KDYŽ RODIČE JSOU VE PŘI
Pondělí, 26 listopad 2012

Dobrý den, mám na vás takový dotaz. Jsem studentka Vš, je mi 20 let a moji rodiče jsou již od mých 5 let rozvedeni. Svěřena do péče jsem u matky. Nyní ale nastavá problém: chtěla bych zvýšit výživné od mého otce, ale zajímalo by mě také, jakou část do mě má vkládat má matka. Situace je totiž taková: U své matky přebývám 3 dny v týdnu, když jsem na VŠ, a zbylé dny u svého dlouholetého přítele.

 

 

 

      Tudíž si platím vše sama. Při pobytu u mé matky ji ale nic nepřispívám, ale také si platím vlastní jídlo apod. A proto mě tedy zajímá, jestli mohu nějak zjistit, zda bych měla přispívat matce na bydlení, když ona mi žádné alimenty, jako dostávám od otce nedává.

 

      Žádost o výživné na otce jsem zde již našla. Nechci se s rodiči soudit, ale oni se jeden s druhým nesnesou, tudíž nějaké dohody s nimi taky asi nebudou moc reálné.

 

Děkuji Vám za odpověď,

LENKA

O D P O V Ě Ď :

 

Milá Lenko,

 

      ono je to všechno relativní -  u matky bydlíš zadarmo tři dny a čtyři u přítele, u přítele jsi "z lásky", u matky to je svým způsobem kompenzace jejího dílu výživného. Píšeš, že si jídlo, co tam sníš, platíš sama. Ale víc informací jsi nedala - takže: pereš si tam? Kupuješ si své vlastní prací prostředky? Platíš mámě nějaký poplatek za spotřebovanou energii, vodu, teplo? Jak se podílíš na případném úklidu? Nějak z tvého dotazu totiž usuzuji, že jsi s maminkou nyní trochu "na kordy", není to tak?

 

      Podle všeho to bude hlavně záležet na dohodě s maminkou, na jejích finančních možnostech. Mj. u ní máš i trvalý pobyt, ne? A snad ještě jeden dotaz - když chodíš do školy jen na tři dny - ty další dva dny máš nějakou brigádu, nebo jsi jen doma u přítele?

 

Takže doplň, ano?

d@niela

 

 

 

 

Komentáře
doplnění : Doplnení Lenka
Dobrý den,
U mámi si neperu, vozím vše k příteli. A jak jsem psala, nic nepřispívám ani na vodu ani energii. Samozrejme ze u mami myji nádobí a uklízim, chodím se psemsmilies/smiley.gif. A já s mámou na kordy nejsem, ale kdyz jsem otci rekla, ze chci dát to zvýsení alimentů, tak mi rekl, jestli bych si mohla zjistit, zda mám neco dostávat i od mámi. Ale bohuzel nevím, kde to zjistit, protoze chápu, ze máma nemá peníze navíc, aby mi jeste neco dávala. Jde o to, ze cca pred mesícem máma dávala zvýsení alimentů na mou mladsí sestru a soudkyne jí doporucila, at to zvýsení podám i já. A ohledne té brigády. Celou strední (4 roky) jsem mela trvalou brigádu v Mcdonalds, ale nyní díky mé casté zmene pobytu nemuzu nic najítsmilies/sad.gif.

listopad 27, 2012 15:14
Kterou VŠ studuješ? : Fox
Že se na ní dá dostat i bez znalosti českého pravopisu?!

"U mámy" jako "u ženy", tedy tvrdé y! Chybějící diakritiku vůbec nekomentuji...
listopad 27, 2012 17:46
Foxi, to už je na VŠ, bohužel, : Eva
spíše pravidlo, že neumějí pravopis...škoda slov smilies/angry.gif
listopad 27, 2012 19:57
To snad ne! : Myška
To se na VŠ nevyžaduje alespoň nějaká úroveň znalostí mateřského jazyka? Vždyť ta slečna chybuje v učivu třetí třídy!
listopad 27, 2012 20:15
Myško, na málokterou VŠ se dělají přijímačky z mateřštiny, : Eva
a navíc oni "nějakou úroveň" mají, že, tragickou zpravidla, ale oni se za to ani v nejmenším nestydí, nechtějí změnit,právě naopak, nás považují za zpozdilce.....VŠ jaksi nemůže předpokládat, že student nezvládá učivo 3. třídy ZŠ! Tito lidé neměli hlavně nikdy mít ani střední školu!
Osobně je vyhazuji, ale vím zcela jistě, že mnozí přejdou na soukromou VŠ a když zaplatí, tak tam se často toleruje i téměř negramotnost.
A hrozně veselo bude, až nám brzy začnou šéfovat, protože ambice je fakt skoro to jediné, co jim absolutně neschází.
listopad 27, 2012 21:52
... : Doplnení Lenka
Nevím, co je Vám do toho na jakou Vš chodím. Řeším tady problém a myslím si, že tyhle Vaše přihlouplé komentáře nejsou opravdu na místě! Hlavně že jste všichni hrozně chytří, ale poradit neumíte nikdo!
listopad 27, 2012 23:21
No po tomhle : kyttka
ti jistě všichni ochotně a rádi poradí. No co ty jsi za spratka? smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
listopad 28, 2012 00:00
To jsem si nemohla odpustit, já to pokaždé tak četla. : deeres
Když jsou její rodiče vepři, nemůžete pak chtít po jejich potomkovi správný pravopis! smilies/grin.gif

listopad 28, 2012 08:10
Evo, ale přece člověk, který je přijat na VŠ, musel nejdřříve úspěšně složit maturitu... : Myška
Jak ji může složit někdo, kdo chybuje v takových základech pravopisu?? Není někde chyba? Asi je...
listopad 28, 2012 08:33
... : deeres
Vlastně nechápu, jak tam mohla nasekat takové chyby, protože tu je hlídač pravopisu. Musela je ignorovat.
listopad 28, 2012 08:34
Lenko - ty roztomilá holčičko, ty nepotřebuješ radu, ty potřebuješ pár na zadek. : Myška
A taky potřebuješ doučování češtiny, jak koza drbání.
listopad 28, 2012 08:37
Milá Lenko, : jednababi
chceš-li radu, neměla bys po potencionálních rádcích kopat. On i nesouhlas se dá vyjádřit kultivovaně. Ale to jen tak na okraj.

Takže za prvé - máš v tom poněkud zmatek, protože jako zletilá (a svéprávná, předpokládám smilies/wink.gif) těžko můžeš být "svěřena do péče".
Za druhé - obecně máš nárok na výživné od obou rodičů (§ 85 odst. 1 a 2 zák. o rodině), ovšem bude se velmi pravděpodobně přihlížet k tomu, že u matky bydlíš, ale ničím nepřispíváš, čímž je její povinnost výživy alespoň částečně plněna.
Za třetí - mytím nádobí, úklidem a venčením psa moc argumentovat nemůžeš (ZR §31(4) Dítě, které žije ve společné domácnosti s rodiči, je povinno podle svých schopností jim pomáhat.)

Klidně žaluj o zvýšení, ale počítej s tím, že v případě výživného zletilého dítěte se jedná o civilní žalobu, u které je nutné dodržet zákonem stanovené formální náležitosti a nutné vylíčit všechny rozhodné skutečnosti, abys mohla ve sporu uspět; dále zvážit požadovanou výši výživného, protože v rámci civilního sporu může soud uložit povinnost náhrady nákladů řízení protistrany (pokud bys neuspěla). To, že výživné zletilého dítěte je možné požadovat nejdříve ode dne podání žaloby asi víš.

listopad 28, 2012 08:50
Milá Lenko, : Magi
poradila bych Ti jediné. Od mamky se odstěhuj úplně a jezdi tam jen na návštěvu. Pokud u přítele můžeš bydlet 4 dny v týdnu, snad zvládnete i bydlení na stálo. Pokud se potom s mamkou domluvíš, že Ti bude přispívat, co může, tak jen dobře. Pokud ne, najdi si brigádu nebo práci, kde budou tolerovat i docházku do školy. Soudní vymáhání příspěvků od rodičů bych moc nedoporučovala. Rodiče máš jen jedny a jistě jednou budeš chtít, aby tvoje děti měly babču a dědu. A to by se pak nemuselo povést.
A co se týká pravopisu, na to, co tady píšou se vyprdni. Mám taky problémy s pravopisem a udělala jsem vysokou školu s technickým zaměřením a to s vyznamenáním (a celou dobu studia jsem chodila do práce, protože jsem se s rodiči v 17-ti strašně pohádala kvůli nevhodnému partnerovi).
Takže hlavně přemýšlej, než začneš jednat.
listopad 28, 2012 11:04
propánakrále, : bb2
udělala jednu hrubku, tak se z toho nezblázníme, ne? Znám pár informatiků, jejichž pravopis by vám asi sloupnul kůži, ale jinak jsou to prima lidi a rozhodně ne hloupí. A jednoho jaderného inženýra dyslektika, který zastává vysoký manažerský post, a proto při výběru asistentky má vždycky dva základní požadavky - není dyslektička, zná perfektně gramatiku.

Deeres -
Když jsou její rodiče vepři, nemůžete pak chtít po jejich potomkovi správný pravopis!
- to je nějakej druh humoru, nebo už si tu bereme do pusy i rodiče tazatelů? jestli to druhé, tak fajn, budu se těšit, až napíše hrubku, jednu jedinou, a hned napíšu, že co čekat, když tví rodiče jsou vepři
listopad 28, 2012 11:59
Moje rada se ti asi nebude líbit : Herodes
Nech si žádost někým napsat, nebo aspoň zkontrolovat. Protože soud by dle tvého pravopisu usoudit, že by ti bylo nejlíp u lopaty a na to žádnou VŠ nepotřebuješ a můžeš se živit sama.
listopad 28, 2012 12:00
Lenko, : bb2
výživné od otce nezávisí na tom, kolik ti dává tvoje máma. Pokud máš mámu ráda a zvládáš to finančně s pomocí přítele, s nějakou brigádou, s výživným od táty, tak po mámě nežádej nějaké pravidelné výživné. Ostatně, s přítelem určitě nejsi celý život ;-), takže jistě byly roky, kdy ti máma dávala všechno, co jsi potřebovala. Samozřejmě s pomocí výživného od táty, ale to málokdy pokryje polovinu nákladů. A co bydlení, energie, a hlavně, ze všeho nejvíc, veškerá péče, starost o tebe, to bylo na mámě. Pokud to tak bylo, tak teď bych to už nechala být, nic ti nedluží. Spíš ji můžeš občas poprosit o výpomoc, o půjčku, o dárek formou peněžního příspěvku apod. Normální máma ráda pomůže, když může.

Výživné od táty má chodit tobě, ne mamince, když jsi plnoletá. Takže sděl tátovi číslo účtu, kam ti má peníze posílat, a mamince pověz, že si necháš posílat výživné od táty sobě. Je to v pořádku, jsou to tvé peníze, na tvé potřeby.
listopad 28, 2012 12:04
... : bb2
jo a o to zvýšení si požádej, ale když s tátou komunikujete, zkus to nejdřív domluvou s ním, a s podáním k soudu počkej, až když se nedohodnete, nebo nebude dohodu plnit
listopad 28, 2012 12:05
jo, : bb2
Protože soud by dle tvého pravopisu usoudit, že by ti bylo nejlíp u lopaty

tyhle výkřiky neber vážně, to je samozřejmě blbost, ono i v dopisech ze soudu se češtinář dočte zajímavé věci :-))
listopad 28, 2012 12:08
Právě bb2. Úroveň znalosti pravopisu je ubohá tak nějak všeobecně. : Myška
Naivní člověk, třeba já, předpokládá, že kdo vystudoval vysokou školu, neměl by chybovat v základech pravopisu. Tedy i mě udivilo, když jsem obdržela první dopis od manželovy advokátky, kde se to hrubkami jen hemžilo. Neodolala jsem a jeden jsem jí červeně opravila a zaslala zpět. Je mi docela jedno, jestli je dyslektička nebo ne, ale má si tedy najmout člověka, jenž pravopis ovládá, a nechat si všechny své výplody opravit. Vždyť jak takový oficiální dokument plný pravopisných chyb vypadá?

Jinak se mi zdá, že jsi slovní hříčku ve při - vepři nepochopila...
listopad 28, 2012 12:26
... : bb2
slovní hříčku jsem samozřejmě pochopila, jinak ani nelze, je velice obehraná, ale v kontextu napsaného se mi to nelíbí ani jako hříčka

mě hrubky taky tahají za oči, ale chápu, že každému se vleze do mozku jen určité množství znalostí, ale chápu, že když je někdo super chemik, advokát, lékař nebo specialista na hnojiva, tak holt něco vytěsní

no a ne každá advokátka má možnost najmout si někoho, kdo ji bude soustavně dělat korektury, to je drahé a to by pak klient zase nemusel unést finančně

je to jako se šitím šatů, někdo si nechá ušít padnoucí kalhoty, někdo koupí konfekci a někdo na tržišti
listopad 28, 2012 12:31
... : bb2
ale chápu ale chápu...takže chápu
no vy jste jistě pochopili ;-)
listopad 28, 2012 12:32
Když tedy vyhotovuje úřední dokumenty, a nemá na korektora pravopisných chyb, : Myška
neměla by se tu češtinu doučit? smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif smilies/cheesy.gif smilies/wink.gif

To jen tak na okraj, ale už mlčím a nerýpu...
listopad 28, 2012 12:37
... : bb2
to by jistě bylo užitečné, ale možná nemá čas, třeba je to samoživitelka se dvěma dětmi a má se co ohánět, aby je uživila a obstarala jejich potřeby, a ještě jí zbyl čas na pěstování domácí zeleniny na zahrádce
listopad 28, 2012 12:48
a pokud snad náhodou nezahrádkaří, tak platí co jsem psala předtím : bb2
každému se vleze do mozku jen určité množství znalostí, ale chápu, že když je někdo super chemik, advokát, lékař nebo specialista na hnojiva, tak holt něco vytěsní

listopad 28, 2012 12:49
To bys ji musela vidět, bb2 :-) : Myška
Nezahrádkaří, děti má sotva, a když tak dospělé, samoživitelka musela být určitě, ale tak asi má malou hlavu smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif smilies/cheesy.gif
listopad 28, 2012 12:53
... : bb2
ty brďo, takhle dobře znáš advokátku svého muže
listopad 28, 2012 12:56
Kdepak, odhaduju - : Myška
nevážně, jak sis jistě všimla.
Jedno jediné osobní setkání u soudu a předchozí asi půlroční dopisování mi ale stačilo, abych si názor vytvořila. Kdo ji ale neviděl a neslyšel, neuvěří... Vůbec nechápu, že mohla být někdy úspěšná. I naše soudkyně z ní měla zřejmě osypky. A to exmanžela nestála zrovna málo.
listopad 28, 2012 13:24
bb2 : Magi
ve většině tvých příspěvků s tebou souhlasím. Málo přispívám, ale hodně čtu a tvoje názory se většinou shodují s mými. Jen nyní si dovolím oponovat. Proč by měl platit pouze otec? On poctivě platil celou dobu, dál vyživuje její mladší sestru a předpokládám, že také nic nedluží. Takže mi zrovna toto příjde jako trochu jednostranný pohled.
Ač mamka věnovala výchově pravděpodobně více času, tak i otec se podílel (ve většině rozvedených rodin ne, tak jak by rád, ale tak, jak mu bylo povoleno matkou)byť jen omezeně. A proto si myslím, že rozhádat se s rodiči kvůli penězům je velmi krátkozraké. Pokud ale by otec nebyl schopen (či ochoten) platit ani řádné výživné, s Lenkou by se nestýkal a ani ji vidět nechtěl, tak pak je soudní řešení pravděpodobně vhodná cesta.
Je pravdou, že náš právní systém umožňuje podat návrh na stanovení výživného od obou rodičů a dost pravděpodobně zletilec může i uspět, je ale potřeba řádně zvážit důsledky takového kroku, což nevím, zda je 20-tiletá holka schopna pochopit.
listopad 28, 2012 15:06
Nashledanou : Doplnení Lenka
Dobrý den, chtěla bych poděkovat těm, kteří se mi snažili pomoci. Vašich názorů si opravdu cením. Ale opravdu jsem si nemyslela, že někdo rád tráví čas tím, že sedí u počítače a rozčiluje se tím, že někdo někde udělal pravopisnou chybu. Taky bych chtěla mít tolik času. Nashledanou. Tento server díky otravným lidem už nikdy více. smilies/smiley.gif
listopad 28, 2012 19:44
Čemu se divíte? : Ketrin
znám učitelku na 1.stupni základní školy (z JČ univerzity, žádná soukromá VŠ) která hojně chybuje ve shodě přísudku s podmětem a zcela běžně píše perly typu "jdu ven se svými psi". Jak na tom asi budou se základním pravopisem její žáčci, je celkem předvídatelné.
listopad 29, 2012 13:41
Tak tady to bylo hustí . . . : toulavej
Nebít upozornění od Krakonoše, nic bich nevěděl. Teď se budu bát sem něco napsat :-) . . .
listopad 29, 2012 18:05

Powered by Azrul's Jom Comment
busy