VÝŠE VÝŽIVNÉHO JE RŮZNÁ ...
Středa, 17 září 2014

Dobrý večer, mám dotaz a potřebuji poradit... Bývalý manžel pracuje v Německu a jeho měsíční příjem je 45 000,- Kč čistýho. Máme z manželství dvě děti (13 a 9 let). Z Německa mi chodí přídavky na děti(10.000,-Kč). Otec dětí platí 8000.- Kč výživného (4 500 Kč na jedno dítě a 3 500 Kč na druhé dítě). Jsme rozvedeni teprve tři měsíce. Chtěla bych se zeptat, za jak dlouho si mohu zažádat o zvýšení alimentů?

 

 

 

 

 

 

     A dále bych potřebovala poradit, kolik by měl platit na každé dítě? Víte, náš třináctiletý syn hraje hokej a dojíždí 3 krát v týdnu 37 km na tréninky. Jistě každý, jehož dítě hraje podobný sport, ví, jak je to nákladné. A to nemluvím o ostatní režii na všechno kolem toho. 

 

     Devítiletá dcera chodí na judo. Jejich otec mi odmítá na cokoli přispívat poloviční částkou, co se týče těchto aktivit. Přitom to všechno děti dělaly už během manželství, nyní nevím, jak to všechno do budoucna zvládnu. Bylo by mi líto, kdyby to kvůli našemu rozvodu musely opustit.

 

      Prosím poraďte mi,  co a jak s tím.

 

Děkuji za odpověď, 

LENKA

 

 

O D P O V Ě Ď :

 

 

Milá Lenko,

 

     dost možná se bude výše výživného pro vaše děti některým čtenářkám zdát vysoká, ovšem nesmí se zapomínat, že rodiče se mají postarat, aby děti měly i po rozvodu podobnou životní úroveň jako před tím (pokud jsou na to finance), protože děti "se nerozváděly, nic nezavinily". 

 

     A tak pokud se táta - když ještě byl s tebou ženatý -  snažil, aby jeho kluk hrál hokej, měl by v tom pokračovat i nadále.  Záleží pochopitelně na konkrétních měsíčních výdajích obou dětí - jak za jejich sport, tak i vše ostatní - jídlo, oblečení, škola... A teprve, když si všechno přesně sepíšeš, vyčíslíš a sečteš, bude jasné, jestli to stačí, nebo zda je nutno přidat.

 

     Mj. teď však čtu - přídavky na děti 10 000,- Kč, tzn. že na ně máš 18 tisíc čistého měsíčně - to snad by ale mohlo stačit, ne? Pokud to špatně chápu, přidej informace...

 

d@niela

 

 

 

    

Komentáře
Rozumím tomu dobře, : Myška
že ti, Lenko, přijde měsíčně 18.000,-- na děti?
září 18, 2014 06:26
Suchou řečí práva: : jednababi
Pokud je stanoveno výživné, nemusí rodič přispívat nad jeho rámec.
Případné aktivity dětí, školní akce, placená lékařská péče a pod. by měla být zohledněna již ve výši přiznaných alimentů.
září 18, 2014 07:28
No jasně, : Lenka1
že je to málo! Vydělává 45 tisíc čistého a platí jenom 8, hajzl jeden! Celou vyplatu bude odevzdávat, ať si najde ještě jednu práci! To by tak hrálo, aby se ženská musela po rozvodu uskrovňovat.

Je tohle správná reakce, podle vašeho gusta, dámy?
září 18, 2014 07:32
Lenko1, : Myška
vstala jsi zadkem napřed?
září 18, 2014 07:46
Ale, ale... : Giota
Pokud bývalý manžel pracuje a bydlí v Německu, tak to není totéž, jako kdyby bral 45 tisíc v ČR, v zahraničí jsou vyšší náklady na bydlení a pod.
Dále se dá říct, že bere tedy 45 000 10 000 přídavky = 55 000 a z toho 18 000 posílá dětem a 37 000 mu zůstává, což je cca 1300 euro. A to možná v Německu moc peněz není...
září 18, 2014 07:50
"Je tohle správná reakce..." : jednababi
Ale fuj...


září 18, 2014 07:57
... : Sandra.
Lenko1, ty máš nějaký psychický problém? Občas ty tvoje projevy tak působí.

Lenko- tazatelko- pokud mám správné informace, tak žádost o zvýšení výživného je oprávněná, pokud na straně tvojí, nebo exmanžela, dojde k významným změnám, které je možno doložit. I samo o sobě, že děti stárnou a mají čím dál tím vyšší náklady, je důvod k podání žádosti, změna školy,asi i zvýšení fin. výdajů na kroužky, které už děti dělaly během manželství.

Jestli ti přiklepnou víc peněz, když manžel vydělává 45, žije za německé náklady a ty na ty děti dostáváš 18, to bůh suď. Ale zkusit to můžeš.


září 18, 2014 10:40
... : Karlos...
Koníčky dětí, jako drahej hokej, džudo, nebo cokoliv jinýho, je jistej nadstandard a nemyslím si, že by to měla být povinnost jednoho z rozvedených manželů na to přispívat, pokud nechce. Naprosto stejný to bude u dětí manželů v nerozvedené rodině - vždycky to bude o tom, že děti budou dělat to, na čem se rodiče domluví a co zaplatí. Pokud jeden z rodičů nechce a platit nehodlá, tak smůla.
Nehledě k tomu, že brát 18 litrů na haranty, tak by mě hanba fackovala, ptát se na někde na nějakých fórech, jak z fotra vytřískat ještě víc. Pokud ti to na koníčky dětí nestačí a otec víc platit nechce, neposílej je tam !
září 18, 2014 11:01
Karlosi, a co situace - dítě hraje hokej, začne hrát za manželství rodičů. : Myška
Rozvod, a otec se začne cukat, že hokej platit nebude (náklady na hokej do té doby napůl s matkou). Co, teď? Má dítě skončit s hokejem? Nebo co má dělat, když je jasné, že jenom samotná matka hokej neutáhne?

Obecný dotaz, tady, v případě Lenky si taky myslím, že osmnáct tisíc měsíčně pro děti je dostačující i na ten hokej (syn taky hrál, znám náklady).
září 18, 2014 11:15
Ne, : Lenka1
nevstala jsem zadkem napřed ani nemám žádný psychický problém. Jenom nemám ráda vychcanost, tak jsem použila trochu sarkasmu,abych vyjádřila obecné mínění většiny zdejších přispěvatelek na rozvod a alimenty. Viz moje příspěvky v diskuzi "Děti nejdou vyzmizíkovat."
září 18, 2014 11:21
"Naprosto stejný to bude u dětí manželů v nerozvedené rodině" : jednababi
Nebude - rozdíl je ve slově "domluví".
Nehledě k tomu, že by děti neměly bejt trestaný za to, že maminka s tatínkem už spolu nepečou.

září 18, 2014 11:24
Přiznám se, : mamča
že i mě překvapila "shánčlivost" pisatelky Lenky. O tom, že je výživné na dvě děti nadstandardní, netřeba diskutovat.

Cituji z Lenčina dotazu :

"Jsme rozvedeni teprve tři měsíce. Chtěla bych se zeptat, za jak dlouho si mohu zažádat o zvýšení alimentů?"

To je normální, že rozvedené matky žádají každé tři měsíce o navýšení výživného ?
Napadla mě podobnost s pohádkou "O nespokojené rybářce".
září 18, 2014 12:42
Nevím,co víc chcete : babi
jestliže přídavky a výživné dělají 18 tisíc,tak se modlete,ať mu práce v Německu vydrží.Kolik by si vydělal u nás?A měl by zde vůbec nárok na přídavky na děti?Být vámi,tak jsem spokojená.Až se bývalý vrátí na práci do Čech,pak teprve budete koukat.
září 18, 2014 13:05
Myška : Karlos...
Ano, tak prostě s hokejem skončí, když se nedomluví. Situace dítěte se vždycky bude odvíjet od situace rodičů, ať sezdanejch nebo rozvedenejch. Až já se jednoho dne rozhodnu, že svému dítěti už nehodlám něco platit, tak s tím taky nikdo nic neudělá, ani soud.
září 18, 2014 13:44
Karlosi, řekni si to, cos mi napsal, nahlas. : Myška
A zkus se vžít do kluka, který hraje hokej a jde mu to, baví ho to. Pak dojde k rozvodu a najednou tvůj tatínek, který tě dosud v hokeji podporoval, si usmyslí, že tvé mamince na tebe dává moc. A přestane. Nepřišel o práci, mzda mu od zaměstnavatele chodí, jen se mu zdá, že mu zbývá málo. Jak ti bude? Dokážeš se vžít do pocitů takového dítěte? Co si budeš o otci myslet?

Pokud rodičům na dětech záleží, snaží se oba, aby děti mohly dělat to, co je baví. Zvlášť, když na to mají. Já chápu, že se rodiče rozhodnou neplatit drahý sport či kroužek proto, že to dítě nebaví, chodí tam jen z donucení a nemá výsledky. Ale nikdy to nepochopím, když dítě pokračovat chce a jde mu to.

září 18, 2014 14:35
Na první pohled : Lenka1
se může zdát 45 000,- jako balík peněz. Ale otázka je, jaké jsou poměry v Německu. Ono to totiž při tamních životních nákladech není zas tak moc. Obvykle nejsme zlomyslná, ale téhle tazatelce bych přála, aby ten její ex o tuhle práci přišel, našel si tady nějakou za 15 000,- a zažádal si on o snížení alimentů.
Kdo chce moc a pořád víc, obvykle nemá nic.
Jak napsal Karlos, je od tazatelky nehorázná drzost v téhle situaci chtít vytřískat z ex ještě víc.
září 18, 2014 15:01
... : Giota
Bylo tu dobře zmíněno, že děti mohou být nadané, ale pokud na to rodiče nemají, nebo na to nemá matka v souvislosti s výší výživného, mají děti smůlu. Nemusí se rodiče zrovna rozvést, může jeden přijít o práci, nebo prostě dítě svým talentem postoupí na vyšší úroveň, ale ta je finančně náročnější a rodiče to už nemohou utáhnout... A co, vezmu si půjčku, abych dítěti koupila nové piano, nebo mu zaplatila tenisové soustředění v Barceloně? Vezmu si ji, i když nebudu mít na splátky? Nebo holt dítěti vysvětlím, že kapitalismus je svině, a všechna zábava jen pro bohatý? Nebo naopak - jestliže jednou pošlu dítě do hokejové přípravky, zavazuji se na celý život ho v tomto sportu podporovat?
Nenačínají tato zdůrazňovaná práva dětí spirálu stále větších požadavků, která končí odsunem rodičů ze společného domu někam dopryč, aby nezavazely?
Tento případ to není, ale kolik lidí řeší, že po zaplacení bydlení mají sotva na jídlo? Myslíte, že těm na dětech nezáleží? Ale možná je vychovají lépe? Skromněji? I když holt nebudou dělat sport na národní úrovni?
Já si myslím, že 18 tisíc na 2 děti je až až i na jejich sportování.Jestli si časem pořídí exmanžel s nějakou kalupinkou dvojčata, bude Lenka ještě se slzou v oku vzpomínat na časy, kdy dostávala 18 000 Kč alimentů...
Moje rada - pokud jsou sporty dětí pro ně a pro vás důležité, musíte jim vysvětlit, že nebude zase něco jiného (např. dovolená u moře, nový nábytek v pokojíku, nové mobily....) Neviňte exmanžela, viňte matematiku. Prostě jim nastiňte rodinný rozpočet - bydlení, energie, potraviny, drogerie, kapesné, atd atd. včetně jejich sportů a nějaké rezervy pro strýčka Příhodu. Čím dřív dáte karty na stůl, tím lépe.
září 18, 2014 15:14
Myška : Karlos...
Ne, já jako rodič nebudu skákat, aby synáček mohl dělat, co ho baví, ať to stojí, co to stojí. Mělo by to bejt tak nějak trošku v souladu a ne bejt z těch dětí úplně vysranej...
září 18, 2014 15:19
Karlosi, je vidět, že otcem nejsi. Proto jsem chtěla, aby ses zkusil vcitit do dítěte. : Myška
Ani jsi to nezkusil.
září 18, 2014 16:32
Gioto, jestli reaguješ na to, co jsem psala Karlosovi, tak jsi vedle. : Myška
Psala jsem o situaci, kdy na sport peníze jsou, dítě ten sport x let dělá, ale otec se rozhodne, že od teď dítě tento sport nepotřebuje. A to je dost podstatný rozdíl od situace, kdy v rodině opravdu nejsou peníze.
září 18, 2014 16:35
mít pro své děti : Ivča
18 tisíc od otce,tak denně velebím nebesa... Asi žiju v naprosto jiném světě než Lenka... na druhou stranu ten můj svět učí mé syny přežít v reálném světě s reálnými očekáváními...
září 18, 2014 18:09
.. : kolemjdoucí
pokud se jedná o hokej nebo tenis je třeba na vynaložené náklady nahlížet jako na investici. Možná to ty kluky ani nebaví, ale tatínek chtěl mít doma Jágra s Haškem.
září 18, 2014 18:18
Vysvětlení Myšce : Giota
"Gioto, jestli reaguješ na to, co jsem psala Karlosovi, tak jsi vedle.
Psala jsem o situaci, kdy na sport peníze jsou, dítě ten sport x let dělá, ale otec se rozhodne, že od teď dítě tento sport nepotřebuje. A to je dost podstatný rozdíl od situace, kdy v rodině opravdu nejsou peníze."

Já si myslím, že rozvod je ekonomická katastrofa, kdy skutečně životní úroveň obou nových rodinných částí klesá, neboť to, co bylo společně hrazeno, se najednou platí 2x (2x nájemné, 2x teplo, jsou potřeba 2 pračky, 2 lednice a pod.). Takže může nastat situace, kdy se děti jen kvůli rozvodu rodičů a výše uvedenému faktu, že rozvod je drahá sranda, budou muset v některých případech vzdát finančně náročných aktivit.
Dovedu se vžít do situace chlapa, který platí na děti dostatečně vysoké výživné, a nehodlá ještě davit dobrovolně polovinu nákladů na sportovní activity. Zatímco kdyby platil 2000 na jednoho, tak samozřejmě hlasuji pro to, aby na mimořádné výdaje přidal, pokud může.
září 18, 2014 19:11
... : mia I
no já znám dva kluky, který rodiče taky museli vozit (do krajského města) na hokej několikrát týdně. Byla to od těch rodičů docela oběť, finanční i časová. Ale dobrá investice to byla. Dneska kluci vydělávají podstatně víc než kdyby toho tehdy nechali a dělali svoji profesi. Takže pokud je kluk fakt dobrej, má zájem, byla by škoda hokej pověsit na hřebík. Je mu třináct, to už hraje možná takových 8 let. Bohužel dneska jsou koníčky dětí velmi drahá záležitost, ale pořád lepší než kdyby se bzinkal někde s kamarádama, drogoval, ..
září 18, 2014 19:57
Gioto, co je dostatečně vysoké výživné? : Myška
Podle mně se nedá definovat - střelit částka - která by představovala dostatečně vysoké výživné. Vstupuje tam tolik faktorů...

Tak znovu a trochu jinak - je fér vůči dítěti, aby muselo skončit se sportem (nebo dosaď jinou zájmovou činnost) jen proto, že se otec rozhodne dál na tuto činnost nepřispívat, i když na to, aby přispíval, prostředky má?
září 18, 2014 20:00
... : mia I
pokud dělá pán v Německu, možná by bylo dobrý posuzovat výživné podle německých zákonůhttp://www.vyzivne.info/nemecko.html
září 18, 2014 20:03
OK, takže diskutujme o tomto: : Giota
"Tak znovu a trochu jinak - je fér vůči dítěti, aby muselo skončit se sportem (nebo dosaď jinou zájmovou činnost) jen proto, že se otec rozhodne dál na tuto činnost nepřispívat, i když na to, aby přispíval, prostředky má?"

Předpokládáš rozvedeného otce, jinak bys nenapsala "přispíval" ale "hradil", dale je tu otázka, kdo a jak posoudí, že "prostředky má"?
Takže obecně, pokud má dítko otce, který "neví co s penězi", a přesto dítko finančně nepodporuje v jeho zálibách, tak to fér není. Ale pokud otec není asociál, obvykle dělá pro děti to nejlepší, co může.
A konkrétně - chlap posílá 18 tisíc, což je v ČR cca průměrný čistý plat pracujícího člověka. Že by se z toho 2 dítka neuživily, neošatily a neměly peníze na sport, mi nejde do hlavy. Taky nám nenapsala tazatelka, kolik vydělává ona. Vydělává vůbec? Nebo jen "desítku"? Nebo 35 tisíc??? Pokud by zmínila svůj příjem, ukázaly by se alimenty v rozdílném světle. Pokud by nevydělávala vůbec - je jí 18 tisíc pro ně 3 oprávněně málo, ale řešení je - najít si práci. Pokud 10 tisíc, tak by asi naše sympatie měla. Pokud 35 tisíc, tak bychom vrtěli hlavou, co proboha ještě chce.
září 19, 2014 08:12
Jistě, rozvedeného otce, který i po rozvodu na sport dítěte přispíval, souhlasil s tím, ale po čase, : Myška
aniž by se u něj něco změnilo, si svoji podporu rozmyslel, a přispívat přestal. V tom případě je dítě nahrané...
To bylo obecně.

V Lenčině případě máš pravdu, hodně záleží na tom, kolik vydělává ona. Ale tak jako tak je osmnáct tisíc na děti snem většiny těch rodičů, co se po rozvodu starají o děti.
září 19, 2014 08:36
... : mia I
osmnáct tisíc je dost. Ale trochu tady směšujete přídavky s výživným. Těch deset tisíc nedává on, ale německý sociální systém. Jemu zbude z 45 tisíc po zaplacení výživného 37 tisíc. Takže teoreticky by přitlačit mohl. Znovu opakuji, 18 tisíc je už slušná suma. Kdyby dělal u nás, ty přídavky by nebyly, ty jsou k dobru a určitě by i plat u nás byl nižší (protože kdyby si platově v Německu nepolepšil, asi by se tam nedržel).

Jistě můžete namítnout, že v Německu má pán asi vyšší náklady. Ale já si to tak úplně nemyslím. Záleží na lokalitě, ale můj syn platí v Bavorsku za samostatný pokoj se sprchou méně než platila dcera na pražském sídlišti za ubytování se třemi spolubydlícími. Samozřejmě velká města jsou někde na 500 eurech za bydlení. Syn v přepočtu nezaplatí za bydlení v Bavorsku více jak tři a půl tisíce za měsíc plus benzín na jízdu do ČR.


září 19, 2014 08:38

Powered by Azrul's Jom Comment
busy