TOTÁLNÍ VYMÝVÁNÍ MOZKŮ?
Úterý, 12 březen 2019
Výsledek obrázku pro VLASTIMIL VONDRUÅ KAAno. Po přečtení tohoto textu možná lépe pochopíte, jak se to dnes dělá. V moderní historii nemáme k podobnému pohybu národů, který už pár let zažívá Evropa, paralelu, proto je třeba použít nomenklaturu starších dějin. Nejde o migrační krizi, ale o nájezd muslimů. Spisovatel a historik Vlastimil Vondruška ve svém zamyšlení upozorňuje na to, jak hanebně se zachází s fakty a logikou, jak demagogicky se používají pojmy jako nepřizpůsobiví či migrační krize, a jak se díky tomu dá obecné mínění zmanipulovat.

 

 

 

 

Nejde o migrační krizi, ale nájezd hord, které u nás nemají co dělat

A čím začít jiným než slovy „migrační krize“. Slovo krize se používá pro různé problémy, ať už jde o stav po živelní katastrofě nebo o hospodářskou cyklickou krizi. Krizí je zlomový stav pacienta nebo neshoda v manželství. Je to však vždy něco, co vzniká více či méně nezávisle na naší vůli. Slovy „migrační krize“ se tak politici snaží navodit dojem, že jde o proces, který se děje mimo nás a my se mu musíme podvolit (stejně jako se podvolíme zemětřesení nebo krachu na burze).

Jenže to je lež! Tahle událost není krize, protože my ji řešit můžeme! Je to pustý nájezd hord, které nemají na našem území legitimně co dělat. Jistě, existují i ohledy humanitární, ale ty se musejí řešit vždycky v rámci zákonů dané země a při respektování suverenity jejích hranic. Cokoli jiného je zvůle (a neohánějme se vnucenými mezinárodními pakty a úmluvami, jsou-li navíc v rozporu s naší ústavou).  Příliv migrantů není krize, je to výsledek neschopnosti bruselských vládnoucích elit plnit povinnosti, které jako správci Evropy mají. Nikdo dnes nechrání evropské hranice, vedou se jen nekonečné žvásty, že je to třeba udělat. Ať už německá kancléřka stoupence islámu pozvala, či nikoli, nemají tu legitimně co dělat a překročení našich hranic je trestný čin.

Skutečná migrace je ve skutečnosti něco, co má jistý zákonný nebo alespoň hospodářský rámec. Přistěhovalec musí žádat o legalizaci pobytu, musí se v nové zemi přizpůsobit, musí v ní pracovat a uživit sebe a svou rodinu. Nic z toho přicházející hordy neplní, nerespektují a nejsou toho ani potenciálně schopny. V moderní historii nemáme k podobnému pohybu národů paralelu, proto je třeba použít nomenklaturu starších dějin. Nejde o migrační krizi, ale o nájezd muslimů.

 

Zničí byt, obsadí cizí objekt, krade, ale je jen nepřizpůsobivý

Stejně fatálně se dnes pracuje s pojmem „nepřizpůsobivý“. Zákon stanoví jasně, že člověk je buď bezúhonný, protože zákony plní, nebo je zločinec, případně podle vážnosti přestupku pachatel, neboť zákony a předpisy porušuje.  Co je to nepřizpůsobivý? Člověk, který se rozhodne, že některé zákony a normy dodržovat nebude. Dostane byt, ale zničí ho. Vláme se do cizího objektu a ve jménu svých ušlechtilých myšlenek ho obsadí. Na ulicích dělá nepořádek, v noci hluk, páchá drobné krádeže, nechce pracovat. To vše se dnes označuje jako nepřizpůsobivost. Proč, vždyť každý, kdo tohle dělá, je přece v dikci zákona pachatel nebo zločinec. Politici a mediální komentátoři to snad nevědí? Pak by si měli zopakovat základy práva.

Stejně tak je podivné, aby se různé skupiny společnosti přejmenovávaly podle aktuální situace. Před několika lety se vedly vášnivé polemiky na téma, jak hanebná je česká komunistická strana, protože se odmítá přejmenovat (navzdory tomu, že propagace komunismu byla zákonem prohlášena za trestnou – typický právní Kocourkov).   Komunisté věrni revolučním písním na své barikádě vytrvali a komunisty podle názvu zůstali. Zachovali se rozhodně seriózněji než cikáni (historický název doložený již ve 14. století), kteří nedůvěryhodnou firmu vyměnili za označení „Rom“. Přiznám se, že neznám národ, který by se po staletích existence přejmenoval jen proto, že se mu jeho označení nezdá dostatečně důstojné. A až bude zpochybněno tohle slovo (ono už vlastně je tím, jak ochotně se příslušníci této etnické menšiny přizpůsobují), najdou si třeba jiné označení.

 

 

 

Předkové nemohli polemizovat o „migrační krizi“, museli se chopit zbraní

Přemýšleli jste, kdo vlastně je „sociálně potřebný“, nebo dokonce „sociálně slabý“? Hledal jsem na stránkách našich institucí, ale ani na marxistickém ministerstvu není definice, kdo to vlastně je. Všichni se však tím pojmem ohánějí. Takové termíny jsou na nic, protože nikdo pořádně nechápe, co exaktně znamenají.  Označují totiž to, co se hodí politikům, úředníkům a aktivistům. Buďme však jazykově korektní. Ve společnosti existují lidé bohatí a chudí. Je-li někdo chudý, má smůlu. Nicméně podle křesťanství chudoba cti netratí. Navíc každý chudý může zbohatnout, pokud se bude snažit. Nebo pokud bude mít štěstí. Žijeme v době pokrokové, která chudobu nepřipouští. Všichni bohatí ovšem být nemohou.

Dávat peníze na chudé, to se jaksi nenosí. Ale na sociálně potřebné? Kdo by mohl odmítnout pomáhat potřebným? Mimochodem, potřebný je ve své podstatě každý člověk v této zemi. Soused má jaguára, ale já ne. Jsem potřebný, protože bych ho chtěl taky. Být potřebný je psychologicky nebezpečné, je to slovo politicky nabubřelé a prázdné. Být chudý nebo bohatý je však označení jasné, srozumitelné a z hlediska reality správné.

Pokud chceme tuhle společnost napravit, je třeba říkat pravdu. A to znamená označovat věci správnými termíny, neskrývat nepříjemné skutečnosti za balast eufemismů. O tom, co sdělujeme, musí rozhodovat věcná správnost, a nikoli politická korektnost, jemnocit či osobní ambice. Na všechny děje a stavy společnosti máme prověřené pojmy, nevytvářejme nové.

Český jazyk je mimořádně bohatý, používejme jen ty obraty, které jsou známé po staletí. Pak se rozhodně budeme na svět dívat reálněji a jednat pragmatičtěji. Protože naši předkové nemohli polemizovat o „migrační krizi“, museli se chopit zbraní a bránit svou svobodu a majetek.

Mimochodem, obrat „bránit svou zemi, víru a majetek“ není urážkou!  Ale dokáže to dnes ještě někdo? Vyrostly nám tady generace „mužů“, které neumí vystřelit ani z praku, mimo jiné proto, že nevědí, co to je. Hrdinové jsou jenom u počítače, ale jinak jsou to větší srabi, než dříve držitelé tzv. modrých knížek. Kdo za to může a jak to napravíme? Jsme možná jediný národ, který vychovává nové generace absolutně bez vztahu k vlasti, státnímu nebo národnímu majetku a jakýmkoliv duchovním hodnotám, bez úcty k autoritám, k ženám, zkušenostem starších generací a vůbec ke stáří.

A to je opravdu smutné.

 

VLASTIMIL VONDRUŠKA

 


Komentáře
... : Josef Kouba
Absolutní souhlas a pět palců nahoru, za poslední odstavec. Dle toho jakým tempem jedná EU v těchto otázkách, je jasné, že nic zásadního neučiní. Jako by ten nejvyšší papaláš v EU měl ještě nad sebou někoho vyššího, jež si přeje zničit konkurenceschopnost EU.
březen 12, 2019 06:10
... : zuza
Je to velmi smutné, ale po třiceti letech se snažit o nápravu, to už asi těžko zachráníte. Generace lidí, která už to nechápe, není schopná jednat. Nejvíc jaksi je na tom nejhorší, že generace která by měla jednat, schvaluje počínání svých dětí.
březen 12, 2019 06:12
... : *deeres*
Asi jsme ve výchově dětí něco zanedbali. To Slováci jsou jiní vlastenci. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif

Ľudovít Štúr - Rozlúčenie

https://www.facebook.com/citarny/videos/jakubko-recituje-rozžehnání-ľudovít-štúr/1014853285369195/
březen 12, 2019 09:47
... : NČ
Potíž je ale v tom, že tohle každej myslící člověk ví. Myslícím není třeba, to připomínat.
Ale je ohromná skupina idiotů a idiotek, která vůbec myšlení není schopná. Myšlení těch zoufalců je utvářeno Českou televizí, Moravcem, Fridrichovou, Vollnerem…. A ti troubové se za to berou přímo agresívně, přesvědčeni, že jde o JEJICH názory! ti blbečci tomu fakt věřej.
A ještě větší průser je v tom, že mozečky dětí už od 5ti let jsou vystavovány soustavný propagandě. Ta děcka nemají ani šajna o čemkoliv z politiky, ale vědí, že Havel nás osvobodil, Kocáb vyhnal rusáky, máme se nejlíp v historii, a už Masaryk varoval před klamavejma fejkama na internetu … Cikáni jsou obdivuhodní, viz Most, J. Lada byl rasista, když cikány v "Kocourovi Mikešovi" označoval za lidi zlý a podlý. Co pak z těch děcek může vyrůst?
A ještě se přidá "pravda a láska" ke každýmu nebohýmu černouškovi, nedejbůh sirotkovi, s tím, že je naší POVINNOSTÍ, tomu pomáhat. Co pak z těch děcek může vyrůst?
březen 12, 2019 10:49
... : *deeres*
Řekla bych, že generace Husákových dětí se nechce vzdát té své revoluce. Nepřesvědčí je ani to, že mrtvý student Martin Šmíd, byl ve skutečnosti velice živý agent STB Žifčák, který je dneska v pohodě jako hoteliér v Karlově Studánce. Zpráva o smrti studenta se rozšířila ve 23. hodin v Divadle Na Zábradlí, k lepšímu jí tam asi dala další agentka STB, feťačka Drahomíra Dražská. A Petr Uhl hned žaloval do Svobodné Evropy, kde jí hlásala Lída Rakušanová. Nikdy se za šíření poplašné zprávy neomluvila. Také proč, novinářka, jejíž blogy můžete dnes najít třeba na Neviditelném psovi a hned víte s kým máte tu čest.Pěkně nám to dává sežrat, co jsme za zmetky, kteří nechtějí zrušit Benešovy dekrety a nejenom to, ani nechtějí plnit Lisabonskou smlouvu.
Třeba z 25.8.2018, vysílal i ČRo: Právo-zrušení Benešových dekretů je v zájmu státu.
...poválečné dekrety, ač právně nepochybně vyhaslé, jsou dodnes nebezpečným troudem, schopným způsobit v rukou populistických nacionalistů požár.
Dokud je Česká republika bude ve svém právním řádu trpět, toto nebezpečí nepomine. Jejich zrušení je - a to bez přehánění - v nejvyšším zájmu českého státu....
LR
březen 12, 2019 11:30
... : NČ
Nojo. Však už i krvavá balkánská řeznice Madla včera vyčinila Čechům, že si nevážíme Havla.
březen 12, 2019 12:12
... : Moira
Clanek vyborny. REkla bych vsak, ze se stale opakuje to same. Vsichni normalne myslici lidi vi, ze nelze tolerovat hordy primitivu, hodlajicich u nas zavest sedme stoleti. Ale jak tomu zabranit? Na to v podstate neni odpoved. Bili zodpovedni lide maji proste malo dete a to ze znamych duvodu. Cerni nevi co je zodpovednost a tak se mnozi a mnozi. Jak se tomu da zabranit? Obavam se, ze nijak.
Mimochodem, v Nemecku jiz soudy rozhoduji podle prava saria. Tak co k tomu dodat?
březen 12, 2019 18:03
... : Krakonoš
Ale je ohromná skupina idiotů a idiotek, která vůbec myšlení není schopná. Myšlení těch zoufalců je utvářeno TV Barrandov, Svobodnym vysílačem, Protiproudem, Aeronetem, Parlamentníma listama, Soukupem, Kapalem, Ortekem, Hájkem, Okamurou, Klausem ml.,.... A ti troubové se za to berou přímo agresívně, přesvědčeni, že jde o JEJICH názory! ti blbečci tomu fakt věřej.

Tuhle kulturu tu zavedl pan prezident - ten taky vo každým, kdo si nemyslí to samý co von, vykládá, že je to blbeček a idiot. No a kdo z toho skutečně jako idiot nakonec vychází, je vcelku zřejmý. smilies/wink.gif

Mimochodem, pan autor volá po pravdě, aby byla společnost napravená (sic!). Tak bych začal jednou pravdou - pán není historik a skuteční historikové z něj mají v lepším případě srandu. Pán je literát prznící a překrucující historii k vobrazu svýmu, hlavně aby se to dobře četlo i vosobám jednodušším a prodeje stoupaly, což se mu nesmírně daří. Pán je teda hlavně vynikající vobchodník.
březen 13, 2019 12:20
... : NČ
Akorát se zesměšňuješ ještě víc, než jsi směšnej. Spíš, než směšnej, bych ale použil slovo - ubohej
březen 13, 2019 13:09
... : *deeres*
Krakonoši, stejně tak, jako ty, tak ta ohromná skupina idiotů a idiotek, která podle tebe není myšlení schopná, má v rámci demokracie pořád právo na svůj názor.
A není ti ani trochu divné, že ta skupina idiotů a idiotek, je už teď hodně početná a stále roste?
Lež má krátké nohy, lež o studentské revoluci a nejlepším prezidentovi, je měla krapet delší.
Iniciátor přejmenování letiště Ruzyně Fero Renič, teď raději vymazal petici, pod kterou se tehdy lidé podepsali. Vymazal jí na opakované žádosti podepsaných, kteří si dneska drbou hlavu.
březen 13, 2019 15:38
... : Krakonoš
Já jsem to jenom votočil. Jestli se teda cejtíš bejt dotčena "idiotkou", stěžuj si na Žižkově. smilies/cheesy.gif
březen 13, 2019 17:41
... : *deeres*
Krakonoši, já se vůbec necítím být dotčena, já totiž zase za hlupáky považuji ty, kteří se ani nesnaží informovat, znají jenom vybraná média, ta správná korektní, protože ostatní jsou fuj.
Ve škole nás učili, že teprve množstvím poznávání se můžeme alespoň částečně dobrat pravdy.
Nejnovější zpráva - Petr Pavel je nominován na Řád Bílého Lva. Musím se podívat, jak se podepisuje. Náhodně jsem se podívala na signaturu Albright a nevědět, jak se doopravdy jmenuje, tak si myslím, že je to podpis Madelene Zmije.
https://deeres.rajce.idnes.cz/Albright/#Madeline_Albright_podpi.jpg
březen 13, 2019 18:07
... : Sidon
Deeres, tady se dobře ujímá to staré latinské - Nomen est omen. Anebo, jak se u nás říká - kouzlo nechtěného.
březen 13, 2019 21:05
... : mila1
Krakonoši, že se vůbec rozčiluješ. Co tady můžeš čekat za reakci. Když deeres v jednom starším příspěvku vzdychá po báječném životě za komančů:
A přesto všechno, jsme si žili v tom malém bahnitém rybníčku v pohodě a nikoho nás nenapadlo, že přijde den, kdy každý desátý občan naší republiky bude v exekuci.

A přetahování o tom, kdo koho považuje za idiota..? K smíchu nebo k pláči...
březen 14, 2019 10:02
... : *deeres*
Mila1, už se probuď, jestli jsem někde vzdychala po báječném životě za komančů, tak možná ano, ale v souvislosti se svým mládím.
To o exekucích to bylo jenom konstatování skutečnosti. Možná, že i ty jsi z řady Husákových dětí, kdy se manželé nebáli založit rodinu, protože měli kde bydlet a věděli, že své děti uživí.
Existovalo cosi, jako podnikové družstevní byty a slušné novomanželské půjčky a pokud jste spořili, tak neexistoval záporný úrok. Dneska oficiálně sice také ne, ale díky inflaci to je realita.
Dnešní mladí mají před sebou vizi, že až do důchodu budou splácet hypotéky a důchod, to nejspíš dříve zemřou sešlostí věku. Za 30 let svobody, tu už dávno mohl být pořádek, jenže my jsme v ještě větším hnoji, díky našim západním kamarádům, než za těch komančů. Jediné co můžeme, tak si pouštět hubu na špacír, to je tak všechno. Možná časem ani to.
Jen tak pro pořádek, nic z těch komunistických výhod jsem nevyužívala, protože jsem nebyla dost angažovaná.
březen 14, 2019 10:22
... : mila1
deeres: ne, nejsem jedno z Husákových dětí. Jsem zřejmě jen o pár let mladší než Ty a komančů jsem si užila vrchovatě. A to, že za komančů bylo lehké získat byt? To si opravdu myslíš? Tak to mi Tě je opravdu líto.
Dnešní mladí to nemají lehké, ale mají daleko víc možností než jsme měli kdysi my - v tom "zaprděném" malém rybníčku. Ale musejí něco umět a chtít se učit, ne sedět s nataženou rukou a brát si jednu půjčku za sebou - na lepší auto, dovolenou, dárky na Vánoce.
Je mi jasné, že tady nemám šanci na podporu, čekám zase nějakou "vtipnou" urážku od pana Sidona, ale je mi to jedno. Život není jen tady.

březen 14, 2019 10:58
... : *deeres*
Prožila jsem skoro půl na půl život v budování socialismu a pseudokapitalismu, tak mám určité srovnání. Ono dost záleželo na tom, co jsi dělala, já ve fabrice a tam nebyl problém, aby mladí manželé dostali podnikový byt. Při platech cca 2.OOO,- Kčs za 20.OOO,-Kčs na splátky, úplně zadarmo to nebylo, ale hodně lidí mělo platy vyšší, než ty dvě tisícovky. Specialisté na NC strojích si klidně vydělali i čtyřnásobek. Podmínkou ovšem bylo, že z fabriky neodejdeš, smlouva byla na deset let. Dneska se ty králíkárn, na někdejších okrajích Prahy, v rozměrech cca 65m2 prodávají za tři až čtyři miliony. No, nekup to? Ale kdo má peníze, ten si nekoupí byt v paneláku a ti ostatní si tu půjčku vzít musí a není to vazalství na deset let, ale na celý život.
Svoboda ti je na houby, když nemáš střechu nad hlavou a co do huby. Je mně líto, že ti tak kopu do tvých báboviček, ale i my jsme museli něco umět a zatímco jsme tehdy desátky naší práce odváděli našemu východnímu příteli Sovětskému Svazu, tak po 89.roce to tu dorazili naši přátele ze Západu.
A už to nejsou jenom desátky, zařízli nám průmysl, protože prý nic neumíme, zařízli nám zemědělství, protože ani to neumíme a v neposlední řadě se neustále snaží jestli by nemohli vyplundrovat i to , co tu ještě zbylo z přírodních zdrojů. Jako konkurence jsme překáželi a tak nám teď mohou vozit svoje šunty. Nejenom dvojí kvalita potravin, protože nám to přece tak chutná, ale i dvojí kvalita průmyslového zboží, kde stejná značka, která jde na východ, je vyrobena z nekvalitního materiálu.
březen 14, 2019 15:42
... : mila1
No a kolik lidí potkalo to štěstí, že dostali podnikový byt..?
Hlavně, že teď je všechno horší..
Jistě, v devadesátých letech se udělalo spousta chyb, ale kdo si v nich nejvíce nahrabal, byl náš křišťálově čistý estébacký premiér. A o tom se tady mlčí.
březen 14, 2019 17:28
... : Bara
......deeres, skoda slov...…..
březen 14, 2019 20:02
... : zuza
deeres, vidíš co udělá pár let? O té generaci jsem psala, kdo nechce nevidí, neslyší..
březen 15, 2019 06:30
... : Krakonoš
To je divný, kolem mě má každej co do huby i střechu nad hlavou. Neznám vosobně nikoho, po kom by šel exekutor, stýkám se jen s normálníma a zodpovědnejma lidma (všech možnejch profesí a společenskejch vrstev, podotýkám). Můj kamarád například přišel před spoustou let o celou ruku, kupodivu nesedí doma na dávkách, ale maká jako masér, je šikovnej, právě dostavěl vlastní rodinnej dům. Nepláče, že za doktora bylo líp a že by se vo něj socík postaral, není idiot, tak se postará sám a líp. Nazdar. smilies/smiley.gif
březen 15, 2019 11:38
... : *deeres*
Ze statistických údajů Exekutorské komory a Ministerstva spravedlnosti, bylo v loňském roce nařízeno 718.000 exekucí, kromě toho i více než 300.000 soudních výkonů rozhodnutí, tedy "exekucí" prováděných soudem.Jana Tvrdková,prezidentka Exekutorské komory ČR
Díky tomu, že hodně lidem nezbývá nic jiného, než si vzít na základní lidskou potřebu, tedy bydlení, hypotéku, stávají se okamžitě dlužníky. Nemusí si ani moc vyskakovat, stačí blbá nemoc a vypadnutí jednoho příjmu a už jedou, nebo rozvod, ztráta zaměstnání, narození dalšího dítěte, kdy žena je na mateřské a spousta jiných událostí, které mohou narušit rodinný rozpočet.
Krakonoši, tobě se zdá přiměřené, že na deset milionů obyvatel, a to včetně nezletilých, je za minulý rok tolik exekucí?
Ty nikoho takového neznáš, prezidentka Exekutorské komory ČR ví o exekuci u 718.OOO osob. Stačí se podívat na stránky Ministerstva spravedlnosti, nebo Exekutorské komory.
březen 15, 2019 12:19
... : Krakonoš
Jo vony sou ty exekuce na nesplácený hypotéky, tak to jóoo, bav mě dál.
Přiměřený je to lidský blbosti, protože blbec prostě nedokáže pochopit, že na co nemám, to nekupuju. Dále jen blbec neví, že za služby se platí, za zboží se platí, na černo se nejezdí, pokuta se platí, nájem se platí, popelnice se platí, pes se taky platí. Tomu zlomku procenta těch, kdo skutečně zahučeli do exekuce nevlastní vinou, se tímto vomlouvám. Naprostá většina si za to může jen a pouze sama. Sorry jako.
březen 15, 2019 12:46
... : Krakonoš
Mimochodem hypotéka není povinnost a nikde není napsaný, že všichni musíme bydlet ve svým. V civilizovaným světě je docela normální bydlet v nájmu.
březen 15, 2019 12:47
... : mila1
Když už deeres láskyplně vzpomíná na doby za komančů, kdy bylo možné lehko získat byt a lidi nebyli v exekuci, tak by to asi taky chtělo připomenout, že půjčky nebyly tak dostupné, jako jsou teď. Vzpomínám, že naši si půjčovali na stavbu baráku a byl to dost problém. Dnes každému půjčí na všechno a jelikož lidi chtějí vše a hned, tak si půjčují na dovolené, na dárky na Vánoce, atd.atd. a prostě to nestačí splácet. Pak se nedivím těm exekucím. Normální člověk když už si půjčí, tak si spočítá, zda na to má. A půjčuje si jen na nezbytné věci - bydlení, novou střechu, případně na auto, když staré dosloužilo. A zbrkle si nepůjčují jen mladí, ale i lidi v důchodu, někde jsem četla o tom, kolik důchodců čelí exekuci. Ano, je pár lidí, kteří do exekuce zahučelo z jiných důvodů, ale je jich menšina.
březen 15, 2019 13:00
... : *deeres*
Nejspíš oba žijete v nějakém paralelním světě. Podmínky pro získání hypotéky od peněžního ústavu, ČNB zpřísnila a už se na půjčku tak snadno nedosáhne. Musíte mít našetřeno alespoň 20% a odpovídající příjmy.
Ani nájemní bydlení v Praze a vlastně v jakémkoliv větším městě není sranda a blbě se něco slušného shání. Jako garanci položíte pronajímateli na stůl nájmy na dva měsíce. 2 plus KK, kolem 50m2 pořídíte na měsíc za cca 15.000,- Kč, bez služeb, na sídlištiv Praze. Lepší lokalita v novostavbě, při stejných metrech klidně i za 35.000,-Kč. Takže i na ten levný pronájem musíte mít v kapsee 40.000,-Kč.
březen 15, 2019 13:21
... : mila1
A zase, deeres, uvažuju, že bych byla v situaci, že chci bydlet v Praze a nemám dost peněz na samostatný pronájem. Předpokládám, že chodím do práce, něco vydělávám. Nejdřív si seženu pokoj ve sdíleném bydlení - mladí to teď tak dělaji - bydlí třeba v 3 1 tak, že každý má svůj pokoj a každý platí kolem 6-8 tis. Není to žádný luxus, ale pokud jsem sama, tak to stačí. Pokud jsme pár, tak asi mám dva platy, ne? Takže na ten vysněný pronájem samostatného bytu dosáhnu dřív. A za další - v Praze je hodně draho, ale jsou i jiná místa k bydlení.. Nechci tím zlehčovat situaci kolem bytů, ale nepřipadá mi, že by byla horší než za komunistů.
březen 15, 2019 13:51
... : mia I
malá poznámka. Řekla bych, že pokud si budu chtít dnes postavit dům jako za komunistů, bude mi ohromným způsobem navyšovat náklady na stavbu koupě parcely. Ceny pozemků jdou ukrutně nahoru. O zasíťované parcele už ani nemluvě. Kolem okresních měst jsou docela běžné ceny kolem 1,5 míče. To je šílená pálka.
březen 15, 2019 14:03
... : Krakonoš
Tož když je v tý Praze tak zle, nevim, proč tam všichni náplavové tak strašně chtěj. Maj zůstat doma na p*deli. A vybírat, třeba u nás zde:
https://www.sreality.cz/hledani/pronajem/byty/plzen
A kdo na to nemá, může jít do libovolný menší prdelky v okolí Plzně, kde zaplatí zlomek tý ceny a dopravní dostupnost má zcela dokonalou. V každým případě je to vcelku snadný, a tak asi polovina spolužáků mýho synka, kteří maturujou či loni maturovali, už si sehnala svý bydlení právě v pronájmech, že už je to doma neba. No tak na to se já ze svýho mládí fakt nepamatuju. Ale jo, je strašně zle - a bude hůř, však nám to vládnoucí ANO slíbilo, none? smilies/grin.gif

Vždycky se mi na drs (a byli tady ještě další) hrozně líbí, jak se silně vohradí, když jí někdo připomene její vzdychání po minulým režimu, jak byl ve všem lepší, že prej nevzdychá. A přitom celý ty léta, co se tu potkáváme, jak dojde řeč na politiku, tak spustí - dnes je všecko na prd a tenkrát bylo dobře. A zatracenej hadrák. A vošklivej Havel. Tak si chvilku zkouším představit, že by byl celej národ z kvádrů, totiž z drs a NČ (a dalších, abych jim nekřivdil) a vytrval v nastoupený cestě k lepšímu světu - a žádnej hadrák by nebyl, Havel by dobručel v kriminálech s přestávkama až do smrti v zapomnění, vošklivá hra Zifčákova a Dražský by byla prohlídnuta, na Václaváku by nezazvonil jedinej klíč a dnes by premiéroval Mirek Štěpán (prezident by byl vlastně týž jako dnes). Zkouším si to představit, ale fantazie mi dochází. Co myslíš, drs, co by se s naší zemí dělo? Sedlo by si vokolí na prdel? Nedošlo by k rozpadu RVHP, VS, rozšíření EU, vstupu našich sousedů do NATO čistě z piety k našemu socialistickýmu jemnocitu? Co Slováci, zůstali by solidárně s náma ve skanzenu ČSSR, nebo by se stejně škubli? Vopravdu si myslíš, že ten převrat se stal jenom z vůle pár chytřejších estébáků, mladších komoušů a radikálních disidentů? Že mohl "nebejt"? Vopravdu tomuhle věříš? Asi už jsi to někde slyšela, ale připomenu ti, že jedním z klíčů ke šťastnýmu životu je umět přijmout to, co je nevodvratný a co nemůžu vovlivnit. Jistě máš ráda Ezopa a brabence, vo tom ta písnička je. A fakt to neznamená rezignaci na věci veřejný, jen umět rozlišit to, kde má smysl nějaká moje akce a energie, a kde je to úplně fuk. Socík už tu nikdy nebude a ani neměl sebemenší šanci přežít, je dobrý se s tím smířit a jít dál. smilies/wink.gif
březen 15, 2019 14:44
... : Krakonoš
Mio, vo tom žádná, pokud bych čistě přepočítával ceny pozemku a cenu stavby na tehdejší platy, tak v tomhle ukazateli je dnes skutečně situace výrazně horší. Kompenzovaný je to výrazně větší dostupností a výběrem těch nemovitostí, pozemků, nejrůznějších materiálů a relativně snadnou možností si na nemovitost půjčit. Nabídka starých nemovitostí na prodej je taky výrazně větší a když má člověk hlouběji do kapsy a trvá na vlastním bydlení, holt musí slevit z nároků. Nebo koupit jen ten byt, v Plzni lze 2 plus 1 za 2 - 2,5 mega. Důležitý je, že je tu dnes nepřeberně možností, jak to řešit (copak tenkrát si někdo mohl říc - koupím si byt, jdu vybírat z nepřeberný nabídky inzerátů?). Kolem mě tu všichni stavěj a přestavujou jako diví, takže bysme se mohli shodnout na tom, že většina lidí v dnešních podmínkách na nějakej typ bydlení vcelku snadno dosáhne, samozřejmě že to je vždycky významná zátěž pro rodinnej rozpočet. Zase nemusej deset let škudlit na auto, barevnou televizi, vobyvákovou stěnu a sedací soupravu.
březen 15, 2019 15:09
... : Milene
Jen bych ještě přidala, že sice je velký počet exekucí, jak nakopírovala Deeres. Ale většina lidí má 5 a více exekucí, takže počet těch zatížených exekucemi se velmi sníží. Určitě jsou lidé, kteří do toho spadli opravdu náhodou. Když ale slyším, na co všechno si někteří půjčují. A protože by na takovou půjčku nedosáhli u banky, tak si půjčí na nesmyslný úrok a potom nejsou schopni splácet.
březen 15, 2019 15:29
... : *deeres*
Kraonoši, s tou Plzní, nenech se vysmát. Dcera s manželem se stěhují na Plzeňsko a ačkoliv ani jeden neni pražská náplava, prodali pražský byt. Od ledna zeť bydlí v pronájmu v Plzni, protože tam dostal práci svých snů. Jenže tam horko těžko sehnal pronájem alespoň pro sebe a už vůbec tam nemohou sehnat barák, který by si mohli dovolita, a to i když si stejně museli vzít hypotéku. Byt tady zatím prodat nemohou, někde bydlet musí a já mám jenom garsonku. Za více, jak tři miliony se tam prodávají domy prolezlé dřevomorkou, splácané z vepřovic,s krovy proděravělými tesaříkem, nebo baráky prosáklé spodní vodou a že už jich pár viděli. Většinou v místech, kde lišky dávají dobrou noc a bus tam jeden jede ráno, druhý večer. Jen se na ty inzeráty podívej, co je to za bídu a pokud to vypadá dobře, tak při prohlídce zjistíš, že tohle opravdu ne.
A k té mé údajné chvále výdobytků socialismu, kdybych se teď dostala do situace, jako tehdy, tak bych stopro skončila pod mostem. Nijak jsem si nevyskakovala, ale měla jsem kde bydlet a ten čistý nájem byl 70,-Kčs. A jestli dneska jsou platy desetkrát větší, tak mně dej kontakt na pronájem v Plzni, nebo Rokycanech, za 700,.Kč měsíčně.
březen 15, 2019 16:07
... : Iris
Krakonoši, Milo - mám nepsavé období, takový půst od sociálních sítí. Tak jen čtu a souhlasím se vším, co píšete a zdravím vás. Rozmohl se nám tu takový nešvar - něco jako stařecké remcání na všechno nynější, pozoruji to i v reálu kolem sebe. Vstoupila jsem také už mezi důchodce, ale nenapadlo by mě toužit po socialismu a s láskou vzpomínat na ty sra*ky hmotné i duchovní, ve kterých se žilo. Nemá cenu se rozepisovat, my si rozumíme.
Žasnu sice také, jak jsou drahé byty a podnájmy v Praze a velkých městech, ale jistě asi je to něco za něco. Fajn placené zaměstnání, kultura, možnosti, cestování....Proč asi po Praze všichni tak touží? Syn spolu s přítelkyní na život v pražském podnájmu při jejich zaměstnání spolehlivě mají. Tady v malém městě má syn krásný 3 1 za 600 tisíc na klidném starším sídlišti. Jo, pracovní i kulturní možnosti tu nejsou pražské, ale k příjemnému žití a startu do dalších úrovní to nepochybně dobře stačí. A možnosti tu sou, jak zpívá Načeva. Dříve bylo prd, kromě těch "výdobytků". Ani popovídat a zaremcat bychom si takhle nemohli, nebo jo?
březen 16, 2019 08:59
... : NČ
Sorry jako. Každej Krkonošskej žvást je skutečně jen žvást. Ale nemám už náladu, reagovat na hloupý a demagogický krkonošský KECY, COBY KDYBY.
březen 16, 2019 09:22
... : NČ
Sorry jako. Každej Krkonošskej žvást je skutečně jen žvást. Ale nemám už náladu, reagovat na hloupý a demagogický krkonošský KECY, COBY KDYBY.
březen 16, 2019 09:22
... : mia I
no já dnešním mladým nezávidím. To co já jsem oproti nim nezažívala, je stres. Ve třiceti jsem bydlela ve vlastním, měla tři děti, rodinu. Když jsem šla marodit nebo mi jako samoživitelce s dítětem za komančů omarodilo dítě , nemusela jsem řešit, že mne kvůli tomu propustí z práce. Samozřejmě , že člověk žil jako v ulitě, přístup k informacím omezený, možnosti cestování omezené. V tomhle mají moje děti určitě lepší možnosti.

Co se týče bydlení. Jedna z mých dcer je stavař a teď přijela domů. Dělá pro česko-rakouskou firmu a jezdí pracovně několikrát měsíčně do Vídně. Tak jsem nadhodila téma bytů. Docela mne překvapilo, že třeba i ve Vídni jsou dodnes ve staré zástavbě byty se společným záchodem na chodbě. Naproti tomu luxusní byty v cenách astronomických. Když se ale srovná Vídeň , Praha, už i v Praze jsou byty za takto astronomické ceny. Přitom malometrážních bytů, které jsou třeba ponejvíce je málo. Nejde jenom o byty pro mladé. Já jsem třeba ovdověla, pokud bych na péči o dům nestačila fyzicky, dům prodala či pronajmula, byt 1 1 prostě v okolí neseženu. Od revoluce se tu skoro nic nestaví. Nebo rezidenční bydlení v okresním městě. A o to není zájem.
březen 16, 2019 09:34
... : mila1
Krakonoši, Iris, díky za konečně trochu normální slova na Kudlance. Bez vás je to tu hodně depresivní.
březen 16, 2019 09:49
... : Iris
Mio - také si občas říkám, že to mladí mají složitější, než my. Ale jak pozoruji, moje děti si to nemyslí. Nemají srovnání, berou život takový, jaký je. Jsou bojeschopní. To, co já zvládám s vypětím sil, to je pro ně při jejich mládí a dostatku energie drobný problém, výzva k zvládnutí.
březen 16, 2019 11:01
... : Iris
Milo ahoj smilies/smiley.gif
březen 16, 2019 11:31
... : mila1
Mladí to nemají lehké, ale tolik jako naše generace nelpí na tom bydlet ve vlastním domě, například. Taky nezakládají rodinu jako my, hned po studiích, ale chtějí nejdřív něco vidět, zažít, vydělat si. Tím, že mohou cestovat, mají větší rozhled a jiná očekávání než jsme mohli mít my. Za našeho mládí ve Švýcarsku studovali jenom potomci estébáků, teď díky různým grantům můžou studia v cizině absolvovat všichni, co na to inteligencí mají. Dcera mých kamarádů je ted na rok na Novém Zélandu, střídavě tam pracuje a cestuje a já jen tiše závidím :-) Moje neteř absvovala 2 roky na prestižní holandské univerzitě, takže má dva diplomy. Další dítě známých dělalo teď dva roky au pair v Americe a velice jí to prospělo - naučila se jazyk, osamostatnila se. Asi žiju mezi spokojenými lidmi.Kromě rozladění z politické scény nemáme moc důvod stěžovat si, že bychom se nám žilo nějak špatně. Tak jen doufám, že ještě nějakou dobu potrvá než náš úžasný premiér skoupí všechna média včetně Kudlanky a budu sem moct psát svoje názory, ikdyž se vám nelíbí. smilies/smiley.gif Ale myslím, že i Daniela by nebyla ráda, kdyby tady zněly jen hlasy z tábora deeres a NČ :-)
březen 16, 2019 12:32
... : mila1
A ještě jednu věc. Pamatuji si na zdravotní péči za komunistů. Když bylo někomu přes padesát, tak holt měl smůlu, už pro ně nebyl zajímavý. Moje máma před rokem zemřela. Dva roky před tím jí našli rakovinu. Ona, ve svých 84 letech dostala rok biologickou léčbu. Bez protekce. Léčila se také na urologii, kde jí taky poskytovali léčbu jako kdyby byla mladá. A tohle vy, co pořád jen nadáváte, vůbec nevidíte. A v tom je mezi námi rozdíl
březen 16, 2019 12:59
... : mia I
já tedy z politické scény rozladěná nejsem. Tím, že tyhle věci nesleduji si ušetřím plno nervů. To radši sednu do auta a vyjedu si na moji oblíbenou Šumavu nebo jinam.

Co se týče zdravotnictví. Nechci se Tě dotknout milo. Ale už to budou začátkem léta dva roky, co mi zemřel manžel na rakovinu slinivky. Bojoval 23 měsíců. Vzhledem k tomu, jaká fyzická a duševní trýzeň taková nemoc v konečném stadiu je , nejsem si úplně jistá jestli 84 letému člověku je nutno prodlužovat utrpení biologickou léčbou.

Teď nedávno mi skolil moribundus a moje lékařka měla volno a zastupoval ji kolega. Věděla jsem to a tak jsem už v 6,45 hod. stepovala před ordinací a byla v tu dobu už sedmá v pořadí. V sedm otvírali , kolem osmé se naplnila kapacita lékaře a turniket hlásil příchozím, že dnes už nebudou ošetřeni. Vzhledem k tomu, že děti berou přednostně, dostala jsem se na deváté místo. Sedět 2,5 - 3 hodiny v ordinaci s horečkou, kašlem , nic příjemného. Navíc lidi jsou prasata, jen dvě z celé čekárny jsme kašlaly do kapesníku, zbytek prskal a kašlal do vzduchu či holé ruky. Sehnat dnes na malém městě obvodního lékaře je prakticky nemyslitelné . Tím nechválím péči za socialismu , aby bylo jasno.
březen 16, 2019 14:36
... : zuza
Všechno je skvělé, i to vymývání mozků. Pokud bydlíte v Praze nebo velkých městech a jste mladí. Nepotřebujete lékaře, zubaře a taky třeba řemeslníky, nebo jen obyčejné služby jako čistírnu a obchod, kde si nakoupíte obyčejné potraviny. Sehnat zubaře, tak dojíždět 50 km a objednací lhůta dnes 10 měsíců, to nemluvím o specialistech, nemocnice nemá sestry a lékaře, obvodní lékař - čekání tři hodiny běžně, preventivní prohlídky u zubaře neexistují, nemá na ně čas. Nemluvím už o dojíždění, to v Praze jede každou chvilku buď tramvaj, autobus nebo metro, samozřejmě nízkopodlažní, tady na vesnici 2 km pěšky na stanici autobusu a jede ráno v poledne a navečer. A to ještě rozdíl v cenách potravin a cenách vůbec. A řemeslníci tady snad existují, ale když je potřebujete, tak malé zakázky nepřijímají.. Vůbec to nevidím černě, pokud máte auto a můžete řídit, můžete chodit, je to skvělé bydlet na vesnici. Pokud už potřebujete nějakou pomoc a to už nemluvím o sociálních službách, tak máte smůlu ... Jen tak mimochodem, když jsem potřebovala léčbu u obvodního lékaře, tak mi bylo řečeno že už mám šedesát, tak co bych chtěla, mám si na bolest zvyknout, to je jen odezva na milu 1. Když už jste tedy tady neřešili vymývání mozků, tak jsem se přidala. Každý z nás má dobré i zlé zkušenosti.
březen 17, 2019 05:44
... : NČ
To nic, Zuzi. Nejsme z cukru, ze soli, rádi všechno přijmeme, hlavní přeci je, že nám nevládnou komunisti. (nebo furt vládnou, akorát se Telička, Pavel a spol. tak trochu přejmenovali?)
březen 17, 2019 08:58
... : mila1
NČ - bohužel nám vládne estébák, bývalý komunista a na hradě je zapštklý stařec - taky bývalý komunista. Ale pořád věřím, že to nemůže trvat věčně. :-)
březen 17, 2019 12:25
... : mia I
ještě k té biologické léčbě. Je to zatím jedna z možností, která se pacientům nabízí, pokud chemoterapie nezabírá. Jenže se poskytuje pouze v krajských městech. Od nás jeden pán jezdil na ni cca rok a půl. Každých čtrnáct dnů musel jeho syn ho vézt do krajského města a odpoledne pro něho jet. To samé moje sestřenice s manželem na Vysočině. Není totiž při této léčbě nárok na sanitku a pacienti si musí dopravu zajistit sami. Pokud nebydlíte poblíž krajského města, ale třeba 50, 80 a více kilometrů, je to docela problém. U mojí sestřenice, která nemá řidičák to znamenalo ob dva týdny někoho žádat, aby jí odvezl manžela do špitálu. U toho pána od nás zase syn měl v práci problémy s výměnou směn. Bohužel u obou pacientů léčba nevedla k uzdravení.
březen 17, 2019 13:53
... : zuza
milo 1, je mi to líto, ale můžeš někdy respektovat výsledky voleb, a ne stále remcat? Nejsem nadšená volbou, ale mám tolik respektu k lidem, že nebudu rozebírat do nekonečna svoji orientaci. Je to už otravné. Vyhrál kdo vyhrál a my ostatní to musíme respektovat. Příští volby třeba vyhraje někdo jiný.
březen 17, 2019 14:03
... : mila1
mia1: Moje máma měla celý život astma. Pak se alergologovi nezdál její kašel, poslal ji na rentgen a pak na pneumologickou kliniku v Praze. No a tam nám po řadě velmi nepříjemných vyšetření sdělili, že to je rakovina a že jenom na určitý typ nádoru zabírá biologická léčba a že vzhledem k tomu, že má máma nemocné ledviny, tak asi máme smůlu. Na operaci byla stará, na chemoterapii příliš slabá. Sama jsem byla překvapená, když nám dali pak tu biologickou léčbu. Bylo to ve formě tablet, vozila jsem mámu každý měsíc na odběry a podle nich nám ty léky onkoložka napsala. Hned po půl měsíci braní těch tablet přestala kašlat a začala se lepšit. Neměla žádné vedlejší účinky té bio léčby, ikdyž nás onkoložka varovala, že vedlejší účinky jsou některých lidí stejné jako u chemoterapie. Jen se jí začaly třepit nehty..Přidalo jí to asi třičtvrtě roku života, kdy jí nebylo zle. Ty dva roky, co máma stonala, jsem ji všude vozila já, naštěstí jsem se mohla v práci uvolnit a pak to napracovat. Zaplatilo se spousta peněz za parkování v nemocnici, benzín atd. Nemít auto, nevím, jak bychom to zvládaly. Ale mámu má člověk jen jednu a jsem ráda, že jsem to pro ni mohla udělat.
březen 17, 2019 15:30
... : mila1
zuza: a víš, že si můžu remcat, jak chci? smilies/smiley.gif výsledky voleb respektovat musím, ale to neznamená, že nemůžu vyjadřovat nesouhlas s tím, kdo o nás dnes rozhoduje, nemyslíš? smilies/smiley.gif
březen 17, 2019 15:32
... : zuza
milo 1 , klidně remcej, ale nezapomínej, že to ukazuje na tvůj charakter. Je mi to úplně jedno, ale pak tuto společnost rozdělují lidé tvého typu, nesrovnaní a stále hledající nějakého nepřítele. Více nemíním s tebou diskutovat, nebudu už reagovat.
březen 17, 2019 17:18
... : Sidon
Nevím, proč se tady handrkujeme, v Česku je to už vlastně všechno vyřešeno. Kačenka zvěstuje druhý příchod Krista, vesmírné koráby už jsou tady, všechno je tim zachráněno, bude zase dobře. Český človíček opět zachrání svět. Haleluja!

https://www.youtube.com/watch?v=F_69AeOKWf4&feature=youtu.be

Já si ale zase musím připomenout to Švejkovo - mně se moc líbí, když vidím, jak lidi blbnou nakvadrát.
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
březen 17, 2019 18:18
... : mia I
no vidíš milo. Chválíš zdravotnictví, které není jako za komunistů a přitom sama nechtěně přiznáváš, že nebýt Vás, rodinných příslušníků, nebyla by nabízená biologická léčba možná. Vaše maminka měla to štěstí, že jste ji mohli vozit. Ale co lidé, kteří jsou sami? Kteří třeba mají děti daleko? Nabídnout pacientovi možnost léčby a zároveň mu dát najevo doprav se jak můžeš, to Ti přijde v pořádku? Pacient, který je vážně nemocný, potýká se s vedlejšími účinky náročné léčby se má dopravit sám? Když jsem vozila manžela na chemoterapie, pamatuji si na pána, který jezdil autobusem. Odpoledne ve vedrech stál na autobus u nemocnice, kolena se mu podlamovala, zvracel.

Nikde nepíšu, že tohle by se za komunistů stát nemohlo, aby bylo jasno. Dcera byla ńějaký čas v Německu a říkala "mami važ si českého zdravotnictví, není tak úplně špatné". Určitě jsou tu nové vyšetřovací a operační metody, nové účinné léky atd. Co tu není je kvalitní ošetřovatelská péče a celostní pohled na pacienta. Každý specialista vyšetří jen tu svoji konkrétní věc a s jiným problémem (třeba souvisejícím) už posílá jinam. Člověk pak má doma složku vyšetření, léky (některé třeba nesedí a stejně za ně člověk doplatil x peněz).

Co ovšem pozoruji delší dobu, jsou přecpané čekárny. Prakticky všude je běžná čekací doba přes hodinu. Deset, dvanáct lidí v čekárně, do toho přiveze sanitka akutní případ. Švagr byl dost nemocný. Po propuštění z nemocnice, potřeboval napsat léky a lékařka bez toho, že by pacienta viděla léky nenapíše. Sestra v odjela autobusem ráno do čekárny držet místo, na osmou jsem nastoupila já, odvezla švagra do špitálu, vyjeli jsme výtahem do přeplněné čekárny u ambulance. Kdybychom přišli normálně bylo by to čekání, které švagr v jeho zdravotním stavu neměl šanci zvládnout. Lékařů je prostě málo a mají vysoké stavy pacientů. Dokud je člověk mladší, nemá jiné onemocnění než to akutní, dá se to zvládnout. Když má ale člověk nějaký chronický problém a má čekat hodinu, dvě, tři v čekárně je to problém. Taky jsem čekala u neurologa od půl jedné do půl šesté než jsem přišla na řadu. Říkej si tomu bědování, já tomu říkám popis reálného stavu.
březen 18, 2019 05:52
... : mila1
mio1, já přece netvrdím, že zdravotnictví je v pořádku. Jen jsem naznačila, že není takové síto, jako za komunistů a že i starým lidem se poskytne prvotřídní péče. Co se týče přecpaných čekáren, kvůli tomu chodím ke své obvoďačce jen když už není zbytí. Ty dva roky, co jsem mámu vozila po doktorech, jsem si čekání užila vrchovatě. Ale na druhou stranu - můžeme si svobodně vybrat doktora, ikdyž si u něj počkáme. K nám do městečka jezdí několikrát v týdnu specialisti z pražských nemocnic - hlavně ortopedi. Čekací doba od čtyř hodin výše.. ale ta možnost tady je. Nedostatek doktorů je i tím, že mladí tady vystudují a pak odcházejí do Německa. Na jednu stranu se jim nedivím, chtějí si vydělat, ale i kvůli tomu tady jsou ty fronty a nemocnice plné doktorů - cizinců, kteří si zase chtějí vydělat u nás. Tohleto my nevyřešíme. Přeju Ti, abys doktory potřebovala co nejméně.
březen 18, 2019 14:22

Powered by Azrul's Jom Comment
busy