VÍTE, CO JE STYL VINTAGE?
Úterý, 04 září 2018
Výsledek obrázku pro vintage styl WHITE
Lidé se v podstatě dělí do dvou skupin. Na ty, kteří uznávají vše moderní, technicky čisté až dokonalé, a pak ty, kteří prostřednictvím své romantické duše více inklinují ke „starým a dobrým“ designovým trendům. Právě pro ně je jako stvořený styl vintage. Na stylu vintage je zajímavé to, že ačkoliv se jedná v podstatě o staromódní a technicky překonaný design, v současnosti představuje velmi populární styl.

 

 

 

 

 

Někteří jej mylně zaměňují za styl retro. Chceme-li být přesní, retro styl zahrnuje nejvíce design a zařízení z osmdesátých, případně devadesátých let dvacátého století. Vintage je časově a dějinně starší, jde o období přibližně od dvacátých let dvacátého století asi do poloviny sedmdesátých let. Jedná se tedy o předměty a nábytek svým způsobem designově romantický, rustikální, staromódní a starožitný.

 

Související obrázek

 

V současnosti je podobný způsob velmi populární například ve Švédsku, kde je vintage styl v bílé barvě dlouhodobě v kurzu. Se stylem vintage se dá dobře pracovat a do bydlení tak vnáší jiný rozměr.

 

 

Související obrázek
 
 
Jaký je rozdíl mezi vintage stylem a retro? Tak především vintage se vždy rovná kvalita. Kvalita, která časem zraje a získává na hodnotě. Vintage je starý Jaguár E type nebo třeba Eames chair. Vintage může být i dobré víno. Je to tedy pojem kvality původu a zrání. Je to vše, co obstálo ve zkoušce času.
 

 
 
 
 
 
Naproti tomu retro může být prakticky cokoliv staršího data a rozhodně to není parametr kvality. Do retro stylu se mohou zařadit i některé dobové nepopulární věci jako třeba staré známé papírové tapety v paneláku. Řekněme, že i Kofola je více retro než vintage.
 
 
Výsledek obrázku pro co je vintage styl?
 
scandinavian styl

 

 

A nakonec - Shabby chic  styl, aneb „život s krásnými starými věcmi“, se kterým přišla Rachel Ashwell na sklonku 80. let. Velkou popularitu si získal v 90. letech v USA, kde byl hodně ovlivněn středomořskou kulturou Toskánska, Provence a Řecka.  Můžete v něm kombinovat téměř vše staré a omšelé tak, aby vám v takovém prostředí bylo dobře a cítili jste se útulně. Jen jednu velkou vadu má: je to styl nesmííííírně drahý:

 

Hlavním charakteristickým prvkem takzvaného zchátrale – elegantního designu v interiéru je nábytek, který už má něco za sebou. Přiznejme, že označení „zchátralý“ u nábytku nezní zrovna lichotivě. Nelichotivé označení vzniklo vzhledem k věku nábytku, který vlastně má působit omšele, i když je třeba vyroben nedávno.

 

A je třeba přiznat, že tomuto stylu se opravdu daří.

 


 

 
 
 

Nebojte se kombinovat nábytek v různých povrchových úpravách, barvách a stylech, nebo z různých epoch. Malované, barevné dřevěné materiály jsou zastoupeny v tomto Shabby Chic stylu v elegantních ložnicích nebo okouzlujících obývacích pokojích stejně jako kovy a železné materiály.

 

PrL-MthrsTrs_divider2_-_kopie_2

 

Interiér- prostor, který považujete za hlavní oblast svého života, volného času, ale i každodenní rutiny, právě tento prostor může zajímavě a doslova až nakažlivě přátelsky působit nejen na vaše návštěvy, ale i na vás samotné.

 

Hlavním charakteristickým prvkem tzv. zchátrale-elegantního designu v interiéru je nábytek. Zdroj: archiv redakce
 
 

 

A to je vlastně to, oč tu jde. Kdo jiný by se měl u vás doma cítit nejlépe, než právě vy? Kombinujte nábytek, styly uspořádání, to vše určí neopakovatelnou a fantastickou náladu u vás doma.

 

d@niela

 

 


Komentáře
... : mia I
schabby chic na posledním obrázku se mi moc nelíbí. Ale pokud se to někomu líbí proč ne? Ať si každý dá do bytu to, v čem se bude příjemně cítit. Mimochodem, proč něco, co vypadá odrbaně, je tak drahý, ať už je to nábytek nebo džíny s dírami?

Vintage styl se mi moc líbí na špercích a kdybych byla mladá a měla bych hezkou postavu , tak bych se oblékala ve stylu vintage.

Jinak bílá barva v bytě je sice hezká, ale náročnější na úklid. Mám kuchyňskou linku v barvě slonové kosti a poměrně dá údržbu. Líbí se mi třeba ratan, ale ten taky potřebuje výraznější údržbu, pokud má hezky vypadat. Holt s přibývajícími roky minimum v bytě lapačů prachu, nějaká ta květina, rovné plochy nábytku. A čistě vymalováno.
září 05, 2018 08:57
... : *deeres*
Bydlím v tom já a nesnesla bych, aby mně do toho někdo kecal. Nepochopím lidi, co si zaplatí bytového architekta. Když bych si pozvala pořad "Jak se staví sen" a oni by mně všechno vyházeli a já přišla do svého bytu, jako do hotelového pokoje, tak by mne určitě neuklidnilo ani to, že jsem vlastně zadara dostala něco za půl mega. V čem bych určitě dobrovolně nebydlela, je bíle vymalovaný, sterilní byt. Ano, jsem kramářka a opatruji některé zděděné předmety a nikdy bych se jich nevzdala.

V Písku je Muzeum dob dávno minulých, sbírka Mileny Drtinové z období cca 1860-1930, starožitnosti, které se týkají převážně žen. Kdo chce nasát vintage styl, tak tam je to správné místo.
září 05, 2018 12:26
... : NČ
No, to jsou zase slova "do pranice". Je zajímavý, jak jeden nedokáže pochopit druhýho.
Spíš teda souhlasím s Miou jedničkou, nežli s Deer. Nikdy nepochopím, proč někdo má všude kolem sebe zcela nepotřebný předměty, což u mě platí i pro stohy knih (názor na knihy jsem psal nedávno).
Pro mě je paráda bíle vymalovanej světlej sterilní kvartýr. Samozřejmě, že všechno co potřebuju mít, to doma mít musím, votom žádná, ale ono toho zase ažtak moc není. Skleničky, hrníčky, talířky, vázičky, nádobky, sošky, bustičky, dečky, paroží, suvenýry z Karlštejna, obrazy od strejdy Vaška, paroží; to vše všech tvarů a velikostí.... na co, probůůůch?
Asi ještě letos budu zase, po pěti letech, bílit. To je brnkačka, snad ještě nebudu muset škrábat (blééé).
Potíž mám ovšem v kuchyněčce. Všechno světlý, ten blbej vomastek taky furt prská, na úklid "nejsou lidi" a podle toho to vypadá. Tak si říkám, že to s kuchyní vyřeším stejně jako s hajzlíkem, kterej mě tak dlouho štval, až jsem ho vyhodil. Ikea má docela dobrý variabilní sestavy, krásně sterilní, vše ve skladných krabicích do auta, a není to zase příliš drahý. Sice bych prastarou linku i se skřínkama určitě dokázal vypucovat, jenomže bez radosti z hotovýho díla, furt to budou starý krámy, vybouraný z paneláku.
Tak to je zase pohled přestárlýho opuštěnýho mládence na tyhle věci. Svuj pohled samozřejmě nikomu nevnucuju a ani náhodou neodsuzuju nesouhlas. Jen poznamenávám, že co je jednomu paráda, to je jinýmu nepochopitelný a naopak.
P.S. Ten vorvanej stůl s vorvanejma židlema na posledním obrázku - to snad ale skutečně ne! Snad tak ještě do chaty nebo chalupy na zahradu.
Brejden všem.
září 05, 2018 13:18
... : doktor
Dani děkuji.Díky tobě jsem pochopil,že můj šálek čaje není retro,ale styl vintage,tj. 20. a 60 léta minulého století.A co se týče knih nemohu souhlasit s NČ.
září 05, 2018 13:37
... : d@niela
"Ten vorvanej stůl s vorvanejma židlema na posledním obrázku", jak píše NČ, taky nemusím, ale plno jiných věcí z tohoto stylu mám ráda.
Rozhodně nejsem přítelem vyhazování věcí za každou cenu - protože "teď je v módě něco jiného".
Ä knížky? No, ty miluju a neumím si představit, že bych si koupila knížku, přečetla ji a vyhodila.
Něco jiného je s knížkami v kindlu, tam to jednoduše smažu. Jenže - to se jedná o takový knižní "fast food", i když mnohdy super a bezva.
Ale mám plno knih po mamince i ještě starších, a připadala bych si, jako když "zbourám chalupu, páč je stará, lepší bude super novostavba..."
září 05, 2018 15:18
... : NČ
Knížky v Kindlu jsou fástfůd? To mě nenapadlo. Sem doteď měl zato, že písmena, slova, myšlenky, jsou buď dobrý nebo blbý (a to ještě jak co pro koho). Ale vono je to tak, že když čtu slova na papíře, je to laskomina a když čtu némlich tatáž slova na displeji čtečky, je to blaf. Tak to jsem zasejc o něco chytřejší. Dík.
Kulhá na obě hnáty i to přirovnání stará chalupa/novostavba, ale nemá přece význam přesvědčovat přesvědčený. Navíc se v tomhle mimořádně významně uplatňuje i rozdíl mezi ženským a mužským myšlením.
září 05, 2018 15:43
... : *deeres*
Každý má jiný vkus. U mne to je atavismus, jsem prapotomek někoho, kdo kdysi vylezl z jeskyně. Necítím se dobře, ani pohodlně, v bílých, prostorných místnostech, kde se uprostřed na plovoucí podlaze bojí skleněný stolek, čtyři chromované židle, skříně jsou schované za zrcadly, přidané různé industriální prvky, okna bez záclon, byt do kterého je vidět. To je pro mne zlý sen. Tapety používám pořád, ale bez vzoru a ne celoplošně, mám ráda barevný byt,stejně tak mám ráda staré kvalitní věci. Byt ale musí být uspořádány tak, aby tvořil harmonický celek a jestli je v módě zrovna něco jiného, tak ať!
Co se mně po bytě nepovaluje, tak to je:
Skleničky, hrníčky, talířky, vázičky, nádobky, sošky, bustičky, dečky, paroží, suvenýry z Karlštejna, obrazy od strejdy Vaška, paroží; to vše všech tvarů a velikostí
Co se mně po bytě povaluje, tak to jsou květiny a knihy, obojí se mně pořád nějak doma nekontrolovatelně množí.
září 05, 2018 15:48
... : NČ
Ještě krapet: "Vyhazovat věci za každou cenu, protože teď je v módě něco jinýho"?
Takže šálu po prababičce, z liščí kožešiny s liščíma hlavama na obou koncích, je třeba nosit, přestože není v módě? No nevim ...
Ale votom to přece není. Nepsal jsem o vyhazování starýho jen proto, aby bylo nahrazeno novym módním! Psal jsem o vyhazování zcela nepotřebnýho! Bez náhrady! Moje kuchlinka s tím nesouvisí, to je hnusnej kus, vybouranej z paneláku, hnusnej od začátku, kterej jsem si vůbec neměl domů přitáhnout, leč, byla ihned k mání, zadara a hlavně, spěchal jsem (Ikea před 20ti lety ještě nebyla).
září 05, 2018 15:58
... : NČ
A dyť jo, Deer. Každej, jak se mu to líbí.
Když tady se mnou bydlela asi 10 let beruška, natahala serepetičky a krámy všude možně a přežil jsem. Už je to vyházený.
Daleko větší hrůza byla, denně od 18.30 puštěná Ulice, někdy i Ordinace, Top Stáry. To jsem skutečně trpěl, ale co by člověk nevytrpěl z lásky, žejo.
září 05, 2018 16:10
... : *deeres*
V Berouně prodávají použité kuchyně. Za cca 20.000,-Kč tam třeba dostanete rustikální linku 430cm, včetně myčky, digestoře, trouby, dřezu, sklokeramické desky. Seženete i levnější a dokážete si i vybrat, aby nebyla poškozená.
Kde se tam vzaly? Dovezly je z Holandska. Tam bydlí v těch pro mne divně zařízených domcích, kde do ulice mají byt jako výlohu. A zřejmě, aby se reprezentovaly, tak celkem slušný nábytek jde pryč a koupí si nový???? Nejsou to jenom kuchyně, oni mají také reprezentativní obýváky, které neobývají, alespoň tak jsem to viděla třeba v Rotterdamu. Pro mne nepochopitelné.
září 05, 2018 16:25
... : Iris
Danielko, jak to teď momentálně máš s Nevadou (Toledem)? Líbí- nelíbí, nechat- vyhodit? Já pořád váhám.
září 05, 2018 16:29
... : d@niela
Irisko, holka moje panenkovitá, to jsi narazila hřebíčkem na hlavičku...
Přesně tohle je totiž v současný době můj óóóbr problém!!!
Mám Nevadu. V původní barvě, obnošenym stavu. Trochu (dost) jsem to předělala... ale - zase mám roupy...
Až najdu fotku, klidně ji sem vrazím - ale teď k tomu problému: přemejšlím, jestli bych to nenatřela na jinou barvu.
Fakt, nemámí tě zrak : smilies/cheesy.gif
Myslím na takovou barvu lipového medu, takovou bílo-zlato-šedo.... atd. Prostě něco teple béžového. Jen furt nevím, esli by to bylo hezký... Ale: už zase nabírám síly, jet lag pomalu mizí a já zas mám roupy něco dělat smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Poraď, poraďte...
září 05, 2018 22:10
... : *deeres*
Iris, to, co má Daniela je masiv dub, s nadčasovým designem, nikdy bych to nevyhodila, ale ani nenatírala. Jestli už povrchově to není nejkrásnější, ale jinak zachovalé, tak nejlepší to je zaleštit. Ideální je včelí vosk, na úpravu nábytku prodávají Barvy-laky. Dá se i přeleštit tak, že se pozmění mírně i barva, pak se ale musí použít barevný hydrovosk. Ten je také stále ještě k dostání, prodává Druchema.
Co bych určitě vyhodila, tak to je jejich sedací souprava, ale já mám na sedací soupravy averzi všeobecně.
září 06, 2018 10:24
... : d@niela
No, nevím, asi je to - snad - dřevo, ale masivní dub to asi nebude... A ta sedačka je už asi půl roku pryč. Musíš prostě přijít zas na inspekci!
Tak jsem našla "kousek z toho" na internetu. Je to víc dílů - sedm skřínek i s vrškem, sekretář, plus stůl a 6 křesel...
vypadá to asi takhle:



Jenže už to dávno nemám takhle na sobě, ale rozdělila jsem to a "malinko" předělala... smilies/smiley.gif

září 06, 2018 12:36
... : *deeres*
Já to tak nezkoumala, možná to je jenom dřevotříska, pouze s povrchovou dýhou, myslela jsem, že to je světlý dub, možná buk? Ale žádná umělotina to nebude.
září 06, 2018 12:55
... : *deeres*
Tak to si se mnou paměť dělá, co chce, tohle je tmavý, hodně tmavý, dub. Aby to bylo světlejší, tak
bys to opravdu musela přelakovat. Vypadá to jako masiv, ale oni to dneska umí, aby to tak vypadalo
a nakone je to z kdoví čeho.


září 06, 2018 13:02
... : d@niela
legrace je, že se to už ani na internetu nedá najít, jak je to starý. Teď pod názvem "toledo, nevada, sonoma" jsou úplně jiný vzory. Na rozdíl od této rádoby country jídelny jsou to teď jen a jen hranaté škatule...
Jo, a tehdy to bylo v několika barvách - taková tmavší šedomodrá, tahle hnědá, pak šedozelená, tmavší žíhaná tmavorudá a bílá, z té jsem našla kousek ...



Ale fakt, nic víc jsem na netu nenašla. Prostě už to sežral zub času smilies/grin.gif smilies/grin.gif
září 06, 2018 13:08
... : NČ
Kristepanebóže
září 06, 2018 13:51
... : Iris
No já mám dvě Nevady a jedno Toledo, sestavené přes celou obrovskou stěnu ve velkém obýváku.Vyplněné knihami a předměty pro radost vypadají pěkně - pokud na ně nesvítí slunce a není vidět prach. Čerstvě naleštěná a uklizená je krásná, i když ta prázdná tmavá na fotce vypadá smutně. Nemyslím si ale, že je to nějaké kvalitní dřevo, je to rumunská jídelna a nic jiného nedělám, než dávám dohromady šuplíky, kterým vypadává dno, celé se to nějak sesychá a je to šejdrem nebo co, přidělávám úchytky a vůbec....štve mě to. Ale - no když se to naleští a vyplní knihami.... smilies/wink.gif Navíc ty šuplíky jsou hluboké, prostory v komodách obrovské a to celé mám tedy vyplněné těmi nezbytnostmi - no kam s tím? Ta bílá už má alespoň obyčejné dřevěné čudlíky a ne ty kovové hrůzy, co pořád odpadávají. S prvním manželem jsme plánovali dát to časem na chalupu - než k tomu došlo, rozešli jsme se. Jemu se to ale líbí doteď a nechápe, že to chci dát pryč.
září 06, 2018 14:55

Powered by Azrul's Jom Comment
busy