NESNESITELNÁ LEHKOST VYDĚLÁVÁNÍ
Neděle, 05 říjen 2008

 Je to jednoduché - když jsou lidé, co by si koupili za tisícovku jeden obyčejný rohlík, proč by nebyli lidé, kteří takový obyčejný rohlík za tisícovku budou prodávat, že? Nebo ještě jinak: Když vám někdo řekne, že chcete-li rohlík, on vám řekne, kde ho koupit. Ale: za tisícovku... Berete to? Že se vám to zdá trochu padlé na hlavu? Ale jděte...

 

 

 

 

 

     Potřebovala jsem pronajmout byt. Patří dceři, která je nyní mimo republiku. Otevřela jsem si na internetu annonci a odpověděla na inzerát mladým manželům s dítětem, kteří hledali podobný byt v naší lokalitě. Odepsal mi pán, říkejme mu Zemánek. Celý natěšený, že přesně takový byt hledá a kdy by se mohl přijít podívat. OK. V domluvený den i hodinu jsme se před domem sešli: dva pánové a já. Trochu jsem se podivila, ale v dnešní době není manželství dvou osob stejného pohlaví nic nového, takže jsem je pustila dovnitř, abych byt předvedla.

 

     A ejhle, nejednalo se o pár 4%, ale o „zprostředkovatele" a zájemce. Pan Zemánek totiž mou odpověď, ve které jsem poměrně detailně byt popsala a v příloze i doplnila fotografiemi, okamžitě sám vložil do několika inzertních serverů jako svou nabídku. Bez mého vědomí a souhlasu, pochopitelně. Ale - to jsem se dozvěděla až o hodně později, takže nebudu předbíhat událostem ... Ten druhý pán byl tedy jeho „obchodním partnerem".

 

     Pochopitelně, že dám-li někomu cizímu klíče od bytu (poměrně draze zařízeného a vybaveného), chci o tom člověku vědět něco víc než jen jméno. Tak jsem onoho zájemce vyzpovídala. Abych to zkrátila - následující jednání totiž proběhlo cca během dalšího týdne -   jsem se mj. dozvěděla, že sice je to pro rodinu, ale ne toho dotyčného zájemce, a že to vlastně ani není jeho manželka, ale manželka někoho jiného, dá se říci na útěku, že tam vlastně bydlet ani nebude a proto nepřipadá v úvahu, aby mi řekl její jméno; že ona sice má děti, ale velké a v bytě bydlet nebudou. A také že ten dotyčný zájemce má své trvalé bydliště, dokonce relativně nedaleko, ale protože ho chce právě prodat, tak mi svou adresu nemůže dát; a teď zrovna není nikde zaměstnaný, tak mi bohužel nemůže dát na sebe jiný kontakt, než číslo mobilu...  A tak jsem si řekla (a pak i onomu zajemci): když má být poměrně velký byt jen na občasné tajné milenecké schůzky - není to pro něj poněkud drahý špás, zvláště pokud není  v současné době na tom finančně nejlíp?

 

      Oponoval mi, že se musejí scházet někde potajmu, aby je nenašel její manžel a žádné jméno mi nemůže dát, aby ji někdo nepřepadl. No, to už jsem se neudržela a popustila svou fantazii z řetězu: „Nebojte, tady se vám rozhodně nic nestane: ve vedlejším bytě bydlí velice podezíravá paní, které opravdu nic neujde, takže kdyby se tu někdo podezřele pohyboval, tak věřte, že hned zavolá policii. Ostatně - ten byt naproti - tam jeden policajt bydlí, je od zásahovky, takže si myslím, že strach mít opravdu nemusíte..."

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Dopadlo to přesně tak, jak jsem očekávala: na druhé straně se přímo rozeřvalo ticho, které po chvíli milý zájemce přerušil s tím,  že z „tohoto obchodu nic nebude" a urychleně zavěsil.   Uvědomila jsem si, že bych bývala mohla velice rychle přijít k odbornému vystěhování.

 

     Za pár dnů mi znovu zavolal pan Zemánek, moc se omlouval, a jestli by přeci jen nemohl přivést jednu mladou rodinu. Dobře, tak jo... Když se ozval zvonek a já otevřela, stál přede mnou on a tři mládenci v rozpuku cca 23 let. „Tak který z vás je manželka a který dítě?" to už jsem se totiž bavila.  Zemánek jen zakroutil očima a že prý jich objednal víc a že tohle jsou studenti a pak má ještě jedny a ti manželé s dítětem že přijdou až jindy. A už se hrnul dovnitř. No, byt jsem potřebovala pronajmout, tak jsem je pustila dovnitř. Přiznávám, že se mi představa studentských mejdanů nijak moc nelíbila, ale protože jsem teď dlouho nebyla mezi lidmi, tak proč se s nimi nepobavit...

 

     Kupodivu mě kluci příjemně překvapili. Velmi slušní a milí, ještě prý k nim patří sestra jednoho z nich, která zase s tím dalším z trojice chodí. A prý spolubydlí už delší dobu, snad od studií, takže jsou taková fajn sžilá parta.  V duchu jsem se rozhodla, že už nebudu nikoho dalšího hledat. Ale pan Zemánek prohlásil  končíme, jim že dá vědět, jak jsem se rozhodla, a oni se taky mají doma rozhodnout, mládence vyprovodil a přivedl dalšího abonenta. Zase studenta. Toho jsem také provedla bytem, ale v podstatě jsem byla rozhodnuta.

 

     O všem. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Panu Zemánkovi jsem sdělila, že chci poznat všechny, kteří tam budou bydlet a proto se chci sejít i s tou poslední ze čtveřice předchozích studentů, onou dívkou. Ať jí dá na mne telefon, že si s ní chci alespoň promluvit. A pak jsem se ho začala vyptávat. Jestli má nějakou smlouvu ohledně případného pronájmu a zda by mi ji mohl poslat k nahlédnutí. (Poslal. Smlouva nic moc, v podstatě by si na ní v případě průšvihu právníci smlsli. Jednoznačně by ji prohlásili za neplatnou, takže rozhodně pro mne nepoužitelná. Ještě štěstí, že mám svou.)

 

      Když mi zavolala ona dívka, zeptala jsem se jí, jakou dohodu či smlouvu atd. s panem Zemánkem mají, jak se o mém bytě dozvěděli, co jim řekl atd.  Nu, a pak jsem se právě vykulila: Můj byt byl inzerován v několika serverech, viděli i mé fotky... A prý mu musí dát jeden měsíční nájem. A žádnou smlouvu či dohodu s ním nemají, o něm nic nevědí, jen to jméno.

 

     Přátelé, víte, kolik desítek tisícikorun získáte jen tím, že dáte falešný inzerát do inzertních novin (např. „mladí manželé hledají byt"), pak to, co vám případní zájemci odpoví, vzápětí podáte jako své inzeráty... Když to vezmete kolem a kolem, investujete do všeho asi pár stovek a dejme tomu pár hodin času při prohlídkách.

 

 

Uznejte,

není to dokonalý způsob,

jak přijít k 

velice dobrému příjmu?

 

 

      A teď si představte, kolik takových lidí „obhospodaří" za měsíc. A protože „to je přeci běžný, to se tak dělá všude", tak se nad tím NIKDO nepozastaví a každý platí...

 

     Mj. dotyčný pan Zemánek se nikomu ze zúčastněných nijak nelegitimoval, neřekl, jaké konkrétní  realitky je zaměstnancem; na dotaz, co by mu v ní řekli, kdyby si inkasovanou částku nechal, odpověděl, že by řekl „majitelka si to rozmyslela". Jemu prý každý věří, on to dělá už osm let a vždy každý platí! Nakonec to dopadlo následovně: jeden ze studentů navrhl, že mu dají za kontakt každý tisícovku. Za pouhý kontakt (žádnou smlouvu ani nic jiného) jsou čtyři tisíce dost. Pan Zemánek ovšem prohlásil, že to není možný, že to je pakatel! -  ale současně po bankovkách skočil téměř šipku...

 

 

A tak se vás, přátelé, ptám:

myslíte, že jsme chudáka vzali na hůl?

 

Neboli když

„to je přeci běžný, to se tak dělá vždycky a všude" -

tak jsme měli platit?

 

 

d@niela

 

 

 

 

 

Komentáře
... : Sandra
Kristova noho! Proč jste mu cokoliv platili, když jste měli na sebe kontakt přímo s těmi zájemci a on neměl žádnou smlouvu, na základě které by on mohl tvůj byt nabízet a ony peníze požadovat? To bych se dohodla se studentíky bokem a jemu bychom svorně řekli ať se jde bodnout. Na co sponzorovat takovéto vykuky!
říjen 05, 2008 22:20
taky to nechápu : bb
teda, to mi vyrazilo dech
A tak se vás, přátelé, ptám:
myslíte, že jsme chudáka vzali na hůl?
NE, ON VZAL NA HŮL VÁS.

proč proboha platit fiktivního nenasmlouvaného zprostředkovatele?? buď uzavřít smlouvu s realitkou nebo nic, ale tohle? to je podvodník
ty nemáš smlouvu s ním, studenti taky nemají smlouvu s ním, a i kdyby měli, je to smlouva neplatná, jelikož nemá smlouvu s tebou, tak nemá co nabízet a zprostředkovávat pronájem tvého (dcery) bytu;

ani žádné bokem - hnala bych ho svižným krokem ze schodů, pěkně před jeho zájemci, a je bych pozvala na kafe a dohodu dovnitř, s tím, že jsem jim právě ušetřila 4 tisíce
říjen 05, 2008 23:20
Bíbí - ušetřila jsem jim podstatně víc - : d@niela
oni se dobrovolně rozhodli, že mu každej tu tisícovku dají... Já osobně bych ho hnala svinským krokem.
Milý pan samozvaný "zprostředkovatel" totiž chtěl JEDNOMĚSÍČNÍ NÁJEMNÉ
říjen 06, 2008 00:31
podle mě se ten : alena puntíkovaná
pán dopouštěl opakovaně trestného činu podvodu. Já osobně bych ho udala policajtům.
říjen 06, 2008 05:40
ali.puntík : karl
udělala bych to taky, hezky na policajty s ním
říjen 06, 2008 07:58
danielo, : bb
jasné, proto se divím, že ty 4 000 - když už všem došlo, že nemá nárok na nic
odpověď na dotaz, zda jste ho vzali na hůl - nevzali, on vzal vás, resp. je
říjen 06, 2008 08:13
Poskytovatel nevyžádanýcch služeb : wendy
pro někoho šikulka, pro někoho vyžírka a podvodník. Mile bych s ním jednala a pak ho práskla. Bez milosti. Člověk žasne, na čem všem různí lidičkové dokáží vydělat. Žádné hodnoty nevytvoří a slušně si za to dají zaplatit. Taková ilegální realitka...
říjen 06, 2008 08:45
Docela o tom fakt přemýšlím... : d@niela
vzhledem k tomu, že mi sám pyšně řekl, že takhle to dělá celých těch osm let... Ale: oni to tak dělají všichni, odpovíte na zcela soukromý inzerát - a ejhle, ona je to realitka. A ta vás už hezky prodá. Některé dokonce berou "mzdu" dvojí - od obou...
Mě spíš přímo vyděsilo jedno: že lidi jsou už NAUČENÝ - že to tak prostě je, že se to tak dělá... a dobrovolně platí... Přitom sami na tu sumu musejí třebas měsíc pracovat. Ale těmhle šizuňkům to dají "protože tak to má bejt..."
říjen 06, 2008 09:11
... : bb
ano, je překvapující, že i dneska se najdou lidi ochotní zaplatit za něco, co si neobjednali a o co nestojí
Považovala bych za drzost, kdyby se mi nějaký Zemánek vtíral do mých soukromých záležitostí, čímž pronájem dceřina bytu je, vůbec bych se s ním nebavila, od takových lidí vyslechnu nabídku a posílám je pryč.
Realitku bych taky zvažovala, známí letos prodali přes realitku byt 2 1, 85m2, provize realitky činila 130 000. Realitku jen proto, aby nenaletěli podvodníkovi, nepřišli o peníze a měli vše formálně v pořádku.
Já uvažovala stejně, až bude dostavěno a budu se stěhovat z bytu 3 1 stejné velikosti. Takže jsem si tu jejich zkušenost se zájmem vyslechla a došla k názoru, že náš právník mi udělá nájemní nebo jakoukoli jinou smlouvu za 1500-3000 podle náročnosti a další služby s prodejem "na klíč" spojené se vejdou do 15000. Ušetřím a budu klidná.
říjen 06, 2008 09:27
Ale on přeci nedělal nic jiného, než běžně dělají a účtují realitky : Jarda
Abych řekl pravdu, bylo by mi úplně jedno, jestli mě, zcela bez jakékoliv záruky, oškube realitka nebo Zemánek. Podstatné je, jestli chci za jimi přidanou hodnotu zaplatit. A přidaná hodnota to je určitě, on čte inzeráty, sám inzeruje, kontaktuje zájemce, doprovází zájemce na místo - tedy vše, co bych musel dělat sám, kdyby to neudělal on. Když tohle chci mít z krku a nebabrat se, najmu realitku (anebo Zemánka).
Já osobně bych ani do realitky ani do Zemánka nešel ani za nic!
říjen 06, 2008 09:36
... : mura
Ale on přeci nedělal nic jiného, než běžně dělají a účtují realitky

ano, pokud na to ma zivnost. pokud nema a z prijmu neodvadi dane, tak to je sakra rozdil
říjen 06, 2008 09:51
nopjo vidíš : alena puntíkovaná
ještě bych prásdkla Zemánka na fínančáku smilies/grin.gif
říjen 06, 2008 10:00
To já bych si ty zájemnce vyprovázela a opečovávala sama : wendy
platit zase nějaký mezičlánek - ani náhodou !
říjen 06, 2008 10:03
Nemám potřebu práskat na berňáku : Jarda
Jakože bych si tím nějak pomohl? Nepomohl. Kdyby z něj třeba nějakou daň i vytáhli, ve výsledku by to posloužilo na letenku Topolánka na lyžovačku, nebo na zvýšení úrovně nějakého cikána. Proč bych to proboha dělal?
říjen 06, 2008 10:07
... : bb
A přidaná hodnota to je určitě, on čte inzeráty, sám inzeruje, kontaktuje zájemce, doprovází zájemce na místo - tedy vše, co bych musel dělat sám, kdyby to neudělal on. Když tohle chci mít z krku a nebabrat se, najmu realitku (anebo Zemánka).

Údržbu zánovní audiny taky nesvěřím naprosto cizímu Frantovi Vocáskovi, kterého vidím prvně v životě. Že bych mu napoprvé svěřila auto i s klíčema nepadá v úvahu.
Dojít na potíže, Zemánka by už pravděpodobně nikdy nesehnala. Každá slušná realitní kancelář je členem ARK ČR, to je taky určitá záruka kvalitní práce a především je to kamenná firma, která se i po přestěhování dohledá na internetu, v obchodním rejstříku apod. Frantu Vocáska alias Zemánka těžko.
Já si tyhle věci zajišťuju přes právníka jen proto,že ho znám, věřím mu a že to vyjde podstatně levněji než realitní kanceláře, pohledávkové agentury aj. Ovšem i to jsou pořád firmy, ne hochštapleři jako Zemánek.
říjen 06, 2008 10:19
prásknout na finančák proč? : bb
kdybych měla pocit, že jsem se stala obětí podvodu, tak jdu na policii
ale udavače, práskače ze mě nějaký floutek Zemánek udělat nemůže - a jestli je někdo tak hloupý, že mu zaplatí, je to jeho hloupost, neměl by se pak Zemánkovi mstít zbabělým sepisováním anonymů na finančák - vždyť tím klesne na jeho úroveň
říjen 06, 2008 10:22
bb není potřeba práskat anonymně : wendy
mně prostě vadí, co všechno si lidi nechávají líbit. A policie ? Ta si troufá jen na slušnější lidi. Bohužel.
říjen 06, 2008 10:30
Mě udivuje, Danielo, že jsi s panem Zemánkem vůbec jednala. : Myška
Přece, aspoň z Tvého popisu, byl od začátku neseriozní. Taky bych radši jednala sama bez mezičlánku, notabene bez TAKOVÉHO mezičlánku. Myslím, že tito lidé sázejí právě na to, že i když je někdo prokoukne, tak se s nimi nebude chtít špinit. Souvisí to s naším právním systémem, který nahrává zločincům, vykukům a podvodníkům.
říjen 06, 2008 10:38
... : Sandra
Ale ono to samé, co pan Zemánek dělají i některé realitky- už se asi 14 dní snažíme pronajmout byt, rozhodli jsme se, že si to budeme inzerovat sami...no a chodí nám sem po dvojicích, jeden "jakože-zájemce" druhý, který si to nafotí...a už jsem koukala na netu, že kromě našeho inzerátu tam visí ještě další, které náš byt nabízí...ale ostatně proč by ne. Když někoho přivedou, tak my jim rozhodně nic platit nebudem, protože s nimi nemáme smlouvu a pokud má někdo pod sebou dva stejné inzeráty, v jednom je kontakt na realitku a v druhém přímo na majitele a svobodně se rozhodne platit realitce, aniž by viděl jejich smlouvu s námi, tak je to jeho boj. Fakt je ale ten, že slušné realitky to takto nedělají.
říjen 06, 2008 10:43
wendy, vím, že ne, ale nevěřím, že by někdo odsud šel na FÚ a udal byť Zemánka : bb
natož Daniela :-)

Zemánky a jim podobné je prostě důsledně třeba ze svých životů vyloučit, pak vymizí. Dokud si je do svých životů budeme zvát, budou.
říjen 06, 2008 10:52
Ale jakápak renomovaná realitní kancelář? : Jarda
Při obdobných transakcích nedělá RK absolutně nic jiného než Zemánek! Neprověřuje zájemce, jen dohazuje. Ale, a to hlavně! Neručí majiteli bytu vůbec za nic! Přivede zájemce (jakéhokoliv) na místo a v nejlepším případě přinese návrh nájemní smlouvy, přesně ten, který si sám mohu kdykoliv stáhnout z internetu. Za to od zájemce inkasuje částku, rovnou měsíčnímu nájemnému, slušně se rozloučí a FINÝTO!
Jediný rozdíl tedy je, že Zemánek z té částky nezaplatí příspěvek na cikány, nebo na masáž veřejnosti o prospěšnosti radaru, nebo na předvolební kampaň ODS. A to je mi skutečně srdečně fuk.
říjen 06, 2008 11:01
bb my je třeba vyloučíme, ale spousta lidí ne : wendy
takže já bych klidně šla. Nejen za sebe, ale i za jiné.
říjen 06, 2008 11:26
Ano, drazí přátelé kudlankovatí, vo to mi právě de... : d@niela
o to, že za prakticky žááááádnou práci - se jim přímo RVE tolik peněz, "protože se to holt tak dělá..."
už ze zvyku, že všichni platěj a platěj jak mourovatí. Já nejsem proti tomu, jim za ty kontakty a zprostředkování něco zaplatit - ale uvědomte si, prosím, ten šílenej nepoměr - za jak minimální práci, absolutně žádné záruky, atd. atd. se jim cpou tisícovky hrstma!!!!
říjen 06, 2008 11:28
Ještě jsi Jardo zapomněl – jistě nedopatřením – příspěvek na opravu památek, silnic, : toulavej
kulturu nebo volební kampaň komunistů, zelených i socialistů – to jenom pro pořádek.
říjen 06, 2008 11:36
To je fakt D@nielo, : Jarda
jenže pokud já, jako pronajimatel, mám nějaké finanční požadavky, a ty jsou mi beze zbytku splněny, tak již mi je opravdu jedno, kolik ten zájemce zaplatí realitce nebo Zemánkovi. Oni nedělají službu pro mě ale pro něj. A je to jeho, ne moje, věc, jestli tu "službu" zájemce přeplatí.
Spíše by mi vadilo, že mi dohazovači vodí různé pochybné existence, protože jim je úplně ukradené, s kým smlouvu podepíši, jim jde jen o to podepsání a vyinkasování. Ale to je v případě RA i Zemánka úplně stejné.
Opravdu je nejlepší tohle si zařídit sám, bez zprostředkovatele. Což jsi také jistě měla na mysli. Poslal bych k Brdičkům jak RA, tak i Zemánka, kdybych zjistil, že jsou jen zprostředkovatelé a ne přímí zájemci. Což jsi i učinila.
říjen 06, 2008 11:45
Danielo, ten nepoměr je bijící do očí. : Myška
Ale je to jen nabídka a poptávka. Pokud nebude poptávka po těchto službách a ochota je zaplatit, zajde i nabídka. A je na nás na každém, jestli budeme ochotni platit za nic. Já tedy ne. A kdybych někdy prodávala byt, tak bych si moc dobře rozmyslela, jestli s realitkou nebo bez.
Proto mě udivuje, že ti studenti mu každý vyplázli tisícovku. To já si svých vydělaných peněz vážím víc.
říjen 06, 2008 11:48
... : bb
Poradím si se spoustou věcí, zařídím si téměř cokoli. Protože při prodeji nemovitosti jde o dost peněz a já si své práce, tedy jí vydělaných peněz, taky vážím,tak tyhle věci vyřizuju s právníkem. NIKDY bych do toho nešla sama, protože stačí málo a unikne mi drobná formulka, která způsobí potíže. Solidní RK zaměstnávají právníka, ne pouze externě a prověřují solventnost klientů, pochopitelně, jedině solventní klient je živí.
Samozřejmě je to platba navíc, proto se obejdu bez nich, ale Zemánkové jsou jiná "firma" než člen asociace realitních kanceláří.
říjen 06, 2008 12:02
Zkušenosti s realitkou : Milene
Před lety jsme potřebovali ve firmě nové kanceláře. Měli jsme přesné požadacvky (velikosti místnost, poschodí, lokalitu, počítačovou síť) a další podmínky, které se z inzerátu nepřečtou. Znamenalo by to prohledávat inzeráty a volat a vyptávat se. Tak jsme požadavky zadali RK a ona ten výběr udělala za nás. My jsme se šli podívat už jen na konkrétní vyhovující kanceláře. Dohoda byla přesně o tom, že když nám seženou pronájem, tak my jim zaplatíme. Náhodou jsme požadované kanceláře sehnali sami přes nějaké známé. A realitní kanceláři jsme tím pádem neplatili nic.
říjen 06, 2008 12:33
bb : Jarda
při prodeji nemovitosti za velké peníze je to samozřejmě úplně jinak než při zprostředkování setkání majitele a nájemníka.
Toulavej: volební kampaň zelených přívěsků ODS a černoprdelníků jsem fakt zapomněl. Co se týče kampaní nevládních stran, ty mají smůlu, platí ze svého, i když to "své", pravda, mají z velké části též z daní. Souhlasím s tebou bezvýhradně, že dotace jakýmkoliv politickým stranám jsou nemravné.
Opravy silnic, památek a ZEJMÉNA kulturu, by si měli hradit výhradně uživatelé. Doufám, že se dožiji.
říjen 06, 2008 12:40
... : Sandra
Ono taky záleží co vlastně člověk chce, pokud pronajímá byt ve městě za přiměřenou částku, tak si stačí dát inzerát na net a chvíli si počkat, protože to bude jen otázka času, kdy se někdo najde.
Pokud prodává třeba barák za několik milionů, tak je ku zvážení jestli se nějaké realitce nesvěřit, protože dobrý realiťák, co se v branži pohybuje řadu let má spoustu konexí a tuší kdo z jeho klientů by mohl mít zájem. Ale takovou realitku si pak člověk pečlivě vybírá a nesvěří se nějakému panu Zemánkovi, který jde zrovna kolem
říjen 06, 2008 12:41
... : Sandra
Jardo, to, co píšeš je demagogie. Na cikány a volební kampaně se nechce platit nikomu, ale dokud musí všichni ostatní tak nevidím jediný důvod, proč by vyčůránci typu Zemánek měli být výjimkou. A kromě těcho "zbytečných výdajů" se z daní platí i spousta potřebných věcí. Třeba konkrétně u silnic by to šlo udělat tak, jak píšeš- byly by soukromé a každý kdo by projel, tak by zaplatil hříšně vysokou sumu z níž by se nejen opravovaly silnice stávající, ale stavěly by se např. nové dálnice. Takhle to funguje na některých úsecích i v zahraničí...akorát nevím která soukromá firma by chtěla opravovat silnici mezi Horní a Dolní Lhotou, která by sice byla zaručeně prodělečná, nicméně i lidé z Lhoty se občas chtějí někam dostat...
Ale kolik lidí v tomhle státě by podle tebe přispívalo například na vědu? Ono i ta kultura by se neuživila jen z lidí, co si koupí lístek, takže by zanikla např. skoro všechna divadla malých forem- v podstatě by zbyla jen Ta Fantastika Lucky Bílé a muzikály Janka Ledeckého...:-)
Doufám, že se nedožiji:-)
říjen 06, 2008 13:03
Sandro : Jarda
ať si klidně platí i Zemánek, může mi být, a taky je, naprosto ukraden. Jen jsem napsal, že já nejsem ten, komu by leželo zas až tak na srdci, jestli Zemánek platí nebo neplatí, protože tyhle daně padají do všepohlcující černé díry. U těch silnic se zřejmě dožiješ, doufám, že i já. Vždyť to již je na talíři. Co např. rušení nevýdělečných železničních spojů? Co např. rušení nevýdělečných pošt? Co např. dezolátní stav silnic, a to nejen nevýdělečných, i když u nich je to ještě markantnější. A kultura, která nemá diváky a posluchače? Na co? Aby sbor osvícenců rozhodoval, že tohle je ta pravá demokratická kultura, kterou češi potřebují? A tohle již není ta pravá demokratická kultura, těm ani floka!?
Jo, kdyby se VŠEM měřilo stejným metrem, kdyby ty daně skutečně směřovaly JEN k věcem prospěšným, to by bylo něco jiného. Ale tam nejsme!
říjen 06, 2008 13:21
Jen poznámka k výše uvedené částečce problému : : wendy
ony by ty nevýdělečné železniční spoje nebyly tak nevýdělečné a stovky a tisíce kamionů by nám neničily silnice - kdyby. Kdyby nebylo lobbismu dopravců-majitelů kamionů. Kdyby se lidi chovali slušně. Kdyby nechtěli mít nemravné zisky získávané mnohdy neetickým způsobem. Kdyby jim stačilo zajištěné velmi slušné živobytí. Tvorba zisku je úhelným kamenem kapitalismu. V pořádku. Ale lidi se ženou za ním poněkud ničivým způsobem a podřizuje se mu vše. Vezměte teď ty banky - to je selhání systému. A to je moc špatně.
říjen 06, 2008 13:48
... : Jarda
Tržní hospodářství = trhni, co můžeš!
říjen 06, 2008 13:51
Jardo, víš co je fajn? : Krakonoš
Že vždycky, když už mě naši mocný vopravdu strašně moc se*ou, můžu se uklidňovat tím, že ještě není tak zle. Ještě nám nevládnou lidi tvejch názorů. Doufám, že se nedožiju. smilies/grin.gif smilies/grin.gif smilies/grin.gif
říjen 06, 2008 23:04
Zlatá pravda! : Jarda
Ještě není tak zle. Bohužel, vše směřuje k tomu aby bylo hůř a hůř.
Já již to snad nějak dožiji (doufám), ale děsí mě, že mé děti a vnoučata v tom žít budou muset.
říjen 07, 2008 06:31
Jardo nikdo není nesmrtelnej : alena puntíkovaná
takýe i ti mladý a flexibilní zestárnou a zemřou - takže počítám, že se další generace poučej. Jak tak pozoruju mladé lidi - nejsoju všichni "flexibilové" - troufám si tvrdit, že většina z nich má zdravé jádro. Těm šmejdům je už teď od třicítky nahoru a věčně tu nebudou. Pak bude lépe. Nevím, jak naše děti - ale vnoučata budou určitě v úplně jiný situaci.Vždyˇ%t ani náš největší ekonom před bohem je už dědeček - a i kdyby měl milenky ve věku pod zákonem - neomládne. (Méžná ho spíš klepne, neb podle bulváru , si našla milence i jeho mnaželka).
říjen 07, 2008 07:24

Powered by Azrul's Jom Comment
busy