ŽIVÉ DÍTĚ?
Neděle, 03 únor 2019
 Mám pětiletého syna, který je trošku divoký. Já si uvědomuju, že je víc živější než ostatní děti, ale myslím, že je lepší mít živé dítě, než nějakého pasivního, ufňukaného ňoumu. Přesto bych se chtěla zeptat, jaký máte názor na následující situaci. Syn je docela fajn, ale nejvíc vyvádí, když jdeme nakupovat.

 

 

 

 

Běhá po obchodě, stane se, že i shazuje věci ze stojanu, křičí, nebo si zpívá nahlas, a někdy, když něco zvlášť moc chce, je schopný se i vzteky válet po zemi; obzvlášť, když vidí u ostatních lidí reakci. Ale předem říkám, že v žádném případě ho však nehodlám fyzicky trestat. To mi říkali oboje rodiče, a s tím já nesouhlasím.

 

Snažím se mu domlouvat, a pokaždé mi slíbí, že se bude chovat dobře, ale přesto skoro pokaždé udělá v obchodě scénu. Je to takový komediant, chce publikum... A tak následuje trest, tedy - nějaký čas ho nikam neberu, nemá třeba televizi, nejde se po obchodě na hřiště a pod.  Jenže on si to prostě užívá. Doma je úplně v pohodě, doma si nic takového netroufne, protože já mu tu žádanou reakci nedám.  

 

Máte nějaké řešení?

ROMANA

 

 

Komentáře
... : Sidon
Syn je docela fajn, ale nejvíc vyvádí, když jdeme nakupovat.

Jestli je to něco na způsob tohodle, tak potěš PánBůh.

https://www.youtube.com/watch?v=9TErJEdQ2Sk

smilies/cheesy.gif

Jedna z mých sestřenic mívala podobné záchvaty, ale teta, jak začala sestřenice vyvádět, namočila ručník do studené vody, plácla jí ho na ksicht a malinko přidržela. Takový menší "water-boarding". Po čase, když se to mělo opakovat, tak stačilo, aby teta vzala do ruky ručník a fúrie se rázem uklidnila.
smilies/cool.gif
únor 03, 2019 22:41
... : NČ
Nemám radu, jen upozornění: Nejezdi s ním do Norska.
únor 04, 2019 04:27
... : d@niela
Problém je, že s určitými lidmi - a je jedno jakého věku - se prostě nedá diskutovat. Taky jsem měla párkrát "co dočinění" s podobnou scénou jednoho svého dítka. Jenže, já byla matka milující i krutá. Takže jsem běsnícího potomka (když to bylo doma) bafla, a tak jak je strčila do vany pod ledovou sprchu.... pak už příště stačilo v podobné chvíli, kdy se dítě "rozjíždělo", jen jít ke koupelně...

A v obchodě? Drsně držet za tlapku a jen se zmínit o tom, že první kroky doma půjdou pod sprchu...
Tyhle věci se musí zvládnout hned v počátcích a nenechat to dojít do situace, kdy si to děcánko "užívá".
únor 04, 2019 07:53
... : mamča
To není živé dítě, to je nevychovanej spratek. Ale v žádném případě ho Romano fyzicky netrestej.
Doporučuju oběma rodičům chodit na kurzy sebeobrany, protože u toho tolerovaného "vztekání" to nezůstane.
Bude problém umístit ho do školky, do školy...
Ale je to pochopitelně na vás. Co si vychováte (nebo spíš nevychováte) to budete mít.
únor 04, 2019 08:10
... : *deeres*
Tvrzením, že máte poze živé dítě, tak to se jenom vyhýbáte tomu, nazvat problém pravým jménem.
Pro děti se zvýšenou mírou impulzivity se hodí jednoduchá diagnóza , jsou to děti vychovávány v představě, že si mohou vše dovolit, prostě spratkové.
Pokud nezakročíte teď, jeho jednání se bude stupňovat k horšímu. Nechcete ho trestat, tak ho zaměstnejte. Musí vědět, že cokoliv v obchodě si nezaslouží řevem, ale zaslouží si to za nějakou domácí práci, třeba drobnou blbost, kterou doma udělá. Nic není zadarmo. V pěti letech je už pomalu pozdě vštípit mu zásady slušného chování, doteď si vychováváte malého agresora.

únor 04, 2019 10:24
... : Petr Sysala
Zvýšenou nežádoucí aktivitu tohoto druhu (záchvaty vzteku) může způsobovat nadměrná konzumace cukru.
únor 04, 2019 11:13
... : Jitka
Liskat, liskat , liskat.
únor 04, 2019 11:17
... : doktor
Romano je to vaše dítě,ale když si od každého komentáře vezmete to správné,bude po problému.Nenechat to být,jinak dojde na slova mamky.Určitě pomůže mokrej ledovej ručník či ledová sprcha.
únor 04, 2019 12:18
... : mamča
Jitka : Můj kolega říkal : "Řezat, řezat, dokud je přeperete !" smilies/cheesy.gif
únor 04, 2019 12:28
... : Jitka
mamča smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
únor 04, 2019 13:35
... : Moira
Romano, ty jsi tak naivni. Tenhle nevychovany spratek potrebuje pevnou ruku. Bud spravedliva, ale prisna nebo se to obrati proti tobe.
únor 04, 2019 15:58
... : marty
No takhe vychovávala svoji dceru švagrová. Tzv. Výchova nevýchovou.....teď je z ní spratek k pohledání. Ve 13 ani neumí pozdravit, když jsem to vyžadovala, tak jen bezhlesně zakroutila pusou, jakože na pozdrav....bejt to moje, tak jí přiletí taková facka, že druhou chytí o zeď.
Jinak můj syn to cca ve 3 letech taky zkoušel....na něj fungovalo, že jsem mu předvedla podobnej hysterák a pro příště si to rozmyslel. Ani se mu nedivím, vidět ječící a dupající maminku, jak třepe ručičkama by asi docela šok.
Takže souhlasím s výše uvedenými radami, ještě bych doplnila, že nesmí chybět důslednost!!!!
únor 04, 2019 18:36
... : magdalenka
Milá Romano,
na světě je mnoho dětí. Slunce se netočí jen kolem tvého chlapce, i když by si to každá máma jistě přála. Tvůj chlapec potřebuje hranice. Ty vymezuje hned po narození matka i otec. O něm vůbec nepíšeš, jakou má roli u vás doma? A vzory ostatních dětí i dospělých. Tudíž školku, sourozence, paní učitelky, babičky. Je ve věku, kdy se má naučit od matky odpoutat. Pokud je tento problém pouze v obchodě, rada je prostá, nechoďte tam. Ale obě víme, že problém je větší, neposlušnosti a předvádění bude zřejmě více. Souhlasím s tím, že se dítě nemá fyzicky trestat, ale odměna a trest je důležitý prvek výchovy a provází nás celý život. Budeš muset zapátrat.
také budete postupně řešit mnohem víc úkolů než nějaký obchod. Celý režim dne. Pohyb a klid ve vymezené doby. Stravování. Sebeobsluhu. Kontakty a komunikace s vrstevníky, širší rodinou. Říká se tomu socializace. A ty svého synka skutečně popisuješ jako by byl teprve na začátku celé cesty. Tak se nad tím doma společně zamyslete. A začněte na tom pracovat. Nikdy není pozdě.
únor 05, 2019 09:40
... : Míša šíša
Běhá po obchodě, stane se, že i shazuje věci ze stojanu, křičí, nebo si zpívá nahlas, a někdy, když něco zvlášť moc chce, je schopný se i vzteky válet po zemi; obzvlášť, když vidí u ostatních lidí reakci.

V pěti letech?? To jste tu výchovu pěkně zanedbali. Tohle zkouší na rodice tak dvouleté děti a hned se jim musí nastavit meze. A to i těm "živým" dětem. Tohle není jen živé dítě, to je naprosto nezvládnuté dtě a chyba není v něm, ale v rodičích. Samozřejmě že ne fyzické tresty, ty jsou kontraproduktivní. Myslím že rad na internetu se nechá najít dost, zrovna tak bych doporučila nějakou odbornou publikaci, pokud někdo takhe ve výchově tápe. Říká vám něco jméno Zdeněk Matějček? Zkuste si od něj něco přečíst,
únor 05, 2019 12:22

Powered by Azrul's Jom Comment
busy