O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

MÍ TŘI UŽITEČNÍ DIGITÁLNÍ POMOCNÍCI PDF Tisk E-mail
Neděle, 13 listopad 2022
Odjakživa tíhnu k různejm technickejm novinkám a pokud jsou aspoň trochu cenově dostupný, prostě je "musim" mít. A to i takový, který vlastně ani moc nepotřebuju. Bylo třeba období, kdy jsem v hobbymarketu obdivoval vrtací kladivo a při tom vymejšlel, co bych v bytě tak mohl bourat, jen abych měl nějakej důvod, si ho koupit. Když pak přišla potřeba práce u dcery v bytě, kterou jsem mohl klidně obstarat majzlíkem s paličkou, splnil jsem si sen. Po jednom hodinovym použití kladiva bylo hotovo, od tý doby jsem ho neměl v ruce, ale neva. Měl jsem ho!


 

 

Teď teda píšu o třech malejch technickejch věcičkách, který jsem taky "nutně musel" mít, ale o kterejch se teď domnívám, že by byly prospěšný v každý rodině, tím spíš, že jejich pořizovací cena je skutečně nizoučká. Ještě musim říct, že nejsem hypochondr, kterej by se denně pozoroval a hroutil se z každýho zadejchání po vejšlapu do 4. patra paneláku. 

 

 

 

 

První digitální pomocníček. Prstový pulzní oxi(y?)metr: 

 

O tom jsem se dočetl v souvislosti s covidem, kdy často dochází k postižení plic.

Sice tomu lékařsky nerozumim, ale stačí prej vědět, že normál je kolem 94 až 98.

Při poklesu na 92 je třeba silně zpozornět a při poklesu pod 90 volat lékaře.

Dá se pořídit už kolem 150,-Kč, ale jsou i daleko dražší, určitě i kvalitnější.

Pro základní orientaci ten nejlacinější postačí.

 

 

 

 

 

 

Druhej digitální pomocníček. Měřič krevního tlaku na zápěstí: 

 

Ten se lacinej dá pořídit kolem 300,-Kč a pro orientaci taky postačí.

Horní tlak by měl bejt cca mezi 125 až 135, spodní zhruba něco kolem 60% horní hodnoty.

Tady myslim, že nějaký odchylky v řádu 10 procent jsou v pohodě.

Měřim si jen občas.

Častějc, když se necejtim uplně ok.

Když mám někdy víc, řešim to česnekem a několika delšíma procházkama.

 

 

 

 

 

 

 

 

Třetí digitální pomocníček. Bezkontaktní teploměr: 

 

Využití teploměru netřeba popisovat.

Tenhle je ale úžasně praktickej.

Namířit na čelo, cvaknout, přečíst hodnotu.

Skvělý!

Pořídit se dá kolem 300,- Kč a řek bych, že zvlášť tam, kde jsou menší děti, je přímo neocenitelnej.

 

 

 

 

 

 

 

Tak to je všecko, s čím jsem se chtěl dneska pochlubit a svěřit.

Tentokrát to výjimečně myslim upřímně (jak Standa Gross). Samozřejmě nevnucuju a samozřejmě i vím, že tyhle přístroje existujou i v daleko kvalitnějším provedení, ovšem, za násobně vyšší ceny.

 

Já myslim, že pro základní orientaci tyhle docela postačej, a bez vykrvácení šrajtofle.  

 

 

Přeju všem fajn den

a ať vám vaši pomocníčci ukazujou

vždycky jen ty správný hodnoty.

 

 

Komentáře (76)add feed
... : mila1
Pěkný článek. Jen pár poznámek - tlakoměr na zápěstí není moc přesný, hlavně u starších lidí. Ale pro hrubou orientaci postačí. Stejně tak bezkontaktní teploměr, protože měří teplotu povrchu a ne uvnitř těla, takže se může stát, že když člověk vyleze z teplé postele a změří se, naměří mu to teplotu, kterou ve stutečnosti nemá. Když si ji pak změří za chvíli, už je bez teploty.
Ale jak říkám pro takovou první hrubou kontrolu jsou všechny tři pomocníci fajn.
listopad 14, 2022 08:51
... : Marie
Taky chválím pěkný článek. První dva pomocníky někde v šuplíku mám, určitě už mají vybité baterky, třetí mne zatím nezaujal.
listopad 14, 2022 10:06
... : mamča
Máme doma všechny tři. Tlakoměr tedy přesnější, na paži, značky Omron. Ale to jen proto, že s výkyvy tlaku máme neblahé zkušenosti.
Oxymetr nám pořídily děti, v době kdy řádil Covid. Je to jeden z těch "lepších", ale po měření se z něj musí vyndat baterky, jinak se hned vybijou. Na další měření zase baterky vložit.
Nejúžasnější je ten "bezkontaktní" teploměr. Když jsme s manželem měli oba Covida, tenhle úžasný teploměr nám naměřil v jednu chvíli jednou 24stupňů, podruhé 39,8, potřetí 36,5. Nevím, zda se pak počítá průměr :-). Radši jsme zašátrali v šuplíku a měřili se klasickým rtuťovým teploměrem.
Já nějak těm přístrojům na baterky nevěřím. Záleží na momentální kapacitě baterií. Když jsou slabé baterky, měří to co chce.
listopad 14, 2022 12:23
... : AnickaM
Oxymetr mam jeste z Ameriky a jeste jsem nemenila baterku, tlakomer taky odtamtud, ale klasiku z limcem a balonkem. Je to trochu komplikovanejsi uzit na sobe, ale ja jsem sikovna (haha) a mam to natrenovano. Teplomer taky klasiku, protoze nemam ani male deti, bohuzel ani vnoucata. Ale Pepo, dobry, pro nezdravotnickou domacnost dobri pomocnici.
listopad 14, 2022 12:53
... : Josef
Tak nevim, Mamčo. Možná jsem se s chválou teploměru přenáhlil. Fakt nevim. Ale já teď měřim denně svý čelo, někdy i víckrát. Ne, že bych to potřeboval, ale jen proto, že si přístroj testuju. Na vzdálenost cca 10 cm od čela ukazuje furt stejně, nějak mezi 35,8 až 36,4. Tak jsem měl zato, že mu můžu věřit. Jestli nemůžu, půjde do šmelce. Přístroje, na kerý se nemůžu stopro spolehnout, nesnášim daleko víc, než žádný přístroje. Baterka 9V zatim ok. A 2 baterky AAA v oxy(i)metru taky ok.
Tlak se mi občas zvedne, většinou i s žaludkem, když čumim na nedělní politický debaty na Primě a na ČT. Ale tomu se dá celkem snadno předejít dálkovym ovládačem. A abych nebyl jen pesimistickej, jsou i srdce hřejivý politický momenty! Jako třeba zrovna dneska, kdy mě potěšila předsedkyně Parlamentu, která nařídila, aby nesnědený zbytky z parlamentní kuchyně byly rozdávaný chudejm.
listopad 14, 2022 13:06
... : andrea
cože? Pepo, to si snad předsedkyně parlamentu dělala "řiť"...
Nebo si ji teď děláš ty?
listopad 14, 2022 14:20
... : Jiri Bilina
A jak to bylo Josefe s tvým tlakem bĕhem posledních dní, při denacifikaci Chersonu? smilies/wink.gif
listopad 14, 2022 14:39
... : Josef
Andreo, nedělám si řiť. Odkazy dávám skutečně jen výjimečně:
https://twitter.com/market_a/status/1591346691994955776
listopad 14, 2022 14:47
... : Josef
listopad 14, 2022 14:48
... : Josef
Bílina. Nedolejzej. Už jsem ti psal několikrát, že dolejzáním za inteligentníma se sám inteligentním nestaneš.
listopad 14, 2022 14:51
... : Jiri Bilina
Takze tlak se zvedl...
Ucast v diskusi neni Josefe zadne dolejzani. Ja zde puvodne nemel co napsat, protoze ze vsech tech lekarskych pristroju vlastnim pouze obycejny teplomer. Ale kdyz uz se sam autor clanku rozhodl prehodit veksl na politiku a setreni jidlem, proc ne? Plytvat se nema a vyhazovat nepouzite jidlo na smetiste jiste neni spravne.
Ovsem teda - kdyz rusti okupanti sezrali v dobytem Mariupolu v ZOO i velblouda, tak to trochu prehnali. Tam se nejednalo o zadne zbytky.
A samochvala smrdi. Vis co se rika o lidech, kteri sami sebe oznaci za "inteligentni"? smilies/wink.gif
Mikin
listopad 14, 2022 16:15
... : Jiri Bilina
Co se mereni tlaku tyce, tam je to problematicke i pri pouziti presnych pristroju.
Me se stalo uz dvakrat, ze me doktor nameril trochu vyssi tlak nez bych mit a pravil, ze prvni mereni je casto zavadejici. A pak me nechal sedet samotneho v ordinaci s masinkou, ktera me zmerila behem pristich asi 20 minut 3x po sobe tlak automaticky.
Po navratu se podival na obrazovku a pravil ze si to myslel a ze je vsechno v poradku.
Mikin
listopad 14, 2022 16:22
... : mamča
Josef : Taky jsem ráno s údivem četla, jak je MPA ušlechtilá. Zbytky z poslanecké kantýny (např. chlebíčky, dorty, bagety apod.) budou rozdávat chudým. Měla by to Markét rozdávat bezdomovcům osobně, aby si vylepšila kádrový profil.
Už chybí jen odhazování kostí od hodovního stolu a samosběr pro chudáky...
listopad 14, 2022 16:38
... : andrea
Teedy, ta dáma - MPA (nepoznala jsem hned, co ta zkratka znamená, ale super, už to budu taky používat) je opravdu úžasná, plná neuvěřitelných nápadů. Měla by mít nějaký videokanál, kam by je měla dávat!
no, tak si budou moct bezdomovci dopřát:

listopad 14, 2022 17:32
... : Jiri Bilina
By me teda zajimalo, co je spatneho na posilani nespotrebovanych potravin do potravinove banky. O zadne zbytky, nebo kosti od stolu se rozhodne nejedna a dela se to v celem svete.
Zeby ceny v parlamentni jidelne mely byt podobne jako ve zbytku zeme, o tom zadna...
Mikin
listopad 14, 2022 18:07
... : kyttka
Já teda nvm, co je špatnýho na tom, nespotřebovaný jídlo dát do potravinový banky. To se to má vyhodit?
A nejedná se o zbytky, který někdo seškrábne z talíře, ale originálně neporušně zabalený neprošlý jídlo. Jenže takhle to napsat, tak by to nebylo tak šokující, že jo, Pepíku.

Btw, v sobotu junior dobrovolně zadara u jedný tý potravinový sbírky byl. No to je dneska mládež, místo toho, aby to chlastalo a fetovalo, tak to něco dělá.


listopad 14, 2022 18:36
... : kyttka
A digitální teploměr tutoho typu je vcelku k ničemu, už jak dlouho to máme v práci kvůli covidu. Je super tím měřit třeba v zimě venku. smilies/grin.gif
listopad 14, 2022 18:37
... : andrea
Není na tom pochopitelně nic špatného - ale to je to nenapadlo dříve?
Mj. to znamená, že se to všechno doteď vskutku vyhazovalo.
A to je právě to špatný.
listopad 14, 2022 19:03
... : Josef
Už rozumim. Takže doteď to "originálně neporušně zabalený neprošlý jídlo" končilo v koši.
listopad 14, 2022 19:06
... : Jiri Bilina
Aha, ale kritizovat budeme soucasnou predsedkyni parlamentu za to, ze zajistila napravu. A nikoliv treba Okamůru nebo Babise kteri tam sice roky žrali, ale napravu nezajistili. smilies/shocked.gif
listopad 14, 2022 19:15
... : kyttka
No ano, samozřejmě, že to skončilo v koši. Ono totiž na to, jak s takovýma potravinama zacházet, existují předpisy. A to, že je minulá vláda nedokázala řešit OSM LET, tedy koalice ANO a ČSSD, je vážně ostuda. Není to prima, že tato vláda něco takového řeší pouhý JEDEN ROK od nástupu?
listopad 14, 2022 19:18
... : andrea
Mikinku, ty mudrlante, to jsi mohl ze své sluje navrhnout i ty, žejo?
Ale vážně - proč to tuhle paní nenapadlo dříve? Ona se tam také dlouho stravuje, a stejně jako všichni ostatní tu nápravu nezajistila.


listopad 14, 2022 19:18
... : kyttka
Jinak sbírky potravinový pomoci do potravinových bank existují už delší dobu, ale to není věc vlády, ale těch „odporných“ neziskovek.
listopad 14, 2022 19:19
... : kyttka
A aby takový návrh prošel, tak je třeba, aby byl schválen, což šlo u všeho, co navrhla ve dvou minulých volebních období opozice, velice těžko, pokud nechtěli přistoupil na výměnu „něco za něco“. Takže znovu, je fajn, že se řeší i tohle, konečně, když na to předchozí vláda Blábolila kašlala.
listopad 14, 2022 19:27
... : andrea
Proč myslíš, že jsou odporné?
Vím, že jich je v naší republice přes 150 tisíc, ale určitě jsou i nějaké skutečně prospěšné.


listopad 14, 2022 19:28
... : kyttka
Andreo, to odporné je v uvozovkách. Ono už tu několikrát, a velice často padlo, jak jsou to jen vyžírkové a sosají ze státu peníze. A ano, jsou i takové, které jsou prospěšné. Sama podporuju jednu organizaci tady u nás, věnuje se mladistvým, kteří skončí z nějakých důvodů na ulici. Nedávám jim peníze, ale věcné dary, naposledy 400 kondomů.
Defakto nejvíc z těch organizací, které čerpají veřejné peníze, jsou sportovní kluby. Ale fotbal je holt fotbal.
listopad 14, 2022 19:39
... : Jiri Bilina
Jen jestli si Andreo nesedis na vedeni. Ja se jen pozastavil nad tim, ze se zde ryje do damy, ktera neco napravila a nikoliv do Andrejka, kteremu za vsechny ty roky pro same loupeze na podobne veci nezbyl cas.
A mou "sluj" nech na pokoji. Je to nahodou docela hezky srub, ktery jsem postavil bez hypoteky. (Viz diskusi k clanku nahore). smilies/wink.gif
Mikin
listopad 14, 2022 21:10
... : Milene
Včera jsem koukla na článek a dnes taky a vidím dost komentářů. Tak se chystám něco napsat, že si pokecám, otevřu článek a zase tam někdo narval politiku. Proč?

Tak pro Josefa.
Při čtení nadpisu jsem přehlídla slovo "digitální", tak jsem si myslela, že výčet bude vrtačka, šroubovák, bruska ... smilies/grin.gif Jsem se přepočítala.
Na teploměr, co máme doma spoléhám. Tak snad měří přesně. Ale v době covidu mě měřili teplotu digi teploměrem při návštěvě domova seniorů a teplotu jsem měla vždy kolo 35°C. Tlakoměr mám. Problém je ten, že tlak si neměřím. Vzpomenu si tak jednou za měsíc. Zatím dobrý. A oxymetr neznám. Možná bych mohla napsat Ježíškovi.
listopad 14, 2022 22:33
... : Jiri Bilina
Milene - proc tam autor clanku v diskusi narval politiku? Asi mu to nedalo. smilies/wink.gif
Nastrahy bezkontaktniho teplomeru dobre vystihly Mamča a Kyttka. Ja se na zacatku tohoto roku docela bavil pri prochazeni kontrolou na nadrazi Hualamphong v Bangkoku.
Na obrazovce se za pochodu a mezi desitkami dalsich cestujicich moje tvar vzdy krasne oramovala a oznamila teplotu.
Zajimave bylo, ze pri vychodu z klimatizovaneho metra to bylo vzdy aspon o stupen Celsia mene, ne pri prichodu z ulice. smilies/smiley.gif
Mikin
listopad 15, 2022 01:46
... : andrea
Hele, Mikine Jiří Bílino, teď trochu vážně:

ty tu stále vystupuješ jako JEDEN Z NÁS, JAKO ZDE ŽIJÍCÍ ČECH. Ok, chápu, že máš nejspíš vyřízenou i českou příslušnost, ale uvědom si, že NEJSI JEDEN Z NÁS.
Protože tohle, co jsi psal pod svým cestopisem (mj. fakt ráda je čtu), to si nyní nemůže dovolit žádný současný běžný, zde žijící Čech:
pam pada daaaa - vcera jsme koupili letenky. Mesic na Sri Lance, mesic v Thajsku nebo okoli. Z nejakyho duvodu prestaly byt na techle trasach vyhodne zpatecni letenky a tak poletime za celkem slusnou cenu na trase Vancouver, Londyn, Colombo, Kuala Lumpur, Bangkok, Tokyo, Vancouver. Cesta kolem zemegule.
Mikin


Hele, já ti to přeju, ale buď trochu umírněnější ve svém výrazivu. Tady se totiž žije přeci jen trochu jinak než v Kanadě. Ostatně - co kdybys napsal něco o kanadské politice? Je to přeci teď tvoje zem. Vy tam snad máte všechno absolutně dokonalé?
listopad 15, 2022 10:40
... : Iris
Mikin sice nežije v Česku, ale sleduje, co se tu děje, má velmi dobrý přehled a mne neuráží, když si s Čechy na české Kudlance povídáme jazykem, kterému rozumím. Existuje ještě jiný cizinec z téže země, tedy Josef druhý, který naopak někdy působí dojmem, že žije na Marsu a vždycky tam žil. Ten také přesně ví, co se tu děje, ale jeho postřehy jsou z mého pohledu marťanské. Jinak o Kanadě myslím Andreo Mikin píše často a rád, je-li tázán.
listopad 15, 2022 11:33
... : Jiri Bilina
Diky Iris. Netusim, proc me ta pani okrikuje, ja bych si to vuci ni nedovolil.
A pro upresneni - mam ceske i kanadske obcanstvi, mam i cestovni pasy obou zemi. Do Ceska jezdim prakticky kazdy rok, mam tam spoustu kamaradu se kterymi jsem v kontaktu pomoci Skype a Messengeru. V Cesku ale nevolim, protoze podle meho nazoru ma clovek volit jen v zemi, kde plati dane.
O Kanade jsem toho pro Kudlu napsal opravdu vic nez dost a prave mam rozepsany clanek o dvou slavnych bratrech narozenych ve srubu. smilies/smiley.gif
Tou pripravovanou cestou se necamram a letenky o kterych jsem psal me prisly (v korunach) celkem na 29 000. Coz neni pro slusne vydelavajiciho cloveka, ktery ma cestovani jako hobby, problem ani v Cesku. Ostatne - cestuji jako backpacker a Cechy v tech exotickych zemich potkavam kazdou chvili. A jsou to vetsinou mlade pary, mladi manzele s detmi i treba duchodci. Chce to jenom chtit. smilies/wink.gif
Mikin

listopad 15, 2022 14:23
... : Jiri Bilina
Jeste jedno upresneni - o dalsich vydajich jsem sice v nekolika cestopisech uz psal, ale...
I kdyz jsme s Joanne zustali backpackery (batuzkari), doby kdy nam pro prespani stacila postel v nocleharne jsou uz davno pryc. Samostatny, cisty pokoj s koupelnou je ted podminkou, kdyz je velke vedro tak i s klimatizaci. Vetrak na strope ale vetsinou staci a nedela kraval. Neco takoveho se da v JV Asii (ale treba i v Africe ci jizni Americe) poridit za 150 - 400 Kč. A jidla v restauracich kam chodi mistni jsou podstatne levnejsi nez treba v Cesku. Treba klasicke thajske Khao Phat Khun (smazena ryze s krevetami) se da poridit za 30 Kč.
Takze se Andreo nezlob ale znam lidi, kteri kazdorocne takovou dovolenou bez problemu prokouri a prochlastaji. smilies/smiley.gif
Mikin
listopad 15, 2022 15:06
... : mila1
andrea: a není v tom tak trochu závisti, že Mikin cestuje po světě? Mě teda ani nenapadlo mu něco závidět, spíš ho obdivuju, třeba i za to jak zvládá život v daleké Kanadě při tak nízkých teplotách a nejen za to. A nebylas to právě Ty, která jsi psala, že v před sametovou revolucí jsi neměla problém cestovat do Francie nebo Anglie? A vidíš, já Ti to nezáviděla, jen jsem se pozastavila nad tím, že jsi asi měla jiná privilegia než většina lidí žijících v tehdejším Československu. No a teď můžeme svobodně cestovat kam chceme, tak proč tolik zášti vůči Mikinovi?
A co se týče jeho názorů. Nemusím se všemi souhlasit, ale rozhodně mu nejde upřít, že má velmi dobrý přehled o tom, co se ve světě děje a dá se s ním normálně diskutovat, což se nedá říct o všech přispěvatelích zde na Kudlanku.
listopad 16, 2022 08:05
... : Josef
Tak Mílo. Objektivní přehled určitě nemá, což potvrzuje téměř denně.
A že se ti s ním dobře diskutuje? To je celkem jasný. Použiju výstižný slova z dnešního M. Macka:
Současná demokracie:
Diskuse vybraných lidí se stejnými názory.

listopad 16, 2022 10:56
... : Petr Sysala
Ta levnost v Asii už taky neni co bývala. Zrovna severni Vietnam docela podražil. Na ulici sehnat jidlo pod 50 našich korun uz moc nejde, pokud nepočítám polévku nebo bagetu. Ono se ani neni co divit. Průměrný roční plat ve Vietnamu je 361.000.000 VND tedy bez těch tří nul na konci v korunech (po zdaneni). Tedy 15.300$.

Jak by řekl Jirka Paróbek: "Kdo z vás na to má?"
listopad 16, 2022 12:00
... : mila1
Josefe, a mluvila jsem snad o objektivním pohledu? Koneckonců kdo z nás ten objektivní pohled má? Ikdyž se snažíme o objektivitu, je to hlavně náš, tudíž subjektivní názor. Mikinův názor je pro mne pohled zvenku, je jiný než ten náš, ale to mi přijde právě dobré. A co se týče té diskuse - já ráda diskutuju i s Tebou a moc dobře víš, že máme na většinu věcí názor neshodný. Macka mám ráda, ale tohle tak trochu přehnal, ale on měl vždy ve zvyku přehánět a šokovat, patří to k němu.
listopad 16, 2022 12:12
... : Josef
Nemluvila´s o objektivním pohledu, ale o dobrym přehedu. Jen pro přesnost.
Já osobně za dobrej přehled považuju v první řadě objektivní přehled, nikoliv selektivní výběr jen toho, co se hodí mýmu fananatizmu, s odvrhnutim všech souvislostí. Ty to máš jinak, ale dyť je to fuk.
listopad 16, 2022 13:24
... : *deeres*
Jen ať chlapec cestuje, alespoň si procvičí ruština. V současnosti je to nejoblíbenější ruská destinace. To dnes bylo na novinkách.
Taky jsem se dočetla na nějakým tom fuj webu, že lidem se u nás v palici rozsvítí teprve tehdy, až cvaknou vypínačem a nic. Pak teprve začnou shánět tu ebenovou tyč a liščí ocas.
Český národ je přeborníkem ve strkání hlavy do písku v domnění, že se to přežene. Nejspíš ano a nejspíše přes nás.




listopad 16, 2022 15:40
... : Jiri Bilina
To byl od Andrey dost ulet, ale snad jsem ji aspon neco vysvetlil.
Macka jsem kdysi cetl pravidelne, ale od te doby co zacal s temi blaboly proti pomoci Ukrajine jsem ho vicemene opustil. Stari neprinasi vzdy moudrost, viz starej Klaus. Nevsiml jsem si ovsem, ze by mu nekdo v sireni tech castusek nedemokraticky branil.
Se slovem "fanatismus" bych zrovna na Josefove miste zachazel opatrneji. smilies/wink.gif
-----------------------------
S temi Rusy v JV Asii ma Deeres pravdu. Nastesti se shlukuji hlavne na plazich, kde moc casu netravime. Tam byli kdysi postrachem spise Nemci a mladi Anglicane, kteri se napili a delali v noci kraval. Ted ten kraval delaji hlavne Rusove, kteri ovsem maji narozdil od zapadnich turistu hluboko do kapsy, ale zaroven se k mistnim chovaji se smesi nadutosti, opovrzeni a rasismu.
Pochopitelne ne vsichni - potkal jsem hezkych par nezavislych cestovatelu z Ruska, kteri byli naprosto bez problemu. Ale tam nebylo dear deeres ruskeho jazyka treba. Hadej proc? smilies/wink.gif
Mikin
listopad 16, 2022 16:26
... : kyttka
Milá Andreo, tím „nejsi jeden z nás“, jsi zas zklamala dost ty mě. (Ještě to příště podtrhni a hoď do kurzívy.) Kdo jsi, že se tohle opovažuješ soudit, kdo kam patří a nepatří?
Pokud mi dobře slouží paměť, tak Jíra tu je roky a Kudlanku Daniela kdysi zakládala pro české emigranty. Tak příště víc myslet, než něco plácneš, tohle bylo dost přes čáru.
listopad 17, 2022 09:00
... : *deeres*
Jako vždy roztomilá květinka z party "wir schaffen das". Demokracie je o tom, že každý má právo na svůj názor, ty i Andrea.
A já s ní souhlasím, jestli vrchní Kudla zde chtěla jeho opětovným přizváním rozvířit diskuzi,tak se jí to povedlo. K horšímu.
listopad 17, 2022 09:57
... : kyttka
Zase vedle, Angela je z křesťansko-demokratické strany, roztomilá deeres.
Andrea neřekla názor, Andrea vyřkla verdikt, že někdo někam nepatří, protože není jeden z nás, a má se vyjadřovat jinak. Na základě toho, že nám Jirka řekne, jak tráví dovolenou. To je poněkud rozdíl třeba k tomu, co tu občas předvádí jiní.
Mimochodem, Jirka má pravdu v tom, že na dovolenou si lidi, kteří pracujou nebo celý život pracovali, docela v klidu za rok našetří, když mysleli i na tu dobu, kdy pracovat nebudou. Proto mají třeba vlastní bydlení. Vidím to přímo v rodině. Kolik mají důchod a jak na tom jsou. A ani máma, ani nevlastní táta nebyli nějaký prominenti bývalýho režimu.
listopad 17, 2022 10:28
... : *deeres*
To jsem si pouze půjčila citát, protože ta vaše parta podporovatelů slabomyslných
politických Mikinových komentů, je přesvědčena, že kráčíme k růžovým zítřkům.
Zrovna to vlastní bydlení, si moje generace pořídila kdysi v minulosti a bez hypoték. Ti, co si na to vzali půjčku, brzy nebudou mít na splátky a ti co si koupili za vlastní, je mohou pod most brzy následovat, pokud bude tento trend pokračovat.
Lidé přichází o práci a potom nebudou mít na platby, na cokoliv.
Včera jsem zrovna četla, jak se zavírá zimní stadion na Smíchově Nikolajka. Tam jsem učila bruslit jako prcek, před 70 lety. Také moje dcera tam stála poprvé na bruslích. Zavírají se hospody, třeba vyhlášený Šeberák. Ruší se lokálky, protože nejsou na provoz prachy. Že ty se máš dobře a i tvoje rodina, tak stejně to nemá už hodně lidí. Nic dnes nemáš jistý, tak si té povýšenosti zatím užij!

listopad 17, 2022 12:10
... : kyttka
Tak ta moje parta – btw, koho tím myslíš, beru tedy lidi mně blízké nejen na Kudlance – si nemyslí, že kráčíme ke světlým zítřkům. To tady nikdy z nás neřekl, a ani moji přátelé v reálným světě si to nemyslí. Spíš jsme skupina lidí, který nehodlají přistoupit na to, že všechno je jen na h*vno a měli bychom si zoufat, plakat a nadávat a radši něco dělaj a ve všem si hledáme aspoň něco hezkýho.
Dvakrát v životě jsem o dobrou práci přišla, jednou skoro zhebla, takže sorry, není to moje povýšenost, ale odhad toho, že bych se patrně dokázala oklepat znovu. (Docela pozitivní na těch všech kapačkách bylo, že jsem u toho přečetla stohy knížek, takže radši vzpomínám na tohle, než to ošklivý, co se mnou dálo.)
A opravdu nevěřím těm panikářským kecům, jak přes zimu houfně budou lidi umírat zimou a hlady. Já třeba za mít se dobře považuju mít kde bydlet a čeho se najíst, co si oblíct, dítě ve škole, sebe v práci. Pochybuju, že davy lidí tohle tady nemá. Drtivá většina ano. Nebudu plakat, že nemůžu jít na brusle nebo do hospody. A pochybuju, že by ty lidi ze zimáku a z hospody práci nenašli, práce je tady furt jako sr*ček, jen to asi možná chce jít jí trochu naproti.
V době, kdy se pár kiláků od našich hranic dějou takový svinstva, mi fakt přijde sobecký fňukat, že musím trochu slevit ze svýho standardu. A fakt nebudu závidět těm, co nemusí.
To bys fakt radši chtěla pakt s Ruskem, jejich plyn? Myslíš, že pak by naše ekonomika vzkétala? Tak tě ubezpečuju, že po Blábolilovo rozhazování, by i bez války na UA bylo mnohem hůř.
listopad 17, 2022 13:59
... : kyttka
A jinak, pouč mě, jak si v minulosti člověk pořídil bydlení bez hypoték (existovalo tady tehdy to slovo, nebo to byly půjčky, nebo k tomu za komanče člověk peníze vůbec nepotřeboval?), vlastní bydlení, se všim všudy vlastní, včetně pozemku pod tím bydlením, aby byl jeho.
listopad 17, 2022 14:12
... : mila1
Kyttka: tos musela být chytrá a získat podnikový byt jako kdysi deeres. Tak se to dělalo, kyttko
listopad 17, 2022 14:21
... : kyttka
Mílo, ale i tak to furt byl byt podnikový a ne vlastní, ne? Takže kdybys opustila podnik, opustila bys i byt. Nebo se pletu? A neodkupovaly se tyhle byty do osobního vlastnictví až po tej FUJ revoluci s Havlem a jeho partou, za toho hnusnýho demokratickýho režimu, kterej vystřídal socialismus, kdy všechno bylo všech?
listopad 17, 2022 14:26
... : Josef
Deer. To nemá smysl.
listopad 17, 2022 14:30
... : Jiri Bilina
Jak napsala deeres, v demokracii ma kazdy pravo na svuj nazor. Ale nakonec z ni, Josefa a podobnych vzdycky vyleze ze ne tak uplne kazdy, ze by se melo za nazor davat "pres tlamu" a ze podle Macka je jim tohle pravo buhvi jak odepirano. Asi proto, ze kolaboranta Vrabela dnes nenechali zdarma recnit v televizi...
O bydleni, svobode, moznostech cestovat i dalsich vecech jsme se zde uz bavili mockrat a co ja pamatuju, byla to za te jejich slavne diktatury pekna bida... smilies/undecided.gif
Mikin
listopad 17, 2022 14:54
... : *deeres*
Milo jedničko, vůbec netuším, kde jsi vzala informací, že jsem získala podnikový byt. Řekla bych, že sis to vycucala z prstu. Do roku 2013 jsem bydlela v nájmu, na zaplacení složenek
už důchod nestačil a tak jsem za uškudlené peníze koupila byt za Prahou. Dneska by stál trojnásobek a už bych na něj ani neměla.
Kyttka, ani ty jste vůbec nic nepochopily. Mezi pesimismus a realitou je rozdíl a někdy nestačí, že tancujete, jak dovedete nejrychleji.


listopad 17, 2022 16:47
... : kyttka
Tak tos měla kliku, že sis naškudlila. Ti ostatní si holt brali ty hypotéky, když nechtěli bejt v nájmu a chtěli něco svýho.
A ono to podle toho roku odpovídá, 2013 se rušilo regulované nájemné, a majitelé domů, které za socíku komouši vyvlastnili (ukradli) a přidělovali do nájmu, ty nájmy mohli zvednout. On je nájem na nájem.
listopad 17, 2022 17:19
... : kyttka
Nájem a nájem, zatracená autokorekce.
listopad 17, 2022 17:20
... : *deeres*
No, já ti nevím, kdo ukradl komu ten barák v Holešovicích, ale původně to byl družstevní železničárský dům z třicátých let. Jak se k domu dostal nový vlastník je otázka , leda, že to byl sám pan Železnice. Čachry s domy se děly v devadesátkách ve velkým a dodnes dějí. Chudáci v nyní "Bakalových bytech".
listopad 17, 2022 17:31
... : mila1
deeres: jsem si jistá, že jsi to tady kdysi psala, že jsi léta pracovala u jednoho socialistického podniku a že jsi od nich měla i byt. Jinak bych to nepsala. Vím, že jsem se nad tím tehdy pozastavila. Třeba to dohledám.
A ten Tvůj pesimismus, to je něco. To opravdu člověku dodá náladu smilies/grin.gif
listopad 17, 2022 17:33
... : kyttka
Tak já to shrnu, jo? Barák postavili železničáři ve třicátejch, po 48. přešel stejně jako Dráhy a všechno pod stát, tys dostala, co by zaměstnanec v tom baráku byt (vůbec ne podnikovej, samozřejmě), no a pak barák Dráhy prodaly. Nevím, jestli jste dostali přednostní právo odkupu, nebo ne, ve spoustě takových domů se to dělalo, ať to byly Dráhy nebo třeba armáda. Nikdo vás nevyhodil na ulici, jen se v tom baráku začalo platit tržní nájemný. Ty sis mohla dovolit koupit vlastní byt za Prahou, takže jsi vážně štastlivec.
listopad 17, 2022 18:03
... : *deeres*
Dohledáš kulový, sice jsem psala,že se daly pořídit podnikové byty, ale nikdy jsem nenapsala, že ho mám já. Jako vždy jsi zase vedle.
Nebyla jsem v situaci, kdy bych byt potřebovala a ani bych na něj tehdy neměla penize ke složení záloh. Ty byty nebyly úplně zadarmo. Také mi scházela potřebná kádrová lustrace.
Že bych byla pesimista? To těžko, pouze reálně posuzuji situaci a snažím se z toho vyjít bez ztráty kytičky. Ale někdy ani to nemusí stačit.
listopad 17, 2022 18:05
... : Jiri Bilina
Zkratka a dobre, ani to sebeupornejsi skuhrani a lzi nedokazou zastrit skutecnost, ze se dnes ve svobodne a demokraticke Ceske republice lidem zije (jak po strance osobnich svobod, tak po strance materialni i zdravotni) mnohem lepe, nez se jim zilo ve zlocinne komunisticke diktature.
A to netvrdi jen Mikin zijici v dalekem srubu, ale prakticky vsichni jeho kamaradi a znami zijici v Cesku. At uz jsou v duchodu, nebo jeste stale pracuji.
Drzim palce a nazdar! smilies/wink.gif
Mikin
listopad 17, 2022 18:46
... : mila1
Víš co, deeres? Přestaň si vylévat svou špatnou náladu tady na nás. Je mi jasné, že Ti vadí, že sem zase začali přispívat lidi, jejichž názor Ti je proti srsti. Lidi, kteří to v životě taky nemají jednoduché, ale snaží se to brát pozitivně. Ne jako Ty. To Tvoje "reálné posuzování situace".. Ty Tvé soudy o tom, že za když má někdo zdravotní potíže, může za to očkování proti covidu. To Tvoje nadšené přizvukování proruským názorům Lenky1.. A mohla bych pokračovat.
To s tím podnikovým bytem možná bylo jak píšeš, že bylo možné ho získat, ale asi jsi to napsala tak, že z toho vyplývalo, že jsi taky jedna z těch, co ho dostali. Bylo mi to divné, protože pokud vím, ve straně jsi nebyla... nebo? Já jsem v té době taky žila a rozhodně jsem na podnikový byt nedosáhla. A že jsem jako vždycky vedle...? Tak pokud si to myslíš, brát Ti to nebudu. Já si o Tobě taky myslím své.
listopad 17, 2022 19:08
... : *deeres*
Nebyla jsi to náhodou taky ty, co mi tu tvrdila, že jsem voličkou Babiše. Když už se tady snažíš něčím argumentovat, měla bys číst pozorněji, co tu kdo píše. Pak si jenom myslíš, jenže blbě. A ne, v žádné straně jsem nebyla0p, ani v KSČ, ani v Socdem, ani u katolíků a představ si,že ani v Pionýrů a už vůbec ne v ČSM, nebo jak se to tehdy jmenovalo.
Já jsem dost háklivá na to, být v organizovaném davu, s jednotným světonázorem.
listopad 17, 2022 19:30
... : Jiri Bilina
Zajimavy, ze v KSČ bylo na zacatku roku 1989 pres 1.5 milionu Cechoslovaku, ale zadny z nich se k tomu dnes v diskusich neprizna. Kampak se nam ti čerchmanti jenom podeli? smilies/smiley.gif Nerikam ze deeres keca, protoze ji osobne neznam. Ale proc musi sakra zrovna lide, kterym tak vadi soucasny demokraticky rezim jeste pridat svou udajnou neucast v Pionyru, ČSM a podobne?
Napriklad ja v Pionyru byl. Ne ze bych se tam dobrovolne hlasil, ale nekdy ve 4. nebo 5. tride nam soudruzka ucitelka oznamila, ze se jdeme "nechat ošátkovat". Cela trida jsme napochodovali do nejakeho kulturaku, byl nam precten pionyrsky slib, uvazany satky, jedna spoluzacka zahrala na garmosku a zbytek dne bylo normalni vyucovani. Nikdo se nas na nic neptal, z cele skoly nikdo neodmitnul a cela moje pionyrska cinnost probihala jednou za mesic behem vyucovacich hodin, kdy nam nase vedouci (zaroven tridni ucitelka) precetla jakesi zavazky. Proste naprosta formalita.
Nerikam ze to bylo ve vsech dobach stejne, ale to udajne mnozstvi hrdinu me vyrazi dech. Jestli mluvi jen procento z nich pravdu, tak to ja jsem zapaloval s bratry Mašínovymi jezedakum stohy. smilies/wink.gif
Mikin
listopad 18, 2022 03:13
... : mila1
Mikine, nakonec se dozvíme, že deeres byla vlastně v disentu smilies/grin.gif
Máš pravdu, v Pionýru byly skoro všechny děti, v naší třídě úplně všichni. Prostě to tak bylo. Co se týče SSM, tak když člověk studoval na vysoké, tak tam taky musel být. Já byla pouze na obyčejné technické vysoké, na žádnou z těch lepších jsem neměla nárok se dostat - špatný kádrový profil mých rodičů - no a v našem kruhu nebyl v SSM jen jeden člověk. Jinak všichni. Já navíc vedla děti jako vedoucí, bavilo mne to, takže jsem vlastně naší organizaci vytvářela plusové body smilies/cheesy.gif
Musím se smát, jak se nyní lidi holedbají, jak stateční byli za totáče. Sama jich takových moc neznám. Spíš lidi nechtěli dráždit systém. Ale to tak dobře nezní, co...
listopad 18, 2022 07:15
... : kyttka
I já mám fotku ze šátkování někdy ve třetí třídě. smilies/grin.gif Taky si nepamatuju, že by někdo v Pionýru od nás ze třídy nebyl. Vedla nás prima holka, vázali jsme uzly, hráli stopovačky, prostě blbli jednou za tejden celý odpoledne venku. Můj drahý třeba byl i v SSM, na VGJŽ jaksi nešlo nebejt. Vyprávěl mi o tom dost a dost, co si pamatuje z dob študákování na samým konci režimu. Maturoval v roce 90.
A jo, je to vtipný, jak dneska nikdo nebyl v KSČ a SSM a v Pionýru. Jiskřičky jsou vzaný na milost, nebo ani to ne? smilies/grin.gif
listopad 18, 2022 08:03
... : AnickaM
Taky si nepamatuju, ze by se nas nekdo ptal, jestli chceme vstoupit do pionyra. Zato ta ostuda, kdyz byl nekdo vyloucen, to byl teda vyvrhel! A nepamatuju, ze by se tam probirala nejaka ideologie, bylo to jak pise kyttka, kdyz bylo hezky, tak hry venku, souteze, v zime sankovani, brusleni. Taky jsme nacvicovali na ruzne besidky, ja hrozne rada recitovala. Tenkrat zadne skolni druziny nebyly, rodice meli aspon postarano o deti na jedno odpoledne v tydnu. A vubec pionyrsky dum, ktery je ted nahrazen "Kamaradem" poskytoval ruzne krouzky a to skoro zadarmo. Takze proc bych se mela stydet, ze jsem byla pionyrka. Zato ve druhe tride jsem jeste chodila do nabozenstvi. A potom do zdravotnickeho krouzku,kde jsme se ucili zaklady prvni pomoci, klasicke obvazovani jsem se naucila prave tam.
listopad 18, 2022 08:45
... : Iris
Přesně holky smilies/cheesy.gif

Prostě jsme se narodili a žili v té době, zejména my, dnešní 65 plus. Rodiče a prarodiče leccos zažili a chápali, my ne. Strčili nám v první třídě červený slabikář a živou abecedu, na každé z těch učebnic jsou rozjásaní pionýři, prostě tak mi to předložili, to byl svět, do kterého jsem vstoupila. Na základce jiskra, později červený šátek, nedovedu si představit, že by rodiče vystoupili proti tomu, aby mi ho uvázali. Existovali už v té době jiní rodiče (jak známe například ze seriálu "Vyprávěj"¨), kteří to dětem nedovolili. Ale to už byli vyspělé, zdatné a nejspíš také režimu známé podvratné živly. Že by jich byla plná škola, na to si opravdu nevzpomínám.

Na rudé šátky, bílé a pak modré košile, si pamatuji velmi dobře, měli jsme je všichni a někteří spolužáci si je brali i na společné fotografování na konci roku. Prvomájové průvody, volby a jiné ptákoviny, jsme takhle oblečení absolvovali bez remcání. Koukněte na Pupendo. Až později jsme začali sledovat a remcat, zejména pak po roce 1968, to už bylo všechno jiné. Doma se něco jiného říkalo, navenek se málokdo odvážil protestovat. Pokud neemigroval, musel držet pysk, kdepak vyskakovat si na demonstracích proti vládě, cha...

Na střední škole samozřejmě automaticky SSM a s tím se pak šlo do zaměstnání, zavzpomínejte si prosím, až budou opakovat staré díly "Nemocnice na kraji města", tam měli mládežnickou organizaci jak vyšitou, je to hnus, co tam vykládají, ale nám se ten seriál tááák strašně všem líbil a nikdo se u toho při sledování seriálu nepoblil. Dobře jim mládežnická organizace fungovala a tak to mělo být všude. Samozřejmě nebylo. U nás ve špitále jsme vykazovali spíše zábavné akce, organizace Dne dětí apod., někdy porady, tedy normální mejdany. Akorát do zprávy se to podalo jako výjezdní zasedání. Vždyť víme, jak to bylo. U toho ohně jsme tehdy už zpívali Kryla, při noční poslouchali Svobodnou Evropu - to byl vrchol naší odvahy. Proti režimu jsme jen tajně špitali, hajzlíků, kteří donášeli, bylo všude docela dost.. Mám se za to stydět? Byla taková doba, neměla jsem srovnání, netušila jsem, že to není navždy, že to není svět, ve kterém budu žít do smrti. Byl to hnus, teď to vidím u starých socialistických filmů a televizních inscenací, to byla prostě šílená schizofrenie. Obdivuji ty, kteří dokázali začít od nuly v cizině, skláním se před těmi, kteří bojovali s režimem a odnesli to oni i jejich rodiny. Ale to byla hrstka lidí v porovnání s tím, co tu vládlo většinově.

Po nějaké době za mnou přišli s ušlechtilou nabídkou, že bych mohla vstoupit do strany. Tehdy jsem už cíleně a poučeně odmítla, ale klasicky připos*aně - "necítila jsem se být ještě hodna této pocty", odložila jsem to rozhodnutí - tedy tak jsem jim to řekla. Do strany jsem v té době už vnitřně absolutně odmítala vstoupit. Pak mě zachránila revoluce a V. Havel smilies/wink.gif

Docela mě mrzí, když mladší ročníky tuto dobu a naše přežívání v ní hodnotí dnešním pohledem svobodných světolidí a jsou blízko k tomu, aby nás odsuzovali, netuší, jaké to tehdy bylo. My tu byli zavření a omezení. A trochu musím Milo a Kyttko říct k vaší kandidátce Danuši, že mě malinko vadí, když jako hlavní argument, kterým začíná svůj klip je, že za sebou netáhne komunistickou minulost. No bodejť by táhla, když je ročník 79, než pobrala rozum, nemusela už nic za sebou tahat.

Omlouvám se za dlouhé psaní, nějak mě to trápilo už dlouho. Jo a kdo z vás nezažil povinnou zábavnou soutěž "O zemi, kde zítra již znamená včera?" Fakt vás nikoho nedostihla? Na střední škole byla účast povinnná. Blééé
listopad 18, 2022 08:46
... : Iris
Do háje, teď vidím, že debata byla původně o teploměrech a tonometru. No, tak se to nějak rozvinulo.
Jo a samozřejmě -
živly byly
, omlouvám se za hrubku.
listopad 18, 2022 09:06
... : Iris
Aničko ahoj, máš pravdu, pionýrský dům byl úžasný, tam bylo věcí a aktivit. A jak píšeš - vlastně to byly kroužky a zábava. Ta ideologie do nás asi nějak skrytě cpaná byla, ale to jsme v dětském věku nevnímali tak jasně. Dnes se rozvážejí děti SUV po nejrůznějších aktivitách, my měli kroužky a pionýra. V době oddychu, tedy 1968, se rozmáhal Junák a Skaut. Také se začalo s náboženstvím, tehdy mě stihli připravit k prvnímu příjímání a biřmování, než zase spadla klec a to všechno jmenované spadlo do oblasti nežádoucích aktivit. Kolem kostela stál vždycky nějaký všímavý zapisovatel, proto jsem teď alergická na to, že se policajti naučili parkovat za kostelem. Ale mají to tam výhodné, už prý neudávají, kdo šel na půlnoční a kdo tam kdy chodí, nebo nedejbože se vdává smilies/smiley.gif
listopad 18, 2022 09:21
... : kyttka
Irisko, moc hezký a díky. Jo, tohle přesně mi řekla spousta lidí o generaci starších, prostě to takhle bylo.
U paní Danuše stále ještě váhám, a víc mi vadí jiný věci než to, že proklamuje svou nekomunistickou minulost. I když je fakt, že by se mi líbilo mít konečně ve vedení státu někoho, kdo za sebou nic nevláčí. Ani komunismus, ani rozkrádání státu v divokých devadesátkách.
Přijde mi hrozně vtipný, jak se tu někteří rozohňují, jak nic nemáme a poklonkujeme Západu. Prima, no, tak v těch devadesátkách už hubu a krok držet nemuseli, neměli to dopustit, ne? A fakt je to „napalici“ tohle vyčítat současný vládě, kdy Rakušanovi je 44, Pekarovej 38, Bartošovi 42, Jurečkovi 41 a Fialovi bylo v době Sametu 28.

V minulých volbách jsem volila Marka Hilšera v prvním kole, jsem si dovolila ten luxus volit, koho chci, aspoň v tom prvním. Jenže v tomhle systému je to trochu těžký, extra když někoho silně nechceš. A já nechci Blábolila. A ani moc vojáka-generála. Nevím, je to pro mě vážně hodně těžký rozhodování. Hrozně bych chtěla někoho, koho bych mohla volit se vším všudy, někoho, kdo by nebyl bejvalej estébák nebo rozvědčík, někoho, kdo necancá, že by nikdy nejmenoval ústavním soudcem gaye nebo lesbu, někoho, kdo nemá starýho v byznysu s exekucema, někoho, kdo má šanci, protože já vím, že Marek prostě nemá.
listopad 18, 2022 10:08
... : Josef
Vočom to vlastně tady je? Kdo, kdy, kde, byl, nebyl, kdo co měl, neměl. Ješišimajrá!
Co příště třeba zase o nemocech. Kdo, kdy, kde, co už měl, kdo ještě něco neměl?
"Víte co, paní, postavte si ty tašky, bude to nadýl, musim vám to říct od začátku."
listopad 18, 2022 11:56
... : mila1
Iris, přesně. Za mnou taky přišli, když jsem byla ve svém prvním zaměstnání, jestli nechci vstoupit do strany. Nechtěla jsem a naštěstí jsem nebyla pro ně tak zajímavá, aby naléhali. Proto chápu ty, kteří chtěli dělat kariéru, svou práci a byli pro tehdejší systém zajímaví, že do strany vstoupili. U některých pozic to ani jinak nešlo. Proto mi nevadí komunistická minulost třeba u generála Pavla.
Nechtěla jsem do žádné strany ještě z jednoho důvodu. Mí oba rodiče až do roku 68 ve straně byli. Oni tomu fakt věřili. Vzpomínám si, jak jsem přistihla mámu, jak poslouchá rozhlas a bojí se o Dubčeka - v době, kdy byl s ostatníma odvezen do Moskvy. Naši věřili v nějakou třetí cestu, jak to hlásal Dubček a o to víc byli zničeni, když sem vpadli Rusáci. Oba pak byli vyhozeni ze strany, protože nepodepsali souhlas se vstupem spojeneckým vojsk. Tátu vyhodili ze školství, mámu sesadili z funkce vrchní ekonomky na nejnižší možnou funkci technika. Oba to psychicky přežili, my děti jsme měly problém se dostat na vysokou. Já nakonec na techniku, kam brali každého. No často jsem se našich ptala, proč vůbec v té straně byli, copak netušili, jak moc jim lhali? Navíc obojí prarodiče komunisty nenáviděli. Naši mi odpovídali, že tomu prostě věřili. Tečka. Nikdy toho nelitovali. Ale mne vzali veškerou chuť se někde politicky angažovat. Dlouho jsem to našim měla za zlé, ale časem jsem usoudila, že jsem nežila v jejich době - oba byli ročník cca 1930. - a že nemám právo je soudit. Oni si tu svou nerozvážnost "vyžrali" dostatečně. A kdo žil po roce 68 na malém městě ve Východních Čechách, tak ví, jak nepříjemné to pro celou rodinu bylo. Tam se všechno řešilo daleko víc než ve velkých městech.

listopad 18, 2022 12:07
... : kyttka
Nechceš-li, Pepo, abys měl pod článkem o chytrých stroječcích politicky „nablito“, nesmíš vrhnout první. Ono když člověk vidí blitky, tak se mu ten kufr zvedne taky. To máš jako v letadle, jeden vrhne a letadlo přistává ve stavu, že je to na gumáky a hadici.
listopad 18, 2022 12:26
... : Jiri Bilina
Tak to bylo, kyttko. Prvni 4 komentare jsou o lekarskych pristrojich, pak do toho vtrhne sam pan autor clanku s tim, ze se mu zveda tlak i zaludek nad politickymi debatami, s predsedkyni Parlamentu, nesnedenym jidlem atd...
A nemusi byt clovek zrovna pametnik nebo nejak zvlast hejbat zadnici. Staci hejbnout tim koleckem co je na myši na vrchol tehle stranky. smilies/grin.gif
Mikin
listopad 18, 2022 14:39
... : Josef
Mi, Kytko, připadáš nějak jakoby sexuálně frustrovaná. Nic ve zlym, to je jen můj dojem, klidně se můžu mýlit. Už onehdá, když jsem psal, jak se mi doktor hrabal v ...eli, jsi reagovala poukázáním na mou neznalost slastných sexuálních praktik. No, ty se teda, na rozdíl ode mě, vyznáš. Tví milenci, předpokládám i tvý milenky, mají zážitky, mně utajený. Možná ti to, s přibejvacíma rokama chybí. Co já vim?
Ale k tvýmu, že jsem vrhnul první. To jako myslíš větou:
"Tlak se mi občas zvedne, většinou i s žaludkem, když čumim na nedělní politický debaty na Primě a na ČT." Tobě ne? Dyť o tom občas píšeš sama.
Nebo druhou větou: "....jsou i srdce hřejivý politický momenty! Jako třeba zrovna dneska, kdy mě potěšila předsedkyně Parlamentu, která nařídila, aby nesnědený zbytky z parlamentní kuchyně byly rozdávaný chudejm." To byla přeci pochvala! Nebo chceš jako říct, že si paní Pekarová za svuj počin pochvalu nezasloužila? To jsem z toho celej ťumpachovej!
listopad 18, 2022 15:05
... : Jiri Bilina
Bylo to tak damy...
Ja musim priznat, ze jsem byl pionyrem hned 2x. Na podzim roku 1970 zrusili totiz komunisti Skaut - Junak a nas oddil byl preveden do Pionyra. A ja nejspis s nim. I kdyz jsme zadny slib neskladali a pokracovali vicemene tajne v obvykle cinnosti. Akorat bez stejnokroju. A v oddilove kronice se z plneni bobriku a 3 Orlich per papirove stala soutez "pionyrskych raketovych posadek". Tohle obdobi pro me skoncilo po trech letech, kdy jsem coby 16-ti lety drsnak vyrazil s rucne usitou usarnou na prvni vandr. Tam uz nam mohli komunisti uplne ******.
Zkratka a dobre, kdyz slysim jak lidi kteri ten zlocinnej rezim brani zuby nehty prohlasuji ze nebyli ani v Pionyru, nebo ze poslouchali RFE a cinkali klicema, tak jim proste neverim.
Mikin
listopad 18, 2022 16:53
... : AnickaM
Pepo, nejsi tentokrat trochu mini misu? Nejsi tak trochu sexualne frustrovanej ty? Nejen tricitky ti muzou poskytnout co potrebujes. Koukam, ze Dominik, kteryho jsme tu kdysi cetli na pokracovani se dostal do biografu a ted uz i tv. Proc jsou chlapi, kdyz se staraj o mimi povazovani za hrdiny, a zeny to zvladaji tzv. levou zadni? To by me teda vazne zajimalo.
listopad 18, 2022 20:17
... : Josef
Jo Aničko. Semse nad sebou vážně zamyslel a dospěl k závěru, že máš recht. Chyba je určitě na mý straně, že se o nový zážitky už pár let dobrovolně připravuju. Ale jak píšu shora, každej to máme jináč a starýho zajíce novejm kouskum nenaučíš. Přeju fajn den.
listopad 19, 2022 06:34
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]