VÁŽENÝ STÁTE,
Úterý, 09 září 2008

 rád bych věděl, kam mám zajít, abych se mohl úplně odhlásit ze státního penzijního systému. Mám na mysli podepsání nějakého prohlášení (reversu), že až budu starý, nebudu od státu požadovat žádný důchod a na oplátku teď nebudu na tento systém muset platit.

 

 

 

 

 

 

     Rozhodl jsem se totiž, že bude jistější, když si sám budu spořit ve fondech, založím si akciové portfolio a koupím si na hypotéku nějakou nemovitost, kterou pak v důchodu buď prodám, nebo pronajmu. Mám totiž obavu, že jinak teď budu platit vysoké daně a až mi bude 65, stát řekne: "Sorry, nejsou peníze na důchody - můžou za to předchozí vlády, to my ne. Jo a vy jste si vedle toho spořil do státem podporovaných penzijních fondů? Sorry, ale inflace produkovaná minulým vedením ČNB tyto úspory znehodnotila, nehledě k tomu, že vám ty úspory zdaníme sedmdesáti procenty, aby bylo na důchody pro ty, kteří si nespořili. Jak by k tomu ti chudáci přišli, že..." a hlavně vůbec nevím, zda se těch 65 let k odchodu do důchodu dožiji!

 

     Zároveň bych chtěl úplně přestat platit sociální pojištění, protože si myslím, že v mém oboru je riziko nezaměstnanosti relativně malé. Platit si toto pojištění má smysl přeci pouze pro ty, kteří mají reálný důvod se nezaměstnanosti obávat, ne? Kdyby mi patřila Petřínská rozhledna, asi bych si ji také nepojišťoval proti povodni... A nebo bych se možná i proti nezaměstnanosti pojistil, ale rád bych si sjednal individuální podmínky v nějaké komerční pojišťovně, protože mám pocit, že rozumnější (pro obě strany) je odvíjet výši pojistného od míry rizika a ne od výše příjmů.


     Také bych se rád zdravotně pojistil u nějaké komerční pojišťovny, opět podle míry mé zdravotní rizikovosti (sportuji, nekouřím, nepiji, nedýchám uhelný prach v dole, nebrousím sklo, nepracuji s trhavinami) a ne podle výše mého příjmu. Také bych někde rád podepsal papír, že na smrt mé matky přísahám, že v životě nepoužiji služeb Českých drah, aby mi mohla být refundována část daní, která do ČD teče.Také si myslím, že už stát za mé základní a střední vzdělání dostal ode mne daní dost. Zas tak dobré ty školy nebyly! Vysokou školu svých dětí platím sám, takže na školství bych již platit rád přestal. Nepřijde mi zrovna moc rozumné ani spravedlivé platit školu dětem sám a ještě ji platit někomu jinému, jenom proto, že se u nás stát neobtěžoval zřídit studijní obor, který zrovna moje děti potřebují studovat. Na druhou stranu stát umožnil obrovské skupině lidí vystudovat střední i vysoké školy a absolventi těchto škol ve vystudovaném oboru vůbec nenastoupili. Často zastávají pozice ve funkcích, kdy je jejich vzdělání nadhodnocené anebo zcela mimo obor.


     Také by mne zajímalo, jak se vyreklamovat z pravomoci Ministerstva pro místní rozvoj. Přijde mi totiž poněkud nespravedlivé, že sousední státní činžák, kde žijí vyvolení v údajně "sociálních bytech", za poloviční náklady, než jaké platíme my přes ulici v družstevním domě, je nákladně rekonstruován také z mých daní. Když si budeme chtít opravit náš družstevní dům, budeme si to muset zaplatit ze svého, ale ty daně, které platíme i na rekonstrukci sousedního státního domu, nám už nikdo nevrátí. Přitom v tom státním domě zcela jistě nebydlí sociálně potřební občané, nejhorší auto, co před ním parkuje je Octavia.

     Také bych se chtěl zeptat, kde se na naší radnici odhlásit od služeb městské policie. Ona totiž naši čtvrť navštíví jen občas a to výhradně z důvodu montáže botiček na auta, která opět díky městskému rozhodnutí nemají kde jinde parkovat. Bohužel již tato městská policie nijak nebrání pravidelnému vykrádáni aut či sklepů, vandalismu a rušení nočního klidu. Když jsem na toto městské policisty upozornil, doporučili mi, abychom si zřídili "domobranu" po vzoru některých sídlišť v jiných městech, nebo abychom si najali hlídače(ta drzost!). To druhé bych velice rád udělal - spočetl jsem si, že kdyby se náš blok pěti domů složil na nočního hlídače, vyšlo by to na cca 200,-Kč na jednu domácnost. Věřím, že do té doby by krádeže ustaly. Jen nevím, jak odhlásit a neplatit služby městské policie, kterou bychom pak nepotřebovali.


 

     Zároveň již dlouho zjišťuji, kde je možné se odhlásit od služeb Policie ČR, která se mi již delší dobu jeví jako zcela zbytečná. Podle informací z internetu, tisku a všech televizí usuzuji, že 30% všech vyšetřovaných případů souvisí s případy, které zavinili a nebo spoluspáchali přímo policisté, dalších 30% zavinili naši politici, rodinní příslušníci politiků a přátelé našich politiků (zde policisté nic nevyšetřují a pokud náhodou i vyšetří, tak ve finále odloží) a dalších 40% trestních činů spáchali recidivisté a barevné menšiny.  Pokud z této skupiny je náhodou něco vyšetřeno, u soudu jsou recidivisté potrestáni jen minimálními tresty (nelze je zavřít, protože věznice již nyní jsou přeplněné) a Rómové jsou většinou propuštěni bez trestu.


     Proto bych se chtěl zeptat, vzhledem k tomu, že prý žijeme ve svobodném státě, na jaký úřad mám zajít, abych si mohl zaškrtat, které služby od státu chci a které ne. Je přeci nesmysl platit něco, co nepoptávám, ne?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     Myslím, že bych s chutí odhlásil i služby Statistického úřadu, Výzkumného ústavu pedagogického, Školských úřadů, Ústavu státu a práva, Úřadu pro státní informační systém, Energetického regulačního úřadu, Telekomunikačního úřadu, Národního bezpečnostního úřadu, Grantové agentury, Úřadu pro ochranu osobních údajů, 73 Úřadů pro zastupování státu ve věcech majetkových a několika desítek dalších. Také by bylo dobré, kdyby bylo možné nějak určit cenu jednotlivých služeb, které nám stát poskytuje. Když si totiž jdu koupit housku za 5,- Kč, jasně tím demonstruji, že ta houska pro mne má větší cenu, než mých 5,- Kč, resp. Že houska je pro mne to nejlepší, co si za těch 5,- Kč mohu koupit. Také koupí té konkrétní housky demonstruji, že právě tato houska od tohoto konkrétního pekaře je to, co preferuji. Každý den tak vlastně svými peněženkami hlasujeme, co je pro nás důležitější a vhodnější.

 

      Se státními službami to tak není. Neznáme jejich cenu. Nevíme, zdali by je konkurence nenabídla levněji a kvalitněji. A hlavně nemáme možnost se rozhodnout, zda-li o ty služby za daných podmínek stojíme. Povinnosti platit na státní školství nás to nezbaví. Obdobně musím platit za možnost příjmu ČTV a ČRo, i když je vůbec nesleduji, ze svých daní přispívám na Telekomunikační úřad, který podporuje navyšování cen Telefonicou O2, nebo si platím např. Energetický regulační úřad, který odsouhlasil další zdražování elektrického proudu, tak, že ČEZ má zcela astronomické zisky, tak, že raději nakupuje elektrárny v Rumunsku či Bulharsku, tak, aby nemusel zlevnit elektrický proud v Česku.

 

      A tak je to se všemi státními službami - buď si jejich poskytování stát monopolizuje úplně, takže vůbec nemáme volbu, nebo na výběr máme, ale přesto pak musíme platit i tu státní službu, kterou jsme ale nahradili placenou službou od konkurence. Například nechápu, proč v každém bývalém okresním městě musí být OSSZ, VZP a další zdravotní pojišťovny se svým aparátem pro výběr a kontrolu pojistného, když se výpočet pro odvod pojistného provádí u zaměstnavatele ze stejného mzdového základu. Vybrané peníze jsou z příjmových účtů (OSSZ a ZP) stejně převedeny do jednoho měšce, ze kterého se provádějí následné výplaty do sociálních a zdravotních položek.



     Dále bych chtěl být seznámen s Cikánem, kterého živím ze svých daní a dalších plateb. Zcela zločinecký se mi zdá systém, kdy si musíme vydržovat armádu půl milionu nepracujících Cikánů, Cikánek a jejich dětí, když naopak v ČR musíme zaměstnávat legálně, pololegálně a na černo,více než 400 tisíc cizinců. Vydržování Cikánů nás stojí při velice zjednodušeném výpočtu minimálně 20 miliard ročně.

 

     Bylo by dobré, kdyby antimonopolní úřad přinutil stát vzdát se svých monopolů na sociální pojištění, na emisi peněz, na rozhodování sporů, na zajišťování pořádku, atd...). Také by ten antimonopolní úřad měl postihnout sám sebe za monopolizaci práva na rozhodování antimonopolních kauz. Problém asi bude v tom, že instituce, které by nás měly i před státem chránit (od Antimonopolního úřadu až po Ústavní soud) jsou vlastně jeho součástí.

 

      A tak bych byl rád, kdybyste mi poradili, jak mám zajistit svoji svobodu, jak přestat být nevolníkem, jak platit pouze za to, co poptávám, jak sám rozhodovat o svém životě a majetku.

 

 

Děkuji, s úctou Váš Občan + dalších 2 156 848 souhlasících.

 

 

Dopis státu - připočítej se (přepiš číslo)

a pošli dál  - chceš-li.

 

 

 

 

Komentáře
... : Jel
Tento dopis už chodí po mailu dlouho. S nasázkou je docela vtipný a bojím se, že akorát prohlubuje v lidech nenávist k lidem nezaměstnaným, k cikánům a podobně. Myslím, že to, že žijeme v právním státě, stojí za ty daně, které platíme.
září 09, 2008 10:57
Malý český člověk : Petronila
smilies/tongue.gif
Vychc*nek, který si myslí, že ON nemusí být solidární s nikým protože ON právě nic nepotřebuje.

Vůbec mi to nepřipadá vtipné. A to přesto, že k hospodaření našeho státu lze mít mnohé oprávněné výhrady.
září 09, 2008 11:28
... : Nikča
Ahojky, ono je to sporné. Jasně že doktora, učitele, soud atd.. asi v určitém úseku života potřebuje každý. Ale za doktora, léky a vše ostatní zaplatíš stejně v hotovosti na místě. A že platíš zrdavotní pojištění už nikoho moc nezajímá..
září 09, 2008 12:23
... : Sandra
Nikčo, ty jsi vtipná, to že si platíš lékaře, to myslíš ten symbolický poplatek 30Kč? Nebo navštěvuješ výhradně soukromé ordinace a když potřebuješ do nemocnice, tak jdeš na soukromou kliniku? Protože například tvůj pobyt v nemocnici přes noc, bez vyšetření, stojí mnohem mnohem víc, než 60Kč... stejně tak léky- některé jsou sice hrazeny plně, třeba antikoncepce, ale těch je jen zlomek. Na většinu ostatních platíš také jen malou část...a to je důledek toho, že máš zdravotní pojištění...
září 09, 2008 12:54
... : Sandra
Jinak k článku- samozřejmě by to tu mohlo fungovat tak, že by se každý staral o sebe, svoje penízky by si shraňoval a šetřil tak na důchod, měl by spoustu dětí, které by dobře vychoval, takže by měl jistotu, že ho budou ve svém produktivním věku podporovat, svůj majetek by hlídal se zbraní v ruce a každému zloději by ustřelil palici, takže policie a soudy a dozorci by nebyli třeba. Cikáni by nedostávali podporu, takže by se vrátili ke svému původnímu stylu života...atd. Potíž je v tom, že by to byl návrat o pěkných pár desetiletí zpátky- pokud vycházíme z toho, že všichni nemají stejné podmínky a že ne všichni jsou stejně odpovědní, tento systém by za chvíli vytvořil spoustu chudých a ještě chudších. Například rada- pokud v tvém regionu pro tebe není práce, tak se přestěhuj, se dá aplikovat na jedince, ne na celý region s vysokou nezaměstnaností. Představa, že by se celé Slezko sebralo a odstěhovalo do Prahy....
A co lidé, kteří nemůžou pracovat ze zdravotních důvodů, nebo se třeba musí starat o svého nemocného příbuzného a proto nemohou jít do práce...
Zkrátka to, že tyto potřebné nenecháme chcípnout někde ve škarpě je právě jeden z těch mála rozdílů, které tu naši soudobou společnost činí lidštější, než byla ta středověká.
A autor článku nemůže mít nikdy jistotu, že např. nebude mít nehodu, po níž by už nemohl chodit do té své úžasné práce, ve které ho budou vždycky potřebovat...
září 09, 2008 13:09
nikco : mura
Ale za doktora, léky a vše ostatní zaplatíš stejně v hotovosti na místě.

myslis 30 kc za vysetreni 30 kc za polozku na receptu? ja si milerada budu platit pojistku na operaci srdce, lecbu rakoviny a pod. a vubec nebudu smutna, pokud ji nikdy nebudu cerpat.

jde najit tu rozumnou miru. co jeste ano (chripka, angina, zapal plic, zlomena ruka...) a co uz ne (cukrovka, transplantace...)
září 09, 2008 13:26
tento článek je názorná ukázka DEMAGOGIE : toulavej
V jednotlivostech, vytržením z kontextu, lze se vším souhlasit, ovšem je to jen část pravdy. A polopravda je horší než jasná lež, protože se nedá tak snadno odhalit, není tak zjevná. Takže souhlas s Petronilou i Sandrou.
září 09, 2008 13:29
... : endymio
on by se asi autor divil, kdyby mu všechny ty proklínané instituce rázem přestaly poskytovat své služby. Však on se tím vlakem jako poloslepý stařík sveze ještě rád...
září 09, 2008 13:59
jo, sem ráda, že tu ten článek je - : ivanka
a jsem ráda, že vidím, jak jsou čtenáři kudlanky fajn - rozumní!!!
září 09, 2008 14:38
jo von si každšej myslí, že bude věčně zdráv a mlád : alena puntí
- tak nebude,...a to je jediná sopravdlonost v tomto nespravedlivém světě. Nakonec to stejně dopadne jako ve filmu"Marečku podejte mi pero.: - tetiž, že SEJDEME SE NA HŘBITOVĚ!
září 09, 2008 20:22
souhlasím s murou : wendy
ráda si budu platit zdravotní pojištění, ze kterého na složité operace budou čerpat jiní...
Jinak Jel - měkdy mám silný pocit, že v moc právním státě nežijeme. Bohužel. Že je to ale lepší než středověk, s tím nelze než soushlasit - ještě aby to bylo horší !
září 10, 2008 07:20
wendy : Jel
nesmíš na to pohlížet pesimisticky :-). Chyby jsou všude, ale ta výhoda, že zavoláš 158 a přijedou, zavoláš hasiče, záchranku a taky přijedou. Stále se můžeš obrátit na soud, málokdo to ví, ale při právním sporu můžeš požádat o odpuštění poplatků a soud vyhovuje, taky advokátní komora poskytuje advokáty zdarma. Věřím, že když se člověk o své věci v této zemi stará, nemůže se mu stát beztrestně bezpráví. Ale chce vynaložit aktivitu i z vlastní strany.
září 10, 2008 09:07
Milý Jeli : wendy
myslela jsem spíš na skutky jiného charakteru než tebou uváděné státní služby, ale to nebylo z mého příspěvku tak úplně čitelné, tak to dodatečně píšu. KAždý teď už asi ví co mám na mysli.

Co se hasičů konkrétně dotýče, nemůžu si stěžovat, sice na opakovanou žádost, ale přijeli pak do 5 minut když jsme měli v domě potopu světa. Nejdřív dali návod a když jsme s tím sami fakt nezvládli, dostavili se. A co se týče mé aktivity vlastní, aktivní jsem a starám se co můžu. To mi můžeš věřit. Takže tak.
září 10, 2008 10:23
je to hloupost : Mikin
Autor dopisu rozumi jen malo vecem kolem sebe. Je pravda, ze v kazde vlade buji byrokracie a utraci se penize za blbosti. Ale nejen za blbosti. Kazda zeme potrebuje silnicni sit, obranu, ochranu zivotniho prostredi, policii atd. A kazda zeme potrebuje alespon zakladni socialni sit, ktera pomuze tem, kteri jsou na dne. Jiste, casto dostanou nezaslouzenou pomoc i lemplove kterym se nechce delat.
Proto povazuji za rozumne volit strany ve stredu politickeho spektra, nebo strany ktere jsou mirne napravo. Zkratka strany, ktere budou obcas penize vyhazovat, ale jen v prijatelne mire.
Ja vim, neni to zadny vselek, ale ve vetsine demokratickych zemi s trzni ekonomikou to tak funguje docela dobre.
smilies/cry.gif
září 12, 2008 03:28
Ono to je míněno trochu i ironicky, Mikine... : wendy
ale naše silnice, životní prostředí, policie - tak to fakt k smíchu není. Možná ani to atd...
září 15, 2008 10:31
Sranda musí bejt : mm
Jako vtip je to určitě dobrý. Zejména odstavec věnovaný městské policii mě velmi pobavil a musim uznat, že moje zkušenosti jsou v mnoha ohledech podobné.

Jinak co se týče těch výzev k demontáži státu, to snad může brát vážně jenom hodně velkej tržní nadšenec, nebo člověk bez fantazie...
říjen 31, 2008 01:30

Powered by Azrul's Jom Comment
busy