O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Související články

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

"JINÉ BRAMBORY" - JEŠTĚ JEDNOU PDF Tisk E-mail
Úterý, 23 leden 2018
Přejít na obsah
"JINÉ BRAMBORY" - JEŠTĚ JEDNOU
Strana 2
Strana 3
Výsledek obrázku pro batata pngTak nejprve trochu „vědeckého moudra“: pokud si rádi dáte sladké brambory, pak vězte, že máte jeden z nejlepších zdrojů kvalitních sacharidů. Typickou jemnou nasládlou chuť získají ale až s tepelnou úpravou, nejčastěji pečením nebo grilováním. Škroby v nich obsažené se štěpí na cukry, důležitá je také lepší vstřebatelnost provitaminu A neboli betakarotenu.

 

 

 

 

 

 

 

Tento antioxidant posiluje obranyschopnost organismu, batáty jsou jím přímo napěchované. Ve 100 gramech je ho až 4 x tolik než v klasických bramborách. Loupat je nemusíte, stačí je důkladně omýt, se slupkou získáte ještě více betakarotenu a kvalitní nerozpustné vlákniny. 

 

Přestože batáty pořídíte za vyšší cenu než běžné brambory, vyplatí se do nich investovat – zmíněný betakaroten funguje totiž také jako prevence vzniku některých druhů rakoviny žaludku či slinivky. Výrazné množství vitaminu C pak přispívá k lepšímu hojení ran a předcházení vzniku degenerativních očních chorob.

 

Sladké brambory jsou bohaté rovněž na vitamin B6, který výborně vypomáhá při prevenci depresí, nespavosti, mrtvice nebo onemocnění srdce. Pektin tvoří v batátech až polovinu vlákniny a snižuje hladinu cholesterolu. Pokud trpíte na vysoký krevní tlak, budou pro vás batáty ideální položkou jídelníčku, jelikož pro vysoký obsah draslíku pomáhají tlak snižovat. 

 

Je to snad na den dva roky, kdy jsem o batátech psala poprvé - ale věřím, že to není naposledy. Pokud máte také nějaké zajímavé recepty, sem s nimi :-)))

 

 

 

 

TAK – A TEĎ CO S NIMI:

 

Jako přílohu vám postačí omyté batáty nakrájet na silnější čtvrtky, okořenit dle chuti, ochutit olivovým olejem a po 15 minutách z trouby vytáhnete vynikající pečené„hranolky“. Tímto způsobem získáte i zdravější variantu chipsů, pokud oloupané batáty nakrájíte na tenké plátky.

 

Skvělé je i pyré z vařených oloupaných batátů a klasických brambor, které můžete ozvláštnit i mrkví.

Pokud potřebujete rychlou zdravou večeři, zkuste do pečených rozpůlených batátů vložit spařený špenát s fetou a krátce nechte zapéct.

 

Hlídáte-li si váhu, měli byste mít na paměti pravidlo, že batáty, ale i klasické brambory nemáte jíst příliš horké, jelikož v té chvíli mají mnohem vyšší glykemický index. Ten je také mnohem vyšší u batátů pečených než vařených. Co je ale jednoznačným plusem sladkých brambor, je výjimečná variabilita v dezertech. Strouhanými syrovými batáty tak například můžete nahrazovat mrkev v dortech nebo muffinech. 

 

 


 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]