O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

HALÍ, BELÍ... ANEB SPINKEJ UŽ, ČLOVĚČE! PDF Tisk E-mail
Pondělí, 19 březen 2018
Související obrázekJak spánek ovlivňuje zdraví, produktivitu, bezpečnost a kvalitu života? Jak zlepšit spánkovou hygienu člověka? Jak snížit škodlivé účinky nekvalitního spánku? Na první pohled se tyto otázky mohou zdát zbytečné, ale v posledním desetiletí plní ordinace lékařů lidé, kteří trpí poruchami spánku, což velmi negativně ovlivňuje jejich život - jak osobní, tak i profesní.

 

 

 

 

 

 


Máme tu konečně jaro – alespoň podle kalendáře - a hned na jeho začátku si připomínáme také Mezinárodní den zdravého spánku. Způsoby dosažení kvalitního spánku jsou v dnešním světě plném shonu, stresu a rychlého životního tempa velmi diskutovaným problémem. Nespavost a poruchy spánku totiž postihují v současnosti stále více lidí, a to včetně dětí.

 

Víte, kdy je spánek nejzdravější a jak má být dlouhý?

 

Výsledek obrázku pro žena v noční košili

 

 

 

Zdravý spánek by měl u dospělého člověka trvat šest až devět hodin, u dítěte ještě o něco déle. Kromě délky je důležitá také kvalita spánku. Neměli bychom příliš ponocovat, protože noční spánek je nejzdravější, zejména mezi dvanáctou a druhou hodinou ranní. 

 

Důležitá je také psychická vyrovnanost před usnutím. Snažte se být klidní, vyrovnaní a připraveni na spánek. Vypusťte z hlavy problémy, myšlenky na průběh dne i na následné ranní povinnosti.

 

Pokud máte problémy se spánkem delší dobu, navštivte svého lékaře a poraďte se s ním o tom. Dlouhodobá nespavost dokáže hodně a nepříjemně potrápit, působí na celkovou psychiku, činnost mozku i výkonnost a zdraví celého organismu.

 

 

 

 

 

Našla jsem návod na dobré usínání, ale ne všechno to doporučené se mi daří:

 

Pravidelně se věnujte fyzické aktivitě, která vás baví, ale snažte se ji nevykonávat později jak dvě hodiny před ulehnutím.

(Hm, tak já se „probouzím“ až odpoledne, abych parafrázovala pana Hrušínského, který říkal, že ať vstane, kdy vstane, probouzí se nejdřív v jedenáct; já teprve večer jsem nejživější a nejvíc toho udělám)

 

Navečer se snažte vyhýbat kofeinu, nikotinu a alkoholu

(Sice nekouřím, ale to kafíčko a skleničku portského si občas dám, jéje, po tom se krásně spinká!)

 

Postel je místo spánku a sexu. K jiným než těmto účelům (sledování TV, čtení, jedení) ji nevyužívejte.

(Bohužel, mimo spánek využívám postel právě jen k té televizi, čtení a – ach ouvej – i tomu jídlu)

 

 

Stanovte se pravidelný režim ulehání a vstávání.

Před ulehnutím můžete praktikovat nějakou uklidňující činnost (čtení literatury, poslech rádia)

Omezte spánek během dne.

Pokud již delší dobu ležíte (30 minut) a nemůžete usnout, je lepší vstát, jít do jiné místnosti, zde na chvíli zkusit relaxovat, či si něco přečíst a poté si jít zase lehnout.

 

 

 

Související obrázek

 

 

Jak jste na tom vy?

Jak dobře spíte a co všechno se ve vaší posteli odehrává?

Zdají se vám sny?

A pamatujete si je ještě po probuzení?

 

d@niela

 

 

Komentáře (3)add feed
... : *deeres*
Většinou spím jako dřevo, sny si pamatuji pouze tehdy, když spím déle než šest hodin, pak mně ty ranní zůstanou v hlavě.
Někdy se stane, že jsou skvrny na slunci, nebo se uděje něco, na co musím myslet a pak se blbě usíná, protože to člověk přehazuje v hlavě.
Ale i na to mám vyzkoušený trik, který jsem našla na netu. Je to něco podobného, jako počítání oveček, ale tohle souvisí s naším dýcháním. Vlastně tady máte odkaz na metodu 4-7-8, která vychází z jogínského cvičení.
http://www.fitlif.cz/dechoveho-cviceni-po-kterem-usnete-do-minuty/
Já to dělám blbě, přesto to spolehlivě funguje.
březen 20, 2018 12:04
... : doktor
Dani,vynikající rady.Bylo to plodné čtení.Pokusím se něco dodržet:píti vínečko,a trochu hejbnout zadkem.Tak hezké dny.Ahoj.
březen 20, 2018 12:39
... : Milene
Teď mám období, kdy pokud nemám nějaké starosti, tak spím celkem dobře. Ale nesmím změnit místo a postel. Když jsem spím někde jinde, tak konečná. Jakmile změním místo, stává se ze mne nespavec. Možná je to proto, že já mám v ložnici úplné ticho, i když v Praze. Okna do pole, hluk tramvají k nám nedolehne. Tak na dovolenou sebou vozím zobání. Zkoušela jsem třeba meduňku ale nic. Kapitola sama pro sebe je úplněk. Tak to spolehlivě nebudu spát. Už si kupuji kalendáře, kde úplněk není vyznačený, abych to dopředu nevěděla, ale vždycky to přijde.

deeres. To dýchání si zapamatuju. A vyzkouším.
březen 21, 2018 07:32
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]