

# KAUZY O ĀĀESKĀ% TELEVIZI

NedĀle, 04 bĀmĀzen 2018

Koukla jsem se na Kauzy na BarrandovĀ. Na pĀtĀtes pĀi&scaron;lo tĀma financovĀnĀ ĀĀeskĀ televize. JaromĀr Soukup hovoĀtil o hospodaĀenĀ ĀĀeskĀ televize, kterĀ kaĀdĀy rok vybere od poplatnĀkĀ pĀtes &scaron;est miliard korun. S tĀm ĀĀET naklĀdĀ zcela bez kontroly, protoĀĀe Nejvy&scaron;&scaron;i kontrolnĀ ũĀmad na hospodaĀenĀ tĀto stanice doposud nedohlĀĀĀ.

Rada pro rozhlasovĀ a televiznĀ vysĀlĀnĀ pĀijala podnĀt, podle kterĀho Soukup ve svĀm poĀadu manipuloval fakty. DivĀka se domnĀvĀ, ĀĀe JaromĀr Soukup manipuluje divĀky a dehonestuje zamĀstnĀnce ĀĀeskĀ televize. Jakkoliv je konstruktivnĀ kritika mĀdiĀ na mĀstĀ, moderĀtor selhal v jednom ze zĀkladnĀch kritĀriĀ ĀurnalistickĀ prĀce: nedal druhĀ stranĀ prostor k vyjĀdĀenĀ. Ve chvĀli, kdy kritizuje ĀĀeskou televizi nebo kohokoliv jinĀho, mĀl by tam mĀt protistranu, aby mohla reagovat. ĀĀeskĀ televize bĀhem vysĀlĀnĀ sĀhla po originĀlnĀm nĀstroji obrany, jĀmĀ jeho tvrzenĀ odrĀĀela. V prĀbĀhu poĀadu na svĀm profilu na sociĀlnĀ sĀti Twitter vyvĀsila pĀispĀvek pokaĀdĀ, kdyĀ vyjĀdĀenĀ moderĀtorĀ souĀasnĀ majitele televize povaĀovala za zavĀdĀjĀcĀ nebo nepravdivĀ. BĀhem veĀera se takovĀch statusĀ na Twitteru Ā objevilo dvanĀct. VĀkonnĀ Āeditel vydavatelstvĀ zahrnujĀcĀ TV Barrandov Daniel KĀppl mĀ za to, ĀĀe fakta o ĀĀET pĀedes Soukupem byla pravdivĀ. FormĀt poĀadu povaĀuje za standardnĀ. Je naprosto normĀlnĀ, ĀĀe ĀeditelĀ komerĀnĀch telev se vyjadĀujĀ k veĀejnoprĀvnĀm mĀdiĀm. Podstatou vĀci bylo financovĀnĀ televiznĀ stanice. Podle nĀj je divnĀ, ĀĀe hospod ĀĀET nepodlĀhĀ kontrole NKĀ. ZĀkon takovou kontrolu umoĀĀujĀcĀ uĀ je v&scaron;ak ve schvalovacĀm ĀĀizenĀ. Jinak - aktuĀlnĀ vysĀlacĀ rada vede kvĀli zpravodajskĀm a publicistickĀm vĀstupĀm TV Barrandov ĀtyĀ ĀĀizenĀ o pĀestupku. strana - druhĀ strana. KaĀdĀ tvrdĀ nĀco jinĀho... Vy tomu rozumĀte? MĀte v tom - zcela bez emocĀ - jasno? d@niela