ANO ČI NE - ZÁKLADNÁM NATO? |
Středa, 11 březen 2015 | |
NATO je obranný spolek
A vlastně bych k tomu dodal, že je to mírový projekt. Účelem je bránit jednotlivé členy před napadením. Z toho vyplývá také bránit před napadením jednoho člena druhým. Pokud by nebylo Řecko a Turecko v NATO, určitě by už vznikl mezi nimi konflikt. NATO nemá za úkol řešit vnitřní problémy států, dokonce ani neomezuje jednotlivé členy ve vnější expanzi. Tak třeba Turecko kdysi napadlo Kypr a odtrhlo od něj třetinu území a dokonce z ní vyhnalo řecké obyvatelstvo. V NATO sice nějaké pozdvižení nastalo, ala takové kampaně, jako dnes případě v Krymu, nenastaly ani náhodou.
Chování USA a jiných západních zemí se naprosto nesvazuje nějakým členstvím v NATO, vidíme to na Iráku a Libyi. Dokonce ani činnost v Afganistánu není řízena strukturami NATO, je to akce čistě jen těch zemí, které se do ní zapojily. Z tohoto důvodu je obranný charakter správný. Americká základna, která je omezená pouze na obranu, splňuje poslání NATO. Jinak je to se základnou, která by mohla být použita k útoku.
Když si mohou jednotliví členové NATO dělat mimo členské státy cokoliv, může jeden z nich vytvořit nepříznivou situaci i pro ostatní. Představme si, že polská armáda vpadne na ruské území a vznikne konflikt. Co se stane? Mají v tomto případě ostatní členové povinnost Polsko hájit, i když ono bylo vlastně útočníkem a konflikt způsobilo? To je ovšem čistá spekulace mající pouze naznačit charakter problému. Ale něco už tady existuje. Není snad vznik Islámského státu výsledek americké nešťastné politiky v Iráku? Neohrožují tedy takové sólo expedice provedené bez souhlasu ostatních členů všechny členy?
Základna jako magnet
Ze samotného poslání NATO vyplývá, že preventivní útoky nemůže dělat NATO, ale jen jednotlivé státy, tedy jen sólo akce. Dejme tomu, že to vyvolá protiakci a tím jsou už do toho zataženi všichni členové, včetně těch, kteří preventivní akci nechtěli.
Dejme tomu, že bude na našem území americká základna, kterou budou moci Američané použít k libovolné vojenské akci. Protiakce se tedy povede i proti našemu území, aniž bychom vůbec tento konflikt chtěli a měli na jeho vyvolání jakýkoliv podíl. Což je velmi nebezpečné hlavně v případě raketového útoku. Myslíte si, že nepřítel zničí jen základnu? Že mu nějaká raketa neulítne třeba na velké město?
Nezapomeňme, že NATO vzniklo v době studené války, kdy svět byl rozdělený, americké základny nemohly mít jiný účel než obranný. Akce v Koreji a Vietnamu byly čistě obranné. Dnes to tak není. Akce v Afganistanu, Iráku a Libyi určitě nelze považovat za čistě obranné.
Mýty a propaganda
Nejsem si jist současnou americkou politikou. Jednání USA od jisté doby (od bombardování Jugoslávie) překračuje pouhou obranu svého nebo spojeneckého území. Mýtus „vnucování dobra“ demokracie a lidských práv je lehce zneužitelným stejně jako komunistické „dobro“ beztřídní společnosti (tím nechci srovnávat obsah obou ideálů). Navíc, jak jsem pro jiný případ vyslovil v minulém článku: „každá nekontrolovaná moc se zneužije“. To už není „zadržování komunismu“ nebo „obrana svobodných zemí“ k čemuž bylo kdysi NATO vytvořeno.
Nebezpečné jsou historizující mýty. Kdysi existoval mýtus o tom, že v Čechách bude nejlépe, když se ruský kůň napije z Vltavy. Potom přišel mýtus o sovětských osvoboditelích a vděčnosti jim (mýtus měl reálný základ jen zčásti, na osvobození se podílely ostatní velmoci a sovětské armády přišly na základě předběžné dohody).
Dnes se prosazuje mnohem méně věrohodný mýtus, že USA „uzbrojily“ SSSR a proto se tento superstrát rozpadl. V obou případech se vyžaduje vděčnost a v obou není na místě. Ve skutečném ohrožení v r. 1938 nám nepomohl nikdo.
Dokonce se nás ani nezastal na mezinárodním fóru. Nevěřím „vděčnosti“ ani historizujícím mýtům majícím za úkol nastavování vlastní kůže za zájmy druhých. Musíme spolu s ostatními vytvářet prostředí kolektivní bezpečnosti.
Dále je tu propaganda vykreslující Rusko jako „říši zla“. Neobhajuji Rusko, chápu, že porušilo mezinárodní závazky ohledně zajištění územní celistvosti Ukrajiny a chápu, že je zapotřebí jej trestat sankcemi a třeba i jinými prostředky.
Rusko je nevyzpytatelný partner, ale je osminásobně slabší než NATO a jeho akce byly spíše řešením etnických konfliktů po rozpadu SSSR než vnucováním vůle jiným státům. Povšimněme si, že nevnutilo svoji vůli ani Gruzii, Ukrajinu mohlo lehce obsadit už dávno, bez nějakých velkých problémů.
To neznamená, že nemáme být připraveni, nicméně nemůžeme podléhat propagandě a mýtům.
x x x
Závěrem bych si představoval větší díl samostatného a sebevědomého jednání. Především bychom měli mít takovou vojenskou sílu, která by byla schopna ubránit naše území především před útokem ze vzduchu a proti teroristickým útokům.
Připravenost pomoci ostatním zemím, které mají horší geopolitické postavení, a tím vytvářet pocit kolektivní bezpečnosti pro všechny členy. Základnu použitelnou k útoku bychom na našem území mít neměli, základnu určenou čistě k obraně, ano.
VLASTIMIL PODRACKÝ
Komentáře
... : Mikin
No, v leccem ma pan Podracky pravdu, lec je to jakesi zmatene. Hlavne proto, ze utok na Rusko nikdo nechysta.
Ano, nejlepsi cestou pro zachovani miru a svobody je trestani Ruska sankcemi. Ktere (mezi nami) funguji. Nebot Rusko je dnes agresorem a jakakoliv valka by byla katastrofou pro vsechny. Takze - hanba tomu panovi na Hrade a dalsim Putinovym poskokum, kteri sankce a jejich dopad zpochybnuji. Ale jinak ? Nezbude nez na jedne strane nabidnout ruskemu diktatorovi mir a s nim i prosperitu, ale na druhe strane se spolu s nasimi spojenci pripravit na to nejhorsi. Protoze bez nich vypadame proti Putlerovu Rusku jak mravenec. Jakekoliv snahy opustit v tehle chvili NATO nejsou nic jineho, nez zvrhlost. Appeasment vuci Hitlerovi take nikam nevedl. Jen k valce. březen 12, 2015 04:17
Bože, takových keců : David X
vše se dá vyjádřit jedním citátem:
Si vis pacem, para bellum. březen 12, 2015 09:11
Dovoluji si : Michal
zcela a nadšeně souhlasit s Mikinem. Řekl přesně co bych, asi jinými slovy, řekl já. Prostě Rusku nevěřím a sotva kdy se na tom něco změní.
Vzpomeňte je na druhou světovou, na podmínky ve kterých jejich vojáci žili - a vítězili. Pro Rusa nemá lidský život cenu, to je v nich už od dob carských. Proto Putinovi a ostatním nevěřím a štvou mne lidi kteří jsou a křičí proti americkému agresorovi a umísťování jednotek. Podle mne je to jediné jak zastavit ruskou hrozbu, musí vědět, že nemají šanci. Jinak se obávám nejhoršího. březen 12, 2015 10:29
... : deeres
Chceš-li mír, připravuj válku? Obě strany si mohou podat ruce. Tady jde pořád jenom o moc a prachy. Tohle je sice vtip, ale od pravdy to není daleko.
Paní Johnsonová potká paní Smithovou a ptá se jí, jak se má. - "A co děti?" - "Moji kluci jsou v pohodě", odpovídá. "Nejstarší, Jack, je vojenský poradce na Ukrajině, Willy je v Iráku, Raul slouží na lodi u Gibraltaru, Johny je v Súdánském Darfouru a nejmladší, Tod, je v Afghánistánu". - "A co manžel?" ptá se paní Johnsonová. - "Ten jezdí po Evropě v rámci přednáškového turné a vysvětluje, jak se rozpíná Putinův režim"... A my se jenom vezem, tak dlouho, až nás zase někdo převálcuje a je šumák, jestli z východu nebo západu. březen 12, 2015 11:04
Hahaha, : Sidon
chtěl jsem napsat hned po přečtení eseje (a byl bych asi první), že se tady objeví "Putinobijci", že to bude Mikin, o tom jsem byl stopro přesvědčený, ale u Michala mě to trošku překvapilo. Vlastně zase tak moc ne, protože žil delší čas v USA a skoro každý Čech, žijící v Americe, je "papežštější než papež", nebo spíš poturčenec, horší Turka. A moc se mi líbí Michalovo zdůvodnění, proč nemá Rusa rád. No, to jsem si myslel, že jsi o malinko rozumnější.
A proč Vám, hoši, nevadí Němci, Rakušáci, Turci, Švédové, Prusové a třeba i Maďaři ?!!! Ti nám přece taky kdysi ublížili !!! Nejhloupější reakcí na moje slova, když se vyjádřím nechvalně o Americe, je od takových "politologů" to, že jsem rusofil. Mně se akorát chce, nad takovými pumprdentlichenty, upšouknout. Pro mě, kdo nevidí tu špinavou politiku US, která je nyní umocněna hospodářským krachem, a která je už spoustu let agresívní, je - "chudobec", myšleno ovšem na nedostatek, či kapacitu mozkovny. Tak von se Vám, hoši, Putin všude roztahuje, ale Amerika jenom (po celým světě) brání mír a všude "zasévá" demokracii !!! Tohle možná platilo naposledy za Eisenhowera, ale pak už ne. Aby nebyl můj komentář považován za vulgární, nenapíšu, co si o Vás myslím, ale je to hodně, hodně daleko od něčeho, co by se dalo považovat za slušné oslovení. S panem Podrackým souhlasím na 100 procent. ![]() březen 12, 2015 16:51
Pokud s panem Podrackým souhlasíš na 100%, : Krakonoš
pak s Mikinem souhlasíš aspoň z nějakejch 20 - 30%, a to nejni tak strašný
![]() ![]() Náš národ je hloupoučkej, pořád se točí na přiblblý myšlence panslavismu a českej internet se jenom hemží výkřikama, která se daj shrnout do "myšlenky": "Rusové jsou přece Slovani, tak s nima musíme kamarádit, i kdyby byli sebezákeřnější, jejich země byla v sebevětším bordelu a vládl tam sám Lucipér." Hlavně né s Němcem, to je přece cizák. Je prostě smutnou realitou, že část naší veřejnosti nenávidí EU, nenávidí NATO a chtěla by se přimknout k Rusovi, klidně formou svazový republiky. Těmhle lidem je úplně jedno, že v Rusku nikdy v celý historii toho stáítního útvaru nebylo nic, co by se aspoň minimálně blížilo k demokracii, prosperitě a slušnýmu životu pro vobyčejnýho člověka. Rusko je země, která si vždycky všechny svoje sousedy snažila podmanit (a buď se jí to podařilo, nebo s nima aspoň vedla válku a dnes s nima nemá zrovna nejpřátelštější vztahy). Snad jen obrovská Čína je Rusku rovnocenným sousedem, důvody jsou zřejmý. Společnost zatížená obrovským komplexem velikášství (vybičovaným ztrátou moci po rozpadu SSSR do nepříčetnosti) v kombinaci s opravdu brutální alkoholickou devastací, jaká nemá v civilizovaným světě vobdoby, nemá světu moc co nabídnout. Dokonce i zastánci podivný teorie o velikosti tý země ve smyslu inspirace a kultury si pomáhají uváděním jmen vosobností, který žily a tvořily v naprostý většině před sto a více lety. Není moc slyšet, že by se do tý úžasný vyspělý země, údajný poslední baště demokracie v Evropě, nějak hrnuli imigranti. Nečetl jsem ještě ani vod jednoho českýho "rusofila", že by se chystal vodjet do země zaslíbený žít, když tady v EU je to trakovej hnus a nesvoboda. Hoooodně divný, že? ![]() Co je na tom z hlediska zájmů ČR velmi nepříjemný je podkopávání spojenectví se Západem. Je až úsměvný (bohužel mrazivě), jak přesně stejný figurky, co neustále vykřikujou vo nespolehlvosti spojenectví se Západem, vo tom, jak se na nás spojenci určitě zase vykašlou jako v Mnichově, jak intenzivně spojencům (slovně) vokopávaj kotníky a mydlej schody. Takovýho spojence, jako je Česko, bych fakt chtěl mít. Je to asi stejný, jako lízt po skále se spolulezcem, kterej je vožralej, trpí schizofrenií, zapomněl si vzít prášky a část jeho vosoby chce sice nahoru, ale druhá část by se nejraději vrhla dolů. Adrenalinovej zážitek. Tuhle pan president vyslovil myšlenku domobrany. Uvědomil jsem si, že v naší zemi je vyzbrojení a vycvičení nějaký větší části veřejnosti dost možnou cestou k vobčanský válce. Jsme divnej národ. Možná, když jsme dělili ČSFR, měli jsme ji rozdělit podle toho, kam se vobyvatelé cejtěj patřit - jestli k Západu a nebo k východním Slovanům. (Já vim, že to nejni možný, netřeba mi to vysvětlovat ![]() Společnost, která se není schopná shodnout na úplně základních votázkách bytí, bude vždycky nýchylná k převratům a totalitním uchopením moci. Bojím se, že v český kotlině ještě zažijeme nepěkný věci. No a konečně k tématu - jako člen NATO, dobrovolnej člen, nemám žádnej problém s tím, aby tady NATO mělo stálou základnu. Bohužel si nejsem jistej, zda je to většinovej názor společnosti. Asi by bylo správný, aby česká společnost v referendu vodmítla členství v EU i v NATO, aby teda bylo jasno. Pokud by se tak stalo, emigroval bych. Patrně by to byl začátek cesty k opětovnýmu zániku samostatný státnosti, nicméně skončila by ta debilní schizofrenie, který už mám fakt plný zuby. A ti, co by si vo svým vosudu takhle hezky přímodemokraticky rozhodli, by si to tu mohli v klidu užívat. březen 12, 2015 19:23
Michale, dik : Mikin
Ja mel pred par tydny nadhernou konverzaci s ruskym turistou v thajskem baru v Ban Hua Hin.
Pan byl veliky zastance sveho cara a chvalil ho jak jen mohl. I rec na cerny pas v judu a na zazracny nalez amfor prisla. A ja se ho na pokracovani ptal, jestli opravdu veri tomu, ze Putin neposila na Ukrajinu vojaky a zbrane? A jakto, ze tem svym neexistujicim zelenym muzikum dava po uspesnych akcich vyznamenani? Ten dobry muz se na me dlouho shovivave dival a pak me milostive vysvetlil, ze tomu v Rusku neveri nikdo. Ze Putin lze. A ze lze z chytrosti, protoze mu lisakovi jednomu jde o obnoveni slavy a velikosti Ruska. Vypadal pri tom soudruh tak hrde, ze jsem mu dal malem pusu na celo. Takze - kdyz chce Putlerovi a jeho primitivni propagande verit ve sve tuposti nejaky Cech, je to jen jeho problem. Nastesti jsme v NATO, takze nam smutny osud Ukrajincu snad nehrozi. Rikam snad, protoze ceskym rudochum zacina ta organizace v posledni dobe moc a moc vadit. březen 12, 2015 19:24
Tak teda, abych se : Sidon
vyjádřil k tomu, pokud by se mi tady snažil někdo podsunout, že jsem třeba zastánce Rusů. K těm jsem se nikdy nepřikláněl a ani teď se nepřikláním, a vůbec, že bych byl třeba proto, abysme si zase vlezli pod jejich křídlo, jenom mě hněte to, že se Amíci snaží rozdmýchávat opravdu nepěknou situaci, ke které využili a zneužili Ukrajinu, aby rozpoutali válečný konflikt s Rusem, tak, aby se do toho hlavně vložila sama Evropa, oni by dodávali zbraně a potom by zase přispěchali s dalším Marshallovým plánem. Amíky hlavně štve, že Putin není druhý Jelcin, aby jim za babku rozprodal nerostné bohatství své země a že se nechce podvolit všemu, co by oni rádi, být pánem celáho světa.
O Češích taky nemám to nejlepší mínění, v něčem je podobné tomu Krakonošovému, ale zabíjet se pro zájmy někoho jiného, s tím bych s Čechama souhlasil, že to není v jejich zájmu, ani kterékoliv jiné země. Všechno je to jenom špinavá politika, kterou už nelze nijak "očistit", ale házet to všechno na Putina, že chce zase znovu zabírat Evropu, nebo některé státy, které byly dříve součástí východního bloku, mi připadá poněkud "ujeté". A každý, kdo podporuje nynější americkou doktrínu s harašením superzbraní, je pro mne válečný šílenec a nezodpovědný hazardér s životy jiných. Proto mě vždycky nesmírně nakrkne, když někdo podporuje Američany v té jejich zhoubné mašinérii. Myslím, že otázka, koho mám, nebo nemám rád, je tady nemístná, jde o celkovou mezinárodní situaci a ta pro ty Amíky nevypadá vůbec dobře. Mají přeobrovský hospodářský problém a snaží se ho řešit tou nejhorší cestou, cestou zmaru, ničení a zabíjení. Pokud se mýlím, budu rád, když mi to někdo vysvětlí, ale střízlivě a bez zaujetí k té, či oné straně. Mně se to dosud jeví takhle, jak jsem to popsal. ![]() březen 12, 2015 23:02
Coz o to, : Mikin
ja naopak proti Rusum jako takovym nic nemam. Treba s takovym panem Nemcovem bych zasel klidne na pivo. Ale nezajdu, protoze pan Nemcov byl trnem v oku jistemu diktatorovi, ktery ho nechal zavrazdit. Jiste - na 100% to nevim. A protoze zmineny diktator ridi i vysetrovani vrazdy, tak se to ani nedovim. Treba se ale povede najit vhodneho Cecence, ktery se ke vsemu prizna.
![]() Na ceskych komunistickych webech to uz davno vyresili - Putinova nepritele pry zamordoval Putinuv nepritel CIA. Mozeckum vymytym ctenim Rudeho prava to pry pripada i logicke…... Kdyz prijde na Putinovu propagandu, uveri totiz ceskej komous doslova vsemu, co mu rusky car predhodi. Treba tomu, ze ukrajinsky konflikt "rozdmychala" Amerika, i kdyz vsechny ty tanky, dela, munice, protiletadlove rakety BUK, pohonne hmoty i vojaci "na dovolence" prichazeji z maticky Rusi. To vsechno v dobe, kdy se "zlocinni" americti zakonodarci nemohou dohodnout ani na zaslani neozbrojenych bezpilotnich letadel a jeepu…… Jak rikam, jeste ze jsme v tom NATO, jinak by znamemu mirotvurci z KGB nezbylo, nez zareagovat na dalsi zvaci dopis a prijechat svym trpicim sudetakum na pomoc. březen 13, 2015 07:15
Sidone, : toulavej
můžeš mi prozradit, jaký „přeobrovský hospodářský problém“ USA má? Možná mi něco uteklo. Jsou sice zadlužení (v Číně a Japonsku), podobně jako všechny západní státy, protože vedení dvou válek na opačné straně světa stojí hodně peněz a socialistické rozdávání pana Obamy navrch není zadarmo, ale po finanční krizi Západu mají trvalý růst kolem 3% HDP a 6% nezaměstnanost, takže mají peníze i na splácení úroků z dluhu :-). Ten „přeobrovský hospodářský problém“ má v první řadě EU, s trvale 10% nezaměstnaností a 0% růstem HDP a uměle udržovaným spolkem nesourodých nekompatibilních států s odlišnými národními zájmy, což si ale nechce vedení EU připustit, bohužel, takže agónie EU bude dál pokračovat. Pokud jde o zajištění energií, díky břidlicovému plynu se stávají USA nezávislé i na ropě od Arabů na rozdíl od EU, závislé na Rusku. To je pokud jde o hospodářství.
Pokud jde o politiku, jako malý bezvýznamný stát musíme hledat spojence, který nás ochrání, pomůže bránit před větším silnějším státem – jak je možno vidět dnes na Ukrajině. V Evropě je to jenom buď NATO, nebo Rusko. S Ruskem jsme už byli a nebyla to dobrá zkušenost. Proto radši volím NATO. Způsob života je mi mnohem bližší ten západní, než ten ruský. I přes všechny pomatené teorie o multikulti, pozitivní diskriminaci, genderovém inženýrství a jiných nesmyslech. Nemusí se nám politika USA líbit, oni si jenom hájí své národní zájmy, na rozdíl od nás, ale USA už dvakrát pomohlo v Evropě ukončit světovou válku a přitom vůbec nemuselo. Stálo je to mnoho životů, odříkání a je vidět i dnes, že si tím nezískali u mnoha zdejších lidí aspoň zaslouženou vděčnost. A ti nevděčníci by tu bez jejich angažovanosti asi vůbec nebyli a nebo by žili ve Svazu evropských socialistických republik, vedených Ruskem . . . EU k tomu socialismu má sice v poslední době dost nakročeno, ale pořád to není reálný socialismus, alespoň životní úrovní. březen 13, 2015 10:37
Krakonoši, Mikine a Toulavej, : Michal
díky, srdcervoucí díky. Začal jsem číst prvního Sidona a stříkal mi adrenalin z uší. No a pak jsem začal číst vás a uklidnil jsem se.
Oni už proti Americe vytáhli i otrokářství a vůbec nevadí, že ty otroky do Ameriky prodávali místní afričtí náčelníci. Mimochodem, můj pra pra pra dědeček byl nevolník, teda taky vlastně otrok. Co takhle připomenout, že nebýt té prokleté Ameriky a konvojům s technikou, municí a benzinem by Rusko ve válce těžko obstálo. Že v té zatracené válce v Korei nebyl nikdy podepsán mír a je tam dodnes jen příměří které Severní Demokratická Korea ze všech sil snaží porušit. Nechci mluvit o Afganistanu (a okolí), byl historický omyl odstranit Sadama, protože na tyhle národy platí jen síla a tu měl on. Tam s demokracií nemáme šanci. A Rusko? Co chtít od Putina, dříve důstojníka KGB? Že se zázračně přerodil a megalomanií už netrpí? Kdo chce věřit tomu, že na Ukrajině válčí ruští vojáci na dovolené je podle mně, no budu slušný, prosťáček. No a že Evropu obsazuje NATO? Je to nutná příprava obrany. Kdo to neví, tak NATO je obranný pakt a tak připravuje obranu. Ne útok a USA jako člen se zúčastní taky. Měli bychom teda být rádi a ne řvát, že nám hamburgerácký tank parkuje na dvorku. březen 13, 2015 11:14
přidávám se, : Petronila
jen ve stručnosti - cokoli k nám kdy přišlo z Ruska, stálo za vyližkapsu.
Zaplať PB, že jsme v NATO, jinak jsme dopadli jako Ukrajina. březen 13, 2015 16:21
... : Mikin
Toulavej a Michale, ten "preobrovskej problem" existuje v Americe podle jistych lidi uz od vystrelu z Aurory. Takze se tamni ekonomika a dolar hrouti uz skoro sto let. Ale jako na potvoru porad nic. To musi byt hrozny, cekat celej zivot na cizi nestesti…..
![]() Ja dlouho povazoval Putinovu propagandu za produkt urceny k oblbovani ruskych muziku, v krajnim pripade tech nejzabednejsich zapadoevropskych levicaku. Nemyslel jsem, zeby neco takoveho mohl sezrat i s navijakem a po vsech tech historickych zkusenostech obyvatel Ceske kotliny. Zda se, ze jsem se mylil. Je to jak pise Krakonos. Stejni dobraci kteri se nas snazi presvedcit o tom, ze nas NATO a Amerika zradi, zacnou ve chvili kdy Amerika posle do tech nejvice ohrozenych zemi tanky hystericky kricet cosi o "haraseni zbranemi". Od techhle lidi se krome paranoidnich konspiracnich teorii a opakovani kecu fasisty Putina (o fasistech) niceho jineho nedockame. Ale ja jsem optimista. Jaro je zde, slunicko sviti a diky clenstvi v NATO nas nevalcuji nejaci tankisti bez vylozek, domobranci nebo dovolenkari. březen 13, 2015 17:06
... : deeres
Tak jsem si přečetla ty vaše důvody, proč se klonit k západu a ačkoliv politice vůbec nerozumím, nevidím důvod proč být v první lini, která bývá obětována a vyjde mně nastejno, jestli mne obětuje východ nebo západ. A já moc nerada bych se stala obětí nějakého humanistického bombardování.
březen 16, 2015 10:18
... : deeres
oprava lini - linii
březen 16, 2015 10:19
Deeres, : Sidon
mně se to všechno jeví, jenom jako přebujelá nenávist k Rusku a neochvějná láska ke všemu, co je ze západu, potažmo z Ameriky. Na to je řada Čechů vysazená. Jenže ta Amerika, co bývala, skončila vraždou Kennedyho. On to Eisenhoower věděl a řekl, jak to bude vypadat. Pak už to šlo podle plánu až dodnes.
březen 16, 2015 17:19
Sidone, : Krakonoš
je to jinak. Já necejtim žádnou nenávist k nikomu, tím míň k Rusku. Jsem ze čtvrtiny Rus. Znám fajn Rusy, pro některý i dělám. Navopak necejtim ani nic jako "lásku k Americe". Necejtim lásku k žádnýmu státu, stát nejni v mým emočním aparátu možný milovat - nemiluju ani českej stát. Stát je soubor nástrojů moci a hromada úředníků, který ty nástroje používaj - nic, k čemu by bylo možný pocejtit lásku :-). Miluju českou krajinu, zejména ty její části, kde mám svoje kořeny, což je standardní lidskej cit, nezávislej na státních útvarech a jejich zřízeních - ten "svůj" kus země máme každej rádi bez vohledu na to, kdo je zrovna u moci a jestli náhodou právě neprobíhaj popravy politickejch protivníků. Takže city bych do týhle debaty vůbec netahal. Bavíme se čistě vo kulturně-politicko-ekonomickým systému, kterej nám připadá smysluplnej, funkční a použitelnej. Mně tak připadaj systémy zemí na západ a severozápad vod našich hranic, jsou to země, kde se dá nejlíp a nejsvobodnějc žít, uplatnit svoje schopnosti, něco smysluplnýho tvořit a třeba něco po sobě zanechat. Ekonomický výsledky i klima ve společnosti a mezilidský vztahy v těch zemích jsou vcelku vobjektivním ukazatelem a důkazem vyřčenýho. Rusko tyhle atributy postrádá, žít bych tam nechtěl a vnucenej politicko-ekonomickej systém, kterej k nám po válce přišel právě vod ruskejch bolševiků, způsobil v naší zemi takovej rozvrat, společenský pokřivení a ekonomickej propad, že soudnýho člověka musel vyléčit z jakejchkoli pokusů vo hledání inspirace právě v týhle zemi. A jak už jsem psal vejš, vztah Ruska k jeho sousedům je naprosto votřesnej, nebejt Ruska a jeho vměšování, nebyla by žádná pseudovobčanská válka na Ukrajině. Nevidím v poválečná Evropě žádnej jinej případ okupace sousedního státu, než vždycky a znova jen ze strany Ruska. Jsou to čistě racionální úvahy, s emocema tohle nemá nic dělat. Přiblblý konspirační teorie vo tom, jak USA chtějí vobsadit Rusko a zmocnit se jeho nerostnýho bohatství, mě nebaví ani komentovat. Tohle tu vřeštěli bolševici už za Stalina, přitom to bylo přesně vobráceně, to CCCP snil vo celosvětový revoluci a vítězství kominterny na celým světě, pod moudrým vedením KSSS. Zaplaťjehova, že jim tohle nevyšlo.
![]() březen 16, 2015 21:10
Kakonosi, : Mikin
napodobne. Ani ja necitim lasku ci nenavist k zemi ve ktere neziji. A s clovekem ktery me tyhle city prisuzuje, s tim se snazim bavit co nejmene.
Jo kdybych zil v Americe, to by asi byla jina. Nejspis bych tu zemi miloval tak, jak miluji Kanadu. Za utociste a prilezitost kterou me poskytla, za pratelske, slusne lidi bez predsudku vuci emigrantum, barevnym nebo jinym mensinam. Za prostor a volnost vsude kolem a za mene nejruznejsich narizeni a omezeni, ktere jsou stale vetsim problemem treba v Evrope. Ony jsou si totiz v tomhle Kanada i Spojene staty dost podobne. Lidi kteri tyhle prilezitosti nedokazali vyuzit a ted na vsechno jen nadavaji prilis neodsuzuji. Je to nakonec jejich pravo. A kdyz jim to pomuze…... Co se Ruska tyce, vidim to stejne. Nedavno jsem cetl zajimavy clanek o tom, jak tam jsou v soucasne dobe zavirany muzea i instituce, ktere se zabyvaji Stalinovym terorem. Uz se o tom zase nesmi mluvit…… A kdyz se nejake oficialni ruske medium zmini o Katyni, tak je samotny fakt ze ty Polaky vyvrazdilo Stalinovo NKVD oznacovan za "Goebelsovu verzi" cele udalosti. O ruske agresi proti Ukrajine a vsech tech lzich na adresu napadeneho naroda ktery brani svou zemi radeji ani nemluvim. Co se tyce konspiracnich teorii o tom, jak se Amerika chce zmocnit ruskeho ci treba afghanskeho nerostneho bohatstvi, tak tyhle moudrosti se lze docist pouze na "alernativnich" webech, ktere obvinuji Ameriku i z tzv. chemtrails, neveri pristani Americanu na Mesici, popiraji holocaust, nazyvaji Kubu "ostrovem svobody" a v kazdem druhem clanku te ujisti, ze "za komunistu bylo lip". Zkratka a dobre, cteni pro blbce. březen 17, 2015 01:24
Dnes dobrej komentář pana Mitrofanova: : Krakonoš
http://www.novinky.cz/komentare/364696-ocima-sasi-mitrofanova-zmet-spise-puzzle-ke-slozeni.html
K vytí rudejch noků v diskusi pod článkem se ani nemá smysl vyjadřovat. ![]() březen 20, 2015 11:07
... : hm,
tak jsem tedy ten prosťáček a blbeček, jak nazýváte lidi jinak smýšlející. osobně si myslím, že kdyby měl západ jasné a přesvědčivé důkazy o účasti Ruska v občanské válce na Ukrajině byly by toho plná média a fotek jak nadrbaných. Ovšem nikde je nevidím! Proč asi? Tak doprčic proč? No a proč asi poslalo USA 5 mld. dolárků na Ukrajinu? Proč se do nich vlastně vůbec plete? Koho tam vlastně zachraňuje? Demokracii? Pha! Demokracie není ani u nás, natož na Ukrajině. Jo stříká Vám adrenalin z uší i očí, to je přesně ono!
Nikdy nemohu pochopit, jak lidský mozek zapomíná, kdo u nás byli Banderovci? Víte to? Zabíjeli, rozkrajovali děti, ženy a vraždili pro zábavu, jen co nejvíc lidí pobít! To schvalujete? To se Vám líbí? Půjdete následovat tyto zrůdnosti? Až bude mobilizace a půjdete hájit zájmy ušáka, tak já taky půjdu, abych dostal do ruky zbraň a při první příležitosti ji otočím právě proti takovým válečným štváčům, jako jste Vy! Už i mnozí politikové se probouzí a pevně věřím, že další a další prozřou a pochopí, kde je pravda, kde je právo a spravedlnost pro víc normálních lidí, než toho 1% na této planetě. Poslouchali jste někdy vůbec nějaký projev Putina? Ano? Poslouchali a vnímali o čem on vlastně mluví? O co usiluje? Pořád říká pojďte spolupracovat, poďte se podílet na rozvoji. Kolik peněz dává Pentagon na zbrojení? víte to? A kolik Rusko? No pánové? To opravdu hovoří za vše! březen 20, 2015 12:08
To hovoří za vše: : Krakonoš
březen 20, 2015 13:25
Krakonošu, : Sidon
to hovoří jenom o tom, že se Rusové snaží mít dostatečnou obranu proti napadení zvenčí. A nejlepší obrana je útok. Už se jim to stalo několikrát. Když budeš vědět, že mám nabitou pistoli, tak si sakra rozmyslíš mě napadnout a okrást. Jak jsem si stačil všimnout, tady podle těch Tvých komentářů na Kudle, tak si myslím, že jsi velice inteligentní a rozumný člověk, proto mě poněkud zaráží Tvoje poslední reakce. To, že se NATO za posledních 25 let "přišouralo" až k Rusovi, to je podle Tebe OK ?! Samozřejmě, že neberu Rusy, jako svatoušky, ale proč jsou pořád označovaní za agresory a takové SS si můžou vlézt kamkoliv se jim zachce, pobít spoustu nevinných lidí, rozsouložit celý systém a pak ještě podporovat další darebáky v tom dalším vraždění. Nejvíc mě nakrkne, když mě nějaký trilobit označí za Rusofila, jakoby nestačilo, že tohle samé říkávali soudruzi těm, kdo s nimi nesouhlasil, jakoby neexistoval nějaký smysl pro fair play, což oni samozřejmě neznali, či nechtěli znát, ale smutné je, že se tak děje stále, i dnes. Ano, taky jsem byl Amerikanofil, jenže postupem času, když se člověk dostane k některým skutečnostem, které ho nutí víc přemýšlet a vidět věci i z jiného ůhlu, tak už mě ta Amerika tolik nevábí. Nemám na mysli zemi a její lid, ale to, čeho se dopouští jejich vláda, jenom opravdový zaslepenec nechce a nevidí to, kam to všechno směřuje. Ale - všechno je jinak ! Bůh s Tebou !
březen 20, 2015 19:19
Jo, : Krakonoš
že se NATO za posledních 25 let "přišouralo" až k Rusovi, to je podle Tebe OK? To je naprosto OK. NATO nejni nic fujtajbl, NATO je kolektivní systém vobrany civilizovanýho světa proti nejrůznějším hnusnejm totalitním expanzivním režimům. Nic nikdy nebránilo Rusku po pádu CCCP ve snaze stát se součástí civilizovanýho světa, spolupracovat a třeba se i stát členem. Nic, kromě Rusů. Nejsem žádnej amerikanofil, ale jsem svobodofil a demokratofil. Líběj se mi dva typy společností. Buď primitivní zemědělský společnosti bez technologií, žijící v souladu s přírodou (na planetě už jich moc nebude), a nebo - když už teda moderně a technologicky - západní demokracie. Ty vostatní typy společenství se mi nelíběj ani za mák. Jo, mně by se taky víc líbilo, kdyby USA na celej svět hodily bobek a nechaly debily, ať se vražděj dle libosti. Jenže takovej svět, ačkoli si ty myslíš vopak, by se do chaosu a nový světový války propadl daleko rychlejc. A taky jde o Izrael, kterej, ponechanej sám sobě, v tom regionu nepřežije. Předpokládám, že ty fadníš "arafátovcům", tak si posluž. Mojí kultuře je Žid bližší. Až nám jednou přijdou islamisti zakroutit v Evropě krkem, jako už tomu v minulosti bylo, budete se vy všichni kritici americkýho zasahování ve světě dovolávat vehementně jejich pomoci. Já jsem spojenec USA, spojenec západní Evropy, spojenec NATO. Kdo nenávidí tenhle civilizační vokruh, je můj nepřítel. Ten soudruh kousek vejš už se těší, jak proti mě pozvedne zbraň. Vzkazuju mu - nápodobně! A střílet umím líp. ![]() březen 20, 2015 21:26
Krakonosi, : Mikin
to jsi napsal tak krasne, ze budu muset se svym vlastni komentarem par hodin pockat.
![]() březen 21, 2015 18:37
Krakonosi, : Mikin
ja si teda nemyslim, zeby se NATO k nekomu souralo, nebo zeby nekoho obklicovalo. Vsechny ty zeme vstoupily do paktu dobrovolne, vstoupily tam hlavne z obav pred ruskou agresivitou a prave ted se ukazuje, ze to bylo velice dobre rozhodnuti. Jinak naprosty souhlas.
Souhlasim i s prvnimi sedmi slovy zjevne rozcileneho soudruha "hm". Pak uz je to horsi….. S temihle lidmi nema valnou cenu se bavit. Uz proto, ze muzu jen ztezi najit spolecny jazyk s nekym, kdo z cetby "alternativnich" webu tak ztumpachovel, ze opakuje slovo od slova Putinovu propagandu a pouziva treba pro USA vyraz "SS". I kdyz vi ze je tahle zkratka uz davno vyhrazena uplne jine organizaci. Sakra - tak hluboko neklesli ani ti komousi z Rudeho prava….. ![]() březen 21, 2015 23:27
Mikine, : Sidon
nevím, kdo je větší soudruh, ale Ty seš ultra, akorát na vopačnou stranu. Jinak SS znamená Spojené Státy, jestli Ti to nedošlo. A jak by se mohl člověk dozvědět něco z těch zdrojů, které nejsou "alternativní", když tyto jsou kontrolované "vyšší mocí" ?! Každý má právo vidět věci posvém. Ale jinak máš pravdu, je to marný, je to marný, je to marný.
březen 22, 2015 00:24
Sidone, : Mikin
Jak pro koho. Ja vyraz SS pro USA zatim nasel jen na obskurnich nacistickych a komunistickych strankach. Over si to - nepouzival to ani soudruh Kojzar.
A soudruhem se vetsinou mysli nekdo, kdo ma blizko ke komousum. Opacna strana komunisty, nacka nebo Putinova zastance je podle me spise zastance demokracie. Rozhodne ne "soudruh na vopacnou stranu". Takze neklickuj a zkus radeji odpovedet Krakonosovi. To je clovek je moudry a na narozdil ode me ma s vami trpelivost. ![]() březen 22, 2015 06:01
Já se těším, : Sidon
až mi někdy řekneš do očí, že su komunista. To bude takové veselí, až ti z toho vypadnou dva, nebo tři zuby.
![]() březen 22, 2015 18:15
snad byste se, : Krakonoš
kucí, neprali ?!?
![]() ![]() březen 22, 2015 19:55
Ale kdepak, Krakonosi : Mikin
nas sjednoti soudruh prezident. Hlavne az pojede do samoj balsoj stolice a bude tam stat hned vedle soudruha Kima, pozorovat jak jedou tanky i dela zelenych muziku a poslouchat: vstavaj, strana roodnaja, vstavaj na vsmjertnyj boj.
![]() březen 22, 2015 20:55
Ale notak, Sidone….. : Mikin
clenstvi ve slavne strane rolniku, delniku i pracujici inteligence ti v zadnem pripade neprisuzuji. Akorat si myslim, ze te soudruzi z komunistickejch, nacistickejch, putinovskejch i konspiracnich webu tahnou na varene nudli. Coz je vzhledem k jejich inteligenci, rozhledu i pracovitosti pro tebe mohutna ostuda.
Pokud ale trvas na pestnim souboji, necht se tak stane. Necht se moje legendarni kocici mrstnost utka s tvou nadvahou. Silnejsi vyhraje. Mam dental insurance. ![]() březen 23, 2015 04:43
ty jsi Mikine : hm,
fakt totální vy..! No ale jsem slušně vychován! Takže když dobrovolně jsou všichni v NATO, dle asi referenda? Né, vlastně né, to se nenosí, takže dle rozhodnutí vlády, že jo? Vlády, kterou si lidi zvolili samotní, jak jistě známo, to tak bývá, že? No jsme prej demokraté, tak by jsme to měli respektovat! Takže NATO se k nikomu nešourá!??? No ale když 90% obyvatel v referendu chce se připojit k Rusku, tak tu ejhle!!!!! Je to najednou jinak? AHAAAAAA jo anexe! Tý brďo jaký to jsou divný metry! jeden měří dva a druhej hned stopadesát, že jo? No a pane Krakonoši, že je NATO systém vobrany civilizovanýho světa? Tak to jsi mě fakt ale rozesmál. Prej civilizovanýho? Co na tom bordelu co všude na světě dělá vidíš civilizovanýho, to fakt nelze pochopit! Ne, fakt se nechci připojit ani k Rusku, ale tedy dle vás bohužel ani k ušákům! Chci bránit svou vlast, svoje děti, svou rodinu! Chápete vůbec co to je? Rusko vedle nás leží hoooodně let, že jo? Ale kde se kruci tady vzali Ti pomatenci zámořtí? Pročpak si neřeší svoje problémy doma? co sem vůbec lezou? Ty si zůstaň Mikinku tam kde jsi, protože přesně tam se hodíš, zblblej hamburgrama s tím vodporným vodrezovačem zvaným cola...
březen 23, 2015 12:24
a co na tohle Mikine ? : hm,
V Chicagském výboru pro zahraniční vztahy se konala 3.2.2015 přednáška s názvem Evropa – předurčena pro konflikt, kde ředitel přední americké soukromé zpravodajské agentury Stratfor George Friedman s ohromující upřímností a cynismem mluví o tom, že pro zachování amerického impéria je nutné rozeštvat mezi sebou Rusko a Německo, resp. celou Evropu.
březen 23, 2015 12:30
zkus někdy myslet - pro mikinu : hm,
Nestrannost se ze strany hlavního velitele NATO Philipa Breedlova zaručeně nedá očekávat. Dokonce i pro některé evropské partnery NATO je generálovo přehánění už přes příliš. Zvláště pro US typické nepřátelství k Rusku, které vedlo k masivní propagandě, naráží na odpor.
březen 23, 2015 12:33
Poslouchej, ty jedno "hm" : Mikin
v parlamentni demokracii rozhoduje parlament. A pokud si pamatuju, proti vstupu do NATO nebyl tehdy prakticky nikdo. Podporoval ho i dnesni Putinuv poskok a vrchni quisling Vyvadil.
Pokud si fakt myslis, ze separati bojuji uz od minuleho leta proti ukrajinske armade bez zasilek zbrani, munice, pohonnych hmot a vojaku z Ruska, tak o cem se chces se mnou bavit ? Vyhrozovat nasilim, zastavat se agrese ruskych fasistu nebo obhajovat anexi Sudet ci Krymu muzes mnohem lepe treba na Zvedavci nebo na Sputniku. Sbohem. březen 23, 2015 19:41
Chudak Vyvadil : Mikin
Z "vrchniho velitele" akci proti americkemu konvoji Vyvadila si par lidi udelalo srandu. A podle me docela povedenou. Vsak posudte sami:
http://cermanjaroslav.blog.respekt.ihned.cz/c1-63730200-jak-jsem-s-jirim-vyvadilem-blokoval-americky-konvoj březen 23, 2015 22:36
hm, pro získání alespoň ZÁKLADNÍHO přehledu o okolním světě doporučuji : toulavej
nastudovat dějiny 2. světové války z důvěryhodných zdrojů. Aby ses dozvěděl, že jednotky americké armády jsou na území západní Evropy proto, že ji pomáhaly osvobodit od nacistů a po osvobození i pomáhaly s poválečnou obnovou. Zároveň si tam zřídily vojenské základny, v Německu proto, aby se už žádná další válka v Evropě z německé půdy nikdy neopakovala a v západní Evropě (i v jiných státech) proto, aby se západní Evropa v době studené války ubránila rozpínání Sovětského svazu. To jenom ve zkratce, po večerech si to nastuduj . . . A tahle pomoc, se kterou mnoho lidí v Americe nesouhlasilo v přesvědčení, ať si své problémy vyřeší Evropa sama, stála v Evropě život desetitisíce mladých Američanů, často dobrovolníků, kterým nebyl lhostejný osud porobených národů, ze kterých pocházeli a tak jim šli DOBROVOLNĚ pomoci. Kdo ví, jak by válka skončila, kdyby to neudělali, Spojenci nerozbombardovali závod na výrobu těžké vody v Norsku a nacisté udělali atomovou bombu první . . .
březen 24, 2015 11:27
Nejvíc mě těší, : Krakonoš
jak se rudý noky svíjej v křečích na diskusích pod článkama vo průjezdu konvoje, zvlášť, když si nedokážou za pomoci svýho jedinýho mozkovýho závitu poradit s faktem, že tenhle průjezd připadá zcela v pořádku i jejich presidentu Zemanovi.
![]() ![]() ![]() březen 26, 2015 15:40
Krakonosi, : Mikin
jen aby kremrole na pana prezidenta dodatecne nevytahly ten incident nad korunovacnimi klenotami….
![]() březen 27, 2015 16:00
... : Mikin
Nejak se ten protest komousum nevydaril. Na Vaclavak jich prislo nekolik set a americke kluky vitaji podle vseho desetitisice.
![]() březen 30, 2015 06:39
Jo, taky to sleduju, : Krakonoš
jak to těm zoufalcům nevychází. Na novinkách vřeštěj, jak "většina" lidu tady vrahy z NATO nechce, ale nějak tu většinu ne a ne vyhrabat. Už asi nemaj ani prachy na to, aby si ty svoje stafážisty sváželi autobusama. Ve středu pudu klukům americkejm zamávat na most přes D5. (Mám to nařízený svým řídícím důstojníkem z CIA, neuposlechnutí se trestá roční deportací na Guantanamo
![]() březen 30, 2015 20:38
Skoda, ze nemuzu jit taky : Mikin
mam doma 4 vlajky. Kanadskou, americkou, vlajku Yukonu a vlajku Valasskeho kralovstvi.
![]() březen 31, 2015 20:28
Paráda, : Krakonoš
začínám bejt znovu vopatrným voptimistou. V posledních letech jsem došel k přesvědčení, že nejmíň polovina mejch spoluvobčanů jsou idioti. Teď se ukazuje, že idioti jsou pořád ještě v týhle zemi v menšině. A do toho se vybarvil Okamůra a zůstal jako kůl v plotě. Tak už jenom registrační pokladnu do každý rodiny, natahat nový kabely v Blance a bude to tu zase vo něco snesitelnější.
![]() ![]() ![]() duben 01, 2015 10:13
Krakonosi, : Mikin
amen.
![]() duben 09, 2015 05:59
|