SPOLEČNĚ POSUZOVANÉ OSOBY
Neděle, 15 březen 2009

 Dobrý den, měla bych prosbu o radu: žiji v jednom bytě s mužem, s kterým mám dvouletou holčičku. Ale  každý si hospodaříme za své peníze; na malou mi přispíval tím, že jí koupil kočárek a každý měsíc krabici mléka. Má ještě zletilou dceru, která studuje a má větší nároky, takže chce zvýšit výživné. Tak jsem si také podala žádost o výživné a svěření do péče na naší dceru.

 

 

 

 

     Chtěla jsem se zeptat, co dělat, respektive, na co mám nárok - jelikož jsem si podala po narození dcery žádost o přídavek na dítě, který mi byl zamítnutý a oduvodněný tím, že máme o 200 Kč více; ale nikoho nezajímalo, že otec mé dcery platí na svou zletilou dceru 2800 Kč měsíčně.

 

     Chci si podat novou žádost o přídavek na dítě, jelikož jsem se dočetla, že jde druhého rodiče vyjmout z okruhu společně posuzovaných osob. Chápu to dobře, že bych tohle mohla žádat, jelikož mám požádano o svěření do péče a výživné? Děkuji moc za odpověď.

 

 

Pavla

 


 

 

 

ODPOVĚĎ:

 

 

     Pro nárok na dávky státní sociální podpory poskytované v závislosti na výši příjmu, se zjišťuje rozhodný příjem pro účely státní sociální podpory nejen u oprávněné osoby, tj. osoby, které vzniká nárok na dávku, ale také u osob, které se s oprávněnou osobou společně posuzují a tvoří s ní rodinu.

 

     Rozdílně je stanoven okruh společně posuzovaných osob pro nárok na přídavek na dítě a sociální příplatek a pro nárok na příspěvek na bydlení.

 

     Jedná-li se o příspěvek na bydlení, umožňuje se, aby příslušný úřad státní sociální podpory při rozhodování o dávkách vyloučil z okruhu společně posuzovaných osob tu osobu, která po dobu nejméně tří měsíců prokazatelně společně s ostatními osobami nežije či po takovou dobu neužívá byt. Jde-li o příspěvek na bydlení, považují se za rodinu a tedy se společně posuzují všechny osoby, které jsou v témže bytě hlášeny k trvalému pobytu, bez ohledu na to, zda mezi nimi existují příbuzenské vztahy či nikoliv. Proto se také v tomto případě nevyžaduje plnění podmínky, aby tyto osoby spolu trvale žily a společně uhrazovaly náklady na své potřeby.

 

dále:

 

 

 

 

 

 

     Jde-li o přídavek na dítě a sociální příplatek tvoří okruh společně posuzovaných osob vedle oprávněné osoby

 

a)  nezaopatřené děti,

b)  rodiče těchto dětí [za rodiče se považují i osoby, které převzaly dítě do péče nahrazující péči rodičů na základě rozhodnutí příslušného orgánu, manžel rodiče, vdovec po rodiči, druh (družka) rodiče, popř. manžel, vdova nebo druh (družka) osoby již bylo uvedeným způsobem dítě svěřeno do péče nahrazující péči rodičů],

c)  manželé nebo druh a družka,

d)  nezaopatřené děti, jejich rodiče, pokud jsou sami nezaopatřenými dětmi a jsou osamělí, a rodiče těchto rodičů.

 

     Ve všech těchto případech [písm. a) až d)] musí být splněna podmínka, že uvedené osoby s oprávněnou osobou spolu trvale žijí a spolu uhrazují náklady na své potřeby, tj. kdy trvá společná domácnost ve smyslu § 115 občanského zákoníku. Tato podmínka společného žití a společné úhrady nákladů na své potřeby se však považuje za splněnou vždy, jsou-li osobami společně posuzovanými nezletilé nezaopatřené děti a jejich rodiče, zletilé nezaopatřené děti a jejich rodiče a manželé.

 

     Pokud jde o nezaopatřené děti a jejich rodiče v případě, že rodiče jsou rozvedeni, považují se za osoby společně posuzované vždy rodič a nezletilé nezaopatřené dítě, které s ním společně žije, nebo rodič a zletilé nezaopatřené dítě, pokud jsou oba v témže bytě hlášeni k trvalému pobytu.

 

právník

 

 

Komentáře
Pavlo, na zletilou dceru platí otec tvého dítěte 2.800,--Kč. A to se ti zdá moc?? : Myška
Je to směšné. Pokud uvažujeme, že i její matka jí dá 2.800,--, má holka 5.600,--Kč měsíčně. Za to se moc dobře vyžít nedá. Snad má jeho dcera to štěstí, že žije s maminkou, a ta ji živí.
březen 16, 2009 08:00
Myško, se Pavle tedy ani moc nedivím, pokud : Eva
vezmeš v úvahu, že ona dostává na svou dceru 1 krabici mléka měsíčně!Fakt vynikající otcovo zajištění smilies/angry.gif
březen 16, 2009 08:10
Evi, : Vodoměrka
jenže to by měla řešit spíš u soudu přiznáním výživného na dceru, a možná i na matku, jestli je na mateřské, ne přídavky...
březen 16, 2009 08:22
no, ne každá ví všechno, : irma
ale ona tam píše, že jí to odmítli, ne?

březen 16, 2009 08:29
Pavlí, to je jasné, že to bude muset nakonec řešit u soudu, jak přesně uvádíš, : Eva
protože s takovým otcem nic jiného nepohne. Mě vždycky jen "dostane", na jaké šílené podmínky jsou některý holky ochotné přistoupit smilies/angry.gif
březen 16, 2009 08:31
Irmo , odmítli jí přídavek, : Eva
ale řešením je, jak píše Pavla, jedině soudní rozhodnutí o výživném ( i bez rozvodu, odstěhování atd.)
březen 16, 2009 08:33
Evi, : Vodoměrka
mě vždycky dovede spolehlivě vytočit přístup některých těchto povedených tatínků, co si myslí, že když přispějí na dítě o korunu víc, tak bude konec světa a to si nechtějí vzít na svědomí... na takové bych nejraději nasadila tělesné tresty a kromě výživného bych je ještě nechala půl dne viset za "něco" v průvanu... po desáté večer doplním příslušný správný tvar smilies/wink.gif
březen 16, 2009 08:38
Irmo, : Vodoměrka
no pokud žije s otcem svého dítěte, tak započítali i jeho příjem a tak není divu, že jim na přídavky nevyšlo... to ve většině rodin nevyjde... stačí jedna běžná průměrná výplata a nemáš nárok...
Jiná situace by zřejmě nastala, kdyby byla s dcerou sama, jenže to by se jí do příjmu započítalo zase i výživné, co jim bude muset otec platit, a nejspíš jí to zase taky nevyjde...
březen 16, 2009 08:41
... : katka*
není to jednoduché - já když chtěla na děti přídavky - byl to jenom pokus - tak jsem koukala co se započitává, ale nic neodečítá...
nikoho nezajímá že platíš hypotéku, započítají ti výživné od otce, ale to, že prakticky tutéž částku zase pošleš jako výživné "jeho" dětem, to je už nezajímá...
nevím, neumím v tom chodit abych si vyběhala dávky na cokoli (jako někteří "občané"), prostě žijeme tak, abychom se dokázali zabezpečit sami a nemuseli spoléhat na stát...
Pavla by se měla obrátit na soud s žádostí o stanovení výživného na své dítě. Ta krabice mléka je směšná - ale spíš trapná. Pán by se měl stydět smilies/angry.gif
březen 16, 2009 09:19
a vám se fakt chce : Petronila
platit příspěvky = výdaj ze společné kapsy kvůli vychcandírovi, kterému není stydno jet si "za své" vedle svého dvouletého dítěte a jeho matky, a kvůli té matce, která se s ním nedokáže dohodnout na tom, aby přispíval na VLASTNÍ dítě také něčím jiným než krabicí sunaru měsíčně?

To, že mají oddělené finance, je jejich volba a problém. Pokud to Pavle vadí (jako že mně by to v téhle situaci vadilo dost) a s dotyčným není rozumná řeč, pak asi skutečně zbývá už jen ten soud.

Přídavky apod. jsou - nebo by měly být - pro ty, co si vlastními silami NEMŮŽOU pomoct. Proč těm, co jsou na tom opravdu špatně, mají ubírat ti, co by mohli, ale nechtějí?
březen 16, 2009 12:13
To se mi, Petronilo, sice vůbec nechce, : Eva
ale tak nějak fakt nevím, kam bych, kromě Kudly, měla hlásit, sdělit? smilies/grin.gif
Jen na okraj, žádné přídavky na děti nemám minimálně 10 let a ani už stejnou dobu o nic nikoho vůbec nežádám smilies/wink.gif Ovšem štve mne, že současně z mých povinných odvodů (a samo, nejen z mých), v té samé situaci "rodičovství" musím povinně odevzdávat na ty dávky některým bílým, černým, fialovým rodičům. Já s nimi solidární být plošně nechci smilies/grin.gif
březen 16, 2009 12:32
Evo, : Petronila
to s Tebou souhlasím, možná jsem se nechala trochu unést. Přečetla jsem si ty příspěvky znovu, a fakt je, že tam všichni vesměs radíte "dostat" ty prachy z toho tatínka, nikoli ze státu. Omlouvám se.
březen 16, 2009 12:41
No jistě, z povedeného tatínka. : Myška
Když měl na to pořídit si dítě, tedy děti, ať je taky živí. No nevím, ale žít s otcem svého dítěte v jednom bytě a mít oddělené finance, a on by mi na naše dítě nepřispíval, tak bych to už dávno řešila soudně. A snažila bych se co nejdřív odstěhovat.
březen 16, 2009 12:53
Tak mi stačilo si přečíst první odstavec.... : NČ
Nic jinýho než prostata mě nenapadá. Ale určitě nejen jeho. I její.
březen 16, 2009 13:07
NČ, : Vodoměrka
mě zaujala ta krabice mléka... asi bych ji každý měsíc vzala a hodila ji tatínkovi na hlavu...

Pavlínko, nečekej na přídavky a na to, že ti stát něco dá a raději směruj své finanční požadavky na otce tvého dítěte... panebože, nechápu, na co si takoví skrblíci a sobci pořizují děti, když jim pak nechtějí dát ani to základní, co dítě potřebuje... já bch takové chlapy nejraději vybíjela nebo kastrovala (hahaha, teď silně konkuruji Alence puntíkaté), aby se nemohli množit a nerozšiřovali řady podobně smýšlejících jedinců, co si je vezmou za příklad...
smilies/wink.gif
březen 16, 2009 13:25
Nojo, Vodomilko : NČ
Ale von se nemnožil sám! Vždyť ani neni třeba vybíjet a kastrovat, stačí pár měsíců poznávat a po tu dobu používat hlavu a antikoncepci. Jenže to už zase jsme u těch hlasů přírody a biobudíků, žejo.
březen 16, 2009 13:39
No, ano, NČ, ale rovnováhu udržovat:))) : Eva
co dělat s těmi, kteří až v situaci, kdy z důvodu mateřství nemůžeš být plně ekonomicky nezávislý, toho teprve tehdy nedokáží nezneužít?
Takovou úchylku můžeš objevit často až v té dočasně závislé situaci, dopředu spolehlivě zcela nelze, fakt, že ne smilies/wink.gif
březen 16, 2009 14:00
prosím Tě s jakým škudlou to žiješ?!?! : Inka kuk
no to bych teda chtěla vidět jestli jemu by stačila krabice mlíka na měsíc. To je neuvěřitelný!!! Holky nahoře raději dobře, žádala bych též soudní rozhodnutí o výživném. Nechápu proč máte oddělené finanace když žijete spolu v jednom bytě, máte dítě a jste vlastně rodina, u dvou pracujících jedinců bych to pochopila. Z čeho žiješ Ty a dítě když jsi na mateřské?!?! To jsi zavedla sakra špatný domácí model finančního hospodaření. To bude chtít hodně odvahy to změnit a to co nejdříve. Tak hodně štěstí.
březen 16, 2009 16:48
Partner pisatelky je z nechvalně známé kategorie "použité zboží", : mamča
a ty nebrat ! Kdo ví, proč se s ním manželka č. "1" až "n" rozvedla. že by rovněž kvůli té JEDNÉ krabici mléka ? smilies/angry.gif
Taky nevím, z čeho pisatelka a její dítě žijí, ale nebylo by jim v tom případě líp samotným než se skrblíkem ? To je fakt takovej nedostatek svobodnejch chlapů, že si holky pořizují dítě s takovým lakomcem ?
Za úplně zcestné pak považuji za nesmyslnou závist výživného na dceru z minulého manželství. Ta holka na to má nezadatelné právo, a vyměřeno to bylo z odpovídajícího platu otce. Jestli chudák výživu dalšího dítka nezvládne, tak si ho neměl pořizovat. Ale tady nejde o to, že by neměl z čeho dítě uživit, on zřejmě nechce, a na to tu máme soud.
březen 16, 2009 17:08
Eví, : NČ
na tyhle náhlý vobraty člověka já nějak moc nevěřim. Takovejhle "charakter" se nutně musí projevovat už dřív. Vždyť píšu alespoň o pár měsících poznávání!
Víte, dámy, strašně by mě zajímalo, co byste řekly o ženský, která po třech měsících známosti s chlapem se mu upíše jako ručitelka půjčky na třeba trapnejch 500 tis. Kč. Že byla nepředstavitelně blbá? Jo, souhlas. A je těch blbejch pár tisícovek vůbec porovnatelnejch s tímhle závazkem, jak materiálnim, tak morálnim, tak citovym? Tak asi takhle to vidim.
Jenže ono to spíš bude uplně jinak:
"Tiká mi biobudík. Chci dítě! Žádnej zodpovědnej chlap mi ho nechce udělat. Neva. Udělá mi ho kdokoliv, i když už předem tušim (v tomhle případě dokonce víc než tušim), že nastanou potíže. Neva, já chci! Za každou cenu! Že von ani vo dítě nestojí? Že ani nebude mít žádnej zájem vo jeho výživu, výchovu, krásný dětství? Neva, já ho chci! Poradim si sama, jen ať už mi ho udělá."
No a pak přijde realita. Najednou jsou pryč všechna ta předsevzetí, jak sama zvládne všechno, jak sama zajistí dítěti šťastný dětství, protože už od začátku věděla, že tenhle chlap nikdy tátou nebude, což jí ovšem nevadilo, ona vůbec nepotřebovala pro dítě tátu (co jí taky je po nějakejch dětskejch touhách), nýbrž nutně potřebovala PRO SEBE oplodnitele. Ale teď je zle. Státe, pomoz! Jenže stát nedá, takže chlapa, kterej vlastně vo to dítě ani nijak nestál, spíš jen splnil přání jedný ze svejch ženskejch, je třeba začít pumpovat.
březen 17, 2009 06:18
No, NČ, v lecčems máš pravdu. : mamča
Jenže pokud ten chlap žádný další dítě nechtěl, tak se choval némlich stejně, jako ta pobloudilá ovečka, co po třech měsících známosti dělala ručitele na půlmiliónovou půjčku.
Tenhle konkrétní chlap už jedno dítě měl, navíc zletilou dceru, takže to není žádný zajíc. Předpokládám, že přinejmenším tušil, že i tohle nové dítě bude potřebovat přinejmenším bydlet, jíst a nechodit nahé. Totéž jeho matka.
O prostoduchosti pisatelky není třeba pochybovat.
březen 17, 2009 07:49
Nýče, : Vodoměrka
já si to taky myslela, že když někoho znám dva roky, tak mě nemůže ničím překvapit... a překvapil... víc, než nemile... ta zásadní změna a zlom přišly ve chvíli, kdy já byla doma na mateřské se druhým dítětem, peníze zůstaly stejné, děti přibyly, no a navíc on musel změnit zaměstnání a najednou se začal vybarvovat... věčně naštvaný, náladový, najednou mu vadily děti, já, začalo mu vadit všechno, otočil o 180 stupňů, přestaly ho bavit naše společné koníčky - turistika a folk, a začal se věnovat fotbalu a tím pádem byl každý víkend pryč a třikrát týdně na tréninku... samozřejmě že to nebylo u nás, ale v místě jeho rodičů, takže musel jezdit autem, no a s tím přišly i větší výdaje na benzín atd... no a kdo za to mohl, že on měl mizernou práci, nemohl si koupit značkové brankářské rukavice a kopačky? No, zkus hádat... najednou z něho vyletěly i takové řeči, že on nikdy děti nechtěl, že kvůli nám třem nemůže nic... přitom to byl on, kdo chtěl děti hned a dvě, brát jsme se nemuseli, jen jsme byli zamilovaní a chtěli jsme... a když potom přišel i o práci, tak prý že je načase, abych ho živila já, když on nás tři musel živit na mateřské... a bylo toho víc a víc... měla jsem jednu chvíli tři zaměstnání, dvě sice jen jako vedlejšák, po večerech, ale když jsem přišla utahaná z druhé šichty, tak jsem dostala vynadáno, že není uvařená večeře a na oběd musel jíst včerejší jídlo a sám si ho vyndat z lednice a ohřát... ve fotbale to taky nebylo nic moc, práce, co si potom našel, taky nebyla zrovna to jeho vysněné, no jo, ono se všude jinde musela na výplatu dělat, ne jak v armádě, no a všechny své frustrace a nedobroty si vybíjel na nás... teda zpočátku hlavně na mě, jak jsem neschopná, jak nestíhám, jaké mám blbé kamarádky a když za mnou někdo přišel k nám na návštěvu, choval se tak hnusně, že už potom přestali chodit... a já si pořád říkala, že až najde lepší práci, bude to zas jak dřív, že se uklidní a přejde ho to... lepší práci jsem mu pak našla přes jednoho známého, líbilo se mu tam, peníze mě slušné, ale místo toho, aby se situace zlepšila, bylo to naopak... najednou prý proč musí doplácet na mě a děcka, když si konečně vydělá pořádný prachy a jen jsem musela pořád poslouchat, jak nemáme na nic, jak jsme na tom špatně a na školu v přírodě nebo lyžák jsem musela já přivydělat brigádou... jinak by to dětem nedal... největší zlom nastal v okamžiku, kdy jsem si musela založit svůj účet, firma přestávala dávat na ruku, a na jeho jsem to nechtěla, protože bych z toho sotva něco dostala... další ránu našemu vztahu jsem dle jeho mínění dala tím, že jsem se přihlásila na bakalářské studium, kam jsem potom nenastoupila, protože by o víkendu nepohlídal děti a já neměla nikoho, kdo by je pohlídal od pátku do neděle... ta škola byla dálkově, dva víkendy v měsíci, když nepočítám učení a přípravy doma... a čím víc děti odmítal, tím víc na něm visely a byl jim vzácnější... o naschválech, co mi dělal, se nezmiňuji... a když jsem začala být na jeho jedovatosti a ponižování hluchá, začal to dělat dětem, protože věděl, že přes ně mi může ublížit víc... a tak jsme se rozvedli... a když se dívám zpětně, tak opravdu ty první tři, čtyři roky nebyl jediný varovný signál, že není takový, jakým se potom ukázalo... možná, kdybychom byli bez dětí (ty byly druhým nejčastějším podnětem k hádkám, hned po penězích), on zůstal na své pozici a měl peníze, já nebyla na mateřské a měla peníze, tak by se náš vztah vyvíjel jinak... kdo ví... ale jak mi potom celou dobu tvrdil, že děcka nechtěl a ať se o ně starám já, tak u soudu o svěření do péče a výživné je strašlivě chtěl... jen na oko... syna chtěl taky na všechny víkendy, že si ho bude brát a tudíž s ním bude mít větší výdaje za stravu a tak, takže bude platit nižší alimenty... no a od pravomocného rozsudku ho potom ten děsně starostlivý tatínek asi čtyři měsíce neviděl, ani mu nebral telefon... a když se malý narodil, tak jak říkali lidé v našem domě, neviděli šťastnějšího otce... jo, byl tak šťastný, že má syna, až zapomněl na to, že má ještě i dceru...
Ale nechtěla jsem si tu stěžovat nebo naříkat, je to za mnou a já jsem ráda, že je to už hodně daleko v minulosti...
Jen mě tak napadlo, že pisatelka nemusí být tak prostoduchá, jak píše mamča... to, že žijí spolu nemusí znamenat, že se jí tento stav líbil a vyhovoval už od začátku, třeba se jen "jakoby rozešli a rozvedli", ale nemají jak řešit svou bytovou situaci, on se odstěhovat nechce, ona nemá kam jít s dítětem, a tak proto žijí v jednom bytě... ale už ne spolu, jen jsou nuceni spolu přežívat... potom by se určitě dal ten povedený otecko vyjmout, aby se jeho příjem nezapočítával do jejího příjmu, vždyť já to tak před rozvodem měla, ale až ve chvíli, kdy se můj muž odstěhoval k milence, když jsem ho vyhodila a podala žádost o rozvod... a možná ji ten její nasliboval hory, doly, a potom ty hory, doly nepřišly... co my víme, asi by se měla ozvat sama a ujasnit, jak to je... třeba by se pak našla i další rada, jak jí pomoct z toho ven, aby se ona i dítě měli líp...
březen 17, 2009 08:31
Ničí, vůbec nezpochybňuji, že existují případy, : Eva
kdy jsou některé totálně slepé a nedokáží pochopit, že tohlese zachraňovat nemá! (viz tvůj případ s půlmiliónovou půjčkou)I kdyby mi jakýkoliv hodiny řvaly, jak chtěly!smilies/smiley.gif
Na druhé straně, přesně, jak píše Vodoměrka, lidé se, podle měnících se podmínek fakt i dost mění, nebo se setkávají s náročnějšími situacemi v životě, které řešit neumí, spíše ale nechtějí a potom z toho obviňují a útočí na své partnery. Ale to se poznat prostě přesně dopředu nedá, to je, jako bychom přesně dopředu chtěli vědět, jaký bude náš celý život. Zůstaneme nanejvýše u odhadů. A navíc tam hraje velkou roli i to, že se mnohdy stávají "nechtěnými svědky" jejich selhávání, což unesou zpravidla partneři, kteří k tomu přijdou, jak slepí k houslím, ale nikdy jim to nezapomenou ti pachatelé! Mně jen štve totální zevšeobecnění, že to ženská měla vidět dopředu. Něco třeba mohla, ale většinou by to neviděl ani psycholog s Nobelovkou!

smilies/wink.gif
březen 17, 2009 09:02
... : .
Vodoměrko, to je ale podobný u všech profi vojáků, žili v nenormální realitě - málo práce, fůra peněz a pak jim sklaplo - nic moc kvalifikace a možnost nalezení podobně nadhodnocené práce prakticky nulová. naštvaní byli-jsou všichni, rozvedenejch spousta, manželky to často nevy dejchaly, vzaly si přece bohatýho chlapa s příspěvkem na bydlení, že? .-)):-))
březen 17, 2009 09:07
tečko bez jména : Vodoměrka
Spíš bych řekla, že to nevydejchali oni, ne ty manželky... myslím, že není fér házet to na manželky, že se na ty chlapy vykašlaly, když nebyly peníze... jistě jsou i takové zlatokopky, ale házet všechny do jednoho pytle nemůžeš... ty jedna tečko s příspěvkem na bydlení smilies/wink.gif smilies/wink.gif smilies/wink.gif
březen 17, 2009 09:23
... : .
JO a k dotazu - máte tu jen informace j jedné strany, a to ještě podle toho divnýho slohu budou asi zkreslený. Ono to taky může být tak, že pisatelka slovy "žijeme každý za své" myslí třeba to, že přítel ze svýho platu platí hypotéku/nájem, inkaso včetně netu z kterýho pisatelka píše, zařízení a opravy bytu a svoje jídlo. :-))
Znám totiž podobnej případ:
on, např. 18 ooo čistýho, z toho 5k nájem/hypo, 5k poplatky, energie, auto, 3k alimenty, zbyde mu na jídlo pro sebe a oblečení cca 5 000
ona má 7,800 na oblečení a jídlo pro sebe a mimi, věčně si stěžuje, že on jí "na nic nepřispívá, nedá jí žádný peníze, jen občas dítku koupí nějakou blbost /plínky atd/"Tak nevím, je ten otec fakt tak hroznej? .-)
březen 17, 2009 09:30
tečko stydící se za své pravé nebo i vymyšlené jméno, : Vodoměrka
samozřejmě, však jsem napsala, že by se Pavla měla nějak blíž vyjádřit nebo ujasnit, jak to je... taky to může být tak, že on má 35k, z toho platí nějakých 5k nájem, 3k alimenty, no a ostatní mu zůstává pro sebe, a ona může mít nejen 7600 rodičák, ale jen 3800 a musí platit výdaje za sebe i dceru... a pak už to tak, jak jsi popsal výše, nevypadá, ale je to úplně jinak... jak asi, to jsou jen naše spekulace... ale může to být tak i tak... a mimochodem, víš, kolik stojí takové malé dítě? A jak rychle roste a kolik dnes stojí oblečení, boty? Potom i ten rodičovský příspěvek je nula nula prd...
březen 17, 2009 09:41
Aledyťjo : NČ
já jen, že u toho aktu byli dva! Nejen ten samotnej přestárlej a neperspektivní mlíkař.
březen 17, 2009 11:19

Powered by Azrul's Jom Comment
busy