MANŽEL "NAVÍC" - A JEHO BYDLENÍ
Pondělí, 20 červenec 2009

 Syn je ženatý asi 10 let, má dvě deti a bydlí se snachou v rodinném domě u jejich rodičů. Snacha si našla milence a požaduje po synovi, aby se odstěhoval z bytu, který vlastní její rodiče. Jak může řešit tento problém? Má syn nárok na náhradní ubytování? Zatím se nerozvedli. Můžou jej rodiče snachy odhlásit z trvalého pobytu? S pozdravem Karel

 

 

 

 

 

 

ODPOVĚĎ:

 

     Zatím ho nikdo z bytu vyhodit nemůže. Až po případném rozvodu mohou podat soudu žalobu na zrušení společného nájmu bytu a zároveň mu v bytě zrušit trvalé bydliště. Ale - to je ještě hodně daleko. Takže zatím tam je jeho regulérní bydliště.

 

     Ale - váš syn by si pak měl dát pozor, co bude ohledně bytu uvedeno v rozsudku o rozvodu.  Budou-li  mu povinni jako bývalému manželovi zajistit  "náhradní byt", což podle zákona znamená, že půjde o "byt, který podle velikosti a vybavení zajišťuje lidsky důstojné ubytování nájemce a členů jeho domácnosti". Pokud by však byl v rozsudku uveden "přiměřený náhradní byt", rozumí se tím hodnotnější náhrada, tj. "byt, který je podle místních podmínek zásadně rovnocenný bytu, který má vyklidit".

.

     V obou případech platí, že náhrada se musí nacházet v téže obci jako byt vyklizovaný (i z této zásady však může nastat výjimka, která by však musela být v rozsudku výslovně uvedena).

 

d@niela

 

 

Komentáře
ještě poznámka - : Ája
nejsem právní, nevím, ale mám za to, že je ještě třeba dát pozor na jednu věc - pokud by například syn, než se věci uklidní, přespával jinde, je důležité, aby si nechal věci v tom bytě u své manželky - aby bylo zřejmé, že je pryč jen DOČASNĚ. Protože pokud by si odnesl věci, které si člověk běžně nebere (např. knížky z dětství, sbírku školních fotografií, co já vím, co dalšího), mohlo by to nasvědčovat tomu, že se odstěhoval dobrovolně, čímž se také dobrovolně vzdává svého nájemního práva.
Jak říkám - nejsem právník, ale mám pocit, že jsem se s tímhle někde setkala, tak pro jistotu :-)
červenec 20, 2009 10:48
ale jinak teda ještě... : Ája
ač to není předmětem diskuze ani dotazu - co je to za chlapa, který se chce zuby nehty udržet v domě rodičů své manželky...? Samo neznám žádné detaily, třeba do toho domu investoval, nebo tak, ale... ?
červenec 20, 2009 10:50
no, nejspíš to není tím, že by se tam držel zuby nehty, : ivanka
ale že tam bydlí - že se těžko ubytuje někde na stromě, když ona si tam - asi ještě za manželství - chce nastěhovat dalšího...

červenec 20, 2009 11:12
Ale to s těmi věcmi - to je fakt! : ivanka
to jsou takové ty "velice podstatné drobné detaily"!
červenec 20, 2009 11:13
nevidím do situace a nic neřeší to co napíšu, ale nemohu si to odpostit: : Inka
kdyby si má dcera za doby svého manželství dovedla ke mně domu kde by bydlela s rodinou a dětmi milence, aniž by předem vyřešila svou minulost, tak by dostala takovou čočku, že by se nestačila divit a šla by nejspíš ona a to velmi rychle, i přesto, že by to byla má dcera.
A ani já bych si tohle doma u svých rodičů nedovolila a nemohla dovolit!!!! Ať už by byl manžel jakýkoliv.
červenec 20, 2009 14:50
Se mnou kdysi pracovala nějaká paní Tichá. : alena puntíkovaná
Měli dům někde v Ondřejově a jednoho syna, ten se oženil a bydlel s rodinou v prvním patře toho domu, kde se vybudovala další bytová jednotka. Pak se její syn "šíleně zamiloval" a sae svou, již "ošoupanou" se rozvedl. A co se nestalo, ta paní vyhodila z domu jeho. A nechala tym bydlet svou bývalou snachu s dětmi. Ta snacha - ač před tím spolu vycházely obě ženy dost problematicky - pochopila, co pro ni její tchyně udělala a nikdy jí to nezapomněla. Velmi dojemně se starala o babičku, která posléze zestárla a onemocněla a k témuž vedla děti, které pak vyrůstaly v klidném a láskyplném prostředí. A ač ta pasní ke konci svého života byla velice nemocná a nemohla už skoro vůbec chodit, nedali jí do ústavu, ale starali se o ni doma a byli s ní i v hodině její smrti. Dům pak regulérně zdědily obě vnoučata rovným dílem, protože stará paní stačila ještě syna vydědit. /Měla jsem totiž za muže právníka, který pro ni celou věc dělal/.
červenec 20, 2009 15:43
Inko, : Ája
jo, máš pravdu, s tím naprosto souhlasim...
červenec 20, 2009 16:37
meho otce jeho otec vyhodil z domu : Polarka
kdyz zjistil ze ma milenku a zustaly jsme u nej s maminkou bydlet my. Maminka se dostarala o sveho tchana az do jeho smrti. Taky umrel doma.......
Jinak to neni vzdycky jednoduchy.....kamos si v takove situaci kdyz si zena nastehovala do jejich spolecneho bytu milence, sel lehnout na kolejesmilies/sad.gif
červenec 20, 2009 23:01
Ono je to jak kdy. : Anděla
Mám kamarádku, která 4 roky ustupovala svému manželovi, který kalil denně s kamarádama. Několikrát mu sbalila kufry, pokaždé podlehla a vzala ho zpět. Teď si našla nového chlápka a díky němu, konečně ten vyhazov dotáhla do konce. Bydlí v domku svých rodičů. Chudák manžel nechápe, proč ho vyhodila. On si přeci sem tam zašel na pivko, to snad není důvod k rozvodu. Jsem opravdu blízká kamarádka, vím velmi dobře, že to bylo denně. O víkendech kalil třeba do 4 do rána, pak si do 14 hodin schrupnul, vstával, napapkal se a hned zas valil do hospody. Rodina? Absolutní nezájem. Teď, když se dozvěděl, že někoho má, vyvádí jako blázen a všechnu vinu z rozchodu svaluje na ní a všude to tak prezentuje. Aby toto nebyl podobný případ. Každá mince má dvě strany.
červenec 21, 2009 09:23
... : mia
Pokud to vezmu z jiného úhlu. Dejme tomu, že se rozvedená žena, bydlící ve vlastním domě znovu vdá a "nekápne" a bude chtít manžela dostat pryč, tak nemá šanci? Člověk, který se ničím na domě nepodílel má teď právo na bydlení v něm, jen kvůli tomu, že zde má věci?
červenec 21, 2009 09:32
Mio : alena bodka
ale on není ropzvedený - on je stále ještě její manžel, má tam domov a je tam trvale hlášen. Svou ženu nepodvedl a nemá milenku - naopak, milence má ona a on nemá kam jít. Měl by dostat náhradu
červenec 21, 2009 23:33
Ali : mia
tím, co jsem napsala jsem nemyslela vůbec tenhle příspěvek. Ale kolikrát si rozvedená ženská nastěhuje k sobě chlapa a pak ho nemůže vystěhovat, když to nedělá dobrotu.
červenec 22, 2009 06:47
Jen abyste měli pravdu : jedna babi
Je dost pravděpodobné, že dcera a manžel nemají s rodiči uzavřenou žádnou smlouvu (ona bydlí tam, kde vždycky = bez smlouvy a jeho po svatbě vzali do domu), tedy jim společný nájem nevznikl a rozhodnutí o vystěhování nepohodlného manžela je plně v kompetenci rodičů jako vlastníků nemovitosti.
červenec 22, 2009 12:27
velmi pravdepodobne : mura1
nebydli u rodicu na smlouvu. akorat tam asi bude mit trvale bydliste. toz by me zajimalo, na zaklade ceho by mohl tu nahradu zadat
červenec 22, 2009 12:54
jedna babi : alena puntíkovaná
smlouva nemusí mít písemnou formu, může být i ústní. Patrně se tam po sňatku přistěhoval se souhlasdem rodičů. Rodiče tedy vědí, že tam bydlí a že je tam trvale hlášen a souhlasili s tím. Chtějí-li ho vystěhovat, jsou povinni mu poskytnout - jiná situace by nastala, kdyby on odešel od rodiny dobrovolně a bydlel jinde. V každém případku musí dostat soudní výpověď - návrh na ni podávají rodiče - tedy majitelé domu, kde je trvale hlášen.
Dokud nejsou s manželkou rozvedeni - není důvod ho žalovat o vyklizení bytu.
červenec 22, 2009 13:56
aleno : jedna babi
smlouva o nájmu bytu musí mít podle § § 686 odst 1 obč. zák. písemnou formu.
červenec 23, 2009 07:34
Podívej se jedna babi, : alena puntíkovaná
aby se dotyčný mohl na úřadě - dříve na policii - mohl úředně púřihlásit k trvalému pobytu a získat tak štempl do občanky, MUSÍ !!! k tomu mjít souhlas majitele domu. Jinak ho prostě nepřihlásej. Taky on tam asi nebude v nájmu, ale jako člen rodiny. Rozhodně tam není načerno. Takže ho nelze jen tak vyrazit na ulici. Navíc je pořád ještě manželem její dcery a není to on, kdo opouští rodinu.
červenec 23, 2009 09:52
Ale kdeže : jedna babi
Zák. č. 133/2000§ 10 (2) Z přihlášení občana k trvalému pobytu nevyplývají žádná práva k objektu uvedenému v odstavci 1 ani k vlastníkovi nemovitosti.


červenec 23, 2009 10:31

Powered by Azrul's Jom Comment
busy