O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé...

Hubnutí s Kudlankou

Hubnuti

Význam jmen

Význam jmen

Soutěže

Soutěže

Setkání

Setkani

Přihlášení






Zapomenuté heslo
Nemáte účet? Vytvořte jej!

Anketa

VĚRNOST? PODLE MNE JE:
 

STRES – CO S NÍM? PDF Tisk E-mail
Úterý, 18 duben 2017
Výsledek obrázku pro STRESSKaždý občas prožijeme stres, každý si občas dělá starosti; někdo více, někdo méně. Stres vzniká, když se mozek cítí přetížen - je to naše reakce na nějakou změnu, ať už se jedná o práci, školu, velký životní mezník, či zcela obyčejné závody či turnaj.


 

 

 

 

 

     Stres může být dlouhodobý - práce/škola, rodina, denní požadavky, také ho může vyvolat nějaká velká negativní změna: rozvod, nemoc, ztráta zaměstnání. Traumatický stres vzniká při obzvlášť velké změně: přepadení, válka, přírodní katastrofa. Ne každý stres je ale špatný, někdy může stres motivovat k vyšším výkonům, někdy může dokonce zachránit život. Tělo se vybičuje k neuvěřitelným výkonům a reaguje rychleji a silněji. Záleží ale na každém zvlášť, podle toho, zda se jedinec řadí k „bojovníkům“ či těm, co volí spíš „útěk do jistoty“. Puls se zrychlí, mozek začne využívat víc kyslíku, svaly se napnou a tělo se připraví na „přežití“.

 

     Dlouhotrvající stres ale může vážně poškodit zdraví - ať už se jedná o snížení imunity či spánku, nebo o poruchy zažívacího ústrojí či dokonce o selhání na sexuální stránce. Každý jedinec ale reaguje na chronicky stres jinak; někdo má vředy, někdo migrény, jiný deprese, či naopak záchvaty vzteku.

 

     Navíc lidé pod vlivem stresu jsou daleko náchylnější k nejrůznějším infekcím, chřipkám, či i častému nachlazení. Organismus je prostě oslaben a trpí. Časem se tělo vypracuje díky stresu i k daleko horším příznakům, jako je například vysoký tlak, kardiovaskulární problémy, cukrovka, nebo deprese či neurózy.

 

 

Co s tím? Jak stres zvládnout?

 

  • Příznaky stresu se pomalu ale jistě hromadí, až následuje ta poslední kapka. Proto je nutné snažit si uvědomit, že stres začíná mít na normální život vliv už od počátku.

 

  • Snažte se rozpoznat hned první známky toho, že stres začíná mít vliv na vaše zdraví  - problémy se spánkem, vyšší konzumace alkoholu, snadné rozčilení se, pocity smutku, vyšší únava.

  • Pravidelný pohyb – už 30 minut denně výrazně pomáhá snížit vliv stresu na zdraví
 
  • Zkuste nějakou relaxující činnost - meditaci, jógu, tai-či. Uvolnit se lze i jinak - při kreslení, či hraní na hudební nástroj atd.

 

  • Zůstaňte ve styku s rodinou a přáteli. Kávička s přítelkyní mnohdy vydá za sebedelší audienci u psychologa.

  • Zajděte si ke kvalitnímu lékaři. Chápající a laskavý lékař dokáže pomoci, a nemusí to být jen pomocí léků.

 

 

 

Někdy ale je velice, převelice těžké, se se stresem vyrovnat. Doktor, přítelkyně a ani pohyb či alkohol nepomůže... Nebo si člověk nechce nechat pomoci?


Máte také zkušenosti se stresem?

Máte zkušenosti s tím, co funguje a co naopak ne?

Typy, rady, návody?

 

GRETA

 

 

 

Komentáře (3)add feed
... : doktor
Nevím,stres jsem nezažil nebo nepoznal.Znám strach o děti,strach o vnuka (je mu teprve devět ),strach o ženu když marodí.Též jsem poznal strach o svůj život,když osud byl nemilosrdný.
duben 19, 2017 13:50
doktore ty nevíš co je stres : kim
Třeba bolest je velký stres, taky když děláš pod tlakem času, nebo nějakého debila. Každý poznal stres a myslím, že denně.
duben 19, 2017 21:44
... : Mikin3
Kdyz ono to ma vsechno k sobe tak blizko.
Stres, uzkost, deprese.... Kolikrat ani clovek nevi, co na neho padlo.
Nebo se mylim?
duben 20, 2017 04:39
Napsat nový komentář

Pro komentování je potřeba, abyste byli přihlášeni. Pokud nemáte ještě svůj účet, prosím zaregistrujete se.


busy
 
< Předch.   Další >
[CNW:Counter]