O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


SVOU PRÁCI MÁM RÁDA, ALE ... PDF Tisk E-mail
Úterý, 09 říjen 2018
Milá Danielo, mám problém jako hrom. Jsem celkem krátkou dobu zaměstnaná v jedné firmě. Je to rodinná firma, kam mě angažoval přímo majitel s tím, že je potřeba zavést podstatné změny. Prostě potřeboval čerstvý vítr do plachet, a to se se zaměstnanci, kteří jsou tam přes 15 let, špatně dělá. Dostala jsem na starost obchodní tým – dva obchodníky a dvě dívky na zákaznickém servise. A úkol – totálně to tam překopat.

 

 

 

Majitel je fajn pán, je mu cca 55 let. Je to velký sympaťák a spravedlivý a rovný chlap. Jeho manželka pro firmu dělá účetní. Děti mají velké, jsou na školách a kromě zmíněné sestry už tam nikdo z rodiny nepracuje a ani nepracoval. S paní majitelkou vycházím taky docela dobře. Problém jsou ale ostatní spoluzaměstnanci.

Je nás celkem dvacet. Někdo ve skladu, někdo výroba a zbytek obchodní oddělení a podpora. Ale průšvih je, že mezi nimi jsem neoblíbená. Nemají mě rádi. Vyžaduju totiž práci a výsledky. Já je mám a jsem zvyklá makat. Práci mám jako koníčka a vybírám si takovou, která mě baví a ve které se realizuji. Jenže tady narážím na velkou rezistenci. Pokud navrhnu něco udělat jinak, tak ostatní nechápou, proč by to tak mělo být, když postaru to přeci taky fungovalo, nějak... Přijde mi to jako postavené na hlavu.

Je docela vysilující, neustále všem vysvětlovat, proč to chci tak a ne jinak, a proč bude porada tehdy a ne třeba jindy, proč šlapu na výsledky, a proč chci vidět, kde a kdy byli a jaký obrat udělali. Nechápou, že termíny se musejí dodržovat. A proč si kontroluji GPS v autech. Jsme obchodně výrobní firma a podniká se přeci za účelem zisku, a není tedy možné, aby si zaměstnanec v pracovní době ve firemním autě zajel do Ikey a koupil si tam obyvák... Aby si zajel s přítelkyní a „prodloužený oběd“. Aby firemními auty vozili příbuzné na dovolenou… Štve mě to a připadá mi to opravdu malé.

Cítím se tam blbě. Znáte to - takové to, že když vejdu do kanceláře, tak všichni zmlknou. „Společné kafe“ tedy s nimi nehrozí, a na obědy nechodím. Nepatří to do dnešní doby. Nechci na ně žalovat majitelům, ale mám pocit, že se bez toho jednou neobejdu… 

Majitelé mě sice úžasně podporují, ale majitel je často pryč na nejrůznějších služebních cestách a paní majitelka je účetní a navíc se opravdu do ničeho neplete.

Opravdu už uvažuji, zda to nevzdat, ale to je zas proti mým zásadám. Ale současně tam nejsem šťastná.

 

Poraďte mi, co a jak byste řešili vy?

 

KAROLINA

 

 

Komentáře (7)add feed
... : mamča
Poradila bych : Dojděte za majitelem firmy, a tohle všechno, co jste napsala sem, mu řekněte. Následně svolejte poradu (třeba i za účasti majitelů), a tam zaměstnancům vysvětlete, za jakým účelem vás majitel firmy přijal. A že pokud se chod firmy nezmění, tak taky můžou všichni skončit na pracáku.
To, že to nějak fungovalo dosud, není záruka, že to bude takhle fungovat dál. Pokud firma nebude prosperovat, nebude na přidání platů, a možná nebude ani na ty výplaty. Takže je na nich, (zaměstnancích) jestli si chtějí stávající práci udržet, tak budou muset přijmout nové podmínky.
Pokud to nepůjde, a budete tam jen "za drába" bez podpory vedení, hledala bych si práci jinde.

říjen 10, 2018 06:42
... : zuza
Působíš velmi odhodlaně, ale pokud s lidmi nebudeš mluvit, vysvětlovat proč to a to chceš tak a tak, moc šancí na úspěch nemáš, pokud je tedy vlastně nechceš vyhodit hned. Ale pokud ti to připadá vysilující, jak píšeš, a že jsi tam docela krátkou dobu, tak to není práce pro tebe. Nevím ani od kdy vlastně oběd do dnešní doby nepatří.
říjen 10, 2018 06:45
... : mia I
píšeš, že máš na starosti čtyři lidi - dva obchodníky a dvě dívky na zákaznickém servisu. Pak to ale z příspěvku vyplývá, jako bys velela všem dvaceti. Tak nevím.

Od kdy oběd nepatří do dnešní doby? Uvědom si, že budeš muset vydržet dělat do nějakých 65 let. Pokud si neodfrkneš a nezajdeš ani na oběd, hrozí , že časem vyhoříš. Možná máš trochu dar dělat si z lidí nepřátele. Já bych nebyla jako uragán, který vtrhnul a všechno chce hned měnit. Důsledná ano. Zároveň možná méně kritická k druhým, jsou ve firmě déle, nebylo by od věci ptát se i na jejich názor. Trochu psychologie. Udělat si hned ze všech lidí zkraje nepřátele, nevím, nevím. To co popisuješ, pokud se nic nezmění, bude časem vysilující (pro Tebe). Nevím, já už jsem starší generace, dnes je všechno jinak, tak ber můj názor jen jako úvahu, nikoliv radu.
říjen 10, 2018 07:00
... : *deeres*
Jestli máš pravdu a jde ti pouze o potírání lemplovství a dobré pracovní výsledky kolegů, máš tři možnosti. Buď máš přirozenou autoritu a pak jdou lidé za tebou, nebo dokážeš s lidmi skrytě manipulovat, nebo máš pro své jednání stoprocentní podporu majitele firmy. Vypadá to, že nemáš ani jedno z toho. Pokud nedokážeš, aby sám majitel obhájil tvá rozhodnutí, tak jdi od toho.
říjen 10, 2018 08:36
... : Anděla
Asi takhle. S majitelem bude dobré domluvit pravidla. Proč by někdo nemohl jít s přítelkyní na prodloužený oběd? Dovézt příbuzné služebním autem na dovolenou? Nebo si v pracovní době koupit v IKEA obývák? Proč ne, když to do teď fungovalo a firmu to nepoložilo. Bude to ale podle předem domluvených pravidel, bude to příjemný benefit, který nesmí, zase podle předem domluvených pravidel, ohrozit pracovní výkon a chod firmy. Pokud nebudeš jen dělat drába, ale všechno bude jasné předem. Všechno. Kdy budou porady, proč chceš mít tenhle papír hotový v tomto termínu, atp. Pokud se dál budou ptát proč, stačí jednoduchá odpověď. "Znáš pravidla?"
To, že tě nepozvou na společné kafe asi neřeš. Do práce nechodíš kvůli navazování přátelství, ale kvůli práci, penězům, kariéře. Pokud přátelství navážeš, je to benefit a chválabohu za něj. Nic víc. Komunikace, jasná a přehledná, je základ fungující spolupráce.
Tak asi tak.
říjen 10, 2018 09:50
... : kim
Kdo má zaměstnání jako koníčka tak celý život nechodí do práce, ale jen se baví. Správný šéf začne tím, že nejdříve vyzvedne to co se podařilo než začne zaměstnance kritizovat. Chválím, chvála dělá zázraky a přijmou i tvé požadavky smilies/wink.gif . " Nová metla dobře mete "
říjen 11, 2018 22:56
... : magdalenka
Milá Karolíno,
naprosto tvým pocitům rozumím. Pokud jsi předtím neřídila tak velký tým, navíc trochu v rozkladu, je to pořádná fuška, co sis naložila. Každá změna hodně bolí. Na to jsou celé týmy, které si firmy najímají, aby jim to pročistily, a majitelé si sami nemuseli špinit ruce. Mám proto jen několik poznámek: Jestli je tvá práce opravdu důležitá, žádej víc pravomocí. Navrhuj podstatně větší odměňování výkonnějších pracovníků, požádej o další pomocné asistenty, požádej šéfa o lepší kancelář nebo vybavení. Musíš být vidět a slyšet. Pokud budeš moci rozhodovat, lidé brzy pochopí, že si tě mají předcházet, pokud chtějí setrvat. Je velký rozdíl věci vidět, umět navrhnout kroky vedoucí ke zlepšení a pak je prosadit. To je vždycky nejtěžší. Nevede jiná cesta, jak to dokázat, než to dělat. Přeju ti hodně štěstí.
říjen 15, 2018 19:52
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
Další >
[CNW:Counter]