ZVÝŠENÍ VÝŽIVNÉHO
Úterý, 02 červen 2009

 Dobrý den, prosím o radu ohledně výživného na desetiletou dceru mého přítele (je rozvedený), se kterým žiji ve společné domácnosti. Spolu máme dceru (tříletou) a já mám také dceru z předchozího vztahu (13 letou). Bohužel se potýkáme s finančními problémy. Přítel pracuje, má nyní výplatu 11000 korun.  V předchozích třech zaměstnáních byl propuštěn vždy po roce (pro zaniknutí místa) a také byl půl roku na pracáku, tím pádem mu vznikl i dluh na výživném 10 000 korun, které ale chce samozřejmě uhradit.

 

 

 

 

 

     Já jsem na mateřské a hledám si taky zaměstnání. V březnu jsme část dluhu (podle našich možností) uhradili - 4000 korun a po té v květnu dalších 1000, aby to dále bylo spláceno pravidelně. Ještě stále má ale dluh, který bohužel zatím nejsme schopni uhradit. Víte, nám v podstatě nezbývá na živobytí už teď. Jinak jeho dcerka nestrádá, navštěvuje nás co čtrnáct dní a máme opravdu pěkný vztah. Moje třináctiletá dcera má výživné jen 500 korun, ale nemám nárok to zvýšit, protože můj bývalý bohužel nepracuje a ani se s dcerou nestýká.

 

      Ale nyní bývalá manželka přítele si u soudu zažádala o zvýšení výživného z 1000 korun na 2000 korun + výdaje na prázdniny a kroužky + doplacení dluhu. Ona sama je nyní znovu vdaná, mají taktéž nové dítě,  její manžel je zaměstnán a ona sama v září nastupuje do zaměstnání. Vím, že má jeho bývalá na ty peníze nárok, ale nás by to momentálně zruinovalo. A tak teď mám strach, jestli soud mému příteli výživné zvýší i přes naši zoufalou situaci, co si počneme...

 

      Předem moc děkuji za vaši odpověď a případně i radu.

 

  Ivana

 

 

ODPOVĚĎ:

 

     Jestli skutečně bude podán návrh na zvýšení výživného, nelze předem jednoznačně určit, jak soud rozhodne. Řízení o výživném je rozhodováno zcela individuálně v každém jednotlivém případu. U soudu pak otec podrobně uvede vše, o čem píšete, aby si soud udělal dostatečnou představu o životní úrovni otce, jeho příjmech a nákladech. Pak zváží, jestli je požadavek dostatečně opodstatněný nebo ne. Soud určí výživné také s ohledem na finanční možnosti otce...

 

d@niela

 

 

 

 

Komentáře
predsa ste vedeli... : Sipik
Ivanka ale musela si vediet, ze ma dieta a bude nan musiet platit a ze 10 rocne dieta nieco stoji a nie je to ani tych 2tisic korun, nie to este tisicka. Otecko ma dve deti, tak sa proste musi viac snazit, najst brigadu, proste uzivit svoje deti, ktore nemozu za chaos v ich zivote. A to co si napisala, ze mas 500 korun vyzivne na dceru, to beriem ako Tvoju nechut sudit sa, pretoze sa mi nechce verit, ze by Ti vyssie vyzivne nepriklepli. Ved u nas je zakonom stanovene minimum vyssie ako to co uvadzas a musia to cvakat este aj bezdomovci! Jedneho takeho poznam, tak viem o com vravim.
červen 02, 2009 22:59
Každý problém se dá nahlížet z více stran. : Milan Alois
Ta dáma určitě masíruje dceru tím, jak její otec na ni nechce ani platit, a jaký je to neodpovědný chlap.
červen 02, 2009 23:22
Milane, Milane, : Vodoměrka
zajímalo by mě, kdo masíruje tebe... ještě chybí dodatek, že to vás Pánbůh trestá, že se nemodlíte...
červen 02, 2009 23:36
.. : kolemjdoucí
co k tomu dodat. V kapitalismu, stejně jako v přírodě, platí, že pouze schopnější (případně všehoschopní) jedinci přežijí. Tvor, který není schopen zabezpečit své potomstvo by se neměl rozmnožovat.
červen 03, 2009 06:59
Ivano, co kdyby se tvůj muž, otec dvou dětí, začal víc snažit, a jak už navrhuje Šipik, našel si další práci, : Myška
brigádu, cokoliv, aby vydělal víc peněz. Výživné 1000,-- Kč je směšné, o té pětistovce, co dostáváš na svou dceru z prvního manželství ani nemluvím, to je výsměch na druhou. Když si člověk pořídí děti, musí počítat s tím, že je bude cca 20 let živit, a že do slova "živit" nespadá jen jídlo, ale celkové živobytí, a to se dost těžko zabezpečuje z umolousané tisícovky, tedy pokud se rodiče mají podílet stejnou měrou, z dvoutisícovky. Co za to pořídíš? Víš to sama, denně nakupuješ.
Takže rada - ať ten tvůj maká, aby se všem svým dětem mohl jednou podívat do očí. Ať si najde jakoukoliv druhou práci, brigádu, cokoliv.
červen 03, 2009 07:20
no těžká rada, : kordulinka
nemluvíš Ivanko o Tvých příjmech, mateřská? no spočítala bych si životní minimum, nevím ovšem zda jste společně posuzované osoby, pokud sdílíte jednu domácnost, tak zřejmě ano!
Je možné žádat o sociální příspěvky, pokud nedosahujete životního minima! Ovšem jak tu radí ostatní zřejmě by bylo vhodné, aby si partner na zlepšení situace rodiny našel jinou - lépe placenou práci, nebo brigádu navíc, prostě aby se snažil víc!
červen 03, 2009 08:10
... : mia
opravdu by Vás 1000 Kč měsíčně navíc zruinovalo jak píšeš?Pracovních příležitostí je méně,ale mladý zdravý chlap by nějaké přilepšení k platu určitě našel,abyste nežili od výplaty k výplatě a vytvářeli si i finanční rezervu pro případ nemoci nebo nenadálých výdajů.Zkus i Ty brigádu.Můj manžel ted několik málo let před důchodem zůstane bez práce a nemáme z toho obavy,poradíme si.Vždycky je nějaké řešení,aby dopady na životní úroven Vašich dětí se zminimalizovaly.
červen 03, 2009 08:24
... : Vodoměrka
myslím, že životního minima určitě dosahují, ale o to nejde... spíš bych to viděla také, aby se tatínek více snažil... tisícovka výživného není žádná horentní suma, a v dnešní době je to tak na jedny boty, jedny kalhoty nebo tak na jídlo pro jednoho na týden... Ivano, a snažit by se měl taky hlavně i kvůli tomu vašemu dítěti... a třeba taky kvůli tobě, když jsi byla (nebo možná ještě jsi) na mateřské...
červen 03, 2009 08:29
... : Athena
Dohodněte se s manželem o adopci tvé dcery, je to jediné řešení jak dostat dceru do společně posuzovaných osob a rázem nebude mít děti 2 ale 3.Přijdeš sice o tu 500, jenže to je tak strašně málo, že to snad ani nestojí za chození na poštu :-). Ale stejně se mi ty částky zdají nějaké hodně nízké, takové alimenty se snad vyměřovaly před 15 lety.
červen 03, 2009 09:33
Ve společně posuzovaných osobách Ivanina dcera je, žijí ve společné domácnosti. : Myška
Ale snad není účelem bloknout zvýšení alimentů na jeho dceru z prvního manželství. V zájmu Ivanina přítele by mělo být především to, aby zajistil důstojný život všem svým dětem, tedy aby začal vydělávat víc peněz. Mimochodem, vás by neštval chlap, který se nesnaží vydělat víc než jedenáct čistého?
červen 03, 2009 09:48
Atheno, : Vodoměrka
ale ta dcera ve společně posuzovaných osobách je, i když není adoptovaná, navíc jsou-li s Ivanou manželé, tak na ni může uplatnit daňovou slevu i "nevlastní otec", protože předpokládám, předtím si ji uplatňovala Ivana a když je na mateřské, tak ji nejspíš neuplatňuje (když nemá žádný příjem) a těch 890 Kč slevu na dani si nárokuje její nový manžel... a pro sociální dávky (přídavky atd.) nemusí být ani manželé, stačí, když spolu žijí ve společné domácnosti... takže tu pětistovku ať si dál nechají, přece by se jí nevzdávali dobrovolně zbytečně...
červen 03, 2009 09:50
To, co je v odpovědi, : Sinix
to je suchá řeč zákona.

Co se týká dluhu, k němu nemělo dojít. Pokud jeho bývalá bude u soudu tvrdit, že tvůj přítel dluží na výživném, bude vypadat špatně. Být vámi, tak se snažím to dlužné výživné vyřešit mimosoudně. (Pozn.: Při výživném 1000 Kč - což je naprosto směšná částka - to znamená, že neplatil 10 měsíců. To nekoresponduje s tím, že byl pouhých 6 měsíců evidován na ÚP)

Jinak soud vezme v úvahu jeho příjem, to že má další vyživovací povinost, ale také to, kdy bylo výživné naposledy upravováno. Takže má celkem reálnou šanci na tvém příteli zvýšení výživného vysoudit (nehledě na to, že i 2000 Kč na 10 letou dceru je málo). Zkuste do vyjádření napsat, že uznáváte nárok jeho dcery, ale vzhledem k podmínkám navrhujete zvýšení na 1500 Kč. Soud už si vybere. Nebo určí jiné, opravdu to záleží jen na soudu, vy to neovlivníte. A navíc - i když k tomu se přistupuje spíš vzácně - může tvému příteli soud zvýšit výživné i zpětně, a to až 3 roky. Pak by se zvýšilo i to dlužné výživné.

Na druhou stranu, ty můžeš honit i svého bývalého kvůli výživnému na tvou 13 letou dceru. 500 Kč se snad platilo ještě za socialismu. Soud už si ho dohledá a pokud se tvůj bývalý záměrně vyhýbá zaměstnání nebo úmyslně odmítne možnost výhodnějšího zaměstnání, aby nemusel platit výživné, pak mu soud určí výživné, jako by to zaměstnání přijal. Nebo ty víš, proč nepracuje? Je invalida? Pak bych to chápal, jinak ne.

červen 03, 2009 10:09
Na to má myslet při svatbě. : Milan
Která si bere rozvedeného muže, jehož děti zůstaly u jeho bývalé manželky, musí přece počítat s tím, že bude platit alimenty a že ho jeho bývalka bude ždímat jak zběsilá. Každá taková si musí uvědomit, že určitě nebude mít životní úroveň vyšší než ta jeho bývalá, protože jakmile by k tomu mělo dojít, přijde žaloba o zvýšení alimentů.
Na to se dá spolehnout víc než na zákony termodynamiky.
červen 03, 2009 10:23
No jo, Milane, : Míša šíša
a teď ještě aby Ivana počítala s tím, že manžel zneužije její dceru z 1.manželství, viď?
červen 03, 2009 10:35
... : bb
no ale on zase v podstatě říká jen jak to chodí, Míšo.
Jenže teď a tady je to zbytečné, protože už se stalo, takže mají smysl jen rady jak to řešit, ne komentáře "co sis spískala, to si sněz"
červen 03, 2009 10:38
... : bb
A já v podstatě nevím, co za radu si přála Ivanka slyšet, protože není co radit - viz odpověď Daniely. Jinak jasně platí co se tu píše, ať si táta přivydělá.
červen 03, 2009 10:40
Ježišmarjá : NČ
Co to je dneska za dobu? Nadělat si spoustu dětí, které nejsem schopen uživit.
To jako, že sex je zábava chudých? A slovo antikoncepce je zjevně ze slovíku cizích slov, žejo.
červen 03, 2009 10:47
bb, : kordulinka
souhlasím, že není co radit, vždyť je to jasné! nežeňte se, nerozvádějte se, nemějte děti, aby jste nemuseli platit! sex vždy byla zábava chudých!
červen 03, 2009 11:07
... : NČ
Demagogie. "nežeňte se, nerozvádějte se, nemějte děti, aby jste nemuseli platit"
Tak jsem to nepsal. Ale takhle: "nemějte děti, když nejste schopni je uživit". Rozdíl vskutku nepatrnej!
červen 03, 2009 11:13
NC : Sipik
suhlasim smilies/wink.gif
červen 03, 2009 14:12
Jéžiš : Ivča
jak to říkal včera Mareš nebo Hezucký na Evropě2?Mluvili tam o jednou americkém rekordmanovi,co stihl do 29 let počít 21 dětí a teď se rozčiluje,že mu mezbyde skoro nic z výplaty...Zlatý jenom tři děti... smilies/grin.gif

Jo,Vodoměrko,byla jsem na tom soudě,povídali mi,že jo,že si můžu tu exekuci na alimenty dát,jen mi musí aspoň něco dlužit...Naštěstí par stovek dluží...(prý by stačila i stovka-paradox,deset desetikaček rozhoduje o tom,jestli se soudní moc postaví za práva dětí nebo ne...)tak doufám,že zas bude chvíli pokoj,když jsem to podala... smilies/smiley.gif
červen 03, 2009 14:46
Ivčo, : Vodoměrka
jo, stovka stačí... ono je to fajn v tom smyslu, že někdo je takový platič neplatič, prostě jak se mu to hodí, tak zaplatí, někdy desátého, někdy jednatřicátého v měsíci a je spousta mamin, co ty peníze potřebují tak akorát, aby jim mohli strhnout nájem a inkaso a nedlužily tam... takže pak se vystaví příkaz k exekuci z platu a každý měsíc mu to zaměstnavatel strhne z výplaty a pošle tam, kam má... a tyhle exekuce jsou oproti běžnému trestnímu oznámení podávanému na policii a následně řešenému na dlouhé lokte aspoň rychlé a účinné...
červen 03, 2009 14:58
Vodoměrko : Ivča
to je přesně ono,taky ty prachy potřebuju k určitýmu datu na účtu a když tam nejsou,je průšvih...teď mi zrovna volal,že je dobře,že jsem to vyřídila,neb už se s ním začne nějaká úvěrovka soudit...no,asi bude mít smůlu,ta úvěrovka...protože je asi i pod životním minimem...
červen 03, 2009 15:05
... : Leni
Já mám výživné 400,- na osmnáctiletou dceru a 600,- na dvacetiletého syna. Oba ještě studují. Bývalý manžel už je 17 let neviděl a když jsem žádala o zvýšení výživného, zvýšeno nebylo, protože bývalý má další tři děti a je i s manželkou na úřadu práce. Celý život pracuji za dva, abych to utáhla, nicméně letos jsem skončila v invalidním důchodu. Syn ztratil brigádu, není tu práce ani pro lidi na pracáku. Proč to všechno píšu? Chápu pisatelku, ale všechno se dá řešit. Pokud na tom nejste dobře, k soudu to všechno sepište. Ale i když výživné nezvýší, stejně k tomu dojde v budoucnu. Takže si sedněte a vymyslete způsob, jak zlepšit finanční situaci rodiny. Jste mladí, zdraví a jste na to dva, nemáš se čeho bát. Hodně štěstí.
červen 03, 2009 15:19
Leni, tak smutne-hrdy prispevek od tebe... : Alena P-H
Vychovat, uzivit a vystudovat dve deti a sama - to je teda vykon. Muzes byt na sebe moc hrda. Ale taky to urcite zanechalo stopy, jednou z nich i tvuj invalidni duchod.
Ja jsem od sveho ex nikdy nevidela ani halir, dokonce vzal i penize z uctu, ktery byl na dceru a jeji studium. Pri rozvodu jsme se dohodli, ze to budou jeji penize. A ja nana jsem to ani neprelozila na jiny ucet, protoze mi nedoslo, ze by se z milujiciho tatinka stalo takove hovado. Nikdy jsem ho ani nedala k soudu, protoze jsem nastesti vydelavala dost, aby jsme se uzivily. A nechtela jsem ani tvorit jeste vetsi rozbroje, protoze dcera potrebuje aspon zdani normalniho otce. Takze jsem ji ani nerekla o ukradnutych penezich. Trochu se mi to vypomstilo, protoze kdyz byla v puberte dokonce mne obzalovavala, ze jsem lakoma a mozna jsem si uzivala za "jeji" penize. Ale to obdobi uz je pryc. Dneska uz otce bohuzel lepe poznala, ale uz je taky ve veku, kdy se s tim dokaze lepe vyporadat. A ja se citim lip taky, ze jsem dokazala minulost a obcasne zle myslenky na otce sve dcery nejak setrit z pameti a proste jsem ho vygumovala - a uz by jsem si od neho nevzala ani deravy gros.
Je mi zahadou, kde se berou vsechny ty povesti o ex-manzelkach-pijavicich. Urcite takove jsou, ale tak mi to prijde, ze by to melo byt aspon napul, ne? Manzelka mozna chce moc - ale manzel se taky nestrhne v placeni. A zivot a rostouci deti - boze, to jsou nejenom laska a nervy a nedostatek spanku. To je i kupa penez, bez tech je jeden nenakrmi a neoblece. Leni, opatruj se a at mas stesti s detma, kdyz uz jsou z nich skoro dospelaci. At si uzijes duchod s detma a vnoucatama ti od srdce preju.
červen 04, 2009 04:10
... : Leni
Alenko děkuji.
červen 04, 2009 19:09
... : Sara
Finanční problemy mají různé rozměry, záleží kde žijí a jaké má pán vzdělání- profesi. V době krize hlášky typu najít si lepší práci je docela na ránu. Já osobně pracuju na manažerské pozici ve velké firmě která má však velké existenční problémy, tam máme všichni 80% platu, plus někteří jsou pár dní v měsíci doma na 70% z 80% tj. 56% původní mzdy a pez prémii. A protože jsem promovala teprve před rokem a nemám tolik praxe tak moc šancí na lépe placenou práci nemám..alespoň ne teď..tak mě to docela zvedlo ze židle...říct běž si najít jinou práci je strašně lehké...mám VŠ vzdělání a myslím že co se týče náplně dobrou práci a zase o tolik více přes těch 11 čistého nemám...a na jinou právi se mi narazit nedaří..Tak pisatlce držím palce..vydržet!
červen 09, 2009 19:04

Powered by Azrul's Jom Comment
busy