ZÁBAVA I PŘIVÝDĚLEK NA MATEŘSKÉ
Čtvrtek, 15 duben 2010

Jak došlo k tomu, že jsem se ocitla na mateřské, vám vyprávět nebudu, jednak si to všichni umíte představit, druhak je kudlanka časopis pro slušné... Ale přesně to, co všichni  znáte, jsem podnikala i já a tak se stalo, že jednoho docela ošklivého lednového dne před třemi roky jsem na svět přivedla svou první dceru Nikol a stala se tak oficiálně matkou.

 

 

 

 

      Když jsem odcházela na mateřskou, nebylo mi dost dobře jasné, jak to tam beze mne zvládnou a byla jsem přesvědčená,  že maximálně po roce se vracím „do procesu", protože jsem si nedovedla představit , že by firma bez mé osoby nekrachla a druhak to, co já budu celé dny doma s tím piskořem dělat.  Tatínek děťátka byl zaúkolován, aby mi zajistil připojení na internet, abych  v tom domácím prostředí byla alespoň ve virtuálním kontaktu se světem a používala slovník dospělých lidí.

 

     Bohužel nebo bohudík nejsem příznivcem tzv. slepičích sletů maminek s kočárky uprostřed náměstí, takže jsem vyrážela spíš za město do přírody. Stačily mi návštěvy u dětského lékaře, kde maminky v kroužku probíraly to, kolikrát jejich mrňousek kakal, kolikrát blinkal, kdy jdou na kyčličky a každá se snažila přesvědčit ty druhé, že to její dítě je naprosto geniální ve vývoji.  Moje čtyřměsíční dcera byla celkem bezproblémová, jedla, spala a i jinak se chovala jako každé průměrné dítě  a já se doma pomalu začínala nudit.

 

     Jednou jsem otevřela internet a dostala spásný nápad : „Zkusím si sehnat práci na doma, proč bych se měla doma nudit zadarmo?". Ten, kdo to kdy zkoušel, ví, jaký to může být problém. Nadepisování a lepení obálek - podvod ( nebo past na jazyk), přepisování textů -  v době kopírek -  blbost.  Tak jsem bloumala a procházela nabídky a narazila na jednu, co mě aspoň trochu zaujala a řekla si, proč to nevyzkoušet. Když to nepůjde, věšet se nebudu. Jednalo se o spolupráci s českou firmou, vyrábějící  jabloneckou bižuterii.  Nikdy jsem nebyla ten správný „prodejní typ" a podomní prodejce ze srdce nesnáším.

 

 

 

     Nejdřív jsem nesměle obrazila známé s katalogem a zaznamenala první drobné úspěchy. Říkala jsem si: „ Super, i kdybych měla vydělat jen na plíny, tak to bude bezva". Ne, že by mě mateřství nenaplňovalo, ale jsem člověk, který potřebuje neustále něco dělat, chce něčeho dosáhnout a chtěla jsem mít nějaké odreagování od denního stereotypu.

 

     Zanedlouho jsme shledali, že městský vzduch nám už moc nevoní a zatoužili po klidném žití v domečku na vesnici; tak jsme si jeden takový vybrali a před půlročními narozeninami Nikol nastalo velké stěhování.

 

     Přibyl i další člen naší rodiny - rhodezský ridgeback, štěňátko Dasty. 

 

 

 

 

 

     Takže to byly dvě dětičky: kojenec člověčí a miminek psí... Hrozně ráda vzpomínám na tu dobu. Bylo léto, na zahradě na zemi  se na dece protahovalo a vrnělo dítko a vedle něj malá chlupatá psí koule. Jednoznačně oba měli upřímnou radost  z přítomnosti toho druhého. 

 

 

 

 

 

 

 

     Příjemný život na klidné vsi byl ale ten tam v okamžiku, kdy nám přivezli prvních 20 metráků  uhlí ... :-)))  A taky po letošní zimě už nemůžu ani vidět hrablo na sníh. Jinak, i když odchovaná panelákem, s gumáky jsem se sžila velmi rychle.  Tak poklidně plynul náš život, dítko rostlo, maminka měla spojení se světem prostřednictvím internetu a pomalu ale jistě se její práce začínala zúročovat.  Mezitím jsme taky s drahou polovičkou stvrdili náš svazek oficiální cestou. 

 

 

 

     A pak  nastal ten pravý čas, kdy jsme si řekli, že by bylo fajn, mít pro Nikolku parťáka a jali se tedy věnovat té přepůvabné činnosti ohledně vzniku dalšího potomka.  Zadařilo se, a v prosinci 2009 se nám narodila Sofie. Okolí si z nás dělá teď legraci a narážky, že bychom si měli dopřád ještě  „do třetice konečně toho chlapečka"; je to fakt, že to  posloucháme dost často.

 

     Já jsem ale ráda, že mám tyhle dvě krásné dračice.

 

     A jak to jde skloubit, když máte na krku dvě děti, domácnost, psa, barák, práci a manžela věčně v práci? Asi podle hesla:  Kdo chce, hledá způsoby. Kdo nechce, hledá důvody. Tak si říkám - co mi dala mateřská dovolená? Poznání, co je to být matkou a milovat své děti.

 

 

 

 

     Poznání, že můj zaměstnavatel nezkrachoval, i když  já jsem doma již více než tři rok.  Měla jsem možnost díky práci, které se současně věnuji, poznat velké množství lidí a získat nové přátele. Naučila jsem se být více trpělivá a pomalu si jít za svým cílem. Pronikla jsem také postupně do tajů tvorby webových stránek, rozšiřuji si nové obzory.  A pochopitelně, používám i jiná slova než: hami, papi, kaki, pápá, bác.


     I když máme dvě děti, dvě auta a hypotéku na barák, jsem ráda, že nemusíme řešit existenční problémy, že nemusím řešit, zda dítěti koupím jogurt za 14 Kč,  nebo  nějaký no name za 4 Kč, protože  výdělek z mé práce nám docela příjemně doplňuje domácí rozpočet . I tak se dá trávit volný čas na MD. Nešidím děti ani domácnost, pracuji většinou večer a mohu upřímně říct, že mě má práce velmi baví, naplňuje a dělám ji srdcem.

 

      I nyní je to pro mě spíš zábava, i když vedlejším produktem je příjem navíc. Po ukončení MD plánuji návrat do svého zaměstnání. Ale nebudu se vracet donucena z finančních důvodů, ale protože chci a to je velký rozdíl. Je mi líto maminek, které se po roce, dvou vrací do svého zaměstnání, protože je tlačí finance. Však mi při dnešní výši rodičovského příspěvku  a výši výdajů na živobytí vychází , že se nedá spolehnout jen na sociální systém, ale pouze a jenom na sebe.

 

     Mám  také skvělého partnera, který mě od samého začátku  velice podporoval  a tímto mu děkuji, protože bez jeho pomoci a podpory by to bylo komplikovanější.  Děkuji i Daniele, že mi dala na svém webu prostor pro vyjádření „ pracující matky".

 

 

A pokud byste se chtěli/y podívat, čím se zabývám, je to tohle.

 

 

Štěpánka

Nu, a pro čtenářky a čtenáře kudlanky

nabízím desetiprocentní slevu.

 

 

Komentáře
Hezký, : David X
jen škoda, že tyhle bezproblémové, průměrné děti znám jen z vyprávění a od vidění. Kdybych hledal adjektiva pro naše dvě tornáda, rozhodně bych si nevybral tyhle. No, aspoň se nenudíme (což je eufemismus pro "toužebně očekáváme večer, aby už konečně zavřely svá víka a my si mohli dát na pár okamžiků pohov").
Soustředěná práce se stává nemožnou - pokud je čtvrt hodiny klid, můžete se vsadit, že se v odlehlém koutě bytu děje něco velmi nekalého (např. úklid kočičího záchodu holýma rukama, pokus o zdolání rekord ve šplhu na skříň nebo výuka základů parašutismu pro kočky shozením z balkónu).
Doufejme, že přestěhování na venkov přinese očekávané zlepšení, asi není lepšího léku než vyhodit ráno děti na zápraží a zavolat je až k jídlu (nejlépe k večeři).
duben 16, 2010 07:41
Štěpánko, holky máte krásné, gratuluji. Je fajn, že jsi spokojená, a že jsi našla užitečné činnost, která tě uspokojuje. : Myška
Koukla jsem na odkaz a šperky mne zaujaly.
Prosím, zodpověz mi tyto dotazy.
Uvedené ceny jsou konečné?
Kolik si účtuješ na poštovné a balné v případě zaslání?
Jaké jsou lhůty?
duben 16, 2010 09:13
no, taky jsem hlavně čekala recept na to, : Bodka
jak se při dvou dětech nudit a ještě stihnout spoustu práce. Já dělala spoustu práce hlavně v noci, kdy jsem nemusela být neustále ve střehu a hlídat děti, aby nezabily samy sebe - nebo jeden druhého...pravda, bylo to v době, kdy neexistovaly umělý plíny, instantní krmení a podobně, ono uvaření a následné pasírování polívčiček a podobně, trchu času zabere a praní a žehení plínek taky - automatické pračky existovaly tenkrát pouze na Západě a ve snu. Na venkově, jako ve středu Prahy. Ale koukám, že máš holčičky - to je ovšem jiná...s chlapečkama byste si moc nevydělala.
duben 16, 2010 09:19
nojo šperky.... : Bodka
to je teď, v době krize, kdy nikdo nemá prachy na nic, to vůbec nejpotřebnější, bez čeho se lidi neobejdu a na co stojej ve frontách a rvu se o ton. Tak přeji hodně úspěchů.
duben 16, 2010 09:22
Aleno : Kamila
vzhledem k tomu, že v době krize frčí hospody i hazard, můžou klidně frčet i šperky. Lidé si rádi dělají radost, a to v každé době. Takže přeji též hodně úspěchů!
duben 16, 2010 09:33
Kamilo, : Bodka
hazard a hospody vyhledávají v dobách krize chlapi - zejména chlapi. Nevím o nikom, kdo z nich by se sháněl po špercích a kupoval je místo chlastu.
duben 16, 2010 09:37
Aleno, : Myška
proč taková hořkost?
Já padnu, jak pořád poměřuješ děti jen svou optikou. Já mám dva kluky, a taky se dalo leccos stihnout. Není to totiž o pohlaví, tedy, že by holky byly výrazně klidnější, hodnější, a tak, ale o tom, jaké děti jsou, a jak je zvládneš. Neměla jsem zrovna andílky ani flegmouše typu "kde ho dnes postavím tam zítra najdu" ale normální živé děti, které měly občas hrozné nápady. Přesto se vzájemně ani sebe sama nezabíjely.
duben 16, 2010 09:37
Blbe evidim, : Aloda
jsou tam prosim uvedene ceny a muztete mi nekdo napsat, od do se pohybuji - moc se mi tam neco libi a i duchodkyne v krizi potrebuje obcas udela t radost blizkym a bezny nakup je pro mne velice obtizny. Za pomoc predem vrele diky:

duben 16, 2010 09:40
No Ali, klídek, : Vodoměrka
proč by nemohly frčet šperky? Ženy se chtějí zdobit v každé době, chtějí být krásné a mít krásné věci... to je přece normální... no a jinak já třeba jsem přímo posedlá korálky, miluji bižuterii a líbí se mi, když si můžu vybrat třeba každý den podle nálady, trička nebo jen tak něco pěkného, co si pověsím na krk a do uší... budu se muset tady na kudlance taky pochlubit, když už tomu věnuji každou volnou chvilku smilies/wink.gif
duben 16, 2010 09:45
Alenko : Štěpánka
Koukám, že jsi mě nezklamala v odhadu smilies/grin.gif. Přesně tenhle tyo komentáře jsem očekávala smilies/wink.gifBudeš se asi divit, ale i v této době, jak ty píšeš "krize" mají lidé svátky, narozeniny, výročí, jsou dokonce i Vánoce a tohle jsou přesně chvíle, kdy se lidi obdarovávají a hodně z lidí sáhne po šperkové variantě. Navíc ceny jsou velice rozumné, šperky kvalitní a samozřejmě se zárukou. Víš, jak je nadšený chlap, který shání dárek pro svou ženu a ty mu ho zajistíš a jemu odpadá to honění po obchodech? Já nevím jak ty, ale já sama se obejdu bez líčidel, drahých voňavek, ale bez náušnic, řetízků a podobných serepetiček se neobejdu.
I já pracuji převážně v noci, protože větší dcerka je tak trošku hyper a není radno ji přes den spouštět z očí. Akce typu: vydrhnu psa šamponem na sucho, na zahradě orvu všechno co roste a hlavně to není plevel smilies/grin.gif. Psí granule jsou moc dobrý, tak je kradu psovi přímo z misky atd. Ale v době, kdy jsem s prací začínala, byla Niki opravdu průměrné mimino. Já jsem docela na sebe pyšná, že jsem mateřskou využila k tomu, abych se naučila něco nového, co mě navíc dost hodně baví. No možná by bylo lepší v té " krizi " nedělat nic a jen si všude stěžovat, jak to máme těžký utáhnout hypotéku na barák, jeho provoz, děti atd. a nebo rovnou si jít vystát frontu na sociálku a možná dostat 3 stovky přídavky na děti.
duben 16, 2010 10:00
Myško : Štěpánka
Děkuji smilies/smiley.gif
Ano, uvedené ceny jsou konečné, pro kudlánčata nabízím z této ceny 10% slevu, poštovné a balné cca do 40 Kč, lhůty jsou do 14 dnů. Je však možno, aby ty sama ses stala samospotřebitelem s doživotní 20% slevou. Pokud by tě zajímala tato varianta, písni mi na mail, je uveden v kontaktech na mých webovkách smilies/smiley.gif
duben 16, 2010 10:03
Alodo : Štěpánka
Ano, ceny jsou tam uvedené. Pokud nejsou přímo na stránce, na kterou jsi klikla, zkus tu další - je to dvoustránkový katalog, takže někdy je cena na druhé stránce. Jsem ráda, že máš něco v merku smilies/wink.gif
duben 16, 2010 10:05
Štepanko, : Aloda
opakuji dotaz z vyse psaneho a nemas prosim nejakou brozuru a nebo jinou moznost odeslani pro nas slepejse? Neco me tm hodne zujalo a dcera se chysta na kulatiny a sama neco potrebuju a rada bych, a dokonce se domnivam, ze by se dalo vybrat i pro mladiky. Opakuji, v bezne prodejne tyto titernosti je pro muj vyber temer nemozny, treba bys mi mohla vythnout trn z paty
duben 16, 2010 10:08
Štěpánko, díky za odpověď. : Myška
Asi se ozvu, mám ještě další dotazy, která nechci ventilovat ve fóru.
duben 16, 2010 10:08
A ikdyž : Štěpánka
jsou dneska jednorázový plíny ( hodně mamin se zas vrací k látkovkám ), máme automatky a všechny ty vymoženosti kolem - přiznám se, mám i myčku smilies/grin.gif, tak na baráku na vsi je pořád práce. Přes den se věnuji domácnosti a dětem, večer jdou děti spát a já jdu úřadovat. Je to tvrdá práce jako každá jiná a ta odměna je zasloužená. Jsem optimista a takových reakcí : "prosím tě, kdo by si to kupoval" jsem slyšela už hodně, ale co, jedu si podle sebe, protože žádný z těch negativistů mi hypotéku nebo ty plíny nezaplatí smilies/tongue.gif
duben 16, 2010 10:11
Omluva : 3Těpanko
az ted jsem nasla primy mail - dovolim se obratit tam - ostatnim velka omluva
duben 16, 2010 10:12
není tohle vlastně : Bodka
neplacená reklama?
duben 16, 2010 10:33
Alodo : Štěpánka
Prosím přes mail, zkusím tě nějak nevést
duben 16, 2010 10:43
aleno, : mura1
co te zere? kdyz to daniela uverejnila, tak co jako?
duben 16, 2010 10:45
Bodko, : Vodoměrka
když to sem dala Daniela, tak je to úplně jedno, jestli je placená nebo neplacená... nepřeháníš to trochu? Ty máš dnes nějak najehleno... [img=http://www.mojetehotenstvi.cz/modules/smileys/packs/example/ne.gifhttp://www.mojetehotenstvi.cz/modules/smileys/packs/example/ne.gif[img]http://www.mojetehotenstvi.cz/modules/smileys/packs/example/ne.gif]
duben 16, 2010 10:46
TAk znovu a lépe... : Vodoměrka

duben 16, 2010 10:47
Zatracení smajlíci... : Vodoměrka
tak tihle měli být u toho komentáře... takže tak... smilies/wink.gif
duben 16, 2010 10:48
Aleno : Kamila
co ti je do toho jestli je placená nebo neplacená? Jde to z tvojí kapsy? Daniela jistě ví co dělá!
duben 16, 2010 10:52
Kamilo, : Katulinka
no právě. Nejde to sice z její kapsy, ale ani do její. smilies/grin.gif
Bodce nějak uniklo, že reklama se nemá vkládat do komentářů, a ne že ji sem šéfredaktorka nesmí vkládat. Já se picnu. smilies/grin.gif
duben 16, 2010 10:56
Alenko : Štěpánka
a nechceš se přidat do mé skupiny, třeba bych tě pak nakazila trochu životním optimismem smilies/grin.gif smilies/grin.gif
Ten článek byl psán proto, aby lidé věděli, že i když jsou doma na mateřské nebo klidně i v důchodu, tak mohou dělat NĚCO co je baví, mají z toho radost ale i užitek. Ale úplně jedno jestli jde o šperky nebo cokoliv jiného. Že když člověk chce něco dokázat, tak dře a dře a jde to. Víš co je výhoda? Já opravdu pracuju jen když chci a taky podle toho jsem pak ohodnocena. Zkus říct v tvé práci, že dneska prostě makat nebudeš, protože se ti nechce? Tahle práce mi dává svobodu a jde to skloubit i s rodinou a malýma dětma, někdy těžko, ale jde to, pokud si aspoň trochu zorganizuješ čas. Já jsem původní profesí zdravotník a dřít v nemocnici na směny za pár korun není nic moc. A ikdyž tohle je úplně jiný obor, ráda jsem se učila nové věci, které se mi určitě v životě neztratí. Víš, já když vidím některé maminy na MD, jak se z nich stávají takové cuchtičky a nejsou schopné rozhovoru bez zdrobnělinek, tak jsem ráda, že jsem prostě jiná. Ikdyž teď žijeme na vsi s 80. obyvateli, mám spojení se světem a mám možnost seberealizace, která mě uspokojuje
duben 16, 2010 11:00
A ještě k té reklamě : Štěpánka
nechala bych to na Daniele smilies/wink.gif
duben 16, 2010 11:02
Dani : mia I
buď splachovací. smilies/wink.gif smilies/wink.gif
duben 16, 2010 11:27
Štěpánko : Hanka 1
Asi jsem slepá, ale nemohu najít odkaz na tvé stránky a ráda bych se podívala.
duben 16, 2010 11:29
Aleno, Štěpánku znám už děsně let... : d@niela
nedávno jsme si zas pokecaly a já byla opravdu blažená, když mi říkala, jak se ze všech tehdejších srabů nádherně dostala, jaká je z ní prima manželka, máma a vůbec fajn holka.
Budeš se divit, já jí o tenhle článek přímo požádala, protože si myslím, že může dodat naději a sílu i všem ostatním, kterým je třeba dnes ouvej.

A navrhla jsem jí, že tu ukážu i její stránky, protože jsem si řekla, že se to bude zdejším děvuchám rozhodně líbit - ceny jsou víc než dobré.
Takže tak!!!
Hani, ten odkaz je nad podpisem :-D, ale pro tebe ještě jednou zde: http://sperky-sbs.websnadno.cz/
duben 16, 2010 11:37
Štěpánko, : bb2
gratuluji, přeju a fandím, ať ti vše vydrží a vychází tak, jak máte (vy doma) krásně našlápnuto. Je dobře, že sem Daniela ten článek dala, mezi všemi stesky, které jsou jistě oprávněné a nijak je nezpochybňuji, je to jako světlo baterky ve tmě. Nikdo neví, komu právě takový sepsaný osobní příběh pomůže uvěřit, že vůle, práce a trpělivost zmohou hodně a že když to zvládne normální obyčejná mamča od dětí (to nemyslím nijak hanlivě, věřím, že rozumíš), žádná celebrita s podporou bohatého milence, tak to zvládne i on, ona.

Z Alči si nic nedělej, je občas trochu nakyselo, to se stane každému, a ona navíc nevěří, že kdo neměl 2 superhybné superzlobivé kluky, nedrhnul na valše, nevařil lavory jídla a neutrhoval si od úst celé dětství svých dětí, ten neví co je život :-)
duben 16, 2010 12:32
Aleno, : bb2
člověk, který je ve srabu, si nekoupí samozřejmě ani bižuterii, ale i když krize dělá vrásky jen někomu, mně taky poslední rok přidělal pár vrásek, tak opravdu v bídě žijících je málo. Je sice v průměru 10%ní nezaměstnanost, to ale znamená, že 90% práce schopných lidí pořád pravidelný příjem má. Lidi, kteří nepřišli o práci, mají stejné mzdy, jen přišli o nějaké benefity a prémie, tak si mohou dovolit totéž co dřív, protože spotřební zboží a služby pořídí výhodněji než kdy jindy. Nekupují luxus, hezký drobný dárek z bižuterie je pěkná alternativa.
duben 16, 2010 12:38
zase stylistický blud, tak opravuji : bb2
ale krize dělá vrásky jen někomu....opravdu v bídě žijících je málo...
duben 16, 2010 12:41
Děkuji : Štěpánka
za vaše komentáře a jsem moc ráda, že většina pochopila, co tím chtěl autor říci.
Bb ano, já jsem obyčejná ženská, to je prostě fakt a vůbec mě to nepobuřuje smilies/smiley.gif
Sice neperu na valše a mám ten život v tomhle jednodušší, ale taky si odtrhuju - sice v jiném směru, ale samozřejmě, že to člověka také časově omezuje. Moje daň je to, že nemám klidné večery u televize a povalování a poflakování, ale makám a v noci vstávám k 4. měsíčnímu prckovi jako každá jiná máma. Ali, v té vaší době zas byla alespoň trochu jistota zaměstnání, byly obecní a městské byty, novomanželské půjčky a zas jiné benefity než v dnešní době. Já když si jen vezmu dnešní ceny všeho, třeba jen botiček pro Nikolku, tak je to hrůza. Má problémy s nohama, proto musíme kupovat kvalitní, atestovanou ortopedickou obuv a jedny botky přijdou v průměru na tisíc korun. Spočítej si, kolik to dělá ročně, když na každé roční období potřebuje alespoň boty dvoje a vzhledem k tomu, že jí pořád roste nožka, tak ty botky jsou opravdu na ty 3-4 měsíce.
Loni manžel přišel o práci a byl nějakou dobu na ÚP a asi jen díky mé "práci" jsme mohli alespoň trochu v klidu spát bez obav, že nebude na hypotéku a přijde o střechu nad hlavou. Není to hezký pocit, když živitel rodiny je bez práce.
Takže i tohle je možná cesta pro lidi, kteří nějaký další příjem potřebují.
duben 16, 2010 12:56
Gratuluju : Káča
ke spokojenému životu. Upřímně. Jen s těmi odsudky cuchtiček a válení se a poflakování bych byla opatrná. Ono to vyznívá trochu nadřazeně a mně osobně to sympatický není. Sama přiznáváš, jak jsi na sebe pyšná. Jo, v pořádku. Ale nedávej to prosím do souvislostí s tím, jak žijí ostatní. Protože to zkrátka nevíš a neznáš důvody. Já se v poslední době hrozně často setkávám s maminkama, co se děsně vymezujou vůči těm "slepičárnám", mateřským centrům a podobně, až mám někdy pocit, že jsou ty slepice vymyšlený, protože k nim se žádná nehlásí....fakt zajímavej jev.
Podotýkám, že jsem taky maminka na RD, momentálně nepracuju, pracovala jsem docela dost, když byl syn kojenec a hodně spal, teď už to zkrátka nejde, třeba až ještě o fous vyroste a bude "rozumější", tak se k tomu zase vrátím...
duben 16, 2010 14:13
... : Káča
rozumnější...pochopitelně
duben 16, 2010 14:14
Káčo, : bb2
chápu jak to myslíš, dneska je trochu v módě být vytížený do mrtě a kdo není, je houba. Ale řekla bych, že Štěpánka se tak vyjadřuje mimoděk, aniž by chtěla znevažovat ty maminky, co nemakají. Jak rajtuje mezi dětmi, prací, domácností a domem, tak má pocit, že s 1 dítětem, v bytě, bez práce a zahrady by si připadala nevytížená, tudíž ulejvácky. Pocit promarněného času, který se dal strávit užitečněji. Takhle uvažuje každý workoholik, ale spíš ve vztahu k sobě, než k druhým.

duben 16, 2010 14:29
Káčo : Štěpánka
Ne,ne, takhle jsem to nemyslela. Nemyslím si, že každá mamina, která má práci JEN s dětmi a domácností je cuchta, ulejvák a povalovač. Spousta lidí ani nemá možnost k získání nějaké té práce. To je problém písmenek, že něco může vyznít jinak než je myšleno. Já prosím nezobecňuju, že všichni ostatní jsou takový a makový. Každá ženská má dost práce s domácností, vaření, praní, žehlení, úklid - až mi někdy mrzí, že nejsem chlap smilies/grin.gif Ale znám hodně lidí, kteří jako normální stereotyp svého života považují to, že si v osm sednou či lehnou k telce a za pár hodin se odkulí do postele. OK, je to pro ně relax, chápu to. Pro mě je zas po celodenním shonu relax komunikace a práce s lidmi. Prostě ten volný čas trávím jinak, nic víc nic míň.
duben 16, 2010 14:40
bb2 : Štěpánka
Teda, to už mám i diagnozu? smilies/grin.gif
Já se necítím jako workoholik, taky umím odpočívat. když chci a potřebuju.
Je pravda, že v našem bytě 2 kk se dal úklid pofackovat za chvíli, v baráku je to na delší dobu, krom toho další věci jako v zimě topení v kotli, vybírání popela, skládání uhlí atd. v létě sekání zahrady atd. Jo, míň práce by bylo v tom paneláku, ale chtěli jsme na vesnici, kde je klid a nemusím se bát vypustit děti na dvůr, takže je to jen o tom, co od života chceme.
duben 16, 2010 14:46
Poděkování Štěpánce : Evísek
Jděte do háje s těmi urážkami a obviňováním.Je to spojené z dětmi,proč jsou asi holčičky tak spokojené?Protože mají spokojenou maminku.To že chce Štěpánka pomoci i ostatním,a to nejen maminkám neberu jako reklamu.Já osobně jsem s článkem naprosto spokojená a tleskám a vám co se to nelíbí měli by jste se nad sebou zamyslet a raději vaše komentáře neventilovat.Asi si neuvědomujete jak můžete dotyčnému ublížit.
duben 17, 2010 14:09
Evísku, : Katulinka
on tady někdo někoho urážel? To mi nějak uniklo nebo už je ten komentář vymazaný? Po přečtení všeho (snad mi nic neuniklo) nemám dojem, že by tu někdo Štěpánku urážel a ubližoval jí. Ty snad jo?
duben 17, 2010 14:28
Tam mám spíš : taky Káča
pocit, že posatelka některým zde přítomným šlápla na kuří oko a dokonce i potrefená husa se ozvala smilies/grin.gif
duben 19, 2010 11:30
pro taky Káču : Káča
...no, čekala jsem, že tu potrefenou husu někdo vytáhne. Ještě se zapomnělo na kejhání...
Hele, psala jsem, že taky pracuju, když to jde, asi špatně čteš. Ale článek by se dal vyložit i tak, že ty, co na RD pracují, jsou OK, ale ty, co ne, jsou líné cuchtičky. Štěpánka psala, že to taky nemyslela, tak ne no. Jen prostě začínám být alergická na výlevy typu "já na ty slepičárny nejsem, to rozebírání hovínek není můj styl, radši pracuju, jsem výkonná, zvládám děti, práci, domácnost, jsem zkrátka dokonalá". Tak asi tak. Vyprávění o dětech v ordinaci čekárně u doktora může být normální společenský small talk, nevím, proč z toho hned vyvozovat, že jsou ty maminky slepice.
Evísek: Máš potřebu Štěpánku bránit, fajn (i když si myslím, že je dost inteligentní na to, aby se s našimi "urážkami" vypořádala sama). Nikdo jí ubližovat nechce, jen jsem chtěla poukázat na to, že některé její slovní obraty by mohly ublížit jiným maminkám (ale fakt ne mně), které mají taky spokojené děti, přestože samy čerpají uspokojení "jen" z toho, že jsou s dětmi doma.
duben 19, 2010 11:41
Káčo : taky Káča
Nevím, proč si vždycky někdo vztáhne nějakou prkotinu přímo na sebe, že by to bylo nějaké zrcadlení? Já mám děti už odrostlejší, ale musím říct, že slepičárna není jen mezi matkama na MD, ale funguje v celé populaci žen. Nemyslím si, že pisatelka se tu chtěla stavět na odiv a vůbec nechtěla někoho přesvědčovat o své dokonalosti. Myslím si, že je to především máma, která ani na MD neztrácí své koníčky ( třeba tou její prací ), zatímco některé jiné maminy vstupem na mateřskou, utnou veškeré dění krom dětí. Spíš bych hodnotila článek jako takový a nevypichovala bych pořád dokola pár vět,které mi nevoní. Sto lidí, sto názorů, nikdy se nikdo nezavděčí všem. Tak si zkus napsat taky nějaký povídání o tom, jak prožíváš MD a až si přečteš komentáře, možná pak ty budeš taky loajálnější ke kritice druhých smilies/wink.gif
duben 19, 2010 14:34
Ne, zrcadlení určitě ne. : Káča
Fakt jsem spokojená, psát o tom ale nehodlám, nemám potřebu. Vlastně ani nemám potřebu cokoli příliš komentovat, v tomhle článku mě jen zarazily některé výrazy, které měly jednoznačně hodnotící charakter, aniž by pro celkové vyznění článku měly nějaký zásadní význam. Napadla mě tedy jen funkce srovnávací (či porovnávací) a to mi nepřišlo fér. Štěpánka tohle popřela, tak už asi není o čem diskutovat (koneckonců se dívám, že ve článku zmíněná slova už ani nejsou).
duben 19, 2010 16:23
Holky Kačenky, : Vodoměrka
nepošťuchujte se tady, vždyť je úplně jedno, co kdo dělá nebo nedělá na mateřské... ať už pracuje nebo si přivydělává nebo se stoprocentně věnuje dětem, na tom přece nesejde... důležité je, že je spokojený sám se sebou a dovede si vychutnat ten čas, strávený ve společnosti těch našich nejmenších zlatíček... a je úplně jedno, jestli s dětmi chodí rád do mateřských center za ostatními dětmi nebo se psem a kočárkem do lesa a nebo si najde čas na nějakou práci či brigádičku... důležité přece je, abychom všechno, co děláme, dělali s láskou a chutí a byli srovnaní s jakoukoliv situací, ve které se právě nacházíme... jedině potom můžeme být spokojení sami se sebou, bude to z nás vyzařovat a totéž sluníčko v naší duši pak ucítí nejen naše děti, ale i široké okolí... a pak nás ani nějaká zmínka o cuchtičkách nemůže vyvést z míry... smilies/wink.gif
duben 19, 2010 18:39
Díky za komentáře : Štěpánka
Vodoměrko, pravdu díš, plně s tebou souhlasím.
Katko, přestaň se v tom už přehrabovat, tobě mých pár vět nesedlo, ok, ale s tím já nic nenadělám, prostě už tak píšu, trochu s nadsázkou, ironií, sarkasmem. A pokud hledáš v článku cuchtičky, tak ty byly až v komentářích smilies/wink.gif Nemám potřebu se obhajovat proč jsem zvolila právě tyto slova, prostě prsty jedou po klávensnici a je to
Přeji všem hezký večer smilies/smiley.gif
duben 19, 2010 20:34

Powered by Azrul's Jom Comment
busy