ZLATÁ DOBA POKROKU KONČÍ
Čtvrtek, 05 prosinec 2019
Když ministr Brabec vypočítává, co musíme udělat, jak musíme přejít na elektřinu, ale zároveň zrušit elektrárny, jak musíme zateplit domy, což znamená už žádný dům nepostavit, co nás tedy čeká? Pokud nás nezachrání nějaké Žluté vesty, tak nás čeká zdražení téměř všeho, ve jménu postupného nástupu do jeskyň. Zatím se neustále rozdává, ovšem do kapes spekulantů.

 

 

 

 

 

Příspěvky na bydlení končí v kapsách spekulujících majitelů bytů pomocí obrovského nájemného, příspěvky na dopravu studentů a důchodců končí v kapsách dopravců, kteří samozřejmě okamžitě dopravu zdraží. Předhánění v rozdávání završil pan Fiala (předseda ODS), který navrhl příspěvky mladým, aby mohli cestovat a poznávat svět. To už je vidět křečovitost, zvláště u pravicového politika. Jakoby v předsmrtné křeči se politici předhání, co ještě rozdat a zvítězit tím ve volbách za každou cenu, než přijde Armageddon. Jezdci apokalypsy jsou připraveni v čele s Gretou Thunberg, jakousi novodobou Janou z Arcu, zelené prapory islámu a ekologů vlají ve větru hurikánů.

 

Ne nadarmo bylo nejlépe před pádem, před pádem Říma, před pádem Galie, před pádem Kyjeva, než na jeho hradby zabušili Tataři. Šlechta se měla nejlépe před Francouzskou revolucí, která ji potom sejmula na gilotině. Takže ještě zbývá něco rozdat a utratit, třeba strategické rezervy kovů. Potom už nic nebude, jen temná jeskyně osvětlená záblesky ohně spalujícího obnovitelný zdroj.

 

Všechny revoluce měly dva cykly a dva směry. Umírněný, který obvykle revoluci začal; ve Francii to byli poslanci prvního Národního shromáždění, kteří vytvořili ústavu, ve které ještě figuroval král, a šlechta se stala občany; v Rusku to byla prozatímní vláda, která odstranila cara kvůli obavám, že nahrává ve válce Německu. Potom přišel radikální směr, který začal snímat hlavy, jakobíni ve Francii a bolševici v Rusku.

 

Je tedy otázkou, jak proběhne revoluce pod zelenou vlajkou? Předrevoluční situaci tu už máme. Rozdávání, rozhazování, absence budoucnosti, užívání na úkor rodiny, materiální hédonismus na úkor přírodních zdrojů. Příroda se ničí, ničí se lidský rod, lidé jsou stále nemocnější a línější, generace mladých zná sice dobře digitální techniku, ale manuálně pracovat nechce a nebude, založení rodin odkládají a rodinu minimalizují.

 

Národní družstva ve sportu se hemží všemi barvami kůže, z domácího etnika už tam nikdo není. Je jasné, že tento úpadek je větší tam, kde dříve začal, tedy v západní Evropě. Je to především úpadek myšlení, které se odpoutalo od přesahujících principů. Tam také vznikají ideologie multikulturalismu, genderismu, humanrightismu, politické korektnosti apod., které jsou nám vnucovány evropskou agendou a velkými penězi. To je viditelně předrevoluční situace, je jasné, že toto prostě špatně skončí, pokud nepřijde revoluce.

 

Ale kdo udělá revoluci? Umírnění, nebo radikální? Budeme to postupně řešit, nebo půjdeme do jeskyň s vlajkou lidských práv, genderově vyvážení a multikulturně se chovající, když budeme jíst sojové maso podle jídelníčku radikálních, kteří neví, o čem mluví, nemají představy o budoucnosti, jenom boří, ale to, co by chtěli postavit, nedovedou řádně vysvětlit a odbývají osočováním oponentů. 

 

Evropa znečišťuje světovou biosféru jen deseti procenty. Proč tedy ta zoufalá aktivita, která nás nepochybně ničí a vytváří podhoubí pouze pro zelenou totalitu? Totalita vždy vzniká z nedostatku racionality, ze zoufalého prosazování nějaké ideologie, která popírá lidskou přirozenost a mnohdy i přírodní zákonitosti. Přesto se domnívám, že nebezpečí existuje, ale jako vždy je větším nebezpečím zoufalá ideologie než sám problém, který by se měl řešit. Určitě byli nebezpečnější bolševici než původní carský režim, i když zcela rozumně bylo potřeba jej také změnit.

 

Co tedy měnit dnes?

 

 

 

 

Jako vždy v historii se musí měnit obojí. Musí se změnit jak stav, který revoluci vyvolává, stav špatného života, tak zároveň se musí odsoudit nesmyslné ideologie. Musí se odmítnout život zbytečně materiálně zatížený, vyčerpávající neúměrně zdroje planety; vyvolat postupný přechod k čisté energii, třeba jaderné, ale i jiných obnovitelných zdrojů, zřejmě též lepší využití krajiny a energie prostředí.

 

Nejlépe nějaký sofistikovaný částečný návrat k vesnickému životu, který dokáže lépe energii prostředí využít. Odstranit zbytečnou dopravu zboží přes půl světa, třeba z Číny apod., využívat domácích zdrojů průmyslu i zemědělství, zvýšit úrodnost zavlažováním, nikoliv chemií. Samozřejmě, že to bude nákladné, ale nelze se zříci tržní ekonomiky, která se zatím vždy projevila jako nejpružnější a nejpřizpůsobivější změnám.

 

Lidé by se měli vrátit k práci v rámci venkovského života, ovšem doplněného sofistikovanými mechanismy a drobným průmyslem, vrátit se k vícegeneračním rodinám a tradicím. To vše je nejlepší prostředí k provedení změn, protože jen přirozené principy jsou schopny se se změnami vyrovnat.

 

První ovšem je odmítnutí nesmyslných opatření využívajících ekologii, tedy těch opatření, která nám EU vnucuje a která byla vždy jen iluzorní (viz řepkový olej jako palivo v motorech nebo sluneční panely). Potřebujeme odhodlané, pracovité lidi, mající lásku ke svému prostředí a ke svému rodu. Takové věci se musí dělat se sounáležitostí s rodnými kolektivy a rodnou zemí.

 

Musíme se ovšem smířit s tím, že začíná idea zachování lidstva a přírody, ke které musíme být přednostně vychováváni. To vše je ona historická umírněná ekologická revoluce zabraňující především a na prvním místě jakobínům a bolševikům, aby se zmocnili praporu revoluce.

 

Vlastimil Podracký

 

 

Komentáře
... : Mikin4
Znacne demagogicke (staci prvni odstavec).
S poslednim odstavcem bych naopak celkem souhlasil. Akorat - ze pokud nejake umirnene ekologicke revoluci neco brani, tak jsou to jedinci, kteri pri kazde zmince o potrebe ochrany zivotniho prostredi ci o elektromobilech zacnou hystericky vriskat, ze je chce Greta zahnat do jeskyni.
smilies/grin.gif
prosinec 06, 2019 02:30
... : NČ
Nojo, zlatá doba bezuzdýho plejtvání přírodníma zdrojema končí. Tím ovšem končí i celá etapa rozvoje kapitalizmu a tím i všeho, co jsme na kapitalizmu zpoza drátů obdivovali. Už není, co obdivovat.
prosinec 06, 2019 09:00
... : Josef Kouba
Jaký rozdíl dělá jedno století!
Zde jsou některé statistiky z roku 1919, a to jsem vynechal, jak jsme se mlátili a kolik životů to stálo.

Průměrná délka života mužů byla 47 let.
Palivo do automobilů se prodávalo pouze v obchodech s drogami.
Pouze 14 procent domů mělo vanu.
Pouze 8 procent domácností mělo telefon.
Maximální rychlostní limit ve většině měst byl 16 km.
Nejvyšší stavbou na světě byla Eiffelova věž.

Průměrná mzda v USA v roce 1919 byla 22 centů za hodinu.
Průměrný americký dělník vydělával mezi 200 a 400 USD ročně.
Schopný účetní vydělal 2000 $ ročně.
Zubař 2 500 $ ročně.
Veterinární lékař mezi 1 500 a 4 000 $ ročně.

A strojní inženýr asi 5 000 dolarů ročně.
Více než 95 procent všech narození se konalo doma
Devadesát procent všech lékařů nemělo patřičné VZDĚLÁVÁNÍ!
Většina žen si umývala vlasy pouze jednou za měsíc, a byla použita
Borax nebo žloutky jako šampon.


Pět hlavních příčin smrti bylo:

1. Zánět plic a chřipka
2. Tuberkulóza
3. Průjem
4 Srdeční onemocnění


Dva z každých 10 dospělých neuměli číst ani psát
A pouze 6 procent všech Američanů ukončilo střední školu.
Marihuana, heroin a morfin byly k dispozici u přepážky na místní rohu lékárny.
Lékárnici tvrdili: "Heroin čistí pleť a je perfektní strážce zdraví.

V celém USA bylo zaznamenáno asi 230 vražd ročně.
Je nemožné si představit, jaké to bude za dalších 100 let.

prosinec 06, 2019 10:12
... : NČ
Ptávali jsme se: "Nemáš někoho v Mototechně? Potřeboval bych brzdový destičky do stodvacítky."
Teď se ptáme: "Nemáš někoho na venkově? Potřeboval bych kus jedlýho vepřovýho a pár kilo brambor."
prosinec 06, 2019 10:30
... : Bara
No tak, on ten prvni odstavec az tak moc demagogickej neni. Napr. u nas v NL se od poloviny brezna smi jezdit na dalnicich jen 100km/h. Uz by se to zavedlo ted, jenze nejdrive se musi za 7-8 milionu euro vyrobit nove znacky a nainstalovat se kolem silnic.

Nechapu proc to musi stat takove penize, ale rikali to ve zpravach.

Nove domy co se stavely tento rok, tak pouze s elektrickou pripojkou a plyn chteji do budoucna uplne zrusit i ve stare zastavbe, zatim jen doporucuji vymenit plynovy kotel za elektricky, ale muze se v nejblizsi dobe stat, ze to bude povinnost.
To je kolem 3,5 tisice euro.

Taky mluvi o pumpach co budou z hloubky cerpat teplo.

Momentalne stoji, opravdu se nestavi! i vystavba novych domu a bytu z duvodu CO2 a % pritomnosti ted presne nevim tu zkratku te latky (plastika a teflon), nez se ujasni jake % bude pripustne, nebo vlastne vubec zjistit, co se bude smet a co ne.

Zemedelci to stejne, nikdo nevi co smi a co ne, a vsechno stoji z problemu CO2. Budoucnost zemedelcu v NL je momentalne nejista.


Kazdy nema na to, aby hned vymenil svoje auto na benzin nebo diesel za elektricke, a tak bude potrestan, benzin a diesel se citelne zdrazi.

Uhelne doly nemame, ted se rozhoduje o dvou nuklearnich elektrarnach, zeleni je pozaduji zavrit. Urcite to bez nekterych opatreni do budoucna nepujde, ale …….


prosinec 06, 2019 13:50
... : Bara
PFAS to je ta latka…...
prosinec 06, 2019 13:51
... : *deeres*
Elektromobily jsou slepou uličkou, ale ti, kdo už do výroby vrazili peníze, se svých zisků jen tak nevzdají. Dopadne to stejně, jako se soláry, běžný ovčan se nedoplatí. Když to nepůjde po dobrém, s nabídkou výhod při koupi nového elektromobilu, tak to půjde po zlém. Kdo ho nebude mít a bude jezdit autem se spalovacím motorem, bude finančně postižen.
Už se ozývají hlasy, že budoucností atomobilismu by měl být jednoznačně vodík, ten by se mohl vyrábět elektrolýzou vody. Lithium-iontové akumulátory pro elektromobily obsahují drahé a vzácné kovy, které se získávají neekologicky. Už jste někde četli, jakým způsobem se musí likvidovat taková baterie?

Nová metoda přímé elektrolýzy slané vody je, že při následném využití vodíku vzniká velmi čistá voda. „Pokud je získaný vodík použit jako palivo, například v palivovém článku auta, vodík reaguje s atmosférickým kyslíkem, a zpětně vzniká voda. Aplikace elektrolýzy vody a využití vodíku v palivových článcích ve velkém povedou k velkému množství „odpadního produktu“: čisté vody. V budoucnu, kdy nedostatek vody bude stále akutnějším problémem, by toto určitě nebylo nechtěné,“ říká Jan Vos.

https://oenergetice.cz/akumulace-energie/novy-katalyzator-otevira-cestu-k-udrzitelne-vyrobe-vodiku-morske-vody

prosinec 06, 2019 16:13
... : Bara
No, tak ono ma vsechno svoje plusy a minusy. Ja kdyz pojedu tech 1000km do Cech, tak budu muset urcite 2-3x elektriku tankovat.Takze tech 10-12 hodin jizdy (nekdy az 14) se mi znacne prodlouzi, pokud nebude volne misto abych se pripojila, tak jeste vic. I kdyz se mluvi o vodiku, ktery je mnohem lacinejsi, setrnejsi, dokonce jsem neco zaslechla, ze je i mozna mala uprava nynejsich motoru, tak velke koncerny se k tomu zatim vubec nevyjadruji, proc asi? Vsechno se toci kolem penez. Momentalne snad vsechny vlady sveta (az na vyjimky) resi klimaticke zmeny a reseni bude stat nepredstavitelne miliardy, a ti co uz maji ted plne kapsy, s nechuti prenechaji misto ten novym, co uz maji plany jak to udelat…….a kdo to zaplati je uz dopredu zname.
prosinec 06, 2019 19:22
... : Krakonoš
Vono je to trochu složitější. Elektromobilitu já vosobně vítám jako možnost (a něco, vo co má jistě smysl usilovat a rozvíjet to), průser začíná v momentě, kdy ji někdo začne vnucovat jako jedinou cestu a ještě tempem nevodpovídajícím vývoji jak elektromobility samotný, tak potřebný infrastruktury a především jejího energetickýho zajištění. V poslední době jsem na to téma četl asi nejfundovanější rozbor v časopise Stavebnictví, bohužel aktuální 11. číslo ještě není elektronicky k dispozici, bude až teď v průběhu prosince, kdy vyjde tištěná 12. Ale kdyby to někoho fakt zajímalo, tak si vohlídá tenhle vodkaz: https://www.casopisstavebnictvi.cz/online/
prosinec 07, 2019 00:55
... : Josef Kouba
Aby se peníze točili a vlády dostali své, tak dobytí aut na elektriku bude stejně drahé, ne-li dražší.
Jsem přesvědčen, že je již vynalezen úplně jiný a levný zdroj energie. Využití elektro-magnetického pole naší planety.
Jsem přesvědčen, že v nedaleké budoucnosti nebudeme již majiteli aut. Ve městech budou elektrická auta malé velikosti. Zasunete kreditku a jede se. Pokud musíte za město na delší vzdálenost. Na kreditku si v městských garážích dle potřeby vyberete. Zvykneme si.
Ale nebudou to auta na baterie. Pamatujete humbuk před 5 lety s Holandskou nadaci Kesche?
To byl cvrkot jak jí vygumovali. Není o ni nikde ani čárka. I USA president Obama kvůli této nadaci nadskakoval metr vysoko a pohrozil panu Kesche kriminálem protože jeho vynález je lidstvu nebezpečný. Nepotřebovali by jsme totiž ropu a atomové elektrárny.
prosinec 07, 2019 05:36
... : *deeres*
Fakt by mne zajímalo, co budou dělat automobilisté s elektro autem, pokud uváznou v koloně a baterka se jim vybije. Nejspíš poběží s konví k nejbližší nabíjecí stanici a tam si tu elektřinu do konve nalejou. Ovšem ještě větší průser vidím v tom, že se může stát bouračka, kdy elektroauto začne hořet a začne hořet i baterka. To bude teprve bourák ekologie. Tady nejde o ekologii, ale o byznys a ty ekologičtí stávkující, to jsou jen užitečná jelita. Osobně si myslím, že auta na baterie jsou na baterky a je to jenom cesta do pekel. Šest týdnů bezradnosti nad hořící Teslou, teprve provoz ukázal, jaké nebezpečí může nastat.

https://echo24.cz/a/Sc2cA/sest-tydnu-bezradnosti-nad-vrakem-elektroauta-v-rakousku-baterii-vyjmuli-az-experti-tesly
prosinec 07, 2019 07:59
... : *deeres*
Pro ty, kdo mluví německy:

https://www.youtube.com/watch?v=29Kp4WnzX2I&feature=youtu.be&t=2

Dominik Freymuth z Walchsee v Tyrolsku je ohromen. Před třemi lety si Wahlští Rakušané koupili elektrický vůz značky Tesla ze strachu ze zákazů řízení motorovou naftou. Spokojený domovník každý den dojížděl do Mnichova a zpět. Do října tohoto roku. Začátkem října vystoupil ze silnice a jel rychlostí 60 proti stromu. Sekundy po nárazu bylo celé auto v plamenech. Jedině rychlým zásahem ostatních řidičů byl včas vyhozen z hořícího vraku. Zatímco Dominik Freymuth byl okamžitě převezen do nemocnice helikoptérou, Tesla musela být ochlazena hasiči po dobu 72 hodin ve speciálním kontejneru. Poté bylo auto zaparkováno v místní odtahové službě, kde ještě o šest týdnů později stálo. Důvod: Nikdo se nechtěl obávat trosek lithium-iontovou baterií o hmotnosti 600 kilogramů, protože existuje riziko, že se baterie znovu vznítí. Dominik Freymuth je na cestě k uzdravení. Stále však hledá odpovědi na otázku, proč jeho Tesla tak rychle stoupal v plamenech. Dosud nenašel vysvětlení.
prosinec 07, 2019 08:03
... : mamča
Elektromobily jsou slepá cesta. Maximálně hybridy, kdy se na benzín jezdí venku a ve městě se přepne na elektromotor. Ve městě na to popojíždění padesátkou elektromotor stačí. Protože ten "elektromobil na výfuk v elektrárně v Prunéřově".
Tu elektřinu musí někdo někde vyrobit, a protože zatím převážnou část elektřiny produkují tepelné (tedy nečisté) elektrárny, tak ve velkých městech se budeme tvářit jako ekologové, a tam kde elektřinu vyrábějí, tam budou mít ten smrad, kouř a poletující popílek.
Problém taky nastává, když takový elektromobil chytne. Není jak a čím ho hasit. Zřejmě se pod dohledem hasičů počká, až dohoří.
prosinec 07, 2019 11:06
... : *deeres*
Není vizionář, jako vizionář. Po Jakubu Krčínovi z konce 16.století zůstala hluboká brázda. Dodnes zachována soustava ryníků a vodních děl v Jihočeském kraji.
Co asi zůstane po vizionáři Elonu Musko,který založil kosmickou společnost SpaceX? Jeho projekt zatím není dokončen a již teď mu astronomové nemohou přijít na jméno, protože jim rozsvítil oblohu. Díky miliardám, které vlastní rozjíždí hodně kontroverzní podniky.

Šílený nápad předvedl, když navrhoval způsob záchrany thajských fotbalistů z jeskyně, následovaly problémy s existencí Tesly a před pár dny představil model Tesla Cybertruck, údajně nezničitelné auto, s neprůstřelným sklem, jehož okno se při testu neprůraznosti rozbilo. Škoda 18 miliard.

https://automix.denik.cz/nova-auta/elon-musk-predstavil-teslu-cybertruck-jde-o-vtip-domnivaji-se-lide-20191122.html

Článek se tváří vážně, ale spíš to bude ze zápisníčku divokého kačera


prosinec 07, 2019 11:38
... : NČ
Však on kdyby ten Krčín měl svý vize dneska, tak by nevyhloubil ani kačák za chalupou. Seběhly by se stovky aktivistů, ekologů, ochránců brouků zlatohlávků, pulců, žab, komárů, ..., jistě taky filozofů a politologů, novinářů, kteří rozumějí všemu, parlamentní vyšetřovací komise, který nikdy nic nevyšetřily, ty by zasedaly roky a roky. Taky by musel Kuba do plánů zařadit přechody pro lední medvědy (co kdyby se některýmu zachtělo némlich přes rybník), pak stovky razítek, kontrolních komisí a auditů, počínaje okresníma a konče Evropskejma. Gréta by připlula po Vltavě a spádovejch řekách na voru a obvinila ho, že jí ukradl dětství a sny.
Vidím to tak, že by nakonec skončil, v lepším případě v Ústavu duševního zdraví, v horším případě v kriminále za rafinovaně vymyšlenej podvod, kterej sice nespáchal, ale spáchat mohl, kdyby chtěl, a on určitě chtěl.
Holt, je jiná doba, než byla doba za vládce monarchy a oligarchy.
prosinec 07, 2019 13:05
... : Krakonoš
Jojo, Krčín žil v požehnaný době. Nebyly ty internety a nemoh si tak přečíst hlasy všeznalý veřejnosti, že rybníky jsou k h***u a jsou slepou cestou.
Ale zase na druhou stranu, dnes maj vizionáři tuhle možnost zpětný vazby a maj tak možnost ušetřit velký prachy: Přečtou si pomocí překladače Kudlanku a hned budou vědět, co všechno dělaj blbě a jak to má bejt správně smilies/grin.gif.
prosinec 07, 2019 14:42
... : NČ
A co vlastně v tom vesmíru dobyli?
prosinec 07, 2019 15:36
... : *deeres*
Krakonoši, posmívat se můžeš. Jenže elektromobily přinášejí více nevýhod, než výhod. A nebude to nikdy jinak.
Doufám, že si umíš představit, co by se asi stalo při řetězových haváriích nebo nehodách v tunelech, kdy nejde jen o posádku prvního havarovaného vozu. Stačilo by, aby pouze jedno auto blaflo a od něj chytily další. Mělo by to jedinou výhodu, příbuzní obětí by už nemuseli platit za kremaci nebožtíků. A protože by to nikdo neuměl pořádně uhasit, tak by kolem bouračky museli vytvořit betonový sarkofág, jako v Černobylu.
V Německu jsou proti jaderným elektrárnám, které jsou schopné vyrábět proud ve dne i v noci. Ty jsou nahrazováy soláry a větrníky, ale soláry v noci nevyrobí ani kilowatu a větrníky jen když fouká vítr. Auťáky budou lidé nabíjet převážně v noci a tím položí stabilitu elektrické sítě.
Zelení magoři z EU, přes varování odborníků na energetiku, předběhli technologický vývoj o desítku let, ignorují současné finanční možnosti většiny států EU a zavlečou nás do nové hospodářské krize.

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zeleny-prelud-obnovitelnych-zdroju-energie.kritika-z-holandska-ktera-nepotesi? fbclid=IwAR0W4_n67aKMdkyL7dtboYzCwfxHaTzRZVW2qLue2swcPR BSZUyPeuSSEqs
prosinec 07, 2019 16:50
... : *deeres*
Elon Musk chce, aby přibylo 30.000 "internetových družic".Vypadá to, že se musíme smířit s tím, že jsme si zničili nejen oceány, klima, ale teď už i nebe. Asi jsme poslední generace, která ještě znala noční oblohu v její přirozené podobě.

https://ct24.ceskatelevize.cz/veda/2983418-muskovy-druzice-starlink-narusuji-pozorovani-vesmiru-stezuji-si-vedci
prosinec 07, 2019 16:58
... : Krakonoš
Tak snad si tě přečetli a poslechnou. smilies/cheesy.gif
Posmívat se můžu, protože úplně stejně se kdysi brojilo proti železnici, zavádění elektřiny, instalaci bleskosvodů a vlastně úplně proti všemu novýmu. Slepý cestičky maj jednu výhodu - ukážou se bejt slepejma a dál nevedou. A nepotřebujou k tomu demagogický výkřiky laiků "Anebude to nikdy jinak". (To se tady čmáralo po barácích vo nehynoucím přátelství se Sovětským svazem, jistě vzpomeneš. No, dlouho jim ta "věčnost" a "nikdy jinak" nevydržely smilies/grin.gif.) Jinak k tomu strachu z hoření elektroaut:
https://www.garaz.cz/clanek/brutalni-crash-test-proveril-bezpecnost-elektromobilu-21002951
Mimochodem po celou dobu vejškový výstavby se hovoří vo požárním nebezpečí těchhle staveb, vo nesmírně vobtížným zásahu záchrannejch složek v nich. Jistě byla v minulosti -a určitě je i dnes - dos velká skupina lidí, který považujou vícepodlažní výstavbu za slepou a nebezpečnou cestu vývoje. Včerejšek jim opět po x-tý dal zapravdu a další argument. (Mír s těma nebohejma dušema.) Leč stejně se kvůli tomu od vejškovejch staveb nikdy nevodvrátíme a budeme je stavět dál a bydlet v nich a pracovat i v dalších staletích. Výhody prostě převažujou.
Vono bez slepejch cest vývoje by často nebyly vobjevený ani ty, co vedou dál schůdně. Vtipný je, že ti to tu musím psát zrovna já, kritik elektromobility bez rozmyslu, kterej po elektroautě netouží (a už vůbec ne po elektrickým chopperu, brr smilies/wink.gif ) a nikdy si je nepořídí. Počkej si pár dnů či tejdnů na tom linku, co jsem tu nechal - je to tam všecko rozebraný, v tom článku, všechny argumenty proti překotný elektrifikaci vozovýho parku, podložený číslama. Zelený fanatici mě iritujou, ale ještě víc mě iritujou lidi, co vodmítaj veškerej pokrok, veškerý změny a každej vědeckej vobjev či krok dál třeba v poznávání vesmíru komentujou s despektem, že jim to chleba ani kozla stejně nezlevní. No - nezlevní. Mohli jsme zůstat v chatrčích na vyklučenejch pralesních mýtinách a taky jsme se měli dobře. Pralidi nebyli nešťastný vo nic víc než my.
prosinec 07, 2019 17:16
... : *deeres*
Krakonoši, s tím posledním odstavcem bezvýhradně souhlasím. Jenomže slepé cesty zaplatíme my všichni a dost škaredě. To jenom proto, že předbíháme dobu, pokud chceme řešit B, musíme nejdříve vyřešit A.
Jenže nic takového, přes varování odborné veřejnosti se neděje. Ano, jsem asi zpátečník, ale vždy než se pro něco rozhodnu, tak zvažuji důsledky a nejenom důsledky, které z toho vyplynou pouze pro mne. Jeden hokus pokus za druhým a výsledkem je pouze zhoršení současného stavu. Lidem neschází vrozená inteligence, jenomže ta je převálcovaná nenažranou touhou po moci a penězích těch, co mohou rozhodovat o našem osudu. A také to dělají, po dobrém i po zlém.
prosinec 07, 2019 17:30
... : *deeres*
Pod tím tvým odkazem je diskuze plná takových laických zpátečníků, jako jsem já. Také jeden zajímavý odkaz:

https://www.facebook.com/HashtagLithuania/videos/2215876902038641/
prosinec 07, 2019 17:46
... : Bara
Verim, ze jednou prijde doba, kdy se sami tou pretechnizovanosti zahubime. Ja se toho uz nedoziju, ale vsechno to jde tak strasne rychle ………...
prosinec 07, 2019 17:55
... : Krakonoš
Jinak to hořekování nad pohybem družic na obloze mi přijde fakt přehnaný, když si vezmu, jak výraznejma objektama a v jakým počtu jsou svítící a blikající dopravní letadla, pro ti nim pár záblesků družic navíc nejni fakt nic. Jaktože astronomové neplédujou za zákaz letecký dopravy? Protože lítaj na Kanáry a na konference a tak by se mohli lehce vocitnout v pozici pokrytců? smilies/wink.gif
prosinec 07, 2019 19:54
... : Krakonoš
A tak to máš, Mikine, za Putinova zákeřnýho švába. To se nedělá, to sis dovolil moc. smilies/wink.gif Vono totiž všichni vobčani - a platí to i pro zdejší čtenáře a přispěvatele, i pro paní šéfovou - se vcelku shodujou, že nemaj rádi politickou korektnost, že chtěj mít svobodu nazývat věci "pravejma jménana" a tzv. "pravdivě" (třeba místo rom říkat cikán a k tomu mít možnost "svobodně" říkat, že cikáni kradou a nepracujou, vo bývalým presidentu Havlovi si třeba vyrábět webovky s názvem "pravda o zrůdě" a tyto si vzájemně sdílet a ujišťovat se, že ano, to je ta pravda, a tak bych moh pokračovat na několik stran...). Ale nedejjehova, aby někdo napsal nekorektně politicky zase svoji pravdu, a sice že pan premiér je zloděj (pardon, čerpač), podvodník a lhář a pan president Putinův zákeřnej šváb. To už jde požadavek na svobodný vyjadřování hnedle stranou, páč to nejni ta jejich pravda.
Dani, nezlob se, nestihl jsem Ti ještě vodepsat na maily, ale dostanu se k tomu v nejbližších dnech. Nicméně při týhle příležitosti chci říct jedno už teď: Ano, i já se stydím za svýho premiéra i presidenta, těma lidma skutečně pohrdám, protože nečiněj ve svý politický kariéře nic, čeho bych si mohl vážit, a nemůžu ani do budoucna slíbit, že na jejich adresu nenapíšu něco urážlivýho. Nejsem si sice jistej, zda je pan Zeman švábem Putinovým, či spíš Sitinpingovým, ale že je zákeřným a mstivým, tím jsem si jist zcela a bez pochyb. Nevím ani, zda je to způsobený jenom nějakým jeho úbytkem duševních a fyzickejch sil a je už dávno ve vleku rozhodování a záměrů partičky gaunerů, který se kolem něj pohybujou, nebo je to čistě jen jeho vosobní hra. Ale je mi to jedno, důsledky jsou stejný. A budu-li kvůli tomu jednou zablokovanej taky, tak s tim nic asi neprovedu, ale držet hubu kvůli tomu fakt nebudu. Jestliže se tu smí svobodně psát názor, že Havel byl zlo, tak budiž, ale pak musej nositelé toho názoru strpět to, že my vidíme zlo v současný moci. Krásnou dobrou noc.
prosinec 07, 2019 23:07
... : Krakonoš
Mikine, stačilo to 1x smilies/grin.gif.
prosinec 07, 2019 23:08
... : Iris
Krakonoši milý, asi se tu už nebudeme tak snadno potkávat, jako dosud. Samozřejmě se hlásím k tvému a Mikinovu názoru. Mikin byl tady nedávno opravdu protivný a štval i mě, nicméně názorově jsem na jeho straně - já a zatím pár dalších známých kudlanek, které tímto zdravím.

Nedávno napsal NČ: "jen ho tu nechte, bez něj by tu nebyla sranda". Tím bylo asi myšleno hádání se s Mikinem, zesměšňování jeho názorů a ponižování těch, kteří s ním názorově souhlasí. Skoro jako by se jednalo o potravu pro kudlančí přežívání. Teď byl tedy zastaven jako politicky nekorektní ve vyjadřování, přitom na Danielin dotaz odpověděl slušně a podle pravdy, kterou vyznává. Stačila jsem si to ještě přečíst.

Skoro se mi chce napsat - OK, pojďme pryč, nechme je tu ať si povídají ve shodě, nebudeme je už štvát, provokovat a krmit. Debata tu bude slušná, umírněná, přátelská a nejspíše nudná. Jestli se rozdílné názory už nebudou trpět, nechceme tu být.

Danielko, umravňovalas především Mikina, přestože nebyl zdaleka tak sprostý, jako jiní. I tak byl stále kárán. Mnohdy dle mého pocitu spíše za obsah, nikoliv formu, protože zdaleka nemluvil tak otevřeně vulgárně. Protože říkal to, s čím ses neztotožňovala.
Nebudu uvádět příklady, Mikin vždy pár konkrétních doplnil - bez sebemenší odezvy z Tvé strany. Mám na mysli vyjadřování např. o V.Havlovi a jiných. Velice se mi nelíbila poznámka o tom, že ses s kýmsi vsadila a vyhrála, že Mikin na něco zareaguje. Chtěla jsem se tehdy zeptat, kdo že se to na Kudlance s kým vsází, a kdo je na Kudlance tím, o kom se losuje a na koho se vsází a vyhrává? A kdo patří do které skupiny prosím? Protože mně ta poznámka o výhře připadala hodně málo nestranná a profesionální, znejistilo mě to, zdali se nemám bát psát svoje názory a jestli už na ně není vypsána interní sázka. Je to nepříjemné být v nemilosti šéfredaktorky, nikdy mě nenapadlo, že by se to mohlo takhle vyvinout. Že mě někdo označí za vidláka a neřekne se k tomu ani půl slova. Že se donekonečna budou označovat mé (a ostatních) názory za hloupé, výrazy za přiblblé, emotikony za infantilní apod. Ale stalo se. Vypadá to na smutný konec jednoho přátelského povídacího blogu, resp. konec jedné povídací generace. Třeba přijdou jiní,lepší.

Zdravím tímto všechny....nevím, jak to shrnout? Asi vidláky, no smilies/wink.gif



prosinec 08, 2019 11:52
... : doktor
Vše spěje do kopru i když budeme kolem toho sršet humorem či nadávat.Nechceme uhlí,nechceme tamto,nechceme toto ale jinak chceme všechno.Ochraňuj nás Všemohoucí.
prosinec 08, 2019 12:57
... : *deeres*
Krakonoši, to ti vůbec není divné, že Mikina už zablokovali i na jiných webech, které se pokoušel zničit. Ono to není tak, že se tady tomu chuděrovi ubližuje, je to tím, že má nastřádáno a nepřestane a nepřestane i když už je to trapné. Daniela a její syn už kvůli tomu nespí, jak od jeho slintů, co všude zkopíroval, čistí Kudlanku.

prosinec 08, 2019 13:44
... : mila1
deeres: no mně prijdou daleko trapnější Tvoje názory, tedy spíš to, co sem kopíruješ a dáváš odkazy. Mikin aspoň mluvil za sebe a mělo to hlavu a patu. Nevím, co strašného sem Mikin dal, že byl zablokován, je to Danielin web a má právo nechat sem chodit jen ty, kteří neporušují pravidla tohoto webu, které se stanovuje jen ona sama.
prosinec 08, 2019 13:58
... : Iris
deeres - odpovím s dovolení na otázku položenou Krakonošovi, teď jsem to napsala i Daniele s omluvou.

Nemůže mi být divné, že Mikina zablokovali na jinýcz webech, protože na jiné weby prostě nechodím, nesleduji Mikonovo počínání jinde, nejsem vybavena znalostmi o Mikinově působení kdekoliv - proč bych měla? Je to nutné? Jsem na Kudlance, čtu Kudlanku a odpovídám jen na to, co na Kudlance je prezentováno. Z tohoto pohledu stejně, jako Mila, neshledávám nic hrůzostrašného v Mikinových reakcích. Normální odpovědi, normální názory, byť s nimi mnozí nesouhlasí. Nebudu studovat spoustu dalších webů proto, abych si udělala nějaký "správný" názor na diskutující.
Je to špatně?
prosinec 08, 2019 14:14
... : mila1
Mně to tady poslední dobou přišlo jako čekání na to, až bude Mikin zablokován. Prostě ho usvědčit z nějaké lži, potrestat ho za nějakou urážku. S odůvodněním, že i ostatní weby ho zablokovaly.. Mně to připomíná metody minulého režimu. Bohužel.
prosinec 08, 2019 14:29
... : Krakonoš
Inu, deeres, já Mikina nestalkuju po celým internetu, takže netuším, kam ještě píše a co se tam s ním děje - a je mi to úplně fuk. Já chodím diskutovat jenom na Kudlanku a tady většinou neprovádí nic tak hroznýho, abych ho musel nějak víc prožívat. Už jsem to tu psal v minulosti - Mikin je svůj, hodně nekompromisní, hodně přímočarej, neumí bejt diplomatickej. ALe s jeho názorama já vosobně nemám problém, taky mi vadí promořenost naší společnosti bolševismem a neustálou tendencí relativizovat zločiny mocnejch komunistický doby. Stačí se podívat, co za lidi se motá kolem tzv. Svazu bojovníků za svobodu, jaký odporný kreatury a jejich názory se soustřeďujou třeba v Klubu českýho pohraničí, o ruským a čínským tlaku a ovlivňování naší společnosti nemluvě.
Když sem mají přístup jiní, nejrůznější konspirační blábolilové nebo rozdavači nejrůznějších hodnotících nálepek intelektuálních schopností spoludiskutérů, tak nevidím jedinej důvod, proč by měl bejt trestanej a káranej zrovna Mikin. Protože je sám a na druhý straně vás mnógo? No tak nejni sám, je nás víc.
Iris, mílo zdravím. A nevodcházejte, už tu byla perioda, kdy sem nikdo z nás nepsal, a bylo to tu smutný. Já se trochu bojim, že jsme poslední generace kudlančích čtenářů, mladý tenhle způsob komunikace a "aktivního vodpočinku" smilies/grin.gif myslim nezajímá. Takže lepší, než je to za nás, už to nebude. Krásnej adventní podvečer!
prosinec 08, 2019 15:55
... : andrea
pokud si vzpomínám, tak jediné, co poslední dobou po Mikinovi chtěla, aby nepoužíval vulgární výrazy vůči představitelům ČR.
Že každý může samozřejmě kritizovat, uvádět své pro a proti, ale slušnou mluvou.

Jenže to prostě nešlo, souhlasím s tím, že dnes kdo je vulgárnější v vůči těm dvěma -Z a B - tak je víc "IN".
prosinec 08, 2019 16:01
... : Josef Kouba
Zamyšlení po 30 letech.
Chtěli jsme na Západ. To se povedlo. Tehdejší západní svobodu a demokracii socialistický tábor infikoval a dnes se potácíme v něčem, co má něco málo ze Západu, něco víc ze socialismu a stále více z diktatury orwellovského typu.
Po roce 89 ́ jsme byli nadšení, jak úžasně nás Západ vítá, objímá s ochotou všemožně pomoci. Dnes, po letech, je jasné, že šlo převážně o kšeft a strategické politicko-vojenské pozice. Navezli do východního bloku miliardy tun západní nadvýroby – převraty v soc. dem. bloku pomohly Západu oddálit agónii nekryté měny a zadluženosti. Následující kolaps se už bude týkat i nás.
V roce 1989 jsme udělali stejně hloupou chybu jako komunisté v roce 1948, když jsme prohlásili, že vše, co vymyslel předchozí režim, je špatné a musíme to zničit. Náš nový americký přítel s otevřenou náručí přijímal komunisty z vysokých postů i estébáky podobně jako po 2. světové válce nacisty, zločinec, ne-zločinec, protože právě tito lidé měli informace a styky, nejvzácnější platidlo kapitalismu. A v České republice se už 30 let straší pořád dokola komunisty, aby si dav nevšiml, že zde vyrostla mnohem horší mafie.
prosinec 08, 2019 22:51
... : NČ
Tak já bych, Pepane, jen dodal z jedný písničky Nohavici: "Jsem příliš starý na to, abych věřil v revoluci."

A pak jeden jeden, zřejmě nejpravdivější, výrok V. Klause st., tolikrát už tady i jinde vzpomenutej:
"O peníze jde vždycky až na prvním místě."

Kombinace těch dvou citátů říká, aspoň já myslim, úplně všechno a vydá za stohy politologických a filozofických úvah.
prosinec 09, 2019 06:07
... : mila1
Krakonoši, napsal jsi to přesně..
Když sem mají přístup jiní, nejrůznější konspirační blábolilové nebo rozdavači nejrůznějších hodnotících nálepek intelektuálních schopností spoludiskutérů, tak nevidím jedinej důvod, proč by měl bejt trestanej a káranej zrovna Mikin.

K tomu není co dodat. Mikin zde prezentoval svoje názory, někdo dost nešikovně, ale snažil se být slušný, co to šlo. Ovšem nešlo necítit tu snahu některých dohnat ho k nějakému ostřejšímu výroku či přistihnout ho ve lži, aby ho Daniela zablokovala. A ty řeči o tom, že na jiných webech je už zablokován...To už je asi nemoc, sledovat někoho, jak působí na jiných webech, tomu opravdu nerozumím.
prosinec 09, 2019 08:45
... : *deeres*
Kde asi myslíš, že se tu vzal nějakej Kikinos. To byl člověk z jiného webu podobně naštvaný, jako Daniela, když jí tady předevčírem pomstychtivě polepil celou Kudlanku a se synem to v noci všechno mazali.
Jestli tu je někdo nemocný, tak to určitě nejsem já.
prosinec 09, 2019 09:04
... : Míša šíša
Deeres, to nemá cenu. Když někdo napíše, že se Mikin snažil být slušný a přehlíží všechny ty jeho urážky včetně sprostot vůči majitelce webu, tak s tím nic nenaděláš. To je taková sněžná slepota.
prosinec 09, 2019 11:24
... : d@niela
Milo,
Já nikoho na jiných webech nesleduju, to je opravdu neskutečný, asi si myslíš, že zvládnu fakt všechno!
Dostala jsem např. konkrétní upozornění z jiného webu, co tam o mně a Kudlance píše. Za rámeček bych si to fakt nedala, ty nechutné pomluvy.


A stále se snažím vás všechny přesvědčit - pište cokoliv, ale slušně!!! Máte nárok na osobní názor, máme ho všichni, ale uznávejte tuto svobodu i jiným.

prosinec 09, 2019 11:32
... : mila1
Danielo, ale já jsem nemyslela Tebe, že bys sledovala, někoho na jiných webech. Na to jsou tady jiní, resp. jiné.
Míšo, Ty jsi jedna z těch, kdo se cíleně snažili usvědčit Mikina ze lži, probíhala tady velmi nechutná přestřelka mezi Tebou, deeres a jím. Ona není slepota jako slepota, víš? smilies/smiley.gif
prosinec 09, 2019 12:35
... : d@niela
Díky, Milo smilies/smiley.gif
Prosím tě, koukni se na můj komentář pod článkem "Já o koze..." je to též určeno tobě, ale nebudu to sem zbytečně kopírovat.
Dík a zdravím.

P.S. z jaké lži jsem/jsme ho chtěli usvědčit?
Prosím, jen mi to trochu připomeň, dík.
prosinec 09, 2019 12:58
... : mila1
Tak nevím, já jsem přece nepsala, že jsi Ty, Danielo usvědčovala Mikina ze lži. Mluvila jsem o deeres. A dohledat si to každý může sám.
Už jsem zmatena, kdo vlastně je za tím žlutým textem. Jednou Daniela, jindy deeres....
prosinec 09, 2019 13:30
... : d@niela
:-))))
aha - no, žlutý text označuje přímo autora článku...
Ale nějaké lži už asi nemám šanci dohledat; takže se to týkalo Míši a Deer. Nojo, překoukla jsem se.



prosinec 09, 2019 13:34
... : *deeres*
Ani já nikoho cíleně nesleduji, ale nečtu pouze Kudlanku. Mikinova identita se dá lehce odhalit pro způsob jeho vyjadřování, je to pořád to samé, i když tami vystupuje pod různými přezdívkami. Pokud je zablokován, není líný vyrazit do Dawsonu, aby mohl psát z jiné IT adresy (dawsonské).
prosinec 09, 2019 13:34
... : Petr Sysala
Dovolil bych si lehce zapochybovat v předpokladu, že zdejší majitel banánu reprezentoval svůj vlastní názor. Pokud je jakákoli argumentace pouhou ideologickou agitkou, tak se nejedná moc o diskuzi, ale o prosté kázání.
Ignorace objektivni reality nevede ke shodě ani ke kompromisu v názorech. Co mi fakt vadit nebude je to, že neschopnostt přijmout a nebo vyvrátit něčí nazor, opřený o skutečnost, byla následována osobním útokem.
Obecně pak už jen: "zlatý devadesátý roky, teď už bude jenom hůř"
prosinec 10, 2019 08:31

Powered by Azrul's Jom Comment
busy