkyně, která je rozvedená a na alimenty čeká jako na smilování boží, budeš v řadě první. Vot takaja u nás spravedlnost.
září 23, 2008 23:08
mimochodem Petronilo, : alena puntíkovaná
jaks to vlastně myslela s tím "misogynským srdcem" - já, že chorobně nenávidím ženy????? Místní pánové jsou zcela opačného náhledu - a ani ti nemají pravdu
září 23, 2008 23:26
Takže Ivule já bych se soudila : wendy
v nejhorším tě může potkat, že nic nedostaneš, nic horšího. Ne ? A takhle můžeš mít aspoň něco...
září 24, 2008 08:49
Aleno, : Petronila
pardon, samozřejmě misandrické smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif ;

bb: není zajímavé, že špatné zkušenosti i nedostatek špatných zkušeností vedou k jednomu a témuž závěru? smilies/wink.gif

Pravda je, že v téhle oblasti opravdu žádné špatné zkušenosti nemám. Ale jako dítě jsem si v bavlnce moc nežila a kupodivu mě to právě v té hrdosti a v určitém směru dejme tomu i v radikálnosti utvrdilo. A mimo jiné i v tom, že je mnohem účinnější problémům předcházet, než je pak řešit.

Ale nechci si tu honit tričko. V podstatě si myslím, že nejsi ve při s tím, co říkám já a Krakonoš - že záleží na tom, co daným přístupem získáš a co ztratíš. Kdybych na tom byla tak jako popisuje Alena (nic ve zlým, ale že jsi čtyři dny vůbec nic nejedla, mi připadá hodně těžko uvěřitelné)a nějaká šance na výhru byla, tak bych se možná taky soudila. Pokud by byl dotyčný bezdomovec a alkoholik, tak by to zas naopak byla škoda námahy. Pokud bych byla finančně víceméně v pohodě, tak bych se na to, jak se znám, asi vykašlala a vrhla tu energii do jiných, smysluplnějších činností.
září 24, 2008 09:09
Petronilo, to není misandrismus : alena puntíkovaná
to se pleteš. Jsem vdaná a svého muže mám velmi ráda - stejně, jako toho předešlého - co , bohužel, zemřel. Mám dva syny a i ty mám velice ráda. Mám hodně přátel, a to i muže i ženy. U mě je to spíš "boj za spravedlnost"...a - uznej sama - i když se úposlední dobou mnohé zlepšílo v postavení mužů a v postavení žen zatím žádná moc spravedlnost není. Nemají stejná práva /teda na papíře jo...ale../ a nemají stejné šance. I teď mají ženy daleko těžší a složitější život. Ty třeba možná ne....ale podle toho, co vidím kolem sebe...nakonec, pročti si příspěvky v Kudlance. S tím hladověním to bylo takhle. Můj ex mi tenkrát už pár měsíců neplatil a nakonec se vyboural v autě a zemřel. Dlůchoďáku trvalo sedm měsíců, než spočítala sirotčí důchod. Zálohy se tenkrát nedávaly. Taky věz, že to bylo na konci sedmdesátých let a ženy -ať dělaly jakoukoli práci, braly vždycky tak nejmíň o třetinu méně než chlapi. Považovalo se to za normální a nikoho (mně teda jo) nenapadlo, že by za tutéž práci měli brát stejně. Tenkrát byl můj měsíční příjem včetně přídavků na děti 2.130,-- Kčs. Bylo to fakt zoufalství. Vyčerpala jsem se že všech úspor, zadlužila jsdem se - ale děti jíst musely. Taky musely být oblečené a obuté a mít pomůcky do školy - které se v té době už kupovaly. Byla to fakt hrůza. Udělala jsem třeba obrovskej hrnec bramborovýho guláše, s tím, že bude ještě na zítra...no a oni he splivli na posezení, byla jsem ráda, že jsem "zachránila aspoň půlku chleba, aby měli na snídani a na svačinu. Já vím, že to zní jako pohádky ze středověku...ale já to opravdu prožívala. Já fakt kolikrát nestačila ani "volíznout". Tak jsem si pořád vařila mátovej čaj, abych neměla hlad. Taky jsem zhubla, to je pravda, ale pak jsem to zas nabrala. A tenkrát bylo asi pět dní do vejplaty a já už neměla ani vorla. A opravdu to bylo čtrvtej den, co jsem byla jen o mátovým čaji. Bylo to fakt hrozný a já hluboce cejtim s každým, kdo je na tom podobně. Já osobně bych dneska jednala tak, že bych si snad najala Ukrajince a řekla - hele když z něj vymlátíš těch osmdesát tisíc, tak je dvacet tvejch. Když né Ukrajince, tak někoho jiného - i kdybych ho měla zabít sama - tak to udělám. Od pěti let čtu detektivky a jak znám naše policajty, tak z toho udělaj sebevraždu, jen to fikne smilies/grin.gif A dostávala bych aspoň na děti sirotčí důchod - pořád lepší než nic. smilies/cheesy.gif Podle mě si takovej hajzl nic jinýhio nezaslouží - to snad uznaj i chlapi, co se furt odvolávají na přírodu. Je to boj o přežití, buď přežiju já a moje děti - nebo on. Takže volba je jasná. Možná, kdyby mu Marta dala něco podobného najevo - třeba tak, že by ho někdo v noci ve tmě přepadl a udělal mu z huby karbanátky....voni totiž jinýmu nerozuměj.Třeba by se přestal vychechtávat a zaplatil.
září 24, 2008 09:41
... : bb
Petronilo zajímavé ani ne :-) spíš příznačné pro krajnosti, a hodně špatná zkušenost i její úplná absence (obojí s partnerským vztahem svým či jiným, dětství je zase jiná kapitola) takovou krajností asi je.

Jinak to ostatní co píšeš je právě to, co jsem měla na mysli, když jsem včera psala, že tu všichni jen nastiňujeme možnosti, které vyplývají ze situace, okolností, jež ale neznáme. Pak máme všichni "pravdu". :-)

září 24, 2008 09:44
... : bb
Aleno já ti to všechno věřím a umím si to představit, moje babička měla v 70.letech starobní důchod necelých 700 Kč, platila si z něj všechno - nájem, elektřinu, jídlo a ještě ušetřila pro vnoučata k narozkám, vánocům. Nikdy by si nevzala korunu od svých dětí, tak to řešili tak, že jí vozili nákupy, kupovali dobroty na přilepšení, a když hlídala vnoučata, a to bylo pořád, tak jí dávali hodně peněz na jídlo. A ona vařila jako jindy úsporně, peníze ušetřila a pak nám je dávala k svatbám, k maturitám, k promocím...Byla zvyklá a uměla hospodařit, ale je fakt, že kuře a řízky, natož zadní hovězí, jsem u ní v životě nejedla, maso kupovala jen přední hovězí na nudlovou polévku, jinak jen brambory na 1000 a 1 způsob a hodně houbových jídel, houby byly zdarma v lese :-) Jak se vařilo u nás doma, považovala za plýtvání a zhůvěřilost :-)


To co popisuješ se odehrávalo ale bohužel i před 20,10 lety. Měla jsem u sebe několikrát na "byt a stravu" kamarádky co se ocitly - jak by řekl Jarda, vlastní vinou kvůli svému nevhodném výběru partnera - na dně. Sice jsem zažila několik velmi úsporných let, ale to znamenalo jen to, že jsem musela počítat abych měla na základní provoz. Ony se ocitly doslova bez koruny, zadlužené a hlavně bez jakékoli opory v partnerovi, bez zázemí. Jedna u nás bydlela dva týdny, i s dětmi, ve starém bytě bydlet nemohli kvůli bývalému, nové bydlení měla zajištěné, ale až za tři týdny. Týden byla v nevytápěné chatě svých rodičů, u nich být nemohla, neb ji tam s dětmi nechtěli, že mají malý byt a svoje roky a nemají na to nervy. Když mi volala, poznala jsem po hlase, že se něco děje, i když statečně tvrdila, že se má dobře, tak jsem si pro ně přijela a odvezla je k nám.
To, co píšeš o mátovém čaji - tak moje kamarádka si takhle dělala na celý den do pet láhve vodu s citronem, protože citron stahuje žaludek a neměla pak hlad...Snídala k tomu ráno housku, večer někdy housku, někdy nic. Trhala jablka, hrušky u silnice, dětem a sobě na svačinu, chodila si nakrást na pole, prodávala padaná jablka nasbíraná u silnice do výkupu.
Když byla u mě první den, vykoupala se, najedla a prospala dva dny, jak byla vyčerpaná.
To pak člověk ze svého vypolstrovaného skleníku rychle prokoukne.
Manžel na to nejdřív hleděl s nedůvěrou, že musela někde udělat nějakou chybu, zavinit si to, taky si myslel, že je zdravá, normální, a tak "se přece musí zvládnout postarat o sebe a nežijeme ve středověku ani ve střední Africe". Když to viděl na vlastní oči, když slyšel, jak ji do telefonu odmítla pomoc vlastní matka, protože "na to nemá nervy, nastěhovat si je do bytu", nastěhoval se dobrovolně na týden na chalupu, aby jsme se doma nějak vešli, pomáhal mi shánět pro ni práci a když jsme je s dětmi odváželi, dohlédl na to, abych jim napakovala dost zásob a nějaké peníze do začátku.
























září 24, 2008 10:10
jo, tenkrát jsem zašla i na sociálku : alena puntíkovaná
a když mi spočítali příjem tak - namouduši - přesahoval o 14,50 nutné minimum, tak jsem na žádné dávky neměla nárok - leda bychom byli cikáni. Jediné, jak mi mohli pomoci, bylo umístit mé děti dočasně do děcáku a to jsem zas nechtěla já. A to tedy v žádném případě!!! Je to za mnou, ale byl to fakt horror a kdo něco podobného nezažil, tak tomu nevěří. Moje kamarádky jo, neboň jen díky nim jsem přežila.
září 24, 2008 10:27
Teda holky to je děsný : wendy
to by byl materiál pro Třeštíkovou...vůbec si třeba nedovedu představit, že bych v případě nouze nemohla k mamce nebo že by naopak ona nebo naši mladí nemohli k nám - jakýpak nervy, vždyť jsme rodina, a dobrých lidí se vejde, jak říkávala naše zlatá opočenská babi.
Ještě že existují přátelé! Když jsem nějaký čas bojovala s manželem, měla jsem možnost se uchýlit nejen k mamině, ale taky mi nabídly bydlení i dvě moje kamarádky. Nekonalo se nakonec nic dramatického, ale potěšilo mě to, že kdyby, tak mám kam jít.
září 24, 2008 12:30
no máma tenkrát taky na tom nebyla nejlíp : alena puntíkovaná
a krom toho byla právě v menopauze a navíc byla ten typ, co tě nejen neuklidní, ale spíš dorazí. Takže jsem byla ráda, že mi ohlídala děti, když jsem chodila po večerech uklízen a že jim tu a tam šoupla jabko, nebo koblihu, nebo tak. Voni se kluci k ní stejně chodilui dorážet. Takže po ní já rozhodně nic chtít nemohla.
září 24, 2008 15:35
Tak jsem se dnes byla poptat : Ivule
na sociálce. Byla tam moc příjemná paní. Řekla mi,že moje alimenty jsou při nárocích věřitelů první v pořadí,teprve až potom se můžou hlásit ostatní. A pokud ex nebude platit,rozhodně si mám zažádat o exekuční srážky z platu. Po telefonu mi bývalej přislíbil,že když nic jinýho,tak alimenty na děti určitě platit bude,akorát tento měsíc...to jaksi nevyšlo...ale k soudu ho prý tahat nemám..no tak jsem zvědavá...jo a taky mi řekla,že tohle rozhodně není situace,kterou si sám nezavinil,takže snižování alimentů se nemám bát,klidně bych mohla i chtít zvýšení,už mi za ty 3 roky od jejich vyměření děti poněkud (hooodně,každý asi o půl metru)povyrostly...no,pokud bude opravdu platit to,co má,budu vděčná i za to,co mají kluci vyměřeno...
Mimochodem,Ali, o tom sirotčím důchodě už můj starší syn taky vážně přemýšlel....ale ten to viděl spíš tak,že jeho rodný otec neunese tíhu svých dluhů a hodí si mašli(aspoň o tom poslední půl rok pořád dokola mele...)
září 24, 2008 18:32
kdepak holka, ten si mašli nehodí : alena puntíkovaná
zanech planých nadějí. Na to se má moc rád...tak tě zas ukecal, co??? Hele k soudu to dej, můžeš si na prstech spočítat, že mu to jaksi nevyjde ani příští ani žádný další měsíc.
září 24, 2008 20:26
ještě k Martě a hrdosti bych vypíchla tři věci, co zapadly nebo nebyly vyřčeny : bb
...že i tak, s hrdostí či bez, bude mít Marta co se otáčet, aby dětem zajistila základní životní úroveň a nedostala se do situace mé známé nebo Aleny před lety, takže bude mít dost a dost důvodů se snažit až se z ní bude kouřit
...že Alena žila v Praze a makala na sobě, učila se jazyky atd., a přesto se ne vlastní vinou dostala do velmi svízelní situace
...že děti na SŠ, VŠ, stojí víc než průměrný dospělý - nedávno tu pod článkem Děti proti dětem proběhla diskuze na téma dítě a výdaje proběhla, vyčíslila jsem září mých dvou studentů, někomu se to zdálo nemožně moc, září ještě neskončilo a vyplatily se další peníze, jednomu 3000 na: nutné učebnice,jazykové,nejsou k mání použité, k tomu pracovní sešity, zbytek na dobití karty do menzy a knihovny, pak 1 750 na celoroční jízdenku MHD - když se zaplatí na rok dopředu, tak se studentskou slevou vyjde jízdné na třetinu, no a 400 kapesné na týden, ještě nemá stipendium. Druhému 1000 na maturitní ples, 2000 na dvoudenní jarní školní výlet do SRN a 2000 na studentskou výměnu se školou v SRN, až dorazí student, tak mu ještě kromě spaní a jídla musíme dát kapesné na vstupy a jídlo,pití na celodenní výlet na Moravu,samozřejmě synovi taky, takže to bude min. další 1000.
Součet: 10 150. Na to hrdá samoživitelka těžko vydělá navíc, k běžným výdajům.
Jistě, dítě nemusí jet na výlet, nemusí se účastnit studentské výměny, nemusí jít na maturitní ples. Ale proč by se toho mělo vzdávat kvůli hrdé matce a vejlupkovi otci.


září 24, 2008 22:14
Ali : Ivule
,doteď mi alimenty předával z ručky do ručky,proto to bylo někdy se zpožděním,někdy na splátky...ověřila jsem si na jeho mzdovce,že tento týden tam opravdu dal příkaz k platbě na můj účet...dokonce o 2 stovky vyšší, než má soudem nařízeno....Když jsem se podivovala, jak je šlechetný ke svým dětem...tak jsem se dozvěděla,že to mám brát jako splátky těch dlužných alimentů za tento měsíc...Já nevím,jestli mám brečet nebo se řehtat.....
září 25, 2008 15:33
No vida, : wendy
tak jsme tě tu popostrčili k tomu soudu apod. a jde.Jde, dře to, ale jde to. Dobrý !!! smilies/cheesy.gif
září 26, 2008 10:16
hele k tomu soudu jdi : alena puntíkovaná
opn může za pár dní změnit názor - a jaká budeš. Takhle , když má "nad sebou meč", tak se bude aspoň snažit. Takhle ví, že tě zas nějak ukecá.
září 26, 2008 11:07
Ale neukecá, : Ivule
neukecá...Tohle už si vážně pohlídám...To si teď nedovolí...Obzvášť,když jsem mu,já dobré srdce,tento týden ještě pomohla napsat dopisy bankám a dalším věřitelům,ve kterých se přiznává k tomu,jak na tom je....asi ho čekají krušné časy...až začnou banky a úvěrové společnosti podávat žaloby....třeba proto,že v žádostech o úvěry uvedl,že vlastní barák...už víc než rok ne...Aspoň ohledně alimentů se bude snažit plnit,přece jen,kluci jsou asi to jediné, na čem mu aspoň malinko,v mezích jeho sobectví, záleží...
září 27, 2008 22:56
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]