O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

Syndicate


CO VÍTE A NEVÍTE O VITAMÍNECH - 1. PDF Tisk E-mail
Středa, 30 květen 2018
Витамин Е в продуктахO vlivu výživy na zdraví se toho napsalo už tolik, že dávno byla překročena mez podle ustáleného rčení o nošení dříví do lesa. Medicína první poloviny 20. století vkládala do vitamínů velké naděje. V průběhu dalších desetiletí přehnaný optimismus částečně vyprchal a v některých směrech se dostavilo rozčarování. Příčina tkví hlavně v tom, že se „hospodaření“ s bioaktivními látkami řídilo chybnou taktikou podle zásady „čím více, tím lépe“ namísto tolikrát osvědčeného „všeho s mírou“.


 

Ukázalo se, že „přiměřené“ množství zdraví prospěšného vitamínu nebo jiné bioaktivní substance se zpravidla vícenásobnou dávkou přiměřeně nezvyšuje. Taková úměra běžně nefunguje a může vést i k překvapivě nechtěným opačným výsledkům.  Nadměrný příjem některých vitamínů i minerálních látek může narušit dobře vyvážený metabolismus, vzájemný poměr nejenom vitamínů a minerálií, ale i ostatních účastníků látkové výměny.

 

Vitamín E

Patří mezi antioxidační vitamíny a zasahuje do řady metabolických procesů. Jeho hlavní úlohou je ochrana organismu před poškozením volnými radikály. Chrání biologické membrány nervů a svalů, respektive celý kardiovaskulární systém před peroxidací. Dále působí preventivně proti nádorovému onemocnění zejména prostaty a chrání organismus před nežádoucími vlivy při léčení nádorového onemocnění zářením a chemoterapií. Přítomnost dalších antioxidantů tuto ochrannou činnost podporuje. Vitamín E se při této aktivitě sám oxiduje a do aktivní formy ho navrací vitamín C. Přispívá též k optimálnímu využití vitamínu A.

Související obrázek

Nedostatek vitamínu E se projeví zkrácením doby přežívání červených krvinek, poruchou funkce vaječníků a varlat. Může dojít až k neplodnosti. Dále se mohou objevit poruchy nervů a svalů, poruchy chůze a snížení obranyschopnosti organismu. Příčinou nedostatku vitamínu E mohou být také poruchy vstřebávání tuků či chronická onemocnění jater.

Ale naopak - pokud byste zkonzumovali dávku vyšší než tři gramy, může se dostavit nevolnost, průjem, únava a svalová slabost. Celkově je ale vitamín E málo toxický. Dlouhodobé užívání vysokých dávek však může vést ke zhoršenému vstřebávání vitamínu K a tím ke snížení krevní srážlivosti.

 

 

Výsledek obrázku pro vitamín E png

Vitamín E je rozpustný v tucích. Získáte ho především z rostlinných olejů, semen (slunečnice, sezamová semena) či pšeničných zrn, máku. Mnoho vitamínu E je v naklíčených semenech. Je v mléce, másle, mase (vepřovém, hovězím, játrech a ledvinách), rybách, vejcích, zelenině, ovoci, v burských oříšcích, v sojových bobech, luštěninách a listové zelenině. Bohatým zdrojem je špenát nebo kadeřávek.

D@niela


 

Komentáře (1)add feed
... : NČ
Vitamín E získáte též v lekárně. Prej je na potenci. BLBOST!
květen 31, 2018 14:01
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]