O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

KDO TO VÍ, ODPOVÍ PDF Tisk E-mail
Pátek, 05 duben 2019
Výsledek obrázku pro cikánský bytV ostravské romské čtvrti Muglinov bydlí mj. i rodina letos pětačtyřicetileté Simony, matky t.č. dvanácti dětí. Nejmenší dceři je teprve sedmnáct měsíců. Dva nejstarší synové jsou ve vězení, tři z jejích dcer během roku také už porodily vlastní děti. Majitel bytu 2 plus 1, ve kterém všichni bydlí, se domáhá vyklizení bytu, protože byt byl pronajmut podle smlouvy jen na dobu určitou, což Simona nepochopila a proto se nechtěla vystěhovat… Časopis Týden se touto rodinkou zabývá už sedmý rok.

 

 

 

 

Respektive jednou za rok tam redaktor zajde, přepočítá přírůstky a napíše článek. No, co taky jiného by se dalo dělat… Chápu, že psát o Romech se bere jako minimálně nekorektní, ale vzhledem k tomu, že jsou to oficiálně Češi, tak proč ne? I když si myslím, že neromská rodina asi by už dávno používala antikoncepci či kondomy…

 

Kancelář ombudsmanky Anny Šabatové proto sestavila seznam deseti opatření, která by měla vést k lepší integraci Romů do běžných škol a mezi ostatní děti. Doporučuje v nich například

 

- zlepšit přípravu učitelů na vedení etnicky různorodého kolektivu;

- prosadit rozvážení žáků do různých škol tak, aby ve školách vznikaly kolektivy s rovnoměrným zastoupením romských a neromských žáků. 

 

K řešení současného stavu na některých segregovaných školách může podle Šabatové hodně přispět kvalitní společné vzdělávání romských a neromských dětí už ve školkách. Školy je potřeba přesvědčit o smysluplnosti společného vzdělávání, měly by ho výslovně deklarovat ve svém školním vzdělávacím programu.

Školy by měly mít také možnost využívat pomoc asistentů pedagoga, sociálních pedagogů nebo i různých mimoškolských organizací. Měly by se zaměřit na prevenci šikany a nabízet slabším žákům doučování, doporučila ombudsmanka. Rovněž je prý potřeba zapracovat i na vytváření příležitostí pro setkávání romských a neromských rodin, které by mohlo zlepšit jejich vztahy. Nemajetným rodinám by úřady měly více pomáhat s penězi na vzdělávání.

Výsledek obrázku pro romská škola

 

Za hlavní příčiny segregovaného vzdělávání označili respondenti v průzkumu bydlení ve vyloučených lokalitách, nečinnost nebo nevhodný zásah zřizovatele školy, nesouhlas části rodičů se společným vzděláváním dětí, menší ochotu části škol přijmout romské děti, stahování žáků s vyšší potřebou podpory do segregovaných škol a absenci systémového řešení a jeho politické podpory. Česko za segregaci romských chlapců a děvčat sklízí dlouhodobě kritiku domácích i mezinárodních organizací.

 

Za 50 let (a nejvíc za posledních 30 let) se vydalo mnoho set milionů korun na "přizpůsobování nepřizpůsobivých". Romové byli nejvíce "přizpůsobení" - a to byli ještě Cikáni - v ČSR do konce 60. let minulého století, kdy vyhýbání se práci byl trestný čin příživnictví a i v NVZ se muselo pracovat.  Od začátku normalizačního období = Husákova éra - se v rámci "pomoci" Slovenské socialistické republice začaly do České socialistické republiky nuceně stěhovat celé cikánské rodiny z cikánských vesnic na úrovní středověku = bez vzdělání, bez základních hygienických a pracovních návyků atp. A od tohoto období nastaly i pro totalitní režim obrovské problémy s nepřizpůsobivými, což vygradovalo po listopadu 89, kdy se Cikáni přejmenovali na Romy = úředně povinné označení (Cikán se za 700 let stal pro ně pejorativním označením), a kdy už nebyla povinnost pracovat.

 

 Tak nevím – měly by být tyhle úžasné nápady odměněny Bludným balvanem Sisyfa, nebo “Darwinovou cenou”?

Vzhledem k tomu, že doposud se nikomu přizpůsobení nepřizpůsobivých vyřešit nepovedlo, třeba napadne něco vás, co, kamarádky a kamarádi?

d@niela

 

 

 

Komentáře (10)add feed
... : zuza
Danielo, bydlela jsem v nádherném bytě, v krásném prostředí, pak do vedlejšího bytu 2 1 nastěhoval úřad romskou rodinu, vydrželi jsme to 2 roky, a stěhovali jsme se. Celý dům je nyní na odpis. Není síly to změnit, jen ty děti ve škole která je integrovaná, dostanou horší vzdělání. A to není zrovna dobré řešení pro ty ostatní. Vždyť již dnes vidíme jak úroveň vzdělání klesá. Sice titulů je hodně, ale ty znalosti... Opravdu si myslíš že zde najdeš génia?
duben 05, 2019 05:44
... : *deeres*
Základem je vzdělání, ale my teď máme inkluzi, kterou Valachová rozvrátila školství.
Asi tak začátek osmdesátých let, dcera chodila do školky, kde bylo i pár dětí tělesně postižených, fungovalo to naprosto bez problémů. Kdo tam ale nebyl, tak to byly děti postižené duševně, ať už špatnou výchovou v rodinném prostředí, zděděným handicapem nízkého IQ, či jiným duševním postižením. Jedna z učitelek z MŠ odcházela na speciálku pro předškolní děti. Aby byla přijata musela mít vysokoškolské pedagogické vzdělání a navíc speciální nástavbu.

Jenže bývalé Zvláštní školy a školky pro tyto děti jsou dnes diskriminující a proto je potřeba je začlenit do normálního vzdělávání s podpůrnými prostředky. V jedné běžné třídě mohou být až čtyři tito žáci, s 18letým osobním asistentem, který prošel čtrnáctidenním kurzem.
Výsledkem je zhoršená úroveň běžné výuky. Někteří žáci, kteří by prosperovali ve školách praktických, projdou základním vzděláním jako analfabeti, postrádající minimální pracovní návyky, ale ve škole je učí i další jazyk. Podle nařízení bývalé ministryně školství Valachové se žádné Zvláštní školy neruší, protože neexistují. Inkluze se týká škol speciálních a praktických .

Budou se rušit praktické školy?
Zřizovateli základních škol praktických jsou převážně kraje. Zřizovatel se může klidně rozhodnout pro variantu , kdy bude školu provozovat jako „běžnou“ základní školu, tedy v ní budou vzděláváni žáci, jako v ostatních školách, a dále žáci s potřebou podpůrných opatření.

Jak se bude postupovat se žáky, kteří jsou dnes vzděláváni ve „speciálních školách?“
Nejpozději v květnu 2016 by měl ředitel školy oznámit žákům a jejich zákonným zástupců), že od 1. 9. 2016 mohou navštěvovat „běžné“ základní školy, jejich vzdělávání pak bude probíhat s využíváním podpůrných opatření II. – V. stupně.

Co bude s pedagogy speciálních škol? Bude pro ně v důsledku zavádění společného vzdělávání práce?
Naopak, společné vzdělávání představuje pro speciální pedagogy významné uplatnění, protože se zvýší poptávka po této profesi a využití jejich odbornosti při práci se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami ve školách hlavního vzdělávacího proudu je nasnadě.

Máme nárok na školního speciálního pedagoga i ve speciálních školách, když je v tabulce nároků? Jde o školního speciálního pedagoga nad rámec běžného speciálního pedagoga-učitele ve speciální škole?
Ne, tento nárok bohužel nemáte


duben 05, 2019 09:02
... : doktor
Danielko,není řešení,není odpovědi.Kdyby nějaké řešení bylo už by v řadě měst,třeba v Ústí nad Labem zaleřitosti s cikány a nepřízpůsobivými dávno vyřešili.
duben 05, 2019 12:31
... : Josef Kouba
Vojenské prostor Doupov je přibližně 20 x 20 km veliký což je 400 km čtverečních. Mohl by to být cikánský stát. Každá rodina by dostala políčko kravičku a starejte se. Ven by mohli jen ti co jsou průkazně mimo jejich stát zaměstnaní. Bohužel je to pouze utopie, protože tam by bez státní podpory museli pracovat a to je nikdo nedonutí. Jsou to z převážné většiny paraziti.
Co se týče porodnosti tak omezení je jednoduché. Příspěvek pouze na 3 děti, chceš-li jich mít více je to tvůj problém.
duben 05, 2019 21:42
... : NČ
Úplně bych, Deer, nesouhlasil, že základem je vzdělání. Pokud jsem o tom něco četl, slyšel, i z vlastní zkušenosti tak trochu nahlídl, tak základem jsou geny, který se vzděláváním příliš nemění ani u následujících generací po stovky let. Semtam se vyskytne něco použitelnýho, to ale vzniklý spíš vlivem vhodnýho páření, než vlivem vzdělávání.
duben 06, 2019 04:57
... : *deeres*
To máš sice pravdu, že někteří z nich jsou nevzdělatelní, ale občas se vyskytne perla. A zbytek se dá naučit základní hygieně, pracovním návykům a aby se uměli alespoň podepsat místo třech křížků. Tu anglinu jim do palic nenatlučenou ani inkluzí.
Osoby bez vzdělání naopak nejčastěji bydlí v Karlovarském a v Ústeckém kraji, kde podle statistiků žije také nejvíc negramotných. Zatímco před deseti lety nemělo žádné školy zhruba 38 tisíc lidí, letos jich bylo už přes 47 tisíc. Je to nárůst o skoro 25 procent.K romské národnosti se ve sčítání lidu přihlásilo více lidí než před deseti lety. Nyní jich bylo 13 150, v roce 2001 to bylo asi 11 700 osob. Menší část však letos uvedla pouze romskou národnost, většina se hlásila k romské v kombinaci s českou či moravskou národností.
V roce 2021 má být nové statistické sčítání, kdo to asi za ty negramotné vyplní? smilies/grin.gif
duben 06, 2019 08:46
... : mamča
*deeres* Za negramotné to vyplní sčítací komisař. Pamatuju minulé sčítání, kdy do "Rómských" rodin chodili sčítací komisaři po dvou, a vybírali na to z řad statistiků převážně statné muže.
A stejně se jednou stalo, že sčítací komisaři přišli o noťas a ještě byli rádi, že uhájili holý život.
Holt jiná kultůůůra, no.
duben 07, 2019 09:22
... : mamča
NČ : Geny neoblafneš. Nízké IQ vzniká často "příbuzenskou plemenitbou". Do Rodného listu se zapíše nejstarší člen klanu, protože je šance, že tento brzy umře a dítě bude mít nárok na sirotčí důchod.
Proč tohle nikdo neřeší ? Vždyť je to trestný čin !?
Stát se to v "bílé" rodině, tak "spáření příbuzní" (zejména dědeček s vnučkou) lítají po úřadech a ještě si "děda" půjde sednout do chládku.
Jenže v "privilegovaných" rodinách se to snad ještě podporuje.

Moje známá pracovala jako zdravotní sestra v Psárech ve ŠKAPu. (Co ta zkratka znamená, dodnes netuším, protože se tomu říkalo "Škola kreténů a pitomců"). Tam byly umístěny "plody" příbuzenské plemenitby. Úkolem školy bylo, naučit tyto jedince samostatně se obléknout, najíst se lžící a utřít si pozadí. Ale kvůli jejich nadměrnému sexuálnímu apetitu museli být chovanci odděleni dle pohlaví dvojitým plotem, jinak jim to "šukalo" přes plot.
Takže v případě "rómské příbuzenské plemenitby" si takovéto jedince stát přímo pěstuje.
Nikdy nebudou pracovat, a nikdy nebudou k ničemu. Jen k výrobě dalších podobných jedinců, protože tam chybí ten dvojitý plot.
duben 07, 2019 09:33
... : *deeres*
Video z Dvorců u Bruntálu.
"Jsou tam mezi protestujícími cigáni, co drží s gádžama." smilies/grin.gif Uveřejnil chudinka co se jenom bránil traverzou. Podle videa to je romská rodina se svatozáří.Podle starousedlíků , včetně cikánu, to jsou odkláněči z cizího a ten s tou traverzou měl několikačlenou podporu soukmenovců. Diskuze na FB je výživná.
https://www.facebook.com/radek.pecha.7/videos/1990265774435016/

Řešení je jednoduché, přestat je podporovat. Nepracuješ, nejíš! Zrušit ziskové neziskovky Holomků, těch prý máme v Evropě největší počet.
https://olser.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=352116
Sami by odtáhli za lepším.
duben 07, 2019 09:49
... : toulavejV
Cikáni by určitě odtáhli za lepším, kdyby je někde chtěli. Jenže je už nechtějí ani v Anglii, ani ve Francii, ani v Itálii, ani v Kanadě, tedy tam, kde se dá snadno přisát na sociální systém daného státu nebo je tolerovali.
A tam, kde je to pro ně horší, než u nás, jako Slovensko, Rumunsko, Maďarsko, tam nepůjdou.

Přestat je podporovat nejde, protože pak by si začali opatřovat živobytí násilím, krádeží. A to by bylo ještě horší, než je doživotně živit, když máme humánní zákony, které zakazují se bránit.

A tak živit je je nejlepší ze všech ostatních možností našeho humanismu . . . Stejně tak nejde je vzdělávat nebo nabízet pracovat, když nechtějí. A nejdou vystěhovat, mají občanství, jsou členy EU.

no a podobnej neřešitelnej problém s imigranty si právě udělali i v Německu . . .
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/nemecko-migrace-integrace-kurzy-vzdelavani-skola-jazyk.A190402_092007_zahranicni_luka

duben 10, 2019 14:21
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]