O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

LMD - LMD... A DO TŘETICE LMD PDF Tisk E-mail
Pondělí, 21 duben 2008
Přejít na obsah
LMD - LMD... A DO TŘETICE LMD
Strana 2
Strana 3

Máme-li dítě s LMD, záleží - jako u spousty dalšího v životě, především na naší schopnosti připustit, tolerovat a oboustranně poznat a pochopit jejich jedinečnost.  Vnímání, myšlení, pozornost, pohyby, reakce, odlišování podstatných a nepodstatných věcí, osobní tempo ... atd. je u nich zcela originální.  

Což ovšem neznamená, že na to musíme a máme za každou cenu pohlížet výhradně jako na nemoc, dysfunkci, postižení,  jako na někoho, u koho se soustřeďujeme na výčet toho pro nás "špatného a obtížného".

 

 

 

 

 

     V praxi se zhusta „léčí" medikamenty, terapiemi...a zatím nemůže existovat žádný úplně univerzální a hlavně jednoznačný způsob přístupu. Prostě, vždy je to přístup vysoce individuální! To píši jen proto, abychom byli připraveni spolupracovat při hledání toho vhodného způsobu právě pro naše děti.

 

       Stále občas přetrvává "tradice", kdy se i odborníky prakticky doporučuje: nekárat, chválit i za nemožné, vyzbrojit se trpělivostí až do bezvědomí. Ale výpovědi a příběhy všech lidí, kteří s dítětem s LMD přišli do osobního a hlavně dlouhodobého styku, úplně jasně ukazují, že to nestačí a nefunguje!!! Že i pokud bychom toho byl,i i jen teoreticky, schopni, jako, že nikdo prakticky není, tak jim prokážeme úžasnou "medvědí službu" Připravíme je na život, kdy obdobný, lidskými silami prostě nerealizovatelný model „uchválení a trpělivosti", budou logicky ode všech VYŽADOVAT... a samozřejmě, tvrdě narazí (nemluvě o tom, že my v té době budeme již také na pokraji kolapsu z vyčerpání). Takže chválit ano, trpělivost ano, ale v rozumné míře a s vědomím, že se jedná pouze o podpůrné prostředky, nikoliv „celé řešení originálu LMD".

 

      Dále jsou rodiče často, jistě v dobré víře, konejšeni, že s dospíváním se vše „samo upraví". Ano, děti celkově vyzrávají, včetně centrální nervové soustavy, osvojují si poznatky, dovednosti, mají zkušenosti, prostě se vyvíjejí. Ale je to celoživotní originální nastavení! Háček je ovšem v tom, že mnoho z nich nebývá ve škole úspěšných, a to přesto, že k tomu mají mnozí i vysoké intelektuální předpoklady. Jejich rozumový a sociální vývoj nemusí být automaticky opožděný, ale, může a skutečně i bývá narušený, a to jen především tím, jak nesprávně a dlouhodobě se k nim chováme, jak tvrdošíjně se snažíme jejich výkon opakovaně a nesmyslně „normovat". A může to dělat rodič, prarodič, učitel, sousedka, sourozenec....

 

     Mají poškozené sebepojetí, sebevědomí, prostě nemyslí si časem o sobě zhola nic dobrého. (Ale pozor, to nevyvolává žádné LMD, to se vytváří, až jako druhotná reakce na opakované  prohry a selhávání) A to se stane, když člověk zažije příliš mnoho neúspěchů, když mu často a pravidelně opakujeme, jak je divný, neschopný, nemožný atd. Říká se tomu „sebenaplňující předpověď" a znamená, že budete- li někomu,(i třeba ze zoufalství, vyčerpání, bezmoci, sebelepší lásky, ale i z vlastní neznalosti a třeba i trochu z lenosti atd.)  dostatečně dlouho a pravidelně opakovat, že třeba k něčemu vůbec není, tak se to, dříve či později, také splní. Ten člověk, i ve značném rozporu se svým založením a nadáním, se podle toho začne, pomalu chovat= bude fakt nemožný, nebude na matiku atd.

 

 

 

 



 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]