PÁR DNŮ, KTERÉ ZMĚNILY ŽIVOT
Čtvrtek, 11 říjen 2007

 Milá Kudlanko, když jsem se koncem léta rozhodla pro to, abych si přeci jen vzala posledních pár dnů dovolené ještě v létě, nenechávala si je na zimu, nevěděla jsem, jak moc se mi změní celý budoucí život. Kamarádka přišla s návrhem využít "nádhernou příležitost", za málo peněz hodně muziky - bude to super, horko venku, teplé moře, všude ovoce a zelenina...

 

 

   

     Skutečnost předčila očekávání. Cesta letadlem trvala jen chvilku, pak autobusem na pobřeží, transfer na ostrov, cesta do penzionu - a ještě jsme stihly noční ráchání v moři. Ten totální zvrat, ta změna z jednotvárné práce, z města - najednou jen nádherná písečná pláž, vlahé moře...Ale to asi všichni víte, co se budu rozepisovat o dovolené. Prostě jsme si to užívaly. Nějak se nemůžu dostat k tomu hlavnímu, těžko se mi o tom bude i psát.

 

     Hned druhý den ráno jsem HO viděla. Pracoval jako číšník v jedné zdejší taverně. Nebyl to žádný "řecký bůh", spíš naopak, vypadal dokonce tak "středoevropsky", že jsem nejprve myslela, že je to nějaký Čech, co si tu přivydělává (mj. těch je to fakt hafo). Ale ne, jak jsem se dozvěděla, byl to fakt Řek jak poleno. Nechápu, jak se to stalo, prostě jsme se nějak začali obyčejně bavit, bylo to milé, po obědě mi na pláž přinesl skleničku džusu... Ano, šlo to všechno nadobyčej rychle. Za těch pár dnů se toho událo tolik, co běžně za dva tři měsíce. Vyměnili jsme si telefony, e-maily, poslal mi pak fotky, co nafotil on, já jemu ty moje; voláme si skoro každý den. To všechno je fajn, jen fajn není, že jsem se včera domů z polikliniky a vím už zcela pozitivně, že ten pozitivní test na těhotenství opravdu nelhal.

 

     Nevím vůbec co dál. Můj život je tady, jeho tam. Je mi 29, právě jsem si "rozjela" kariéru, pracuju v oblasti, kde vypadnout na pár let znamená vypadnout asi úplně. Jsem totálně ze všeho vedle, psala jsem si pro a proti, ale rozhodnout se neumím ani pro jednu možnost. Jednu stranu života musím obětovat pro druhou. Ale kterou? Vím, že mi nemůže nikdo poradit, nic o mě ani o něm nevíte, ale poradit si neumím ani já, která relativně všechno ví...

    

     Snad jsem se jen vypsala...

 

Dagmar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ODPOVĚĎ:

 

 

 

     Milá Dagmaro, situace je složitá, nikoliv však neřešitelná. Nejprve se snaž vidět pozitiva: jsi zdravá (povedlo se ti otěhotnět), jsi soběstačná, jsi hezká mladá chytrá ženská. Podle toho, co píšeš, nebudeš finančně v té nejnižší kategorii. Pokud nepracuješ přímo v modelingu, kde by to snad - ale ne určitě - mohlo tvé povolání ohrozit, nemyslím, že bys měla pocítit nějaký velký výkyv díky tomu, že bys si do života přivedla svého nového človíčka.

 

 

     V dnešní době se na "matky-samoživitelky" nedívá jako na něco podřadného, naopak. Takže nutit se do rychlého a dost možná ukvapeného sňatku by bylo asi zbytečné. Stejně tak se dá pracovat v podstatě až do poslední chvíle (nemyslím, že bys dělala zrovna u lopaty), a při troše toho vhodného zaopatření (pomocnice v domácnosti, chůva) i velmi brzy po porodu. Ostatně - hodně práce se dá zvládnout i z domova... Záleží na tobě, zda si "dáš ještě odklad" a děťátko odložíš na dobu pozdější - i s tím rizikem, že by se to pak nemuselo povést. A pokud se jedná o "spolupracovníka na miminku"? Není důvod, abys mu všechno neřekla, nepodělila se s ním - nedala věcem volný průběh. Co ty víš, třeba to - i přes (pravděpodobně, nevím, nemám informace) odlišný druh vašeho zaměstnání, může být dobrý partner do života...

 

     Hlavní je nespěchat. Ber to spíš s humorem než jako tragedii, ať to dopadne jak dopadne. Naštěstí v dnešní době už tě - při troše uvažování a větší míře zodpovědnosti - žádná velká hrůza nečeká, ať se rozhodneš tak či onak.

 

     Je to jen na tobě, ty jsi v tuto chvíli ta, která to má zcela ve své moci... Držím ti palce, abys svého následujícího rozhodnutí nikdy nelitovala.

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře
no-je ti třicet... : alena tečkovaná
já bych řekla, že není co vybírat. Budeš dělat kariéru, budeš štvanec, protože už teď dorůstaj mladší, kteří jsou přinejmenším stejně staří a ti tě budou štvát k ještě lepším a vyšším výkonům - každé ráno se budeš s hrůzou dívat do zrcadle, hledat vrásky, mazat se drahými krémy a děsit se chvíle, kdy nebudeš vypadat dost mladě. nEBO SE NA VŠECKO VYKAŠLEŠ, prostě si uděláš pauzičku, budeš chodit s miminkem na procházku.Ráno ho přebalíš, nakrmíš a pak si ho vezmeš k sobqě do postýlky a oba si ještě hodinku dvě shrupnete... pak si uděláte nějakou baštu, půjdete na procházku a volným krokem domů-plínky prát nemusíš, jsou umělý. Řeka si brát nemusíš, ale můžete tam jezdit a užívat si volníčka u teplého moříčka...no, nebudeš holt aspirovat na Nobelovku, ale nebude z tebe v šedesáti zapšklá stará baba, uštvaná životem a úplně všemi opuštěná. Přinejmenším jeden člověk tě bude nade všecko milovat a budeš pro něj to nejkrásnější a nejdokonalejší stvoření na světě - jeho maminka.
říjen 11, 2007 13:23
chtěla jsem říct : alena tečkovaná
kteří budou stejně dobří smilies/shocked.gif
říjen 11, 2007 13:26
Souhlas s Alenou T. : mamča
Práci si najdeš vždycky, ale dítě můžeš mít jen v poměrně krátkém úseku života. Na Tvém místě bych ovšem dobře zvážila, zda tomu Řekovi vůbec o dítěti říct. Může nastat situace, že bude ženatý, nebo bude sice ochoten platit výživné, ale bude si pochopitelně na dítě činit nároky. Tamní pojetí rodiny je odlišné od našeho modelu. Tak abys nakonec nemusela o své dítě bojovat s řeckým rodinným klanem.
To bych radši byla matka samoživitelka, s prázdným místem v Rodném listu dítěte.
říjen 11, 2007 13:30
absolutní souhlas : bb
a hlavně si neříkej nic o obětování se, to by ses pak užírala a kazila si ty krásný roky, co tě čekají. Však jsi mladá, zdravá, schopná, chytrá ženská, ta toho zvládne, jéje, a v dnešní době rychlého netu, mobilů, notebooků, si svůj prostor pro práci a realizaci najdeš. A víš co? To dítě, to mateřství, ti dá ukrutnou sílu, někde hluboko uvnitř se i když fyzicky třeba občas vyčerpaná budeš cítit nádherně naplněná, prostě konečně celá komplet ženská - a to tě krásně "nakopne". Jsi-li zdravá, neváhej,po interrupci a po třicítce už nemusíš mít šanci.
říjen 11, 2007 13:54
... : bb
navíc se tím i tak nějak ustálíš, vnitřně zklidníš, budeš zralá a přitom mladá, a to je velmi atraktivní kombinace. Přece nechceš pak ve 40 honit hormonální léčbu a semeno od anonymního dárce, abys proboha měla dítě... Ty budeš ve 40 stále ještě mladá, s odrostlým dítětem, takže budeš moct užívat čas s ním i bez něj a naplno. A v přechodu už budeš mít velkého syna nebo dceru a klid na duši smilies/smiley.gif
říjen 11, 2007 13:56
... : bb
aktivní a pracovitá dnes můžeš, ba i musíš být až do 63 - ale to dítě si tě našlo teď, máš ideální věk, a děti počaté v létě jsou báječné, hodné, přitom silné osobnosti a rostou do krásy (mám doma jedno takové). Je to tvůj báječný letní dárek a celoživotní vzpomínka na horkou dovolenou smilies/smiley.gif Ty těžkosti, které samozřejmě přijdou, by přišly i později, s dítětem vždy přijdou, ale teď je zvládneš snáz než za 10 let.
říjen 11, 2007 13:59
a další věc, : alena tečkovaná
pokud si pořídíš miminko ve čtyřiceti - pak bude v pubertě až půjdeš do důchodu. A to nevydýcháš! V pětačtyřiceti máš ještě šanci puberťáka ukočírovat. V pětapadesáti už ne.
říjen 11, 2007 14:06
Co dodat? : Luciáš
Taky jsem pro otci nic neříkat, byly by z toho jen problémy. Jsem v tvém věku, kdybych neměla partnera, možná bych cíleně udělala to, co se ti stalo náhodou smilies/wink.gif letní dárek je ten pravý termín
říjen 11, 2007 14:07
jo : Jasmina
taky bych nedavala pryc dite lasky.Mozna se mi budou nekteri smat ale obvykle deti z lasky prinaseji radost,ikdyz na to nejsou skatulky. Ale k tomu rekovi,.....to co psala mamča bych nehazela za hlavu,zkus si vzdy nalezt chvilku a premyslet o nem bez emoci. Pripadu uz bylo dost,co jsem slysela i cetla. Rodinne klany maji bohuzel silu,proto se jizansti kluci radi seznamuji s cizinkama. Na prvni pohled to vypada pouze jako sexualni sport ale spise je pricina v tom ze hledaji alespon na nejakou dobu -svobodu,kde mohu plne rozvinout svou osobnost. Na rozdil od stredoevropanu maji v sobe vice romantiky,nehy a vasne,cimz je stredoevropska zena zaskocena a okouzlena. Troufam si rict (jsou vyjimky) ze by jim to vydrzelo i na cely zivot,kdyby vsak nebyli vazani rodinnym klanem,kde pres vseobecnou mylku o "Macho" vladne po celem jihu-matka. Tedy mohu-li mluvit za Italii,Recko,Spanelsko.Muzi pres to ze na povrch vypadaji nezodpovedne maji k rodine vice zodpovednosti nez muzi severu.Muze se tedy stat ze kdyz sve tehotenstvi oznamis milemu rekovi,bude i nadsen a bude silne stat o to aby jsi se tam prestehovala ci dokonce ze se nastehuje do Cech. To vsak nemusi byt vyhra!Rodina ma dlouhe prsty.Chces-li mu to oznamit v pripade ze si dite nechas,ucin tak co nejdrive.Bude-li vriskat nadsenim a stat o svatbu,jed tam a omrkni jeho celou rodinu a davej bacha na veskere pocity,jak te prijmou.Bude-li cokoliv alarmovat,-mas porad jeste cas ujet do Cech a zustat sama s ditetem.Abys pak neprozila peklo. Ale nechci Te strasit,vyjimky jsou,jsou ceske zeny stastne provdane za jizany,treba zrovna ja....ale to proto ze manzel rebeloval proti klanu prakticky od mala.
říjen 11, 2007 14:26
no hele : alena tečkovaná
řekla bych mu to. Kdyby to mělo být nějak napínavý, vždycky můžeš zůstat tady.Dítě se narodí tobě tady, bude českej občan, otce neuvedeš....ale kdyby to měl být slušnej chlap a měl tě rád a o dítě by se postaral....ty víš nejlíp, jaký vlastně je. Řekové mají děti rádi a neublížili by jim. Nakonec proč bys to dítě měla připravit o babičku, dědečka, bratrance, sestřenice, tetičky, strýčky - až umřeš, bude mít rodinu, která ho utěší. Nezapomeň, že to bude poloviční Řek.Hele, já měla Jugoslávskou babičku a můžu ti říct, že krev není voda - a čím jsem starší, tím to tu míň snáším. : smilies/cool.gif
říjen 11, 2007 14:33
Aleno : Jasmina
Muj deda byl spanel takze presne vim o cem mluvis. smilies/cheesy.gif
říjen 11, 2007 14:39
... : ja
no, asi bych si to každopádně pořádně rozmyslela a svému milému o všem řekla. Jednak má právo vědět, že se může narodit jeho dítě a jednak mi může pomoci v mém váhání, jak celou věc řešit. Vychovávat dítě bez otce není až tak skvělé, jak se může na první pohled zdát. Není to o samostatnosti, ale o tom, že dítě by zkrátka tatínka mít mělo a určitě se po něm bude jednou shánět.
říjen 11, 2007 14:56
Tak jsem si přečetl komentáře a zatlačil slzu dojetí :-) : Krakonoš
Tolik až něžného pochopení pro milou nastávající maminku. Proč ne, říkám si, to je přece v pořádku, tak kde se bere ten divnej pocit? A - už vím! Když sem napsala svoje trápení máma, která toužila po velký rodině, ale nevyšlo jí partnerství, ženská, před kterou a její chutí mít 5 dětí já hluboce smekám, protože to je už téměř vyhynulej druh, dozvěděla se (samozřejmě velmi decentními formulacemi), jaká je nezodpovědná kráva. Ale protože dnes tady máme společensky velmi přijatelnej model (mladá, ambiciozní, práce až na prvním místě, rodina radši ne, takže musí přijít nehoda, aby vůbec nějaká byla...), tak jsou všechny kecy o nezodpovědnosti, o správným výběru toho ideálního tatínka pro zdravý vývoj robátek atd. zapomenuty. Tak to připomínám, mám rád vyváženost :-)
říjen 11, 2007 15:19
nojo, Krakonoš, : ivanka
na jednu stranu máš pravdu - jenže tenkrát šlo o maminu, co si sice ty robátka udělala a už vůbec nevěděla, co svejm holátkům bude dávat do zobáků. Takže tak. Ona jen čekala, že tuhle povinnost někdo jinej obstará...
říjen 11, 2007 15:35
... : ivanka
kdežto tady se v podstatě nejedná o dítě, který by už předem bylo připravený pro fasování podpory.
Nemyslim to špatně, taky bych uvítala, aby rodiny měly víc dětí, aby nás bylo víc. Jenže ne v kojeňákách, v dětských domovech, v azylových domech atd.
A o to se u téhle dívčiny rozhodně nejedná.
říjen 11, 2007 15:37
Krakonoš : : mamča
Taky se mi nelíbí jistá nezodpovědnost, se kterou si Dagmar dítě pořídila. V dnešní době, když dítě nechce, má spoustu možností jak neotěhotnět. Ale když už je jednou těhotná, ať se to dítě narodí, i kdyby ho třeba měla dát do baby-boxu. Zástupy těch co nemůžou mít děti, ho s láskou vychovají.
Proto radím, aby tomu Řekovi s kterým strávila pár vášnivých nocí nic neříkala, protože ho prakticky nezná. Možnost, že dotyčný číšník touží po dítěti s pohlednou vzdělanou Češkou, kterou viděl týden, se mi zdá velmi nepravděpodobná.
říjen 11, 2007 15:50
No a až : jezibabka1
se najde ten pravej a jedinej milovanej, tak bude nadšenej, že dostal dítko zadarmo!
říjen 11, 2007 15:59
díky vám všem, : dagmar
tobě, Kudlanko, i vy, kamarádi, za všechny vaše názory.
Myslím, že jsem v podstatě už rozhodnutá minimálně o tom neznámém cizopasníkovi, co se mi uhnízdil neplánovaně někde uvnitř: když už se mu to povedlo - tak přeci musí dostat šanci, ne?
říjen 11, 2007 16:02
ne, Krakonoš, čti lépe : bb
šlo o to, že ta matka budoucích pěti dětí se ptala: co si počnu sama? z čeho je uživím? MUSÍ MĚ ŽIVIT BÝVALÝ MANŽEL? MUSÍ STÁT ŽIVIT MÉ DĚTI? NA CO MÁM NÁROK? kdežto tato budoucí matka řeší něco úplně jiného než "kdo mi co dá"

Že hluboce smekáš před někým, kdo si pořídí 5 dětí se 3 partnery a pak se ptá, kdo to proboha bude živit, a budeš je nejspíš živit ze svých daní jako děti cikánů, je tvoje právo.
říjen 11, 2007 16:03
dagmar, jasně, : bb
a taky ty tím dostáváš šanci na další rozměr života, ten prapůvodní, za 10 let bys mohla být v depresích na prášcích a rozbrečet se při pohledu na těhuli
říjen 11, 2007 16:06
Dášo, : Ariana
jak jsi správně napsala, rozhodnutí je jen a jen na Tobě. Jen mi trochu zaráží, že o tom tvorečkovi, který ještě vůbec nic neví o světě, do kterého se má narodit, ani o tom, jaký problém působí svým zploditelům, píšeš jako o nezmámém cizopasníkovi.
říjen 11, 2007 16:18
Ariano : jajinecka
Nemyslim, ze by to Dasa myslela zle....Naopak mi prijde fajn, ze ani v prusvihu neztraci humor.
říjen 11, 2007 16:26
No jasně, : Krakonoš
že se ptala, jak je uživí, protože to byl pro ni v tu chvíli ten největší problém - když chlap mizí od těhule, tak se tato bohužel musí zaobírat touto nepříjemnou otázkou. O tom, jak je kvalitní matkou to nic nevypovídá, ani počet partnerů (byli dva a ne tři), ale to nemá cenu - kdo chce kádrovat, ten si prostě zakádruje. Jinak to, že živím ze svejch daní děti, mně je fuckt jedno, mě hvězdujou dospělý netáhla a političtí šibalové, kteří si z mejch daní "naspořili" na stamiliónový investice a tak podobně. :-) Nemáme žádnej důvod soudit, protože nemáme řádnej důkaz, ze kterého dítěte vyroste dobrej či mizernej člověk - jestli z toho, jehož máma spolíhá na cizí pomoc v otázce financí, ale jinak po něm moc toužila, a nebo z toho, jehož máma sice nemá hluboko do kapsy, ale přišla k němu omylem a tak trochu si s "cizopasníkem" neví rady.
říjen 11, 2007 16:41
no, díky jajinecko, alespoň ty, : dagmar
alespoň někdo má taky trochu odstup a smysl pro nadhled.
Samozřejmě, že je to pro mně velký zásah do současného života, do zvykostí, standardu a vůbec všeho. Budu muset hodně věci přizpůsobit novým okolnostem, udělat velké přípravy - a pokud vám to zase trochu nadzvedne mandle - nachystat všechno pro příchod "vetřelce", který dobude můj dosavadní svět :-).
říjen 11, 2007 16:51
Dagmar : Jasmina
To zvladnes,zivot je o zmenach.Rozepsala jsem se zde abys jsi byla trochu v obraze,jak to obvykle chodi na jihu tak si dej cas na rozmyslenou. Kdyz nic jineho,budes mit krasne dite,ktere bude pripominat krasne chvile dovolene smilies/cheesy.gif
říjen 11, 2007 17:08
kdyz uz jsi v podstate ... : eli
... rozhodnuta, tak maximalne drzim palecky. vypada to, ze maleho "aliena" smilies/wink.gif budes schopna materialne zajistit, takze po tehle strance problem nevidim. a otec? vzdyt dite nemusi mit u sebe sveho pokrevniho, jde spis o vychovu a pistup k diteti a ne o to, jestli ma dite s nekym spolecne geny nebo ne. rekla bych, ze casem, kdyz si najdes staleho partnera, nebude "problem" uz naprosto v nicem. ted je jenom otazka (a rozhodovani o ni je ciste jenom na tobe), jestli ten mozna budouci staly partner bude onen rek a nebo nekdo uplne jiny ... za sebe bych se rozhodla (v podstate na zaklade komentaru napsanych nade mnou a na zaklade ne zcela dobrych zkusenosti kamaradek s cizinci z jihu) otci nic nerikat a v rodnem liste prcka nechat bile misto ...
říjen 11, 2007 17:08
a tomuhle říkáte racionální uvažování? : kolemjdoucí
Nechat si udělat dítě od řeckého pingla je napravitelné selhání.Přivést dítě na svět v této době je nerozum, přivést na svět dítě v této době a v této zemi je pitomost a přivést na svět dítě v této době, v této zemi a bez tatínka je šílenství.

říjen 11, 2007 17:17
Dagmar : jajinecka
V poho, ja taky detem rikam, ze jsou HADI a nemyslim to zle smilies/smiley.gif.Navic myslim, ze kdyz zenska prijde do jinyho stavu neplanovane tak jako ty, tak si na ten pocit musi zvyknout. Je to neco naprosto jineho nez se x mesicu nebo dokonce let snazit. To pak chapu, ze se mamina rozplyva od prvniho okamziku, co zjisti, ze to konecne vyslo. Tobe slouzi ke cti, ze o tom premyslis, posuzujes pro a proti. Ty si chces dite nechat, super. Pokud ho dokazes zabezpecit, at s tatou nebo bez nej, je to spravny rozhodnuti. Za chvili te oblijou hormony a bude to slunicko nebo nunatko nebo cokoliv jinyho mazliciho :-) Interupci schvaluju v okamziku, ze zenska na to z nejakyho duvodu nema, at uz financne nebo psychicky. A tvymu milymu Rekovi, bych to rekla. Pises, ze jste stale v kontaktu, treba to nemusi byt jen letni ulet. Uvidis jak bude reagovat. Vzdut se hned nemusite brat, nemusis se tam stehovat.....ale to poznas az z jeho reakci. Pokud budes chtit, poreferuj co dal, docela by me obcas zajimal i konec pribehu. A drzim palce, at se ti v zivote s mimaskem dari dobre.
říjen 11, 2007 17:19
Trochu mě to připomíná : Ráchel
film pro děti Tzaziky a policajt. Tam si taky mladá žena, myslím že Švédka, pořídila "vetřelečka" na dovolené v Řecku a dopadlo to dobře. Ale myslím, že když pomůžou děda s babi, kteří se určitě na vnoučátko těší, tak to taky dobře dopadne. Držím palce!
říjen 11, 2007 17:24
to kolemjdoucí - to je ale úvaha hodná fakt yntelygenta... : ivanka
to snad ani nemůžeš myslet vážně! Ten "řeckej pingl" jí dal minimálně nádherné zážitky, není žádnej nemakačenko a určitě trochu jiných genů jen oživí... Dagmaro, držím ti palce, dej si delší dobu na rozmyšlenou, jestli mu to řekneš či ne; ale rozhodně ti přeju krásně prožitý budoucí měsíce. Mj. u nás v rodě je taky něco podobného: nějaká prababička prý jela do jugoslávských lázní na léčbu neplodnosti. No, a sotva se vrátila, "spadla klec". Podle všeho (tedy spíš podle vzhledu potomka) to nebylo tak jednoznačně přičiněním českého manžela :-))).
říjen 11, 2007 17:26
ivanko : kolemjdoucí
myslím to naprosto vážně, ale hlavně tu druhou část, ne tu o pinglovi. A tam to je o úhlu pohledu. Ty říkáš "není to žádnej nemakačenko", já říkám "nic neumí, na víc nemá, tak dělá pingla".
říjen 11, 2007 17:47
v tomhle smeru : eli
o nem nic nevime, tak bych ho nesoudila ... muze to byt tak, jak rikas, kolemjdouci, ale taky to muze treba byt rodinny podnik, kde pomaha rodicum, nebo to muze byt jeste stokrat jinak ...
říjen 11, 2007 17:51
kolemjdouci : jajinecka
Deti se rodi i v horsich zemich a dobach.... a ze bez tatinka? To jako jenom chlap umi uzivit rodinu? Ale no tak....
říjen 11, 2007 17:52
jajinecko : kolemjdoucí
nepochopilas. Není a nebyla horší doba než tato. Pokud vládneš jazykem Shakespearovým, podívej se sem:
http://en.wikipedia.org/wiki/Peak_oil

nebo lépe, zadej si do Google "peak oil", ať víš, co připravuješ svým dětem....
říjen 11, 2007 17:59
Kolemjdouci: Muj velmi vzdelany a zabavny stryc : jajinecka
... vzdycky rikal, ze na zhorsujici se ekologickou siutaci jako duvod nemit deti, se vymlouvaji jenom impotenti...:-) Tim se samozrejme tebe nechci nejak dotknout. Moje mati je rocnik 43...kdo by si v takovy dobe porizoval deti, leda blazen....no a diky blaznovstvi jsem tady i ja. A jsem tady rada, prave ted a prave v tehle zemi.
říjen 11, 2007 18:08
jajinecko : kolemjdoucí
mne si moje maminka pořídila aby nemusela na totální nasazení do rajchu (ročník 24)...jenže tenkrát ještě lidi uměli žít bez elektriky, uměli si vypěstovat brambory, prostě uměli přežít. Já už se toho nedožiju, ale ty děti co se dneska rodí to ve svých třiceti nebudou mít jednoduché....
říjen 11, 2007 18:20
... : ivanka

říjen 11, 2007 20:34
chran Buh : Jasmina
nechci banalizovat valecne obdobi. Ale stesti neni o tom mit doma denne masicko a morske lahudky se sampanem. Nejvetsi tryzen neni,kdyz jste nuceni jist jednou denne a treba jen suchy chleba. Ikdyz ja jednu slabinu mam,-pro mne je ohromny stesti ze ma doma plynovy kamna! smilies/grin.gif smilies/grin.gif ale k veci;-kolemjdouci ma pravdu,tryzen nasich potomku bude horsi.
P.S. mila Danielo,neni to tak davno,kdy jsme nekteri dostali pokarani za neslusna slova.A nyni jsem nucena napsat kod,abych mohla poslat prispevek;doslova- k*u*n*d*u/ no to si prece nemohu nechat pro sebe... smilies/grin.gif
říjen 11, 2007 20:43
Jasmínko, já na to koukala... : d@niela
až pak mi došlo, "vocogou"...
Nojo, jenže - kdyby ses už jednou provždy ZAREGISTROVALA, tak tam žádný kód mít nebudeš, nic opisovat nebudeš muset (třebas i několikrát, že), prostě bys jen svůj příspěvek odklikla...
Stejně nechápu, co je na tom jednoduchém zaregistrování, lidi, složitého smilies/grin.gif
říjen 11, 2007 21:08
Dani : Jasmina
ja se registrovala uz davno. Mel mi prijit mailem jakysi kod jednou provzdy. Ja se registrovala dokonce 2x ale kod mi mailem neprisel zadny. Neber to jako vytku ale mnoho odpovedi se mi bohuzel od Tebe nedostalo. smilies/wink.gif tak opisuju kody)))) Ta carodejnice...no to jsem cela ja))))
říjen 11, 2007 21:13
a jak se posilaji fotky? : Jasmina
??
říjen 11, 2007 21:15
Pošlu ti mejlíček, holka... : d@niela
Milá Jasmí, tak jsem to snad hodinu prohlížela, NIKDE JSEM NENAŠLA, ŽE BY SES ZAREGISTROVALA! Prosím tě, pošli mi e-mail, napiš mi v něm, pod jakým jménem a jakým e-mailem, ses měla registrovat, OK? Určitě se ozvi, ano?
já ti pak i obratem napíšu, jak se vkládají obrázky, gify, atd.


říjen 11, 2007 21:44
Ty budes maminka - ty se musis rozhodnout... : Alena P.H.
Byt tebou - urcite by jsem si miminko nechala, uz nemas 16 a situace se vzdy da zvladnout.
Mam ale za to, ze i tatinek by mel vedet, ze je tatinkem. Muze se na to vykaslat, muze naopak byt super-stastny. Ale tve dite by melo vedet, kdo je jeho otec tak jako on by mel vedet, ze splodil dite.
Zila jsme dlouho na Kypru a muj prvni manzel je take Rek, tedy Kypersky Rek. Nasi dceru miluje cela jeho rodina, jezdi tam na prazdniny a citi se bohatejsi o recke geny.
Co vis, mozna tatinek tveho miminka a jeho rodina budou citit to same. Recke rodiny drzi dost pospolu, ale to neznamena, ze musi byt nutne krvelacni, co se jinych tyce.
Kdyz jsme odjizdela z Kypru vsichni byli smutni, bylo jim lito ze uz ji neuvidi kazdou chvilku - ale nikdo nam nebranil, chapali situaci. Asi to zavisi od konkretnich lidi, od rodiny. Poznala jsem i v Cechach rodiny, kde treba tchyne je krvelacna dracice. Takze Reckeho tatinka by jsem brala presne tak jak ceskeho tatinka. Az do te doby, nez ho poznam.
Udelat si dovolenkove miminko asi neni ta nejlepsi cesta - ale uz je tu - a tak se snaz pracovat s tim, co je.
A ze je "pingl"? Mela jsem tu cest poznat "Pany" pingly a taky smulu poznat barbarske treba inzenyry. Takze to, ze je pingl mi zatim o nem nic spatneho nerika. Asi by jsem hledala cestu, jak ho poznat lip. Co treba ho pozvat na navstevu? Sezona je za nami.
Drzim palce tobe i detatku.
říjen 12, 2007 00:14
Dost dobrý, : NČ
jak se tady radí: "co je ti po názoru kluka, kterej už do vínku dostane, že bude vyrůstat bez táty, že zřejmě nebude mít mužskej vzor, kterej by ho učil kopnout do balonu, jezdil s nim na kole, hrál si s nim s vláčkama, atd....". No nic, třeba to bude holčička, žejo. Ta samozřejmě tátu k ničemu nepotřebuje.
Poradil bych VŠEM těmhle zcela sobecky a nezodpovědně š****ajícím "emancipovanejm" "ambicioznim" devětadvacítkám, ať jdou do ******!!!
říjen 12, 2007 06:35
Hele, Nýče, : Béda Traktorista
do hvězdičky s tebou. Proč by měl vyrůstat bez táty? To jako předem víš, že Dagmar nebude žádnej chlap v životě chtít nebo co? Si myslim, že si trošku domýšlivej a vůbec ti nesluší hrát si na věštce, páč se stejně mýlíš. Podle kolen stejně nezměníš názor, ani kdyby ti pod oknem pochodovala Dáša s třema tatínkama.
říjen 12, 2007 07:50
Hele, Béééďo ! : NČ
Zaprvý, píču "zřejmě nebude mít mužskej vzor".
Zadruhý, tátu má pro celej život jen jedinýho, i kdyby se v máminý posteli ročně vystřídalo 365 až 366 chlapů.
Zatřetí, myslim, že KAŽDÝ dítě má nárok, narodit se do předem zabezpečenýho prostředí. Jestli se pak, časem, něco zvrtne - je to samože blbý. Jasně, nikdo předem neví všechno.
Ale naprosto plánovitě a cílevědomě už do kolíbky připravit dítěti život bez druhýho nejdůležitějšího člověka, s tim, že maminka časem, pak, možná.... nějakýho náhradního tátu obstará. Dík!

říjen 12, 2007 08:20
milý kolemjdoucí : alena tečkovaná
přivést dítě na tento svět kdykoli od doby co se homo erectus postavil na zadní byl vždycky nesmysl.Nebo ty víš o nějaké době v historii lidstva, která byla příznivá?Nic takového nikdy neexistovalo a jak znám lidi, exitovati nebude. Takže pořídit si dítě kdykoli, byla vždycky přinejmenším pošetilost. Stejná, jako ta, jíž se dopustili tví rodiče, když si pořídili tebe.
říjen 12, 2007 08:30
jasmíno, : alena tečkovaná
jestli my fakt nejsme příbuzný. Asi to bude tou jižanskou krví, nebo co.Přihlašování se a hesla je moje nční můra. Na kudle už se radši neodhlašuju, protože už bych se nikdy nedokázala pořihlásit. Můj přístroj se mi , ale, minulý týden "poklekl" a tam musím opisovat písmenka.Radši to, než znovu kalvárii zvanou přihlašování a heslo.Pracuji u počítače, abych mohla to, či ono "nastartovat" potřebuji se přihlašovat a odhlašovat a uvádět hesla. Činím tak za nepublikovatelných nadávek. Tuhle mi někdo řekl, že tak jak se choivám k počítači, chovala bych se i k autistickému dítěti. Panebože!!!!!ještě štěstí, že žádný nemám. Bylo by chudák!
říjen 12, 2007 08:43
Dagmaro, : wendy
píšeš že je ti 29 a vypadnout z práce na pár let znamená vypadnout nejspíš úplně - tak to vypadá, že jsi s dítětem vůbec nepočítala, že ? Co se zodpovědnosti dotýče, možná to příroda zařídila tak, že se člověk někdy prostě neudrží. Pak musí řešit následky. V určitém vypjatém okamžiku každý vždycky řekne - moment, miláčku, musíme být zodpovědní, kdepak máš ten kondom ? Mělo by to tak být, ale ruku na srdce, určitě mají všichni čisté svědomí ? Ne. A kdyby lidé vždycky přiváděli na svět děti, jen kdyby bylo zaručeno nezávadné prostředí, to bychom to už dávno vyhynuli. Tím šmahem netleskám veškeré nezodpovědnosti, ale praxe a život jsou už zkrátka takové. Někdo řeší dítětem totální nasazení nebo bytovou situaci, jiný si chce udržet partnera, někdo se o dovče zachová nezodpovědně a jinde je to plánované rodičovství. Lidé jsou různé...
říjen 12, 2007 08:44
Dagmaro, : Myška
já bych si dítě nechala. A dovolenkové lásce bych o dítěti neřekla. Sice se budeš muset postarat sama, ale pokud bys to finančně zvládla, a vypadá to, že jo, tak bych kolonku otce v rodném listě dítěte nechala prázdnou. Ne proto, že bych dítě chtěla ochudit o mužský vzor (sama jistě celý život nezůstaneš), ale proto, abych předešla případnému handrkování o dítě, pokud otec projeví zájem. I když je Řecko v Evropě, neriskovala bych únos dítěte. Jistě, nemusí se to vyvinout takhle, ale co když jo...
říjen 12, 2007 08:55
já si myslím, že nic se nemá přehánět. : alena tečkovaná
ani plánování.Právě k vám hovoří osoba, která se vdávala 4,12,1696 a miminko se narodilo 16.2.1970. No a co.Nikdy to nebyl sociální případ, kterýho by snad musel stát živit. Celej život jsem pracovala a svoje děti jsem uživila. Dneska jsem ráda, že je mám. Prostě dítě je tady a asi to tak má být. Bude to "voříšek", takže chytrej(rá) a šikovnej(ná) a půvabnej(ná).Aaž zemřete, je naděje, že vám obstará slušnej pohřeb. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif...
říjen 12, 2007 09:03
a.t. : : wendy
ale to už jsi měla pár staletí po přechodu...dobrej překlep ! Já mám vždycky jen takové nezajímavé.
říjen 12, 2007 09:06
Probuh, : Alena P.H.
Nechci to tu rozmazavat a blbe radit,
ale probuh, Recko neni Saudska Arabie a po 15 letech zivota s Reky fakt nemuzu rict, ze by byli takhle divoci a mimo zakona. Krome toho i tam je zakon o diteti na strane matky, teda vetsinou....
Nechci blbe radit, takovahle rozhodnuti jsou na matce, i kdyz je to tezke - ale otec by mel vedet, ze je otcem. Podle meho dite je vic nez jenom pujcene semeno.
Krome toho, pokud by recky otec prijevil zajem byt otcem i skutecne. A kdyz se dite narodi a bude zit v Cechach tak je tezke ho dostat zit do Recka - pokud tomu matka nechce.
Tak mi to prijde, ze pro nektere zeny je splozeni ditete jenom zenska zalezitost. Pritom jakkoli zodpovedne nebo ne - vetsinou jsou u plozeni dva. A dva lide by o tom meli rozhodovat. I kdyz zena ma tu vysadu (a zodpovednost) posledniho slova.

říjen 12, 2007 09:13
hahahahaha : alena tečkovaná
no, kdyby to člověk napsat chtěl, tak se mu to nepovede smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 12, 2007 09:13
Když bych si dítě : Myška
nezodpovědně pořídila s desetidenní dovolenkovou známostí, neočekávala bych, že bude štěstím bez sebe, a i kdyby jo, sakra, vždyť se VŮBEC neznají!! A na poznávání, jestli je vůbec společné soužití možné je pozdě, moc pozdě. A když už ho uvede do rodného listu, může si on činit nároky na dítě, na styk s ním, ... TO je třeba zvážit. Ale je to na každém, jak následky svých neuvážených činů ponese, a jestli do toho zsatáhne ještě někoho jiného (dítě).
říjen 12, 2007 09:39
co jsem psala : Jasmina
o jiznich statech,tak snad jsem tak moc nepolekala doufam? smilies/shocked.gif Ono tez zalezi i na zene,jak dalece je schopna se napr. zadaptovat v cizi zemi Pravdu mate v tom ze i v Cechach vam muze zla tchyne zkazit kompletne zivot i cele materstvi. A jsou pripady kdy mlade zeny nemaji zastani ve vlastni zemi.Paradoxne co se Saudske Arabie tyce,jsem slysela i takhle od lidi ustne,ze zrovna tam to je docela pohoda.Mohla by si tam lebedit i ceska normalnim zivotem,kdyz to nebude s tou emancipaci prehanet;-chodit do hospody v minisukni a vozirat si hubu atd....Ja jsem psala pro Dasu jen aby popremyslela a nevrhala se do toho vseho s naivitou na zaklade nadseni budouciho reckeho tatinka. Zde je tolik reakci na to ze dite ma pravo mit praveho otce a otec ma pravo. Ma. Ja nerikam ze ne. Kdyby ale uz nebylo tolik pripadu!!!!!Ono neni sranda,kdyz se zena rozhodne nasledovat muze do jeho zeme.Prvni momenty bude na nem zcela zavisla,ne jen nez se nauci jeho materstinu ale i pak nez si najde okruh pratel.A kdyz bude zavisla z kraje...bude ten rek tak dobry aby toho nezneuzil? Vzdyt kolik jen zde na Kudlance bylo dotazu ohledne partnera,ktery je zly. Ty NC jsi byl se vsema hned hotov-kdo chce kam,ze jo? A zde si zase odporujes,ze otec ma pravo vedet atd. Jenze kdo vi jaky ten rek ve skutecnosti je? Po tydnu znamosti a par dopisu to nepozna nikdo.Jednou mu to oznami a mohou se stat dve veci;-ze bude stastny a vezmou se a Dasa bude clenkou velke recke rodiny nebo ji neprijmou a bude peklo a tahanice o dite.Protoze jsem si na 85% jista ze to dite se stane takovym poutem mezi nima,maloktery jizan mavne rukou nad tim ze ma nekde vlastni dite. Maloktery.
říjen 12, 2007 09:48
No teda! : Míša šíša
Všechno podstatné už tu zaznělo, ale stejně mi to nedá přijít se svou troškou do mlýna. Nechci nějak moralizovat, to vůbec, ale zaráží mě jedna věc. Když si někdo užívá v cizích krajích nezávazný sex s naprosto cizím člověkem, to nepoužívá ochranu? V dnešní době AIDS a desítky dalších pohlavně přenosných nemocí? To teda čumim, já bych z toho měla daleko větší bobky než z neplánovaného otěhotnění. Kór když se dá předpokládat, že za sezónu ten Řek vystřídá X slečen a paniček.
říjen 12, 2007 09:53
Aleno T : Jasmina
prave.Ja mam ale vyhodu ze mam muze experta na PC.Takze kdyz neco,tak nadava nekrestansky on.Ikdyz jsem nedavno silela tady,kdyz jsem chtela odeslat odpoved a porad mi to oznamovalo-"zadejte jmeno",ackoliv jsem tam jmeno mela. Pak jsem jmena menila a porad-"zadejte jmeno" Po vyvztekani jsem uplnou nahodou odhalila ze se tak deje kdyz pouziju smajla,pak staci do prispevku pridat navic treba tecku a uz se to odesle.Ale ty nervy pred tim))))
říjen 12, 2007 09:54
Míša šíša : Jasmina
Ale co Ty vis? Treba ta guma praskla.
říjen 12, 2007 09:58
No jo, : Míša šíša
je to možný. Oni je mají v Řecku takový dóst ztrouchnivělý. Anebo byla moc naplněná a holt to nevydržela.
říjen 12, 2007 10:04
Jasmí, : d@niela
funguje ti adresa "beersheba"?
říjen 12, 2007 10:15
Jasmí, ani hláskou jsem se nezmínil, : NČ
že otec má právo vědět. V tomhle případě spíš navopak!!!
Jen mi k těm všem radám tý inteligentní krasavici přišlo divný, že téměř nikdo se nezamyslí nad tím, co tomu řekne drobek, až začne rozum brát (Malý hóšík černovlasý, své matíííčce žaloval, že když si na návsi hráli, každý hó odstrkoval...).

říjen 12, 2007 10:24
Dani : Jasmina
funguje sice ale malo ji pouzivam.Uz mas ode mne dopis. smilies/smiley.gif
říjen 12, 2007 10:29
NC : Jasmina
dneska uz ne. Dnes uz mame multi-kulti a taky hodne ceskych cernousku,takze ho nikdo odsrkovat nebude. Ver mi , zde na skolach v Bruselu se nikdo uz vubec nepozastavi nad barvou pleti ci vlasu. Mame tu male afrikance,marokance,indy,indiany,rusy a polaky,japonecky,thajce,vietnamce,korejce,pakistance,ir an,irak,zide,turci,rekove,italove, spanele a to jsem zdaleka nevyjmenovala vsechny narodnosti,ktere zde ziji a chodi spolu do skol a zamestnani. Kdyz jsme pred par lety prijeli do Prahy,manzel se zhrozil;-"voni jsou uz i tady!"...arabove))))ne,neboj,nikdo ho odstrkovat nebude.
Zajimave je ze pises o hosikovi,mne se uz hned vcera pri cteni tohoto clanku vybavil budouci polorecky chlapecek. smilies/grin.gif
říjen 12, 2007 10:36
a třeba to bude zrovna holčička..... : alena tečkovaná
a bude krásná, vyhraje Miss World a bude mít prachů jak šlupek a pomůže ti, až budeš každej měsíc žmoulat mizernej důchod - a ty budeš zatraceně ráda, že sis ji nechala.Co by sis bez ní počala? smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 12, 2007 10:46
Ta písnička byla jentak bokem, nešlo mi o odstrkování (podle tebe odsrkování :-) : NČ
Jestli ale chceš tvrdit, že dneska už dítě tátu nepotřebuje, tak si dovolím nesouhlasit :-(
říjen 12, 2007 10:50
hele, nezapomeň nám dát vědět, : alena tečkovaná
co to je, jak se to jmenuje, kolik to vážilo a měřilo, jaký to má očička, vlásky, komu je to podobný a další důležité detaily. Jo a pečlivě si čti Pidřichova jména - abys svému dítěti nedala nějaký blbý, které by mu zkomplikovalo život. Dobré jméno znamená hodně. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 12, 2007 10:50
Ta písnička byla jentak bokem, nešlo mi o odstrkování (podle tebe odsrkování :-) : NČ
Jestli ale chceš tvrdit, že protože dneska už dítě nejni odstrkovaný, tak tátu na nic nepotřebuje, tak si dovolím nesouhlasit :-(
říjen 12, 2007 10:53
NC : Jasmina
Ja netvrdim ze tatu nepotrebuje. Ale dite potrebuje i mamu tak aby o ni neprislo,no.Bud to dopadne vsechno pohadkove dobre a vsici budou spolu,nebo jeden rodic bude mit slus. Vzit se nyni do Dasi,ktera pocala teprve a rozhodovat se eventuelne,kdo ze ma z rodicu vypadnout ze hry,v pripade katastrofy.....ja ji ale neradim-nic mu nerikej. Ja radim aby si v klidu sedla a bez emoci s chladnou hlavou vse probrala a zvazila.Prece jen toho reka zna o neco malo vic nez my)))))
říjen 12, 2007 11:09
Myslím, že ho Dášeňka zná uplně stejně, : NČ
jako my. O něco víc snad zná jen jeho ornita. Ale i toho zjevně též dost málo.
říjen 12, 2007 11:19
Krakonoš, budu se opakovat, ale : čti lépe :) : bb
ani teď, ani předtím (u té 5násobné matky) jsem nesoudila. První jsem hned v dlouhé odpovědi (teda asi ve 3 kouscích, jinak nemůžu) radila co bych doporučila, zkusila. Až když se objevily první komentáře, co jen vyjádřily odpor, nesouhlas apod., jsem napsala, že to samozřejmě je nebetyčná blbost, ale už se stalo, pozdě nadávat matce, je potřeba řešit co a jak, ve prospěch dítěte. Stejně tak teď jsem vynechala moralizování o tom, co měla neměla neměla dělat PŘEDTÍM a napsala co si myslím o tom, co teď - POTÉ. Protože "předtím" už je jaksi pasé.
říjen 12, 2007 11:33
... : bb
Nesoudím proto, že se nepovažuju za lepší než ony, i když mně by se nejspíš nestalo ani jedno z toho, ale zase se mi dějí jiné věci, prostě jsme lidi a děláme boty. Proto nesoudím, neposuzuju kdo je lepší/horší než ostatní. Ale když už vyjádřím názor, která bota je mi sympatičtější, tak je to ta bota, co nejmíň omezí druhé lidi. Což bude Dagmařina bota, protože pokud nějak vyřeší vztah s otcem dítěte a jejich vztah, tak nic, sice pro všechny spousta práce a starostí, jak to tak s dětmi bývá, ale jinak pohoda.
říjen 12, 2007 11:36
... : bb
Prostě rodiče a prarodiče, co poněkud nakvap přišli k dítěti vnoučeti, a bude to nestandardní rodina (leda by se Dagmara stěhovala do Řeckasmilies/smiley.gif, ale takových rodin je, vždyť každé druhé české manželství se rozvádí, dítě bude myslím milované i zabezpečené.
Kdežto ta první rodina je nejen nestandardní. Je to sociální případ, kterým se bude zabývat sociálka, soudy, úřady, matka bude přinejmenším uštvaná sháněním obživy i prací kolem mláďat, a ty děti rozhodně nebudou mít klidný, veselý, spokojený mládí.
říjen 12, 2007 11:40
Naprosto souhlasím s NČ... : Sinix
a vypůjčím si jeho hlášku: Svatá prostato! A když jsem si ještě ke všemu přečetl komentář Dagmary, kde svoje dítě pasovala na "neznámého cizopasníka" a "vetřelce"... Tomu říkám přístup. A není to nakonec "pracovní úraz"? A nebylo by nakonec pro to dítě lepší, kdyby se nenarodilo? Pro něj to bude takto: Otec neznámý, matka kariéristka, kdo si s ním bude hrát a vychovávat ho? No potěš, chudák...

P.S.: Jajinečko, promiň, ale mluvit o svém vlastním dítěti jako o cizopasníkovi a vetřelci mi opravdu humorné nepřijde...
říjen 12, 2007 12:42
ale jdi ty : bb
to je láskyplně vyslovovaný vetřeleček, svému synovi občas říká teroristo, případně Usámo
že je matka kariéristka jsem nevyčetla, kdo se věnuje rád a hodně práci nemusí být kariérista
vychovávat ho bude máma, kdo jiný, možná otec, možná prarodiče
jako jiné děti v ČR
říjen 12, 2007 12:47
Sinixi, : Vodoměrka
nevím, co se ti nezdá na tom, že matka mluví o svém dítěti jako o vetřelci... vždyť ono to tak je... vznikne uprostřed ženy, žije s ní devět měsíců pod kůží a nakonec na božím světě si matku přiváže k sobě neviditelným poutem, nárokuje si její čas a pozornost, zabere si ji celou pro sebe a nejraději by ji ovládl a nepůjčil nikomu jinému. Myslím, že na tom pojmu není nic závadného.
říjen 12, 2007 12:50
A ještě mi nedá.... : Vodoměrka
jak můžeš vědět, jaká bude Dagmar matka?
A jen tak mimochodem, nevím, jestli máš děti nebo ne, ale ty jsi jim nikdy neřekl jinak než děti? Nikdy jsi neřekl, že jsou to divočáci, jezinkové bezinkové, ufoni nebo podobně? Pak asi postrádáte v rodině fantazii...... smilies/wink.gif
říjen 12, 2007 12:53
holky, tohle prostě chlap asi nepochopí : d@niela
naopak my už vidíme a cítíme, že Dagmara si v podstatně jen chtěla nechat svoje rozhodnutí potvrdit :-), že "ten shluk buněk" už miluje a že by ho nedala ani náhodou...

Ono je to asi o tom, že chlap, i když mu mimi mnohokrát udělá "díru do rozpočtu", tak do něj samého ne, není nikdy vyloženě kouskem jeho samotného, to prostě může pochopit zas jen ženská. Tak jim to holt musíme tolerovat :-))
říjen 12, 2007 12:59
Ježíši!!!! Nedůvěřivý Čtenáři!!! : alena tečkovaná
ještě, žes neslyšel, jak jsem kolikrát své synky titulovala já!!!!No, ale nakonec jsem je nezabila a dneska jsou v poho. smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif(i když někdy jen velmi málo scházelo...)
říjen 12, 2007 13:03
A psovi říkám ptakopysku, : Vodoměrka
když mě naštve... třeba když mi krade koláče z plechu :-)
Není to rovnou na udání Spolku na ochranu zvířat? Nemůže z toho mít třeba trauma?
říjen 12, 2007 13:06
Sinix : Jasmina
jsi mne prekvapil. Ze voni Ti nedavali svicicky na narozeninovej dort? Chudacku.. smilies/cry.gif
říjen 12, 2007 13:13
Sledovala jsem ondyno soutěž v Tv : wendy
jiný název pro děti bylo zadání - to tam lítalo fakanů, harantů, hajzlíků a jiné zvěře. Jenže - Dagmar ještě žádné nemá a není tak zcela jisté, že mít bude, ona ho ještě nemiluje tak, aby mu mohla láskyplně říkat ufoune...tím to asi vzniklo.
říjen 12, 2007 13:18
cizopasnik : Jasmina
dite urcite je.je to dolozeno biologicky. V nekterych smutnych pripadech je to tak silne ze telo matky vytvari protilatky,ktere plod poskozuji az usmrti.
Vetrelec je v tomto pripade Dagmarin kluk take. Nikdo ho nezval,prisel a usadil se a Dasa ted musi menit kompletne zivot.Citove pouto k plodu matka ziskava kolem 4teho mesice tehotenstvi (nepocitam vsak ty,ktere tehotenstvi planuji a strasne se na to tesi),nekdy se matersky cit probudi az kolem 6teho mesice,kdy si prvnicka poprve uvedomuje pohyb v brise.Sama jsem mama 2 deti ale vyrazy jako vetrelec a cizopasnik mne teda vubec nepobourily.
říjen 12, 2007 13:25
Tak nevím, asi budu ňáká divná, : Míša šíša
ale v tomhle případě mi asi jako jediné babě tady připadají tu názory zdejších přítomných mužů nějak racionálnější (a blíž pravdě). Nemůžu za to, fakt...
Jo, Wendy to napsala dobře. Ale není to jenom o tom, jak tomu tvorečkovi Dagmar říká.
říjen 12, 2007 13:31
milá Aleno Tečkovaná : kolemjdoucí
máš zřejmě problém s chápáním psaného textu. V celé historii lidstva byla doba pro pořízení si potomka příznivá, protože lidi se uměli a dokázali uživit. V době současné jsme v této zemi dokázali zlikvidovat její potravinovou nezávislost a ve vládě máme zelené idioty, kteří bojkotují výstavbu toho jediného zdroje energie, který má šanci ještě pár desítek let udržovat ekonomiku v jakés takéms chodu. Asi ses ani nepodívala na odkaz, který jsem dával. A pokud jsi mu nerozuměla, tak ti to vysvětlím. Přežít v naší zemi je čím dál tím víc závislé na dovozu ropy. A ta už tu za dvacet let nebude. To je náš dar dětem, které se teď narodí. A jak už jsem psal, moji rodiče se nedopustili pošetilosti, když si mne pořizovali. Naopak to byl prostý kalkul - buď totální nasazení nebo dítě. Bohužel to vyšlo jenom částečně, máma válku přežila, táta ne.
říjen 12, 2007 13:55
no : Jasmina
kazdopadne az prijde ropna krize tak ja jdu do kytek. Nemam domek ani malou zahradku,na kterou by se veslo par brambor, bobu,celeru a mrkva,misto na 5 slepic a par kraliku.To je zaklad pro preziti.
říjen 12, 2007 14:28
Přidávám se k Míše šíše, : Ariana
asi mám chlapské myšlení, ale mě ten výraz cizopasník taky nesedl, proto jsem o tom taky napsala. Připomíná to něco jako tasemnici, tedy něco zcela nežádoucího. Vím, že je to otázka výkladu, ale já to chápu takhle.
říjen 12, 2007 14:29
holky to mate fuk : Jasmina
jestli vam to nesedi. Vy nemusite tohle resit. smilies/wink.gif
říjen 12, 2007 14:45
tak to mám kliku : alena tečkovaná
bydlím přímo u vodní elektrárny, zahrádku mám - slepice je kam dát - akorát ty králíčky mi bude líto zabít..chudinky krásný, ušatý.
říjen 12, 2007 14:51
Aleno : Jasmina
az budes mit poradny hlad,klepnes je za usi sama. Kdyztak sednu na kolo,prijedu a ukazu Ti jak se stahuji a kuchaji. smilies/grin.gif Na kole prijedu pac nebude nafta. smilies/grin.gif...
říjen 12, 2007 14:58
Mám ještě nějaký čas, než to vejde ve známost, : dagmar
tak jsem se rozhodla, že ho využiju pro zařízení všeho potřebného na budoucích pár let. S tím druhým pachatelem onoho vetřelečka jsem se prozatím domluvila na jeho návštěvě zde. Dáme řeč, uvidíme. Zatím času dost, relativně.
Je moc fajn, že si o té nové situaci mám s kým promluvit, zatím jsem to totiž nikomu neřekla.
říjen 12, 2007 15:16
tedy tím myslím vás, : dagmar
jsem ráda za vaše názory, pozitivní i negativní.
říjen 12, 2007 15:17
no, nebo parníkem!!!! : alena tečkovaná
dříví a uhlí třeba ještě bude. Já zaopřáhnu Fifinku a přijedu psím spřeženním. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 12, 2007 15:23
Držím palce, Dagmar, : Vodoměrka
někdy vyjde i ta prázdninová láska a přerodí se do hezkého vztahu. Hodně štěstí!
říjen 12, 2007 15:31
Jo, dagmar : alena tečkovaná
a kdyby nedejbože přišla ta krize - tak máš u mě každej druhej rok pro svišťátko jabka. Můžeš mu z nich nadělat přesnídávky a hladovět nebude. Ta jabloň na naftu nefunguje a každej druhej rok má nadúrodu.A taky budu teda chovat ty králíky. co mi je bude Jasmína jezdit na kole zabíjet - takže žádnej hlad nebude, neboj. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 12, 2007 16:21
Aleno : Jasmina
ne ze si vzpomenes zabijet jednoho kralika tydne? smilies/shocked.gif Az prijedu,udelam Ti doma jatka a nacpes to do mrazaku.smilies/cheesy.gif Bracha sice udelal Praha-Brusel za 8 dni na kole ale bylo mu 25. Uz mne szira artroza,leda ze si budeme davat rande s Fifinkou nekde u Berlina,tam zamknu kolo a Fifinka potahne. smilies/wink.gif
říjen 12, 2007 18:29
... : bb
nešilte, do té doby budou kola jezdit na solár nebo bude parní kolo, přičemž voda v nádrži se bude ohřívat votovoltaikou smilies/wink.gif
jablka v bio kvalitě, králíci nestresovaní, ale pohodoví, čili opět maso v biokvalitě - ráj na zemi

říjen 12, 2007 19:18
... : bb
...fffotovoltaikou
říjen 12, 2007 19:18
hele bb : Jasmina
Nahodou zcela vazne uvazuju ze si poridim "jumping stilts",to mas chuzi jako v sedmimilovych botach)))Tak to by bylo dobre ve mestech na chozeni do skol a prace.)))Jak se ale dostat k Alene,o tom jeste popremyslim)))takove multikolo misto autobusu,no to uz by se krasne slapalo i s artrozou a jeste by se na to mohla namontovat plachta aby se uzil vitr. smilies/grin.gif Ale co je to ta fffotovoltaika?
říjen 12, 2007 23:16
Už budu tou svojí poznámkou asi mimo mísu, : strejda
protože mnohé už tu bylo řečeno. Ale protože jsem ve věku, že bych mohl být Tvým otcem, neodpustím si určitou kritiku. Je mi jedno, zda se Ti bude líbit či nikoli.
I když, jak jsem vyčetl, většina ženských zde Ti drží palce, já bych Ti, na rozdíl od nich, dal pár přes hvězdu. Aby nedošlo k omylu - já jsem také nebýval svatým. Také jsem poslouchával rozmary a nálady svého "kolegy", také mám určitý nadhled i smysl pro humor, ale vyrazit si na pár dní do ciziny a nechat se tam obšournit prvním pinglem s tváří hezouna, to nepovažuji zravna za normální, nýbrž za úplně hloupé, neřku-li blbé až blboučké. Pokud by tohle udělala nějaká primitivní husička, je to asi normální, ale pokud to udělá zřejmě inteligentní ženská, která zde prozradila, že dělá jakousi kariéru, nemůže být ve své podstatě úplně blbá. Avšak Tvé chování, jednání a tím i myšlení je přesně na úrovni právě té zmíněné primitivky. Pak je tu ještě druhá možnost, že za tebe v ten moment myslela pouze tvá řasnatka.
Míša šíša už to vlastně řekla za mne v 09:53. Kolik takových Dagmar, před Tebou i po Tobě, už ten hezounek asi přefikl? S kolika si asi vyměnil tel. čísla?
Ženská, jedna, nerozumná, vždyť i mnohem mladší náctky nosejí v kabelce gumu. Pro strejdu příhodu... nebo pro co kdyby... smilies/cheesy.gif
říjen 13, 2007 00:44
Pro Dagmar : Alena P.H.
Dagmar, ja zila na Kypru dost dlouho, 15 let. miluju to tam. Recko az tak dobre neznam - ale pokud ti muzu poradit - jestli se ten tvuj Rek stane nejenom bilogickym tatinkem a rozhodnete se pro spolecny zivot - ma rada je zustat v Cechach, nechod zit do Recka.
Recko je nadherne - ale zivot je tam dost narocny, ekonomika jde dolu vodou.
říjen 13, 2007 00:48
strejdo, pleteš hrušky s jabkama, : bb
nikdo nevyjádřil pochopení a souhlas s neopatrným románkem na krátké řecké dovolené
ostatně, na to se ani neptala, sama dobře ví co a ajk, ale to jak se měla chovat PŘEDTÍM je už opravdu pasé smilies/smiley.gif
my vyjádřily podporu tomu aby si nechala to dítě, ve svých 29 letech a slušném zabezpečení
a že to byl řecký číšník...jo, mohl mít takových víc, ale taky nemusel

kdo ví, jestli lepšími otci a manželi byli ti 19letí vojáci-vyučení zedníci, kteří na opušťáku na zábavě pod vlivem přivedli do jiného stavu svou holku, a ji pak museli v 17 letech úředně zplnoletňovat, aby se nenarodilo nemanželské dítě, "mladá paní" bydlela s miminem u rodičů, než mladý přišel z vojny, máma ji komandovala jako malou, ostatně jí bylo sotva 18 a bez finanční i jiné pomoci rodičů by to dítě sotva vychovala ....za dva roky se jim narodilo druhé a za pět let se rozvedli...



říjen 13, 2007 01:47
bb : kolemjdoucí
ale než se rozvedli, dostali byt 2 1, který pak mamince zůtsal....
říjen 13, 2007 10:47
Jo Strejdo! Máš stopro pravdu!!!! Blbá je až bučí!!!! : NČ
.
říjen 15, 2007 06:57
Ale ale NČ : wendy
tys nikdy jen neposlechl, jak píše strejda, svého kolegu, tys nikdy neměl žádné zatmění ? Tys vždycky v situaci jako milování na břehu moře v písku, za vycházejícího slunce, měl v plavkách pánskou ochranu ? Nemá se to, to víme všichni a snažíme se toho zcela vážně vyvarovat, ale prostě se to někdy STANE. Hlavně by teď tím neměl trpět ten, kdo k tomu přišel jak slepý k houslím - dítě. Ať si to ti dospěláci udělají jak chtějí, teď už by jim měl rozum fungovat...Takže tak.
smilies/tongue.gif
říjen 15, 2007 07:07
hele Jasmíno : alena tečkovaná
když přejedeš belgickoněmecký hranice, tak se snaž dostat k Labi - pak až k Mělníku po Labi a od Mělníka až k nám, cestička jako dlaň (proti proudu Vltavy).No, a těsně pod slapskou přehradou u sochy Svatýho Jána nEPOMUCKÝHO vylezeš a tam už to je. Parník to sfoukne raz dva. nebude holt na naftu, ale na dříví, jako te bejvalo. Jo a cestou ke mně si ještě můžeš nasbírat houby. smilies/grin.gif
říjen 15, 2007 08:39
Nevrlý Čenda prostě není : alena tečkovaná
momentálně naložen. Sám píše, na jiné diskusi, že propagované "stavěcí" pilulky u něj selhaly, tak jsem mu poslala reklamu na ty emerické z emeriky, co mi pořád choděj.Jestli nezaberou ani ty, tak fakt nevím, ...ale na druhou stranu může být šťastnej, že se ON do podobné situacenemůže nikdy dostat smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 15, 2007 10:47
... : Třicetiletá
Co ja bych dala za to, kdyby si muj přítel aspoň jednou jedinkrát zapoměl vzít kondom. Jenže bohužel... Ještě nikdy nezapoměl. Jak já zavidím těm, které úplně náhodou otěhotněly. Co já bych za to dala!! Asi něco dělám špatně :-(
říjen 17, 2007 10:31
jo děláš : alena tečkovaná
vyměň přítele - tenhleten je nepřítel. smilies/wink.gif
říjen 17, 2007 11:00
třicítko, : bb
a kdybys jako "velkou náhodou" otěhotněla, tak co pak? asi by nebyl nadšený, když si tak moc dává pozor, aby se to nestalo. Takže ho donutíš být otcem a manželem, nebo on tebe donutí být svobodnou matkou, líbí se ti jedna z těch možností? Jestli ne, a už jste o tom všem mluvili, tak jsou dvě možnosti - počkat ještě rok dva, jestli na něj nepřijdou otcovské pudy (a doufat, že jo, jinak ztratíš další čas), pokud je mu ale tak 30-33, tak ještě pět let klidně můžou otcovské pudy dřímat, a pak zase budou dřímat tvoje vaječníky a on si najde nějakou dětí chtivou třicítku. Nebo ukončit vztah a zkusit mateřské štěstí jinde.

říjen 17, 2007 14:12
... : Třicetiletá
Dala jsem mu čas do vánoc srovnat si vše v hlavě. Pokud se do té doby nerozhodne, nebo opět řekne "ne, děti určitě chci, ale teď ještě ne" tak se s ním bohužel budu muset rozejít. I když to si asi moc nepomůžu. Jak dlouho mi totiž může trvat najít si nového přítele a vybudovat pevný vztah...? A podle doktorů čas je přesně to, co nemám...
říjen 17, 2007 14:45
Třicetiletá, tady šedesátiletý, : strejda
kdybys měla eminentní zájem a nechtěla čekat do vánoc, ozvi se.
Abych byl upřímný, umím pouze holky, ale hezké...věř strejdovi.
smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 18, 2007 09:28
:-))) : Třicetiletá
Jéééé, děkuju moc. Zrovna holčičku bych brala smilies/wink.gif
říjen 19, 2007 10:35
... : Iveta
Je to od tebe nerozumné, při dnešních možnostech antikoncepce! Dala bych to pryč. Dítě má právo na vlastního tátu a žití v úplné rodině. A to je ohroženo. Ty vpodstatě rozhodneš za své dítě, které ti to v pubertě může pěkně vyčíst. Kdo si tě dnes vezme i s dítětem? Chceš si hrát na mámutátu? Ani nevíš do čeho se ženeš. Ve dvouch se to vše zvládá lépe. Otočí se ti život úplně naruby a nevím jestli si dost silná, aby jsi to zvládla. Budou ti pomáhat rodiče? Myslíš, že budeš po porodu sexy a atraktivní pro opačné pohlaví? A nebudeš se rozhodovat jen za sebe! Fakt je to těžké!
Ale článek je psán v říjnu, to už jsi se asi rozhodla.
Přeji ti, aby to bylo správně. Pa
leden 02, 2008 21:04
Iveto : potvurkapodivna
já žasnu, kde to žiješ? Kdo si tě dnes vezme s dítětem? Jsi snad z první republiky?
Já s přítelem po 4.měsících vztahu taky neplánovaně otěhotněla a je jedno, co selhalo. Taky jsem tápala co a jak, měla jsem stejné pocity o " vetřelci " jako pisatelka. Všichni vychvalují mateřství a bla, bla, ale ono to vážně aspoň zpočátku není žádnej med. Prostě to je zásah do života a je jen na tobě, jak se s tím srovnáš. Bylo mě úplně stejně jako tobě, nevěděla jsem, jestli na to zůstanu sama nebo ne, ale na potrat jsem tak nějak vnitřně jít nemohla. A dneska? Mám báječnou rodinu, krásnou malou dračici, která zítra oslaví své první narozeniny a chlapa, který mi byl oporou ( tedy až potom, co rozdýchal počáteční šok ). Neříkám, že je to vždycky med být na MD, ale dnes už si nedokážu představit, že bych se tenkrát rozhodla jinak. Hodně štěstí smilies/grin.gif
leden 22, 2008 14:10
... : Linda
už je asi v této době rozhodnuto,ale nechápu....pisatelka..kariéristka a nebere ANTIKONCEPCI??? ,ale řeší se zde jiný problém...já pokud bych měla vlastní zázemí a trochu financí , podporu rodiny ....si baby nechám jinak ne,,,je to hezký mít dětičky,ale když nemají co jíst???a co do budoucna????
březen 09, 2008 15:44

Powered by Azrul's Jom Comment
busy