O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


AU, AU, BOLÍ - VŠECHNY KLOUBY PDF Tisk E-mail
Čtvrtek, 07 únor 2019
Image result for bolesti kloubůKdyž nás bolí kolena, záda nebo třeba rameno, moc hýbat se nám nechce. Nejraději bychom spolkli prášek a znehybněli v úlevové poloze. Takto se však řešÍ jen  akutní stavy. V jiných případech má pohyb klíčový význam i pro nemocné klouby, neboť zabránÍ dalšímu zhoršování stavu. V kloubu, který se hýbe, dochází k pohybu kloubní tekutiny, jež kloub promazává, zvlhčuje a vyživuje chrupavku. To je důležité v předcházení poškozením i v léčbě již nemocných kloubů.
 
 
 
 
 
 
Pokud už tedy klouby onemocní, je potřeba se mimo jiné zaměřit i na svůj jídelníček. Strava hraje při onemocnění kloubů velkou roli, dokáže jim totiž dodat tolik potřebné živiny a naopak snížit projevy některých onemocnění.

 

 

Co je důležité pro zdravé klouby?

Základem pro zdravé klouby a pevné kosti je vápník. Ale pro to, aby se dobře vstřebával, je nutný zase hořčík a vitamín D. Pro výživu kloubů je důležitý také prvek selen a vitamíny A, C a E, všechno to jsou totiž významné antioxidanty. Ve kterých potravinách tyto podstatné látky najdete?

 

 

Image result for bolesti kloubů

 

 

 

Vápník – jeho hlavním zdrojem je mléko a mléčné výrobky. Najdete ho ale také v listové zelenině,  sardinkách, máku, oříšcích, kakau nebo třeba ovesných vločkách.

 

Selen – obsahují ho ryby, mořské plody, korýši, maso, obiloviny, celozrnné potraviny, vejce a pivovarské kvasnice.

 

Vitamín A – konzumujte kvůli němu játra, dýně, zelí, mrkev, meruňky či melouny.

 

Vitamín C – žluté a červené papriky jsou jeho dobrým zdrojem, dále pak pomeranče, kiwi nebo zelí.

 

Vitamín E – olivový olej, slunečnicová semínka, avokádo, ořechy, to vše vám dodá tento vitamín.

 

Hořčík – zařaďte do jídelníčku například banány, ananas, borůvky, artyčoky, brokolici, cibuli, čočku či fazole.

 

Vitamín D – tělo si ho umí díky našemu pobytu na slunci vyrábět samo, přesto byste měli jíst i potraviny s jeho obsahem. Jsou jimi losos, sardinky, rybí tuk, hovězí játra nebo vejce.

Kromě toho je dobré doplňovat tělu bílkoviny, které získá ze želatiny. Stačí k tomu jíst kvalitní tlačenku, huspeninu nebo oblíbené želatinové medvídky.

 

Stěžejní je ovšem i správný pitný režim.

 

 

 

Related image

 

 

 

Co konkrétně vás trápí?

 

Diety a doporučená strava se mění v závislosti na konkrétním kloubním onemocnění. Je tedy důležité poradit se přímo s lékařem, který vám jistě vše důkladně vysvětlí. Samozřejmě je ale úprava jídelníčku vždy jen podpůrnou léčbou. Tady je malý souhrn čtyř různých kloubních problémů a nároků na stravu při nich.

 

Osteoporóza

Toto onemocnění, kdy dochází k úbytku vápníku a dalších minerálů v kostní hmotě, postihuje velké množství lidí. Uvádí se, že až polovinu žen nad 55 let a mužů nad 65 let. Řídnutí kostí se projevuje bolestmi zad a kloubů a snadnou lomivostí kostí a následně jejich špatným hojením. Důležité je především zvýšit příjem vápníku ze všech možných zdrojů, ale také omezit v jídelníčku potraviny, které zabraňují jeho správnému vstřebávání. Jsou jimi špenát nebo jemu příbuzný mangold, které obsahují kyselinu šťavelovou, a semena, obiloviny a luštěniny, jež v sobě skrývají zase kyselinu fytovou. Kromě jídelníčku bohatého na vápník dodávejte tělu potřebné látky i formou potravinových doplňků, měl by to být především hořčík, vitamín D, vitamín C, zinek, měď, mangan, kyselina listová a vitamín B6.

 

Osteoartróza

Jde o degenerativní onemocnění kloubů, které postupně vede k destrukci kloubní chrupavky a tím k omezení její funkce a rozvoji bolestivého zánětu. Příčinami bývají často nadváha, jednostranné zatížení kloubů při práci, onemocnění dnou, ale někdy také vrozené vady či úrazy. Úprava jídelníčku souvisí hlavně s příčinou onemocnění, u nadváhy je potřeba především shodit nadbytečná kila redukční dietou. Základem změny stravování při osteoartróze je snížení příjmu živočišných tuků nejméně o polovinu, ať už pochází z uzenin, masa, másla nebo mléčných výrobků. Také nápoje  a potraviny s vysokým obsahem cukru a bílou moukou nejsou vhodné. Ze zeleniny byste měli vynechat rajčata, papriky a pokud možno také brambory, tyto potraviny způsobují bolestivost. Užívejte naopak dostatek antioxidantů, selenu, bóru a síry v potravinách i doplňcích. Neměly by vám chybět ani vitamíny C a E.

 

Dna

Říká se jí nemoc králů, protože jen ti měli v dávných dobách peníze na stravu, která ji způsobuje. Dnes ale už bohužel postihuje i obyčejný lid. Většinou trápí muže nad 40 let a umí být pěkně bolestivá. Stojí za ní velká koncentrace kyseliny močové v těle, což způsobují potraviny s vysokým obsahem purinů. Jsou jimi například maso, vnitřnosti, uzeniny, tučné sýry, čokoláda, kakao, luštěniny, špenát nebo celozrné pečivo. Alkohol by měl být pro pacienty s touto nemocí úplné tabu, protože purinů obsahuje skutečně mnoho. Dieta omezující tyto potraviny je základem k tomu, aby se nemoc výrazně neprojevovala. Podstatný je pak také dostatek vitamínu C, který dokáže kyselinu močovou z organizmu vylučovat, z dalších látek hlavně vitamíny E a B5.

 

Revmatoidní artritida

Za tuto nemoc může náš vlastní imunitní systém, který nefunguje tak, jak by měl. V kloubech pak dochází k rozvoji zánětlivého onemocnění, které způsobuje bolestivost. Léčbou je proto především náprava funkce imunity. Stravovacím opatřením v tomto případě bývá omezení masa, uzenin a živočišných tuků, vajec či vnitřností, které obsahují kyselinu arachidonovou, ta totiž zhoršuje průběh zánětu. Stejně působí i zvýšená hladina glukózy v krvi, také sladkosti by tedy měly být omezeny. Důležité jsou naopak potraviny s obsahem omega-3 nenasycených mastných kyselin, omega-6 nenasycených mastných kyselin a vitamínu D.

Bolestivost kloubů je nepříjemná, ať už ji způsobuje cokoliv. Řešením je většinou jedině léčba pomocí medikamentů a také právě podpůrná terapie změnou stravovacích návyků.

Musíte se naučit vnímat co jíte, abyste se mohli zase bez potíží pohybovat.

 

Ať vás nic nebolí!!!

 D@NIELA 

 

 zdroj: internet

 

 

Komentáře (5)add feed
... : Josef Kouba
Neuvěříte dokud nezkusíte. Upozorňuji, že si nedělám z vás legraci. Asi před rokem mě jeden email informoval o jakémsi zázračném mazání a ještě k tomu velice jednoduchém.

Já tyto rady nepotřebují, takže email šel do koše, neboť jsem zdráv jak řepa. Rád čtu a po 30 či 40 letech jsem z knihovně vylovil světový válečný román od Erich Mario Remarque, Na západní frontě klid a znovu se začetl. V mé ložnici mám raději chlad a většinou čtu v posteli od půlnoci tak do dvou či tří hodin. Poté chrním do desáté dopoledne. Při čtení mi nastydlo levé rameno, a dost bolelo.
Vzpomněl jsem si na onen doporučený recept a namíchal himalájskou, může prý být i mořská a v nouzi i obyčejná sůl s olejem, je doporučen olivový. Pokud je sůl hrubá, my muži vždy máme dobrý nápad a tak jsem sůl dal do elektrického kafemlejnku a vyrobil z ní jemný prášek.

Pak jsem tímto produktem snad jen minutu bolestivé rameno masíroval a opakoval snad ještě jednou.
Nepříjemná bolest zmizela za pár hodin. Manželka nevěřila ale bolest v dolní partii zad touto metodou zlikvidovala do druhého dne.
Takže to šířím jako ověřený produkt který si nemusíte koupit.

únor 08, 2019 02:50
... : mamča
Na záchvaty Dny doporučovala naše babička višňový kompot. Když se blíží záchvat, (pacienti s Dnou to poznají) tak rychle sníst plnou sklenici zavařených višní. V nouzi pomáhají i třešně, ale účinek není takový.
únor 08, 2019 06:45
... : doktor
Dani díky za rady a jen na okraj jsem se chtěl zeptat zda dva předcházející povídání jsi viděla či byly na odstřel.Ahojky.
únor 09, 2019 12:59
... : Moira
Dani, super nahoda s timto tematem. Dnes rano jsem se vzbudila s velmi neprijemnou bolesti kloubu palce u nohy. V podstate jsem se na nohu nemohla postavit a zanet byl i hodne citlivy jen na opatrny dotyk. Na netu jsem se docetla o kure z jablecneho octa a medu. To jsem ihned praktikovala vnitrne a kloub jsem prekryla ubrouskem s octem na hodne hodin. Ted jsem otevrela Kudlu a co nevidim, dalsi recept, jak na nastydly kloub. Ihned jsem zacala masirovat himalajsou soli s olejem. Je pul pate a v sest mi zacina salsa hodina. Tak pevne doufam, ze to dneska jeste dam!!
Diky Josefe za radu.

únor 10, 2019 15:24
... : Moira
mamco, co se tyce visnoveho kompotu, byl na netu take zminen.Ale ten po ruce bohuzel nemam. Uvazuji, ze by do budoucna vubec nebylo od veci, na zahradu visen vysadit. S klouby si cas od casu uzije sve asi kazdy a samozrejme nejlepsi je prevence.
únor 10, 2019 15:26
Napsat nový komentář

    Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

quote
bold
italicize
underline
strike
url
image
quote
quote
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley
Smiley


Tyto znaky opište


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]