PŘÍSPĚVEK NA BYDLENÍ
Pondělí, 15 srpen 2016
Ahoj Kudlanko, prosím o radu. Žádám si o změnu trvalého bydliště + si chci zařídit příspěvky na bydlení. V bytě se mnou bydlí přítel, který zde ale nemá trvalé bydliště. Je tedy v pořádku, když jeho osobu (plus jeho příjmy atd) neuvedu v žádosti o bydlení? Přítel má také na sebe napsanou elektriku. Ale potřebuji vědět ještě následující:

 

 

 

 

 

       Je nutné, aby se přepsala na mě, když se budu ucházet o příspěvky na bydlení a budu muset přiznávat své náklady, nebo je mohu ponechat s "nulou"? Nevím, kde jinde bych žádala o radu, tak předem moc děkuji a krásný den.

 

VĚRKA

 

 

O D P O V Ě Ď : 

 

 

Milá Věruško,

 

      málo informací, moc málo... Hele, dám ti tu nějakou tu otázku a ty mi když tak znovu napiš - 

 

a)  to bydlíš v pronájmu nebo v nájmu? Víš, ptám se proto, protože majitel bytu musí souhlasit s tvým přihlášením k trvalému pobytu...  No, a ohledně té elektřiny - ta bude muset být psaná na tebe, jako na trvale bydlící tam, ale pokud ti tvůj partner bude elektrickou energii hradit, tak jedině fajn ... Každopádně, měl by hradit minimálně polovinu nákladů, ne? 

 

Mj. abys byla do bytu přihlášená, musíš předložit doklad opravňující užívat byt nebo dům (např. výpis z katastru nemovitostí, nájemní smlouvu), anebo pokud doklad nevlastníš – úředně ověřené písemné potvrzení oprávněné osoby o souhlasu s ohlášením změny místa trvalého pobytu. Což znamená, že ti majtel bytu dá písemný souhlas s tím, abys tam měla trvalý pobyt.

 

 

b) ohledně příspěvků na bydlení:  pokud tam tvůj přítel bydlí s tebou a není tam hlášený, tak je to trošku "o hubu", protože s tebou v bytě může takhle být další člověk jen po dobu dvou měsíců. Pak už musí být hlášen... No, je to riskantní...

 

 

      Nájemní smlouva a především povinnosti z ní vyplývající pro obě strany se podle českých právních předpisů mění v závislosti na tom, zda domácnost obývá jedna osoba svobodná, či např. manželé. To se vztahuje také např. k povinnosti informovat nájemníky, respektive osoby s nimi žijící ve společné domácnosti o závažných krocích ze strany pronajímatele či majitele bytu. Z tohoto důvodu je nutné údaje o osobním stavu uvést také do smlouvy a v případě jejich změny je neprodleně ohlásit pronajímateli (povinnost ukládá nájemci novela Občanského zákoníku).

 

     Každopádně si před podpisem nájemní smlouvy všechno pořádně pročti a pomysli!

 

 

c) pokud tedy partnera neuvedeš, že tam bydlí, tak bys musela napsat, že si elektriku platíš ty.... :-)))

 

d@niela

 

 

 

Komentáře
... : Nona
takže další "sociální případ", který ale sociálním vůbec není.... smilies/angry.gif
srpen 16, 2016 09:49
... : *deeres*
Ne, není to v pořádku, je to běžný podvod.
srpen 16, 2016 10:56
Nono, Deeres. Jasan! : *NČ*
Je jen divný, že ona "v tom ještě neumí chodit". Cikánky tohle mají v malíčku
srpen 16, 2016 11:19
Co se zeptat rovnou na OÚ na Sociálním odboru? Ale Věrka neví, kam se obrátit. : *deeres*
Kdyby sama nevěděla, že to není košer, tak by nepsala sem, ale šla se rovnou zeptat na sociálku. Jenže, tam je zcela jasné, co by jí asi tak řekli. Dotaz mně spíše připadá, jak zjistit, jak to vočůrat.
srpen 16, 2016 11:26
Milá Věrko, : mamča
příspěvek na bydlení je určen osobám, které z nějakých důvodů nedokážou zaplatit nájem. Můžou to být invalidé nebo důchodci s nízkým důchodem, matka samoživitelka, apod.
Ty evidentně nejsi žádná postižená chudinka, žiješ s přítelem, takže se o náklady na bydlení máš s kým podělit.
Pokud Ti to nedochází, tak veškeré sociální dávky a různé "příspěvky", jdou z daní nás všech, kteří odvádíme, nebo jsme celý život odváděli, daně.
Není Ti hanba parazitovat na ostatních ? A ještě se ptát těch, kteří do "společného měšce" odvádějí nemalé daně, jak podvést, okrást "stát" ?
"Stát" totiž žádné vlastní peníze nemá. Má jenom to, co sebere těm hloupým pracujícím, co neberou od sociálky nebo pracáku žádné "Příspěvky". smilies/angry.gif
srpen 16, 2016 12:01
Přítel : Lenka1
je osoba posuzovaná společně s žadatelem. Ty jsi žadatel, tudíž v bytě, kde bydlíš, musí být veškeré energie měly psány na tebe.

Příjem tvůj a přítele se bude posuzovat společně.

Výsledná měsíční výše měsíčního příspěvku na bydlení je rozdílem mezi normativními náklady na bydlení a rozhodným příjmem domácnosti vynásobený koeficientem 0,30 (v Praze 0,35).


Jedině tak to není podvod.

A nechápu, že dotaz na Kudlanku napsat umíš, ale vyhledat si informace na netu už ne?

P.S. K trvalému pobytu v nájemním bytě už dle NOZ nepotřebuješ souhlas pronajímatele.
srpen 16, 2016 14:23
ano, Lenko, : d@niela
ale Věrka nenapsala, o jaký druh bydlení se jedná...
pokud by se jednalo o podnájem, tak by se asi majitel - nájemce - cukal.
srpen 16, 2016 15:12
Tak už snad jen: Chtěl bych být víc než přítel tvůj ... : *NČ*
.
srpen 16, 2016 17:10
Mamčo: skvěle vystiženo. : Pernella
Podle mého odhadu přesně tohle žadatelka a jí podobní vůbec, ale vůbec netuší. Nikdy se na to takhle nedívali, jen mám nárok/nemám nárok, popř. kde bych co upravil, abych se vešel do kolonky mám nárok.
Nejčastěji takhle uvažují mladí. smilies/sad.gif
srpen 17, 2016 09:36
ano, je to zcela stejný podvod : bb2
jako když někdo radí kamarádovi, aby pracoval načerno, neplatil daně a ještě pobíral od státu dávky, které do systému narvou ti druzí. A když kamarád nechce podvádět, tak přestane byt kamarádem, pochopitelně.
srpen 17, 2016 15:04
Věrko, : bb2
jak jsem psala,a další přede mnou, brát sociální davky na zaklade zapřených příjmů je podvod. Vždycky. I když ti někdo bude tvrdit, že jen když to delas ty nebo cikáni,zatímco kdyby to dělal jeho kamarád, tak ze to podvod není. Je. Ale děla se to. Systém to bohužel neuhlida, je přebujely a špatne nastaveny. Proto se jednou stane, že davky dojdou a nedostanou je pak ani ti skutečne potřební.
srpen 18, 2016 00:14
bb2 : Lenka1
cit:

Systém to bohužel neuhlida, je přebujely a špatne nastaveny. Proto se jednou stane, že davky dojdou a nedostanou je pak ani ti skutečne potřební.

S tím souhlasím. Proto bych celý systém zrušila, naprosto všechny příspěvky a přídavky. Kromě toho bych udělala dalších x opatření, o kterých jsem psala v předchozích příspěvcích k článku pana Podrackého, na které jsi nevím proč nereagovala - že by proto, že tam jsi mě nemohla z ničeho osočit?

Ale protože tohle nikdo nikdy neudělá, a předpokládám, že bys byla proti, tak prostě považuju tohle nastavení za těžce amorální a diskriminanční vůči poctivým.
srpen 18, 2016 08:35
Škoda, : Lenka1
že Daniela smazala ty moje dva komentáře ze včerejška, ale mám za to, že sis je stihla přečíst, takže bych tě tímto poprosila o tvoje nacionále - víš, až zase někdo z mých známých nebo kamarádů nebude mít díky tomuhle zku.....mu systému na jídlo a na nájem, protože když ti někdo nezaplatí za práci, tak se to stejně bere jako příjem a ty můžeš akorát tak podat žalobu, zaplatit soudní poplatky a počkat si 3 roky na výsledek, mezitím firma zkrachuje, majitel založí nový eseróčko a jedem vesele dál........
srpen 18, 2016 08:44
A když už jsi tady, : Lenka1
tak bych ještě docela i ráda tvoji reakci na to, že z těch statisíců migrantů, kteří loni přišli do Německa, jich dneska pracuje přesně 54 (slovy padesát čtyři). Asi jim ty živnosti nějak nejdou, co myslíš? smilies/wink.gif
srpen 18, 2016 08:48
Lenko1 - : d@niela
jsi fajn a chytrá holka, to já moc dobře vím -

ALE

fakt si nepřeju, aby kdokoli napadal kohokoli - a už vůbec ne na Kudlance.
Uvědom si, že se navzájem neznáte, že nemůžeš posuzovat nikoho jen podle jeho písemných projevů!
Nehledě na to, že bíbí už nesčíslněkrát velmi dobře lidem poradila (má velké zkušenosti a znalosti),
tak je neslušné někoho urážet.


.................................

Vezmi to, prosím, na vědomí.

Myslím, že pokud si "opravíš nefunkční brzdu", tak ti to v životě hoooodně moc prospěje :-)
A koukej mi spíš napsat o svém hejnu poletuch!
srpen 18, 2016 09:01
Kdyby : Lenka1
si bb nezačala - všimni, že ona se první navezla do mě.
srpen 18, 2016 09:56
Danuše, : Sidon
s tím "hašteřením" asi těžko něco spravíš. Situace to prostě vytváří. Mně se Lenka zdá být někdy tvrdší, ale budu se spíš přiklánět k jejím názorům a posudkům, než k některým, rádoby "slušňáckým", ale spíš budící zdání určitého pokrytectví. Mě taky dost "rozezluje" skoro až sebevražedný přístup některých lidí, kteří ve svém vlastním zájmu, být co nejvíc "humánní", by se třeba nechali i vykynožit. No, kdyby se jednalo jenom o ně, tak ať si to vychutnají, ale ono jde o spousty dalších, kteří to nechtějí a snaží se tomu nějak zabránit. V normální, fungující demokracii by diskuze "slušných" lidí byla možná, ale mám dojem, že ta demokracie slušná a fungující, už dnes jaksi není.

"Zbloudilá" vosička přiletí, bodne žihadélko a zase si třeba odletí.

smilies/wink.gif
srpen 18, 2016 09:56
A něco k tomu bezva systému, ve kterém jsme nuceni žít : Lenka1
http://finance.idnes.cz/urad-prace-reditelka-katerina-sadilkova-rozhovor-f7l-/podnikani.aspx?c=A160817_133319_podnikani_kho

A k tomu něco s diskuze pod tím:

Roman Lojík

Jsem rád,že žana která vystudovala filozofii lidských zdrojů a pak v svou praxi zahájila vyplňováním daňových přiznání a poté hned nastoupila do statního podniku jako kontrolor daní kde se samozřejmě nemusí generovat žádný zisk nebo spíše když se nic nedělá tak se peníze berou vesele dál a poté nastoupila do solidní neziskovky jménem centrum vzdělanosti a tam už nemusíte generovat vůbec nic,protože je to i v názvu a tato paní pak nastoupí jako generalní ředitelka úřadu práce.A tak se ptám sám sebe může tato pani něco vědět o práci když je ředitelkou úřadu práce?

Jana Soukupová

Tátovi na úřadu práce vysvětlovali, že se má alespoň snažit o brigády. Tak si jeden měsíc přivydělal 450,- hrubého... a přišel o 6 tis. podpory. Na to ho ovšem předem už neupozornili. Takže si teď dává opravdu velký pozor, aby v době, kdy bere podporu, nepracoval. Opravdu motivační systém.

Anna Veselá
Na chudý lid je třeba přísnost.

Paradox. Máte-li finanční problém a rozhodnete se pro prodej nějakého kusu nábytku , aby jste nespadl do exekuce , tak přijdete ten měsíc o podporu . Dělá se , aby jste náhodou z té velké podpory náhodou nezbohatli a nestali se náhodou milionáři.



A takhle můžu pokračovat.....

Zatímco naše "menšina" na tom jen vydělává, protože nemakají od narození do smrti, tudíž nic nemají a tudíž mají nárok na všechny možný i nemožný dávky. Ale to je podle některých v pořádku.
srpen 18, 2016 10:00
Zapomněla jsem : Lenka1
na tradiční třešinku na dortu - když si vezmete půjčku, abyste zaplatili nájem a neumřeli hlady, tak i ta půjčka se bere jako příjem,tudíž opět od státu nic nedostanete, bez ohledu na kolik let před tím jste poctivě platili daně a sociální a zdravotní odvody.

Jedině tu půjčku nepřiznat - ale to je přece PODVOD, no fůůůůůůj.
srpen 18, 2016 10:03
Teď jdu běhat, poletuchy : Lenka1
sesmolím večer. smilies/smiley.gif
srpen 18, 2016 10:04
Sidone, tak pro tebe: : bb2
pod článkem Proč nemáme víc dětí se Lenka1 rozepsala o kamarádovi, který je tak hloupý, že pracuje legálně, tudíž přišel o to, že za něj Úřad práce zdravotní pojištění a nebude už také dostávat podporu v nezaměstnanosti. Psala o podpoře asi 4 tisíce, k tomu zdravotní pojištění za nezaměstnaného skoro 900, celkem tedy tím, že legalizoval svůj příjem, přišel o téměř 5 000 korun ze sociálního systému. Ovšem - ne tak úplně, protože podporu už několik měsíců čerpal a coby živnostník, pokud je mu pod 50 let, má nárok na podporu 5 měsíců. Takže to už nejspíš částečně nebo zcela vyčerpal.
Jako živnostník si musí platit alespoň minimální zálohy na sociální a zdravotní pojištění, to jsou zhruba 4 tisíce - no ale tak to prostě chodí, že platíme daně a platíme si zdravotní pojištění, můžeme se bavit o výši, o špatném využití a rozložení a zneužití atd., ale nic to nezmění na faktu, že normální společnost bez odvodů do eráru fungovat prostě nemůže.
Takže onen kamarád, když si vydělá načerno brigádou 22 tisíc a coby živnostník zaplatí 4 tisíce pojištění, zbude mu 18 tisíc čistého (které, i kdyby přiznal ke zdanění, bude mít s nulovou daní - díky obrovským paušálním odpočtům, které u nás pro živnostníky máme).
A 18 tisíc čistého je tady zcela normální běžný příjem, kvůli kterému se normální člověk nesnaží vybagrovat sociální dávky.
No a Lenka1 kamaráda kritizuje za to, jak je hloupý, když ten erár dál neokrádal.

Ovšem pod tímto článkem sama vyhodnotí jednání Věrky a jejího přítele, kdy chtějí brát dávku na bydlení díky tomu, že zapřou příjmy - jako podvod.
Ostatní to vidí stejně, já také.
Pouze napíšu, že to je stejný podvod, jako když onen kamarád, o kterém psala pod článkem vedle, zapře svůj příjem a bude dál využívat sociální systém.

Je to naprosto stejný případ, já na to poukážu, ona se jako obvykle rozhořčí, protože kdo si to dovoluje s ní nesouhlasit, že ano - a ty jako ovečka jí to rozhořčení zbaštíš. Proč? protože ti jsou sympatické její jiné názory nebo projevy, a tak pak nepřemýšlíš o jednotlivostech, ale rovnou je zahrneš do pozitivně hodnoceného celku. Tohle dělá víc lidí a důsledky jsou z historie známé.
srpen 18, 2016 18:56
... : bb2
Kromě toho bych udělala dalších x opatření, o kterých jsem psala v předchozích příspěvcích k článku pana Podrackého, na které jsi nevím proč nereagovala - že by proto, že tam jsi mě nemohla z ničeho osočit?

1. Z ničeho jsem tě neosočila, jen jsem poukázala na to, že v obou případech jde o podvod, kdy si vydělávající člověk snaží (Věrka), nebo jsi mu radila, aby se snažil (tvůj kamarád) získat pro sebe navíc sociální dávky, tedy peníze z daní, co platíme my ostatní. Hezky to tu vysvětlila Mamča. Můžeš prskat jak chceš, je to tak.
Nemám nic proti tomu, když si někdo snaží vydělat třeba i načerno, pokud jinou možnost nemá. Ale ve chvíli, kdy si vydělá, má opustit sociální systém. Zneužívání sociálních dávek je to, co tu kritizujeme všichni, ale jak je vidět, některým z vás to vadí jen když jde o cikány.

2. články pana Podrackého nečtu, komentáře pod ním také ne, kromě toho toto léto věnuju úplně jiným věcem než internetovým diskuzím, kterých jsem si loňské léto kvůli přetržené šlaše užila dosyta.

Když už ti píšu, tak věcná poznámka:
Vedle píšeš, že kamarádovi z 22 tisíc vydělaných načerno zbude 14, když to přizná. To úplně nesedí. Jednak těch 22 si vydělá jako neživnostník, takže dál načerno, a povinné zálohy na SZP dělají (necelé) 4 tisíce, takže mu zbude 18 tisíc čistého.
Ale i kdyby to nějak navlíkl na živnost (např. proto, že firmě, co mu práci zadává, se hrubě nevyplatí platit mu to načerno), tak na tom bude stejně - pokud výdaje uplatní paušálem 40 nebo 60%.

Takže si to shrňme - on vystaví firmě fakturu na 22000, firma mu zaplatí 22000, které mu platí tak jako tak, ale teď si je dá do výdajů, což jí sníží daně o (velmi zhruba) 4 tisíce, které tedy ušetří. On zaplatí zhruba 4 tisíce na SZP, zbude mu 18 tisíc čistého.
srpen 18, 2016 19:09
ještě k tomuhle: : bb2
Zapomněla jsem : Lenka1
na tradiční třešinku na dortu - když si vezmete půjčku, abyste zaplatili nájem a neumřeli hlady, tak i ta půjčka se bere jako příjem,tudíž opět od státu nic nedostanete, bez ohledu na kolik let před tím jste poctivě platili daně a sociální a zdravotní odvody.

Jedině tu půjčku nepřiznat - ale to je přece PODVOD, no fůůůůůůj.


Ne, půjčka není rozhodným příjmem, nezapočítává se do příjmů, které se sčítají pro přiznání sociálních dávek.

Snažím se vzpomenout, co jsem dělala před zhruba 25 lety, kdy mateřská byla jen půl roku a rodičák do roka, pak nic... Aha, už vím. Vstávala jsem ve čtyři ráno a chodila uklízet, vytírat chodby a umývat záchody do školy, do sedmi, kdy šel manžel do práce. A od čtyř, kdy přišel z práce, do sedmi osmi večer, druhé kolo. Po víkendech, kdy manžel dělal brigády, jsem učila angličtinu a překládala články, návody, co kdo potřeboval.

Nojo, ale my to měli jednoduché, tehdy žádné "půjčky na nájem a jídlo" neexistovaly.
srpen 18, 2016 19:25
Slíbila : Lenka1
jsem Daniele, že už na tebe nebudu reagovat a nenechám se od tebe vytočit, tak tohle je na tebe moje poslední reakce.

P.S. To o té půjčce vychází přímo z metodiky MPSV a každého žadatele v hmotné nouzi posuzuje úředník individuálně, přičemž je veřejné tajemství, že cikáni jsou těžce protežovaní.

Tak se běžně děje, že někdo dostane na účet daňových poplatníků novou ledničku, kterou obratem střelí v bazaru za zlomek ceny a drze si jde pro novou neboť má nárok čerpat až 10 x životní minimum, což je aktuálně 3 410 Kč, za rok, tedy až 34 100,- Kč ročně - MIMO dávky.

A někomu jinému řeknou, že před 5 lety prodal byt a tudíž musí mít ještě úspory a nedostane ani tu pos..nou hmotnou nouzi.

S lidmi, kterým tohle připadá v pořádku a snahu jiných se v průseru aspoň nějak zabezpečit, aby v takovém případě neumřeli hlady, pokrytecky odsuzují, si fakt nemám co říct, takže od mě je to pro tebe definitivní sbohem.
srpen 18, 2016 20:44
Zapomněla jsem : Lenka1
ještě dodat, že bílí poctiví pracující lidi se k tomu podvádění obvykle uchylují až v nouzi nejvyšší, zatímco tvoji milovaní to dělají odjakživa.....


srpen 18, 2016 20:52
... : bb2
No ovšem, k tomu co jsem psala nic, protoze se nedá napsat nic proti - tak meleš dokola něco zcela mimo. Klasika.

Nevím o co te žádala Daniela v soukromé korespondenci, vidím o co te pozadala tady, veřejne. V tvem případe ovšem zbytečne.


srpen 18, 2016 22:11
... : bb2
Jo a brát si půjčku na jídlo a nájem (!!) je nebetycna blbost,nejen v době, kdy ssupermarkety nabízejí pokladnim bez vyučení nástup 14 hrubého.


srpen 18, 2016 22:15

Powered by Azrul's Jom Comment
busy